Topic: Filme cu vehicule de transport in comun
237 posts, 106843 views
📖 Pagination options
- autob368
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
autob368
Este vorba de fostul capat de la Piata Presei Libere, videoclipul este filmat prin anul 2000, cu doi ani inaintea modernizarii terminalului intermodal Piata Presei, odata cu transformarea liniei 41 in "metroul usor". Copertina aceea era tocmai in statia de plecare a liniilor 41 si 42 (la acea vreme), iar tot acolo era si linia de rezerva pentru tramvaie (similar cu ce exista si in dreptul stadionului Steaua). Autobuzele care se vad sunt Ikarus-uri de la Floreasca de pe liniile preorasenesti care intorceau la acea vreme acolo (443,444, 447,448,450,451,452 - nu mai tin minte daca erau toate la acea vreme, dar sunt 99% sigur ca apartineau de Floreasca), iar cel care apare in poza cred ca este #13 (era vopsit intr-un galben mai inchis (sper sa nu ma insel, sa nu ma fi lasat memoria ). Iar linia 449, fiind mai de "protocol" era dotata cu DAF-uri, si avea un interval de toata frumosetea.. vreo 7-15 minute, adica mai putin decat o linie urbana importanta din zilele noastre .
P.S. Piesa chiar mi-a placut ff mult.... ehe ce amintiri din tineretea mea....
nokia2110 wrote:
Pe la începutul prostiei ăsteia de piesă apar şi nişte imagini filmate la capătul de autobuze de la P-ţa Presei Libere (se văd "D.A.F."-uri şi "Ikars"-usuri)
http://www.youtube.com/watch?v=DfNRZ1lS ... re=related
Este vorba de fostul capat de la Piata Presei Libere, videoclipul este filmat prin anul 2000, cu doi ani inaintea modernizarii terminalului intermodal Piata Presei, odata cu transformarea liniei 41 in "metroul usor". Copertina aceea era tocmai in statia de plecare a liniilor 41 si 42 (la acea vreme), iar tot acolo era si linia de rezerva pentru tramvaie (similar cu ce exista si in dreptul stadionului Steaua). Autobuzele care se vad sunt Ikarus-uri de la Floreasca de pe liniile preorasenesti care intorceau la acea vreme acolo (443,444, 447,448,450,451,452 - nu mai tin minte daca erau toate la acea vreme, dar sunt 99% sigur ca apartineau de Floreasca), iar cel care apare in poza cred ca este #13 (era vopsit intr-un galben mai inchis (sper sa nu ma insel, sa nu ma fi lasat memoria ). Iar linia 449, fiind mai de "protocol" era dotata cu DAF-uri, si avea un interval de toata frumosetea.. vreo 7-15 minute, adica mai putin decat o linie urbana importanta din zilele noastre .
P.S. Piesa chiar mi-a placut ff mult.... ehe ce amintiri din tineretea mea....
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
nokia2110
Pe vremea aia 449 mergea la "Prisma" Corbeanca şi acel centru comercial încă avea destui vizitatori.
Pe vremea aia 449 mergea la "Prisma" Corbeanca şi acel centru comercial încă avea destui vizitatori.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dr2005
Cine mergea la Prisma mergea cu maşina şi umplea protbagajul, apoi mergea la chioşc / tarabă şi revindea (de aia a şi dat faliment Prisma după ce au început să apară hipermarketurile).
Cine mergea la Prisma mergea cu maşina şi umplea protbagajul, apoi mergea la chioşc / tarabă şi revindea (de aia a şi dat faliment Prisma după ce au început să apară hipermarketurile).
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
Copertina aia a tinut din 1963-64, cand s-a reconfigurat Piata Scanteii - se terminase constructia complexului Expozitiei Economiei Nationale (pe scurt EREN - in prima faza doar pavilionul mare). Inainte tramvaiele intorceau in piata, apoi capatul a fost mutat in parcul din triughiul format de Miciurin,, Expozitiei si KIseleff. Autobuzele aveau rond separat de tramvai - statia de urcare beneficia si ea de copertina metalica (sub ea era toneta de bilete si un indicator al liniei 349), iar pe partea cealalta (cu fata spre Romexpo/WTC) era o statie cu refugiu din panouri de sticla, cred ca spre anii 70, ce a rezistat destul de mult.
Terminalul de autobuze s-a reconfigurat cu ocazia construirii WTC, cand au disparut copacii, copertina de la statia de urcare si reteaua de troleibuz (implicit si piatra cubica); tramvaiul a ramas in forma initiala pana in a doua jumatate a lui 2001.
Copertina aia a tinut din 1963-64, cand s-a reconfigurat Piata Scanteii - se terminase constructia complexului Expozitiei Economiei Nationale (pe scurt EREN - in prima faza doar pavilionul mare). Inainte tramvaiele intorceau in piata, apoi capatul a fost mutat in parcul din triughiul format de Miciurin,, Expozitiei si KIseleff. Autobuzele aveau rond separat de tramvai - statia de urcare beneficia si ea de copertina metalica (sub ea era toneta de bilete si un indicator al liniei 349), iar pe partea cealalta (cu fata spre Romexpo/WTC) era o statie cu refugiu din panouri de sticla, cred ca spre anii 70, ce a rezistat destul de mult.
Terminalul de autobuze s-a reconfigurat cu ocazia construirii WTC, cand au disparut copacii, copertina de la statia de urcare si reteaua de troleibuz (implicit si piatra cubica); tramvaiul a ramas in forma initiala pana in a doua jumatate a lui 2001.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dominatrix
Este greu de spus, fiindca se pare ca au existat trei modele diferite de troleibuz T12.
Conform RATB, si fotografiilor din arhiva lor, prototipul este cel din imaginea de mai jos.
IK4 wrote:
Mi se pare mie, sau in aceasta captura este prototipul troleibuzului T12, dar cu bot autobuz Renault?
Este greu de spus, fiindca se pare ca au existat trei modele diferite de troleibuz T12.
Conform RATB, si fotografiilor din arhiva lor, prototipul este cel din imaginea de mai jos.
Prototip_T12_URAC.jpg (93.5 KB; downloaded 6802 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
Cel din captura e o recarosare Renault, si pe baza lui au iesit cu prototipul oficial.
Am postat mai sus un colaj de capturi, unde secventa cu IK280 pe linia 40 si interiorul de IK4 a fost catalogata ca fiind din filmul "Melodii Melodii" - este din "Gloria nu canta".
Asta este din "Melodii Melodii (singura secventa cu trafic - bine, ca pe acolo mai apar si trenuri iar pe la inceputul filmului un taxi si SM11 a ITC Constanta, fugitiv).
Cel din captura e o recarosare Renault, si pe baza lui au iesit cu prototipul oficial.
Am postat mai sus un colaj de capturi, unde secventa cu IK280 pe linia 40 si interiorul de IK4 a fost catalogata ca fiind din filmul "Melodii Melodii" - este din "Gloria nu canta".
Asta este din "Melodii Melodii (singura secventa cu trafic - bine, ca pe acolo mai apar si trenuri iar pe la inceputul filmului un taxi si SM11 a ITC Constanta, fugitiv).
bscap000.jpg (53.65 KB; downloaded 6763 times)
bscap004.jpg (52.36 KB; downloaded 6766 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dominatrix
Cum era prezentat la ştiri Bucureştiul blocat de nămeţi, în 1969 VIDEO
http://b365.ro/news/cum-era ... mos-video/
Este ştiut faptul că maşina de propagandă a regimului comunist transforma aproape orice știre cu impact negativ într-un pozitivă. Aşa de face că şi caderile masive de zapadă din 1969, care au blocat Capitala, erau prezentate drept „nesfârşite aşternuturi de argint pentru ogoare” sau „mirifice podoabe pe crengile care aşteptau îmbraţişarea pură”.
Un jurnal de ştiri din România comunistă, difuzat în 1969, arată cum era relatată o cădere masivă de zăpadă în vremurile “epocii de aur”. Filmul-document, aflat în arhive, se numeşte ,,Carnet de iarnă” şi este construit sub forma unui şablon în arta limbajului de lemn. Hiperbolele şi metaforele ar fi putut transforma relatarea într-o operă de artă dacă nu servea unui scop anume: propaganda comunistă.
Astfel, chiar din primele secunde ale materialului telespectatorii puteau afla că „s-au trezit peste noapte împotmoliţi în frumos” şi că „primii care au protestat împotriva acestei estetici cam abuzive au fost automobiliştii de toate mărcile”. Cu toate că bucureştenii erau împotmoliţi în frumos “viaţa şi-a urmat cursul ei normal” în ciuda faptului că mijloacele de transport în comun care asigurau buna funcţionare a Capitalei „au adoptat ca tactică şi strategie alinierea în lungi şi întârziate coloane“.
Jurnalul, citit pe-un ton triumfător, subliniază şi importanţa utilajelor de deszăpezire. La acest capitol aflam prin omisiune că acestea “n-au putut împiedica să se piardă întâlniri” şi nicidecum că n-au putut să deszăpezească Bucureştiul. Materialul îi aminteşte şi pe „oamenii harnici”, care de fapt erau scoşi cu forţa din case, dar şi pe “ostaşii şi ofiţerii din primele rânduri care au pornit o bătălie veselă, dar mai ales obositoare împotriva zăpezii. Pe unde au intrat în acţiune şi motorizatele, victoriile au fost remarcabile“, se arată în jurnalul vremii.
Cum era prezentat la ştiri Bucureştiul blocat de nămeţi, în 1969 VIDEO
http://b365.ro/news/cum-era ... mos-video/
Este ştiut faptul că maşina de propagandă a regimului comunist transforma aproape orice știre cu impact negativ într-un pozitivă. Aşa de face că şi caderile masive de zapadă din 1969, care au blocat Capitala, erau prezentate drept „nesfârşite aşternuturi de argint pentru ogoare” sau „mirifice podoabe pe crengile care aşteptau îmbraţişarea pură”.
Un jurnal de ştiri din România comunistă, difuzat în 1969, arată cum era relatată o cădere masivă de zăpadă în vremurile “epocii de aur”. Filmul-document, aflat în arhive, se numeşte ,,Carnet de iarnă” şi este construit sub forma unui şablon în arta limbajului de lemn. Hiperbolele şi metaforele ar fi putut transforma relatarea într-o operă de artă dacă nu servea unui scop anume: propaganda comunistă.
Astfel, chiar din primele secunde ale materialului telespectatorii puteau afla că „s-au trezit peste noapte împotmoliţi în frumos” şi că „primii care au protestat împotriva acestei estetici cam abuzive au fost automobiliştii de toate mărcile”. Cu toate că bucureştenii erau împotmoliţi în frumos “viaţa şi-a urmat cursul ei normal” în ciuda faptului că mijloacele de transport în comun care asigurau buna funcţionare a Capitalei „au adoptat ca tactică şi strategie alinierea în lungi şi întârziate coloane“.
Jurnalul, citit pe-un ton triumfător, subliniază şi importanţa utilajelor de deszăpezire. La acest capitol aflam prin omisiune că acestea “n-au putut împiedica să se piardă întâlniri” şi nicidecum că n-au putut să deszăpezească Bucureştiul. Materialul îi aminteşte şi pe „oamenii harnici”, care de fapt erau scoşi cu forţa din case, dar şi pe “ostaşii şi ofiţerii din primele rânduri care au pornit o bătălie veselă, dar mai ales obositoare împotriva zăpezii. Pe unde au intrat în acţiune şi motorizatele, victoriile au fost remarcabile“, se arată în jurnalul vremii.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dr2005
Cu ocazia asta vedem din ce an sunt frezele care mai apar pe la televizor lucrând în Tulcea... sunt identice cu cele din clip!
Cu ocazia asta vedem din ce an sunt frezele care mai apar pe la televizor lucrând în Tulcea... sunt identice cu cele din clip!
- misterr
-
Posted:
-
Urgia fulgilor de nea
misterr
@Dominatrix: Sincer, mi se par mult mai echilibrate, corecte și redactate pe un ton mai potrivit decît cele de acum: „Infernul de zăpadă”, „Apocalipsa albă”, „Iadul nămeților”, „Omătul ucigaș” etc. La urma urmei, nu e decît o banală zăpadă, care se topește... În nici un caz nu e sfîrșitul lumii, așa cum vor cu orice preț să ne facă să credem jurnalele de știri actuale.
@Dominatrix: Sincer, mi se par mult mai echilibrate, corecte și redactate pe un ton mai potrivit decît cele de acum: „Infernul de zăpadă”, „Apocalipsa albă”, „Iadul nămeților”, „Omătul ucigaș” etc. La urma urmei, nu e decît o banală zăpadă, care se topește... În nici un caz nu e sfîrșitul lumii, așa cum vor cu orice preț să ne facă să credem jurnalele de știri actuale.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
andrei11
De acord cu tine. De cand cu Boc ati observat ca nu mai exista nici un reportaj / relatare despre zapada apocaliptica ? Trag concluzia ca s-a topit ! Nici un tren anulat, intarziat, nici o cursa auto inzapezita, toate comunalele deschise, totul e ok !
De acord cu tine. De cand cu Boc ati observat ca nu mai exista nici un reportaj / relatare despre zapada apocaliptica ? Trag concluzia ca s-a topit ! Nici un tren anulat, intarziat, nici o cursa auto inzapezita, toate comunalele deschise, totul e ok !
- Aron
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Aron
CAre s-au dovedit a fi mai bune.decat masinile care dau la o parte zapada pe carosabil...iar la margine sa se formeze un zid de gheata si zapada de 2m..
Dr2005 wrote:
Cu ocazia asta vedem din ce an sunt frezele care mai apar pe la televizor lucrând în Tulcea... sunt identice cu cele din clip!
CAre s-au dovedit a fi mai bune.decat masinile care dau la o parte zapada pe carosabil...iar la margine sa se formeze un zid de gheata si zapada de 2m..
- autob368
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
autob368
Off-topic: Din pacate asta se intampla in presa din Romania anilor 2000 (ca de cativa ani este asa, nu doar anul acesta..): se cauta un subiect care se mediatizeaza si se EXAGEREAZA, nu conteaza din ce domeniu este, apoi imediat se schimba si desi efectele celui precedent nu au trecut, Nu se mai vorbeste absolut nimic...Se observa acest lucru in special la televiziunile "de nisa", adica cele axate pe o anume categorie (stiri, sport, etc). Ceea ce spun aici nu este numai o constatare personala asupra evenimentelor, eu fiind chiar direct "implicat" in ceea ce inseamna fenomenul de televiziune. Si asa am fost invatat si fac practica la un anumit post de televiziune de stiri.
Din pacate uitati-va la mass-media din Romania: ce ziare au cea mai buna cota de piata? Ziarul Financiar, reviste de stiinta sau cultura, Romania Libera, Evenimentul Zilei sau Libertatea, Click, Cancan? ce emisiuni tv au rating mai bun? cele de cultura, documentare, interes general sau A(b)cces Direct, Un show pacatos sau o emisiune de divertisment de calitate? Astea sunt doar cateva exemple... Trist din pacate... Asta e romanul...
Off-topic: Din pacate asta se intampla in presa din Romania anilor 2000 (ca de cativa ani este asa, nu doar anul acesta..): se cauta un subiect care se mediatizeaza si se EXAGEREAZA, nu conteaza din ce domeniu este, apoi imediat se schimba si desi efectele celui precedent nu au trecut, Nu se mai vorbeste absolut nimic...Se observa acest lucru in special la televiziunile "de nisa", adica cele axate pe o anume categorie (stiri, sport, etc). Ceea ce spun aici nu este numai o constatare personala asupra evenimentelor, eu fiind chiar direct "implicat" in ceea ce inseamna fenomenul de televiziune. Si asa am fost invatat si fac practica la un anumit post de televiziune de stiri.
Din pacate uitati-va la mass-media din Romania: ce ziare au cea mai buna cota de piata? Ziarul Financiar, reviste de stiinta sau cultura, Romania Libera, Evenimentul Zilei sau Libertatea, Click, Cancan? ce emisiuni tv au rating mai bun? cele de cultura, documentare, interes general sau A(b)cces Direct, Un show pacatos sau o emisiune de divertisment de calitate? Astea sunt doar cateva exemple... Trist din pacate... Asta e romanul...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
Viscolul din 1954 http://www.youtube.com/watch?v=dhezZGfFNDs
Viscolul din 1954 http://www.youtube.com/watch?v=dhezZGfFNDs
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
Diferite vehicule din filmul Melodii la Costinesti (1982)
- pe la Podul Operei, un troleibuz articulat si o retea (ce cladire e aia din spatele lui Jorj Voicu).
- taxi furgoneta 21 B 8595, troleibuze DAC, un Ik4 pe jumatate intrat in cadru, prin Drumul Taberei.
- un DAC 117 bleu pe linia 232.
La sfarsit si o scena feroviara din film, cand inca mai erau vagoane nemtesti importate.
Diferite vehicule din filmul Melodii la Costinesti (1982)
- pe la Podul Operei, un troleibuz articulat si o retea (ce cladire e aia din spatele lui Jorj Voicu).
- taxi furgoneta 21 B 8595, troleibuze DAC, un Ik4 pe jumatate intrat in cadru, prin Drumul Taberei.
- un DAC 117 bleu pe linia 232.
La sfarsit si o scena feroviara din film, cand inca mai erau vagoane nemtesti importate.
Clip_Melodii la Costinesti 1982 Dac117E.zip
Clip_Melodii la Costinesti 1982 Dac117E.zip (1.56 MB; downloaded 470 times)
Clip_Melodii la Costinesti 1982 vehicule.zip
Clip_Melodii la Costinesti 1982 vehicule.zip (4.47 MB; downloaded 444 times)
Clip_Melodii la Costinesti 1982 DAc117UD.zip
Clip_Melodii la Costinesti 1982 DAc117UD.zip (4.4 MB; downloaded 364 times)
Clip_Melodii la Costinesti 1982 vagon.zip
Clip_Melodii la Costinesti 1982 vagon.zip (2.87 MB; downloaded 399 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination