Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
814 posts, 188608 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
andrei11
Dacă desființezi indicatoarele rutiere:
a) Trebuie să le scoți din lege.
b) Trebuie automat să dispară toate tabelele orare din toate stațiile cu orele de trecere ale mijloacelor de transport.
La ce bun dacă toată lumea are "samd" în dotare ?
c) Dai o lege prin care toată lumea să se doteze cu telefoane inteligente. Cine n-are amendă ( mare /usturătoare ).
d) Desființezi tabelele de plecări / sosiri din gări, aeroportori, etc. La ce bun dacă toată lumea are "samd" ?
e) Obligi toată lumea să aibă card ( bancar ). Ce-i aia să plătești întreținerea "la bloc" și administratorul să-ți taie chitanță ? Chitanța de mână reprezintă o relicvă istorică care ar trebui să fie desființată.
f) Ce-s alea acte de proprietate, de ce vrei tu ( contracte, etc ). Dacă toată lumea e dotată cu "samd" totul trebuie ținut on line.
g) Bani lichizi ? Dacă toată lumea are card banii lichizi sunt o anomalie istorică.
_________________________
Crezi că funcționează punctele a...g ?
_____________
Ne-am trezit cu un mic virus real și toată lumea s-a blocat pentru un an de zile.
D-apăi să se îmbârlige conturile de la bancă că au fost infectate cu un virus electronic ? Tot global. Atunci să vezi distracție !
ByOnu wrote:
in era Waze, Maps samd acest indicator si nu numai nu-si mai are rostul..
Dacă desființezi indicatoarele rutiere:
a) Trebuie să le scoți din lege.
b) Trebuie automat să dispară toate tabelele orare din toate stațiile cu orele de trecere ale mijloacelor de transport.
La ce bun dacă toată lumea are "samd" în dotare ?
c) Dai o lege prin care toată lumea să se doteze cu telefoane inteligente. Cine n-are amendă ( mare /usturătoare ).
d) Desființezi tabelele de plecări / sosiri din gări, aeroportori, etc. La ce bun dacă toată lumea are "samd" ?
e) Obligi toată lumea să aibă card ( bancar ). Ce-i aia să plătești întreținerea "la bloc" și administratorul să-ți taie chitanță ? Chitanța de mână reprezintă o relicvă istorică care ar trebui să fie desființată.
f) Ce-s alea acte de proprietate, de ce vrei tu ( contracte, etc ). Dacă toată lumea e dotată cu "samd" totul trebuie ținut on line.
g) Bani lichizi ? Dacă toată lumea are card banii lichizi sunt o anomalie istorică.
_________________________
Crezi că funcționează punctele a...g ?
_____________
Ne-am trezit cu un mic virus real și toată lumea s-a blocat pentru un an de zile.
D-apăi să se îmbârlige conturile de la bancă că au fost infectate cu un virus electronic ? Tot global. Atunci să vezi distracție !
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
Cristi N
Se poate renunta la anumite indicatoare de informare, iar acolo unde chiar e necesar se pot monta pe console suspendate.
Sa montezi un indicator de dimensiunea asta pe trotuar nu mi se pare cea mai inspirata idee. Pe de-o parte e un obstacol pentru pietoni si pe de alta, o invitatie la vandalism.
Legat de lista, vezi ca unele lucruri de acolo deja se intampla. Multe acte circula doar in format electronic fara sa mai fie tiparite pe hartie. Sunt destule asociatii de propietari care nu mai au casierie deloc si plata se face prin transfer bancar sau la vreun automat de platit facturi. Sunt o gramada de exemple care arata ca asa ceva nu e imposibil.
Se poate renunta la anumite indicatoare de informare, iar acolo unde chiar e necesar se pot monta pe console suspendate.
Sa montezi un indicator de dimensiunea asta pe trotuar nu mi se pare cea mai inspirata idee. Pe de-o parte e un obstacol pentru pietoni si pe de alta, o invitatie la vandalism.
Legat de lista, vezi ca unele lucruri de acolo deja se intampla. Multe acte circula doar in format electronic fara sa mai fie tiparite pe hartie. Sunt destule asociatii de propietari care nu mai au casierie deloc si plata se face prin transfer bancar sau la vreun automat de platit facturi. Sunt o gramada de exemple care arata ca asa ceva nu e imposibil.
- orex
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
orex
Aiurea...cand isi baga d.... coada pe segmentul Dr. Felix-N. Titulescu e HAOS in zona!
Aiurea...cand isi baga d.... coada pe segmentul Dr. Felix-N. Titulescu e HAOS in zona!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
ByOnu
Dar de asta ce ziceti?
Dar de asta ce ziceti?
indicatoaaaaareee.jpg (365.81 KB; downloaded 2525 times)
- Aron
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
Aron
Ma gandesc primul panou arata puncte de interes, de aceea are si fundalul maro(nu cunosc exact acest domeniu de semnificatie a semnelor) iar al doilea arata directie catre o zona care e binevenita ca informare avand in vedere ca locatia e km 0. Daca intrebi cu ideea ca sunt la distanta aia, nu am raspuns direct dar ma gandesc ca un panou mai mare pentru toate 6 era destul de instabil.
Ma gandesc primul panou arata puncte de interes, de aceea are si fundalul maro(nu cunosc exact acest domeniu de semnificatie a semnelor) iar al doilea arata directie catre o zona care e binevenita ca informare avand in vedere ca locatia e km 0. Daca intrebi cu ideea ca sunt la distanta aia, nu am raspuns direct dar ma gandesc ca un panou mai mare pentru toate 6 era destul de instabil.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
andrei11
Lasă că pe Colentina sunt 3 !
Lasă că pe Colentina sunt 3 !
3.jpg (395.24 KB; downloaded 2525 times)
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
Cristi N
Pe Colentina sensul spre iesire e si o consola fara panou, cred ca si-au dat seama ca ar fi atins firele troleibuzului daca montau panoul.
Pe Colentina sensul spre iesire e si o consola fara panou, cred ca si-au dat seama ca ar fi atins firele troleibuzului daca montau panoul.
- orex
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
orex
Al doilea panou tre sa dispara...imediat! De ce? Simplu!
De la km 0 (ZERO) zici ca se nazare (iveste) cart. Pantelimon? Aiurea!
Asisderea si cu cartierul Baneasa, care-i hat in nordul, nedeslusit, al traseului!
ByOnu wrote:
Dar de asta ce ziceti?
Al doilea panou tre sa dispara...imediat! De ce? Simplu!
De la km 0 (ZERO) zici ca se nazare (iveste) cart. Pantelimon? Aiurea!
Asisderea si cu cartierul Baneasa, care-i hat in nordul, nedeslusit, al traseului!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
andrei11
1) Nu trebuie să dispară nimic.
2) Există niște normative care precizează câte direcții pot fi scrise pe un panou ca să fie citite corect / interpretate de șoferi
3) Ce-i cu kilometru zero ? Adică unde ai vrea să plantezi panoul informativ cu << Pantelimonul / Băneasa / >> etc ? Lăsând la o parte faptul că acolo NU e kilometrul zero. Panoul cu Pantelimonul ar trebui să apară de la toate intrările în oraș la o adică.
1) Nu trebuie să dispară nimic.
2) Există niște normative care precizează câte direcții pot fi scrise pe un panou ca să fie citite corect / interpretate de șoferi
3) Ce-i cu kilometru zero ? Adică unde ai vrea să plantezi panoul informativ cu << Pantelimonul / Băneasa / >> etc ? Lăsând la o parte faptul că acolo NU e kilometrul zero. Panoul cu Pantelimonul ar trebui să apară de la toate intrările în oraș la o adică.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
ByOnu
Partial adevarat. Categoria de viteza a drumului influenteaza foarte mult panourile. Pe autostrada ai nevoie de panouri mari (cum sunt cele din imaginile de mai sus), in vreme ce in oras, unde ai opriri dese si o viteza redusa, sunt suficiente niste indicatoare de dimensiuni normale, prinse direct pe stalpii de iluminat.
Există niște normative care precizează câte direcții pot fi scrise pe un panou ca să fie citite corect / interpretate de șoferi
Partial adevarat. Categoria de viteza a drumului influenteaza foarte mult panourile. Pe autostrada ai nevoie de panouri mari (cum sunt cele din imaginile de mai sus), in vreme ce in oras, unde ai opriri dese si o viteza redusa, sunt suficiente niste indicatoare de dimensiuni normale, prinse direct pe stalpii de iluminat.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
1689
Las la o parte aspectele legale pe care le-a ridicat andrei11 si aduc doar un argument - sa-i spunem - tehnologic.
Toate apps-urile (carora le recunosc utilitatea, dar si cunosc limitarile) se bazeaza pe prezumtia ca retelele de date mobile exista oriunde / oricind. Ceea ce nu este adevarat si - in situatii extreme - poate fi fatal.
Waze e ok, dar o harta d-aia “old style” te poate salva dintr-o situatie extrema..
ByOnu wrote:
in era Waze, Maps samd acest indicator si nu numai nu-si mai are rostul..
Las la o parte aspectele legale pe care le-a ridicat andrei11 si aduc doar un argument - sa-i spunem - tehnologic.
Toate apps-urile (carora le recunosc utilitatea, dar si cunosc limitarile) se bazeaza pe prezumtia ca retelele de date mobile exista oriunde / oricind. Ceea ce nu este adevarat si - in situatii extreme - poate fi fatal.
Waze e ok, dar o harta d-aia “old style” te poate salva dintr-o situatie extrema..
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
Cristi N
Din pacate SR-ul pentru indicatoare rutiere are mari lacune si e destul de ramas in urma, ultima editie fiind din 2011: SR 1848 - 1:2011. Mai exista un Ghid pentru semnalizarea rutiera al celor de la CNAIR dar si ala e din 2012 si se aplica mai mult la drumuri nationale si autostrazi: AND604/2012
In plus, chiar daca standardul specifica ceva nu e exclus ca beneficiarul sa accepte vreo "inventie" a constructorului din care nu se mai intelege nimic. La vecinii benzinari au fost multe discutii pe tema asta cu indicatoare amplasate prost, cu localitati neimportante trecute pe ele, indicatoare aglomerate inutil, etc. In teorie stam bine dar practica ne omoara, la propriu in cazul asta.
Din pacate SR-ul pentru indicatoare rutiere are mari lacune si e destul de ramas in urma, ultima editie fiind din 2011: SR 1848 - 1:2011. Mai exista un Ghid pentru semnalizarea rutiera al celor de la CNAIR dar si ala e din 2012 si se aplica mai mult la drumuri nationale si autostrazi: AND604/2012
In plus, chiar daca standardul specifica ceva nu e exclus ca beneficiarul sa accepte vreo "inventie" a constructorului din care nu se mai intelege nimic. La vecinii benzinari au fost multe discutii pe tema asta cu indicatoare amplasate prost, cu localitati neimportante trecute pe ele, indicatoare aglomerate inutil, etc. In teorie stam bine dar practica ne omoara, la propriu in cazul asta.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
Chev Celios
Te asigur ca ai cu siguranta toata harta Romaniei descarcata in telefon de catre Google maps in mod automat si cu update facut la zi. Treaba asta este disponibila de prin 2015. In ziua de azi nici nu trebuie sa mai aiba legatura cu satelitul. A si apropo la ora actuala Waze este detinut de catre Google.
L.E. : Se aude cum ca odata cu noua versiune de Android, Google maps va fi capabil sa stie fazele semafoarelor.
Te asigur ca ai cu siguranta toata harta Romaniei descarcata in telefon de catre Google maps in mod automat si cu update facut la zi. Treaba asta este disponibila de prin 2015. In ziua de azi nici nu trebuie sa mai aiba legatura cu satelitul. A si apropo la ora actuala Waze este detinut de catre Google.
L.E. : Se aude cum ca odata cu noua versiune de Android, Google maps va fi capabil sa stie fazele semafoarelor.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
Tom
Și ca o glumă, o "declarație" în stilul celor de la UDMR în Parlament, cu multe ocazii din 1990 până recent:
"Uniunea Democrată a Utilizatorilor de Nokia (și telefoane cu butoane) protestează împotriva discriminării minorității noastre. Nu ni se permite să folosim telefoanele noastre, suntem hărțuiți, nu suntem serviți la magazine, nu suntem lăsați să urcăm în mijloace de transport. Am fi și urmăriți, dar spre deosebire de smarfoane, necesită resurse mai multe și nu se justifică în cele mai multe cazuri. Este un act de discriminare incompatibil cu valorile europene. Noi am fost primii aici!"
andrei11 wrote:
c) Dai o lege prin care toată lumea să se doteze cu telefoane inteligente. Cine n-are amendă ( mare /usturătoare ).
Și ca o glumă, o "declarație" în stilul celor de la UDMR în Parlament, cu multe ocazii din 1990 până recent:
"Uniunea Democrată a Utilizatorilor de Nokia (și telefoane cu butoane) protestează împotriva discriminării minorității noastre. Nu ni se permite să folosim telefoanele noastre, suntem hărțuiți, nu suntem serviți la magazine, nu suntem lăsați să urcăm în mijloace de transport. Am fi și urmăriți, dar spre deosebire de smarfoane, necesită resurse mai multe și nu se justifică în cele mai multe cazuri. Este un act de discriminare incompatibil cu valorile europene. Noi am fost primii aici!"
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination