Topic: Ştiri, proiecte, perspective
1886 posts, 612429 views
📖 Pagination options
- Aron
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Aron
Scuzati de off:
HA......ce poza au pus, de dragul sa ne amintim de vremurile bune
Scuzati de off:
HA......ce poza au pus, de dragul sa ne amintim de vremurile bune
06ratb_lib_dd42786bb5.jpg (10.73 KB; downloaded 2707 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dominatrix
Trecand peste titlul idiot al articolului, altceva mi se pare interesant.
Alta dobitocie:
@linia 69: Traseele periferice nu cu autobuze, ci cu maxi-taxi ale cui trebuie. Parandarat la stapanire inclus.
Trecand peste titlul idiot al articolului, altceva mi se pare interesant.
"În vest se urcă numai pe uşa din faţă, noi de ce nu putem să fim vestici. Uneori, în staţii este aglomeraţie pentru că lumea nu validează. Probabil, uşor, uşor, o să ajungem să-i civilizăm şi pe oamenii mari. Ne gândim şi vom decide",Domnu' Crit, de cand nu ai mai circulat zilnic cu transportul public din Bucuresti, ca sa scapi o asemenea "pasarica" pe gura?
Alta dobitocie:
Totodată, acesta a explicat că cererea de transport trebuie transferată pe calea ferată.
@linia 69: Traseele periferice nu cu autobuze, ci cu maxi-taxi ale cui trebuie. Parandarat la stapanire inclus.
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
telvanni
Nu urca nimeni doar pe usa din fata, e o idiotenie inventata. Poate in dubele din Bucuresti se urca doar prin fata.
Nu urca nimeni doar pe usa din fata, e o idiotenie inventata. Poate in dubele din Bucuresti se urca doar prin fata.
- bobobarosanu
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
bobobarosanu
În autobuzele (normale sau cu burduf) din Barcelona se urca doar pe usa din fata (este o usa dubla, usa soferului folosidu-se si aceea pentru acces). Mi se pare si mie o metoda eficienta si civilizata, mai ales ca asa toata lumea este obligata sa taxeze biletul (automatele de taxare sunt numai in zona intrarii din fata). Am circulat cateva luni cu transportul in comun de acolo asa ca stiu ce vorbesc.
În autobuzele (normale sau cu burduf) din Barcelona se urca doar pe usa din fata (este o usa dubla, usa soferului folosidu-se si aceea pentru acces). Mi se pare si mie o metoda eficienta si civilizata, mai ales ca asa toata lumea este obligata sa taxeze biletul (automatele de taxare sunt numai in zona intrarii din fata). Am circulat cateva luni cu transportul in comun de acolo asa ca stiu ce vorbesc.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
andrei11
Nu am inteles nimic...De ce daca te urci prin fata esti obligat sa-ti taxezi biletul ? Si daca te urci "pe la mijloc" nu ? Daca soferul "obliga" calatorul sa taxeze biletul, las-o balta, cat timp le trebuie zecilor de calatori care se urca sa taxeze biletul ? Un "vanzator" umblator in mijlocul de transport care sa oblige calatorii sa-si taxeze biletul ar fi mult mai eficient. Chiar asa, privatizarea transportului in comun - o idee excelenta. Societatea sa primeasca subventie strict in legatura cu biletele validate. Am rezolva problema in mod onorabil.
Nu am inteles nimic...De ce daca te urci prin fata esti obligat sa-ti taxezi biletul ? Si daca te urci "pe la mijloc" nu ? Daca soferul "obliga" calatorul sa taxeze biletul, las-o balta, cat timp le trebuie zecilor de calatori care se urca sa taxeze biletul ? Un "vanzator" umblator in mijlocul de transport care sa oblige calatorii sa-si taxeze biletul ar fi mult mai eficient. Chiar asa, privatizarea transportului in comun - o idee excelenta. Societatea sa primeasca subventie strict in legatura cu biletele validate. Am rezolva problema in mod onorabil.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dominatrix
andrei11 wrote:Ca sa ai vanzator "umblator" in mijloacele de transport in comun, ar trebui sa existe si loc suficient pentru ca vanzatorul sa aiba loc sa se miste in vehicul. Succes la treaba asta dimineata pe linii gen 32, 66, 139, 163, 311, 336 si multe altele. Despre privatizare, doar atat: nicaieri in Romania, privatizarea si/sau spargerea monopolului fostelor intreprinderi de stat nu a imbunatatit calitatea serviciilor de transport public oferite. Nici macar nu s-a putut reveni la standardele anilor '70. Doar a umplut conturile clientelei politice. De ce ar fi altfel in acest caz?
Un "vanzator" umblator in mijlocul de transport care sa oblige calatorii sa-si taxeze biletul ar fi mult mai eficient. Chiar asa, privatizarea transportului in comun - o idee excelenta. Societatea sa primeasca subventie strict in legatura cu biletele validate. Am rezolva problema in mod onorabil.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
andrei11
Cum vezi rezolvată problema celor care calatoresc fara bilet ? Asta e problema. De ce nu se practica aceeasi metoda si la metrou ? Sa se desfiinteze turnichetii si sa se monteze compostoare in trenuri. Ai avea curajul sa propui o asemenea masura ? De ce este inegalitate intre cei care nu platesc biletul la metrou si la RATB ? Ma feresc sa emit o ipoteza, dar in cazul RATB - ului sunt blatisti la greu. Daca ai tupeu si esti si in grup ( nu neaparat rrom ), nici nu se ating de tine.
Evident, astept raspuns vizavi de blatisti.
Eu nu stiu cum fac cei de la RATB statisticile, dar controlorii controleaza numai amarastenii / domnisoarele. Pe golanii cu tupeu ..."ignore".
Cum vezi rezolvată problema celor care calatoresc fara bilet ? Asta e problema. De ce nu se practica aceeasi metoda si la metrou ? Sa se desfiinteze turnichetii si sa se monteze compostoare in trenuri. Ai avea curajul sa propui o asemenea masura ? De ce este inegalitate intre cei care nu platesc biletul la metrou si la RATB ? Ma feresc sa emit o ipoteza, dar in cazul RATB - ului sunt blatisti la greu. Daca ai tupeu si esti si in grup ( nu neaparat rrom ), nici nu se ating de tine.
Evident, astept raspuns vizavi de blatisti.
Eu nu stiu cum fac cei de la RATB statisticile, dar controlorii controleaza numai amarastenii / domnisoarele. Pe golanii cu tupeu ..."ignore".
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dr2005
Pe 25 şi 41 încap mereu cei cu şerveţele (pe 41 de la o vreme sunt numai rromi pe funcţia asta) parfumate ,,două la muleu" şi tipa cu bebeluş (al câtelea o fi, că din 2002 tot umblă cu bebeluş, probabil se arondează periodic copii pentru munca asta, probabil sunt câte 2 - 3 (şi îi roteşte pe fiecare câteva ore) şi schimbaţi o dată la câteva luni) şi ăla care ,,nu ne minţeşte, că poa' să ne dovedească" şi puradei care urlă-n gura mare că sunt singuri, săraci şi de Crăciun îţi urează ,,busuioc verde pe masă, să-ţi trăiască ce ai în casă" şi alte specii d'astea, iar ocazional mai avem şi concert de acordeon.
Dominatrix wrote:
Ca sa ai vanzator "umblator" in mijloacele de transport in comun, ar trebui sa existe si loc suficient pentru ca vanzatorul sa aiba loc sa se miste in vehicul. Succes la treaba asta dimineata pe linii gen 32, 66, 139, 163, 311, 336
Pe 25 şi 41 încap mereu cei cu şerveţele (pe 41 de la o vreme sunt numai rromi pe funcţia asta) parfumate ,,două la muleu" şi tipa cu bebeluş (al câtelea o fi, că din 2002 tot umblă cu bebeluş, probabil se arondează periodic copii pentru munca asta, probabil sunt câte 2 - 3 (şi îi roteşte pe fiecare câteva ore) şi schimbaţi o dată la câteva luni) şi ăla care ,,nu ne minţeşte, că poa' să ne dovedească" şi puradei care urlă-n gura mare că sunt singuri, săraci şi de Crăciun îţi urează ,,busuioc verde pe masă, să-ţi trăiască ce ai în casă" şi alte specii d'astea, iar ocazional mai avem şi concert de acordeon.
- bogd_an
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
bogd_an
In Manchester este simplu, se poate urca doar prin fata, de la sofer se cumpara biletele.
Se stationeaza oricat este nevoie, fara graba, imbulzeala sau nervi iar cetatenii obedienti stau cuminti si isi cumpara bilet.
La tramvai se cumpara bilet de la automate si ghisee, dar se folosesc toate usile pentru urcare si coborare.
La tren, la fel se cumpara bilete, ghiseu sau automat, dar mai sunt si situatii in care operatorul de ghiseu si-a terminat programul, automatul tocmai a fost vandalizat iar singura varianta este sa circuli fraudulos, dar in cazul asta trebuie sa comunici ofiterului de la peron motivul si ti se va sugera sa cumperi biletul de la el.
Oficial, amenda este de £100, dar avand in vedere ca mare parte din calatori este formata din studenti, comunici statia la care te-ai urcat si platesti, fara probleme, scandal sau violenta. Bunavointa sa fie, ca si britanicii sunt tot oameni! Uneori chiar cumsecade!
De remarcat sistemul de transport in comun foarte bine pus la punct din Manchester.
Dupa cum bine stiti, sediul BBC s-a mutat din Londra in Manchester, in MediaCityUK, cu ocazia asta au fost executate lucrari ample de largire si modernizare a arterelor rutiere precum si de optimizare a transportului in comun, cat si planificarea unor viitoare extensii.
Cateva informatii si despre Metrolink.
Atasez si niste poze, intr-un album PhotoShack, sa nu aglomerez topicul.
Toate pozele din cont sunt publice.
Scuze pentru offtopic!
In Manchester este simplu, se poate urca doar prin fata, de la sofer se cumpara biletele.
Se stationeaza oricat este nevoie, fara graba, imbulzeala sau nervi iar cetatenii obedienti stau cuminti si isi cumpara bilet.
La tramvai se cumpara bilet de la automate si ghisee, dar se folosesc toate usile pentru urcare si coborare.
La tren, la fel se cumpara bilete, ghiseu sau automat, dar mai sunt si situatii in care operatorul de ghiseu si-a terminat programul, automatul tocmai a fost vandalizat iar singura varianta este sa circuli fraudulos, dar in cazul asta trebuie sa comunici ofiterului de la peron motivul si ti se va sugera sa cumperi biletul de la el.
Oficial, amenda este de £100, dar avand in vedere ca mare parte din calatori este formata din studenti, comunici statia la care te-ai urcat si platesti, fara probleme, scandal sau violenta. Bunavointa sa fie, ca si britanicii sunt tot oameni! Uneori chiar cumsecade!
De remarcat sistemul de transport in comun foarte bine pus la punct din Manchester.
Dupa cum bine stiti, sediul BBC s-a mutat din Londra in Manchester, in MediaCityUK, cu ocazia asta au fost executate lucrari ample de largire si modernizare a arterelor rutiere precum si de optimizare a transportului in comun, cat si planificarea unor viitoare extensii.
Cateva informatii si despre Metrolink.
Atasez si niste poze, intr-un album PhotoShack, sa nu aglomerez topicul.
Toate pozele din cont sunt publice.
Scuze pentru offtopic!
