Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1386823 views
📖 Pagination options
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
DeSimon
Inca o noua piedica pentru metroul in Drumul Taberei, din cauza unei problem neexistent
Cat despre statiile apropiate, locuiesc in Paris de acum cateva ani deja, si aici problema este inversa : statiile au 400-500 de metri de distanta intre ele in medie. Din acesta cauza, metroul este destul de lent, si mereu se opreste in stati unde nu se urca / coboara niciun calator din tot vagonul, fiindca ca statia este foarte apropiata de o alta statie. In general metroul este mai rapid decat mersul la picior doar daca faci mai mult de 2 statii. Cred ca ar trebui gasii un mijloc intre statii prea indepartate si statii prea apropiate. Cred ca intre 800 de metri si 1 kilometru este distanta rezonabila pentru o "interstatie". In cel mai rau caz mergi pana la metrou vreo 400-500 de metri. Din acesta cauza, ma repet, statii ca Hasdeu, Drumul Taberei 34 (ce nume prost pentru o statie de metrou !) si Valea Ialomitei sunt cu totul inutile. (Cazul statiei Valea Ialomitei este mai special, dar tot inutila e si ea).
Inca o noua piedica pentru metroul in Drumul Taberei, din cauza unei problem neexistent
Cat despre statiile apropiate, locuiesc in Paris de acum cateva ani deja, si aici problema este inversa : statiile au 400-500 de metri de distanta intre ele in medie. Din acesta cauza, metroul este destul de lent, si mereu se opreste in stati unde nu se urca / coboara niciun calator din tot vagonul, fiindca ca statia este foarte apropiata de o alta statie. In general metroul este mai rapid decat mersul la picior doar daca faci mai mult de 2 statii. Cred ca ar trebui gasii un mijloc intre statii prea indepartate si statii prea apropiate. Cred ca intre 800 de metri si 1 kilometru este distanta rezonabila pentru o "interstatie". In cel mai rau caz mergi pana la metrou vreo 400-500 de metri. Din acesta cauza, ma repet, statii ca Hasdeu, Drumul Taberei 34 (ce nume prost pentru o statie de metrou !) si Valea Ialomitei sunt cu totul inutile. (Cazul statiei Valea Ialomitei este mai special, dar tot inutila e si ea).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Ia uitati aici o perla dulce din documentatia de atribuire:
Mai mult, in practica, gradul de incarcare mediu pe tren ar trebui sa fie cam de 90% la ora de maxima solicitare pe sensul cel mai aglomerat. La incarcari mai mari de 90%, viteza comerciala scade datorita faptului ca trenurile ar petrece prea mult timp stationand in statii pentru urcarea si coborarea calatorilor. Acest aspect este cu atat mai important cu cat intervalul de succedare programat scade (frecventa de circulatie creste). La o freceventa medie de un tren la 90 de secunde, va dati seama ce blocaje s-ar crea pe linie.
Deci reluand calculul, la incarcare medie de 90%, capacitatea pe tren este de 1080 de calatori, deci ar fi necesare 46,3 trenuri/ora pentru a transporta 50000 cal/h/sens, adica un interval de succedare de circa 78 de secunde. Asa ceva e imposibil.
Parerea mea este ca un interval de succedare mai mic de 2 minute nu e posibil (am mai discutat de ce in topicul despre M4), mai ales daca rebrusmentul de la Eroilor este "in fata" asa cum scrie in documentatie), ceea ce ar insemna cam 30 de trenuri/ora sau 30000 cal/h/sens.
Observati ca se discuta de o viteza comerciala de 36 km/h. Sa ne amintim ca M2 are 18,68 km si 14 statii, deci o distanta medie de 18,68/13 =1,44 km intre statii. La ora de varf, o semicursa dureaza cam 30 de minute, cu tot cu stationari. Asta inseamna ca viteza comerciala este de 18,68 km/0.5 ore = 37,36 km/h. Daca imi spuneti ca M5 cu statiile sale mult mai apropiate va avea o viteza comerciala aproape identica cu M2, eu pun pe cineva sa ma mangaie pe mine cu pisiciuta cu 9 cozi, dupa ce ma leaga cum e legat gentleman-ul de la avatar.
