Topic: Discuții diverse
1675 posts, 485453 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
Ok, suntem cu totii de acord ca sunt foarte rudimentare. Atata s-a putut sau s-a vrut la vremea respectiva. Si ce? Sunt bune asa cum sunt. Cele 10 care vor fi achizitionate (conform intentiilor PMB aprobate recent) vor fi conforme cu secolul 21. Nu sunt adeptul "Las-o ba ca merge asa", dar aici se face din tantar armasar.
Daca vorbim despre bidirectionale, mai problematic este ca nu s-au facut PPC, mai ales ca s-au construit concomitent cu CH-PPC. Nu vi se pare? Tehnic cred ca era si este posibil. De fapt, este foarte ciudat ca nu au infatisare de CH-PPC. Pana la urma pe calator asta il doare si ii afecteaza in mod direct calatoria, accesibilitatea in vagon. Ca tehnologia este din '70, mai putin.
Pentru bunica mea din provincie calatoria cu tramvaiul este o problema, urca treptele tramvaielor foarte greu, unde mai pui ca inca sunt foarte multe statii fara peroane (trotuarul din imediata apropriere a liniei nu se considera peron).
Ok, suntem cu totii de acord ca sunt foarte rudimentare. Atata s-a putut sau s-a vrut la vremea respectiva. Si ce? Sunt bune asa cum sunt. Cele 10 care vor fi achizitionate (conform intentiilor PMB aprobate recent) vor fi conforme cu secolul 21. Nu sunt adeptul "Las-o ba ca merge asa", dar aici se face din tantar armasar.
Daca vorbim despre bidirectionale, mai problematic este ca nu s-au facut PPC, mai ales ca s-au construit concomitent cu CH-PPC. Nu vi se pare? Tehnic cred ca era si este posibil. De fapt, este foarte ciudat ca nu au infatisare de CH-PPC. Pana la urma pe calator asta il doare si ii afecteaza in mod direct calatoria, accesibilitatea in vagon. Ca tehnologia este din '70, mai putin.
Pentru bunica mea din provincie calatoria cu tramvaiul este o problema, urca treptele tramvaielor foarte greu, unde mai pui ca inca sunt foarte multe statii fara peroane (trotuarul din imediata apropriere a liniei nu se considera peron).
- adila
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
adila
M-am referit la afirmatia ta:
S-au eliminat restrictiile pentru bimotoare dar se fac tot cu 4 moatoare multe din avioanele noi. De ce? Printre altele si pentru ca nu este economic sa schimbi proiectul.
Aici faci teoria chibritului. gabarit = dimensiune, volum - exact la acest sens m-am referit, dar poate nu m-am facut inteles.
Totusi, de ce trebuie sa fie cretin ala care a proiectat tramvaiul cu doua pantografe? S-ar putea sa aiba motive intemeiate pe care noi nu le cunoastem. Sau poate ar trebui sa studiezi si tu dictionarul sa intelegi sensul cuvantului cretin, inainte sa-l folosesti. Prea usor se arunca vorbe de ocara in stanga si in dreapta in loc sa ne limitam la constatari mai mult sau mai putin obiective. In plus nu ajuta pe nimeni si nu este nici constructiva o astfel de abordare.
shoppy wrote:
Nu prea se intelege ce vrei sa spui, oricum, nu te pricepi, drept dovada nu mai exista pe nicaieri tramvaie cu 2 pantografe sau cu 2 sisteme in paralel.
M-am referit la afirmatia ta:
shoppy wrote:din care eu inteleg ca exista regii care exploateaza tramvaie si care si proiecteaza tramvaie (in timpul liber ). Eu nu cred ca exista astfel de regii care sa fie si competitive.
Acel tramvai este exploatat de o regie condusa de oameni inteligenti care fac inginerie si nu de cretini care fac carpeli.
shoppy wrote:
si stai linistit ca nu a dublat nimeni numarul de motoare la avion doar pentru redundanta, mai ales ca ultimele motoare sunt atat de fiabile ca s-au eliminat restrictiile pentru bimotoare).
S-au eliminat restrictiile pentru bimotoare dar se fac tot cu 4 moatoare multe din avioanele noi. De ce? Printre altele si pentru ca nu este economic sa schimbi proiectul.
shoppy wrote:
(Cauta in dictionar ce este acela un gabarit, ca si acolo esti pe langa.)
Aici faci teoria chibritului. gabarit = dimensiune, volum - exact la acest sens m-am referit, dar poate nu m-am facut inteles.
Totusi, de ce trebuie sa fie cretin ala care a proiectat tramvaiul cu doua pantografe? S-ar putea sa aiba motive intemeiate pe care noi nu le cunoastem. Sau poate ar trebui sa studiezi si tu dictionarul sa intelegi sensul cuvantului cretin, inainte sa-l folosesti. Prea usor se arunca vorbe de ocara in stanga si in dreapta in loc sa ne limitam la constatari mai mult sau mai putin obiective. In plus nu ajuta pe nimeni si nu este nici constructiva o astfel de abordare.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Tom
Cunoaștem deja că V3A/V2A-2S sunt două tramvaie într'unul singur, la fel ca și 3VU.
Întrebarea pe care o am este însă dacă vagoanele Tatra K5 sau KT8, sunt tot două într'unul, acestea având tot două pantografe. Vagoanele Düwag bidirecționale, de la cele vechi la modelele M6/M8, aveau fie unul, fie două pantografe. Care ar fi explicația la aceste vagoane, dacă probabil erau și sunt mai avansați și nu fac două tramvaie într'unul, ci unul singur cu două direcții?
Cunoaștem deja că V3A/V2A-2S sunt două tramvaie într'unul singur, la fel ca și 3VU.
Întrebarea pe care o am este însă dacă vagoanele Tatra K5 sau KT8, sunt tot două într'unul, acestea având tot două pantografe. Vagoanele Düwag bidirecționale, de la cele vechi la modelele M6/M8, aveau fie unul, fie două pantografe. Care ar fi explicația la aceste vagoane, dacă probabil erau și sunt mai avansați și nu fac două tramvaie într'unul, ci unul singur cu două direcții?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Costin
shoppy, am sters ultimul mesaj al tau ca era cam tendentios si lipsit de tact. Si ca idee, suntem forum de pasionati, nu de ingineri.
shoppy, am sters ultimul mesaj al tau ca era cam tendentios si lipsit de tact. Si ca idee, suntem forum de pasionati, nu de ingineri.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Da, scuze, eu cred totusi ca este util sa avem pe forum si ingineri.
Orice pasionat adevarat o sa-si doreasca pana la urma sa-si explice fenomenele, si atunci o sa-si dea seama ca o facultate + x ani de practica in domeniu nu se poate inlocui cu ce poate intui de unul singur sau afla de pe la soferi(nu am nimic cu soferii, dar pana la urma tot niste oameni fara facultate si ei), si daca nu o sa poata sa faca personal o facultate tehnica atunci o sa regrete lipsa oamenilor tehnici de pe forum.
Da, scuze, eu cred totusi ca este util sa avem pe forum si ingineri.
Orice pasionat adevarat o sa-si doreasca pana la urma sa-si explice fenomenele, si atunci o sa-si dea seama ca o facultate + x ani de practica in domeniu nu se poate inlocui cu ce poate intui de unul singur sau afla de pe la soferi(nu am nimic cu soferii, dar pana la urma tot niste oameni fara facultate si ei), si daca nu o sa poata sa faca personal o facultate tehnica atunci o sa regrete lipsa oamenilor tehnici de pe forum.
- adila
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
adila
Bun, deci se pare ca avem suficiente tramvaie cu doua pantografe asa cum ne da exmplu si colegul Tom. Le-am cautat pe internet si sunt foarte frumoase asa cu doua pantografe, si foarte probabil sunt si fiabile. Nu ma pricep la tramvaie, asa este, dar eram foarte sigur ca exista astfel de configuratii nu doar la noi.
Discutia de ce au doua pantografe unele tramvaie nu are rost atata timp cat nu cunoastem dificultatile tehnice cu care s-au confruntat proiectantii. Sau putem intr-adevar dezabate problema inginereste sau mai putin inginereste, dar cu mai mult respect pentru cine a construit ceva.
Bun, deci se pare ca avem suficiente tramvaie cu doua pantografe asa cum ne da exmplu si colegul Tom. Le-am cautat pe internet si sunt foarte frumoase asa cu doua pantografe, si foarte probabil sunt si fiabile. Nu ma pricep la tramvaie, asa este, dar eram foarte sigur ca exista astfel de configuratii nu doar la noi.
Discutia de ce au doua pantografe unele tramvaie nu are rost atata timp cat nu cunoastem dificultatile tehnice cu care s-au confruntat proiectantii. Sau putem intr-adevar dezabate problema inginereste sau mai putin inginereste, dar cu mai mult respect pentru cine a construit ceva.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Pentru cine a construit ceva si cu risipa de materiale. Eu tot nu inteleg si nu sunt căpos.
Tot nu inteleg cum nu poate un singur pantograf sa alimenteze cele 2 grupe de rezistente corespunzatoare celor 2 posturi de conducere. Ce mare inginerie iti trebuie ?
Cum poate locomotiva electrica sa mearga cu un singur pantograf in ambele directii ? Explicati-mi si mie cum ditamai locomotiva electrica poate functiona bine mersi cu un singur pantograf si de la postul I si de la postul II.
Sau na, locomotivele diesel electrice sau neelectrice. Dupa teoria voastra ar trebui dotate cu 2 motoare, 2 transmisii, etc, etc. Nu, au un singur motor, o singura transmisie, dar comenzi in ambele capete. Lasand la o parte ca de la un post poate sa mearga in ambele sensuri daca are chef.
adila wrote:
... dar cu mai mult respect pentru cine a construit ceva.
Pentru cine a construit ceva si cu risipa de materiale. Eu tot nu inteleg si nu sunt căpos.
Tot nu inteleg cum nu poate un singur pantograf sa alimenteze cele 2 grupe de rezistente corespunzatoare celor 2 posturi de conducere. Ce mare inginerie iti trebuie ?
Cum poate locomotiva electrica sa mearga cu un singur pantograf in ambele directii ? Explicati-mi si mie cum ditamai locomotiva electrica poate functiona bine mersi cu un singur pantograf si de la postul I si de la postul II.
Sau na, locomotivele diesel electrice sau neelectrice. Dupa teoria voastra ar trebui dotate cu 2 motoare, 2 transmisii, etc, etc. Nu, au un singur motor, o singura transmisie, dar comenzi in ambele capete. Lasand la o parte ca de la un post poate sa mearga in ambele sensuri daca are chef.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Costin
Tramvaiele despre care vorbim sunt construite cu o tehnologie a anilor 50, aproximativ. Ganditi-va ca electronica de putere (chopperele, de exemplu) a aparut prin anii 60-70 in vest (nu pot sa ma pronunt exact). Si totusi, noi avem tramvaie construite in anii 70-80 si apoi reconstruite in 90-00 folosind o tehnologie veche de 60 de ani. Nu mai cautati raspunsuri concrete, asta explica tot.
Tramvaiele despre care vorbim sunt construite cu o tehnologie a anilor 50, aproximativ. Ganditi-va ca electronica de putere (chopperele, de exemplu) a aparut prin anii 60-70 in vest (nu pot sa ma pronunt exact). Si totusi, noi avem tramvaie construite in anii 70-80 si apoi reconstruite in 90-00 folosind o tehnologie veche de 60 de ani. Nu mai cautati raspunsuri concrete, asta explica tot.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Mai mult, cand s-au facut prototipurile bidirectionale de Bucur acolo s-au gasit solutii, la niste tramvaie stas, de 3 ori mai multe si cu o capacitate de 3 ori mai mare, nu s-a gasit.