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dominatrix
Situatia la metrou nu este comparabila cu cea de la transportul de suprafata si asta stii si tu foarte bine. La metrou platesti cand intri in statie, nu cand te urci in vehicul, deci dinamica si organizarea fluxurilor de calatori este cu totul alta. Poate ca ar merge metoda cu plata la sofer doar pe unele linii de autobuz cu incarcare mai mica. Pe tramvaie, sau in general mijloace de transport si linii cu incarcare mare, exclus (vezi si exemplul lui @bogd_an) cu Manchester. De fapt, la tramvaie, in afara de fosta URSS - unde se mai practica pe alocuri metoda cu taxator in vehicul - si Toronto (Canada) unde plata se face la vatman, ca la autobuze - dar si acolo vor sa schimbe sistemul, datorita ineficientei lui - eu personal nu stiu un alt caz unde urcarea si coborarea sa se faca numai pe o anumita usa (cu plata la intrare).
andrei11 wrote:Cred ca solutia este aceeasi care se aplica peste tot in lumea civilizata, si anume controale frecvente, "la sange" si echitabile, adica fara "umflari de muschi" la femei si tineri, in timp ce pe cocalarii in maieu si slapi se fac ca nu ii vad. Si mai ales, cresterea numarului de puncte de vanzare bilete, pardon carduri, fiindca in caz contrar nu poti pretinde oamenilor sa fie cinstiti daca nu au de unde sa isi procure titluri de calatori. Acesta este si unul din "avantajele extraordinare" (pentru unii) ale dubelor. Nu trebuie sa-ti faci probleme de bilet. Platesti la urcare si poti merge fara bilet, daca soferul nu-ti da unul.
Cum vezi rezolvată problema celor care calatoresc fara bilet ? Asta e problema. De ce nu se practica aceeasi metoda si la metrou ? Sa se desfiinteze turnichetii si sa se monteze compostoare in trenuri. Ai avea curajul sa propui o asemenea masura ? De ce este inegalitate intre cei care nu platesc biletul la metrou si la RATB ?
Situatia la metrou nu este comparabila cu cea de la transportul de suprafata si asta stii si tu foarte bine. La metrou platesti cand intri in statie, nu cand te urci in vehicul, deci dinamica si organizarea fluxurilor de calatori este cu totul alta. Poate ca ar merge metoda cu plata la sofer doar pe unele linii de autobuz cu incarcare mai mica. Pe tramvaie, sau in general mijloace de transport si linii cu incarcare mare, exclus (vezi si exemplul lui @bogd_an) cu Manchester. De fapt, la tramvaie, in afara de fosta URSS - unde se mai practica pe alocuri metoda cu taxator in vehicul - si Toronto (Canada) unde plata se face la vatman, ca la autobuze - dar si acolo vor sa schimbe sistemul, datorita ineficientei lui - eu personal nu stiu un alt caz unde urcarea si coborarea sa se faca numai pe o anumita usa (cu plata la intrare).
- Terapeut71
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Terapeut71
Si in Berlin se urca doar pe usa din fata in autobuze. Celelalte usi sunt blocate de sofer si se deschid doar daca cineva din autobuz nu (mai) are chef sa mai revina in partea din fata a vehiculului si actioneaza un buton care aprinde un led in panoul de bord al soferului. Nu este imbulzeala pentru ca durata intre un autobuz care tocmai a plecat din statie si urmatorul care soseste este undeva la 3-4 minute in prima parte a zilei si 6-9 minute spre seara. Calatorii prezinta tichetul (daca este unul zilnic, saptamanal, ori lunar) soferului, ori daca nu au cumpara de la sofer, timp in care acesta da si rest daca valoarea bancnotei primite este mare. Nimeni nu se imbulzeste, nimeni nu are nimic de comentat. Toate vehiculele au GPS, afisajele din statie cu intervale de succedare intre vehicule chiar arata la minut urmatoarea sosire si peste tot in autobuz sunt afisate vizibil anunturi in germana, engleza si parca si in italiana ca sunt camere de supraveghere active. Soferul primeste in timp real imagini cu ce se intampla in vehiculul pe care il conduce. Amenzile pentru cei prinsi fara bilet sunt 40 de euro, bani pe care tinerii (de obicei ei sunt cei prinsi) ii platesc fara sa cracneasca.
