MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2073 posts, 636728 views
 
Go to page:  1  ... 46 47 48 49 50 51 52  ... 149
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri sab

Modifica si anunturile vocale  :?:

 


Re: Stiri survola

Pentru aducere aminte:




PS. Mie îmi ies la socoteală 20 de staţii cu nume schimbat. Şi vouă la fel?  :D
Se pare că la Universitate botezaseră peroanele...

 


Re: Stiri ByOnu

Tot 20, DAR, de ce nu sunt toate 28? De fapt, de ce nu toate 50? Avem 51 de statii, minus Pantelimon, fix 50. :?:

 


Re: Stiri ByOnu

Scuze, nu mai pot edita mesajul anterior. Motivul pentru care sunt 20 este pentru ca Universitate trebuia initial sa fie si Grecia, ulterior a ramas doar Lituania.

 


Re: Stiri georgica2704

Metrorex o face și mai lată. Conducerea metroului a ştiut din 2011 că va achiziționa 16 rame mai late decât cele actuale.

Conducerea metroului a ştiut din 2011 că va azhiziționa 16 rame mai late decât cele actuale și că peroanele vor trebui ajustate, dar a neglijat acest aspect şi vrea să mai cumpere încă opt garnituri de asemenea dimensiuni.
ZIUAnews a semnalat recent că Metrorex a cheltuit 97.000.000 de euro, fără TVA, pentru achiziţionarea a 16 rame noi produse de o firmă spaniolă, de dimensiuni care le fac impracticabile pentru câteva staţii din Capitală. Pentru ca aceste trenuri să poată circula, trebuie ajustate peroanele. Directorul general al Metrorex, Radu Aurel, susţine că "nu au fost constatate interferenţe între gabaritul static al trenului nou de metrou şi infrastructură metroului", și totuşi trebuie ajustate zece peroane din opt staţii pe lungime totală de circa 100 m. Din informaţiile deţinute de ZIUAnews, conducerea Metrorex, în frunte cu fostul director general, Gheorghe Udrişte, în prezent deputat PDL, a fost înştiinţată oficial la momentul atribuirii contractului către firma „Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) că ramele produse de spanioli sunt mai late decât cele aflate în circulaţie.
Pe 22 septembrie 2011, Metrorex a atribuit contractul de furnizare a ramelor de metrou firme spaniole „Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles". Directorul general Gheorghe Udrişte a precizat la acea vreme că firma spaniolă a câştigat contractul în defavoarea companiei canadiene Bombardier pentru că a înaintat un preţ mai bun. Atribuirea contractului a fost contestată, însă, la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), de către firma suedeză „Bombardier Transportation Sweden AB". Practic, firma din Suedia solicita CNSC „declararea ofertei CAF ca fiind inacceptabilă şi neconformă" şi, totodată, „să dispună reluarea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică în vederea prezentării unor oferte conforme cu cerinţele tehnice şi financiare ale autorităţii contractante". Ulterior, pe 23 noiembrie 2011, CNSC respinge „ca nefondată contestaţia formulată de Bombardier Transportation Sweden AB în contradictoriu cu SC Metrorex SA".
Intreaga stire aici :http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/metrorex-o-face-si-mai-lata-conducerea-metroului-a-stiut-din-2011-ca-va-achizitiona-16-rame-mai-late-decat-cele-actuale-121787

 


Re: Stiri andrei11

# georgica2704 imi pare foarte rau, dar asta nu e o stire, e ceva care intra la categoria barfe. Poate nu mai publicati asemenea baliverne, sau eventual deschidem un topic nou Gâgă sau la Club. Dar in orice caz nu la stiri. Mai ales ca nu e o noutate stirea, ZIUA a dat copy / paste din alte cinci / sase surse care au publicat acest lucru inainte. Acum de fiecare data cand se iese cu asemenea informatii -sau mai e una, cea cu depoul Straulesti - statie cu 6 peroane unde autobuzele lasa calatorii direct pe peroane le publicam pe forum la "stiri" ?

 


Re: Stiri georgica2704

Sincer si eu m-am gandit destul de mult unde se poate incadra stirea. Se pare ca nu am ales bine topicul, scuze. :ugeek:

 


Re: Stiri Cristy

De ce sunt pline de gunoaie staţiile de metrou din Bucureşti. GALERIE FOTO
http://www.b365.ro/de-ce-sunt-pline-de-...kOMpl.dpuf

În ultima perioadă, în staţiile de metrou din Bucureşti, mizeria e la ea acasă. În timp ce sindicaliştii susţin că s-a ajuns în această situaţie pentru că, în prezent, curăţenia este asigurată de o firmă de catering cu 50 de angajaţi, şeful Metrorex spune că vina aparţine firmei Romprest, care a blocat, prin contestaţii, licitaţia pentru serviciile de curăţenie. Directorul general al Metrorex mai spune că preţul plătit acum pentru asigurarea curăţeniei în staţiile de metrou este de 12 ori mai mic faţă de cel practicat anterior, dar se face doar "strictul necesar".

Nemulţumiţi de faptul că, luna trecută, a expirat contractul pentru asigurarea serviciilor de curăţenie din subteranul bucureştean, sindicaliştii de la metrou au ieşit în stradă, motivând că, odată cu încetarea contractului încheiat de Romprest cu Metrorex, sunt disponibilizaţi peste 300 de oameni, dintre care 51 de foşti salariaţi Metrorex externalizaţi în anul 2003, oameni care au o activitate la metrou de peste 30 de ani. În cadrul unei conferinţe de presă, Ion Rădoi, preşedinte la sindicatul Metrorex şi Federaţia ATU România, a declarat că firma care se ocupă acum de curăţenie, Libro Events, este o firmă de catering şi nu poate asigura, cu 50 de angajaţi, curăţenia pe care o asigurau cei de la Romprest. Rădoi a prezentat şi o serie de imagini (vezi galeria foto) cu mizeria abundentă din staţiile de metrou din Bucureşti.

"Se anulează contracte comerciale ca să fie preluate de oameni cu adresă clară. Aşa s-a întâmplat şi cu această secţie care se ocupa cu curăţenia în metrou. De o săptămână nici nu există acoperire ca număr de personal pentru toate staţiile şi depourile. Contractul este în curs de derulare cu o firmă de catering pentru 3 luni şi nu ştim ce se întâmplă după aceste trei luni. Când ai administrator de firmă un fost director de cantină cui să-i dai?", a declarat Rădoi, la conferinţa organizată de Unitatea Sindicatelor Libere Metrou la finele lunii trecute.

În replică, directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a explicat că, pe 17 aprilie, a expirat contractul pentru asigurarea serviciilor de curăţenie, iar licitaţia, demarată în decembrie 2013, a fost contestată de Romprest, firma care a asigurat curăţenia la metrou în ultimii patru ani. Din acest motiv, până la soluţionarea contestaţiilor şi stabilirea câştigătorului licitaţiei, Metrorex a apelat la serviciile altei firme pentru asigurarea curăţeniei la metrou, pentru trei luni, a precizat Aurel Radu.

Metrorex a remis şi un comunicat de presă, în care a anuntat ca la finele lui 2013 s-a demarat o licitaţie deschisă pentru asigurarea serviciilor de salubrizare a spatiilor publice din metrou, care a fost contestată. "Având în vedere solicitările de clarificare, precum şi contestaţiile formulate, care au condus la nefinalizarea procedurii până la această dată şi pentru asigurarea serviciilor de salubrizare strict necesare în staţiile de metrou, S.C. METROREX S.A. a procedat la iniţierea in Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (S.E.A.P.) a unui anunţ pentru achiziţionarea serviciilor menţionate, prin cumpărare directă, cu respectarea prevederilor legale aplicabile in domeniul achizitiilor publice, in urma caruia a atribuit un contract cu durata de 3 luni, durata apreciata ca fiind necesara finalizarii procedurii de licitatie pentru un nou acord cadru cu durata de 4 ani.

Apreciem ca fiind nefondate manifestarile de pichetare anuntate, S.C. METROREX S.A. neputand interveni in deciziile unei societati comerciale cu care are relatii contractuale, respectiv ROMPREST SERVICII INTEGRATE S.R.L.", a anunţat Metrorex, în comunicatul citat. Mai multe detalii aici.

Cât costă acum curăţenia la metrou

Potrivit informaţiilor disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (S.E.A.P.), Metrorex a atribuit firmei Libro Events, prin cumpărare directă, două contracte, unul pentru servicii de colectare şi evacuare deşeuri şi igienizare grupuri sanitare, în valoare de 96.900 lei, şi unul pentru servicii de curăţenie spaţii publice, pe magistralele de metrou, în valoare de 108.000 lei. Cele două contracte au fost atribuite pe 8 aprilie 2014 şi au fost încheiate pentru o perioadă de trei luni.

"Ne-am propus să scădem costurile cu serviciile de curăţenie şi dezinsecţie cu 30% şi părerea mea e că aşa se va întâmpla. Eu lupt pentru ca societatea să aibă cheltuieli cât mai mici în toate domeniile de activitate. Preţurile pe care le plătim acum firmei care se ocupă acum de curăţenie sunt de 12 ori mai mici decât cele practicate de Romprest. Se face strictul necesar de curăţenie până se finalizează procedura de acord cadru pe curăţenie. Romprest tot contestă licitaţia de 6 luni. Sunt nemulţumiţi de suprafeţele pe care vrem să facem curăţenie, de condiţiile de participare, de eligibilitate. Bănuiesc că ei vor ca, dacă se poate, să eliminăm toţi competitorii şi să rămână ei singuri. Puteau să lase procedura să decurgă normal, dacă s-au înscris la licitaţie, şi, dacă erau cei mai buni, câştigau", a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu.

Citește și: Salubrizarea de la metrou, asigurată de o firmă implicată în numeroase scandaluri publice

Câţi bani vrea să dea Metrorex pentru curăţenie şi dezinsecţie, în staţiile de metrou

Pe 12 decembrie 2013, Metrorex a publicat două anunţuri de participare în SEAP, pentru servicii de curăţenie şi dezinsecţie, pentru patru ani. Potrivit documentaţiei de participare, valoarea estimată a acordului-cadru pentru serviciile de dezinsecţie, deratizare, igienizare este de 14,58 milioane lei fără TVA, iar pentru servicii de salubrizare spatii publice, spatii tehnice din statiile de metrou, trenuri electrice de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele de metrou, colectare, evacuare gunoi din statii si depouri, spatii (birouri), valoarea estimată a acordului-cadru este de 53,5 milioane lei, fără TVA.

"Ambele licitaţii sunt în analiză. Încă nu au fost atribuite contractele pentru curăţenie şi dezinsecţie pentru următorii patru ani. Ofertele s-au deschis, dar documentaţia este foarte voluminoasă şi trebuie să analizăm, atât din de vedere tehnic, cât şi din punct de vedere economic. Se pare că, din punct de vedere tehnic, s-ar califica toate firmele participante la licitaţii, iar ăsta ar fi un lucru bun pentru că intră în licitaţia electronică mai mulţi şi astfel va scădea preţul. Sunt sigur că vor fi reduse costurile cel puţin cu 30% faţă de cele de până acum şi m-aş bucura tare mult pentru că şi aşa o parte din aceste cheltuieli apăsau pe buget. Sperăm ca în 10-15 zile să finalizăm totul pentru ambele contracte", a declarat şeful Metrorex, pentru B365.ro.

Anterior, Radu a precizat că şi-ar dori ca serviciile de curăţenie să fie asigurate de angajaţi ai Metrorex şi a criticat decizia de acum 11 ani, când s-a hotărât ca aceste servicii să fie externalizate. "Eu îmi doresc să avem angajaţi pentru curăţenie şi să nu mai apelăm la serviciile altor firme. Nu ştiu cine a luat decizia de a externaliza serviciile de curăţenie în 2003, iar sindicatul a fost de acord atunci. Chiar i-am cerut directorului de infrastructură să investigheze şi să analizeze ce costuri presupune asigurarea curăţeniei cu proprii angajaţi, pentru că nu ştiu dacă avem oameni suficienţi, trebuie să facem angajări de personal. Facem un studiu să vedem dacă ne costă mai puţin, dar momentan este o procedură în derulare", a mai spus Aurel Radu.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  


Re: Stiri Cristy

Sindicaliştii de la metrou vor protesta din nou, miercuri şi joi.

Sindicaliştii de la metrou vor ieşi în stradă, miercuri şi joi, între orele 12.00 – 13.45. Potrivit unui comunicat de presă remis B365.ro de Unitatea - Sindicatul Liber Metrou (USLM), sindicaliştii vor picheta sediul Guvernului pentru că nu le-au fost soluţionate cererile. Organizatorii precizează că 150 de sindicalişti vor picheta în fiecare din cele două zile. Redăm integral comunicatul de presă remis de USLM:

"Guvernul şi Administraţia Metrorex scot sindicaliştii de la Metroul bucureştean, din nou în stradă.

Deşi au organizat acţiuni de protest pe tot parcursul lunii mai, pichetări şi mitinguri în faţa ministerului Transportului şi Metrorex precum şi al Guvernului, sindicaliştii de la metroul bucureştean nu au primit niciun răspuns la revendicările lor.

Prima acţiune de protest din luna iunie, va avea loc în zilele de 11 şi 12 iunie, prin pichetarea sediului Guvernului între orele 12.00 –13.45.

Cei 150 de sindicalişti care vor fi prezenţi, miercuri şi joi în faţa Guvernului cer:

1. Renuntarea la proiectul HG privind trecerea metroului in subordinea Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau in cazul in care aceasta decizie este de neschimbat, transferul sa se faca in baza unei legi organice si in baza unui Acord Social semnat cu sindicatul din metrou privind preluarea tuturor salariatilor actuali iar metroul sa fie in subordinea directa a Primarului General al Capitalei.

2. Reanalizarea contractului de mentenanta incheiat cu SC Alstom Transport SA, contract datorita caruia SC Metrorex SA inregistreaza pierderile actuale.

3. Solutionarea starii de curatenie de la metrou si asigurarea locurilor de munca ale salariatilor din activitatea de salubrizare externalizati in anul 2003, avand in vedere ca incepand cu data de 17.04.2014 metroul a devenit o adevarata bomba ecologica iar publicul calator si angajatii sunt in pericol din cauza inmultirii nepermise a tantarilor si a sobolanilor.

4. Respectarea si aplicarea ca atare a prevederilor Memorandumului semnat de Premerierul Victor Ponta in data de 25.09.2013 si a prevederilor CCM – Metrorex in vigoare privind acordarea unei cresteri salariale direct proportionale cu rata inflatiei, tinand cont de faptul ca fondul de salarii Metrorex nu a mai crescut pe peste 5 ani iar salariatii au renuntat de buna voie la unele facilitati financiare prevazute in contractul de munca, dand astfel dovada de intelegere fata de Guvern si fata de criza financiara prin care s-a trecut.

5. Finantarea in continuare a activitatii Clubului Sportiv Metrorex, singurul club sportiv muncitoresc din tara conform Codului Fiscal/2014 si a prevederilor Contractului Colectiv de Munca Metrorex in vigoare.

Acestea sunt doar o parte din revendicarile sindicalistilor de la metrou avand in vedere starea de degradare la care s-a ajuns de cand la conducerea acestuia a fost implementat managementul privat.

Nesolutionarea acestor principale revendicari va conduce la continuarea luptei sindicale prin diverse actiuni organizate in conformitate cu legea, inclusiv prin declansarea grevei generale imediat ce actualul contract colectiv de munca isi va inceta aplicabilitatea".

- See more at: http://www.b365.ro/sindicalistii-de-la-...Gc35r.dpuf

 


Re: Stiri Cristy

Se construieşte acces nou la una din cele mai aglomerate staţii de metrou din Bucureşti -

Una din cele mai aglomerate staţii de metrou din Bucureşti, staţia Tineretului, urmează să aibă încă un acces pentru călători. Lucrările privind construcţia noului acces sunt prinse în planul anual de achiziţii publice al Metrorex pe anul 2014.  

Conform planului de investiţii pentru anul 2014, Metrorex îşi propune realizarea unui nou acces în staţia de metrou Tineretului, având două ieşiri amplasate în zona de nord a acesteia, respectiv de-o parte şi de cealaltă a bulevardului Dimitrie Cantemir (înspre staţia de metrou Piaţa Unirii).

"Referitor la stadiul elaborării proiectelor pentru realizarea acceselor la stația de metrou Tineretului, vă informăm că documentațiile comandate la deținătorii de utilități (Luxten, Apa Nova, Electrica, Netcity, RATB, etc.) au ca termen de predare luna iunie 2014. Ulterior obţinerii tuturor avizelor şi proiectelor, coroborat cu identificarea şiasigurarea sursei de finanţare de către ordonatorul de credite – Ministerul Transporturilor, se va demara procedura de achiziţie a lucrărilor", a precizat directorul general al Metrorex, Aurel Radu, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO.

Conform sursei citate, pentru construcţia şi echiparea noului acces în staţia Tineretului, Metrorex a bugetat în acest an suma de 4.450.000 lei (aprox. un milion euro). În planul anual de achiziţii al Metrorex pe 2014 se menţionează faptul că finalizarea procedurii de licitaţie privind atribuirea lucrărilor de construcţie şi echipare a noului acces din staţia de metrou Tineretului ar urma să fie finalizată în luna august 2014.

Staţia de metrou Tineretului face parte integrantă din Magistrala 2 de metrou Pipera – Berceni şi a fost pusă în exploatare în anul 1986. Din considerente tehnico-economice avute în vedere la aceea dată, al doilea acces a rămas nefinalizat până acum, explică Metrorex. Astfel de staţii având un singur acces mai sunt la Berceni, staţia Dimitrie Leonida, staţia Pantelimon, staţia Pipera şi staţia Aurel Vlaicu.

- See more at: http://www.b365.ro/se-construieste-acce...H3Pf1.dpuf

 



Re: Stiri florin

Era vreun contract pe care îl ratase UTI?

 


Re: Stiri shoppy

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Sa vedeti acum cat ne taxeaza f.UTI ca sa reinventeze de la zero si mai proaste acele terminale.

 


Go to page:  1  ... 46 47 48 49 50 51 52  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435510 posts in 5431 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use