Topic: Interstatia Academia Militara-Orizont
614 posts, 214807 views
📖 Pagination options
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
133 313
De ce s-ar infiltra apa mai greu la Academie decat la Izvor sau Pipera, dupa aproape 72 de ore de precipitatii mai intense sau mai moderate cazute in continuu? Este mai adanca adevarat. Dar presupun ca la fel de adevarat este si faptul ca Varvara a trecut bine de zona de grout.
De ce s-ar infiltra apa mai greu la Academie decat la Izvor sau Pipera, dupa aproape 72 de ore de precipitatii mai intense sau mai moderate cazute in continuu? Este mai adanca adevarat. Dar presupun ca la fel de adevarat este si faptul ca Varvara a trecut bine de zona de grout.
-
- survola
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
survola
Suntem si noi nerabdatori si interesati acum, la inceput. Peste vreo 8 luni o sa cam dispara entuziasmul acesta
andrei11 wrote:
Tunelul acolo e la aproximativ minus 18 - 19 metri, n-are treaba cu ploaia.
In principiu o corectie la 7 zile ( in fiecare vineri cum ar veni ) cred ca e suficient.
Intr-o saptamana se inainteaza aproximativ 100 metri, nu e nevoie sa stim pozitia TBM - ului fix la micron. Mai ales ca distanta zilnica poate varia functie de mai multi parametri. Cred in continuare ca o data la saptamana e rezon.
Suntem si noi nerabdatori si interesati acum, la inceput. Peste vreo 8 luni o sa cam dispara entuziasmul acesta
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
subway guru
Singurul element supus intemperiilor e banda transportoare, din cauza ploii s-a ars un motoras...dar s-a reparat, banda merge!![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pe restul santierelor azi nu a fost multa activitatea pt ca a trebuit pompata apa cazuta din ceruri!
Singurul element supus intemperiilor e banda transportoare, din cauza ploii s-a ars un motoras...dar s-a reparat, banda merge!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pe restul santierelor azi nu a fost multa activitatea pt ca a trebuit pompata apa cazuta din ceruri!
![Uber Geek :ugeek:](./images/smilies/icon_e_ugeek.gif)
- GAC
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
GAC
Presupunand ca ritmul de lucru al TBM-urilor se va mentine la 3 inele la 12 ore (9 metrii pe zi), incep sa ma indoiesc de metoda aleasa... mi se pare penibil... la altii se poate 30 de metrii prin piatra si la noi abia 9 prin leoss, argila si nisip!!!
Daca va fi sa fie asa pana la sfarsitul lucrarilor, stau sa ma gandesc daca nu ar fi fost mai bine sa se fi lucrat exclusiv cu masini Kelly. Din ce am vazut, se pare ca un utilaj ar putea sa sape 10 metrii de PM intr-un schimb, deci 30 de metrii in 3 schimburi. Deci daca s-ar fi sapat un tunel dublu, de catre 2 masini Kelly (una sa lucreze la peretele de pe o parte si cealalta, la celalalt perete) cred ca s-ar fi avansat mult mai repede. Mai mult, in caz de defectiuni, avarii, etc, o masina Kelly poate fi inlocuita / reparata de pe o zi pe alta, dar un TBM, mai greu...
Sper doar ca se va trece la treaba serios, sa vedem macar 20 de metrii de tunel pe zi.
Cum va evolua ritmul de lucru?
Presupunand ca ritmul de lucru al TBM-urilor se va mentine la 3 inele la 12 ore (9 metrii pe zi), incep sa ma indoiesc de metoda aleasa... mi se pare penibil... la altii se poate 30 de metrii prin piatra si la noi abia 9 prin leoss, argila si nisip!!!
Daca va fi sa fie asa pana la sfarsitul lucrarilor, stau sa ma gandesc daca nu ar fi fost mai bine sa se fi lucrat exclusiv cu masini Kelly. Din ce am vazut, se pare ca un utilaj ar putea sa sape 10 metrii de PM intr-un schimb, deci 30 de metrii in 3 schimburi. Deci daca s-ar fi sapat un tunel dublu, de catre 2 masini Kelly (una sa lucreze la peretele de pe o parte si cealalta, la celalalt perete) cred ca s-ar fi avansat mult mai repede. Mai mult, in caz de defectiuni, avarii, etc, o masina Kelly poate fi inlocuita / reparata de pe o zi pe alta, dar un TBM, mai greu...
Sper doar ca se va trece la treaba serios, sa vedem macar 20 de metrii de tunel pe zi.
Cum va evolua ritmul de lucru?
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
andrei11
Cu siguranta se va sapa mai mult, ajugandu-se la cel putin 20 metri / zi.
La inceput e mai dificil.
La orice fel de inceput e mai dificil, indiferent de domeniu.
Cu siguranta se va sapa mai mult, ajugandu-se la cel putin 20 metri / zi.
La inceput e mai dificil.
La orice fel de inceput e mai dificil, indiferent de domeniu.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- icee
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
icee
CLAR ?
@GAC wrote:
CV interstatie:
E mai greu de descris doar in cuvinte dar am sa incerc...
Constructia consta dintr-o priza de aer, amplasata in scuarul verde, apoi centrala de ventilatie propriuzisa la mica adancime, intre tunele, executata in sapatura deschisa cu sprijiniri 'hamburgheze', dotata cu doua ventilatoare axiale reversibile si atenuatoare/umidificatoare, apoi un put vertical circular pana la baza tunelelor gemene de metrou, put sprijinit cu coloane forate circulare din beton armat, din care put se fac strapungeri orizontale la cota tunelelor, executate in teren consolidat...