Cel mai interesant lucru insa mi se pare acela ca toti soferii de autobuz sunt vorbitori de engleza (chiar si stalcit), iar cei care conduc autobuze supraetajate in mare parte poarta cravata.
Si in Berlin se urca doar pe usa din fata in autobuze. Celelalte usi sunt blocate de sofer si se deschid doar daca cineva din autobuz nu (mai) are chef sa mai revina in partea din fata a vehiculului si actioneaza un buton care aprinde un led in panoul de bord al soferului. Nu este imbulzeala pentru ca durata intre un autobuz care tocmai a plecat din statie si urmatorul care soseste este undeva la 3-4 minute in prima parte a zilei si 6-9 minute spre seara. Calatorii prezinta tichetul (daca este unul zilnic, saptamanal, ori lunar) soferului, ori daca nu au cumpara de la sofer, timp in care acesta da si rest daca valoarea bancnotei primite este mare. Nimeni nu se imbulzeste, nimeni nu are nimic de comentat. Toate vehiculele au GPS, afisajele din statie cu intervale de succedare intre vehicule chiar arata la minut urmatoarea sosire si peste tot in autobuz sunt afisate vizibil anunturi in germana, engleza si parca si in italiana ca sunt camere de supraveghere active. Soferul primeste in timp real imagini cu ce se intampla in vehiculul pe care il conduce. Amenzile pentru cei prinsi fara bilet sunt 40 de euro, bani pe care tinerii (de obicei ei sunt cei prinsi) ii platesc fara sa cracneasca.
Cel mai interesant lucru insa mi se pare acela ca toti soferii de autobuz sunt vorbitori de engleza (chiar si stalcit), iar cei care conduc autobuze supraetajate in mare parte poarta cravata.
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
telvanni
In Frankfurt (pe Main) tot 40 de euro. Mi-a placut ca scria "Din nefericire, nu exista scuza!"
Terapeut71 wrote:
Amenzile pentru cei prinsi fara bilet sunt 40 de euro, bani pe care tinerii (de obicei ei sunt cei prinsi) ii platesc fara sa cracneasca.
In Frankfurt (pe Main) tot 40 de euro. Mi-a placut ca scria "Din nefericire, nu exista scuza!"
- Lutyk
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Lutyk
Sa-mi fie cu iertare dar in Paris si in Toulouse se urca doar pe usa din fata si pe usa de la mijoc se coboara. Nu exista usa in spate. Si toata lumea la urcare valideaza calatoria. Iar soferul, fara a fi inchis in conserva lui acolo in fata urmareste acest lucru. Si nu se grabeste. are rabdare pana urca toata lumea.
telvanni wrote:
Nu urca nimeni doar pe usa din fata, e o idiotenie inventata. Poate in dubele din Bucuresti se urca doar prin fata.
Sa-mi fie cu iertare dar in Paris si in Toulouse se urca doar pe usa din fata si pe usa de la mijoc se coboara. Nu exista usa in spate. Si toata lumea la urcare valideaza calatoria. Iar soferul, fara a fi inchis in conserva lui acolo in fata urmareste acest lucru. Si nu se grabeste. are rabdare pana urca toata lumea.
- bobobarosanu
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
bobobarosanu
Cred ca s-au strans cateva exemple de orase din lumea ”civilizata” in care urcarea in autobuz se face prin usa din fata. Am experimentat-o cateva luni si nu i-am gasit nici o problema. Chiar si in situatia unor linii aglomerate. Urcarea prin fata nu te obliga sa validezi biletul, dar il poate determina pe sofer (care vede ce se intampla la automate) sa refuze plecare din statie (poate ca asta e o utopie in Romania).
Cred ca s-au strans cateva exemple de orase din lumea ”civilizata” in care urcarea in autobuz se face prin usa din fata. Am experimentat-o cateva luni si nu i-am gasit nici o problema. Chiar si in situatia unor linii aglomerate. Urcarea prin fata nu te obliga sa validezi biletul, dar il poate determina pe sofer (care vede ce se intampla la automate) sa refuze plecare din statie (poate ca asta e o utopie in Romania).
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination