Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1402808 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Interesant de aflat ar fi ce a vrut Metrorex sa schimbe fata de anuntul initial...
Interesant de aflat ar fi ce a vrut Metrorex sa schimbe fata de anuntul initial...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Goldmund
Dar ce poate fi "nu avem trenuri"? Ce inseamna aceasta afirmatie? - inseamna ca vom avea trenuri in 2018? sau 2019? sau 2020? sau poate niciodata...Daca de ani de zile se tot reziliaza contracte, si totul ramane pe loc, de ce ar veni primele trenuri noi intr-un timp previzibil?(sa spunem data enuntata de Robert24, adica pentru M5)
Plus ca nu sunt trenuri(noi) nici pe M4 si poate trebuie trenuri noi si pe M1 si M3...Si poate se mai construieste inca o magistrala intre timp, iar pe M6 si spre OTP chiar nu pot scoate tot ASTRA/IVA pe sine...
Si inca o mica observatie generalissima:
exista trenuri vechi de metrou(peste tot prin tarile dezvoltate), care au calitatile lor si arata f. bine, elegante chiar(Tokyo de ex.), iar nostalgia respectiva nu poate fi intrecuta niciodata de ramele noi.
Trenurile IVA nu au aratat confortabile si bine niciodata, din pacate, dar asta este poate elocventa pentru trenuri noi mai scupe, dar pe care sa le pastram si in 50 de ani...
Si poate, nu trenurile sunt de vina pentru intarzierile de aici, poate faptul ca o magistrala noua e chiar dificil de construit, cand la suprafata se misca un cartier de 300 mii de loc., cu traficul local, cu "utilitatile" la foc continuu.
mcosmin wrote:
Poate si-au dat seama ca nu au trenuri...
Dar nu avem noi norocul asta, ar insemna ca le-a venit mintea la cap.
Dar ce poate fi "nu avem trenuri"? Ce inseamna aceasta afirmatie? - inseamna ca vom avea trenuri in 2018? sau 2019? sau 2020? sau poate niciodata...Daca de ani de zile se tot reziliaza contracte, si totul ramane pe loc, de ce ar veni primele trenuri noi intr-un timp previzibil?(sa spunem data enuntata de Robert24, adica pentru M5)
Plus ca nu sunt trenuri(noi) nici pe M4 si poate trebuie trenuri noi si pe M1 si M3...Si poate se mai construieste inca o magistrala intre timp, iar pe M6 si spre OTP chiar nu pot scoate tot ASTRA/IVA pe sine...
Si inca o mica observatie generalissima:
exista trenuri vechi de metrou(peste tot prin tarile dezvoltate), care au calitatile lor si arata f. bine, elegante chiar(Tokyo de ex.), iar nostalgia respectiva nu poate fi intrecuta niciodata de ramele noi.
Trenurile IVA nu au aratat confortabile si bine niciodata, din pacate, dar asta este poate elocventa pentru trenuri noi mai scupe, dar pe care sa le pastram si in 50 de ani...
Si poate, nu trenurile sunt de vina pentru intarzierile de aici, poate faptul ca o magistrala noua e chiar dificil de construit, cand la suprafata se misca un cartier de 300 mii de loc., cu traficul local, cu "utilitatile" la foc continuu.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
mcosmin
Pai hai sa vedem care sunt "adevarurile"...
Adevarul #1: IVA nu au fost bine intretinute, din diverse motive.
Adevarul #2: Licitatia Metrorex a fost blocata inacceptabil de mult in justitie.
Adevarul #3: Orice ar face MT/Metrorex acum, 1 si 2 nu se mai intorc in timp. Deci, ce trebuie facut mai departe?
Se asigura ca 1 si 2 nu se mai intampla vreodata (ca sa fim realisti, in cativa zeci de ani, CAF-urile si Bombardierele vor fi in locul IVA).
Se asigura ca reteaua actuala nu se gatuieste cand se deschide o magistrala noua. Asadar, M5 se amana pana avem trenuri noi.
Se da bataie mare la licitatie. Deja am pierdut aproape 2 ani pe chestia care trebuia rezolvata prin ordin de ministru/OUG in 5 minute.
Eu unul iti garantez ca intarzierile sunt strict legate de lipsa trenurilor.
Pai hai sa vedem care sunt "adevarurile"...
Adevarul #1: IVA nu au fost bine intretinute, din diverse motive.
Adevarul #2: Licitatia Metrorex a fost blocata inacceptabil de mult in justitie.
Adevarul #3: Orice ar face MT/Metrorex acum, 1 si 2 nu se mai intorc in timp. Deci, ce trebuie facut mai departe?
Se asigura ca 1 si 2 nu se mai intampla vreodata (ca sa fim realisti, in cativa zeci de ani, CAF-urile si Bombardierele vor fi in locul IVA).
Se asigura ca reteaua actuala nu se gatuieste cand se deschide o magistrala noua. Asadar, M5 se amana pana avem trenuri noi.
Se da bataie mare la licitatie. Deja am pierdut aproape 2 ani pe chestia care trebuia rezolvata prin ordin de ministru/OUG in 5 minute.
Eu unul iti garantez ca intarzierile sunt strict legate de lipsa trenurilor.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
iliutu
Trenurile IVA au scaune confortabile, mult mai Ok decat BM-uri. Iar despre frumusete, este chestie de gusturi (cu exceptia celor vandalizate evident).
Si au si acceleratie buna.
Din pacate, au fost facute cu materiale proaste.
Trenurile IVA au scaune confortabile, mult mai Ok decat BM-uri. Iar despre frumusete, este chestie de gusturi (cu exceptia celor vandalizate evident).
Si au si acceleratie buna.
Din pacate, au fost facute cu materiale proaste.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Noi, "veteranii", iubim "Ivele" !
IVA vine de la "Eva", nu ? Prima iubire a primului barbat...
Noi, "veteranii", iubim "Ivele" !
IVA vine de la "Eva", nu ? Prima iubire a primului barbat...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
punmeister
@TibiV
Ca o coincidenta, exista trenuri de metrou numite Eva, facute de Metrovagonmash.
@TibiV
Ca o coincidenta, exista trenuri de metrou numite Eva, facute de Metrovagonmash.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Licitatia de signalling se va relua foarte curand si atunci veti putea deduce din caietul de sarcini care e 'strategia' Mrex
Licitatia de signalling se va relua foarte curand si atunci veti putea deduce din caietul de sarcini care e 'strategia' Mrex
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Goldmund
Nu ma pricep la aceste detalii, insa cred ca este vorba de "caietul de sarcini", trenurile au o lungime aprox. egala(sase vagoane) si un nr. de locuri pe scaune, or, daca se cere mai multe locuri pe scaun, trenul va avea scaunele mai inguste/mai incomode. Daca noile trenuri vor fi cerute cu loc pentru carucioarele pentru mame si pentru cei cu dizabilitati fizice si pt. biciclete, vor fi mai putine scaune, de ex..
Design-ul nu e doar "forma", ci si functionalitatea si calitatea materialului...
Ex. a fost in anul 1980, cand am circulat cu o rama de metrou "sovietica"(care avea ceva traditie in trenurile de metrou la acea data, multe detalii copiate dupa ramele de metrou din vest) in Budapesta, iar diferenta a fost uriasa(de calitate, comoditate) intre ele si ramele de metrou IVA(de care am fost f. mandru in 1979, dupa cum am mai scris de nenumarate ori)
Acele rame de metrou sovietice am auzit ca mai circula pe o line de metrou din Budapesta si intr-adevar nu sunt chiar vandalizate ca cele din Bucuresti si raman desigur comode, mai silentioase...
In Berlin circula trenuri de metrou cumparate prin anii 60-70...si arata superb, nostalgic.
Si la urma urmei, Metrorex are nevoie imperios de zeci de trenuri noi, iar cele cumparate in ultimii ani trebuie intretinute bine inca cativa zeci de ani...
iliutu wrote:
Trenurile IVA au scaune confortabile, mult mai Ok decat BM-uri.
Nu ma pricep la aceste detalii, insa cred ca este vorba de "caietul de sarcini", trenurile au o lungime aprox. egala(sase vagoane) si un nr. de locuri pe scaune, or, daca se cere mai multe locuri pe scaun, trenul va avea scaunele mai inguste/mai incomode. Daca noile trenuri vor fi cerute cu loc pentru carucioarele pentru mame si pentru cei cu dizabilitati fizice si pt. biciclete, vor fi mai putine scaune, de ex..
iliutu wrote:
Iar despre frumusete, este chestie de gusturi (cu exceptia celor vandalizate evident).
Si au si acceleratie buna.
Din pacate, au fost facute cu materiale proaste.
Design-ul nu e doar "forma", ci si functionalitatea si calitatea materialului...
Ex. a fost in anul 1980, cand am circulat cu o rama de metrou "sovietica"(care avea ceva traditie in trenurile de metrou la acea data, multe detalii copiate dupa ramele de metrou din vest) in Budapesta, iar diferenta a fost uriasa(de calitate, comoditate) intre ele si ramele de metrou IVA(de care am fost f. mandru in 1979, dupa cum am mai scris de nenumarate ori)
Acele rame de metrou sovietice am auzit ca mai circula pe o line de metrou din Budapesta si intr-adevar nu sunt chiar vandalizate ca cele din Bucuresti si raman desigur comode, mai silentioase...
In Berlin circula trenuri de metrou cumparate prin anii 60-70...si arata superb, nostalgic.
Si la urma urmei, Metrorex are nevoie imperios de zeci de trenuri noi, iar cele cumparate in ultimii ani trebuie intretinute bine inca cativa zeci de ani...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Adevarul 1': daca am face o paralela cu autobuzele, IVA ar fi un camion in care s-au montat scaune, de aici aparentele performante si lipsa de lagatura cu eficienta energetica plus alte probleme(posturi de conducere plimbate aiurea, motorizarea 12/12 in loc de 8/12, capacitate mai mica, imposibiltiatea de transfer intre vagoane si de asigurat paza, imposibilitata de modernizare la motoare AC sau orice alt fel de modernizare(vezi tentativele esuate, ramele albastre)).
Si este fals ca au fost lasate sa se degradeze, au fost mentinute in trafic alea mai bune si cu mai putine probleme(deci primele, cele mai robuste si mai energofage), pe acelea erau obligati sa le intretina ca sa aiba cu ce circula, si apoi s-au pasat la Alstom, care este obligat sa le intretina, si le intretine.
Ce s-a permis si incurajat a fost vandalizarea lor, pe aceeasi gandire "sa le vada tot omu ca sunt mizere, deci sa nu comenteze nimeni cand luam alte trenuri".
Adevarul 1': daca am face o paralela cu autobuzele, IVA ar fi un camion in care s-au montat scaune, de aici aparentele performante si lipsa de lagatura cu eficienta energetica plus alte probleme(posturi de conducere plimbate aiurea, motorizarea 12/12 in loc de 8/12, capacitate mai mica, imposibiltiatea de transfer intre vagoane si de asigurat paza, imposibilitata de modernizare la motoare AC sau orice alt fel de modernizare(vezi tentativele esuate, ramele albastre)).
Si este fals ca au fost lasate sa se degradeze, au fost mentinute in trafic alea mai bune si cu mai putine probleme(deci primele, cele mai robuste si mai energofage), pe acelea erau obligati sa le intretina ca sa aiba cu ce circula, si apoi s-au pasat la Alstom, care este obligat sa le intretina, si le intretine.
Ce s-a permis si incurajat a fost vandalizarea lor, pe aceeasi gandire "sa le vada tot omu ca sunt mizere, deci sa nu comenteze nimeni cand luam alte trenuri".
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Trole
E vorba de anunțul licitației pentru sistemul de siguranță a circulației pe M5, evident...
Da. Chiar că ar fi interesant...
Până una alta istoricul clarificărilor publicate este următorul:
1. Un ofertant solicită informații despre cum se poate implementa noul sistem pe ramele Bombardier Movia și solicită documentație tehnică. Primește ceva descrieri, scheme ale cablajelor etc...
2. Răspuns pozitiv la o solicitare privind decalarea termenului din cauza suprapunerii cu Sărbătorile Pascale.
3. Diferite aspecte, cel interesant fiind că interconectarea în Stația Eroilor 1 cu instalația de siguranță a traficului existentă (practic introducerea linia de legătură) va face obiectul altui contract.
4. Textul începe cu o sintagmă interesantă – „urmare unei notificări prealabile transmise de un operator economic” – și anunță modificări ale precizărilor din fișa de date a achiziției, dar și a caietului de sarcini. Concret, faza I va cuprinde: „toate activitățile legate de proiectare, livrare și montare a echipamentelor fixe, astfel încât să poată fi realizată circulația trenurilor cu parcursuri optice conform Instrucțiunilor de mișcare la Metrou nr. 005M”, iar faza 2 va cuprinde montarea instalației CBTC pe trenurile noi (cele care urmează a se achiziționa). Pe cale de consecință apar și modificări asupra condițiilor de acordare a termenului de garanței, dar și a prețului, diminuat ca urmare a eliminării unor lucrări din cadrul fazei 1.
Asupra termenelor de finalizare a tronsonului Magistralei 5 se precizează ca termene de finalizare 31.12.2017 respectiv 31.03.2018 pentru stațiile Eroilor, Academia Militară, Parc Drumul Taberei și Râul Doamnei.
O altă precizare se referă la obligația comună a furnizorului de echipament CBTC , dar și a viitorului furnizor de trenuri, de a asigura un ansamblu unitar în ceea ce privește concepția trenului și a echipamentului CBTC. În aceste sens se va încheia o convenție la momentul stabilirii unui furnizor pentru trenuri. Totuși, obligația de a monta sistemul ATC va reveni furnizorului acestui echipament, în principiu furnizorul trenurilor trebuind să asigure un spațiu tehnic cu anumite dimensiuni minime, ajustabil prin viitoarea convenție. (Notă: sper să nu avem și cofret ATC tip CBTC în salon, precum cofretul ICRET la ive...)
5. O clarificare tare: diminuează valoarea achiziției din fișa de date, valoarea garanției de participare...
6. Se solicită Instrucția de mișcare 005M precum și confirmarea că nu se vor mai monta echipamente în faza 1 pe trenurile existente. Răspunsul e clar: „confirmăm faptul că în cadrul Fazei 1 de execuție a contractului, nu se va instala niciun echipament pe niciunul din cele 13 trenuri existente tip Bombardier (BM2). Prin urmare, nu există nicio interacțiune a echipamentului ATP existent pe tren cu cele care se vor monta în calea de rulare. Trenurile vor circula cu instalația ATP existentă deconectată”.
(Notă: - întotdeauna e fascinant că în limba română poți pune câte negații vrei. )
Vă las pe voi să speculați ce s-a întâmplat... Oricum, anularea licitației în condițiile schimbării obiectului acesteia era de la sine înțeleasă.
sab wrote:
Interesant de aflat ar fi ce a vrut Metrorex sa schimbe fata de anuntul initial...
E vorba de anunțul licitației pentru sistemul de siguranță a circulației pe M5, evident...
Da. Chiar că ar fi interesant...
Până una alta istoricul clarificărilor publicate este următorul:
1. Un ofertant solicită informații despre cum se poate implementa noul sistem pe ramele Bombardier Movia și solicită documentație tehnică. Primește ceva descrieri, scheme ale cablajelor etc...
2. Răspuns pozitiv la o solicitare privind decalarea termenului din cauza suprapunerii cu Sărbătorile Pascale.
3. Diferite aspecte, cel interesant fiind că interconectarea în Stația Eroilor 1 cu instalația de siguranță a traficului existentă (practic introducerea linia de legătură) va face obiectul altui contract.
