Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 224001 views
 
Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
  • Pok
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Pok

Utilizator anonim 2 wrote here:
Oricum, eu nu am gasit nicaieri in legislatia actuala scris negru pe alb ca banda 1 are prioritate.

Nu a zis nimeni că banda 1 (sau o bandă cu orice număr) are prioritate.
Ce s-a zis este că cei care-și "schimbă banda", pot să-o facă, numai dacă nu "deranjează" circulația de pe banda în care vor să se încadreze.
Deci încălcarea legii constă în schimbarea benzii fără asigurare/respectarea regulilor.
Astfel dacă sunt 3 benzi, mașina A merge pe banda 2, mașina B merge pe banda 3 și mașina B (banda 3) iese prin fața mașinii A (banda 2), tot o încălcare de regulament este.
O altă regulă încălcată este și aia care precizează că virajul la dreapta se face doar de pe banda 1 (cea de lângă marginea drumului).
Deși am văzut marcaje "dorelistice" care permiteau în același timp și continuarea girării și părăsirii giratoriului de pe toate benzile, practic încurajând, invitând la tăierea fețelor.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Înterebare, şi o să desenez şi sens giratoriul  după ce-mi răspunzi.
În cazul descris cine e de vină, roşu, albastru sau culpă comună ? Pentru că ambii nu respectă un paragraf din lege. Albastru că nu respectă semificaţia săgeţii şi roşu că nu se asigură la schimbarea benzii.
Cine e de vină.jpg (21.94 KB; downloaded 2066 times)
Dar dacă avem aşa:
Cine e de vină 1.jpg (24.09 KB; downloaded 2061 times)
 Mai putem vorbi despre nerespectarea benzii ?

 


  • Pok
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Pok

Da, în a doua situație este vorba de nerespectarea marcajelor cu linii întrerupte (deci tehnic nu a benzilor).

În ambele situații albastrul nu respectă regulile.
Dar numai situația a doua are legătură cu sensurile giratorii, mai precis cu cazurile descrise și comentate mai înainte, în sensul că în ambele cazuri "păcatul" este, că se schimbă banda, fără a respecta regulile.
Marcajele din primul caz nu pot exista înăuntrul sensurilor giratorii, că dacă săgețile nu-ți permiți să "girezi" atunci... nu mai este sens giratoriu.
Adică în momentul în care desenezi săgeți în giratoriu, care te obligă să "ieși la prima", practic te contrazici (ca administrator al drumului), prin faptul că interzici girarea.
Dealtfel dacă te uiți la intersecțiile amintite de @Utilizator anonim 2 vei vedea că nu sunt semnalizare ca sensuri giratorii (cerc albastru cu săgeți albe în cerc) ci numai cu "cedează trecerea" și (opțional) "prioritate de trecere".
Dar cel mai important este că legea zice că trecerea peste marcaje întrerupte, fie că sunt de separare a benzilor, sau de ghidaj în intersecții, sau de orice natură (mai bine zis obligațiile nu sunt restrânse în lege în niciun fel, se referă la orice lini întreruptă), dacă sunt vopsite pe drumuri publice, se pot trece, numai după ce conducătorul semnalizează intenția (!) și se asigură că nu împiedică conducătorii auto care deja se deplasează "dincolo de linia întreruptă" să facă asta. Desigur mai este și obligativitate de a schimba direcția de mers la dreapta numai de pe banda 1 - în lipsa altor săgeți pe asfalt.
Nu se zice nicăieri că dacă este la o ieșire de sens giratoriu, deja e artă stradală, se ignoră și se trece ca prin brânză.

Apropo de prioritatea la intrare în sens giratoriu. Conform legii prioritatea se acordă numai dacă vehiculele care se deplasează o fac pe o traiectorie care se intersectează. Deci dacă într-un sens giratoriu cineva se deplasează pe banda 2 (și legea obligă la respectarea benzii [netrecerii liniei întrerupte] și permite trecerea doar în condițiile descrise mai sus), cel care intră în sens giratoriu pe banda 1 nu mai are cui să acorde prioritate și poate intra "în paralel". Pentru că nu se intersectează nimeni cu nimeni și deci nu trebuie să acorde nimeni prioritate nimănui.
Și în ambele cazuri este vorba și de nerespectarea semnificației săgeților din zona de preselecție a intersecțiilor.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Pok wrote:
Apropo de prioritatea la intrare în sens giratoriu. Conform legii prioritatea se acordă numai dacă vehiculele care se deplasează o fac pe o traiectorie care se intersectează.

:shock:
Ha ? De unde ai citat ? Din ce lege ? Eu nu dau peste niciun articol de genul.  Nici într-o intersecţie clasică unde ai << Cedează >> sau  << Stop >> nu se precizează că trebuie să dai prioritate doar autovehiculelor de pe prima bandă.
Ai mai strecurat şi alte greşeli dar prima dată răspunde-mi la întrebare, unde scrie că trebuie să dai prioritate doar autovehiculelor de pe prima bandă ?

 


  • Pok
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Pok

N-am scris nicăieri că trebuie să dai prioritate doar autovehiculelor de pe prima banda - nu știu de unde înțelege toată lumea asta.
Am zis ca prioritate se dă numai dacă două vehicule care se intersectează.
De ex. nu dai prioritate numai în intersecții, dai prioritate și la pornirea de pe loc, în rampă, la ieșirea din curți, etc.

Și cred că cea ce nu se "înțelege" este că în lege scrie că linia continuă nu se trece, cea discontinuă nu se trece decât în anumite condiții.
Și aș căuta și legea, dar să mor eu că așa n-am chef să recitesc acu 10i de pagini, să scot fix articolele cu pricina.
Mai ales că unele aspecte sunt precizate în lege, altele în regulamentul de aplicare.
Dacă o să am timp, o să-o fac și pe asta.

Și nici nu trebuie să mă crezi pe cuvânt, nu trebuie să crezi nici măcar judecătorul care a decis cea ce a decis în cazurile mai sus amintite, trebuie doar să ții minte, că justiția nu este despre dreptate ci despre reguli/legi și ce se poate dovedi și ce decide judecătorul.
__________________________
Uite art. 54 din OUG:
Art. 54

(1)Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcției de mers, de ieșire dintr-un rând de vehicule staționate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulație sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp și să se asigure că o poate face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.

____________________________
Banda de circulație:
7.bandă de circulație - subdiviziunea longitudinală a părții carosabile, materializată prin marcaje rutiere sau alte mijloace, dacă are o lățime corespunzătoare pentru circulația într-un sens a unui șir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplasează pe două roți;

Nu zice nicăieri că numai în, sau în afara intersecțiilor.
_________________________________________
Art. 6
În sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile și termenii de mai jos au următorul înțeles:
...
26. prioritate de trecere - dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalți participanți la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulația pe drumurile publice;

____________________________________________
Ș.a.m.d. - tehnicități peste care de cele mai multe ori se trece, că doar suntem conducători, nu avocați.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

A început să-mi placă. Uite şi de la mine:
OUG.jpg (19.12 KB; downloaded 2001 times)
benzi de ghidare.jpg (64.02 KB; downloaded 2001 times)

 


Re: Siguranta rutiera orex

BRAVO @Pok , poate ”asea” si domnul...stie el cine va folosi maneta din stanga volanului (e o miscare fireasca sus/jos, chiar si pe Mercedes) sa-si arate intentia de a se deplasa spre dreapta (semnal) sau spre stanga (semnal)! :applause: , si... apoi sa ne imbuibe cu desene pe asfalt! :rofl:
PS
Tre retinut ca desenele pe asfalt ”e” ultimele, in raport cu celelalte mijloace de semnalizare rutiera! ;) Al dracului cod rutier cu art. 30! :yes:  

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

orex wrote:
Tre retinut ca desenele pe asfalt ”e” ultimele, in raport cu celelalte mijloace de semnalizare rutiera!

A  :evil:  Art 107, dacă am ajuns la Art 30 e suficient, nu-l mai citim şi pe 107.  Aşa se întâmplă cu ăştia care citesc numai titlul cărţii şi după aceea obosesc.
Art 107
(1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.

(2) La intersecţiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:

a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;

b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;

c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.
_____________________________
Întrebare, sens giratoriile sunt sau nu intersecţii ?

 


Re: Siguranta rutiera cosminduru

Sensurile giratorii sunt intersecții, dar nu se aplică robotic aceleași reguli, ele sunt guvernate de regula art. 57 alin (4) , cel cu prioritatea la pătrundere.

Referitor la art. 107, el nu are nici o aplicabilitate în sensul giratoriu, fiindcă acțiunile unui automobil (deci direcțiile posibile de mers) într-un sens giratoriu nu pot fi decât doua, pe sistem binar:
- rămâne în sens (direcția așa-zis "înainte") - se învârte pe bandă
- iese din sens (direcția dreapta) - la oricare dintre ieșiri, nu contează care, fiindcă ele pot fi 3, 4 sau 5 sau 17 sau 20 la diverse unghiuri

Așadar, art. (1) din 107 este respectat, pe orice bandă te-ai încadra la intrarea în sens giratoriu, ai voie, fiindcă direcția este întotdeauna posibilă înainte. Dacă este un marcaj obligatoriu dreapta pe prima bandă înainte de sensul giratoriu, el este un marcaj greșit, stupid, automat invalidat de existența sensului giratoriu însăși, fiindcă banda circulară din sens permite rotirea la nesfârșit. Dacă săgeata ar avea aplicabilitate, atunci sensul ar deveni turbogirație și acea primă bandă ar "arunca" mașina (prin linie continuă sau scuar cu borduri) să iasă dreapta la prima ieșire.

Mai departe, art. (2) nu are nici el aplicabilitate, fiindcă nu există direcția stânga în sensul giratoriu. Vezi mai sus, binar, stai în sens sau ieși din sens. Nu există a treia variantă.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Nu vreau articole din lege pentru că nu stăm acum să căutăm, dar ce ai scris tu este prevăzut în lege sau sunt comentarii despre sens giratorii ? E o diferenţă dacă un aspect este inclus în lege sau dacă este preluat din comentarii.
Pentru sens giratorii se aplică în mare două articole de lege. Eu aşa ştiu, poate greşesc !
1) Preselecţia se face înainte de a pătrunde  în intersecţie, ca la toate intersescţiile.  Eu nu cunosc articole din lege cum că ar fi voie să se schimbe  benzile în interiorul intersecţiei.  De aceea în interiorul intersecţiilor sunt benzi de ghidare şi nu benzi propriuzise.
2) Cine e în sens are prioritate faţă de cel care pătunde în sens. Aici sunt două aspecte, această subordonare rămâne valabilă şi când cel care a pătruns în sens este deja în sens, sau  cele două autoturisme dacă au ajuns  în sens  regula  dispare şi ele sunt "egale" ?
3) Ce te faci  cu sensurile "excentrice" de genul celui din foto. Sunt destule. E vorba de săgeţi. Dacă ieşi pe prima ieşire ( care e înainte ) cum ar trebui să ai săgeata de pe prima bandă, înainte ( adică să te roteşti în sens ) şi la dreapta ? Şi când ieşi ar trebui să semnalizezi dreapta ?.  Evident că ieşirea "dreapta" încă nu e dată în foloinţă, deci nu există la momentul fotografierii.
4) Mai pe seară voi reveni cu o schiţă despre un sens giratoriu ( teoretic ) dus la extrem.
5) Să fie limpede, aici discutăm teoretic, eu în sens giratoriu nu aplic decât două reguli:
a) Cel care-mi vine din stânga are prioritate.
b) Casc ochii cât cepele să  nu mă tamponez cu vreunul din sens la ieşiri care habar n-am după ce regulă se ghidează.
Excentric.jpg (413.34 KB; downloaded 1904 times)

PS: Sensul din foto e în Buzău, e real. Ca să nu mă complic pentru direcţia înainte tot timpul stau cuminte pe prima bandă. Numai pe ea. Acum are 4 ieşiri ( s-a dat în folosinţă şi ieşirea din dreapta ) dar eu tot prima bandă  o folosesc. Nu mă întrebaţi de ce nu folosesc şoseaua de centură din Buzău spre Râmnic şi de ce trec prin oraş, asta e altceva.
:bere:

 


Re: Siguranta rutiera cosminduru

OK, încerc să răspund punctual:

andrei11 wrote here:
1) Preselecţia se face înainte de a pătrunde  în intersecţie, ca la toate intersescţiile.  Eu nu cunosc articole din lege cum că ar fi voie să se schimbe  benzile în interiorul intersecţiei.  De aceea în interiorul intersecţiilor sunt benzi de ghidare şi nu benzi propriuzise.


Eu nu cunosc articole din lege cum că NU ar fi voie să se schimbe benzile în interiorul intersecției. Deci ce nu e interzis, e permis. Bineînțeles că poți schimba benzile, cu asigurare și semnal și tot tacâmul.

Benzile de ghidare au marcajul întrerupt mult mai scurt, vezi în STAS 1848-7 dimensiunea marcajelor, pagina 4
Linia discontinuă de tip A este folosită pentru separarea benzilor de circulație, în timp ce linia discontinuă de tip I pentru marcaje de ghidare. Deci este foarte clar că sunt două lucruri diferite, și tu interpretezi greșit marcajul.

Și benzile de ghidare delimitează tot benzi de circulație propriu-zise, benzile de ghidare nu sunt linii continue, deci evident că poți să treci de pe o bandă pe alta. Nu e indicat, dar poți.

andrei11 wrote here:
2) Cine e în sens are prioritate faţă de cel care pătunde în sens. Aici sunt două aspecte, această subordonare rămâne valabilă şi când cel care a pătruns în sens este deja în sens, sau  cele două autoturisme dacă au ajuns  în sens  regula  dispare şi ele sunt "egale" ?


Din moment ce a pătruns în sens, se presupune că a făcut-o legal, a acordat prioritate și a pătruns în sens. Din acel moment, cele două autoturisme devin "egale", sunt două autoturisme ce circulă legal prin sens.

