Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

984 posts, 304599 views
 
Go to page:  1  ... 39 40 41 42 43 44 45  ... 71
 
 

📖 Pagination options
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing BodoMinea

Salut @spikebrain,

În primul rând, ca o chestie generală pe forum. Din moment ce răspunsul tău făcea referire în mare la un singur subiect, cred că îl puteai formula într-un singur mesaj cu mai multe citate și răspuns punctual fiecăruia, se încarcă aiurea topic-urile așa cu mesaje repetate de la același utilizator, dar mă rog. Să trec la subiect.

bercenicity wrote:
In 2006 cand s-a lansat sistemul nu era asa grav. Abia se lansase 3G-ul de cateva luni (HSDPA abia peste un an), la preturi nu foarte mici.

Corect.
spikebrain wrote:
Albert wrote:
Sincer, eu nu m-am gândit nicodata ca validatoarele sunt offline. Cel mai grav mi se pare ca ei scriu soldul pe card, in loc sa îl scrie pe server. Asta ar trebui sa fie o prioritate, sa facă validatoarele online.

In procent de 99% in transport public soldul este pe card si nu pe server. Aceasta in principal din 2 motive : unul istoric pentru ca relativ recent conexiunea mobila de date are o viteza si un pret care sa permita conexiuni in timp real iar pe de alta parte validarea trebuie sa aiba o viteza mare si sa fie posibila si in zone unde nu exista conexiune de date.
La Roma, Paris, Bruxel etc. soldul este pe card nu pe server :).

Corect din nou. Soluția în 2006 era doar pe card, iar în prezent soluția ideală este și pe card și pe server. Motivul este simplu, rețelele mobile au latență (a se vedea cât durează o plată cu cardul autorizată în timp real) și nu sunt disponibile peste tot pe unde ajunge transportul public (tunele, zone periurbane etc). Dar asta nu înseamnă că sistemul de taxare dintr-o capitală europeană cum vrea să fie Bucureștiul poate rămâne complet offline cu sincronizări la ieșirea din programul de circulație. Da, în toate orașele pe unde am fost se stoca și pe card, dar sistemul era conectat ȘI LA NET pentru antifraudă în timp real și încărcări online rapide.
spikebrain wrote:
Costin wrote:
Si cum se controleaza plata calatoriei daca e direct la validator (adica fara bon)?

Pai acum cum se verifica un card Activ daca nu ai chitanta ? :)
Validatoarele se trec in stare de control si prin apropierea cardului in aceasta stare, in loc sa se valideze cardul se realizeaza o veificare si se afiseaza un mesaj daca respectivul card a fost validat sau nu. Si pentru carduri EMV va functiona probabil similar. La Londra nu am vazut sa se elibereze chitanta nici la metrou nisi in autobuzele etajate…

Am fost la Londra și este cum spui tu. Dar nu ne putem compara cu Londra, noi care nici măcar nu avem sistemul online. Am altă încredere în sistemul de la Londra, care s-a făcut cu cap și cu colaborarea dintre operatorii de transport, procesatorii de plăți și emitenții de carduri și sistemul parțial și probabil semi improvizat care va fi la noi. Eu unul sunt foarte sceptic cu acest proiect, în special pentru că nu s-a luat din start în calcul toată flota și pentru că nu s-au adresat problemele în ordinea firească (1. întâi facem sistemul să fie online, 2. adăugăm alte funcționalități). Sistemul online ar aduce beneficii și celor care folosesc abonamente (eventual chiar un sistem online pentru abonamente REDUSE), o parte importantă din utilizatorii STB, care nu vor face nimic cu sistemul de plată EMV.


spikebrain wrote:
1. Incearca sa faci ce zici tu: o modificare pe card si apoi vorbim. In primul rand ca nu e trivial sa gasesti chei de criptare (asa si servere de la NSA au fost compromise...) iar apoi daca reusesti si vei reusi sa modifici ceva pe card vei vedea in cat timp cardul va fi blocat :)
2. Multiplele cazuri au fost unul si este o vulnerabilitate raportata si pe site-rile de afara care a fost de mult fixata dupa cum zice si in articol. Oricum bugul se referea exclusiv la cardul Multiplu (cardurile de tip Ultralight) nu la cel Activ.
3. Cand ai incarcat online ultima data ca sa vezi in cat se face reincarcarea? Reincarcarea a fost facuta in cazul tau dupa 3 zile? Dupa una? Dupa 3 ore ? dupa o ora? Eram doar curios.

1. Ei bine, aici contraargumentul e degeaba. Nu numai că am încercat, dar am și făcut și reușit asta. Nu, nu am folosit niciodată un card încărcat fraudulos pentru a călători, cardurile ACTIV MIFARE pe care am experimentat diferite metodologii de atac le-am păstrat separat undeva acasă, nu cumva să le încurc când circul. Și am descris în detalii tehnice întregul proces pe forum, într-o conversație la care am participat amândoi, aflată aici: viewtopic.php?f=21&t=1691&p=280686#p280686
Deci pe scurt, nu vorbim din povești. Cardurile offline-only sunt o vulnerabilitate care poate fi exploatată de un răufăcător, însă la ce valoare scăzută au călătoriile în București, nu merită. Dar se adaugă listei de motive pentru care sistemul are nevoie de un update din punct de vedere al arhitecturii.
2. Vulnerabilitatea cardurilor MIFARE este inerentă, nu a fost rezolvată și nu se va rezolva decât prin înlocuirea produsului (cu DESFIRE, varianta mai nouă cu criptare mai performantă, dar care necesită alte cititoare) sau prin regândirea sistemului încât să nu depindă două sau mai multe validări consecutive strict de valoarea scrisă pe suportul ce se află în controlul călătorului (sistemul online anti-fraudare trebuie să funcționeze în timp real, nu cu niște tabele de bilanț care ajung să fie sincronizate cam o dată pe săptămână - estimarea aceasta cu o dată pe săptămână se bazează pe faptul că există și puncte de încărcare card care emit titluri de călătorie offline, doar portofel electronic, a se vedea harta de pe site-ul STB - https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 00017&z=11 „Unități Offline” - și pe faptul că echipamentele responsabile cu sincronizarea nu sunt funcționale întotdeuna la capăt de linie pe toate vehiculele - existând vehicule care se retrag și sunt scoase de sub tensiunea electrică, etc.). Aceasta este în continuare exploatabilă cu unelte disponibile pe net, atât pentru varietatea „Ultralight” (cardurile MULTIPLU) cât și pentru varietatea „Classic” (Cardurile ACTIV). În realitate, cardurile tip MULTIPLU sunt chiar ceva mai sigure pentru că au un contor hardware din fabrică... și e decrease only. Deci nu se poate reîncărca creditul pe ele nici prin scriere bloc cu bloc pentru că... e fizic imposibil!
3. O să citez din mail-ul primit după ce am încărcat ultima dată un card online (luna octombrie 2019): Dupa finalizarea unei reincarcari va rugam sa permiteti pana la 24h pentru actualizarea soldului in RATB* Online, intrucat actualizarea se face o singura data pe zi.
Ei bine, la mine a durat mai mult. Am încărcat pe data de 21 în ideea că pe 23, când aveam nevoie să merg cu un autobuz preorășenesc va funcționa. Ei bine, 2 zile mai târziu am primit „SOLD 0” la validatorul din autobuzul preorășenesc. Ziua următoare, pe 24, în tramvaiul 41 a funcționat, mi s-a confirmat reîncărcarea și la finalul zilei am primit și mail.
Anul trecut când circulam cu autobuzele preorășenești mai mult foloseam destul de des încărcarea online și în general, ca regulă, mergea în a treia sau a patra zi, niciodată în a doua (cu excepția unei dăți când mi s-a activat într-un tramvai în ziua de după încărcare).
Oricum, o experiență proastă și prea nepredictibilă pentru a fi utilă unui călător frecvent. Inacceptabil pentru perioada în care ne aflăm.

* da, anul trecut prin lunile 9-11 mail-urile de la încărcare încă veneau cu sigla și titulatura de „RATB”, că e greu să actualizezi un template.

E nevoie de investiții, viziune și consultanți serioși în domeniu pentru a trage la linie sistemul acesta „mamut” și foarte greoi.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing spikebrain

Salut Bodo,

Hai sa le luam pe rand:

1. Sistemele de taxare sunt de 2 feluri : card centric si account based.
La cele card centric lucrurile sunt ca la Bucuresti, Paris etc. adica totul pe card.
La cele account based sunt in genul TfL (ma rog ei au si card centric dar este din ce in ce mai putin folosit, ma refer la Oyster).
Un sistem card centric nu poate fi online decat asa cum mentionai pentru chestii gen recharge. Anti frauda online este exclus la card centric din motive de putere de procesare pe server... Eu cel putin nu stiu nici un exemplu la care sistemele card centric sa aiba un sistem antifrauda online. As fi interesat daca poti sa-mi indici unul ca ar fi interesant de studiat. Atentie, ma refer la un sistem care sa faca procesari in timp real si sa gaseasca situatii de genul celor evocate de tine adica anumite carduri care au fost corupte si nu la simple liste negre care functioneaza mult mai bine offline.

2. Sistemele EMV nu pot fi "ïmprovizate". Acestea nu pot functiona decat in urma unor certificari extrem de stricte. Totul pentru ca in sistemul bancar nu se permit brese de securitate. Daca vor fi plati EMV pe OTOKAR, acestea vor fi OBLIGATORIU online si OBLIGATORIU certificate EMV Level1, Level 2 si Level 3. De asta poti si sigur. Hai sa nu ne mai subestimam si sa ridicam pe altii in slavi ca nu e cazul. Aici ar fi mult de spus dar pentru informare, sistemul de la Londra a fost facut pe banii Mastercard si Visa (ambele au sediile pe Europa la Londra) care au investit seci de milioane de lire in acele sisteme. Nu am timpul necesar sa detaliez dar nu e asa simplu cum pare sa se faca un sistem similar cu cel de la Londra pentru ca necesita servere extrem de puternice. Fara a intra in foarte multe detalii, nu plata EMV este interesanta la Londra ci modul de tarifare. Pe foarte scurt, exista 2 modele in EMV: unul bazat pe un tarif fix, similar cu portofelul electronic de la STB si altul pe agregare unde tariful este decontat la sfarsitul zilei functie de cate calatorii ai facut ( de genul daca ai facut 2 calatorii platestii 2 dar daca ai facut 10 calatorii platesti abonament pe o zi ca e mai convenabil). Aceasta procesare de a plati abonament zilnic in loc de 10 calatorii se face pe serverele TfL si pentru a putea face calculele la milioane de calatori ai nevoie de foarte mare putere de procesare. Cel mai probabil la STB va fi primul model ceea ce  ar fi ok pentru calatorii ocazionali si/sau turisti. Al doilea tip de sistem ar necesita investitii imense care nu cred ca vor fi facute prea curand...
3. Referitor la faptul ca la cardurile offline-only sistemul e vulnerabil, ai amestecat 2 lucruri si te-ai contrazis in acelasi paragraf. Cardurile sunt de 2 feluri: asa zisele memory card (din care fac parte si Mifare 1K si Ultralight folosite la STB) si chip cardurile gen Calipso sau Desfire care au si o parte de procesare pe ele, care nu pot fi sparte (cel putin teoretic) dar care tot offline sunt. Intr-adevar tendinta este sa se treaca pe online dar trendul e dat mai mult de banci, ghici de ce ? :)
Asa cum am zis si ai confirmat si tu, da Mifare se poate sparge folosind forta bruta dar atunci ai spart un singur card (si nici macar... dar nu vreau sa dau detalii aici) insa de asta sunt implementate si mecanisme suplimentare de securitate gen criptare suplimentara a datelor si mecanisme de detectie a cardurilor fraudate la nivel central. Vulnerabilitatea Mifare sta in standardul lor si nu in modul cum au fost implementate la Bucuresti asa cum ai precizat si tu.
4. Sincer nu am inteles afirmatia ta ca sunt in continuare vulnerabile cardurile UL pentru ca nu sunt sincronizate datele la cap de linie! Nu vad legatura. Asa cum singur ai spus, la UL exista un contor care se decrementeaza (mai precis sunt niste fuse biti care se ard la fiecare validare) si nu vad cu ce este asta vulnerabil ca nu se face nu stiu ce sincronizare de date la cap de linie...
5. Referitor la reincarcari online, probabil ca ai vrut sa spui octombrie 2018. Tocmai de asta am si intrebat pentru ca in ultima vreme am vazut ca merge mai repede.
6. referitor la consultanti sa stii ca sunt vreo 2-3 firme care au oameni buni in domeniul acesta in Romania dar ce ar trebui intr-adevar ar fi investitii mai mari dar cu investitiile stim cum stam pe aici pe la noi ...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing BodoMinea

spikebrain wrote:
5. Referitor la reincarcari online, probabil ca ai vrut sa spui octombrie 2018. Tocmai de asta am si intrebat pentru ca in ultima vreme am vazut ca merge mai repede.

Da. 2018. Sorry. Nu știu, anul acesta nu am mai folosit pentru că stau într-o zonă în care pot încărca direct la caserie și e mai sigur așa. Dar tot am mari dubii că se poate mai repede de ziua următoare într-un caz fericit. Oricum aplicația web e neîntreținută, are probleme estetice (sigla de calitate oribilă) și de compatibilitate cu browserele moderne (include scripturi nesigure.... necesită activarea manuală în browser) și mai mult de atât.... nu încarcă abonamente reduse. Grosul cozilor, elevii și studenții nu au posibilitatea de a încărca online. Cât de greu o fi ca prima dată în anul școlar/universitar să îți faci la caserie abonament și să te bifeze ca având calitatea respectivă verificată în baza documentelor pentru un an... și timp de un an îți poți face online. E efectiv încă o coloană de adăugat în baza de date. Dar nu ăsta e interesul...
stb.png (173.79 KB; downloaded 4006 times)


spikebrain wrote:
4. Sincer nu am inteles afirmatia ta ca sunt in continuare vulnerabile cardurile UL pentru ca nu sunt sincronizate datele la cap de linie! Nu vad legatura. Asa cum singur ai spus, la UL exista un contor care se decrementeaza (mai precis sunt niste fuse biti care se ard la fiecare validare) si nu vad cu ce este asta vulnerabil ca nu se face nu stiu ce sincronizare de date la cap de linie...

Sunt mesajele lungi și se mai pierde firul ideilor de ambele părți. Ziceam tocmai că UL e mai sigur așa cum a fost proiectat în București. Pentru a „sparge” sau mai mult păcăli UL-ul ar trebui să vii cu propriul card UL care nu va fi imprimat ca unul STB. Pe Activ (Classic) în schimb, în ~15 min. per card se pot recupera toate cheile printr-un atac mixed online și offline (online/offline relativ la card, fără legătură cu sistemul STB-ului) și se poate rescrie de câte ori dorești. Acestea voiam să spun că sunt vulnerabile pentru că poți efectiv să rescrii snapshot-uri (netransferabile între carduri diferite!) până își dă antifrauda lor sync. Și nu, nu e asta problema nr. 1 a sistemului... e doar un argument pentru un upgrade care din partea mea poate să fie strict software.

spikebrain wrote:
Un sistem card centric nu poate fi online decat asa cum mentionai pentru chestii gen recharge. Anti frauda online este exclus la card centric din motive de putere de procesare pe server... Eu cel putin nu stiu nici un exemplu la care sistemele card centric sa aiba un sistem antifrauda online. As fi interesat daca poti sa-mi indici unul ca ar fi interesant de studiat. Atentie, ma refer la un sistem care sa faca procesari in timp real si sa gaseasca situatii de genul celor evocate de tine adica anumite carduri care au fost corupte si nu la simple liste negre care functioneaza mult mai bine offline.

