Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: V3A-93-PPC-PAFS

88 posts, 18161 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: V3A-93-PPC-PAFS reiny2000

Nu cred că ai ce să faci. E destul de clar că cu cât te apropii de normalitate, cu atât durează mai mult modernizarea. Era bine dacă se apucau atunci când a ieșit primul PPC de la URAC (adică acum vreo 20 de ani). Până aduc ei toate V3A-93 la un standard mai civilizat deja am putea avea un parc compus majoritar din tramvaie noi, superioare din toate punctele de vedere. Primul Astra Imperio Metropolitan a fost livrat la 31 Mai 2022, până acum au fost livrate și circulă aproape jumătate din cele 100 comandate.

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS Orgonon

Din câte am înțeles, sunt necesare măcar 400 de tramvaie noi. E clar ca va mai dura. Și dacă prin minune obținem 200-250, vor mai fi necesare și tramvaie mai vechi, măcar pentru liniile mai periferice sau mai puțin folosite. Nu zice nimeni sa modernizeze toate V3A-urile. Multe vor dispărea. Dar cele care vor rămâne trebuie cât de cât armonizate cu parcul circulant nou. CH-PPC-urile, CA-urile astea toate sunt mai noi și necesită cosmetizare minimă; V3A-93-urile sunt în schimb anacronice si cu o imagine destul de proastă în rândul populației.

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS punmeister

Cel putin 500 daca e sa luam in calcul si necesarul de ture pentru liniile noi/extensiile la retea. Deci trebuie facute si modernizari in paralel cu achizitiile de tramvaie noi, altfel riscam sa ne taram cu actualele V3A mult depasite fizic si moral cel putin inca 10 ani.

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS reiny2000

Totul depinde de cum se mișcă cei de la STB.

Dacă pot să scoată V3A-93 modernizate într-un ritm decent și dacă nu se strică atunci nu e o problemă. Dacă nu, atunci mai bine s-ar concentra pe reparații și reactivări, să le aducă la nivelul "se învârte roata și nu ia foc". Dpmdv 3 V3A-93 clasice sunt mai bune decât unul singur modernizat.

Desigur, în paralel PMB și ADTPBI ar trebui să se ocupe de achiziții de vehicule noi (tot auzim noi achiziții de troleibuze și tramvaie, dar până acum nu avem nimic lansat în SEAP).

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS Costin

E o chestiune de finantare, la urma urmei. Acum aproximativ 15 ani au putut scoate o serie decenta si, mai ales, coerenta si fara unicate,  intr-un timp relativ scurt (40 CH PPC in ...cat? 2 ani si ceva?)

Asta dincolo de realitatea ca URAC e o manufactura incremenita la nivelul anilor 1950. Pentru ca asta este. Dar a dovedit ca se poate asigura un flux tehnologic coerent pentru o serie decenta de tramvaie intr-un timp scurt.

Intrebarea e daca mai merita sa infuzam atatia bani intr-o serie de modernizari sau reconstructii pe aceeasi platforma si boghiu vechi de 50 de ani, sau petrecem acelasi timp pentru o achizitie de vehicule noi, la nivelul anului 2023?

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS Chev Celios

O problema a URAC-ului este si faptul ca nu mai au oamenii pe care ii aveau pe vremuri, care erau scoliti la liceul NR19. Acum nu cred ca mai vine vre-un elev de la liceul nr.19 sa se angajeze la URAC. Apropo stie cineva ce deficit de personal si cand a fost angajat ultima oara cineva la URAC?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: V3A-93-PPC-PAFS GPS

Din păcate este mai important să implementăm noi și noi soluții eterne pe acest vagon minunat numit V3A. La 309 trebuia să existe o singură prioritate și anume podeaua joasă din segmentul C pentru care exista deja un proiect realizat de peste 10 ani. Restul PAFS, FÂS, PÂS și cine știe ce alte minuni mai are pe el nu își aveau rostul, nu pe un vagon care nici măcar nu aduce vreun beneficiu din punct de vedere tehnic și care trebuia să fie continuarea unui proiect realizat deja în 2005 pe vagoanele 181 și 206. Ne plăcem să ne oprim în prototipuri care mai de care mai urâte, proaste, ineficiente. În loc să piardă timpul cu PAFS-ul mai bine mai făceau un segment PPC la un alt tramvai…

Poate îi face cineva o statuie la intrarea în STB celui care a adus vagonul LHB GT8 și acelui care în 1956 a realizat primul vagon Duwag GT6. Fără ei nu ar mai fi putut continua astăzi să bage bani într-un tramvai care în alte țări mai circulă doar pe rute istorice sau stă expus într-un muzeu.