4. Textul începe cu o sintagmă interesantă – „urmare unei notificări prealabile transmise de un operator economic” – și anunță modificări ale precizărilor din fișa de date a achiziției, dar și a caietului de sarcini. Concret, faza I va cuprinde: „toate activitățile legate de proiectare, livrare și montare a echipamentelor fixe, astfel încât să poată fi realizată circulația trenurilor cu parcursuri optice conform Instrucțiunilor de mișcare la Metrou nr. 005M”, iar faza 2 va cuprinde montarea instalației CBTC pe trenurile noi (cele care urmează a se achiziționa). Pe cale de consecință apar și modificări asupra condițiilor de acordare a termenului de garanței, dar și a prețului, diminuat ca urmare a eliminării unor lucrări din cadrul fazei 1.
Asupra termenelor de finalizare a tronsonului Magistralei 5 se precizează ca termene de finalizare 31.12.2017 respectiv 31.03.2018 pentru stațiile Eroilor, Academia Militară, Parc Drumul Taberei și Râul Doamnei.
O altă precizare se referă la obligația comună a furnizorului de echipament CBTC , dar și a viitorului furnizor de trenuri, de a asigura un ansamblu unitar în ceea ce privește concepția trenului și a echipamentului CBTC. În aceste sens se va încheia o convenție la momentul stabilirii unui furnizor pentru trenuri. Totuși, obligația de a monta sistemul ATC va reveni furnizorului acestui echipament, în principiu furnizorul trenurilor trebuind să asigure un spațiu tehnic cu anumite dimensiuni minime, ajustabil prin viitoarea convenție. (Notă: sper să nu avem și cofret ATC tip CBTC în salon, precum cofretul ICRET la ive...)
5. O clarificare tare: diminuează valoarea achiziției din fișa de date, valoarea garanției de participare...
6. Se solicită Instrucția de mișcare 005M precum și confirmarea că nu se vor mai monta echipamente în faza 1 pe trenurile existente. Răspunsul e clar: „confirmăm faptul că în cadrul Fazei 1 de execuție a contractului, nu se va instala niciun echipament pe niciunul din cele 13 trenuri existente tip Bombardier (BM2). Prin urmare, nu există nicio interacțiune a echipamentului ATP existent pe tren cu cele care se vor monta în calea de rulare. Trenurile vor circula cu instalația ATP existentă deconectată”.
(Notă: - întotdeauna e fascinant că în limba română poți pune câte negații vrei. )
Vă las pe voi să speculați ce s-a întâmplat... Oricum, anularea licitației în condițiile schimbării obiectului acesteia era de la sine înțeleasă.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Ce nu inteleg e....ca vor circula totusi trenuri...dar care nu beneficiaza de instalatia de automatizare si vor circula la cale libera, right?
Adica ceva gen M4 actual?
Ce nu inteleg e....ca vor circula totusi trenuri...dar care nu beneficiaza de instalatia de automatizare si vor circula la cale libera, right?
Adica ceva gen M4 actual?
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Robert24
Nu m-ar mira sa reapara in peisaj si batrana IVA
Nu m-ar mira sa reapara in peisaj si batrana IVA
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
N-ar fi rau cu IVA. Macar lucrurile raman asa cum sunt pe M1 si M3.
Ar fi extrem de interesant sa fie asa. In plus, unele trenuri sa mearga la Valea Ialomitei si altele la Raul Doamnei, ca tot am facut magistrala bifurcata... Sau poate mai multe navete, cine stie..
N-ar fi rau cu IVA. Macar lucrurile raman asa cum sunt pe M1 si M3.
George wrote:
Ce nu inteleg e....ca vor circula totusi trenuri...dar care nu beneficiaza de instalatia de automatizare si vor circula la cale libera, right?
Adica ceva gen M4 actual?
Ar fi extrem de interesant sa fie asa. In plus, unele trenuri sa mearga la Valea Ialomitei si altele la Raul Doamnei, ca tot am facut magistrala bifurcata... Sau poate mai multe navete, cine stie..
📖 Pagination options