Topic: Gara de Nord - București
354 posts, 183263 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
rosetti61
In gara au fost si inainte tabele electromecanice, insa pe negru cu scris alb/color functie de tren (Alb personal, rosu Accelerat, verde rapid, albastru cursa).
Acum nu mai e tigania din anii 90, dar mai e pe ici pe colo. Dupa revolutie, te duceai la gara sa mai iei o carte, o caseta, cu timpul au disparut (nu stiu daca mai magazinul cu casete-cd dinspre iesirea la Grivitei unde e metroul. A, si tot pe un perete de acolo era afisat ditamai mersul trenurilor luminat din interior.
Aceleasi pavele care se (mai) intalnesc in gara au fost folosite si la peroanele primelor statii de metrou (Semanatoarea - Mihai Bravu)
In gara au fost si inainte tabele electromecanice, insa pe negru cu scris alb/color functie de tren (Alb personal, rosu Accelerat, verde rapid, albastru cursa).
Acum nu mai e tigania din anii 90, dar mai e pe ici pe colo. Dupa revolutie, te duceai la gara sa mai iei o carte, o caseta, cu timpul au disparut (nu stiu daca mai magazinul cu casete-cd dinspre iesirea la Grivitei unde e metroul. A, si tot pe un perete de acolo era afisat ditamai mersul trenurilor luminat din interior.
Aceleasi pavele care se (mai) intalnesc in gara au fost folosite si la peroanele primelor statii de metrou (Semanatoarea - Mihai Bravu)
- Aron
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Aron
Gara "alba" de sub soare
Gara "alba" de sub soare
Photo0042.jpg (363.94 KB; downloaded 9661 times)
Photo0043.jpg (334.65 KB; downloaded 9660 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dominatrix
La mall în Gara de Nord
Cum ar fi să mergi la Gara de Nord ca la un mall în subteran? Ideea, susținută și de alți miniștri ai transporturilor, este mai veche, dar pare să prindă contur abia anul acesta
«Ceva concret, care să iasă din birouri, încă nu. Sunt tot felul de negocieri, proceduri, discuții legate de ceea ce își dorește România și ce poate să ofere Belgia, pe ce linii să se meargă, dacă România chiar își permite un asemenea proiect», spun reprezentanții Ministerului Transporturilor despre proiectul româno-belgian care va schimba fața Gării de Nord din București.
Primul pas a fost deja făcut: în toamna anului trecut, ministrul român al transporturilor, Anca Boagiu, și omologul său din Belgia, Etienne Schouppe, au semnat un memorandum prin care cele două ministere vor coopera pentru modernizarea, reabilitarea și extinderea infrastructurii de transport din zona Capitalei, incluzând și complexul Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al ţării. „Memorandumul asigură premisele și cadrul juridic al unui parteneriat româno-belgian care va veni în sprijinul dezvoltării unui proiect viabil prin care Bucureștiul să beneficieze de o gară la standarde europene“, spunea atunci Anca Boagiu.
Transformarea în gară de tranzit
Planul luat în calcul de autorități prevede, în afară de trecerea Gării de Nord în subteran, și construirea unor tuneluri care să facă legătura cu celelalte două gări: Progresul și Obor. „Gara de Nord se va transforma dintr-o gară înfundată într-una de tranzit. Cu siguranță, vom avea un nivel suprateran și două subterane: o linie pentru tren suburban și una pentru metrou. Probabil că modelul pe care îl vor avea în vedere belgienii va fi gara din Luxembourg“, încearcă Ștefan Roșeanu, senior partner Club Feroviar, să contureze ideea. În paralel, oficialii din Ministerul Transporturilor au în plan și modernizarea a 21 de gări din orașele mari, investițiile totale urmând să ajungă la aproximativ 227 milioane de euro. Până acum au fost deja scoase la licitație o parte dintre acestea, una dintre cele mai scumpe modernizări fiind pentru gara din Pitești, o valoare estimată la 14,2 milioane de euro. Fondurile pentru modernizarea celor 21 de staţii de cale ferată vor proveni atât de la bugetul de stat, cât şi din bani europeni.
Cel puțin șapte ani și un miliard de euro
Revenind la Gara de Nord, mai concret, cum va putea fi materializat acest proiect? Sigur că va fi nevoie de mult timp, poate chiar mai mult decât estimează analiștii din această piață. Așadar, dacă proiectul nu va fi întrerupt așa cum se întâmplă de multe ori când se schimbă „șefia“ Ministerului Transporturilor, atunci anul acesta vor fi finalizate studiile de fezabilitate și, în cazul în care se va merge pe parteneriat public-privat (PPP) și nu pe unul de tip public-public, atunci cu siguranță că va fi definit caietul de sarcini. „Toate fazele de pregătire ale proiectului, de la studiul de fezabilitate până la evaluarea costurilor și ofertarea ar putea să dureze, într-o variantă optimistă, cel puțin un an și jumătate-doi ani. După care va urma construcția propriu-zisă, care ar putea să dureze, de asemenea, cel puțin cinci ani, pentru că în subteran se lucrează greu“, detaliază Roșeanu. Bineînțeles, construcția poate să înceapă imediat după finalizarea punctelor care țin de birocrație doar dacă nu apar divergențe de opinie între Guvern și Primărie.
Nici costurile nu vor fi prea mici. Roșeanu crede că un astfel de proiect va ajunge la un miliard de euro, din care reconstrucția gării la suprafață și în subteran va fi de 300-400 milioane de euro, așa cum au fost toate bugetele pentru gări similare în Occident. Mai mult, vor exista și spații comerciale, ca într-un adevărat mall. Evident că va fi păstrată partea de gară istorică - o parte din Gara de Nord este momument istoric - la suprafață. Restul până la un miliard de euro va însemna proiectul cu tunelurile care vor lega Gara de Nord de celelalte gări. Contextualizând, prin memorandumul semnat cu Belgia, țara noastră va obține atât expertiză belgiană, cât și posibilitatea de a atrage fonduri europene pentru acest proiect, inclus în planul de dezvoltare al Capitalei în următorii 25 de ani.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 60319.html
La mall în Gara de Nord
Cum ar fi să mergi la Gara de Nord ca la un mall în subteran? Ideea, susținută și de alți miniștri ai transporturilor, este mai veche, dar pare să prindă contur abia anul acesta
«Ceva concret, care să iasă din birouri, încă nu. Sunt tot felul de negocieri, proceduri, discuții legate de ceea ce își dorește România și ce poate să ofere Belgia, pe ce linii să se meargă, dacă România chiar își permite un asemenea proiect», spun reprezentanții Ministerului Transporturilor despre proiectul româno-belgian care va schimba fața Gării de Nord din București.
Primul pas a fost deja făcut: în toamna anului trecut, ministrul român al transporturilor, Anca Boagiu, și omologul său din Belgia, Etienne Schouppe, au semnat un memorandum prin care cele două ministere vor coopera pentru modernizarea, reabilitarea și extinderea infrastructurii de transport din zona Capitalei, incluzând și complexul Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al ţării. „Memorandumul asigură premisele și cadrul juridic al unui parteneriat româno-belgian care va veni în sprijinul dezvoltării unui proiect viabil prin care Bucureștiul să beneficieze de o gară la standarde europene“, spunea atunci Anca Boagiu.
Transformarea în gară de tranzit
Planul luat în calcul de autorități prevede, în afară de trecerea Gării de Nord în subteran, și construirea unor tuneluri care să facă legătura cu celelalte două gări: Progresul și Obor. „Gara de Nord se va transforma dintr-o gară înfundată într-una de tranzit. Cu siguranță, vom avea un nivel suprateran și două subterane: o linie pentru tren suburban și una pentru metrou. Probabil că modelul pe care îl vor avea în vedere belgienii va fi gara din Luxembourg“, încearcă Ștefan Roșeanu, senior partner Club Feroviar, să contureze ideea. În paralel, oficialii din Ministerul Transporturilor au în plan și modernizarea a 21 de gări din orașele mari, investițiile totale urmând să ajungă la aproximativ 227 milioane de euro. Până acum au fost deja scoase la licitație o parte dintre acestea, una dintre cele mai scumpe modernizări fiind pentru gara din Pitești, o valoare estimată la 14,2 milioane de euro. Fondurile pentru modernizarea celor 21 de staţii de cale ferată vor proveni atât de la bugetul de stat, cât şi din bani europeni.
Cel puțin șapte ani și un miliard de euro
Revenind la Gara de Nord, mai concret, cum va putea fi materializat acest proiect? Sigur că va fi nevoie de mult timp, poate chiar mai mult decât estimează analiștii din această piață. Așadar, dacă proiectul nu va fi întrerupt așa cum se întâmplă de multe ori când se schimbă „șefia“ Ministerului Transporturilor, atunci anul acesta vor fi finalizate studiile de fezabilitate și, în cazul în care se va merge pe parteneriat public-privat (PPP) și nu pe unul de tip public-public, atunci cu siguranță că va fi definit caietul de sarcini. „Toate fazele de pregătire ale proiectului, de la studiul de fezabilitate până la evaluarea costurilor și ofertarea ar putea să dureze, într-o variantă optimistă, cel puțin un an și jumătate-doi ani. După care va urma construcția propriu-zisă, care ar putea să dureze, de asemenea, cel puțin cinci ani, pentru că în subteran se lucrează greu“, detaliază Roșeanu. Bineînțeles, construcția poate să înceapă imediat după finalizarea punctelor care țin de birocrație doar dacă nu apar divergențe de opinie între Guvern și Primărie.
Nici costurile nu vor fi prea mici. Roșeanu crede că un astfel de proiect va ajunge la un miliard de euro, din care reconstrucția gării la suprafață și în subteran va fi de 300-400 milioane de euro, așa cum au fost toate bugetele pentru gări similare în Occident. Mai mult, vor exista și spații comerciale, ca într-un adevărat mall. Evident că va fi păstrată partea de gară istorică - o parte din Gara de Nord este momument istoric - la suprafață. Restul până la un miliard de euro va însemna proiectul cu tunelurile care vor lega Gara de Nord de celelalte gări. Contextualizând, prin memorandumul semnat cu Belgia, țara noastră va obține atât expertiză belgiană, cât și posibilitatea de a atrage fonduri europene pentru acest proiect, inclus în planul de dezvoltare al Capitalei în următorii 25 de ani.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 60319.html
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Dominatrix wrote:
Cu siguranță, vom avea un nivel suprateran și două subterane: o linie pentru tren suburban și una pentru metrou
- George
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
George
Ca la Berlin
Vointa sa fie - ca bani se gasesc, proiecte se pot face, constructori - ieste, chit ca mai lenti...
Ca la Berlin
Vointa sa fie - ca bani se gasesc, proiecte se pot face, constructori - ieste, chit ca mai lenti...
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
bercenicity
O mica problema ar fi subtraversarea pietonala de sub pasajul Basarab... asa tunelul de tren o sa trebuiasca sa fie mai adanc decat necesar... sau demolam pasajul pietonal si il punem mai jos... sau il desfiintam de tot, ca avem statia de tramvai pe post de pasaj...
O mica problema ar fi subtraversarea pietonala de sub pasajul Basarab... asa tunelul de tren o sa trebuiasca sa fie mai adanc decat necesar... sau demolam pasajul pietonal si il punem mai jos... sau il desfiintam de tot, ca avem statia de tramvai pe post de pasaj...
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
DanCld
Nu vad vreo obligatie formala in a avea peroanele subterane imediat sub peroanele existente; dupa Basarab 2-3 linii pot intra lin in subteran iar gara subterana efectiva poate fi chiar si sub actualul hol intre linii si "coloane" sau eventual chiar si sub strada spre Ministerul Transporturilor.
Nu vad vreo obligatie formala in a avea peroanele subterane imediat sub peroanele existente; dupa Basarab 2-3 linii pot intra lin in subteran iar gara subterana efectiva poate fi chiar si sub actualul hol intre linii si "coloane" sau eventual chiar si sub strada spre Ministerul Transporturilor.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dominatrix
Compania româno-belgiană care va dezvolta Gara de Nord va fi înfiinţată în 2012
România şi Belgia vor derula primul parteneriat public - public pentru investiţii în infrastructură din ţara noastră, iar compania comună ce va dezvolta Gara de Nord va fi înfiinţată în 2012, a declarat Alexandru Nazare, Ministrul Transporturilor.
'Vom avea în acest an compania comună care va avea în atribuţii pregătirea şi finanţarea proiectului privind Complexul Gara de Nord. Va fi o companie Belgia-România care se va ocupa de proiectare-finanţare. Este primul proiect de acest gen. Este o asociere între compania de infrastructură CFR SA şi compania belgiană din subordinea holdingului care deţine infrastructura şi o manageriază în Belgia', a explicat ministrul Transporturilor.
Compania comună se va ocupa de elaborarea studiilor de care este nevoie pentru fundamentarea proiectului şi identificarea investitorilor care or să fie atraşi, în baza unui acord deja semnat între guvernele celor două state.
Până în prezent, miniştrii de la transporturi au încercat să facă din Gară un mall modern sau un centru multimodal de transport, dar fie studiile de fezabilitate făcute nu au fost utilizate, fie faptul că Gara este monument istoric a determinat ca planurile să fie amânate.
Prin memorandumul semnat cu Belgia, ministerul încearcă să obţină atât expertiza belgiană, cât şi posibilitatea de a atrage fonduri europene pentru modernizarea şi dezvoltarea Gării de Nord.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 63936.html
Compania româno-belgiană care va dezvolta Gara de Nord va fi înfiinţată în 2012
România şi Belgia vor derula primul parteneriat public - public pentru investiţii în infrastructură din ţara noastră, iar compania comună ce va dezvolta Gara de Nord va fi înfiinţată în 2012, a declarat Alexandru Nazare, Ministrul Transporturilor.
'Vom avea în acest an compania comună care va avea în atribuţii pregătirea şi finanţarea proiectului privind Complexul Gara de Nord. Va fi o companie Belgia-România care se va ocupa de proiectare-finanţare. Este primul proiect de acest gen. Este o asociere între compania de infrastructură CFR SA şi compania belgiană din subordinea holdingului care deţine infrastructura şi o manageriază în Belgia', a explicat ministrul Transporturilor.
Compania comună se va ocupa de elaborarea studiilor de care este nevoie pentru fundamentarea proiectului şi identificarea investitorilor care or să fie atraşi, în baza unui acord deja semnat între guvernele celor două state.
Până în prezent, miniştrii de la transporturi au încercat să facă din Gară un mall modern sau un centru multimodal de transport, dar fie studiile de fezabilitate făcute nu au fost utilizate, fie faptul că Gara este monument istoric a determinat ca planurile să fie amânate.
Prin memorandumul semnat cu Belgia, ministerul încearcă să obţină atât expertiza belgiană, cât şi posibilitatea de a atrage fonduri europene pentru modernizarea şi dezvoltarea Gării de Nord.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 63936.html
- AlexD
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
AlexD
Bun, si atunci de ce s-au mai bagat atatia bani in peronul de la linia 1? Ca sa fie demolat peste 1 an? Sau ca sa se umple de bani vre-un smacher/pupincurist de pe langa CFR?
Bun, si atunci de ce s-au mai bagat atatia bani in peronul de la linia 1? Ca sa fie demolat peste 1 an? Sau ca sa se umple de bani vre-un smacher/pupincurist de pe langa CFR?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Asta cu tunelele subterane CFR e abureala crunta, nu va mai agitati.
Cel putin pentru prima jumatate a secolului XXI.
Asta cu tunelele subterane CFR e abureala crunta, nu va mai agitati.
Cel putin pentru prima jumatate a secolului XXI.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Gabi23
GARA DE NORD, lăsată garanţie la bănci
Statul român, prin intermediul Ministerului Transporturilor, a aprobat în data de 13 mai a acestui an, contractarea de către CFR Călători a unei facilităţi de credit în sumă de 10,5 milioane de lei, de la Banca Millennium S.A, conform unui anunţ publicat în Monitorul Oficial.
Împrumutul va fi utilizat pentru refinanţarea împrumutului acordat de către banca BRD SOCIETE GROUPE GENERALE.
În vederea garantării facilităţii de credit, statul român constituie în favoarea Băncii Millennium mai multe garanţi, printre care şi "ipoteca asupra imobilului situat în Piaţa Gării de Nord nr. 1-3, sectorul 1, Bucureşti, compus din teren în suprafaţă de 20.861 mp şi construcţiile aferente, inclusiv asupra veniturilor provenind din chirii, arenzi, prezente şi viitoare produse de imobil", se arată în anunţul publicat în MO nr.3083/11 iunie 2013.
La data de 30 septembrie 2010, SNTF CFR SA a încheiat cu BRD Societe Generale un contract de împrumut cu BRD – Groupe Societe Generale, în valoare 9,16 milioane de lei fără TVA.
Situată în Piaţa Gării de Nord nr. 1-3, Bucureşti, Gara de Nord este cea mai mare staţie de cale ferată din Bucureşti şi din România.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... libertatea
GARA DE NORD, lăsată garanţie la bănci
Statul român, prin intermediul Ministerului Transporturilor, a aprobat în data de 13 mai a acestui an, contractarea de către CFR Călători a unei facilităţi de credit în sumă de 10,5 milioane de lei, de la Banca Millennium S.A, conform unui anunţ publicat în Monitorul Oficial.
Împrumutul va fi utilizat pentru refinanţarea împrumutului acordat de către banca BRD SOCIETE GROUPE GENERALE.
În vederea garantării facilităţii de credit, statul român constituie în favoarea Băncii Millennium mai multe garanţi, printre care şi "ipoteca asupra imobilului situat în Piaţa Gării de Nord nr. 1-3, sectorul 1, Bucureşti, compus din teren în suprafaţă de 20.861 mp şi construcţiile aferente, inclusiv asupra veniturilor provenind din chirii, arenzi, prezente şi viitoare produse de imobil", se arată în anunţul publicat în MO nr.3083/11 iunie 2013.
La data de 30 septembrie 2010, SNTF CFR SA a încheiat cu BRD Societe Generale un contract de împrumut cu BRD – Groupe Societe Generale, în valoare 9,16 milioane de lei fără TVA.
Situată în Piaţa Gării de Nord nr. 1-3, Bucureşti, Gara de Nord este cea mai mare staţie de cale ferată din Bucureşti şi din România.
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... libertatea
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
ADY881
Pentru aceste performante ar trebui intrebate partidele ce s-au perindat pe la putere in ultimii 23 ani, si in speta ministrii care au facut tot posibilul ca tot CFR-ul sa moara in chinuri, pana cand si gara feroviara din Chisinau arata a muzeu, pe langa gara unei capitale de tara "ieuropeana". Daca gara e neingrijita,asta nu inseamna ca trebuie sa o demolam, asta ar insemna ca unii ar trebui sa plateasca.
Fauna se eradica de catre politie, nu de catre blocuri, iar peste ceva timp, cand si romania va iesi din manelism(ca stat) si va lasa politica de dezvoltare exclusiva a ramurei auto, vom avea nevoie de acele 14 linii pe care tu vrei sa le dam tovarasilor imobiliari.
Bravo, la Obor nu exista metrou, vrei sa pui Constanta sa se urce in troleu? Ideea asta creata ar duce la fuga calatorilor spre dubisti.
Highlander wrote:
Traficul de calatori pe calea ferata este in continua scadere...Bucuresti nord ocupa un teren imens, pe care l-a transformat in ghetou si rai al aurolacilor.
Pentru aceste performante ar trebui intrebate partidele ce s-au perindat pe la putere in ultimii 23 ani, si in speta ministrii care au facut tot posibilul ca tot CFR-ul sa moara in chinuri, pana cand si gara feroviara din Chisinau arata a muzeu, pe langa gara unei capitale de tara "ieuropeana". Daca gara e neingrijita,asta nu inseamna ca trebuie sa o demolam, asta ar insemna ca unii ar trebui sa plateasca.
Highlander wrote:
Desfintarea ei, ar aduce proiecte de zgarie nori peste peroanele sale, si ar eradica fauna ce a inflorit in jurul mocanitelor electrice.
Fauna se eradica de catre politie, nu de catre blocuri, iar peste ceva timp, cand si romania va iesi din manelism(ca stat) si va lasa politica de dezvoltare exclusiva a ramurei auto, vom avea nevoie de acele 14 linii pe care tu vrei sa le dam tovarasilor imobiliari.
Highlander wrote:
Gara Basarab ar servi populatia ramasa catre Nord si vest, Iar gara Obor catre esti si sud. Care sud?
Bravo, la Obor nu exista metrou, vrei sa pui Constanta sa se urce in troleu? Ideea asta creata ar duce la fuga calatorilor spre dubisti.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Robert24
Vazuta de sus azi dimineata.
Vazuta de sus azi dimineata.
GdN.jpg (207.97 KB; downloaded 8646 times)
📖 Pagination options