MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2073 posts, 637329 views
 
Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48  ... 149
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri dorel

E bine ca aveti atitudine, pacat ca scrieti doar sa va aflati in treaba. Nu trebuie sa va suparati ca magarul pe sat si sa treceti l-a injurat, nu Metroul dicteaza marirea tarifelor. Daca deschideti aceasta pagina (http://ro.wikipedia.org/wiki/Metroul_din_Bucure%C8%99ti), o sa vedeti cine este cel ce hotaraste politica de functionare a metroului. Guvernul plateste, tot el este cel ce ordona, normal. In aceste momente cand nu stiu de unde sa mai scoata ceva maruntis ar fi in stare sa mareasca si tarifele de la RATB, dar nu e in curtea lor. Tot in categoria "scriem fara sa gandim" intra si ideea de a muta cel putin 500000 de calatori din metrou in transportul de suprafata.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri sab

Wikipedia nu cred ca este cea mai buna sursa de informare in acest caz. Si in  multe alte cazuri...
In conditiile in care Metrorex este o adevarata "gaura neagra" la buget, in conditiile in care salariatii cer anual, cu tupeu nemaintalnit, maririrea salariilor ( desi in care ati vazut care este nivelul de salarizare acolo), in conditiile in care incepem investitii care nu se justifica dupa niciun criteriu economico-social, bugetul de stat nu are de unde sa sustina aceste cheltuieli.
Asa ca vrem salarii mari si investitii aiuristice, marim tarifele. Desi nu se acopera decat o mica parte din "gaura" in acest mod. Mai simplu era sa se concedieze o mare parte din personalul execedentar . Sunt peste 4000 oameni pentru 60km , asta cred ca spune totul. Peste tot, in anii astia au fost concedieri, la Metrorex cati au fost in situatia asta :?: ...
O alta masura ar fi sa se opreasca investitiile care nu se vor recupera in urmatoarele sute de ani.
Si sa avem un ministru "cu sange in instalatie". Daca vor sa faca greva, foarte bine, sa gaseasca personal care sa ii inlocuiasca pe perioada grevei, sa nu le plateasca zilele respective si sa vedem ce fac in aceasta situatia. Pentru ca daca cedezi mereu, nesimtitii astia vor cere din ce in ce mai mult, ca nu au limite.

 


Re: Stiri puidemorosan

Buna ziua.
Anul trecut in Spania a fost o situatie asemanatoare cu controlorii de trafic aerian. Bazandu-se pe pozitia monopolista, au inceput sa preseze guvernul cu cereri de mariri salariale ajungandu-se la greva sub acoperire prin concedii medicale generalizate.
Solutia a fost simpla, pentru cateva luni, spatiul aerian spaniol a fost controlat de catre controlorii de trafic militari.
Intrebare...
Ce facem in cazul Metrorex, de unde scoti atatia mecanici, impegati (miscare in general) si personal de mentenanta (altul decat MR)?
Si sa nu-mi veniti cu raspunsuri gen "luam de la calea ferata" ca nu tine.
Cu stima.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri 133 313

dorel wrote:
Tot in categoria "scriem fara sa gandim" intra si ideea de a muta cel putin 500000 de calatori din metrou in transportul de suprafata.


Tot in aceeasi categorie intra si eliminarea transportului electric de suprafata si mutarea calatorilor in subteran desi la ora 9 nu poti sa te urci in tren la Obor. Si totusi exista si specimene care persista in astfel de idei.
Nu ar fi mai frumos sa se liberalizeze metroul si sa avem trenuri in subteran de la 5-6 operatori tot la intervale de 1-2 minute? Cu cartele si turnicheti diferiti pentru fiecare din ei. Ce companie iti ofera cele mai comode trenuri, cele mai convenabile tarife si cele mai dese trenuri... la aia iti cumperi cartela.

puidemorosan wrote:
Ce facem in cazul Metrorex, de unde scoti atatia mecanici, impegati (miscare in general) si personal de mentenanta (altul decat MR)?
Si sa nu-mi veniti cu raspunsuri gen "luam de la calea ferata" ca nu tine.
Cu stima.

Raspuns: ii fabricam pe sest. Si cand se pune santajul pe tava si se impinge sub nas POW! Desfacerea contractului colectiv de munca.

 


Re: Stiri puidemorosan

Bun, de acord ii fabricam pe sest. si cum facem autorizarile la AFER, cum facem recunoasterea sectiei cu fiecare dintre ei?
Oare mecanicii sunt atat de prosti sa nu-si dea seama ca l-i se pregateste ceva?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri 133 313

Si daca isi dau seama ce or sa faca? Greva?  :lol:
Unii din noi traiesc cumva cu impresia gresita ca metroul este proprietatea personala, o mica feuda, a unei adunaturi de indivizi (ce incorporeaza si mecanicii si pe restul)?  Autorizarea la AFER este un fel de mica mafie? As prefera sa vad metroul desfiintat instantaneu si haos general in oras pana la privatizare in clipa in care unul din ei are tupeul sa declare cu voce tare ceva in genul.
Recunoasterea sectiei? Eu ca si calator de ani de zile si pot sa spun fix ce curba, panta sau rampa urmeaza.
Crede-ti-ma pe cuvant, daca eram ministrul transporturilor metroul era in subordinea (administrarea, finantarea) primariei de mai mult de 20 ani. Este un mijloc de transport, in comun, local. Pe prahoveni, ialomiteni, argeseni etcetera nu-i intereseaza cat de putin daca maine se inchide metroul. Tot santajul si porcaiala provin din faptul ca au fost sustinuti din banii intregii tari ca sa santajeze nici  doua milioane de locuitori dintre care procente importante nici nu viseaza sa renunte la autoturisme.
Sa nu traiti cu impresia ca cei ce EXPLOATEAZA metroul vor putea sa isi bata joc la nesfarsit de restul, inclusiv de cei ce au CONSTRUIT metroul. Cu fiecare greva si santaj sunt mai aproape de destin.
Cu vointa adevarata in 3 luni de vara metroul poate fi reinventat.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri sab

133 313 wrote:
desi la ora 9 nu poti sa te urci in tren la Obor.

Nu poti pentru ca Metrorex se incapataneaza sa foloseasca doar BM-uri pe M1 si, ca atare, acestea fiind in suficiente, intervalul este de cca 7-8 min, poate si mai mult. Daca mai punem si problemele "istorice", adica faptul caOborul nu trebuia sa fie pe aceeasi linie cu Unirii M1, ci pe o linie linie separata, probabil la o frecventa normala (posibil si la 2 min daca exista cerere), avem mai multe explicatii pentru situatia de acum. Acum, chiar daca se vrea, datorita "impletirii" magistralelor, mai putin de 5 min nu vad posibil  pe M1 si M3 ramurile separate. Chiar si cu trenuri moderne.
133 313 wrote:
Nu ar fi mai frumos sa se liberalizeze metroul si sa avem trenuri in subteran de la 5-6 operatori tot la intervale de 1-2 minute? Cu cartele si turnicheti diferiti pentru fiecare din ei. Ce companie iti ofera cele mai comode trenuri, cele mai convenabile tarife si cele mai dese trenuri... la aia iti cumperi cartela.

Nu vad viabila solutia, nici nu stiu daca se aplica undeva. Pur si simplu va fi un  haos total, adica in loc sa astepti 6-8 min, vei astepta 10-15 pana vine trenul "preferat". Intervalul de 1-2 min este putin SF.
In plus, cine are bani sa dea pe trenuri, in conditiile in care peste costa 1 mil de eur/vagon ? Tare imi este teama ca acolo nu va merge cu subventii, asa ca , daca va costa calatoria ca la Viena, de exemplu (2.10 eur), nu stiu cine isi va mai permite, cu toate conditiile pe care le vor oferi respectivii operatori. Iar daca nu au calatori, nu sunt rentabili si trag obloanele.

Solutia este cea mentionata, sa se gaseasca personal care sa inlocuiasca pe cei de la Metrorex. Mai ales ca acum, cu sistemele automatizate (ATP/ATO), este mult mai usor de condus un tren nou decat o IVA. Cred ca poti sa si adormi in cabina, bineinteles mergand la absurd..

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri 133 313

sab wrote:
Nu vad viabila solutia, nici nu stiu daca se aplica undeva. Pur si simplu va fi un  haos total, adica in loc sa astepti 6-8 min, vei astepta 10-15 pana vine trenul "preferat". Intervalul de 1-2 min este putin SF.

Ar fi prea frumos sa ai un orar de circulatie fix si sa stii fix cand ajunge trenul tau in statie nu? Prea sf... Da, pare intradevar.
Trenuri se gasesc. Sa nu crezi ca n-ar gasi nimeni niste trenuri, nu zic neaparat noi, dar in care sa poti respira si in care sa te poti tine de ceva.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri sab

Cât de ”corect” este prețul pentru o călătorie cu metroul? Vezi cum stau lucrurile în marile orașe europene
http://www.capital.ro/detalii-articole/...maril.html

Ca să justifice creșterea tarifelor pentru călătoria cu metroul, care se va produce luna aceasta, reprezentanții Metrorex au făcut o comparație cu tarifele practicate pentru acest gen de transport în alte mari orașe europene, fără a lua, însă, în calcul și veniturile lunare ale românilor. Potrivit Eurostat, raportat la puterea de cumpărare, românii au cel mai mic salariu minim din Uniunea Europeană.

”În Bucureşti, preţul actual pentru o călătorie cu metroul este de circa 45 euro cenţi faţă de alte administraţii de metrou în care preţul cel mai scăzut pentru o călătorie este peste 1 euro. Cu unele excepții, cum este Sofia (Bulgaria), unde prețul este 0,51 euro, foarte apropiat de metroul din București. Altfel, în Budapesta și la Roma costul este de 1 euro, la Paris ajunge la 1,7 euro, în timp ce în Viena și Madrid este de 2 euro. Puțin mai mult costă o călătorie cu metroul la Berlin (2,10 euro) și Amsterdam (2,7 euro), pentru Londra lucrurile stând total diferit: 5 euro”, reiese din datele Metrorex

Este clar că întotdeauna sa plătește un anumit preț pentru a avea confort și siguranță, însă nu trebuie ignorat nici faptul că mulți români au veniturile foarte scăzute. Conform datelor publicate de Eurostat în luna august, țara noastră se afla pe penultimul loc în clasamentul salariilor minime în termeni nominali, cu 179 de euro brut pe lună, înaintea Bulgariei, care are 159 de euro brut. Însă, dacă se ia în calcul puterea de cumpărare a salariului minim, România se află pe ultimul loc, cu 313 euro pe lună echivalent, după Bulgaria, cu 324 de euro pe lună.

Altfel, scumpirea călătoriilor cu metroul va avea ca efect o creştere lunară a veniturilor Metrorex de aproximativ 5 mil. lei, potrivit datelor companiei. Odată cu această ajustare, reprezentanții companiei au anunțat că ”au în vedere şi asigurarea de răspundere civilă generală pentru prejudicii produse călătorilor în caz de accidente / incidente feroviare”.

Aplicarea noilor tarife se va realiza în cursul lunii noiembrie 2013, la trei zile după publicarea în Monitorul Oficial a actului normativ de aprobare. Cartelele de călătorie achiziţionate până în ziua precedentă aplicării noilor tarife pot fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate înscrisă pe cartelă la data achiziţiei. Practic, tarifele pentru călătoria cu metroul vor creşte undeva între cu 25% şi 33%, în funcție de tipul de cartelă. Astfel, o cartelă cu două călătorii va fi cu 25% mai scumpă şi va costa 5 lei, comparativ cu 4 lei în prezent, în timp ce cea cu zece călătorii va avea un tarif mai mare cu 33%, de 20 de lei, faţă de 15 lei în prezent.

De asemenea, abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va costa 25 de lei, faţă de 20 de lei (plus 25%), în timp ce abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii va costa 75 de lei, faţă de 60 de lei în prezent, adică un plus 25%. Abonamentul lunar cu 62 de călătorii se va scumpi cu 30%, până la 65 de lei, de la 50 lei în prezent, iar abonamentul de o zi va fi mai scump cu 33% şi va costa 8 lei, faţă de 6 lei în prezent.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri 133 313

Foarte frumos. Intre timp in realitatea romaneasca cotidiana azi la ora 08:35 iar nu poti sa te urci in tren la Obor spre Victoriei. Tren la 8 minute, cel putin un sfert de peron a ramas pe afara. Tariful poate sa creasca oricat, daca nu pot sa ma urc in tren ma urc in autoturism, nu? In schimb 335 merge in trenulet si era destul de gol. La Dristor unul din peroane este liber dar trenul sta un minut in tunel sa primeasca verdele. Cand trage la peron descopar ca este singurul tren din capat. Asa o fi si pe la vecinii la care ne raportam?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri ADY881

133 313 wrote:
Tot in aceeasi categorie intra si eliminarea transportului electric de suprafata si mutarea calatorilor in subteran desi la ora 9 nu poti sa te urci in tren la Obor. Si totusi exista si specimene care persista in astfel de idei.

Anume din aceasta cauza eu sustin dezvoltarea transportului de suprafata paralel cu liniile de metrou si anume modernzarea lor in linii de BRT/LRT, astfel oferind oamenilor o alternativa viabila pe suprafata, dar si separnd trficul local(RATB) de cel de tranzit(metrou).
Iar eliminarea transportului de suprafata + construirea liniilor de metrou cu statii dese(M5), nu face decat sa supraaglomereze, respectiva linie de metrou in orele de varf.
133 313 wrote:
Foarte frumos. Intre timp in realitatea romaneasca cotidiana azi la ora 08:35 iar nu poti sa te urci in tren la Obor spre Victoriei. Tren la 8 minute, cel putin un sfert de peron a ramas pe afara. Tariful poate sa creasca oricat, daca nu pot sa ma urc in tren ma urc in autoturism, nu? In schimb 335 merge in trenulet si era destul de gol.

Poate de data asta 335 circula in trenulet nu din rea vointa a RATB-ului, ci datorita faptului ca pe sos. Iancului nu mai circula 330 si 55, respectiv in orele de varf e necesar cumva sa compensezi aceasta capacitate de transport pierduta.

 


Re: Stiri andrei11

Nu sunt de acord cu tine intr-o privinta.
Statiile  de metrou dese sunt OK, dar metroul sa vina normal, adica unul la 2 minute.
Este un nonsens sa dublezi liniile de metrou cu linii de suprafata. De aceea e metrou, sa fie lung, sa circule ritmic, indiferent de conditiile de afara si sa circule des.
Intre Dristor 2 si Crangasi pot sa bage si un metrou la 4 minute, dar nu-i tin balamalele.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri ADY881

andrei11 wrote:
Statiile  de metrou dese sunt OK, dar metroul sa vina normal, adica unul la 2 minute.
Intre Dristor 2 si Crangasi pot sa bage si un metrou la 4 minute, dar nu-i tin balamalele.

Inteleg despre ce vorbesti, insa eu ma mai uit si la buget, de banii pentru statiile dese se poate dezvolta transportul de suprfata, astfel avem si metrou si transport CIVILIZAT(rapid, predictibil) de suprafata, dar si benzi pe care pot sa circule ambulantele. Iar in cazul in care spui tu, avem doar metrou cu statii dese, iar la suprafata nimic. Pot sa iti dau ex M2, acolo in orele de varf e o fregventa foarte buna, cu toate acestea trenurile sunt full, ce ar fi daca am avea statii dese?
Insa daca am fi avut o linie RATB pusa la punct la suprafata, o parte de oameni ar putea circula rapid in RATB.

 


Re: Stiri Goldmund

As dori si eu sa comentez articolul      
care este mereu actual...
http://www.capital.ro/detalii-articole/...maril.html

1-Bucuresti nu este Romania, din nici un punct de vedere. In primul rand ca Bucuresti si Ilfov au un PIB asemanator cu media din UE. In Romania exista judete 'sarace' precum Teleorman, Gorj sau Vaslui. Sa vorbim de media nivelului de trai a Romaniei cand e vorba de Metrou Bucuresti, mi se pare aberant, o gafa in argumentatie.
2- Transportul in comun din tarile UE este subventionat de oras, regiune, tara si chiar de UE(v. si cofinantarea UE a Magistralei Metrou M5!)
3- comparatia cu Londra e deja absurda. Metropola de pe Tamisa are o politica restrictiva in privinta traficului individual auto, salariile sunt mari in comparatie cu media UE, calitatea serviciilor 'metropolitanului' sunt de invidiat si de orasele mari franceze sau germane.
4- ce nu se spune in articol este de ex. faptul ca in Viena transportul cu metroul e gratuit pentru scolari(!)
4-nu inteleg de ce intr-un oras precum Bucuresti nu se incearca, individual, de firmele mari - care au multi angajati - o cofinantare a abonamentelor de metrou - e si in interesul firmelor ca de ex. iarna si mereu cand sunt ambuteiaje in oras - personalul lor sa vina la timp si rapid la servici cu metroul...Sau exista deja acest model?
5- cand M5 va fi gata(pana in Pantelimon) numarul calatorilor metroului va creste mult peste numarul locuitorilor celor doua mari cartiere bucurestene - mai multi calatori vor profita de mai multe legaturi ale magistralelor de metrou! Concluzia este o optimizare mai buna a costurilor per total(mentenanta, salarii, etc) versus suma totala a incasarilor din biletele/abonamentele calatorilor.
Pe de alta parte, noile rame de metrou si inflatia vor face ca preturile biletelor sa creasca continuu.

 


Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435668 posts in 5431 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use