Topic: Ştiri, proiecte, perspective
1886 posts, 612438 views
📖 Pagination options
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Nightwolf
E putin cam ciudata zona aia, ca orice zona de periferie ce se pupa cu centura ... nu prea se stie a cui e competenta ....
alch3mist wrote:Dominatrix wrote:
O nouă șosea în vestul Capitalei, plus insulă turistică pe Lacul Morii
Proiectul prevede construcția unei artere noi de circulație, cu două benzi pe sens, în jurul Lacului Morii, care să lege Calea Crângași de Șoseaua de Centură a Bucureștiului pentru a descongestiona traficul în zonă. Aceasta va fi prevăzută cu piste pentru bicicliști și zone verzi. Lucrările ar putea începe în primăvară.
Traseul de drum propus prin PUZ (n.r. – Plan Urbanistic Zonal) urmărește drumul de contur de pe marginea Lacului Morii și începe după intersecția cu axul străzii Mehadia din Sectorul 6 până la trecerea peste râul Dâmbovița, potrivit proiectului de Hotărâre de Consiliu Local Sector 6 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției.
Lucrarea prevede șapte tronsoane de drum în lungime totală de 7,6 km, din care doar trei tronsoane se află pe teritoriul Sectorului 6, iar restul în comuna Chiajna.
Continuarea: http://b365.ro/news/o-noua- ... e-centura/
-------------------------
Hotararea de Consiliu Local: http://www.primarie6.ro/uploaded_files/ ... 1.2011.pdf
Studiu de fezabilitate (intrucat e foarte mare - 34 MB - recomand Click dreapta=>Save Target As): http://www.primarie6.ro/uploaded_files/ ... CL%206.pdf
Pana una-alta, cred ca mai ieftin ar fi sa reabiliteze drumul de pamant din continuarea strazii Rasadnitei cu iesire in Chiajna. Corectati-ma daca gresesc, dar in primavara cand m-am aventurat ultima data in capatul strazii, drumul "la Chiajna" nu era asfaltat.
E putin cam ciudata zona aia, ca orice zona de periferie ce se pupa cu centura ... nu prea se stie a cui e competenta ....
- Dominatrix
-
Posted:
-
- sss
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dominatrix
Pana fuck penetratia viselor umede unde a intarcat mutul iapa, poate se gandesc, in (in)competenta lor, sa faca strapungerea strazii Fabricii pana in Splai, care ar fi un proiect mult mai util pentru multi, mai ales ca podul hobanat de la Ciurel nu va fi gata prea curand.
Pana fuck penetratia viselor umede unde a intarcat mutul iapa, poate se gandesc, in (in)competenta lor, sa faca strapungerea strazii Fabricii pana in Splai, care ar fi un proiect mult mai util pentru multi, mai ales ca podul hobanat de la Ciurel nu va fi gata prea curand.
- sss
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
sss
Iar cobesti? Oricum cred ca-i mai usor de facut hobanatul, ca prelungirea strazii Fabricii inseamna cedari de terenuri de la metrou, de la instelati sau de la Sema, toti avand oua prea tari pentru Primarie, cred ca nici nu s-au obosit sa incerce sa promoveze un proiect pe acolo.
Iar cobesti? Oricum cred ca-i mai usor de facut hobanatul, ca prelungirea strazii Fabricii inseamna cedari de terenuri de la metrou, de la instelati sau de la Sema, toti avand oua prea tari pentru Primarie, cred ca nici nu s-au obosit sa incerce sa promoveze un proiect pe acolo.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Nightwolf
DADADADA un mare + de la mine pt asta !
Dominatrix wrote:
Pana fuck penetratia viselor umede unde a intarcat mutul iapa, poate se gandesc, in (in)competenta lor, sa faca strapungerea strazii Fabricii pana in Splai, care ar fi un proiect mult mai util pentru multi, mai ales ca podul hobanat de la Ciurel nu va fi gata prea curand.
DADADADA un mare + de la mine pt asta !
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
bercenicity
15 decembrie 2011
Contractele adiţionale cu statul pot fi mărite cu maximum 20%
http://www.zf.ro/eveniment/contractele- ... 20-9060609
Parlamentul a modificat legislaţia achiziţiilor publice reducând la 20% din valoarea unui contract iniţial aşa-numitele contracte adiţionale care majorează costul unui proiect. Procentul de majorare putea ajunge până acum şi la 50% din valoarea contractului iniţial.
Potrivit unei decizii din vară a Guvernului, valoarea unui contract de achiziţie publică putea fi majorată şi cu până la 50% prin acte adiţionale cu aprobarea expresă a ordonatorului principal de credite, precum şi cu condiţia ca în comisia de evaluare să fie aceleaşi persoane care au decis atribuirea contractului. Contractele adiţionale au fost suspectate întotdeauna ca sursă de drenare a banilor publici prin metoda câştigătii unui contract la costuri mici, care erau apoi umflate prin contractele adiţionale.
15 decembrie 2011
Contractele adiţionale cu statul pot fi mărite cu maximum 20%
http://www.zf.ro/eveniment/contractele- ... 20-9060609
Parlamentul a modificat legislaţia achiziţiilor publice reducând la 20% din valoarea unui contract iniţial aşa-numitele contracte adiţionale care majorează costul unui proiect. Procentul de majorare putea ajunge până acum şi la 50% din valoarea contractului iniţial.
Potrivit unei decizii din vară a Guvernului, valoarea unui contract de achiziţie publică putea fi majorată şi cu până la 50% prin acte adiţionale cu aprobarea expresă a ordonatorului principal de credite, precum şi cu condiţia ca în comisia de evaluare să fie aceleaşi persoane care au decis atribuirea contractului. Contractele adiţionale au fost suspectate întotdeauna ca sursă de drenare a banilor publici prin metoda câştigătii unui contract la costuri mici, care erau apoi umflate prin contractele adiţionale.
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
danutzu_2910
Bine le face....
Poate ar trebui un procent si mai scazut....
Firma la care lucrez a pierdut multe licitatii in dauna "capuselor"
Bine le face....
Poate ar trebui un procent si mai scazut....
Firma la care lucrez a pierdut multe licitatii in dauna "capuselor"
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dominatrix
Pe ce au cheltuit Basescu, Videanu si Oprescu 800 de milioane de euro
Primarul Sorin Oprescu vrea să angajeze Capitala într-un împrumut de 800 de milioane de euro pe următorii 20 de ani, adică aproape cât au împrumutat Băsescu și Videanu la un loc, în ultimii 12 ani. În proiectul de hotărâre pe care-l va supune mâine aprobării consilierilor generali nu spune ce vrea să facă cu banii, ci doar că îi trebuie ca să ”restructureze datoria de 500 de milioane de euro” făcută de Videanu în 2005, și care trebuie achitată integral în 2015. În expunerea de motive mai enumeră și cele 11 datorii pe care Bucureștiul le are din 1998 încoace, unele aflate încă în diverse stadii de derulare.
Continuarea: http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-1098 ... e-euro.htm
Pe ce au cheltuit Basescu, Videanu si Oprescu 800 de milioane de euro
Primarul Sorin Oprescu vrea să angajeze Capitala într-un împrumut de 800 de milioane de euro pe următorii 20 de ani, adică aproape cât au împrumutat Băsescu și Videanu la un loc, în ultimii 12 ani. În proiectul de hotărâre pe care-l va supune mâine aprobării consilierilor generali nu spune ce vrea să facă cu banii, ci doar că îi trebuie ca să ”restructureze datoria de 500 de milioane de euro” făcută de Videanu în 2005, și care trebuie achitată integral în 2015. În expunerea de motive mai enumeră și cele 11 datorii pe care Bucureștiul le are din 1998 încoace, unele aflate încă în diverse stadii de derulare.
Continuarea: http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-1098 ... e-euro.htm
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
Dominatrix
Proiectele întârziate ale primarului Oprescu
http://b365.ro/news/promisi ... parcarile/
În 2011, bucureștenii ar fi trebuit să circule pe bulevardul Uranus, să se poată plimba pe toate străzile din centrul vechi și să își parcheze mașinile în prima parcare park&ride din Capitală. Toate au fost anunțate de primarul general, Sorin Oprescu, pentru 2011, însă niciunul din proiecte nu s-a finalizat. Acestora li se adaugă pasajele de la Charles de Gaulle sau Piața Presei Libere, la care lucrările ar fi trebuit să fie în plină desfășurare, dar al căror termen de începere rămâne necunoscut.
Anul 2011 trebuia să fie un an spectaculos pentru bucureșteni, cu trotuare rulante, un centru vechi finalizat, două pasaje subterane noi începute și parcări de tip park&ride. Locuitorii Capitalei mai au însă de așteptat cel puțin până în 2012 pentru concretizarea lor.
Pasajele subterane de la Charles de Gaulle și Piața Presei Libere, în stand-by
În luna iunie, când prezenta bilanțul celor trei ani de mandat, Sorin Oprescu anunța că în 2011 an vor începe lucrările la pasajele rutiere subterane de la Charles de Gaulle și de la Piața Presei Libere. Licitațiile au fost organizate, firmele constructoare alese, însă pe ultima sută de metri s-a realizat că cele două proiecte nu aveau Planuri Urbanistice Zonale aprobate. Mai mult, după ce contractele au fost atribuite pe baza unor anumite caiete de sarcini, PUZ-urile au modificat ambele proiecte. Astfel, pe 1 august Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru proiectarea și execuția pasajul subteran rutier de la Piața Charles de Gaulles asocierii SC Romstrade SRL – SC Metroul SA Valoarea finală a investiției a ajuns la 178 milioane lei (42,2 milioane euro). Conform proiectului inițial, lucrarea consta în două pasaje subterane, câte unul pe fiecare sens, care ar fi fost construite de o parte şi de alta a stației și galeriei de metrou. Mai exact, intrările şi ieşirile în pasaj s-ar fi făcut din aleile aflate de o parte şi de alta a Bd. Aviatorilor. La întocmirea PUZ-ului, proiectul a suferit modificări substanțiale. Astfel, conform noului proiect, intrarea în pasaj nu se va mai face de pe bretelele laterale ale Bulevardului Aviatorilor, ci pe centru, pe câte o bandă pe sens cu o lățime de 5 metri. Contractul a fost însă deja atribuit constructorului pe baza vechiului proiect.
Situația se repetă și la Pasajul de la Piața Presei Libere. Conform caietului de sarcini întocmit pentru atribuirea contractului, pasajul face legătura între Șos. București – Ploiești și bulevardele Kiseleff și Mărăști. Se intră în pasaj de pe mijlocul Șoselei București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița și se iese spre Bd. Kiseleff și spre Bd. Mărăști. Astfel, aproximativ la jumătatea pasajului, era proiectat un tunel seperat ce asigura ieșirea spre bulevardul Mărăști. Pe baza acestui proiect contractul a fost atribuit Asocierii SC Apolodor Demolari SRL-SC Eurovia Construct International – SC Tehcon Edilitare și Infrastructura SRL – SC Consitrans SRL. Valoarea finală pentru care a fost atribuit contractul este de 74,9 milioane lei (18,2 milioane euro). Proiectul se schimbă însă la întocmirea PUZ-ului. Soluția găsită este un pasaj cu intrare tot de pe Șoseaua București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița, cu ieșire prin două pasaje subterane spre Bd. Kiseleff și spre Bd. Expoziției (și nu pe Mărăști). Accesul în subteran nu se va mai face prin mijlocul șoselei, ci prin lateral, pe partea dreaptă pe sensul de mers dinspre Ploiești, printr-o rampă de coborâre. Rampa de ieșire va fi plasată pe bulevardul Kiseleff tot pe partea dreaptă, pentru a nu schimba profilul actual al bulevardului. Pe bulevardul Expoziției, rampa de ieșire se va afla pe mijlocul șoselei.
Până la începerea lucrărilor, cele două proiecte mai au de trecut un hop: votul consilierilor generali. Înainte ca lucrările să înceapă, ambele PUZ-uri au nevoie de aprobarea Consiliului General al Municipiului București. Cele două PUZ-uri nu au fost finalizate însă la timp pentru a intra spre aprobare în ultima ședință CGMB din acest an, de pe 20 decembrie.
Bulevardul Uranus: S-au inaugurat doar 1.000 metri din 1.800
În 2011 ar fi trebuit finalizată prima etapă din Bulevardul Buzești – Berzei – Uranus, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pîrvan, cu o lungime de 1,8 kilometri. Cu câteva săptămâni înainte de sfârșitul anului au fost deschise însă doar două dintre cele cinci tronsoane cuprinse în această etapă. Astfel, din 6 decembrie, bucureștenii pot circula între Piața Virgiliu și strada Vasile Pârvan (400 metri), iar din 21 decembrie s-a deschis și tronsonul cuprins între Piața Victoriei și Strada Occidentului (600 metri).
Reprezentanții primăriei susțin că proiectul a fost întârziat de lucrările la rețeaua de canalizare. Astfel, în urma unei expertize a Apanova s-a decis schimbarea rețelei de canalizare, care ajunge și la o vechime de o sută de ani. În condițiile în care primul tronson ar fi trebuit finalizat în vara lui 2011, expertiza Apanova a venit abia în primăvară și a întârziat lucrările.
O altă problemă a fost Hala Matache, aflată chiar pe traseul viitorului bulevard. Primăria a vrut să demonteze și să mute clădirea monument istoric, mai în spate față de actualul amplsament. După intervenția Asociației Salvați Bucureștiul însă, s-a decis ca hala, care are statut de monument istoric, să rămână în același loc. Unul dintre canalele colectoare care trebuie schimbate se află chiar sub Hala Matache. Inspectoratul de Stat în Construcții nu a aprobat încă intervenția Primăriei în zona halei. Cu toate acestea primarul general, Sorin Oprescu, spune că va termina prima etapă în primăvara lui 2012. “Noi sperăm să ieșim la suprafață cu prima etapă, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pârvan, în luna martie”, a precizat edilul-șef. Termenul este însă extins de directorul general al Direcției de Infrastructură din Primăria Capitalei. Astfel, Mădălin Dumitru spune că prima etapă va fi terminată la 6 luni de la primirea tuturor autorizațiilor.
După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan și Piața George Coșbuc, care include și un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului și Casa Poporului. Construcția tunelului va trebui însă aprobat în Parlament, În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piața George Coșbuc și Gara Progresul.
Centrul Vechi trebuia finalizat din vara anului trecut. Noul termen: primăvara lui 2012
În vara lui 2011, primarul general anunța că până la sfârșitul lunii august toate străzile din centrul vechi vor fi terminate. La sfârșitul verii însă, aveam în continuare șantier. Şi cel de-al doilea termen de 11 septembrie, în care primarul dădea asigurări că până şi Piaţa Anton din spatele Hanului lui Manuc va fi finalizată, a fost încălcat. “Lucrările de pe străzile din Centrul Vechi al Bucureştiului vor fi finalizate până la sfârşitul săptămânii”, spunea pe 6 septembrie, într-o zi de marți, primarul general al Capitalei într-o emisiune televizată. Patru zile mai târziu edilul-șef lansa un nou termen. „Lucrările la Centrul Istoric al Capitalei vor fi încheiate până la 15 octombrie, însă zona este pregătită pentru evenimentele din cadrul Zilelor Bucureştiului, programate vineri, sâmbătă şi duminică”, anunța pe 15 septembrie Sorin Oprescu, citat de agenția NewsIn. Ultimul termen a fost lansat la sfârșitul lunii octombrie. Potrivit primarului general, lucrările de reabilitare a străzilor din centrul vechi vor fi încheiate în 2012.