Legat de depou, in documentatie se precizeaza ca are lungimea de 300m, dar lungimea utila a depoului este cam de 200 de m, restul e zona de macaze, unde galeria se ingusteaza de la 7 linii ( 5 in depou + 2 curente) la 2 linii. Deci la Valea Ialomitei ar incapea dupa parerea mea cel mult 5 trenuri (3 in depou pe liniile de garare si 2 pe liniile curente din statie). Restul unde le tii? Sa zicem 3 in remizele de pe traseu, si cate 1-2 la Raul Doamnei si Eroilor. Asta ar insemna 10 -12 trenuri. Poate in prima faza sunt suficiente, dar ce facem cand prelungim linia spre Ghencea si spre Universitate? Referitor la ce zicea andrei11, nu stiu daca aducerea de trenuri de pe alte magistrale, pe linia de racord de la Eroilor e o idee buna. Are cineva idee care va fi planul liniilor in statia Eroilor dupa ce se deschide M5?
Ia uitati aici o perla dulce din documentatia de atribuire:
"Pentru exploatarea tronsonului din M5, Drumul Taberei – Universitate inclusiv sectiunea RaulCa sa transporti 50000 cal/h/sens, ar fi necesare aproape 42 de trenuri/ora (capacitatea maxima a unui TEM Bombardier este de 1200 de calatori), adica un tren la 86 de secunde, un interval de succedare imposibil de sustinut.
Doamnei – Hasdeu, caracteristicile tehnice ale dispozitivului de linii propus asigura o viteza comerciala
de 36km/h la o capacitate de transport de 50000cal/h/sens si o frecventa de 90”. Pentru punerea in functiune pe etape este prevazut un rebrusment in fata si la statia Eroilor (pentru etapa I).
Mai mult, in practica, gradul de incarcare mediu pe tren ar trebui sa fie cam de 90% la ora de maxima solicitare pe sensul cel mai aglomerat. La incarcari mai mari de 90%, viteza comerciala scade datorita faptului ca trenurile ar petrece prea mult timp stationand in statii pentru urcarea si coborarea calatorilor. Acest aspect este cu atat mai important cu cat intervalul de succedare programat scade (frecventa de circulatie creste). La o freceventa medie de un tren la 90 de secunde, va dati seama ce blocaje s-ar crea pe linie.
Deci reluand calculul, la incarcare medie de 90%, capacitatea pe tren este de 1080 de calatori, deci ar fi necesare 46,3 trenuri/ora pentru a transporta 50000 cal/h/sens, adica un interval de succedare de circa 78 de secunde. Asa ceva e imposibil.
Parerea mea este ca un interval de succedare mai mic de 2 minute nu e posibil (am mai discutat de ce in topicul despre M4), mai ales daca rebrusmentul de la Eroilor este "in fata" asa cum scrie in documentatie), ceea ce ar insemna cam 30 de trenuri/ora sau 30000 cal/h/sens.
Observati ca se discuta de o viteza comerciala de 36 km/h. Sa ne amintim ca M2 are 18,68 km si 14 statii, deci o distanta medie de 18,68/13 =1,44 km intre statii. La ora de varf, o semicursa dureaza cam 30 de minute, cu tot cu stationari. Asta inseamna ca viteza comerciala este de 18,68 km/0.5 ore = 37,36 km/h. Daca imi spuneti ca M5 cu statiile sale mult mai apropiate va avea o viteza comerciala aproape identica cu M2, eu pun pe cineva sa ma mangaie pe mine cu pisiciuta cu 9 cozi, dupa ce ma leaga cum e legat gentleman-ul de la avatar.
andrei11 wrote:In mai multe articole de presa s-a vehiculat ideea cu 21 de trenuri pe M5. Uite aici unul mai vechi. Legat de ce a zis deSimon, parerea mea este ca e foarte buna ideea cu statiile dese. De aia in Paris metroul e principalul mijloc de transport in oras, in timp ce in Bucuresti preia numai 25% din calatorii zilnici. Sigur, in Paris si reteaua este mult mai densa, dar oricum si in Bucuresti metroul ar prelua mult mai multi calatori daca interstatiile ar fi mai scurte, asa ca e foarte bine ca statiile vor fi dese. De altfel, din cate cunosc, numai metrourile din Moscova si St. Petersburg au intersatii mai lungi ca metroul bucurestean.
21 de trenuri pentru M 5 ? Si unde vor circula 21 de trenuri pe 15 km ( cale dubla )(7,5 km dus, 7,5 km intors) ? Cred ca este o informatie luata aiurea, sau cine stie la ce s-a gandit respectivul care a dat aceasta informatie. Nu prea au unde sa incapa atatea trenuri. Mai mult de 8 trenuri in total nu cred ca vor fi pentru ca pur si simplu "s-ar calca in picioare" - pardon, in roti Referitor la depoul Ciurel, pentru 4 trenuri care se vor retrage acolo - presupunand ca la depoul V. Ialomitei sunt garate 3 rame, in statia V. Ialomitei altele 2, nu cred ca este incurcatura asa de mare la "Eroilor", mai ales ca iesirea in traseu / retragerea se face in afara orelor de circulatie.
Legat de depou, in documentatie se precizeaza ca are lungimea de 300m, dar lungimea utila a depoului este cam de 200 de m, restul e zona de macaze, unde galeria se ingusteaza de la 7 linii ( 5 in depou + 2 curente) la 2 linii. Deci la Valea Ialomitei ar incapea dupa parerea mea cel mult 5 trenuri (3 in depou pe liniile de garare si 2 pe liniile curente din statie). Restul unde le tii? Sa zicem 3 in remizele de pe traseu, si cate 1-2 la Raul Doamnei si Eroilor. Asta ar insemna 10 -12 trenuri. Poate in prima faza sunt suficiente, dar ce facem cand prelungim linia spre Ghencea si spre Universitate? Referitor la ce zicea andrei11, nu stiu daca aducerea de trenuri de pe alte magistrale, pe linia de racord de la Eroilor e o idee buna. Are cineva idee care va fi planul liniilor in statia Eroilor dupa ce se deschide M5?
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
Ma bazez ca acel calcul matematic e corect, nu am de ce sa neg, numai ca ai o mica scapare.
Matematic e corect, dar ai omis ca realitatea este alta. Ca nu toti calatorii se urca la cap si coboara la cap si urcarile se fac si pe parcurs la fel si coborarile. Adica la un singura garnitura de metrou pe un singur sens poti transporta sa zicem 3000 calatori platitori(exagerez) chiar daca capacitatea garniturii este de 1200 pt ca uni urca si altii coboara intermediar. Probabil ca cifra maximade 50.000 sens/ora sunt intrarile in subteran de oriunde..
La fel si cele 90 secunde.. este cifra minima proiectata de succedare, cea reala probabil ca va fi de 3-4 min...
Oricum.. astept cu interes "prima sapa".
Ma bazez ca acel calcul matematic e corect, nu am de ce sa neg, numai ca ai o mica scapare.
Matematic e corect, dar ai omis ca realitatea este alta. Ca nu toti calatorii se urca la cap si coboara la cap si urcarile se fac si pe parcurs la fel si coborarile. Adica la un singura garnitura de metrou pe un singur sens poti transporta sa zicem 3000 calatori platitori(exagerez) chiar daca capacitatea garniturii este de 1200 pt ca uni urca si altii coboara intermediar. Probabil ca cifra maximade 50.000 sens/ora sunt intrarile in subteran de oriunde..
La fel si cele 90 secunde.. este cifra minima proiectata de succedare, cea reala probabil ca va fi de 3-4 min...
Oricum.. astept cu interes "prima sapa".
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Deci cifra de 50000 de cal/h/sens e un indice statistic? E cam ciudat, in mod normal ar trebui sa se refere la numarul de pasageri in punctul de "varf" al liniei in ora de maxima solicitare, altfel nu ar avea sens fiindca nu stim "turn-over"-ul (adica numarul de imbarcari si coborari) in fiecare statie. Daca ne referim strict la portiunea Drumul Taberei - Eroilor, cred ca e destul de clar ca incarcarea maxima va fi dimineata imediat dupa statia "Academia Militara" in sensul spre centru, si seara in sens invers la plecarea din Eroilor. Daca se refera la linia pana la Universitate e mai complicat, fiindca trebuie luate in calcul si imbarcarile si coborarile (care e de presupus ca vor fi destul de multe) la Eroilor la ora de varf, eventual si cele din statia de la Moghioros unde se face transbordarea cu linia 41.
Legat de intervalul de 90 de secunde, s-a mai discutat asta; constrangerea cea mai mare nu e sistemul de semnalizare si control care teoretic poate permite un interval chiar mai mic, mai ales daca se foloseste ATO/ATC care nu are blocuri de linie fixe, problema sunt terminalele care nu permit intoarcerea a mai mult de ~30 de trenuri/ora, din cauza tipului de rebrusment folosit. Apropo, are cineva idee care va fi configuratia liniilor la Eroilor dupa ce se deschide M5?
Deci cifra de 50000 de cal/h/sens e un indice statistic? E cam ciudat, in mod normal ar trebui sa se refere la numarul de pasageri in punctul de "varf" al liniei in ora de maxima solicitare, altfel nu ar avea sens fiindca nu stim "turn-over"-ul (adica numarul de imbarcari si coborari) in fiecare statie. Daca ne referim strict la portiunea Drumul Taberei - Eroilor, cred ca e destul de clar ca incarcarea maxima va fi dimineata imediat dupa statia "Academia Militara" in sensul spre centru, si seara in sens invers la plecarea din Eroilor. Daca se refera la linia pana la Universitate e mai complicat, fiindca trebuie luate in calcul si imbarcarile si coborarile (care e de presupus ca vor fi destul de multe) la Eroilor la ora de varf, eventual si cele din statia de la Moghioros unde se face transbordarea cu linia 41.
Legat de intervalul de 90 de secunde, s-a mai discutat asta; constrangerea cea mai mare nu e sistemul de semnalizare si control care teoretic poate permite un interval chiar mai mic, mai ales daca se foloseste ATO/ATC care nu are blocuri de linie fixe, problema sunt terminalele care nu permit intoarcerea a mai mult de ~30 de trenuri/ora, din cauza tipului de rebrusment folosit. Apropo, are cineva idee care va fi configuratia liniilor la Eroilor dupa ce se deschide M5?
- fider
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
fider
Referitor la partea propunerii tehnice a proiectului nu voi spune prea multe lucruri. Parerea mea este ca un proiect facut in graba si intr-un profund stil de amatori nu mai uimeste chit ca este vorba de Metrorex, CFR sau cine ar mai fi beneficiarul.
Legat de consultanta, cea mai tare afacere prin care se sifoneaza banul public alaturi de studiile de fezabilitate, voi mentiona curiosul stadiu al acestei "mega" firme de consultata numita "CENTRUL DE CONSULTANTA IN AFACERI SRL". O firma dubioasa, dintr-o regiune faimoasa a tarii precum Barlad, cu doar 3 angajati are o cifra fabuloasa de afaceri de 100.000 RON pe an. In aceste conditii, se face atribuirea unui proiect avand drept obiectiv exproprierile. Sunt curios cat de ultra-specialisti sunt cei 3 angajati dintre care in mod sigur unul este si administratorul firmei. In aceeasi nota oare in baza caror criterii s-a facut selectia firmei de consultanta imi este clar: cifra de afaceri nu conta, experienta nici atat.
Sunt absolut sigur ca aceast "Centru de consultata in afaceri" certificat la ilustre institutii din strainatate si cu o extraordinara experienta era o alegere mult mai buna decat o institutie de felul "Proiect Bucuresti" sau "Aedifici* Carpati". Fac pariu ca au si inventat cei de la centrul de consultanta in afaceri apa calda sau alte minuni altfel nu pot sa imi explic cum o firma cu 3 angajati are in 2008 100.000 RON cifra de afaceri si cheltuieli de aproximativ 70.000 RON. Sa retinem si ca firma asta "ilustra" a fost infiintata in 2006.
Referitor la partea propunerii tehnice a proiectului nu voi spune prea multe lucruri. Parerea mea este ca un proiect facut in graba si intr-un profund stil de amatori nu mai uimeste chit ca este vorba de Metrorex, CFR sau cine ar mai fi beneficiarul.
Legat de consultanta, cea mai tare afacere prin care se sifoneaza banul public alaturi de studiile de fezabilitate, voi mentiona curiosul stadiu al acestei "mega" firme de consultata numita "CENTRUL DE CONSULTANTA IN AFACERI SRL". O firma dubioasa, dintr-o regiune faimoasa a tarii precum Barlad, cu doar 3 angajati are o cifra fabuloasa de afaceri de 100.000 RON pe an. In aceste conditii, se face atribuirea unui proiect avand drept obiectiv exproprierile. Sunt curios cat de ultra-specialisti sunt cei 3 angajati dintre care in mod sigur unul este si administratorul firmei. In aceeasi nota oare in baza caror criterii s-a facut selectia firmei de consultanta imi este clar: cifra de afaceri nu conta, experienta nici atat.
Sunt absolut sigur ca aceast "Centru de consultata in afaceri" certificat la ilustre institutii din strainatate si cu o extraordinara experienta era o alegere mult mai buna decat o institutie de felul "Proiect Bucuresti" sau "Aedifici* Carpati". Fac pariu ca au si inventat cei de la centrul de consultanta in afaceri apa calda sau alte minuni altfel nu pot sa imi explic cum o firma cu 3 angajati are in 2008 100.000 RON cifra de afaceri si cheltuieli de aproximativ 70.000 RON. Sa retinem si ca firma asta "ilustra" a fost infiintata in 2006.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
RMC wrote:Nu inteleg ce este de mirare. Tot Bucurestiul este un oras "suprarealist" ca in filmele SF, dar are pe alocuri si trasaturi din filmele de groaza. Initial am crezut ca ideea cu statiile dese a aparut tocmai in ideea incurajarii utilizarii metroului de catre publicul calator. Pe urma, mi-am amintit ca e vorba de Romania si acum m-am lamurit definitiv: nu poti sa iti tragi o "felie groasa" din saparea unui tunel de metrou, dar realizarea, si mai ales, finalizarea unei statii + materialele si manopera pentru realizarea ei mai "realizeaza" si cateva zeci de vile pentru baietii destepti. Cu cat mai multe statii, cu atat mai mult castig. Pe cei de care depinde soarta metroului ii doare fix in in tunelul lor roz in forma de rozeta de eficienta metroului, fiindca oricum nu il vor folosi niciodata. Wakarimasu ka?
Statii ca-n filme
Faptul ca lucrarile la magistrala M5 vor incepe din toamna nu ar fi singura surpriza. Designul statiilor care ar urma sa se construiasca te lasa la fel de mut. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a imbinat moda cu tehnologia din care rezulta ca in 2014 vom avea statii de metrou hi tech, ca in Star Trek, cu multe elemente metalice „suprarealisteâ€.
- Mihai Calin
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Mihai Calin
Nu ma mira nimic. Eu ma amuz de ce aspiratii au baietii veseli..
Nu ma mira nimic. Eu ma amuz de ce aspiratii au baietii veseli..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Asta e "bancul anului" sau ce este ? In ce categorie de informatie sa incadram asa zisa "stire" ?
RMC wrote:
Faptul ca lucrarile la magistrala M5 vor incepe din toamna nu ar fi singura surpriza.
Asta e "bancul anului" sau ce este ? In ce categorie de informatie sa incadram asa zisa "stire" ?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
In Avizul de Mediu scrie:
Iar in PUZ scrie:
Deci pana la urma cate statii de metrou se fac? Sau dau cu banul ca sa se hotarasca?
In Avizul de Mediu scrie:
S. Linia 5 de metrou: Drumul Taberei - Universitate prevede realizarea
urmatoarelor:
- 3 tronsoane de metrou: Tronson l. Drumul Taberei - Razoare;
Tronson 2. Razoare - Eroilor;
Tronson 3. EroHor - Universitate;
- 15 statii: Statia. Gheneea; Statia Gheneea 2; Statia Raul Doamnei; Statia Brancusi;
Statia Valea Ialomitei. 5i Depou Vales lalomitei; Statia Romancierilor; Statia Pare
Drumul Taberei; Staria Dtumul Taberei; Statia Favorit; 8tatia Odzont; Statia
Academia Militara; 8tatia Etoilor 2; Statia Hasdeu; Statia CismigiU; Statia
U niversitate;
Iar in PUZ scrie:
1. RAuL DOAMNEI
2. VALEA IALOMITEI
3. BRANCU~I
4. ROMANCIERILOR
5. PARC DRlIMUL TABEREI
6. DRUMUL TABEREI 34
7. FAVORIT
8. OR1ZONT
9. ACADEMIA MILITARA
10. EROILOR 2
11. HA~DEU
12. CI~MIGIU
13. UNIVERSITATE
Deci pana la urma cate statii de metrou se fac? Sau dau cu banul ca sa se hotarasca?
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dr2005
Dacă scrie aşa cu literele aiurea, un jurist bun poate convinge un judecător să anuleze respectivele acte, ca fiind redactate greşit.
Dacă scrie aşa cu literele aiurea, un jurist bun poate convinge un judecător să anuleze respectivele acte, ca fiind redactate greşit.
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
E.. poate fi de la copierea textului din pdf.
Oricum, maine cica se discuta in primarie avizul.. apoi astept sa apara si comentarile pe sitele primariei.
Dar ciudat este ca si in acel aviz, apare doar un depou..cel de la Val. Ialomitei, in plus fiind 2 statii ghencea.
Evident, in actele astea se vede un clar Specific romanesc.
E.. poate fi de la copierea textului din pdf.
Oricum, maine cica se discuta in primarie avizul.. apoi astept sa apara si comentarile pe sitele primariei.
Dar ciudat este ca si in acel aviz, apare doar un depou..cel de la Val. Ialomitei, in plus fiind 2 statii ghencea.
Evident, in actele astea se vede un clar Specific romanesc.
- Tom
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Tom
Statiile nu vor arata deloc SF, ci foarte realist, precum statiile 18th Street sau 91th Street din New York, cu singura deosebire ca nu le va vedea nimeni dintr'un tren in mers, pentru ca nu vor trece trenuri pe acolo. Sau mai curand vor arata precum liniile de metrou neterminate dela Charleroi. Asteptam insa cu interes poze pe blogurile desenatorilor de grafitti, atunci cand vor avea ce betoane sa picteze.
Statiile nu vor arata deloc SF, ci foarte realist, precum statiile 18th Street sau 91th Street din New York, cu singura deosebire ca nu le va vedea nimeni dintr'un tren in mers, pentru ca nu vor trece trenuri pe acolo. Sau mai curand vor arata precum liniile de metrou neterminate dela Charleroi. Asteptam insa cu interes poze pe blogurile desenatorilor de grafitti, atunci cand vor avea ce betoane sa picteze.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
aztec wrote:Specific romanesc, adica planuri facute pe genunchi, incepand cu documente oficiale care se contrazic unul pe altul - cazul de mai sus - si terminand cu "depoul" de mare capacitate de la Valea Ialomitei, care cel putin dupa umila mea parere, seamana mai mult cu o remiza. Cred ca vor fi probleme cu gararea trenurilor noaptea, mai ales daca linia va fi extinsa la est de statia Universitate, candva in viitor.
E.. poate fi de la copierea textului din pdf.
Oricum, maine cica se discuta in primarie avizul.. apoi astept sa apara si comentarile pe sitele primariei.
Dar ciudat este ca si in acel aviz, apare doar un depou..cel de la Val. Ialomitei, in plus fiind 2 statii ghencea.
Evident, in actele astea se vede un clar Specific romanesc.
Trix wrote:Poate daca nu le termina, le inchiriaza Metrorex'ul pentru filmari de filme de groaza (desi regizorii unor asemenea filme au o gramada de locuri excelente la alegere in Bucuresti, si in general in Romania). Filme s-au facut si in statia prezentata aici. Poate asa mai gaseste si Metrorex'ul niste bani sa plateasca pe cineva sa redacteze niste planuri care nu se bat cap in cap.
Statiile nu vor arata deloc SF, ci foarte realist, precum statiile 18th Street sau 91th Street din New York, cu singura deosebire ca nu le va vedea nimeni dintr'un tren in mers, pentru ca nu vor trece trenuri pe acolo.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
De unde ai dedus tu ca depoul pentru M 5 va fi la Valea Ialomitei ? Acolo va fi doar o "anexa" de 5 linii de garare / intretinere, depoul adevarat va fi ori in zona Ghencea ori in zona Pantelimon.
De unde ai dedus tu ca depoul pentru M 5 va fi la Valea Ialomitei ? Acolo va fi doar o "anexa" de 5 linii de garare / intretinere, depoul adevarat va fi ori in zona Ghencea ori in zona Pantelimon.
📖 Pagination options