Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 526879 views
📖 Pagination options
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
iliutu
Am mutat discutiile off-topic la Club, va invit sa le continuati acolo.
Am mutat discutiile off-topic la Club, va invit sa le continuati acolo.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Si ce ne facem daca M6 nu se va face ? Ramanem cu un depou construit strict pentru aceasta magistrala, cand se putea incepe tronsonul M4 Giurgiului-Eroii Revolutiei (cu tot cu depou), care era mult mai necesar in acest moment. Iar in super-mega depoul Straulesti vor fi "cazate" vreo 6 trenuri...
Am mai purtat discutia asta si nu m-am lamurit, as vrea sa vad si eu cum se vor introducein mod firesc in circulatie trenurile M6 din depoul Staulesti. Vor rebrusa la 1 Mai? Vor merge pana la GdN, dupa care vor pleca spre Otopeni ? Dar dupa ce M4 se va prelungi dincolo de GdN, vom incurca circulatia acolo cum faceam la Eroilor cand M3 rebrusa de la linia 1 la linia 3 ?
Singura ratiune a prelungirii M4 catre nord este sa se termine cu aberatia cirulatiei in ambele sensuri pe ambele linii.
Nu in sensul asta, ci in sensul ca va avea prea putini calatori raportat la investitie. Ca nicio magistrala din Bucuresti nu este profitabila, poate cu exceptia M2. Existau alte investitii mai urgente in liniile de metrou in acest moment.
andrei11 wrote:
Evident ca se putea gasi un loc de depou si pe Giurgiului, la celalalt cap, dar toate datele indica ca magistrala va incepe din nord, indiferent care va fi acel nord, si ca nu va avea probleme de extindere ca si M 5 inzona centrala.
Si ce ne facem daca M6 nu se va face ? Ramanem cu un depou construit strict pentru aceasta magistrala, cand se putea incepe tronsonul M4 Giurgiului-Eroii Revolutiei (cu tot cu depou), care era mult mai necesar in acest moment. Iar in super-mega depoul Straulesti vor fi "cazate" vreo 6 trenuri...
Am mai purtat discutia asta si nu m-am lamurit, as vrea sa vad si eu cum se vor introducein mod firesc in circulatie trenurile M6 din depoul Staulesti. Vor rebrusa la 1 Mai? Vor merge pana la GdN, dupa care vor pleca spre Otopeni ? Dar dupa ce M4 se va prelungi dincolo de GdN, vom incurca circulatia acolo cum faceam la Eroilor cand M3 rebrusa de la linia 1 la linia 3 ?
Singura ratiune a prelungirii M4 catre nord este sa se termine cu aberatia cirulatiei in ambele sensuri pe ambele linii.
Adrian Rosca wrote:
Cumva vi se pare ca activitatea de trasport cu metroul in Bucuresti e una profitabila, de sustineti ca "M4 nu se justifica economic".
Nu in sensul asta, ci in sensul ca va avea prea putini calatori raportat la investitie. Ca nicio magistrala din Bucuresti nu este profitabila, poate cu exceptia M2. Existau alte investitii mai urgente in liniile de metrou in acest moment.
- survola
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
survola
De acord, @sab, dar trebuia încheiată lucrarea şi aici, până la un capăt, şi apoi să ne apucăm de altele.
Până acum câţiva ani eram campioni mondiali la începutul treburilor şi lăsarea lor neterminate, că apăreau alte priorităţi de moment, care erau apoi şi ele abandonate, iar povestea se repeta la infinit.
De acord, @sab, dar trebuia încheiată lucrarea şi aici, până la un capăt, şi apoi să ne apucăm de altele.
Până acum câţiva ani eram campioni mondiali la începutul treburilor şi lăsarea lor neterminate, că apăreau alte priorităţi de moment, care erau apoi şi ele abandonate, iar povestea se repeta la infinit.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Asta spun, ca nici nu trebuia sa avem alt capat decatBazilescu. Momentan.Cu dezavantajul mentionat...
Hai sa zic ca msi faceam Laminorului. Dar 2 statii, ambele cu macazuri si ditamai depoul, pentru ce ?
Asta spun, ca nici nu trebuia sa avem alt capat decatBazilescu. Momentan.Cu dezavantajul mentionat...
Hai sa zic ca msi faceam Laminorului. Dar 2 statii, ambele cu macazuri si ditamai depoul, pentru ce ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Adica sa se fi apucat de depou cand se apucau efectiv de prelungit M 4 / M 6 din Nord pana la Giurgiului
Cred ca M___ ( rex / oul ) au jucat usor la calciama, poate le iese sa forteze mana pentru prelungirea lui M 4 / M 6.
Introducerea / scoaterea trenurilor in / din circulatie se va face in afara orelor de program, asadar in intervalul 23,00 - 5,00. Nu incurca pe nimeni. Plus ca la Otopeni o sa se prevada o "parcare" gen cum avem la GdN 1 / Pipera / A.S. / D 2 / Republica, corect dimensionata pentru a face fata programului de circulatie.
Evident ca depoul lui M 4 / M 6, prin M 4 / M 6 intelegandu-se intreg traseul (Otopeni ) -- Nordul Bucurestiului - Jilava este usor pus peste umar, dar s-au aratat cele 2 aspecte esentiale in alegerea acestei solutii :
1) Inceperea constructiei adevaratei magistrale M 4 / M 6 se va face incepand din nord, indiferent care va fi acel nord
2) Amplasamentul actual este cel mai ieftin dpdv economic fata de alte solutii.
De ce nu s-a inceput prelungirea lui M 4 / M 6 din Sud ?
1) Japonezii finanteaza o parte din magistrala, probabil ca au si unele avantaje materiale de aici, avantaje care nu se spun, incepand de la aerogara.
2) Poate da si Metroul SA un raspuns la aceasta intrebare.
____________________
Ramana la parerea ca M 4 / M 6 este una si aceeasi magistrala, ( Otopeni ) - Nordul Capitalei - Jilava ( Giurgiului ) cu un "apendice" 1 Mai - Straulesti necesar pentru retragerea trenurilor in depou. Nu vor fi 2 magistrale distincte.
Adica sa se fi apucat de depou cand se apucau efectiv de prelungit M 4 / M 6 din Nord pana la Giurgiului
Cred ca M___ ( rex / oul ) au jucat usor la calciama, poate le iese sa forteze mana pentru prelungirea lui M 4 / M 6.
Introducerea / scoaterea trenurilor in / din circulatie se va face in afara orelor de program, asadar in intervalul 23,00 - 5,00. Nu incurca pe nimeni. Plus ca la Otopeni o sa se prevada o "parcare" gen cum avem la GdN 1 / Pipera / A.S. / D 2 / Republica, corect dimensionata pentru a face fata programului de circulatie.
Evident ca depoul lui M 4 / M 6, prin M 4 / M 6 intelegandu-se intreg traseul (Otopeni ) -- Nordul Bucurestiului - Jilava este usor pus peste umar, dar s-au aratat cele 2 aspecte esentiale in alegerea acestei solutii :
1) Inceperea constructiei adevaratei magistrale M 4 / M 6 se va face incepand din nord, indiferent care va fi acel nord
2) Amplasamentul actual este cel mai ieftin dpdv economic fata de alte solutii.
De ce nu s-a inceput prelungirea lui M 4 / M 6 din Sud ?
1) Japonezii finanteaza o parte din magistrala, probabil ca au si unele avantaje materiale de aici, avantaje care nu se spun, incepand de la aerogara.
2) Poate da si Metroul SA un raspuns la aceasta intrebare.
____________________
Ramana la parerea ca M 4 / M 6 este una si aceeasi magistrala, ( Otopeni ) - Nordul Capitalei - Jilava ( Giurgiului ) cu un "apendice" 1 Mai - Straulesti necesar pentru retragerea trenurilor in depou. Nu vor fi 2 magistrale distincte.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Cred ca am ajuns la concluzia ca depoul este pt M6. Incepe M6 acum si nu stim? Deci depoul trebuia facut DACA si numai ATUNCI CAND incepea M6.
Cred ca am ajuns la concluzia ca depoul este pt M6. Incepe M6 acum si nu stim? Deci depoul trebuia facut DACA si numai ATUNCI CAND incepea M6.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Sau poate problema a fost altfel, a venit Europa si a zis "pana va mai ganditi voi cum sa faceti zeci de km de tunel prin camp, avem fonduri pentru 2 statii, le faceti sau dam banii pe altceva?", asa ca au venit romanii si au zis "da, le facem!"( e milostiv). Deci unde sa le faci? La Pipera mai e o idee interesanta da se cam termina Bucurestiul, restul deja sunt pe granita... deci hai la M4 si le fortam mana cu depoul, poate ne apucam de Otopeni mai devreme.
Dincolo de GdN nu are rost sa ne gandim, nu cred ca ne apucam sa facem 2 santiere care sa se intersecteze intre ele, sa ajunga M5 la Pantelimon sau macar Universitate, dupaia ne mai gandim de ce ne mai apucam.
Cine zice ca M1 nu scoate profit sa cina la Victoriei, Unirii sau Basarab la ora de varf(bine, daca Metrorex nu e in stare sa faca bani e alta, nu are legatura ca rentabilitatea).
Sau poate problema a fost altfel, a venit Europa si a zis "pana va mai ganditi voi cum sa faceti zeci de km de tunel prin camp, avem fonduri pentru 2 statii, le faceti sau dam banii pe altceva?", asa ca au venit romanii si au zis "da, le facem!"( e milostiv). Deci unde sa le faci? La Pipera mai e o idee interesanta da se cam termina Bucurestiul, restul deja sunt pe granita... deci hai la M4 si le fortam mana cu depoul, poate ne apucam de Otopeni mai devreme.
Dincolo de GdN nu are rost sa ne gandim, nu cred ca ne apucam sa facem 2 santiere care sa se intersecteze intre ele, sa ajunga M5 la Pantelimon sau macar Universitate, dupaia ne mai gandim de ce ne mai apucam.
Cine zice ca M1 nu scoate profit sa cina la Victoriei, Unirii sau Basarab la ora de varf(bine, daca Metrorex nu e in stare sa faca bani e alta, nu are legatura ca rentabilitatea).
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Nu a zis Europa nimic... pana una alta, investitia a fost inceputa din buget. Ca , dupa ce am inceput "in forta", ne-am trezit ca nu mai avem bani este deja ceva tipic romanesc. Atunci am trecut pe fonduri europene.
Nu a zis Europa nimic... pana una alta, investitia a fost inceputa din buget. Ca , dupa ce am inceput "in forta", ne-am trezit ca nu mai avem bani este deja ceva tipic romanesc. Atunci am trecut pe fonduri europene.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Da, momentan vor fi relativ putini, dar linia de metrou va functiona zeci de ani, daca nu mai mult. Si chiar acum zona se dezvolta intr-un ritm accelerat, mai ales intre Damaroaia si Laminorului. Stiu multi oameni care deja s-au mutat sau vor sa se mute in zona. Mai mult, o statie la Straulesti va permite dezvoltarea zonei Sisesti / Straulesti pana spre centura.
Oricum linia trebuia sa fie terminata si daca se mai face o statie in plus fata de planul initial, care e problema? De depou nu comentez, din punctul meu de vedere n-ar fi trebuit facut acum, dar daca tot e facut pe jumatate, eu l-as opri cand ajunge la "rosu" si as face ciupercarie sau depozit de cartofi. "Park & Ride" e o idee moarta din fasa in cazul Bucurestiului.
sab wrote:
Nu in sensul asta, ci in sensul ca va avea prea putini calatori raportat la investitie. Ca nicio magistrala din Bucuresti nu este profitabila, poate cu exceptia M2. Existau alte investitii mai urgente in liniile de metrou in acest moment.
Da, momentan vor fi relativ putini, dar linia de metrou va functiona zeci de ani, daca nu mai mult. Si chiar acum zona se dezvolta intr-un ritm accelerat, mai ales intre Damaroaia si Laminorului. Stiu multi oameni care deja s-au mutat sau vor sa se mute in zona. Mai mult, o statie la Straulesti va permite dezvoltarea zonei Sisesti / Straulesti pana spre centura.
Oricum linia trebuia sa fie terminata si daca se mai face o statie in plus fata de planul initial, care e problema? De depou nu comentez, din punctul meu de vedere n-ar fi trebuit facut acum, dar daca tot e facut pe jumatate, eu l-as opri cand ajunge la "rosu" si as face ciupercarie sau depozit de cartofi. "Park & Ride" e o idee moarta din fasa in cazul Bucurestiului.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Lucrurile trebuie facute ca lumea de la bun inceput...terminati cu idei de genul depozit pe jumatate, ciupercarie etc...
Zona e intinsa si se va dezvolta fulminant..uitati ce OZN-uri au aparut in Pipera...(nu calific acum aspectul etc.)... alea nu se faceau in vechi daca nu era M 2, care sa aduca forta de munca...
Lucrurile trebuie facute ca lumea de la bun inceput...terminati cu idei de genul depozit pe jumatate, ciupercarie etc...
Zona e intinsa si se va dezvolta fulminant..uitati ce OZN-uri au aparut in Pipera...(nu calific acum aspectul etc.)... alea nu se faceau in vechi daca nu era M 2, care sa aduca forta de munca...
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Structura de rezistenta a depoului trebuie terminata? Raspunsul este limpede da, cat mai repede, daca punem la socoteala ca lucrarile se vor degrada si PM pot sa-si piarda stabilitatea fiind sustinuti de berme de pamant.
Depoul este necesar in etapa actuala? De data asta raspunsul este nu.
Lucrarile se pot etapiza astfel incat depoul sa fie dat in folosinta atunci cand va fi necesar? Da, evident.
Finantarea este integral asigurata? Nu, banii fiind alocati cand si cand de la bugetul de stat.
S-ar putea face alte lucrari mai urgente cu banii necesari finalizarii si punerii in functiune a depoului? DA!
Alte pareri?
George wrote:
Lucrurile trebuie facute ca lumea de la bun inceput...terminati cu idei de genul depozit pe jumatate, ciupercarie etc...
Structura de rezistenta a depoului trebuie terminata? Raspunsul este limpede da, cat mai repede, daca punem la socoteala ca lucrarile se vor degrada si PM pot sa-si piarda stabilitatea fiind sustinuti de berme de pamant.
Depoul este necesar in etapa actuala? De data asta raspunsul este nu.
Lucrarile se pot etapiza astfel incat depoul sa fie dat in folosinta atunci cand va fi necesar? Da, evident.
Finantarea este integral asigurata? Nu, banii fiind alocati cand si cand de la bugetul de stat.
S-ar putea face alte lucrari mai urgente cu banii necesari finalizarii si punerii in functiune a depoului? DA!
Alte pareri?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Ai pus punctul pe "i". Nu cred ca mai este nimic de spus...
Faci o greseala. Zona de Pipera s-a dezvoltat datorita falimentului industriei bucurestene. Ca atare au ramas suprafete intinse in paragina pe care unii "investitori" le-au achizitionat (mai) pe nimic. Cum zonele respective si vremurile nu prea se pretau dezvoltarilor imobiliare (cine ar fi facut blocuri printre fabrici si boscheti ?) s-au facut cladiri de birouri, ca deh, aici nu trebuie sa convingi om cu om si sa vinzi apartament cu apartament, ci trebuie sa convingi o companie sa-ti inchirieze cladirea de birouri . O companie careia nu ii pasa in cat timp si in ce conditii ajung angajatii la munca...Doar sa-si reduca cumva costurile.
Zona unde se prelungeste M4 este deja construita, sunt case si nimeni nu o sa cumpere casa cu casa pentru a demola si a dezvolta cine stie ce acolo. Sunt vreo 2-3 foste platforme industriale unde se pot dezvolta ceva proiecte, dar slabut,
Ia si exemplul Nicolae Teclu-AS. Are metrou deja de 7 ani. Ce s-a dezvoltat acolo ??? Abia acum se vor construi niste blocuri, dar timid....
Ai pus punctul pe "i". Nu cred ca mai este nimic de spus...
George wrote:
Zona e intinsa si se va dezvolta fulminant..uitati ce OZN-uri au aparut in Pipera...(nu calific acum aspectul etc.)... alea nu se faceau in vechi daca nu era M 2, care sa aduca forta de munca...
Faci o greseala. Zona de Pipera s-a dezvoltat datorita falimentului industriei bucurestene. Ca atare au ramas suprafete intinse in paragina pe care unii "investitori" le-au achizitionat (mai) pe nimic. Cum zonele respective si vremurile nu prea se pretau dezvoltarilor imobiliare (cine ar fi facut blocuri printre fabrici si boscheti ?) s-au facut cladiri de birouri, ca deh, aici nu trebuie sa convingi om cu om si sa vinzi apartament cu apartament, ci trebuie sa convingi o companie sa-ti inchirieze cladirea de birouri . O companie careia nu ii pasa in cat timp si in ce conditii ajung angajatii la munca...Doar sa-si reduca cumva costurile.
Zona unde se prelungeste M4 este deja construita, sunt case si nimeni nu o sa cumpere casa cu casa pentru a demola si a dezvolta cine stie ce acolo. Sunt vreo 2-3 foste platforme industriale unde se pot dezvolta ceva proiecte, dar slabut,
Ia si exemplul Nicolae Teclu-AS. Are metrou deja de 7 ani. Ce s-a dezvoltat acolo ??? Abia acum se vor construi niste blocuri, dar timid....
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Ba da, se cumpara casa cu casa si in schimb se fac bloculete. Chiar lipit de accesul "C" (Miercani) al statiei Laminorului se construieste un bloculet unde pana de curand era un mic teren viran.
Ba da, se cumpara casa cu casa si in schimb se fac bloculete. Chiar lipit de accesul "C" (Miercani) al statiei Laminorului se construieste un bloculet unde pana de curand era un mic teren viran.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Nu prea sunt terenuri virane acolo, adica case parasite, cum sunt de exemplu pe Calea Mosilor, sau prin alte zone.
Sab are dreptate.
Metroul nu-l faci pentru "un bloculet".
Iti reamintesc ca sunt cartiere intregi care conform calculelor celor interesati nu necesita metrou, adica Colentina & Rahova - Ferentari, ba chiar si Giurgiului.
Pana sa ajunga partea aceea a cartierului Bucurestii Noi sa arate cum arata acum Colentina - Rahova - Ferenterai - Giurgiului mai trebuie sa treaca o epoca glaciala peste pamant.
Nu prea sunt terenuri virane acolo, adica case parasite, cum sunt de exemplu pe Calea Mosilor, sau prin alte zone.
Sab are dreptate.
Metroul nu-l faci pentru "un bloculet".
Iti reamintesc ca sunt cartiere intregi care conform calculelor celor interesati nu necesita metrou, adica Colentina & Rahova - Ferentari, ba chiar si Giurgiului.
Pana sa ajunga partea aceea a cartierului Bucurestii Noi sa arate cum arata acum Colentina - Rahova - Ferenterai - Giurgiului mai trebuie sa treaca o epoca glaciala peste pamant.
📖 Pagination options