MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2073 posts, 636713 views
 
Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 149
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri alchimistul

Putin offtopic pe marginea numelui Sindomet. SRL-ul numit Sindtel executa lucrari de cablare pentru...Romtelecom, unde statul inca are ~45% din actiuni. Se pare ca numele cu prefixul "Sind" sunt predestinate. Lipsa de inspiratie sau nepasare ? :twisted:

 


Re: Stiri georgica2704

Două depouri Metrorex vor fi reparate de Alstom. Regia economiseşte 3 mil. de euro

Reprezentanţii Metrorex au obţinut, prin negociere, de la Alstom repararea depourilor Militari şi Berceni. Contravaloarea lucrărilor reprezintă aproximativ suma pe doi ani pe care Regia urma să le-o plătească suplimentar francezilor, peste cea contractuală.
Metrorex şi Alstom, compania franceză ce asigură mentenanţa trenurilor de metrou până în 2018, au încheiat o înţelegere prin care francezii vor repara, pe banii lor, depourile Berceni şi Militari, lucrări de 13 milioane de lei. Înţelegerii îi mai trebuie semnătura secretarului de stat de la Transporturi, Manuel Donescu, pentru a se transforma într-un  contract, spun reprezentanţii Metrorex.

În fapt, banii necesari lucrărilor sunt tot ai Metrorex şi reprezintă contravaloarea estimată a mai mulţi ani de inflaţie. În urmă cu trei ani, la renegocierea contractului pe care Alstom îl are cu Metrorex, francezii au acceptat o diminuare cu circa 30% a sumei pe care trebuie să o primească anual. La schimb însă, au impus ca, la suma anuală pe care o încasează, să se adauge inflaţia din acel an, în urma unei formule convenită cu Metrorex. Reprezentaţii Regiei au precizat, pentru ECONOMICA.NET că suma reprezentând contravaloarea inflaţiei nu se calculează aplicând inflaţia anuală comunicată de INS la suma datorată Alstom, ci este o formulă mai complicată.

Spre exemplu, în 2013, Alstom are de încasat 39 de milioane de euro, valoarea contractuală, la care se adaugă încă circa 1,7 milioane de euro, sumă ce reprezintă contravaloarea procentului de inflaţie de anul trecut, potrivit formulei din contract. Dacă s-ar aplica strict inflaţia de 1,55% la cele 39 milioane de euro, suma plătită în plus ar fi fost de doar 560.000 de euro.
Cum inflaţia pe 2014 este estimată a fi tot în jurul a 1,5%, Metrorex ar urma să plătească încă 1,7 milioane în plus faţă de suma fixă din contract. Adică, cele 3,4 milioane de euro din 2013 şi 2014 ceva mai mult de 13 milioane de lei, sunt economisite de Metrorex, pentru că francezii le vor folosi pentru rearaţia celor două depouri aparţinând Metrorex.

„Am semnat un protocol cu Alstom care prevede ca ei să efectueze lucrările de reparaţie acoperişuri şi hidroizolaţie ale depourilor Berceni şi Militari, estimate la circa 13 milioane de lei. Protocolul , ca să devină oficial, trebuie semnat de secretarul de stat Donescu şi putem spune că am scăpat de plata infleţiei pe doi ani”, arată Aurel Radu, directorul Metrorex.

Cele două depouri Metrorex sunt date gratuit spre folosinţa Alstom.
Francezii sunt titularii contractului de mentenanţă a trenurilor Metrorex până în 2018.
Stirea de aici :http://www.economica.net/doua-depouri-metrorex-vor-fi-reparate-de-francezii-de-la-alstom-regia-economiseste-3-mil-de-euro_73581.html

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri 133 313

Cu suma inflatiei, care de fapt este dupa o formula, care de fapt este mai mult decat inflatia, din care se repara depourile primite moka deci din care noi castigam pierderea dupa formula fantastica, care nu e inflatia de la INS...
Asta este legea junglei, legea mezozoica sau... Ce porcaiala. Da metrorexul, e darnic, ca are de unde. Ia sa fie la primarie ca RATB.
Daca statul nu face contractele in baza calculelor institutiilor proprii (in speta INS) de ce nu le desfiinteaza? Chiar este o mare mizerie, metrorex ar trebui sa zboare maine cu toate catrafusele la PMB. Daca nu le convine cat primesc sa puna lacatul si pa, la privatizare! Bine ca am gasit formula fantastica sa reparam depourile date cadou, ca Unirii 2 arata ca un somoiog de spalat gainatul de porumbel de pe pervaz, din care curg zoaiele.

 


Re: Stiri misterr

Al doilea oraş din România care va avea metrou: proiectul are opt kilometri şi leagă centrul de aeroport

Bucureștiul nu va mai fi singurul oraș cu metrou din țară

Timișoara va avea și ea transport subteran.


Deci trebuie înființate de urgență topicele corespunzătoare:

• Dezvoltarea metroului din Timișoara

• Reţeaua de metrou din Timișoara

• Trenurile de metrou din Timișoara

Utilizator anonim să se pregătească de făcut poze etc.

 


Re: Stiri Robert24

Stirea a fost deja postata unde trebuie.... Cititi forumul inainte de a posta ceva...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri sab

Oricum este o "stire" de toata jena. Primarul stie ca vrea, dar nu stie de unde o sa ia banii...Halal primar.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri 133 313

La Timisoara chiar este nevoie sa se faca ceva. Ca multe orase din Romania mostenite de pe vremea cand automobilul era din alt film sf trenul trece prin mijlocul orasului si il taie in doua. Linia este suprainaltata, nici macar nu este dubla sa incerci catdecat ceva suprateran pe ea.
Cat despre bani este clar. Ori pos-t ori vise. Ar trebui sa primeasca sprijin maxim din toate directiile sa obtina finantarea pentru ca este un lucru de facut.

 


Re: Stiri georgica2704

Metrorex vrea să renunțe la cardurile contactless comune cu RATB-ul . :popa:

Conducerea Metrorex vrea să renunţe la cardurile contactless comune cu transportul de suprafață, din cauza unei datorii uriaşe pe care RATB-ul o are faţă de Metrorex. "Pe românește, RATB ne-a furat banii" - spune directorul Metrorex. Cum vor trebui să procedeze călătorii, aflați din materialul de mai jos.
Reprezentanţii Metrorex vor să renunţe la cardurile contactless, din cauza unei datorii de aproape 20 milioane lei, pe care Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) o are faţă de Metrorex. Suma provine din titlurile de călătorie încasate de RATB pe cardurile comune pentru RATB şi metrou.

"Avem probleme cu RATB-ul pentru că au să ne dea nişte bani. Este vorba de o datorie de aproximativ 20 milioane lei. Aceştia sunt banii încasaţi de ei, pe titlurile noastre de călătorie. Cert e că dânşii ne-au deturnat banii. Pe româneşte ne-au furat banii şi i-au folosit în scopurile lor, deşi nu aveau acest drept. Am mers în instanţă, acum am înţeles că au şi probleme. Am fost la negocieri cu dânşii, am avut câteva întâlniri, se pare că şi rupem acest protocol cât de curând pentru că s-a luat decizia în consiliul administrativ", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

În cazul în care protocolul încheiat de Metrorex cu RATB pentru cardurile comune contactless se va întrerupe, oamenii vor trebui să cumpere tichete de călătorie separate pentru călătoriile cu metroul. "Pe perioada întreruperii protocolului nu se vor mai elibera carduri comune pentru metrou şi RATB", a explicat Marin Aldea, director Managementul Operaţiunilor, în cadrul Metrorex.

- Toata stirea aici:http://www.b365.ro/metrorex-ar-putea-renunta-la-cardurile-contactless-din-cauza-ratb-ului_203036.html

 


Re: Stiri survola

Las'ca trece metroul la Primărie şi se uită...

 


Re: Stiri URANUS

Sursa: B365.RO

Metrourile vechi vor fi scoate complet din circulație, în Capitală. De ce trebuie pilite peroanele

Trenurile vechi de metrou IVA Astra vor dispărea de pe şine până la sfârşitul anului 2015.

Metrorex vrea să renunţe la trenurile vechi de metrou IVA Astra, care au numeroase defecţiuni tehnice şi un consum ridicat de energie electrică. De la sfârşitul anului 2015, în subteranul bucureştean nu vor mai circula trenuri vechi.

"Trenurile IVA Astra sunt învechite, au costuri mari de întreţinere, iar majoritatea problemelor tehnice apar la trenurile de generaţie veche. Cu cât foloseşti mai mult un tren, consumul de energie este mai mare şi mentenanţa este mai scumpă, pentru că se tarifează la numărul de kilometri parcurşi. Vrem să scoatem de tot trenurile IVA din funcţiune, pentru că au costuri ridicate de mentenanţă. În primul rând, dacă iei trenuri noi, majoritatea costurilor de mentenanţă le acoperă garanţia. Până la finele anului viitor ne-am propus să înlocuim întreg parcul de trenuri vechi şi să nu mai avem niciun tren vechi pe şine. Trenurile IVA le vom casa şi le vom valorifica, vânzându-le la fier vechi. Este o procedură de vânzare. Dacă ar exista o altă posibilitate de a le valorifica în alt fel, pe alţi bani, cu mare plăcere, însă nu şi-a exprimat nimeni ideea şi nici noi nu am găsit până acum, la nivelul Metrorex, alte soluţii de a vinde trenurile la preţuri mai mari decât la fier vechi", a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

37 de trenuri noi de metrou, în Bucureşti

Şeful Metrorex a mai precizat, pentru B365.ro, că în următorii trei ani, în subteranul bucureştean ar putea circula 37 de trenuri noi de metrou.

"În total avem în plan achiziţia a 37 de trenuri noi, în primă fază. Este vorba de cele 16 trenuri pe care le livrează deja CAF şi mai avem la dispoziţie încă o extensie de 8 trenuri de la CAF, la acelaşi preţ, care a fost foarte bun, cu cel puţin 1 milion de euro sub preţul celorlalte companii care au venit la licitaţie. În caietul de sarcini, care a fost pentru toată lumea, ca să nu existe discuţii, a fost prevăzută posibilitatea extensiei cu opt trenuri pentru că altfel nici măcar nu aveam cum să facem act adiţional la contractul acesta. Am făcut o propunere, bineînţeles, să avem şi banii. Ar fi 24 de trenuri, conform contractului pe care îl avem acum cu CAF, la care se adaugă cele 13 trenuri noi pentru primul tronson de la Magistrala 5, Drumul Taberei - Eroilor. În trimestrul patru al acestui an ar trebui demarată procedura pentru achiziţionarea celor 13 trenuri noi pentru Magistrala 5. Vrem să includem şi achiziţia trenurilor noi de metrou prin Programul Operaţional Sectorial - Transport. Acest proces este în analiză. Noi l-am propus tot pe programul de anul trecut 2007-2013 pentru că avem posibilitatea să folosim banii", a declarat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Întrebat de reporterii B365.ro de ce trenurile noi nu au sistem de aer condiţionat, şeful Metrorex a precizat că atunci când s-a luat decizia de a achiziţiona trenuri fără aer condiţionat s-a ţinut cont atât de partea financiară, cât şi de un alt dezavantaj pe care îl prezintă trenurile cu aer condiţionat. "Trenurile cu aer condiţionat sunt mult mai scumpe faţă de cele cu ventilaţie forţată şi s-a făcut o analiză, în urma căreia s-a stabilit că la noi nu e atât de cald în tren ca să fie nevoie de aer condiţionat. Sunt geamuri rabatabile, sunt condiţii. În plus, compresoarele sistemului de aer condiţionat degajă căldură şi astfel în staţii se produce efect de seră. Cu sistem de aer condiţionat în tren este frig, dar în staţie este temperatura prea mare. În plus, e vorba şi de un alt gabarit şi de un consum mai mare de energie electrică şi de costuri suplimentare şi în producţie şi în exploatare. Nici în străinătate, în ţări precum Germania, Anglia, Spania sau Franţa, am înţeles că trenurile de metrou nu au aer condiţionat", a mai spus şeful Metrorex, pentru B365.ro.

De ce trebuie "pilite" peroanele de metrou din Bucureşti

În urma testelor făcute cu noile trenuri de metrou în subteranul bucureştean, s-a depistat că peroanele construite în urmă cu mai bine de 30 de ani nu sunt adaptate la actualele trenuri şi trebuie modificate. "Directorii de specialitate au făcut testele cu trenurile noi de la CAF şi sunt foarte mulţumiţi pentru că sunt silenţioase, au viteză şi asigură confort. E o generaţie mai nouă de trenuri, motoarele sunt japoneze, de la Mitsubishi, tehnologia e de vârf. Într-adevăr sunt probleme pentru că, atunci când s-a construit metroul, începând cu anul 1975, nu s-au luat în calcul unele probleme, precum raza de curbură, iar în anumite staţii trenurile noi ating, foarte puţin, marginile peroanelor, dar acolo se ajustează. S-a făcut proba de gabarit, iar în anumite locuri, în zona de curbură, se vor ajusta peroanele, iar apoi se tencuieşte şi se reface totul. Am înţeles că printre peroanele staţiilor care vor fi ajustate, dar nu major, se numără cele de la Piaţa Romană şi Piaţa Unirii", a explicat directorul general al Metrorex.

Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex spune că s-a ajuns aici pentru că există o normativă europeană care spune că distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de 7 cm, ca să nu scape piciorul unui om şi să îl prindă acolo. "Fireşte, când s-a construit metroul, la finele anilor '70, nu s-a ţinut cont de distanţa dintre trenul de metrou şi marginea peronului. Acum noi am dat lăţimea la 5 cm", a explicat Dinescu.

Ce diferențe sunt între CAF-uri și trenurile Bombardier

Pe 29 noiembrie 2011, Metrorex a semnat cu firma spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) un contract de achiziţie şi punere în circulaţie a 16 trenuri noi de metrou, valoarea totală a contractului fiind de 97 de milioane de euro, fără TVA. Achiziţia celor 16 trenuri de metrou este prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asiguraţi atât din credite BEI, cât şi de la bugetul de stat.

Primele patru trenuri ce trebuiau livrate - conform contractului - de la unitatea de producţie CAF din Beasain - Spania, au ajuns la Bucureşti. Celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Griviţa SA Bucureşti. Dintre acestea, primul tren (trenul 5 din componenţa celor 16 contractate) a fost asamblat la Atelierele CFR Griviţa şi livrat către Metrorex.

În prezent, se efectuează probe de punere în funcţiune şi încercări în vederea omologării cu Autoritatea Feroviară Română (AFER). Dunărea, primul tren construit de CAF, trebuie să efectueze probe de anduranţă pe o distanţă de 20.000 de km, parcurşi fără călători, următoarele trenuri urmând să parcurgă, în teste, doar 2.000 de km fără călători. Recepţia pentru punerea în funcţiune cu călători a primului tren BM3-CAF se estimează că va avea loc în luna mai a acestui an, dacă toate testele şi încercările vor fi trecute cu succes. Celelalte trenuri vor fi livrate şi vor circula cu călători eşalonat, până la sfârşitul anului.

Dacă cele 44 de trenuri produse de Bombardier poartă nume de flori și de capitale europene, cele 16 trenuri noi produse de CAF vor purta numele principalelor râuri ale ţării. Primul tren care va intra în circulație este cel botezat Dunărea, urmat de Mureş, Prut, Siret și Olt.

Potrivit reprezentanţilor Metrorex, noile trenuri vor putea circula pe magistralele 1, 2 și 3, pe care s-a amplasat sistemul de monitorizare automată a trenului.

Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecţiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date. Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunțită care să scoată la iveală defecţiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ține doar de latura tehnică a trenului și nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, așa cum s-a vehiculat anterior, a precizat Dan Tudorache, şef serviciu Material Rulant la Metrorex.

Trenurile CAF au și un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri și geamuri rabatabile.

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 m lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat, cu 4.940.000 euro fără TVA, şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul şi punerea lor în funcţiune).

http://www.b365.ro/cand-vor-disparea-tr...03047.html

 


Re: Stiri ByOnu

Prin repararea depourilor de mai sus, in cazul Militariului, cred ca se refera strict la hala de parcare si la sine, corect? Nu de alta, Uzina si Uzina mica sunt modernizate de cativa ani buni.

Hala de parcare din Militari trebuie lungita cu vreo 40 m. Nu inteleg ce a fost in capul lor cand au construit hala aia, pe vremea aceea circulau deja TEM-uri din 3 REM, deci nu inteleg de ce are o capacitate in lungime de doar 5 REM. Asta inseamna ca in lung nu pot incapea doua BM-uri sau CAF-uri sau orice alte OZN-uri de 120 m. :geek:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri sab

Întrebat de reporterii B365.ro de ce trenurile noi nu au sistem de aer condiţionat, şeful Metrorex a precizat că atunci când s-a luat decizia de a achiziţiona trenuri fără aer condiţionat s-a ţinut cont atât de partea financiară, cât şi de un alt dezavantaj pe care îl prezintă trenurile cu aer condiţionat. "Trenurile cu aer condiţionat sunt mult mai scumpe faţă de cele cu ventilaţie forţată şi s-a făcut o analiză, în urma căreia s-a stabilit că la noi nu e atât de cald în tren ca să fie nevoie de aer condiţionat. Sunt geamuri rabatabile, sunt condiţii. În plus, compresoarele sistemului de aer condiţionat degajă căldură şi astfel în staţii se produce efect de seră. Cu sistem de aer condiţionat în tren este frig, dar în staţie este temperatura prea mare. În plus, e vorba şi de un alt gabarit şi de un consum mai mare de energie electrică şi de costuri suplimentare şi în producţie şi în exploatare. Nici în străinătate, în ţări precum Germania, Anglia, Spania sau Franţa, am înţeles că trenurile de metrou nu au aer condiţionat", a mai spus şeful Metrorex, pentru B365.ro.

NO COMMENT. Spre informarea dlui director Metrorex, care "a inteles" (deci s-a documentat profund) ca in alte tari nu s-a inventat A/C-ul in metrou, in Barcelona exista. Si in Barcelona nu este la fel de cald ca in Bucuresti (deh, este un pic de clima blanda, mediteraneeana). Iar Austria si Gemania au alte temeperaturi, daca intr-adevar nu au A/C.
Oricum cea mai penibila explicatie este ca se face cald in statii de la A/C-ul de la tren. :lol:
Mai nou cateodata conducatorii de trenuri  de pe la noi nu mai dau nici ventilatie, ca deh, exista geamuri.  Am si eu o intrebare. Ei de ce au A/C in cabina, daca nu este nevoie ? Sa le puna si lor un geam . :twisted:

există o normativă europeană care spune că distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de 7 cm, ca să nu scape piciorul unui om şi să îl prindă acolo. "Fireşte, când s-a construit metroul, la finele anilor '70, nu s-a ţinut cont de distanţa dintre trenul de metrou şi marginea peronului. Acum noi am dat lăţimea la 5 cm", a explicat Dinescu.

Deci aiurea cu normativul, am vrut noi sa fim pionieri.

 


Re: Stiri bercenicity

La capitolul ventilatie IVA vs BM e asemanator Citaro1 vs DAC/Ikarus: cele mai vechi sunt mai putin etanse si facute pentru ventilatie naturala (geamuri rabatabile si prize de aer pe acoperis + usile care nu se inchideau perfect  :D ). Asa ca la crush-load nu era chiar asa de zapuseala cum este acum

 


Re: Stiri aztec

URANUS wrote:
Sursa: B365.RO

Trenurile IVA le vom casa şi le vom valorifica, vânzându-le la fier vechi.
http://www.b365.ro/cand-vor-disparea-tr...03047.html


Toate-toate...?
nu pastreaza macar una( sau o pereche, nu zic o rama intreaga, pt istorie, muzeu ceva?

 


Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435510 posts in 5431 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use