Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Casări autobuze

248 posts, 84419 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 18
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Dr2005

Retrase în vederea casării:
- Alexandria: #1090, #1263, #1272, #1274, #1284, #3323, #3333, #3342, #3344, #3354, #3360 + alte 5 Iveco in parcul rece de lângă autobază

- Militari: #150, #1006 (donator de piese), #1011 (motor), #1012 (donator de piese), #1017 (donator de piese), #1025 (motor), #1050, #1055 (motor), #1070 (ÅŸasiu), #1077, #1094, #1095 (donator de piese), #1097 + #1041 (parbriz spart, probabil va fi schimbat)

- Titan: #1123, #1129, #1144, #1145, #1242 + ce s-o mai fi tras la gard în ultimele 2 săptămâni.

 


Re: Casari autobuze Victor92

Ciudat.#150 l-am vazut sambata la traseu pe 163/162, iar #1284 era pe 302 joia trecuta.Chiar nu se mai poate face nimic ,macar celor de la Alexandria ?

 


Re: Casari autobuze Gabi23

Deci sa o luam pe rand:

150 probleme cu consumul prea mare de ulei si alte probleme. A fost retras saptamana aceasta impreuna cu 1077.
1006 si 1017 au venit de la Berceni anul trecut pentru a fi descompletate si folosite motoarele si alte componente de pe ele.
1011 si 1055 sunt retrase din circulatie de la 1 iunie 2010. (Motorul lui 1055 din cate stiam eu ajunsese la 1041)
1070 a crapat cu sasiul in vara anului trecut
1012, 1025, 1050, 1094, 1095, 1097 sunt retrase din circulatie de la 1 februarie 2011.
1041 se repara parbrizul dupa ce s-a ciocnit cu o masina de interventii.

1090 intradevar a ajuns anul trecut de la Berceni la Autobaza Alexandria pentru a putea fi folosite, motorul si alte piese de pe ea.
1263, 1272, 1274 au fost retrase din circulatie in luna decembrie 2010 cu probleme diverse.
1284 este in curs de descompletare fiind retras saptamana aceasta din circulatie.

Iveco in parcul rece mai erau cel putin: 3340, 3347, 3349, 3353, 3357, 3358 (langa autobaza).

 


Re: Casari autobuze costi

1284? :shock:  :shock:  :shock:

 


Re: Casari autobuze Chev Celios

Din pacate da. :(

 


Re: Casari autobuze nemo

costi wrote:
1284? :shock:  :shock:  :shock:

Chev Celios wrote:
Din pacate da. :(


Cunoaste cineva motivul pentru care #1284 va fi casat?
Daca nu ma insel, a fost penultimul Rocar de Simon venit la RATB.  :cry:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Dr2005

E soluţia pantentată cu succes la Dac-uri şi Ikarusuri: începi casarea cu cele noi sau reparate capital recent, ca apoi să ai motiv să le casezi pe celelalte care sunt în stare proastă. Nu uita că la RATB şi RK-urile şi casările se fac după principiul ,,Garajul X taie Y maşini luna asta". Normal că garajul X o să le trimită pe cele care sunt defecte (sau, pur şi simplu, sunt în plus) la momentul ăla, chiar dacă au defecte minore care se pot repara. Ikarusurile se tăiau şi pentru un geam spart, deci nu trebuie să ne mai mire nimic.

 


Re: Casari autobuze Gabi23

Oameni buni intelegeti ca nu e nici o diferenta intre 150 (fabricat in 1997) si 1284 (fabricat in 2001). Nu o mai dati cu treaba mai "nou". Mai nou este doar ca ani, dpdv tehnic sunt la fel de distruse de exploatare. Singura chestie de care imi pare rau la 1284 este afisajul care era functional si la Alexandria nu prea pare atata interes sa se refoloseasca chestii minore gen afisaje...
A si la 1284 mai era interesanta acea stema a Romaniei, care era transmisa de la Ikarusul 616 parca  :D.
Deocamdata 1284 parea teoretic destul de intact, dar nu va mai circula.
Asa daca era sa le casam in ordine nu se facea nimic oricum ca pe timpuri. Am auzit destule pareri de exemplu de anumite masini de la Militari din seria 100>151 ca ar fi fost mult peste niste jeguri care au rezistat mai mult din diverse motive. Si paradoxal probabil ultimele Rocar de Simon vor ramane cele de scoala, care probabil daca erau masini de traseu erau de mult casate. Cel putin 1035 si 1042 au fost la vremea lor niste masini destul de ... nefiabile, ca sa nu zic altfel.  

Din Iveco din ce am reusit sa vad azi mai circula deocamdata: 3322, 3325, 3327, 3328, 3329, 3335, 3337, 3341, 3343, 3345, 3346, 3350.
Retrase din circulatie definitiv sunt: 3323, 3333, 3340, 3342, 3344, 3347, 3348, 3349, 3353, 3354, 3357, 3358, 3360.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Dr2005

Gabi23 wrote:
Oameni buni intelegeti ca nu e nici o diferenta intre 150 (fabricat in 1997) si 1284 (fabricat in 2001). Nu o mai dati cu treaba mai "nou". Mai nou este doar ca ani, dpdv tehnic sunt la fel de distruse de exploatare.


Mai nou ca ani, mai puţini km la bord... la fel de distrus de exploatare nu are cum să fie, e tehnic imposibil. Lasă, defilăm cu #1044 care crapă mereu. Şi totul pentru că nu există management corespunzător la RATB. În loc să se dea maşini mai noi de unde sunt în plus (Alexandria) spre garajele care trag de cele vechi (de ex. Militari), ei le taie în continuare, pe principiul ,,Oricum trebuie tăiate toate, dă-i încolo pe fraierii care plătesc şi 65 RON/lună, poa' să mai stea 10 minute în plus în staţie".

 


Re: Casari autobuze Gabi23

Iti garantez ca sunt la fel atat la Militari cat si Alexandria, dpdv tehnic. Si nu ma poti acuza ca nu imi plac Rocarurile stii foarte bine ca au fost preferatele mele. Stii vorba aia cu afara vopsit gardu' si inauntru...
Vremea lor a trecut, chiar daca vrem sau nu sa acceptam asta. Asa peste 3-4 ani maxim vom avea si primul Mercedes Citaro casat  ;). Daca altii inca se chinuie cu toate jegurile din anii '80, ce sa-i faci. Un Rocar sau un DAF ar fi lux pe langa unele epave de se descompun prin provincie...  
Din cate inca mai sunt in circulatie in acest moment nu stiu daca in mod real ar mai fi inca fiabile mai mult de 25 de exemplare... Trebuie sa fim realisti... chiar daca realitatea e sumbra cand vine vorba de prezentul parcului actual ar RATB  :roll:.
Tare usor e de stat in fata calculatorului si de dat din gura ca uite asa si pe dincolo.  :evil:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Dr2005

... la fel de uşor ca stat în faţa calculatorului şi aruncat verdictul că ,,toate sunt bune de casat". O afirmaţie de genul ,,toate sunt la fel de căzute" nu are niciun fundament tehnic, e ca şi cum aş spune că PC-ul de pe care scriu acum (luat în 2009) e la fel ca cel luat în 2003, că doar am aceeaşi tastatură şi carcasă la el, deci arată la fel pe dinafară şi tot 9 ore pe zi stau la el.

Autobuze din acelaşi lot cu #1284 circulă bine-mersi la Cluj şi Galaţi, iar Rocar U412-230 (ca ,,seria mică" de la noi) circulă în Craiova. Or, dacă toate sunt la fel, alea de ce nu sunt casate? Că gropi în drumuri sunt şi pe acolo, aglomeraţie e, iar Craiova, Galaţi şi Cluj nu au URAC-ul la 2 paşi. Nu mai zic de Dac-uri şi alte maşini vechi care încă se descurcă mai mult decât onorabil în ,,provincie", că dacă aveau defecte mari (şi prea greu / scump de reparat) nu le mai ţineau în circulaţie, fii sigur de asta. În schimb, RATB trage de maşini din 1997 şi le taie pe alea din 2001. Probabil Criţ ar trebui să se ia de mână cu Scripcaru, că numai ăla tăia în 2006 maşini din 2000 (în fine, nu le-a tăiat, le-a ţinut 2 ani în depoul de tramvaie să facă norma legală de casare). Dar acolo erau cu totul alte interese (sau or fi aceleaşi ca la RATB?).

 


Re: Casari autobuze Dominatrix

Dr2005 wrote:
Ikarusurile se tăiau şi pentru un geam spart, deci nu trebuie să ne mai mire nimic.
Apropo de geamuri sparte la Ikarus, in garaje mai aveau unii obicei sa joace oina cu pietre si daca nimerea vreuna parbrizul autobuzului mai ales inainte de ITP... asta era :twisted: Idem si daca la manevrele prin garaj cineva uita sa lase frana de mana, asta e, crapa cutia de viteze :twisted:

Ce vreau sa spun e ca pe atunci nu se mai complica nimeni fiindca Ikarusurile erau surplus, si erau in curs de livrare Mercedes'urile, deci aveau cu ce sa le inlocuiasaca. In prezent, problema e ca se taie niste autobuze vechi care nu sunt inlocuite cu nimic. Si asta e trist.

Cred totusi ca Gabi23 are dreptate intr-un fel cand spune ca nu mai e mare diferenta intre un autobuz fabricat in 1997 si unul in 2001. Nu uitati ca nu numai vechimea conteaza - unele autobuze au fost mai bine ingrijite de titulari decat altele, unele dintr-un motiv sau altul au un rulaj mai mic decat niste autobuze mai noi (din punct de vedere al vechimii in ani), poate unele pur si simplu au fost construite mai bine decat altele si de aceea au rezistat mai mult. Si daca se defecteaza ceva grav la ele, indiferent de vechimea autobuzului cine sa le repare? Si cu ce piese?

Dar sunt de acord cu Dr2005 ca ar mai fi putut pastrate daca ar fi existat interes - adica daca s-ar aduce piese pentru repararea lor sau canibalizarea unui numar mic de autobuze intr-adevar in stare proasta. Dovada ca alte autobuze similare circula in provincie. Dar in Epoca de Crit nu pare sa existe vreun interes macar pentru pastrarea transportului public la nivelul de acum, ca la dezvoltarea lui nici macar nu putem spera, asa ca logic ca nu se aloca fonduri pentru reparatii.

 


Re: Casari autobuze 3mil

Dominatrix wrote:
Apropo de geamuri sparte la Ikarus, in garaje mai aveau unii obicei sa joace oina cu pietre si daca nimerea vreuna parbrizul autobuzului mai ales inainte de ITP... asta era  Idem si daca la manevrele prin garaj cineva uita sa lase frana de mana, asta e, crapa cutia de viteze

Nu m-ar mira sa se mai practice si acum acest obicei... In pozele puse de Gabi cu autobuzele retrase din Autob. Militari vad destule exemplare cu parbrizul crapat serios. Nu cred ca la toate accidental s-au spart...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Dr2005

- Floreasca: #1173 şi #1203 (ambele fără motor), #1195 (probabil pentru casare, nu mai are roţi), #1193 (probabil pentru casare, e complet).

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2326 forum members have written 424454 posts in 5284 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use