Explicația după logica mea, aștept argumente contra:
Prioritatea nu este un concept continuu temporal sau spațial. Ea este acordată (sau nu) la un moment dat - și anume la momentul ipoteticei coliziuni între două mașini - că de aceea se și impune a fi invocată - pentru a nu se ciocni mașini. :)

Bon, diferența este evidentă:
- într-o intersecție clasică, coliziunea dintre două autoturisme se poate petrece numai într-un singur punct (când traiectoriile lor se intersectează);
- într-o intersecție cu sens giratoriu, coliziunea se poate petrece atât la intrare, cât și la ieșire, deci în două puncte diferite în spațiu și timp.

Este aberant să determini vinovatul pentru coliziunea la ieșire în funcție de regulile priorității de la intrare. De ce? Pentru că șoferii nu pot fi puși să fie responsabili cu memorarea momentelor de intrare și pozițiile tuturor autovehiculelor dintr-un sens, în special unul mai mare cu 20 de mașini prin el...  Șoferul se raportează la intrare la ceilalți - dă prioritate celor care circulă,apoi la ieșire - se asigură la schimbarea benzii față de cei care sunt prin jurul lui, neștiind, neavând cum să știe dacă ei au intrat sau nu înaintea lui.

andrei11 wrote here:
3) Ce te faci  cu sensurile "excentrice" de genul celui din foto. Sunt destule. E vorba de săgeţi. Dacă ieşi pe prima ieşire ( care e înainte ) cum ar trebui să ai săgeata de pe prima bandă, înainte ( adică să te roteşti în sens ) şi la dreapta ? Şi când ieşi ar trebui să semnalizezi dreapta ?.


Da, săgețile trebuie să fie înainte și dreapta. Da, ar trebui să semnalizezi dreapta când ieși din sens.

Iată cum arată giratoriul nou de la Domnești





Se pot observa clar cele două BENZI, marcajul nu lasă loc de dubiu.
De asemenea, lungimea acestui sens face imposibilă "ancheta" de genul Perțea, care a intrat primul, când vii dintr-o parte e imposibil să vezi cine cum intră din cealaltă parte, și este posibil să vă întâlniți la ieșire dacă e trafic sau se merge încet sau cineva merge mai tare.

Marcajele cu săgeți sunt și ele oarecum corecte, deși redundante:
- de pe B1 ai voie înainte (adică parcurgi sensul cât vrei) sau la dreapta (adică ieși);
- de pe B2 ai voie numai înainte (adică parcurgi sensul).

De remarcat:
- nu există direcția stânga, corect, marcaj de obligare stânga cum am văzut la alți deștepți de prin Bihor;
- de pe B2 nu se face dreapta, deci ieșirea din sens oriunde la orice ieșire trebuie să se facă cu asigurare și trecere pe banda 1;
- banda 1 are marcajul corect, cu două direcții, înainte sau la dreapta. nu este doar dreapta, cum susțin unii că trebuie obligat forțat să ieși pe o anumită ieșire dacă te-ai încadrat pe b1.
marcaje.png (344.54 KB; downloaded 1910 times)

 


Re: Siguranta rutiera cosminduru

andrei11 wrote here:

PS: Sensul din foto e în Buzău, e real. Ca să nu mă complic pentru direcţia înainte tot timpul stau cuminte pe prima bandă. Numai pe ea. Acum are 4 ieşiri ( s-a dat în folosinţă şi ieşirea din dreapta ) dar eu tot prima bandă  o folosesc. Nu mă întrebaţi de ce nu folosesc şoseaua de centură din Buzău spre Râmnic şi de ce trec prin oraş, asta e altceva.
:bere:


Asemenea amenajare rutieră nu poate fi valabilă într-o țară civilizată. Sensul giratoriu are norme de curbură și insula și tot ce trebuie pentru a reduce viteza automobilelor prin obligarea acestora să urmeze un cerc... Faptul că treci drept prin chestia aia este o mizerie și o convertire în batjocură a fostei intersecții în sens giratoriu fără rost.

 


  • Pok
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Pok

andrei11 wrote here:
...
Pentru sens giratorii se aplică în mare două articole de lege.
...

Absolut nu. În sensurile giratorii, sau în orice loc se aplică toate articolele cu excepția celor în care se menționează expres unde se aplică și acea mențiune exclude sensul giratoriu (sau un loc anume).
Legile când sunt interpretate, trebuie interpretate fără a adăuga, sau a elimina din cerințe, restricții, etc.

 


Re: Siguranta rutiera aztec

Nu e de mirare ca avem cel mai mare numar de morti din accidente rutiere la milionul de locuitori...

Pe langa lipsa politiei rutiere..se adauga si lipsa reglementarilor suprapuse pe "interpretarea" personalalizata extrem de diversa a regulilor.

De aceea e chiar un noroc ca mai ajungem intregi la destinatie.

 


Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433700 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use