Detaliile despre astfel de sisteme nu prea sunt divulgate public din motive evidente, dar din perspectiva mea ca dezvoltator de software în transport, un sistem implementat după 2013-2014 poate avea lejer antifraudă online la un sistem, fie el și card-centric (sincer acum... account based, card based, e o modificare structurală, dar numărul de validări tot ăla e), așa cum poate avea și statistică în timp real. Adică problemele astea de infrastructură de backend... în anul 2019 se rezolvă prin cloud, prin scalare automată a resurselor, prin virtualizarea serverelor și aducerea mai multor mașini virtuale online în peak-hour. Dar astea sunt niște tehnologii de avangardă care nu sunt prinse în caietele de sarcini prin partea noastră de Europa. Mai trebuie să ne maturizăm în materie de caiete de sarcini.

spikebrain wrote:
2. Sistemele EMV nu pot fi "ïmprovizate". Acestea nu pot functiona decat in urma unor certificari extrem de stricte. Totul pentru ca in sistemul bancar nu se permit brese de securitate. Daca vor fi plati EMV pe OTOKAR, acestea vor fi OBLIGATORIU online si OBLIGATORIU certificate EMV Level1, Level 2 si Level 3. De asta poti si sigur. Hai sa nu ne mai subestimam si sa ridicam pe altii in slavi ca nu e cazul. Aici ar fi mult de spus dar pentru informare, sistemul de la Londra a fost facut pe banii Mastercard si Visa (ambele au sediile pe Europa la Londra) care au investit seci de milioane de lire in acele sisteme. Nu am timpul necesar sa detaliez dar nu e asa simplu cum pare sa se faca un sistem similar cu cel de la Londra pentru ca necesita servere extrem de puternice. Fara a intra in foarte multe detalii, nu plata EMV este interesanta la Londra ci modul de tarifare. Pe foarte scurt, exista 2 modele in EMV: unul bazat pe un tarif fix, similar cu portofelul electronic de la STB si altul pe agregare unde tariful este decontat la sfarsitul zilei functie de cate calatorii ai facut ( de genul daca ai facut 2 calatorii platestii 2 dar daca ai facut 10 calatorii platesti abonament pe o zi ca e mai convenabil). Aceasta procesare de a plati abonament zilnic in loc de 10 calatorii se face pe serverele TfL si pentru a putea face calculele la milioane de calatori ai nevoie de foarte mare putere de procesare. Cel mai probabil la STB va fi primul model ceea ce  ar fi ok pentru calatorii ocazionali si/sau turisti. Al doilea tip de sistem ar necesita investitii imense care nu cred ca vor fi facute prea curand...

Cunoștințele mele despre EMV sunt limitate. Cunosc și înțeleg în linii mari ce ai spus și este corect. Nu poți ieși din certificări pentru a improviza, normal, dar chiar tu spui că pentru sistemul din Londra a fost o colaborare masivă cu emitenții de carduri și au fost investiții colosale. Lucruri care la noi nu se vor face. O să fie „minimul funcțional și funcțional doar câte o dată”. Cât despre „să nu ne mai subestimăm”, din păcate la mine există un precedent. Oricât aș fi eu de „early adopter” pe parte de orice electronic, inclusiv plata prin mijloace electronice, intru în discuție pe un picior de scepticism când e vorba de „stat”.

O poveste pe care o spun tuturor când vorbesc despre ticketing: în urmă cu 2 ani am fost la Sibiu și abia se introdusese plata contactless în autobuze. Cu validator dedicat, unul mare și butucănos. Nu scria „plata cu Visa” sau „plata cu Mastercard” ci „plata contactless, cu cardul bancar direct în vehicul”. Cum eram doar în vizită, eu și colegul cu care eram am făcut fix așa. Ne-am urcat în autobuz, am apropiat cardurile Visa Electron de la BRD de validatoare (efectiv niște micro-POS-uri), s-au aprins cele 4 LED-uri verzi, s-a gândit puțin și a scris „BILET ACHITAT”. Am mers așa de două ori, a treia oară a venit controlul și ne-a amendat. Deși scria bilet achitat, tranzacțiile nu se duceau în sistem. Ei aveau contract doar cu Mastercard, nu și cu Visa pe atunci (anul acesta am înțeles că s-a rezolvat). Deci eu am mers cu autobuzul de bună credință, am apropiat cardul, mi s-a afișat bilet achitat. Să mai am încredere în sistemele instalate de bănci românești pentru operatori români? Nu prea. Nu e problema mea să îmi verific aplicația băncii după fiecare călătorie (plus că poate era offline validarea tranzacției... cine știe) sau să intuiesc că dacă nu am primit bon nu a mers plata - cât timp eu am văzut BILET ACHITAT și apoi am luat amendă. Eu am înjurat și mi-am văzut de viață. Era weekend, nu aveam unde să contest. Nu stăteam încă o zi în Sibiu pentru a mă da în judecată cu Tursibul pentru 50 de lei penalizare a unui călător de bună credință. Dar dacă era un străin... principalul public țintă al plății prin EMV, oare ce părere avea? Un sistem prost, incomplet. Aceași părere pe care ar avea-o și dacă s-ar implementa EMV doar pe Kapsch/Otokar în București - „pe ăsta plătesc cu cardul, pe ăsta nu, pe ăsta da (...)”. You get the point.

Oricum, la noi multe sunt trecute ca vederea și neajunsuri trecute la categoria „e normal” sau „se mai întâmplă”. Să ne amintim cum timp de mai multe zile anul trecut SAT-ul lua mai mulți bani decât valora călătoria de pe card și apoi au și mers cu validatoarele oprite nu știu cât timp. Oare dacă erau online.... nu puteau să detecteze imediat situația și să și pusheze un update care să o rezolve? Oare dacă aveam EMV... ne lua mai mulți bani de pe card?
( https://observator.tv/economic/sistem-t ... 58567.html )

E un drum lung și anevoios prin hârțogăraie și interese până la civilizație.

Mai bine noi, care înțelegem cu ce se mănâncă treburile astea, am elabora niște liste pertinente de sugestii și sesizări care să fie înaintate de asociație sub o formă instituțională.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing punmeister

punmeister wrote:
Cristy wrote:
STB a lansat licitatia pentru introducerea metodei de plata a calatoriei cu cardul bancar direct la validator.
Acest sistem vizeaza doar mijloacele de transport cu validatoare de tip nou, Kapsch, deci doar Otokar.

SERVICII DE INTRODUCERE A SISTEMULUI DE PLATA PRIN POS A TITLURILOR DE CALATORIE PRIN CENTRELE DE EMITERE SI REINCARCARE CARDURI, LINIA TURISTICA, MIJLOACELE DE TRANSPORT PUBLIC SI AUTOMATELE DE VANZARE STB SA

Procedura este impartita in doua loturi:
1. Servicii de introducere a sistemului de plata prin POS a titlurilor de calatorie in locatii. Valoare: 234.787,14  RON
2. Servicii de introducere a sistemului de plata cu card bancar de tip contactless direct la validatoarele ce echipeaza vehiculele de transport public. Valoare: 1.144.339,70  RON

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 25.06.2019 15:00

Caietul de sarcini:

BCR este singurul ofertant pentru ambele loturi, acum se afla in evaluare financiara.

Peste 10 zile o sa se semneze contractul cu BCR.

 



Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing travelpouch

Ar fi minunat daca ar face parteneriat si cu MobilPay Wallet; prin aceasta aplicatie se pot cumpara bilete la Constanta, Timisoara (inclusiv la vaporas), Resita, Ploiesti, Turda, Cluj, etc...

Diferenta fata de plata prin SMS este ca tariful este afisat in RON; se evita astfel o conversie ulterioara pe care ti-o face operatorul de telefonie mobila la emiterea facturii.

Plus ca aplicatia respectiva este foarte usor de folosit, poti salva mai multe carduri bancare, etc etc.