Ai gasit si poze color la tramvaiele acelea de care zicea Tom?
Mai mult, cand s-au facut prototipurile bidirectionale de Bucur acolo s-au gasit solutii, la niste tramvaie stas, de 3 ori mai multe si cu o capacitate de 3 ori mai mare, nu s-a gasit.
Ai gasit si poze color la tramvaiele acelea de care zicea Tom?
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
GPS
S-au găsit soluții care au avut eficientă 0, da 0! Tramvaiele alea au circulat numai ca unidirecționale, iar acea încercare este si motivul pentru care, daca nu ma înșel anul acesta se împlinesc 10 ani de când 3001 nu a mai ieșit la traseu! 3002 e si el pe bara de ceva ani, totuși acesta a avut si RK, la fel ca si frățiorul mult mai cunoscut 3003.
S-au găsit soluții care au avut eficientă 0, da 0! Tramvaiele alea au circulat numai ca unidirecționale, iar acea încercare este si motivul pentru care, daca nu ma înșel anul acesta se împlinesc 10 ani de când 3001 nu a mai ieșit la traseu! 3002 e si el pe bara de ceva ani, totuși acesta a avut si RK, la fel ca si frățiorul mult mai cunoscut 3003.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
punmeister
@GPS
3001 nici nu trebuia sa circule cu calatori la viata lui, el a fost construit ca prototip functional, cu titlul de experiment. Faptul ca s-a insistat ca tramvaiul sa fie omologat si bagat in traseu cu calatori, asta e alta poveste.
3002 este defect cu chopperul, fiind unul facut de ČKD, chiar n-are rost sa investesti in el, deoarece placile cu driveri se strica repede si vin greu de la ČKD.
@GPS
3001 nici nu trebuia sa circule cu calatori la viata lui, el a fost construit ca prototip functional, cu titlul de experiment. Faptul ca s-a insistat ca tramvaiul sa fie omologat si bagat in traseu cu calatori, asta e alta poveste.
3002 este defect cu chopperul, fiind unul facut de ČKD, chiar n-are rost sa investesti in el, deoarece placile cu driveri se strica repede si vin greu de la ČKD.
- marian51
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
marian51
GPS te inseli in privinta lui 3001,acesta cand a fost pe linia lui 42 a circulat multa vreme folosind ambele posturi de conducere.
Andrei 11,dupa cate stiu si locomotivele noastre au doua pantografe.
GPS te inseli in privinta lui 3001,acesta cand a fost pe linia lui 42 a circulat multa vreme folosind ambele posturi de conducere.
Andrei 11,dupa cate stiu si locomotivele noastre au doua pantografe.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
# Marian 51 am precizat dar ti-a scapat :
Locomotivele in principiu au doua pantografe, dar din alte motive.
Problema e ca indiferent in ce post de conducere sunt cu comenzile eu pot lua curent de la un singur pantograf. La tramvaie de ce nu se poate ? Ca nu cred ca tramvaiul ca si parte electrica e mai complicat decat o locomotiva electrica.
Da' a explicat Costin destul de limpede.
# Marian 51 am precizat dar ti-a scapat :
Locomotivele in principiu au doua pantografe, dar din alte motive.
Problema e ca indiferent in ce post de conducere sunt cu comenzile eu pot lua curent de la un singur pantograf. La tramvaie de ce nu se poate ? Ca nu cred ca tramvaiul ca si parte electrica e mai complicat decat o locomotiva electrica.
Da' a explicat Costin destul de limpede.
- marian51
-
Posted:
-
📖 Pagination options