Inainte de a ajunge cartitele acolo, trebuie facute coloanele forate ale putului vertical si consolidarea de teren, restul lucrarilor se pot executa 'dupe'!
CLAR ?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
Utilizator anonim
Avanseaza incet pana trece de zona caselor.
Avanseaza incet pana trece de zona caselor.
-
- icee
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
icee
De case nu am mai spus nimic. Speram ca se subînțelege.
De case nu am mai spus nimic. Speram ca se subînțelege.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- dinudr
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
dinudr
Salut,
Am si eu o intrebare,cam in cat timp TBM-ul va trece de zona caselor si cat de lunga e aceasta zona?
Nu sunt specialist in domeniu, dar poate s-ar putea ca chiar in aceasta zona sa se sape cu o viteza de 11m/zi, banuiesc ca si in alte tari s-a mai trecut pe sub case sau constructii mai mici si nu au existat probleme semnificative.
Multumesc anticipat pt raspunsuri.
Utilizator anonim wrote:
Avanseaza incet pana trece de zona caselor.
Salut,
Am si eu o intrebare,cam in cat timp TBM-ul va trece de zona caselor si cat de lunga e aceasta zona?
Nu sunt specialist in domeniu, dar poate s-ar putea ca chiar in aceasta zona sa se sape cu o viteza de 11m/zi, banuiesc ca si in alte tari s-a mai trecut pe sub case sau constructii mai mici si nu au existat probleme semnificative.
Multumesc anticipat pt raspunsuri.
-
- icee
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
icee
Tunelul pe sub case are ~ 330 m .
E de preferat sa se avanseze mai incet decat daca ar fi teren liber la suprafata.
+ ca mai au de facut structura aerisirilor pana ajung tbm acolo.
@dinudr wrote:
Tunelul pe sub case are ~ 330 m .
E de preferat sa se avanseze mai incet decat daca ar fi teren liber la suprafata.
+ ca mai au de facut structura aerisirilor pana ajung tbm acolo.
-
- Slasher1985
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
Slasher1985
Sa fim seriosi. Cu siguranta o sa vedem pe la televiziunile noastre minunate diverse personaje spunand cum vibratiile le-au fisurat peretii si diverse alte probleme.
Sa fim seriosi. Cu siguranta o sa vedem pe la televiziunile noastre minunate diverse personaje spunand cum vibratiile le-au fisurat peretii si diverse alte probleme.
-
- icee
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
icee
Daca exista fundatii slabe, care nu sunt pregatite sa faca fata unor eforturi provocate de modificarile solului de fundare, este posibil sa apara fisuri in acele fundatii, ziduri etc.
Constructorul ar fi trebuit sa isi ia toate masurile de evaluare si preventie necesare privitor la constructiile sub-traversate. Nu sunt in tema cu astfel de actiuni, deci nu ma pot pronunta daca si cum s-au facut.
Fara indoiala este recomandat ca acestia sa apeleze constructorul cand sesizeaza ceva iesit din comun.
In tarile civilizate proprietarii afectati de lucrari de acest tip (constructie metrou) sunt despagubiti.
Avand in vedere adâncimea de -12 metri la cota superioara ramane de vazut ce va fi. Are cineva informatii asupra cotelor din diferite puncte pentru tunele?
@ Slasher1985 wrote:
...
Daca exista fundatii slabe, care nu sunt pregatite sa faca fata unor eforturi provocate de modificarile solului de fundare, este posibil sa apara fisuri in acele fundatii, ziduri etc.
Constructorul ar fi trebuit sa isi ia toate masurile de evaluare si preventie necesare privitor la constructiile sub-traversate. Nu sunt in tema cu astfel de actiuni, deci nu ma pot pronunta daca si cum s-au facut.
Fara indoiala este recomandat ca acestia sa apeleze constructorul cand sesizeaza ceva iesit din comun.
In tarile civilizate proprietarii afectati de lucrari de acest tip (constructie metrou) sunt despagubiti.
Avand in vedere adâncimea de -12 metri la cota superioara ramane de vazut ce va fi. Are cineva informatii asupra cotelor din diferite puncte pentru tunele?
- George
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
George
Tocmai de aceea, dragi prieteni, aveti rabdare sa ne zica guru ca totul a fost in regula si nu mai puneti intrebari, nu va mai dati cu parerea ca sa dati idei presei...
Stirile meteo ne sunt suficiente...basca ceva scandal politic!
Tocmai de aceea, dragi prieteni, aveti rabdare sa ne zica guru ca totul a fost in regula si nu mai puneti intrebari, nu va mai dati cu parerea ca sa dati idei presei...
Stirile meteo ne sunt suficiente...basca ceva scandal politic!
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Interstatia Academia Militara-Orizont
subway guru
Azi dimineata la 6:00, total 30inele montate in viu, 9inele/24h, tasari 1-2mm (in marja de eroare a aparaturii topo)...
Azi dimineata la 6:00, total 30inele montate in viu, 9inele/24h, tasari 1-2mm (in marja de eroare a aparaturii topo)...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
M5 • Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor • Lucrări în 2011-2020
•
Choose destination