Are cineva informatii referitoare la o eventuala colaborare cu MobilPay Wallet?

Albert wrote:
Sa-i vedem si la treaba. :bere:

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Cristy

Oare ați observat și voi că noile validatoare Kapsch au devenit mai lente la citirea cardului, odată cu trecerea timpului?
Am întâlnit foarte multe cazuri în ultima vreme în care dacă apropii cardul durează aproape două secunde până validează (de când se stinge ledul verde și până la confirmare).
Cele vechi validează mai repede dacă nimerești poziția cardului din prima.
E o situație cel puțin bizară pentru că la intrarea în circulație a Otokarelor funcționau instant.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing satanistu

Sunt foarte lente fata de cele de la UTI... extrem de lente pot spune.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing punmeister

punmeister wrote:
Cristy wrote:
STB a lansat licitatia pentru introducerea metodei de plata a calatoriei cu cardul bancar direct la validator.
Acest sistem vizeaza doar mijloacele de transport cu validatoare de tip nou, Kapsch, deci doar Otokar.

SERVICII DE INTRODUCERE A SISTEMULUI DE PLATA PRIN POS A TITLURILOR DE CALATORIE PRIN CENTRELE DE EMITERE SI REINCARCARE CARDURI, LINIA TURISTICA, MIJLOACELE DE TRANSPORT PUBLIC SI AUTOMATELE DE VANZARE STB SA

Procedura este impartita in doua loturi:
1. Servicii de introducere a sistemului de plata prin POS a titlurilor de calatorie in locatii. Valoare: 234.787,14  RON
2. Servicii de introducere a sistemului de plata cu card bancar de tip contactless direct la validatoarele ce echipeaza vehiculele de transport public. Valoare: 1.144.339,70  RON

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 25.06.2019 15:00

Caietul de sarcini:

BCR este singurul ofertant pentru ambele loturi, acum se afla in evaluare financiara.

Contractul a fost semnat azi dimineata 8-)

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing oc7avian

Cristy wrote:
Oare ați observat și voi că noile validatoare Kapsch au devenit mai lente la citirea cardului, odată cu trecerea timpului?

Am același sentiment. Înainte era instant. Nici n-apucam să ating validatorul. Acum stau cu cardul lipit ceva vreme până reacționează.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing travelpouch

Au apărut bilete de București în meniul MobilPay App. Sunt disponibile următoarele:
- abonament de o zi: 8,47 RON;
- o călătorie express: 3,64 RON;
- o călătorie urbană: 1,70 RON;
- o călătorie regională: 1,70 RON.

Probabil ca urmare a semnării contractului cu BCR.

travelpouch wrote:
Ar fi minunat daca ar face parteneriat si cu MobilPay Wallet; prin aceasta aplicatie se pot cumpara bilete la Constanta, Timisoara (inclusiv la vaporas), Resita, Ploiesti, Turda, Cluj, etc...

Diferenta fata de plata prin SMS este ca tariful este afisat in RON; se evita astfel o conversie ulterioara pe care ti-o face operatorul de telefonie mobila la emiterea facturii.

Plus ca aplicatia respectiva este foarte usor de folosit, poti salva mai multe carduri bancare, etc etc.

Are cineva informatii referitoare la o eventuala colaborare cu MobilPay Wallet?

Albert wrote:
Sa-i vedem si la treaba. :bere:

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing ByOnu

travelpouch wrote:
- o călătorie urbană: 1,70 RON;
- o călătorie regională: 1,70 RON.


:think:

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Albert

Așa o sa fie și plata cu cardul bancar. E și normal sa fie mai scumpă călătoria dacă nu ai card de transport...

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing CiprianTRB

travelpouch wrote:
- o călătorie urbană: 1,70 RON;
- o călătorie regională: 1,70 RON.

Cum ai putea plăti cu cardul o călătorie regională dacă pe linii regionale circula doar Citaro?

 


Go to page:  1  ... 39 40 41 42 43 44 45  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2311 forum members have written 423635 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use