Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
673 posts, 188632 views
📖 Pagination options
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Goldmund
Nu doresc sa iau partea nimanui si nu este important ce credem noi, dar este important cum unii proiecteaza planul de urbanism intre pietoni, masini si natura: din toate cate putin, un fel de bullshit.
Trotuare?
Ultimii mari urbanisti i-am avut prin anii 1920 pana prin 1970(toti din generatia interbelica!), cand trotuarul a fost o opera in sine(v. Sos. Kiseleff, Aviatorilor, Catargiu, Magheru, dupa 1950 in parte Taberei, Titan...cu aceeasi urbanisti veniti din alte timpuri si Scoala lor!) Dupa 1990, haos total, precum desfiintau candva comunistii Facultatea de Sociologie, dupa 1990 nu mai am avut nici o scoala de urbanism adevarata, ci doar interese de clan...Cel putin asta e parerea din "teren". Asa am ajuns cu un Vanghelie care dorea sa planteze alei de..."dude"(duzi, desigur), sau un primar important din Ilfov care a consimtit la toate "bulevardele" din Pipera(Voluntari) trotuare de 1m - 1.5m latime iar pavajul din pietre cubice subtiri, fara suportul masiv de nisip, ciment si ce mai ar fi fost nevoie la un contract serios...Urbanism in Voluntari??
Iar in Bucuresti conduc de fapt tot principiile din Voluntari: construiti cat mai mult in orasul poluat total, inca un cartier, inca un bloc, distrugeti spatiile verzi cate or mai fi, iar pietonii("idiotii!") "sa mearga daca sunt prosti, sa se strecoare prin praf, poluare si mizeriile parcate peste tot"!
Daca vreun oras se respecta, desfiinteaza masina de pe locul 1, unde reaseaza norocosii de pietoni
(andrei11, iarta-ma, nu pietonii aduc latimea unui trotuar, ci densitatea localitatii, densitatea constructiilor.., avand trotuare normale, generoase, acolo va fi si "viata urbei" acolo unde orasul e populat),
iar pe locul doi pune natura(aerul, aerul de respirat!!!)pomi, alei, paduri, parcuri, dupa care pe locul 10 vin masinile, dupa transportul in comun(electrificat), locuri de recreere, piste pt. biciclisti, etc..........Aici vom vedea cand urbanismul isi revine, cand devine european din nou, cand incepem a ne salva cetatenii urbei.(stiu pe cineva care e tot criticat pe aici si care daca ar ajunge Primarul infectului Bucuresti(marea mea dragoste pe vecie, Bucuresti! - dar actualmente asa este, un oras infect si totusi frumos!), ar face treaba precum am scris mai sus...
multumesc pt. atentie!
Nu doresc sa iau partea nimanui si nu este important ce credem noi, dar este important cum unii proiecteaza planul de urbanism intre pietoni, masini si natura: din toate cate putin, un fel de bullshit.
Trotuare?
Ultimii mari urbanisti i-am avut prin anii 1920 pana prin 1970(toti din generatia interbelica!), cand trotuarul a fost o opera in sine(v. Sos. Kiseleff, Aviatorilor, Catargiu, Magheru, dupa 1950 in parte Taberei, Titan...cu aceeasi urbanisti veniti din alte timpuri si Scoala lor!) Dupa 1990, haos total, precum desfiintau candva comunistii Facultatea de Sociologie, dupa 1990 nu mai am avut nici o scoala de urbanism adevarata, ci doar interese de clan...Cel putin asta e parerea din "teren". Asa am ajuns cu un Vanghelie care dorea sa planteze alei de..."dude"(duzi, desigur), sau un primar important din Ilfov care a consimtit la toate "bulevardele" din Pipera(Voluntari) trotuare de 1m - 1.5m latime iar pavajul din pietre cubice subtiri, fara suportul masiv de nisip, ciment si ce mai ar fi fost nevoie la un contract serios...Urbanism in Voluntari??
Iar in Bucuresti conduc de fapt tot principiile din Voluntari: construiti cat mai mult in orasul poluat total, inca un cartier, inca un bloc, distrugeti spatiile verzi cate or mai fi, iar pietonii("idiotii!") "sa mearga daca sunt prosti, sa se strecoare prin praf, poluare si mizeriile parcate peste tot"!
Daca vreun oras se respecta, desfiinteaza masina de pe locul 1, unde reaseaza norocosii de pietoni
(andrei11, iarta-ma, nu pietonii aduc latimea unui trotuar, ci densitatea localitatii, densitatea constructiilor.., avand trotuare normale, generoase, acolo va fi si "viata urbei" acolo unde orasul e populat),
iar pe locul doi pune natura(aerul, aerul de respirat!!!)pomi, alei, paduri, parcuri, dupa care pe locul 10 vin masinile, dupa transportul in comun(electrificat), locuri de recreere, piste pt. biciclisti, etc..........Aici vom vedea cand urbanismul isi revine, cand devine european din nou, cand incepem a ne salva cetatenii urbei.(stiu pe cineva care e tot criticat pe aici si care daca ar ajunge Primarul infectului Bucuresti(marea mea dragoste pe vecie, Bucuresti! - dar actualmente asa este, un oras infect si totusi frumos!), ar face treaba precum am scris mai sus...
multumesc pt. atentie!
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lărgire Str. Luică și Str. Turnu Măgurele (FINALIZAT noiembrie 2019)
•
Choose destination