Topic: Știri și articole din presă
2073 posts, 636024 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri
andrei11
Congresul Internaţionalei Socialiste a decretat ziua de 1 mai ca Ziua Internaţională a Muncii, în 1889, în memoria victimelor grevei generale din Chicago, ziua fiind comemorată prin manifestaţii muncitoreşti. Cu timpul, 1 mai a devenit sărbătoarea muncii în majoritatea ţărilor lumii, diversele manifestări căpătând amploare pe măsură ce autorităţile au convenit cu sindicatele ca această zi să fie liberă,
Extras dintr-un articol luat la intamplare de pe internet, de aici :
http://www.romanialibera.ro/actualitate...ala-262432
Congresul Internaţionalei Socialiste a decretat ziua de 1 mai ca Ziua Internaţională a Muncii, în 1889, în memoria victimelor grevei generale din Chicago, ziua fiind comemorată prin manifestaţii muncitoreşti. Cu timpul, 1 mai a devenit sărbătoarea muncii în majoritatea ţărilor lumii, diversele manifestări căpătând amploare pe măsură ce autorităţile au convenit cu sindicatele ca această zi să fie liberă,
Extras dintr-un articol luat la intamplare de pe internet, de aici :
http://www.romanialibera.ro/actualitate...ala-262432
- florin
-
Posted:
-
Re: Stiri
florin
Metroul ia 500 de milioane de euro bani europeni, pentru modernizare şi trenuri noi
Metroul ia 500 de milioane de euro bani europeni, pentru modernizare şi trenuri noi
Magistrala 2 şi Magistrala 4 de metrou se vor moderniza din bani europeni. Cele două proiecte au primit acceptul Comisiei Europene pentru finanţare pe POST-T şi vor costa împreună 538 de milioane de euro, din care contribuţia părţii româneşti repezintă 15%, potrivit reprezentanţilor Metrorex.
„La Magistrala 2 Pipera – Berceni, am fost declaraţi eligibili pentru o finanţare de 409 milioane de euro fără TVA, pentru modernizarea staţiilor, achiziţia de material rulant, înlocuire căii de rulare, ventilaţie, plafoane şi altele. Lucrările încep în decembrie, anul acesta, şi se vor termina în a doua parte a lui 2017.
Pe Magistrala 4(Gara de Nord- Străuleşti) am aflat că suntem eligibili pentru finanţare. Doar pentru modernizarea staţiilor şi a tunelurilor, fără depou, însă. Aici este vorba de 129 de milioane de euro, fără TVA. Lucrările sunt deja începute şi vor fi finalizate în a doua parte a anului 2016”, spune Aurel Radu, director Metrorex.
În banii pentru Magistrala 2 intră şi achiziţia trenurilor spaniole CAF, 16 trenuri în total, cu opţiune pentru încă 8. Plata acestor trenuri era, până acum, exclusiv în sarcina Metrorex. Regia a şi achitat un sfert din cele 106 milioane de euro, cât este valoarea contractului, iar restul va fi plătit din fonduri europene nerambursabile. „Putem spune că trenurile CAF se plătesc din fonduri europene”, afirmă Radu.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Stiri
Cristy
Romprest a pierdut contractul cu Metrorex. Două noi firme vor asigura curăţenia la metrou
Curăţenia staţiilor de metrou va fi asigurată, în următorii patru ani, de firmele Libro Events şi Supercom, în urma un contract de 31 de milioane de lei. Cel două firme vor prelua serviciul de curăţenie de la Romprest. Contractul prevede curăţenia în toate cele 51 de staţii din cele cele patru magistrale de metrou actuale, plus cele 10 staţii din viitoarea Magistrală 5 Drumul Taberei – Eroilor.
Libro Events este o firmă cu o cifră de afaceri de 7 milioane de lei şi 65 de angajaţi. Pe de altă parte, Supercom este o firmă cu o experienţă de ani de zile în salubritate, are o cifră de afaceri anuală de 130 de milioane de lei şi 1.600 de angajaţi.
Licitaţia a fost ţinută pe SEAP.
Potrivit reprezentanţilor Metrorex, deşi acest contract are o valoare brută mai mare decât cel precedentul, cu Romprest, în esenţă este mai avantajos, pentru că prevede asigurarea curăţeniei pe o suprafaţă mult mai mare. „În acest contract, se prevede curăţenia staţiilor de pe Magistralele 4 şi 5, în plus faţă de vechiul contract”, au precizat reprezentanţii Regiei.
Metrorex are în derulare şi o licitaţie pe asigurarea serviciilor de pază în staţii şi trenuri. Aceasta are o valoare maximă de 80 de milioane de lei , pe patru ani. La deschiderea ofertelor din 2 septembrie, au fost depuse cinci oferte. În perioada imediat următoare, va fi anunţat şi câştigătorul licitaţiei.
http://www.economica.net/romprest-out-d...z3DTJ5uSvc
Romprest a pierdut contractul cu Metrorex. Două noi firme vor asigura curăţenia la metrou
Curăţenia staţiilor de metrou va fi asigurată, în următorii patru ani, de firmele Libro Events şi Supercom, în urma un contract de 31 de milioane de lei. Cel două firme vor prelua serviciul de curăţenie de la Romprest. Contractul prevede curăţenia în toate cele 51 de staţii din cele cele patru magistrale de metrou actuale, plus cele 10 staţii din viitoarea Magistrală 5 Drumul Taberei – Eroilor.
Libro Events este o firmă cu o cifră de afaceri de 7 milioane de lei şi 65 de angajaţi. Pe de altă parte, Supercom este o firmă cu o experienţă de ani de zile în salubritate, are o cifră de afaceri anuală de 130 de milioane de lei şi 1.600 de angajaţi.
Licitaţia a fost ţinută pe SEAP.
Potrivit reprezentanţilor Metrorex, deşi acest contract are o valoare brută mai mare decât cel precedentul, cu Romprest, în esenţă este mai avantajos, pentru că prevede asigurarea curăţeniei pe o suprafaţă mult mai mare. „În acest contract, se prevede curăţenia staţiilor de pe Magistralele 4 şi 5, în plus faţă de vechiul contract”, au precizat reprezentanţii Regiei.
Metrorex are în derulare şi o licitaţie pe asigurarea serviciilor de pază în staţii şi trenuri. Aceasta are o valoare maximă de 80 de milioane de lei , pe patru ani. La deschiderea ofertelor din 2 septembrie, au fost depuse cinci oferte. În perioada imediat următoare, va fi anunţat şi câştigătorul licitaţiei.
http://www.economica.net/romprest-out-d...z3DTJ5uSvc
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Stiri
Cristy
Control inopinat la metrou: Directorul Metrorex a verificat curățenia din metroul bucureștean
Directorul Metorex a efectuat un control neanunțat pentru verificarea curățeniei în spațiile metroului din București.
Potrivit unui comunicat de presă remis redacției directorul General al SC Metrorex SA, Aurel Radu, a efectuat luni noapte, în intervalul orar 23:30 - 03:00 un control inopinat pentru a verifica efectuarea curățeniei în spațiile metroului.
"Obiectul controlului a fost verificarea activitatii de curatenie în spatiile metroului, realizata de catre Asocierea S.C. Libro Events S.R.L. - S.C. Supercom S.A., asociere declarata câstigatoare pentru contractul cu durata de trei luni, reprezentând salubrizare spatii publice, spatii tehnice din statiile de metrou, trenuri electrice de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele de metrou, colectare, evacuare gunoi din statii si depouri, spatii birouri", se arată în document.
"Obiectivul principal al acestor controale este grija pentru modul de cheltuire a banului public iar scopul comun este îmbunatatirea modului de realizare a tuturor activitatilor societatii, activitati ce concura la confortul si siguranta calatorilor cu metroul", a anunțat Metrorex.
Reamintim că în ultima vreme mai mulți călători s-au plâns de gunoaiele de la metroul din București.
Conducerea Metrorex spune că s-a ajuns în această situaţie din cauza contestaţiilor depuse la cele două licitaţii, pentru curăţenie, şi respectiv, servicii de dezinsecţie şi deratizare, organizate de instituţie încă din iarna anului trecut. Potrivit directorului general al Metrorex, în prezent, instituţia nici nu beneficiază de servicii de deratizare.
