Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)
992 posts, 391714 views
📖 Pagination options
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Andrei98
1124-2124 "Riga" ieri la Piata Romana
Bombardier Movia #1124-2124 "Riga" la Piata Romana (17.07.2020) by Andrei.CFRbv, on Flickr
1124-2124 "Riga" ieri la Piata Romana
Bombardier Movia #1124-2124 "Riga" la Piata Romana (17.07.2020) by Andrei.CFRbv, on Flickr
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Stefan28
Și 1104-2104 "Berlin" ieri într-o altă ipostază la Pipera. Este BM-ul transferat săptămâna aceasta în locul lui 1120-2120 "Bratislava"
Și 1104-2104 "Berlin" ieri într-o altă ipostază la Pipera. Este BM-ul transferat săptămâna aceasta în locul lui 1120-2120 "Bratislava"
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
punmeister
Si un mic throwback din partea Bombardier.
Si un mic throwback din partea Bombardier.
image_fd0f6694-ff62-4b0e-8181-f344eaf53c3520200723_223237.jpg (233.71 KB; downloaded 6917 times)
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Stefan28
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3050-omtic27072020dtf-2
Scurta descriere a reglementării:
Lucrările efectuate în cadrul reviziilor și reparațiilor planificate trebuie să asigure vehiculelor feroviare de transport public cu metroul potențialul tehnic necesar desfășurării serviciului de transport în condiții de siguranță a circulației, confort și securitate a călătorilor, între două revizii sau reparații planificate consecutive și pe toată durata de funcționare a acestora.
Întreținerea în exploatare a ramelor electrice de metrou se efectuează în conformitate cu prevederile Normativului feroviar “Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii și reparații planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurși pentru efectuarea reviziilor și reparațiilor planificate”, aprobat prin Ordinul Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.315/04.05.2011, cu modificările și completările ulterioare. Acest normativ este obligatoriu şi se aplică S.C. Metrorex S.A. în cazul întocmirii planurilor de revizii și reparații planificate ale vehiculelor feroviare și de metrou.
În cadrul contractului privind mentenanța încheiat de S.C. Metrorex S.A cu furnizorul de mentenanță, acesta din urmă are obligația de a aproviziona piesele de schimb necesare pentru efectuarea activităţilor prevăzute în planurile de mentenanță.
În cazul pieselor de schimb care reprezintă componente critice de siguranță, termenele de livrare de la subfurnizorii producători sau reprezentanții acestora sunt foarte mari, circa 10 luni, ceea ce conduce la imposibilitatea desfășurării procesului de mentenanță în totalitate conform Normativului feroviar menționat.
Un factor cu potențial agravant este reprezentat de faptul că unii subfurnizori de piese de schimb întâmpină dificultăți la livrare rezultate din închiderea unor capacități de producție pentru a limita riscul de răspândire a coronavirusului SARS-Cov2, precum și evoluția crizei globale de sănătate care, prin măsurile de prevenire suplimentare, poate continua să perturbe activitatea acestora, în cazul în care unitățile de producție sunt localizate în zonele afectate de COVID-19.
În cadrul Normativului feroviar de la care se solicită derogare se prevede în Tabelul 3.1, poziția D, litera b) – “Reviziile ramelor electrice de metrou tip BM (fabricate de Bombardier Transportation) efectuate la norma de kilometri parcurși”, efectuarea Reviziei la 1.000.000 km la un interval maxim de 1.050.000 km (+5% din intervalul definit).
Primele trenuri tip BM, puse în exploatare în anul 2002, s-au apropiat ca valoare a numărului de kilometri parcurși de intervalul maxim de efectuare a celei de-a doua revizii la 1.000.000 km. Astfel, primele două trenuri tip BM sunt scadente la această revizie din luna mai 2020, celelalte trenuri tip BM scadente urmând la intervale foarte mici de timp.
Luând în considerare cele menționate mai sus, între luna mai și luna decembrie 2020 nu există condițiile efectuării reviziilor la 1.000.000 km la trenurile tip BM, datorită imposibilității aprovizionării componentelor critice de schimb, furnizorii feroviari neexistând pe piața românească, iar pentru cei din alte state membre UE fiind condiționată furnizarea acestora de obținerea unor agremente tehnice de utilizare, acest proces fiind de lungă durată. Efectuarea unei revizii la 1.000.000 km durează cca. 1 lună.
Pentru rezolvarea situației expuse mai sus, propunem acordarea unei derogări de la normele pentru efectuarea reviziilor și reparațiilor planificate a ramelor electrice de metrou tip BM efectuate la norma de kilometri parcurși din Tabelul 3.1, poziția D, litera b) – “Reviziile ramelor electrice tip BM efectuate la norma de kilometri parcurși”, astfel:
- majorarea parcursului limită la care trebuie finalizată revizia la 1.000.000 km (Nr.crt.21), de la valoarea existentă de 1.000.000 km +5%, adică 1.050.000 km, la valoarea 1.000.000 km +15%, adică 1.150.000 km. Aceasta se aplică numai pentru a doua revizie la 1.000.000 km. Prezenta propunere de derogare va fi aplicabilă doar ramelor a căror scadenţă la acest tip de revizie este până 31 decembrie 2020.
În vederea menținerii unui nivel ridicat de siguranță a circulației și a calității serviciilor de transport călători în condițiile majorării normei de kilometri pentru a doua revizie la 1.000.000 km, la parcul de trenuri tip BM - fabricație Bombardier - se va aplica un proces tehnologic de revizie adaptat situației create, stabilit și aprobat de conducerea S.C. Metrorex S.A. împreună cu operatorul economic furnizor de mentenanță.
La datele scadente celei de-a doua revizii la 1.000.000 km, se va efectua o revizie tehnică intermediară la 1.000.000 km pe baza unei specificații tehnice avizate de Autoritatea Feroviară Română - AFER.
În cadrul acestei revizii tehnice intermediare la 1.000.000 km, toate procesele subsecvente reviziei la 1.000.000 kilometri (la 500.000 km, 400.000 km, 200.000 km, 125.000 km, 100.000 km, 50.000 km, 25.000 km, 20.000 km, 4.000 km) se execută integral, conform procesului tehnologic al fiecărei operații. Ansamblurile la care piesele de schimb au durate mari de livrare, vor fi revizuite complet ulterior dar, obligatoriu, înainte de atingerea distanței parcurse de 1.000.000 km +15%.
Procesul de mentenanță, adoptat pentru fiecare subansamblu, este definit în specificația tehnică pentru revizia tehnică intermediară la 1.000.000 km și va cuprinde în principal procesele tehnologice, în care vor fi incluse examinarea ansamblurilor, verificarea funcțională, înlocuirea la constatare, dar și activități suplimentare față de activitățile de mentenanță, inclusiv monitorizarea funcționării componentelor cu rol important în siguranța circulației, astfel menținându-se în continuare un grad ridicat de siguranță a circulației trenurilor de metrou.
Este "criză" de piese la ramele BM2 care au depășit 2 milioane de kilometri...
http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3050-omtic27072020dtf-2
Scurta descriere a reglementării:
Lucrările efectuate în cadrul reviziilor și reparațiilor planificate trebuie să asigure vehiculelor feroviare de transport public cu metroul potențialul tehnic necesar desfășurării serviciului de transport în condiții de siguranță a circulației, confort și securitate a călătorilor, între două revizii sau reparații planificate consecutive și pe toată durata de funcționare a acestora.
Întreținerea în exploatare a ramelor electrice de metrou se efectuează în conformitate cu prevederile Normativului feroviar “Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii și reparații planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurși pentru efectuarea reviziilor și reparațiilor planificate”, aprobat prin Ordinul Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.315/04.05.2011, cu modificările și completările ulterioare. Acest normativ este obligatoriu şi se aplică S.C. Metrorex S.A. în cazul întocmirii planurilor de revizii și reparații planificate ale vehiculelor feroviare și de metrou.
În cadrul contractului privind mentenanța încheiat de S.C. Metrorex S.A cu furnizorul de mentenanță, acesta din urmă are obligația de a aproviziona piesele de schimb necesare pentru efectuarea activităţilor prevăzute în planurile de mentenanță.
În cazul pieselor de schimb care reprezintă componente critice de siguranță, termenele de livrare de la subfurnizorii producători sau reprezentanții acestora sunt foarte mari, circa 10 luni, ceea ce conduce la imposibilitatea desfășurării procesului de mentenanță în totalitate conform Normativului feroviar menționat.
Un factor cu potențial agravant este reprezentat de faptul că unii subfurnizori de piese de schimb întâmpină dificultăți la livrare rezultate din închiderea unor capacități de producție pentru a limita riscul de răspândire a coronavirusului SARS-Cov2, precum și evoluția crizei globale de sănătate care, prin măsurile de prevenire suplimentare, poate continua să perturbe activitatea acestora, în cazul în care unitățile de producție sunt localizate în zonele afectate de COVID-19.
În cadrul Normativului feroviar de la care se solicită derogare se prevede în Tabelul 3.1, poziția D, litera b) – “Reviziile ramelor electrice de metrou tip BM (fabricate de Bombardier Transportation) efectuate la norma de kilometri parcurși”, efectuarea Reviziei la 1.000.000 km la un interval maxim de 1.050.000 km (+5% din intervalul definit).
Primele trenuri tip BM, puse în exploatare în anul 2002, s-au apropiat ca valoare a numărului de kilometri parcurși de intervalul maxim de efectuare a celei de-a doua revizii la 1.000.000 km. Astfel, primele două trenuri tip BM sunt scadente la această revizie din luna mai 2020, celelalte trenuri tip BM scadente urmând la intervale foarte mici de timp.
Luând în considerare cele menționate mai sus, între luna mai și luna decembrie 2020 nu există condițiile efectuării reviziilor la 1.000.000 km la trenurile tip BM, datorită imposibilității aprovizionării componentelor critice de schimb, furnizorii feroviari neexistând pe piața românească, iar pentru cei din alte state membre UE fiind condiționată furnizarea acestora de obținerea unor agremente tehnice de utilizare, acest proces fiind de lungă durată. Efectuarea unei revizii la 1.000.000 km durează cca. 1 lună.
Pentru rezolvarea situației expuse mai sus, propunem acordarea unei derogări de la normele pentru efectuarea reviziilor și reparațiilor planificate a ramelor electrice de metrou tip BM efectuate la norma de kilometri parcurși din Tabelul 3.1, poziția D, litera b) – “Reviziile ramelor electrice tip BM efectuate la norma de kilometri parcurși”, astfel:
- majorarea parcursului limită la care trebuie finalizată revizia la 1.000.000 km (Nr.crt.21), de la valoarea existentă de 1.000.000 km +5%, adică 1.050.000 km, la valoarea 1.000.000 km +15%, adică 1.150.000 km. Aceasta se aplică numai pentru a doua revizie la 1.000.000 km. Prezenta propunere de derogare va fi aplicabilă doar ramelor a căror scadenţă la acest tip de revizie este până 31 decembrie 2020.
În vederea menținerii unui nivel ridicat de siguranță a circulației și a calității serviciilor de transport călători în condițiile majorării normei de kilometri pentru a doua revizie la 1.000.000 km, la parcul de trenuri tip BM - fabricație Bombardier - se va aplica un proces tehnologic de revizie adaptat situației create, stabilit și aprobat de conducerea S.C. Metrorex S.A. împreună cu operatorul economic furnizor de mentenanță.
La datele scadente celei de-a doua revizii la 1.000.000 km, se va efectua o revizie tehnică intermediară la 1.000.000 km pe baza unei specificații tehnice avizate de Autoritatea Feroviară Română - AFER.
În cadrul acestei revizii tehnice intermediare la 1.000.000 km, toate procesele subsecvente reviziei la 1.000.000 kilometri (la 500.000 km, 400.000 km, 200.000 km, 125.000 km, 100.000 km, 50.000 km, 25.000 km, 20.000 km, 4.000 km) se execută integral, conform procesului tehnologic al fiecărei operații. Ansamblurile la care piesele de schimb au durate mari de livrare, vor fi revizuite complet ulterior dar, obligatoriu, înainte de atingerea distanței parcurse de 1.000.000 km +15%.
Procesul de mentenanță, adoptat pentru fiecare subansamblu, este definit în specificația tehnică pentru revizia tehnică intermediară la 1.000.000 km și va cuprinde în principal procesele tehnologice, în care vor fi incluse examinarea ansamblurilor, verificarea funcțională, înlocuirea la constatare, dar și activități suplimentare față de activitățile de mentenanță, inclusiv monitorizarea funcționării componentelor cu rol important în siguranța circulației, astfel menținându-se în continuare un grad ridicat de siguranță a circulației trenurilor de metrou.
Este "criză" de piese la ramele BM2 care au depășit 2 milioane de kilometri...
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
Si acest lucru este o noutate, nu se stia ? Tocmai la componente critice se intampla...
În cazul pieselor de schimb care reprezintă componente critice de siguranță, termenele de livrare de la subfurnizorii producători sau reprezentanții acestora sunt foarte mari, circa 10 luni, ceea ce conduce la imposibilitatea desfășurării procesului de mentenanță în totalitate conform Normativului feroviar menționat.
Si acest lucru este o noutate, nu se stia ? Tocmai la componente critice se intampla...
- ByOnu
-
Posted:
-
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
zapacitu
"Nu lasa pe maine ce poti face azi; lasa pe poimaine cand ori se rezolva de la sine, ori nu mai e nevoie."
Zici ca e motto de tara.
"Nu lasa pe maine ce poti face azi; lasa pe poimaine cand ori se rezolva de la sine, ori nu mai e nevoie."
Zici ca e motto de tara.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
N-as fi asa de dur, Alstom invoca pandemia, daca se ambitioneaza pot sa bage forta majora, intarzierile la plata serviciilor prestate si alte multe cele...
Ordinul acela e raspunsul preventiv de la Mrex si minister ca sa nu fie nevoiti sa retraga trenuri BM multe din circulatie si sa inaugureze M5.1 cu nimic...
N-as fi asa de dur, Alstom invoca pandemia, daca se ambitioneaza pot sa bage forta majora, intarzierile la plata serviciilor prestate si alte multe cele...
Ordinul acela e raspunsul preventiv de la Mrex si minister ca sa nu fie nevoiti sa retraga trenuri BM multe din circulatie si sa inaugureze M5.1 cu nimic...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
UE a aprobat
https://www.agerpres.ro/economic-extern ... om--549374
Acum nu ar mai avea Alstom dificultati cu mentenanta?
UE a aprobat
https://www.agerpres.ro/economic-extern ... om--549374
Acum nu ar mai avea Alstom dificultati cu mentenanta?
- Stefan28
-
Posted:
-
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Stefan28
1115-2115 "Praga" a fost data la schimb cu 1101-2101 "Europa" pe M2.
Trenurile BOMBARDIER ramase pe magistrala 2:
1101-2101 "Europa"
1104-2104 "Berlin"
1124-2124 "Riga"
1125-2125 "Vilnius"
1115-2115 "Praga" a fost data la schimb cu 1101-2101 "Europa" pe M2.
Trenurile BOMBARDIER ramase pe magistrala 2:
1101-2101 "Europa"
1104-2104 "Berlin"
1124-2124 "Riga"
1125-2125 "Vilnius"
- PaulIP
-
Posted:
-
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
Stefan28
Ramele BOMBARDIER din Bucuresti sunt:
18 rame BM2 (flori) numerotate de la 1001-2001 pana la 1018-2018
26 rame BM21 (capitale) numerotate de la 1101-2101 pana la 1126-2126
Pe M2 se trimit numai rame BM21 din 2014.
Diferentele dintre ramele BM2 si BM21 sunt:
1. Ramele BM2 nu au cele 2 afisaje per cele 6 vagoane care au rolul de a informa si in limba engleza+ STB-urile din fiecare statie.
2. Ramele BM2 nu au barele de sustinere la fiecare capat de scaun...
Ramele BOMBARDIER din Bucuresti sunt:
18 rame BM2 (flori) numerotate de la 1001-2001 pana la 1018-2018
26 rame BM21 (capitale) numerotate de la 1101-2101 pana la 1126-2126
Pe M2 se trimit numai rame BM21 din 2014.
Diferentele dintre ramele BM2 si BM21 sunt:
1. Ramele BM2 nu au cele 2 afisaje per cele 6 vagoane care au rolul de a informa si in limba engleza+ STB-urile din fiecare statie.
2. Ramele BM2 nu au barele de sustinere la fiecare capat de scaun...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
andrei11
Diferența dintre BM 2 și BM 21 este următoarea :
La BM 2 alimentare de la șina 3 este strict pe fiecare vagon în parte.
La BM 21 un captator alimentează toate cele 4 vagoane.
Diferența dintre BM 2 și BM 21 este următoarea :
La BM 2 alimentare de la șina 3 este strict pe fiecare vagon în parte.
La BM 21 un captator alimentează toate cele 4 vagoane.
📖 Pagination options