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS Costin

Ultima fraza din mesajul tau, desi vag ironica, arata adevarata problema a *TB, si anume lipsa de viziune. Ultimele inovatii se bazeaza pe aceeasi viziune veche de 50 de ani.

In 1995 Oslo cumpara tramvaie complet LF. Proaste, grele, care au degradat infrastructura. Dar FULL LOW FLOOR. In 1995. *TB a avut nevoie de circa 25 ani ca sa ajunga la concluzia ca are aceeasi nevoie la tramvaie ca Oslo in 1995.

Acum, in 2023, avem aceeasi caroserie de tramvai aerodinamica precum o cărămidă, peste care aplicam niste panouri de fibra de sticla. Ar fi fost cazul ca cineva sa sesizeze ironia situatiei, insa, iata, e mai important sa aplicam panouri de fibra de sticla pe o caroserie veche decat sa regândim caroseria.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V3A-93-PPC-PAFS ADK

Măcar modernizarea câtorva DAC-uri în UDAN de acum vreo 20 ani, a adus și un plus pe partea tehnică, find deja teoretic superiore față de majoritatea DAF-urilor de atunci (de la noneuro la E2). Însă la început, după au revenit la noneuro. Pe partea de dotări erau cam fix aceleași, s-au păstrat cutiile manuale, nu s-a montat aer condiționat și nici nu știu dacă aveau cum să le facă low-floor, doar un afiș matricial ce a beneficiat unul și ăla nu a funcționat mult. Și la acea vreme erau doar câteva autobuze cu podea coborâtă și un singur troleibuz... Iar problema acestor nevoi era înainte de a pune RATB problema asta în 2005, rezultând și modificarea a 2 Ikarus 260.

Totuși, din 2007 - UE propune (sau de fapt, obligă) regiilor de transport să aibă (auto)vehiculelor din dotare podea complet coborâtă. Acum, nu știu dacă se refereau și acelora care intrau la RK și puteau să beneficieze de o astfel de îmbunătățire - practic cu un V3A se putea, nu știu un T4R. Adevărul e că pe atunci toate CHPPC-urile au ieșit low-floor, însă V3A-2S-urile nu, și nici ce veneau la RK în următorii ani. Au fost doar 4 V3A clasice cu segmentul la mijloc coborât, restul nu. Care era normal problema? Costurile? Lipsa de dorință?

Tramvaiul ăsta pare sofisticat însă nu este foarte mult, mie unul nu pot să zic că-mi displace însă nici nu mă dă pe spate foarte tare, cel puțin schema aduce o primă evoluție însă este încă destul de departe față de un tramvai de anul 2023. URAC a fabricat BLF-ul prima dată prin 2006-7 ce părea la acea vreme o mare noutate, iar în 2023 încă își pierd timpul modernizând cică V3A-uri și se cheltuiesc niște bani pe ce nu avem nevoie. Decât să fi pus fibra aia, dpmdv mergea mai mult un aer condiționat... mai ales la ce căldură va fi și în vara asta. 🤐

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS ByOnu

Pe langa prioritatea zero: PPC-izarea, consider ca n-ar fi trebuit sa iasa pe poarta uzinei fara AC si afisaje noi vizibile.

Insa, parca erau deja pe dreapta un numar sanatos de CH-PPC. Nu mai bine ar fi reparate? Decat sa luam 93-uri clasice cu aceleasi probleme de la zero? Au PPC, AC, afisaje, tot.

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS cris_m

Ce naiba sa mai pui AC la niste antichitati?! Cum zicea Costin, licitatie pentru tramvaie noi, asta ar trebui...

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS shoppy

Evident ca nu se poate gasi nici o justificare sau viziune pentru ca este inca o iteratie a manevrei "inventati ceva nou pe care nu-l are face ca sa sifonam banul public cu firma capusa singurul producator existent care vinde la dublu fata pretul normal".

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS Andrei98

S-a mai pus AC pe niște CH-PPC care acum e doar de formă și să nu uităm și marea investiție cu cele 150 de E3 dotate cu AC care este tot de decor și nu este nimeni tras la răspundere.

 


Re: V3A-93-PPC-PAFS reiny2000

Ai uitat de Irisbus Citelis unde pornirea AC-ului vine cu surprize.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2310 forum members have written 423273 posts in 5270 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use