- See more at: http://www.b365.ro/control-neanun-at-di...G8O4Q.dpuf
Control inopinat la metrou: Directorul Metrorex a verificat curățenia din metroul bucureștean
Directorul Metorex a efectuat un control neanunțat pentru verificarea curățeniei în spațiile metroului din București.
Potrivit unui comunicat de presă remis redacției directorul General al SC Metrorex SA, Aurel Radu, a efectuat luni noapte, în intervalul orar 23:30 - 03:00 un control inopinat pentru a verifica efectuarea curățeniei în spațiile metroului.
"Obiectul controlului a fost verificarea activitatii de curatenie în spatiile metroului, realizata de catre Asocierea S.C. Libro Events S.R.L. - S.C. Supercom S.A., asociere declarata câstigatoare pentru contractul cu durata de trei luni, reprezentând salubrizare spatii publice, spatii tehnice din statiile de metrou, trenuri electrice de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele de metrou, colectare, evacuare gunoi din statii si depouri, spatii birouri", se arată în document.
"Obiectivul principal al acestor controale este grija pentru modul de cheltuire a banului public iar scopul comun este îmbunatatirea modului de realizare a tuturor activitatilor societatii, activitati ce concura la confortul si siguranta calatorilor cu metroul", a anunțat Metrorex.
Reamintim că în ultima vreme mai mulți călători s-au plâns de gunoaiele de la metroul din București.
Conducerea Metrorex spune că s-a ajuns în această situaţie din cauza contestaţiilor depuse la cele două licitaţii, pentru curăţenie, şi respectiv, servicii de dezinsecţie şi deratizare, organizate de instituţie încă din iarna anului trecut. Potrivit directorului general al Metrorex, în prezent, instituţia nici nu beneficiază de servicii de deratizare.
- See more at: http://www.b365.ro/control-neanun-at-di...G8O4Q.dpuf
- adinaa94
-
Posted:
-
Re: Stiri
adinaa94
"Curăţenia la metrou va costa 8,75 mil. euro. Firma câștigătoare, criticată pentru mizeria din staţii"
Metrorex va plăti până la 38,5 milioane lei, echivalentul a circa 8,75 milioane euro, pentru curăţenia la metrou, în următorii patru ani. Firma care a câştigat licitaţia este cea care a prestat servicii de curăţenie în subteranul bucureştean, în ultimele luni, şi a fost criticată intens din cauza situaţiei deplorabile în care se aflau staţiile de metrou.
http://www.b365.ro/curatenia-la-metrou-...ePXHH.dpuf
"Curăţenia la metrou va costa 8,75 mil. euro. Firma câștigătoare, criticată pentru mizeria din staţii"
Metrorex va plăti până la 38,5 milioane lei, echivalentul a circa 8,75 milioane euro, pentru curăţenia la metrou, în următorii patru ani. Firma care a câştigat licitaţia este cea care a prestat servicii de curăţenie în subteranul bucureştean, în ultimele luni, şi a fost criticată intens din cauza situaţiei deplorabile în care se aflau staţiile de metrou.
http://www.b365.ro/curatenia-la-metrou-...ePXHH.dpuf
- satanistu
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
satanistu
http://www.metrorex.ro/_read348-1
http://www.metrorex.ro/_read348-1
07 Octombrie 2014
In vederea modernizarii instalatiilor de ventilatie ale metroului din Bucuresti, S.C. METROREX S.A. a demarat procedura de atribuire a contractului de achizitie publica avand ca obiect “Modernizarea instalatiilor pe magistralele 1, 2, 3 si TL. Instalatii de ventilatie. Tronsonul Petrache Poenaru (Semanatoarea) – Timpuri Noi”.
Procedura de atribuire aplicata este “licitatie deschisa”. Anuntul de participare a fost publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) pe site-ul www.e-licitatie.ro, in data de 07.10.2014.
Sedinta de deschidere a ofertelor va avea loc in data de 26.11.2014, ora 12°°.
Valoarea estimata a contractului este de 27.416.880 lei (incluzand valoarea de 1.233.236 lei aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute).
Criteriul de atribuire a contractului este “pretul cel mai scazut”. Durata estimata pentru executarea lucrarilor este de 12 luni.
Sursele de finantare ale contractului ce urmeaza a fi atribuit sunt asigurate din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial Transport si de la bugetul de stat. Scopul procedurii de achizitie este contractarea lucrarilor necesare pentru modernizarea instalatiilor de ventilatie pe tronsonul Petrache Poenaru (Semanatoarea) – Timpuri Noi, respectiv statiile Petrache Poenaru, Grozavesti, Eroilor, Izvor, Piata Unirii1, Timpuri Noi si interstatiile Petrache Poenaru-Grozavesti, Eroilor-Grozavesti, Izvor-Eroilor, Piata Unirii1-Izvor, Timpuri Noi-Piata Unirii1.
Prezentul contract de achizitie publica face parte din Proiectul “Modernizarea instalatiilor pe magistralele 1, 2, 3 si TL. Instalatii de ventilatie”.
- Lixandru Dragos-Liviu
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Lixandru Dragos-Liviu
O altă ştire găsită pe portalul ro.stiri.yahoo.com, astfel:
Fonduri europene pentru un nou tronson de metrou în București
Uniunea Europeană va aloca 116 miloane de euro pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, cu tronsonul Parc Bazilescu- Lac Străuleşti, iar lucrările ar urma să fie finalizate până în 2016.
Banii europeni vin după ce Comisia Europeană a declarat eligibil proiectul de infrastructură de metrou al noului tronson care se ridică la un cost total de 172 de milioane de euro, fără TVA.
Noul tronson de metrou va fi o extindere a Magistralei 4, Racordul 2 - Gara de Nord – Parc Bazilescu și va realiza legătura între cartierele din nord-vest, cu Gara Basarab, Gara de Nord şi zona centrala.
Lucrările vor fi realizate, ca și pentru Magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor, de către compania italiană Astaldi, potrivit economica.net.
Pe lângă finanțarea noului tronson, Comisia Europeană va mai da bani și pentru o serie de lucrări de modernizare a metrolului bucureștean.
„La Magistrala 2 Pipera – Berceni, am fost declaraţi eligibili pentru o finanţare de 409 milioane de euro, fără TVA, pentru modernizarea staţiilor, achiziţia de material rulant, înlocuire căii de rulare, ventilaţie, plafoane şi altele. Lucrările încep în decembrie, anul acesta, şi se vor termina în a doua parte a lui 2017. În banii pentru Magistrala 2 intră şi achiziţia trenurilor spaniole CAF, 16 trenuri în total, cu opţiune pentru încă 8. Plata acestor trenuri era, până acum, exclusiv în sarcina Metrorex. Regia a şi achitat un sfert din cele 106 milioane de euro, cât este valoarea contractului, iar restul va fi plătit din fonduri europene nerambursabile. Putem spune că trenurile CAF se plătesc din fonduri europene”, a explicat Aurel Radu, directorul Metrorex, citat de economica.net.
Toate proiectele Metrorex declarate ca fiind eligibile pentru finanţare europeană nerambursabilă depăşesc 1,5 miliarde de euro.
Sursa ştirii:
https://ro.stiri.yahoo.com/fonduri-euro...28238.html
O altă ştire găsită pe portalul ro.stiri.yahoo.com, astfel:
Fonduri europene pentru un nou tronson de metrou în București
Uniunea Europeană va aloca 116 miloane de euro pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, cu tronsonul Parc Bazilescu- Lac Străuleşti, iar lucrările ar urma să fie finalizate până în 2016.
Banii europeni vin după ce Comisia Europeană a declarat eligibil proiectul de infrastructură de metrou al noului tronson care se ridică la un cost total de 172 de milioane de euro, fără TVA.
Noul tronson de metrou va fi o extindere a Magistralei 4, Racordul 2 - Gara de Nord – Parc Bazilescu și va realiza legătura între cartierele din nord-vest, cu Gara Basarab, Gara de Nord şi zona centrala.
Lucrările vor fi realizate, ca și pentru Magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor, de către compania italiană Astaldi, potrivit economica.net.
Pe lângă finanțarea noului tronson, Comisia Europeană va mai da bani și pentru o serie de lucrări de modernizare a metrolului bucureștean.
„La Magistrala 2 Pipera – Berceni, am fost declaraţi eligibili pentru o finanţare de 409 milioane de euro, fără TVA, pentru modernizarea staţiilor, achiziţia de material rulant, înlocuire căii de rulare, ventilaţie, plafoane şi altele. Lucrările încep în decembrie, anul acesta, şi se vor termina în a doua parte a lui 2017. În banii pentru Magistrala 2 intră şi achiziţia trenurilor spaniole CAF, 16 trenuri în total, cu opţiune pentru încă 8. Plata acestor trenuri era, până acum, exclusiv în sarcina Metrorex. Regia a şi achitat un sfert din cele 106 milioane de euro, cât este valoarea contractului, iar restul va fi plătit din fonduri europene nerambursabile. Putem spune că trenurile CAF se plătesc din fonduri europene”, a explicat Aurel Radu, directorul Metrorex, citat de economica.net.
Toate proiectele Metrorex declarate ca fiind eligibile pentru finanţare europeană nerambursabilă depăşesc 1,5 miliarde de euro.
Sursa ştirii:
https://ro.stiri.yahoo.com/fonduri-euro...28238.html
- aztec
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
aztec
Sistemul de cai ferate din Bucuresti ar putea fi integrat conectat cu metroul, iar rechinii imobiliari nu vor mai putea face turnuri in zonele cu cladiri vechi - Prima schita a noului Plan Urbanistic General
.........................................
O alta noutate este dorinta proiectantilor de a integra sistemul de cale ferata din Capitala cu transportul public, in special metroul, asa cum este in alte orase europene importante. Urmeaza sa se realizeze studii daca acest lucru se poate intampla si cum.
...................................
http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...eneral.htm
Sistemul de cai ferate din Bucuresti ar putea fi integrat conectat cu metroul, iar rechinii imobiliari nu vor mai putea face turnuri in zonele cu cladiri vechi - Prima schita a noului Plan Urbanistic General
.........................................
O alta noutate este dorinta proiectantilor de a integra sistemul de cale ferata din Capitala cu transportul public, in special metroul, asa cum este in alte orase europene importante. Urmeaza sa se realizeze studii daca acest lucru se poate intampla si cum.
...................................
http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...eneral.htm
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Povesti pe care le auzim de ani buni...Si la Academian Militara pe M5 trebuia sa fie o gara in subteran. S-a mai auzita ceva legat de subiect ?
Povesti pe care le auzim de ani buni...Si la Academian Militara pe M5 trebuia sa fie o gara in subteran. S-a mai auzita ceva legat de subiect ?
- Lixandru Dragos-Liviu
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Lixandru Dragos-Liviu
Dragi colegi, încă o defecţiune s-a înregistrat, ieri, 23 octombrie, după cum spune sursa, astfel:
Întârzieri la metrou, din cauza unei defecțiuni tehnice
Trenurile de metrou au înregistrat întârzieri, joi după-amiază, din cuaza unei defecțiuni tehnice. Reprezentanții Metrorex spun însă că circulația a fost îngreunată din cauza aglomerației, pe fondul creșterii numărului de călători.
Trenurile de metrou de pe Magistrala 2 au înregistrat întârzieri, joi, în jurul orei 16.00. Trenurile de pe această magistrală au staționat circa 2-3 minute în fiecare stație. Trenurile afectate circulă pe sensul de mers Pipera spre Berceni și, potrivit anunțurilor făcute de mecanicii trenurilor de metrou, întârzierile sunt cauzate de o defecțiune tehnică.
Contactați de reporterii B365.ro, reprezentanții Metrorex au precizat că pe Magistrala 1, Dristor - Pantelimon, a fost traficul mai aglomerat în zona Republica și un tren a mers mai greu, însă întârzierile nu au fost mai mari de 6-7 minute. În schimb, pe Magistrala 2 nu s-a raportat până în prezent niciun incident la dispecerat, potrivit reprezentanților Metrorex, care au mai precizat că, probabil, s-a circulat mai greu din cauza ploii, care a dus la creșterea numărului de călători cu metroul.
Sursa ştirii:
http://www.b365.ro/intarzieri-la-metrou...BkeeT.dpuf
Dragi colegi, încă o defecţiune s-a înregistrat, ieri, 23 octombrie, după cum spune sursa, astfel:
Întârzieri la metrou, din cauza unei defecțiuni tehnice
Trenurile de metrou au înregistrat întârzieri, joi după-amiază, din cuaza unei defecțiuni tehnice. Reprezentanții Metrorex spun însă că circulația a fost îngreunată din cauza aglomerației, pe fondul creșterii numărului de călători.
Trenurile de metrou de pe Magistrala 2 au înregistrat întârzieri, joi, în jurul orei 16.00. Trenurile de pe această magistrală au staționat circa 2-3 minute în fiecare stație. Trenurile afectate circulă pe sensul de mers Pipera spre Berceni și, potrivit anunțurilor făcute de mecanicii trenurilor de metrou, întârzierile sunt cauzate de o defecțiune tehnică.
Contactați de reporterii B365.ro, reprezentanții Metrorex au precizat că pe Magistrala 1, Dristor - Pantelimon, a fost traficul mai aglomerat în zona Republica și un tren a mers mai greu, însă întârzierile nu au fost mai mari de 6-7 minute. În schimb, pe Magistrala 2 nu s-a raportat până în prezent niciun incident la dispecerat, potrivit reprezentanților Metrorex, care au mai precizat că, probabil, s-a circulat mai greu din cauza ploii, care a dus la creșterea numărului de călători cu metroul.
Sursa ştirii:
http://www.b365.ro/intarzieri-la-metrou...BkeeT.dpuf
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Cristy
sursa: B365
Buget record de investiții la Metrorex, în 2015: 2,7 miliarde lei. Pe ce se vor cheltui banii
Conducerea Metrorex anunţă că, anul viitor, metroul din Bucureşti ar putea beneficia de cel mai mare buget din istorie pentru investiții, de circa 2,7 miliarde de lei, din care numai 2,5 miliarde de lei sunt bani europeni.
"Bugetul pentru anul viitor, solicitat şi sunt şanse mari să fie aprobat, este de 2,5 miliarde de lei, bani europeni, fără cei pentru Magistralele 1 şi 3. La această sumă se adaugă circa 40 milioane de lei, bani elvețieni, pentru prelungirea Magistralei 4 până la Progresu ( ), și 150 milioane lei pentru Magistrala 6. Astfel, bugetul de anul viitor va ajunge aproape de 3 miliarde de lei și sunt șanse mari să și primim acești bani", a declarat, pentru B365.ro, Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.
Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, proiectele pe care instituţia le are în derulare sunt printre cele mai mari din sectorul transporturilor. ”Va fi cel mai mare buget din istoria metroului. Banii vor fi primiți pentru că toată documentația a fost depusă la termen. Astfel, cu toate criticile, la metrou se lucrează. Avem foarte multe proiecte de viitor, cred că printre cele mai mari investiţii din transporturi. De asemenea, s-au făcut foarte multe economii, de la curăţenie, la deratizare şi pază. Mai avem aproape 1 miliard de euro, bani care provin dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiții, dar nu i-am mai folosit pentru că am absorbit bani din fonduri europene nerambursabile și astfel am putut aduce și folosi bani mult mai ieftini decât cei din credit, care trebuiau returnați, cu dobânda aferentă”, a spus Aurel Radu.
Cei 2,5 miliarde de lei vor fi folosiţi pentru Magistrala 5, modernizarea Magistralei 2 și extinderea Magistralei 4 cu cele 2 stații care sunt acum în lucru, achiziționarea de noi trenuri de metrou, modernizarea sistemului de ventilație şi modernizarea sistemului de control acces (casierii, turnicheți de intrare în stații, automat de vânzare bilete, sistem de taxare contact less).
Cătălin Homor spune că, după finalizarea acestor proiecte, metroul din București va fi unul dintre cele mai moderne metrouri din lume.
Potrivit lui Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex, cea mai mare realizare pentru actuala echipă de la conducerea instituţiei o reprezintă accesarea de fonduri europene nerambursabile. "Tot timpul s-a pus problema că Metrorexul reprezintă interes local și nu primea finanțare, dar noi am gândit altfel și am spus că nu se poate declara că e obiectiv de interes local, atâta timp cât face legătură cu gara și va asigura și legătura cu aeroportul. E clar un obiectiv de interes național, pentru că nu circulă numai bucureștenii cu metroul, ci oameni din toată țara. Datorită acestei noi idei metroul a putut fi eligibil pentru fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial "Transport". Toate aceste motive, care au dus la schimbarea percepției și transformarea metroului dintr-un obiectiv de interes local într-unul de interes național, fac parte din fundamentarea pe care noi am făcut-o pentru a fi eligibili pe fonduri europene. Am și avut avantajul că Metrorexul era sub tutela Ministerului Transporturilor și nu a unei primării locale. Acest avantaj a dus la obținerea finanțării și eligibilității pentru fonduri europene. Degeaba ai numeroase proiecte, dacă nu ești eligibil. Nu te ia nimeni în seamă”, a explicat şi Cosmin Dinescu.
”Bucureștiul aduce peste 25% din PIB. Cum poți să zici că e de interes local?”, a completat Cătălin Homor.
Întrebat de reporterii B365.ro dacă Metrorexul va mai ajunge, în contextul actual, în subordinea Primăriei Capitalei Aurel Radu a precizat că nu s-a mai discutat despre trecerea instituţiei în subordinea Municipalităţii și nici nu crede că se va realiza asta. "În prezent, noul ministru (n.r. - Ioan Rus) vrea să revitalizeze Autoritatea Metropolitană de Transport, care, așa cum se știe nu își realizează scopul. Deocamdată se lucrează la reașezarea, și din punct de vedere funcțional, a Autorității Metropolitane și, din discuțiile care sunt pentru acest subiect se încearcă să se dea rolul Autorității de stabilire a strategiei, de control al politicilor de dezvoltare și integrarea sistemelor de transport public pentru că AMT nu are deocamdată decât un rol foarte redus, la nivelul licențelor pe care le acordă. Din prisma aceasta s-a luat în considerare și legislația europeană care dă anumite coordonate transportului public și întâi trebuie să se armonizeze legislația, care să se implementeze și la nivelul țării”, au explicat reprezentanţii Metrorex, pentru B365.ro.
sursa: B365
Buget record de investiții la Metrorex, în 2015: 2,7 miliarde lei. Pe ce se vor cheltui banii
Conducerea Metrorex anunţă că, anul viitor, metroul din Bucureşti ar putea beneficia de cel mai mare buget din istorie pentru investiții, de circa 2,7 miliarde de lei, din care numai 2,5 miliarde de lei sunt bani europeni.
"Bugetul pentru anul viitor, solicitat şi sunt şanse mari să fie aprobat, este de 2,5 miliarde de lei, bani europeni, fără cei pentru Magistralele 1 şi 3. La această sumă se adaugă circa 40 milioane de lei, bani elvețieni, pentru prelungirea Magistralei 4 până la Progresu ( ), și 150 milioane lei pentru Magistrala 6. Astfel, bugetul de anul viitor va ajunge aproape de 3 miliarde de lei și sunt șanse mari să și primim acești bani", a declarat, pentru B365.ro, Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.
Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, proiectele pe care instituţia le are în derulare sunt printre cele mai mari din sectorul transporturilor. ”Va fi cel mai mare buget din istoria metroului. Banii vor fi primiți pentru că toată documentația a fost depusă la termen. Astfel, cu toate criticile, la metrou se lucrează. Avem foarte multe proiecte de viitor, cred că printre cele mai mari investiţii din transporturi. De asemenea, s-au făcut foarte multe economii, de la curăţenie, la deratizare şi pază. Mai avem aproape 1 miliard de euro, bani care provin dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiții, dar nu i-am mai folosit pentru că am absorbit bani din fonduri europene nerambursabile și astfel am putut aduce și folosi bani mult mai ieftini decât cei din credit, care trebuiau returnați, cu dobânda aferentă”, a spus Aurel Radu.
Cei 2,5 miliarde de lei vor fi folosiţi pentru Magistrala 5, modernizarea Magistralei 2 și extinderea Magistralei 4 cu cele 2 stații care sunt acum în lucru, achiziționarea de noi trenuri de metrou, modernizarea sistemului de ventilație şi modernizarea sistemului de control acces (casierii, turnicheți de intrare în stații, automat de vânzare bilete, sistem de taxare contact less).
Cătălin Homor spune că, după finalizarea acestor proiecte, metroul din București va fi unul dintre cele mai moderne metrouri din lume.
Potrivit lui Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex, cea mai mare realizare pentru actuala echipă de la conducerea instituţiei o reprezintă accesarea de fonduri europene nerambursabile. "Tot timpul s-a pus problema că Metrorexul reprezintă interes local și nu primea finanțare, dar noi am gândit altfel și am spus că nu se poate declara că e obiectiv de interes local, atâta timp cât face legătură cu gara și va asigura și legătura cu aeroportul. E clar un obiectiv de interes național, pentru că nu circulă numai bucureștenii cu metroul, ci oameni din toată țara. Datorită acestei noi idei metroul a putut fi eligibil pentru fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial "Transport". Toate aceste motive, care au dus la schimbarea percepției și transformarea metroului dintr-un obiectiv de interes local într-unul de interes național, fac parte din fundamentarea pe care noi am făcut-o pentru a fi eligibili pe fonduri europene. Am și avut avantajul că Metrorexul era sub tutela Ministerului Transporturilor și nu a unei primării locale. Acest avantaj a dus la obținerea finanțării și eligibilității pentru fonduri europene. Degeaba ai numeroase proiecte, dacă nu ești eligibil. Nu te ia nimeni în seamă”, a explicat şi Cosmin Dinescu.
”Bucureștiul aduce peste 25% din PIB. Cum poți să zici că e de interes local?”, a completat Cătălin Homor.
Întrebat de reporterii B365.ro dacă Metrorexul va mai ajunge, în contextul actual, în subordinea Primăriei Capitalei Aurel Radu a precizat că nu s-a mai discutat despre trecerea instituţiei în subordinea Municipalităţii și nici nu crede că se va realiza asta. "În prezent, noul ministru (n.r. - Ioan Rus) vrea să revitalizeze Autoritatea Metropolitană de Transport, care, așa cum se știe nu își realizează scopul. Deocamdată se lucrează la reașezarea, și din punct de vedere funcțional, a Autorității Metropolitane și, din discuțiile care sunt pentru acest subiect se încearcă să se dea rolul Autorității de stabilire a strategiei, de control al politicilor de dezvoltare și integrarea sistemelor de transport public pentru că AMT nu are deocamdată decât un rol foarte redus, la nivelul licențelor pe care le acordă. Din prisma aceasta s-a luat în considerare și legislația europeană care dă anumite coordonate transportului public și întâi trebuie să se armonizeze legislația, care să se implementeze și la nivelul țării”, au explicat reprezentanţii Metrorex, pentru B365.ro.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
mcosmin
Trenurile cele noi vor ajunge vreodata pe m1/m3, unde e deficienta majora de tranuri? Sau peste 70% din calatori trebuie sa astepte 6-7 minute la ore de varf de dragul alternanantei la Eroilor?
Trenurile cele noi vor ajunge vreodata pe m1/m3, unde e deficienta majora de tranuri? Sau peste 70% din calatori trebuie sa astepte 6-7 minute la ore de varf de dragul alternanantei la Eroilor?
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Cristy
Daca se cumpara cele 8 Caf-uri aditionale probabil ca situatia se va mai imbunatati pe M1/3, dar degeaba iti vine tren la 4 minute daca sistemul de semnalizare nu permite circulatia la minim 90 de secunde de exemplu. Interval de succedare mai mic inseamna stationari mai mari/dese pe tronsonul comun. Poate se va face ceva odata cu modernizarea magistralelor.
Daca se cumpara cele 8 Caf-uri aditionale probabil ca situatia se va mai imbunatati pe M1/3, dar degeaba iti vine tren la 4 minute daca sistemul de semnalizare nu permite circulatia la minim 90 de secunde de exemplu. Interval de succedare mai mic inseamna stationari mai mari/dese pe tronsonul comun. Poate se va face ceva odata cu modernizarea magistralelor.
📖 Pagination options