În acest moment avem în continuare un șantier deschis în Centrul vechi după ce au fost descoperite noi vestigii. Potrivit edilului-șef noile descoperiri vor fi păstrate și acoperite cu sticlă, urmând ca bucureștenii să se poate plimba deasupra lor.
Conform indicatorilor tehnico-economici aprobați de Consiliul General al Municipiului București, pentru reabilitarea Centrului Vechi erau prevăzuți 27 milioane de euro. Din această sumă, 7 milioane de euro au fost cheltuiți de firma Sedesa, înainte ca Primăria Capitalei să rezilieze contractul cu aceasta în 2009. În aproape patru ani, societatea reabilitase doar patru străzi din cele 14 câte erau cuprinse în proiect. După rezilierea contractului cu Sedesa, în primăvara lui 2010 proiectul este preluat de firma Apolodor.
Pasajul Muncii: Costuri majorate cu 70% și termen de finalizare prelungit cu un an
În luna septembrie a anului trecut, reprezentanții primăriei spuneau, în timpul unei vizite pe șantierul de la pasajul Muncii, alături de primarul general, că lucrările de reabilitare a pasajului vor fi terminate în decembrie 2011 , fără liniile de tramvai. La sfârșitul lunii noiembrie însă, Sorin Oprescu a supus aprobării CGMB un proiect de hotărâre care prevedea majorarea indicatorilor tehnico-economici cu 70% de la de la 47,09 milioane lei, cât s-a stabilit în 2006, la 80,19 milioane lei. Proiectul a fost aprobat. În plus, termenul de finalizare a lucrării s-a prelungit cu un an.
“Datorită menținerii acceselor de metrou în actuala confiurație este necesară adaptarea proiectului inițial astfel încât să se asigure funcționalitatea integrată atât a metroului și a tramvaiului cât și a căii rutiere în condițiile actuale de trafic”, se menționa în raportul de specialitate al Direcției de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.
Prima parcare de tip park&ride din București mai întârzie
Tot în 2011 ar fi trebuit să avem prima parcare de tip park&ride din Capitală, cea de la Băneasa. Construită la capătul liniei de tramvai 5, noua construcție va asigura aproximativ 400 locuri de parcare și va fi destinată navetiștilor. Accesul şoferilor în parcare se va face pe baza abonamentelor sau a biletelor RATB sau Metrorex. Cu o lună înainte de finalul anului, lucrările la noua parcare sunt departe de a fi terminate.
Reprezentanții Primăriei spun că parcări de acest tip vor fi construite la intrările și ieșirile din Capitală cu scopul de a decongestiona traficul din oraș. Astfel, șoferii care vin din afara Capitalei sunt încurajați să își lase mașinile în aceste parcări și să aleagă mijloacele de transport în comun pentru deplasarea prin oraș. Pe lângă cea de la Băneasa, Primăria vrea să construiască alte parcări și la Liviu Rebreanu și Pantelimon.
Probleme sunt și în cazul parcării subterane de la Piața Charles de Gaulle. Lucrările ar fi trebuit să înceapă din vara lui 2011, însă nici acum nu există un nou termen pentru demararea proiectului.
Pasajul Basarab inaugurat cu doi ani întârziere, incomplet și mai scump cu 300 milioane lei
Primarul Sorin Oprescu a finalizat în 2011 Pasajul Basarab. Lucrarea a fost însă inaugurată cu o întârziere de doi ani, fără stația intermodală cu lifturi și trotuar rulant și cu o notă de plată încărcată cu 300 milioane de lei față de bugetul alocat inițial. La contractul inițial, semnat în 2006, s-au adăugat șase acte adiționale care au scumpit proiectul, dintre care patru semnate de actualul edil-șef.
Stația intermodală cu care se lăuda primarul general nu este gata în totalitate nici la șase luni de la finalizarea lucrărilor la Pasajul Basarab, astfel că nici acum tramvaiul nu poate opri pe Pasajul Basarab, iar bucureștenii nu au acces direct la stația de metrou. La sfârșitul lunii octombrie au fost terminate lifturile și scările rulante și s-au realizat toate finisajele. Cu toate acestea, stația modernă rămâne închisă pentru că nu s-a putut monta trotuarul rulant care va face legătura cu Gara de Nord. Potrivit Primăriei Capitalei, acesta nu a putut fi montat până acum, întrucât CFR nu a semnat protocolul cu municipalitatea (n.r. Gara de Nord este în administrarea CFR).
“Montarea trotuarului rulant care facilitează accesul călătorilor din zona Pasajului Basarab către Gara de Nord presupune refacerea infrastructurii și suprastructurii peronului 1, dar și lucrari de amenajare a unei copertine de protecție a calatorilor impotriva intemperiilor”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.
Stația intermodală de la Pasajul Basarab va reuni o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz și troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spații special amenajate pentru taxiuri și 2 autogări pentru transport intern și internațional. Staţia va avea două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu. Accesul se va face pe scări fixe şi rulante şi cu lifturi.
Lucrările la autostrada suspendată încep abia peste un an
Proaspăt întors din China, în luna martie 2011, Sorin Oprescu spunea că “primul târnacop” la autostrada suspendată se va da în toamna acestui an, iar primul tronson va fi gata într-un an și jumătate. La sfârșitul anului, Planul Urbanistic Zonal nu a fost încă aprobat de Consiliul General al Municipiului București. PUZ-ul și studiul de fezabilitate au fost aprobate doar în Comisia de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei.
“Autostrada suspendată” a primarului Oprescu va avea rolul de a închide inelul median de circulație al Capitalei și va fi construită mai mult la nivelul solului și subteran decât “suspendată”. Artera va avea 13,15 kilometri lungime și va face legătura între Colentina și Crângași. (VEZI IMAGINI 3D CU AUTOSTRADA).
În 2011, au început lucrările la Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii și Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu. De asemenea, sunt aproape gata, dar cu întârzieri, Pasajul Pipera și lucrările din Centrul vechi. În plus, se mai lucrează la reabilitarea Bulevardului Aerogării și a pasajului suprateran Băneasa (de lângă Elvila).
Ce spun reprezentanții Primăriei
B365.ro a solicitat Primăriei Capitalei un răspuns privind cauzele exacte ale acestor întârzieri, dar și noile termene de finalizare a lucrărilor. Vă prezentăm integral răspunsul primăriei:
Pasajul rutier si parcarea subterana de la Piața Charles de Gaulle – PMB este în procedura de modificare PUZ inițial, modificare impusă de acceptul Ministerului Culturii și Patrimoniului Național în ceea ce privește Pasajul Rutier Charles de Gaulle.
Pasajul de la Piața Presei Libere – A fost emis ordinul de începere pentru servicii de proiectare. A fost întocmit proiectul și PUZ-ul care se află în dezbatere publică.
Parcarea park&ride la Băneasa – lucrarile sunt in curs de executie.
Inelul median (autostrada suspendata) – Studiul de fezabilitate va fi supus spre aprobare maine (20 decembrie) Comitetului tehnic economic. PUZ-urile au aviz CTU și sunt în procedura de aprobare (n.r. în ultima ședință CGMB din acest an PUZ-ul nu s-a aflat pe ordinea de zi pentru a fi aprobat).
Statia intermodală de la Pasajul Basarab – Stația este finalizată. Enel nu a instalat încă blocul de măsură și protecție la racordul electric. De asemnea, SNCFR nu a semnat înca protocolul de colaborare în vederea realizării în comun a trotuarului rulant.
Centrul istoric- Lucrarile sunt finalizate în proporție de 96.5 la sută. Motivele pentru care nu sunt finalizate în proportie de 100 la suta sunt legate de descărcările arheologice din acea zonă.
Proiectele întârziate ale primarului Oprescu
http://b365.ro/news/promisi ... parcarile/
În 2011, bucureștenii ar fi trebuit să circule pe bulevardul Uranus, să se poată plimba pe toate străzile din centrul vechi și să își parcheze mașinile în prima parcare park&ride din Capitală. Toate au fost anunțate de primarul general, Sorin Oprescu, pentru 2011, însă niciunul din proiecte nu s-a finalizat. Acestora li se adaugă pasajele de la Charles de Gaulle sau Piața Presei Libere, la care lucrările ar fi trebuit să fie în plină desfășurare, dar al căror termen de începere rămâne necunoscut.
Anul 2011 trebuia să fie un an spectaculos pentru bucureșteni, cu trotuare rulante, un centru vechi finalizat, două pasaje subterane noi începute și parcări de tip park&ride. Locuitorii Capitalei mai au însă de așteptat cel puțin până în 2012 pentru concretizarea lor.
Pasajele subterane de la Charles de Gaulle și Piața Presei Libere, în stand-by
În luna iunie, când prezenta bilanțul celor trei ani de mandat, Sorin Oprescu anunța că în 2011 an vor începe lucrările la pasajele rutiere subterane de la Charles de Gaulle și de la Piața Presei Libere. Licitațiile au fost organizate, firmele constructoare alese, însă pe ultima sută de metri s-a realizat că cele două proiecte nu aveau Planuri Urbanistice Zonale aprobate. Mai mult, după ce contractele au fost atribuite pe baza unor anumite caiete de sarcini, PUZ-urile au modificat ambele proiecte. Astfel, pe 1 august Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru proiectarea și execuția pasajul subteran rutier de la Piața Charles de Gaulles asocierii SC Romstrade SRL – SC Metroul SA Valoarea finală a investiției a ajuns la 178 milioane lei (42,2 milioane euro). Conform proiectului inițial, lucrarea consta în două pasaje subterane, câte unul pe fiecare sens, care ar fi fost construite de o parte şi de alta a stației și galeriei de metrou. Mai exact, intrările şi ieşirile în pasaj s-ar fi făcut din aleile aflate de o parte şi de alta a Bd. Aviatorilor. La întocmirea PUZ-ului, proiectul a suferit modificări substanțiale. Astfel, conform noului proiect, intrarea în pasaj nu se va mai face de pe bretelele laterale ale Bulevardului Aviatorilor, ci pe centru, pe câte o bandă pe sens cu o lățime de 5 metri. Contractul a fost însă deja atribuit constructorului pe baza vechiului proiect.
Situația se repetă și la Pasajul de la Piața Presei Libere. Conform caietului de sarcini întocmit pentru atribuirea contractului, pasajul face legătura între Șos. București – Ploiești și bulevardele Kiseleff și Mărăști. Se intră în pasaj de pe mijlocul Șoselei București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița și se iese spre Bd. Kiseleff și spre Bd. Mărăști. Astfel, aproximativ la jumătatea pasajului, era proiectat un tunel seperat ce asigura ieșirea spre bulevardul Mărăști. Pe baza acestui proiect contractul a fost atribuit Asocierii SC Apolodor Demolari SRL-SC Eurovia Construct International – SC Tehcon Edilitare și Infrastructura SRL – SC Consitrans SRL. Valoarea finală pentru care a fost atribuit contractul este de 74,9 milioane lei (18,2 milioane euro). Proiectul se schimbă însă la întocmirea PUZ-ului. Soluția găsită este un pasaj cu intrare tot de pe Șoseaua București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița, cu ieșire prin două pasaje subterane spre Bd. Kiseleff și spre Bd. Expoziției (și nu pe Mărăști). Accesul în subteran nu se va mai face prin mijlocul șoselei, ci prin lateral, pe partea dreaptă pe sensul de mers dinspre Ploiești, printr-o rampă de coborâre. Rampa de ieșire va fi plasată pe bulevardul Kiseleff tot pe partea dreaptă, pentru a nu schimba profilul actual al bulevardului. Pe bulevardul Expoziției, rampa de ieșire se va afla pe mijlocul șoselei.
Până la începerea lucrărilor, cele două proiecte mai au de trecut un hop: votul consilierilor generali. Înainte ca lucrările să înceapă, ambele PUZ-uri au nevoie de aprobarea Consiliului General al Municipiului București. Cele două PUZ-uri nu au fost finalizate însă la timp pentru a intra spre aprobare în ultima ședință CGMB din acest an, de pe 20 decembrie.
Bulevardul Uranus: S-au inaugurat doar 1.000 metri din 1.800
În 2011 ar fi trebuit finalizată prima etapă din Bulevardul Buzești – Berzei – Uranus, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pîrvan, cu o lungime de 1,8 kilometri. Cu câteva săptămâni înainte de sfârșitul anului au fost deschise însă doar două dintre cele cinci tronsoane cuprinse în această etapă. Astfel, din 6 decembrie, bucureștenii pot circula între Piața Virgiliu și strada Vasile Pârvan (400 metri), iar din 21 decembrie s-a deschis și tronsonul cuprins între Piața Victoriei și Strada Occidentului (600 metri).
Reprezentanții primăriei susțin că proiectul a fost întârziat de lucrările la rețeaua de canalizare. Astfel, în urma unei expertize a Apanova s-a decis schimbarea rețelei de canalizare, care ajunge și la o vechime de o sută de ani. În condițiile în care primul tronson ar fi trebuit finalizat în vara lui 2011, expertiza Apanova a venit abia în primăvară și a întârziat lucrările.
O altă problemă a fost Hala Matache, aflată chiar pe traseul viitorului bulevard. Primăria a vrut să demonteze și să mute clădirea monument istoric, mai în spate față de actualul amplsament. După intervenția Asociației Salvați Bucureștiul însă, s-a decis ca hala, care are statut de monument istoric, să rămână în același loc. Unul dintre canalele colectoare care trebuie schimbate se află chiar sub Hala Matache. Inspectoratul de Stat în Construcții nu a aprobat încă intervenția Primăriei în zona halei. Cu toate acestea primarul general, Sorin Oprescu, spune că va termina prima etapă în primăvara lui 2012. “Noi sperăm să ieșim la suprafață cu prima etapă, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pârvan, în luna martie”, a precizat edilul-șef. Termenul este însă extins de directorul general al Direcției de Infrastructură din Primăria Capitalei. Astfel, Mădălin Dumitru spune că prima etapă va fi terminată la 6 luni de la primirea tuturor autorizațiilor.
După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan și Piața George Coșbuc, care include și un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului și Casa Poporului. Construcția tunelului va trebui însă aprobat în Parlament, În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piața George Coșbuc și Gara Progresul.
Centrul Vechi trebuia finalizat din vara anului trecut. Noul termen: primăvara lui 2012
În vara lui 2011, primarul general anunța că până la sfârșitul lunii august toate străzile din centrul vechi vor fi terminate. La sfârșitul verii însă, aveam în continuare șantier. Şi cel de-al doilea termen de 11 septembrie, în care primarul dădea asigurări că până şi Piaţa Anton din spatele Hanului lui Manuc va fi finalizată, a fost încălcat. “Lucrările de pe străzile din Centrul Vechi al Bucureştiului vor fi finalizate până la sfârşitul săptămânii”, spunea pe 6 septembrie, într-o zi de marți, primarul general al Capitalei într-o emisiune televizată. Patru zile mai târziu edilul-șef lansa un nou termen. „Lucrările la Centrul Istoric al Capitalei vor fi încheiate până la 15 octombrie, însă zona este pregătită pentru evenimentele din cadrul Zilelor Bucureştiului, programate vineri, sâmbătă şi duminică”, anunța pe 15 septembrie Sorin Oprescu, citat de agenția NewsIn. Ultimul termen a fost lansat la sfârșitul lunii octombrie. Potrivit primarului general, lucrările de reabilitare a străzilor din centrul vechi vor fi încheiate în 2012.
În acest moment avem în continuare un șantier deschis în Centrul vechi după ce au fost descoperite noi vestigii. Potrivit edilului-șef noile descoperiri vor fi păstrate și acoperite cu sticlă, urmând ca bucureștenii să se poate plimba deasupra lor.
Conform indicatorilor tehnico-economici aprobați de Consiliul General al Municipiului București, pentru reabilitarea Centrului Vechi erau prevăzuți 27 milioane de euro. Din această sumă, 7 milioane de euro au fost cheltuiți de firma Sedesa, înainte ca Primăria Capitalei să rezilieze contractul cu aceasta în 2009. În aproape patru ani, societatea reabilitase doar patru străzi din cele 14 câte erau cuprinse în proiect. După rezilierea contractului cu Sedesa, în primăvara lui 2010 proiectul este preluat de firma Apolodor.
Pasajul Muncii: Costuri majorate cu 70% și termen de finalizare prelungit cu un an
În luna septembrie a anului trecut, reprezentanții primăriei spuneau, în timpul unei vizite pe șantierul de la pasajul Muncii, alături de primarul general, că lucrările de reabilitare a pasajului vor fi terminate în decembrie 2011 , fără liniile de tramvai. La sfârșitul lunii noiembrie însă, Sorin Oprescu a supus aprobării CGMB un proiect de hotărâre care prevedea majorarea indicatorilor tehnico-economici cu 70% de la de la 47,09 milioane lei, cât s-a stabilit în 2006, la 80,19 milioane lei. Proiectul a fost aprobat. În plus, termenul de finalizare a lucrării s-a prelungit cu un an.
“Datorită menținerii acceselor de metrou în actuala confiurație este necesară adaptarea proiectului inițial astfel încât să se asigure funcționalitatea integrată atât a metroului și a tramvaiului cât și a căii rutiere în condițiile actuale de trafic”, se menționa în raportul de specialitate al Direcției de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei.
Prima parcare de tip park&ride din București mai întârzie
Tot în 2011 ar fi trebuit să avem prima parcare de tip park&ride din Capitală, cea de la Băneasa. Construită la capătul liniei de tramvai 5, noua construcție va asigura aproximativ 400 locuri de parcare și va fi destinată navetiștilor. Accesul şoferilor în parcare se va face pe baza abonamentelor sau a biletelor RATB sau Metrorex. Cu o lună înainte de finalul anului, lucrările la noua parcare sunt departe de a fi terminate.
Reprezentanții Primăriei spun că parcări de acest tip vor fi construite la intrările și ieșirile din Capitală cu scopul de a decongestiona traficul din oraș. Astfel, șoferii care vin din afara Capitalei sunt încurajați să își lase mașinile în aceste parcări și să aleagă mijloacele de transport în comun pentru deplasarea prin oraș. Pe lângă cea de la Băneasa, Primăria vrea să construiască alte parcări și la Liviu Rebreanu și Pantelimon.
Probleme sunt și în cazul parcării subterane de la Piața Charles de Gaulle. Lucrările ar fi trebuit să înceapă din vara lui 2011, însă nici acum nu există un nou termen pentru demararea proiectului.
Pasajul Basarab inaugurat cu doi ani întârziere, incomplet și mai scump cu 300 milioane lei
Primarul Sorin Oprescu a finalizat în 2011 Pasajul Basarab. Lucrarea a fost însă inaugurată cu o întârziere de doi ani, fără stația intermodală cu lifturi și trotuar rulant și cu o notă de plată încărcată cu 300 milioane de lei față de bugetul alocat inițial. La contractul inițial, semnat în 2006, s-au adăugat șase acte adiționale care au scumpit proiectul, dintre care patru semnate de actualul edil-șef.
Stația intermodală cu care se lăuda primarul general nu este gata în totalitate nici la șase luni de la finalizarea lucrărilor la Pasajul Basarab, astfel că nici acum tramvaiul nu poate opri pe Pasajul Basarab, iar bucureștenii nu au acces direct la stația de metrou. La sfârșitul lunii octombrie au fost terminate lifturile și scările rulante și s-au realizat toate finisajele. Cu toate acestea, stația modernă rămâne închisă pentru că nu s-a putut monta trotuarul rulant care va face legătura cu Gara de Nord. Potrivit Primăriei Capitalei, acesta nu a putut fi montat până acum, întrucât CFR nu a semnat protocolul cu municipalitatea (n.r. Gara de Nord este în administrarea CFR).
“Montarea trotuarului rulant care facilitează accesul călătorilor din zona Pasajului Basarab către Gara de Nord presupune refacerea infrastructurii și suprastructurii peronului 1, dar și lucrari de amenajare a unei copertine de protecție a calatorilor impotriva intemperiilor”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.
Stația intermodală de la Pasajul Basarab va reuni o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz și troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spații special amenajate pentru taxiuri și 2 autogări pentru transport intern și internațional. Staţia va avea două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu. Accesul se va face pe scări fixe şi rulante şi cu lifturi.
Lucrările la autostrada suspendată încep abia peste un an
Proaspăt întors din China, în luna martie 2011, Sorin Oprescu spunea că “primul târnacop” la autostrada suspendată se va da în toamna acestui an, iar primul tronson va fi gata într-un an și jumătate. La sfârșitul anului, Planul Urbanistic Zonal nu a fost încă aprobat de Consiliul General al Municipiului București. PUZ-ul și studiul de fezabilitate au fost aprobate doar în Comisia de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei.
“Autostrada suspendată” a primarului Oprescu va avea rolul de a închide inelul median de circulație al Capitalei și va fi construită mai mult la nivelul solului și subteran decât “suspendată”. Artera va avea 13,15 kilometri lungime și va face legătura între Colentina și Crângași. (VEZI IMAGINI 3D CU AUTOSTRADA).
În 2011, au început lucrările la Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii și Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu. De asemenea, sunt aproape gata, dar cu întârzieri, Pasajul Pipera și lucrările din Centrul vechi. În plus, se mai lucrează la reabilitarea Bulevardului Aerogării și a pasajului suprateran Băneasa (de lângă Elvila).
Ce spun reprezentanții Primăriei
B365.ro a solicitat Primăriei Capitalei un răspuns privind cauzele exacte ale acestor întârzieri, dar și noile termene de finalizare a lucrărilor. Vă prezentăm integral răspunsul primăriei:
Pasajul rutier si parcarea subterana de la Piața Charles de Gaulle – PMB este în procedura de modificare PUZ inițial, modificare impusă de acceptul Ministerului Culturii și Patrimoniului Național în ceea ce privește Pasajul Rutier Charles de Gaulle.
Pasajul de la Piața Presei Libere – A fost emis ordinul de începere pentru servicii de proiectare. A fost întocmit proiectul și PUZ-ul care se află în dezbatere publică.
Parcarea park&ride la Băneasa – lucrarile sunt in curs de executie.
Inelul median (autostrada suspendata) – Studiul de fezabilitate va fi supus spre aprobare maine (20 decembrie) Comitetului tehnic economic. PUZ-urile au aviz CTU și sunt în procedura de aprobare (n.r. în ultima ședință CGMB din acest an PUZ-ul nu s-a aflat pe ordinea de zi pentru a fi aprobat).
Statia intermodală de la Pasajul Basarab – Stația este finalizată. Enel nu a instalat încă blocul de măsură și protecție la racordul electric. De asemnea, SNCFR nu a semnat înca protocolul de colaborare în vederea realizării în comun a trotuarului rulant.
Centrul istoric- Lucrarile sunt finalizate în proporție de 96.5 la sută. Motivele pentru care nu sunt finalizate în proportie de 100 la suta sunt legate de descărcările arheologice din acea zonă.
- sss
-
Posted:
-
- GeoAtreides
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
GeoAtreides
Cineva vrea sa elimine tramvaiul (cel putin pe Bucurestii Noi):
http://www.evz.ro/detalii/stiri/din-iun ... 60710.html
Cineva vrea sa elimine tramvaiul (cel putin pe Bucurestii Noi):
http://www.evz.ro/detalii/stiri/din-iun ... 60710.html
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
andrei11
E vorba de tramvaiul 20. Nu stiu ce vor sa faca cu cel din Damaroaia ( parca 24 ? )
E vorba de tramvaiul 20. Nu stiu ce vor sa faca cu cel din Damaroaia ( parca 24 ? )
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Stiri, proiecte, perspective
linia 69
Stati ca aici sunt lucrurile putin neclare, pai daca se face curatenie si se desfiinteaza linii ce rost are sa infiinteze alte linii(utze) noi de la marginea Bucurestiului pentru cateva statii (nu ma refer la zonele cu metrou) cand cei care vin cu masina personala pana la marginea Bucurestiului vor sa ajunga in centru. S-o creada Crit si altii care gandesc ca el ca acei oameni o sa-si lase masina intr-o parcare la marginea orasului ca apoi sa schimbe 2,3 mijloace de transport in comun pana in centru. Acei oameni sigur nu vor face asa ceva !!! Rezultatul actiunii va fi zero daca acele autobuze sau ce-or fi nu merg in centru.
Stati ca aici sunt lucrurile putin neclare, pai daca se face curatenie si se desfiinteaza linii ce rost are sa infiinteze alte linii(utze) noi de la marginea Bucurestiului pentru cateva statii (nu ma refer la zonele cu metrou) cand cei care vin cu masina personala pana la marginea Bucurestiului vor sa ajunga in centru. S-o creada Crit si altii care gandesc ca el ca acei oameni o sa-si lase masina intr-o parcare la marginea orasului ca apoi sa schimbe 2,3 mijloace de transport in comun pana in centru. Acei oameni sigur nu vor face asa ceva !!! Rezultatul actiunii va fi zero daca acele autobuze sau ce-or fi nu merg in centru.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination