Topic: Discuții diverse
4065 posts, 1005923 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Aşa am zis şi eu despre 11, că nu au pus 611 în locul lui, dar după vreo 3 ani şi-au amintit că nu e tradiţional prin Ghencea şi l-au scos de acolo.
Axel wrote:
Linia 330 numai revine niciodata pe vechiul traseu daia nu au mai bagat naveta 623.
Aşa am zis şi eu despre 11, că nu au pus 611 în locul lui, dar după vreo 3 ani şi-au amintit că nu e tradiţional prin Ghencea şi l-au scos de acolo.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Cred ca o ipoteza mai plauzibila pentru neinfiintarea unei linii naveta 623 si modificarea "ad-hoc" a liniei 330 este deficitul (artificial creat) de autobuze. Logica ar spune ca 330 sa revina la traseul prin Pantelimon cand vor fi gata lucrarile la linia de tramvai pe Liviu Rebreanu, adica in ianuarie 2013 (conform contractului...mai vedem ).
Cred ca o ipoteza mai plauzibila pentru neinfiintarea unei linii naveta 623 si modificarea "ad-hoc" a liniei 330 este deficitul (artificial creat) de autobuze. Logica ar spune ca 330 sa revina la traseul prin Pantelimon cand vor fi gata lucrarile la linia de tramvai pe Liviu Rebreanu, adica in ianuarie 2013 (conform contractului...mai vedem ).
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
SprinterXP
Si asa se slabesc frumusel cilindrii de la usi, din cauza onor idioti care stau sprijiniti de usa in timp ce soferul o deschide (ca si in filmarea lui Axel), sau din cauza unor mosi si babe care atunci cand urca/coboara din autobuz se tin de bara de la usa de mai au putin si iau usa cu ei.
Astazi am avut ocazia de a calatorii cu 4845 pe linia 102 si am observat ca are cilindrii de la usa 3 foarte slabiti (puteam sa inchid usa cu mana ).
Axel wrote:Gabi23 wrote:
Din cauza calatorilor care nu mai incap in autobuze, au inceput sa se lase cu geamuri sparte pe anumite linii (de ex: pe linia 139 Ferentari) sau cu usi rupte sau fortate bine de tot pe la toate autobazele. Un astfel de caz, astazi 4976 de la Autobaza Titan pe linia 335. Avea una din foile usii 3 impinsa destul de bine spre interior de catre calatori. E bine ca autobuzul respectiv inca e in garantie... Pe linia 335 abia fac fata 35 de ture la ora de varf, iar cand se retrag jumate e jale...
Dupa cum am spus stiu perfect linia 335.
Ai dreptate Gabi linia 335 este supra-aglomerata dimineata abia fac fata autobuzele, din pacate sunt doar 30 de autobuze nu 35 dar oricum a crescut numarul lor de la 26 de autobuze.
Acum 2 dimineti cand ma duceam normal la scoala am dat peste o cursa dasta aglomerata.
Ora 6:40 dimineta astept un 335 la Titan vine 4586 incarcat deja la gradul 1 am avut noroc ca am mai prins un scaun in spate, insa nu a mai putut lua calatorii din statia Sarafinesti dar la Zefirul un om a stricat toata treaba din cauza faptului ca nu vroia sa astepte urmatorul autobuz s-a inghesuit la usa 3 ca un soarece in sardina de a nenorocit usa 3, ca si ceilalti calatori:DAR TINETI CU MANA SA NU SE MAI DESCHIDA si asa au fortat usa 3 pana cand foia stanga s-a blocat.
Totusi poate apar cele 35 de ture in 335 ca io va zic sincer sunt 30 de ture in ora de varf.
Mai jos un film cand am coborat din 4586.
Si asa se slabesc frumusel cilindrii de la usi, din cauza onor idioti care stau sprijiniti de usa in timp ce soferul o deschide (ca si in filmarea lui Axel), sau din cauza unor mosi si babe care atunci cand urca/coboara din autobuz se tin de bara de la usa de mai au putin si iau usa cu ei.
Astazi am avut ocazia de a calatorii cu 4845 pe linia 102 si am observat ca are cilindrii de la usa 3 foarte slabiti (puteam sa inchid usa cu mana ).
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
rosetti61
Chiar si in perioada cand nu existau sistemele de "om in usa" se defectau (rupeau usile), dar in momentul cand te prindea asa ramaneai. Si acum, daca un timp de, cu mana in usa, nu impingi, mecanismul se blocheaza (am vazut pe 41 cum cineva a vrut in ultimul moment sa forteze usile, dar nu a incercat in ideea ca vatmanul il vede si deschide, dar nu, a alergat pe langa tramvai pana si-a tras mana din usa). Cilindrii de Citaro sau oricare vehicul nou sunt mai delicati si mai predispusi la dereglari.
Si de ce asa? Nu calatorii sunt necivilizati, ci lipsa de vehicule duce la asa ceva. Cand se circula normal, nici macar IK260 sau DAF nu au avut probleme majore cu usile de la aglomeratie (la Ikarusuri avau un "delay" din momentul declansarii cilindrului si pana la inchiderea efectiva, decalat pe jumatati)
Chiar si in perioada cand nu existau sistemele de "om in usa" se defectau (rupeau usile), dar in momentul cand te prindea asa ramaneai. Si acum, daca un timp de, cu mana in usa, nu impingi, mecanismul se blocheaza (am vazut pe 41 cum cineva a vrut in ultimul moment sa forteze usile, dar nu a incercat in ideea ca vatmanul il vede si deschide, dar nu, a alergat pe langa tramvai pana si-a tras mana din usa). Cilindrii de Citaro sau oricare vehicul nou sunt mai delicati si mai predispusi la dereglari.
Si de ce asa? Nu calatorii sunt necivilizati, ci lipsa de vehicule duce la asa ceva. Cand se circula normal, nici macar IK260 sau DAF nu au avut probleme majore cu usile de la aglomeratie (la Ikarusuri avau un "delay" din momentul declansarii cilindrului si pana la inchiderea efectiva, decalat pe jumatati)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Apropo de uşi...
La tramvaie, uşile tip IFE sau Hannover au un senzor care le face ca atunci când prind ceva, să se redeschidă (şi apoi se reia ciclul de închidere). Însă... dacă vatmanul ţine apăsat un buton (,,Avarie" - de obicei e sigilat) tramvaiul pleacă cu uşile deschise. Mai frumos e că, din softul uşilor se poate mări viteza de închidere/deschidere, iar pentru butonul de varie se poate desface bordul şi şunta butonul respectiv (am văzut şi din astea), aşa că nu vă bazaţi mereu pe principiul că ,,uşa se deschide şi vagonul nu pleacă cu mine în uşă". Tot apropo de V3A, la vagoanele V3A-93 cu uşi IFE (adică toate minus vreo 2), uşile pot fi deschise în mers, ne-existând sistem de siguranţă aici (deci nu vă sprijiniţi de ele). În schimb, vagonul nu pleacă până nu sunt complet închise uşile (decât dacă se mânăreşte sistemul). La CH-PPC, V2A-T şi vagoanele produse de Faur, există sistem de siguranţă, deci uşile nu se pot deschide în mers. În cazul în care vatmanul dă comanda de deschidere a uşilor, acestea se vor deschide doar după aplicarea frânelor de staţionare.
La V3A-urile vechi, cu uşi armonice, sistemul era criminal de-a dreptul... uşile erau acţionate cu motoare electrice, însă nu exista nicio protecţie, ele strângeau până li se dădea comanda de redeschidere.
Un sistem asemănător este la Tatre, însă dacă uşile prind ceva, motorul nu mai poate strânge, creşte curentul pe el şi, după un timp este tăiată alimentarea şi uşa rămâne aşa. Ăsta e şi motivul pentru care la multe Tatre uşile se deschid/închid necorespunzător, fiind nevoie de aranjarea lor în depou.
Acum... despre autobuze: la Ikarus uşile nu puteau fi închise fără să se dea semnal sonor înainte (nu s-a reuşit mânărirea acestui sistem, deşi Ikarusurile au prins câte 2 - 3 RK-uri fiecare!). Exista şi o desincronizare între momentul comandării închiderii uşii şi închiderea efectivă, iar închiderea celor două părţi era desincronizată, pentru a se închide corespunzător. Uşile aveau ceva forţă şi era destul de greu să te lupţi cu ele.
La Dac-uri a existat un sistem de blocare a pornirii autobuzului dacă uşile nu sunt complet închise. Evident, nu existau senzori ci un buton pe care uşa îl apăsa când era închisă, care se putea ,,rezolva" uşor cu o sârmă. Ultimele uşi de Dac aveau o presiune destul de mică în uşi, astfel că uşile puteau fi uşor ţinute cu mâna. Mai demult, o serie de Dac-uri a avut uşi cu o presiune atât de mare, încât riscau să arunce canaturile în exterior. Prin urmare, la nivelul podelei au fost montate nişte opritoare care să limiteze cursa uşilor.
Totuşi, cele mai bune uşi de autobuze din istoria ITB/RATB au fost cele de Rocar de Simon. Construcţia lor nu le permitea ieşirea ,,din gabarit".
La Mercedes uşile, iniţial, se închideau destul de greu. Evident, s-a modificat sistemul, pentru ca uşile să apese mai tare călătorii din uşă, care altfel nu încăpeau. Cum sistemul e asemănător cu cel de Dac (de fapt, aproape identic), era lesne de înţeles că uşile se vor mişca de pe poziţiile lor din cauza aglomeraţiei.
Apropo de uşi...
La tramvaie, uşile tip IFE sau Hannover au un senzor care le face ca atunci când prind ceva, să se redeschidă (şi apoi se reia ciclul de închidere). Însă... dacă vatmanul ţine apăsat un buton (,,Avarie" - de obicei e sigilat) tramvaiul pleacă cu uşile deschise. Mai frumos e că, din softul uşilor se poate mări viteza de închidere/deschidere, iar pentru butonul de varie se poate desface bordul şi şunta butonul respectiv (am văzut şi din astea), aşa că nu vă bazaţi mereu pe principiul că ,,uşa se deschide şi vagonul nu pleacă cu mine în uşă". Tot apropo de V3A, la vagoanele V3A-93 cu uşi IFE (adică toate minus vreo 2), uşile pot fi deschise în mers, ne-existând sistem de siguranţă aici (deci nu vă sprijiniţi de ele). În schimb, vagonul nu pleacă până nu sunt complet închise uşile (decât dacă se mânăreşte sistemul). La CH-PPC, V2A-T şi vagoanele produse de Faur, există sistem de siguranţă, deci uşile nu se pot deschide în mers. În cazul în care vatmanul dă comanda de deschidere a uşilor, acestea se vor deschide doar după aplicarea frânelor de staţionare.
La V3A-urile vechi, cu uşi armonice, sistemul era criminal de-a dreptul... uşile erau acţionate cu motoare electrice, însă nu exista nicio protecţie, ele strângeau până li se dădea comanda de redeschidere.
Un sistem asemănător este la Tatre, însă dacă uşile prind ceva, motorul nu mai poate strânge, creşte curentul pe el şi, după un timp este tăiată alimentarea şi uşa rămâne aşa. Ăsta e şi motivul pentru care la multe Tatre uşile se deschid/închid necorespunzător, fiind nevoie de aranjarea lor în depou.
Acum... despre autobuze: la Ikarus uşile nu puteau fi închise fără să se dea semnal sonor înainte (nu s-a reuşit mânărirea acestui sistem, deşi Ikarusurile au prins câte 2 - 3 RK-uri fiecare!). Exista şi o desincronizare între momentul comandării închiderii uşii şi închiderea efectivă, iar închiderea celor două părţi era desincronizată, pentru a se închide corespunzător. Uşile aveau ceva forţă şi era destul de greu să te lupţi cu ele.
La Dac-uri a existat un sistem de blocare a pornirii autobuzului dacă uşile nu sunt complet închise. Evident, nu existau senzori ci un buton pe care uşa îl apăsa când era închisă, care se putea ,,rezolva" uşor cu o sârmă. Ultimele uşi de Dac aveau o presiune destul de mică în uşi, astfel că uşile puteau fi uşor ţinute cu mâna. Mai demult, o serie de Dac-uri a avut uşi cu o presiune atât de mare, încât riscau să arunce canaturile în exterior. Prin urmare, la nivelul podelei au fost montate nişte opritoare care să limiteze cursa uşilor.
Totuşi, cele mai bune uşi de autobuze din istoria ITB/RATB au fost cele de Rocar de Simon. Construcţia lor nu le permitea ieşirea ,,din gabarit".
La Mercedes uşile, iniţial, se închideau destul de greu. Evident, s-a modificat sistemul, pentru ca uşile să apese mai tare călătorii din uşă, care altfel nu încăpeau. Cum sistemul e asemănător cu cel de Dac (de fapt, aproape identic), era lesne de înţeles că uşile se vor mişca de pe poziţiile lor din cauza aglomeraţiei.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Aron
Acum cateva minute -am vazut pe #4179, si vreau sa zic ca avea decat 2 neoane functionale din 6...iar acum cateva zile am mers cu un autobu pe linia 122 si avea toate cele 3 neoane de pe partea stanga stinse, s-a bagat un nou mod de iluminare?? Eu stiam doar ca se puteau stinge primele 2 din fata, care se aprindeau la deschiderea usilor..
Acum cateva minute -am vazut pe #4179, si vreau sa zic ca avea decat 2 neoane functionale din 6...iar acum cateva zile am mers cu un autobu pe linia 122 si avea toate cele 3 neoane de pe partea stanga stinse, s-a bagat un nou mod de iluminare?? Eu stiam doar ca se puteau stinge primele 2 din fata, care se aprindeau la deschiderea usilor..
- Chev Celios
-
Posted:
-
- Axel
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Axel
31.10.2011.
Autobaza Alexandria trimite de astazi autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4 pe linia periferica 438, astazi la schimbul 2 circula 4721 ramane de vazut ce se intampla cu liniile 427,453.
4721-438,31.10.2011. by axel4955, on Flickr
4721-438,31.10.2011.1 by axel4955, on Flickr
31.10.2011.
Autobaza Alexandria trimite de astazi autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4 pe linia periferica 438, astazi la schimbul 2 circula 4721 ramane de vazut ce se intampla cu liniile 427,453.
4721-438,31.10.2011. by axel4955, on Flickr
4721-438,31.10.2011.1 by axel4955, on Flickr
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Astazi pe linia 336 se numarau calatorii cu autobuzele de la Militari. Erau folosite urmatoarele 10 autobuze:4655, 4665, 4668, 4670, 4671, 4672, 4674, 4675, 4677, 4753. Majoritatea sunt repartizate de fapt prin alte linii, dar pentru ca au acele cititoare au fost trimise astazi aproape toate pe aceasta linie (exceptie 4652 si 4657 pe care nu le-am vazut).
4674 - 336 - 01.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr.
Astazi pe linia 336 se numarau calatorii cu autobuzele de la Militari. Erau folosite urmatoarele 10 autobuze:4655, 4665, 4668, 4670, 4671, 4672, 4674, 4675, 4677, 4753. Majoritatea sunt repartizate de fapt prin alte linii, dar pentru ca au acele cititoare au fost trimise astazi aproape toate pe aceasta linie (exceptie 4652 si 4657 pe care nu le-am vazut).
4674 - 336 - 01.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr.
- Axel
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Axel
01.11.2011.
Prima zi cu autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4 pe linia periferica 460.
6214 intorcand in terminalul ''Laromet''.
6214-460,01.11.2011.. by axel4955, on Flickr
6214-460,01.11.2011.2 by axel4955, on Flickr
6214-460,01.11.2011.1 by axel4955, on Flickr
6214-460,01.11.2011. by axel4955, on Flickr
01.11.2011.
Prima zi cu autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4 pe linia periferica 460.
6214 intorcand in terminalul ''Laromet''.
6214-460,01.11.2011.. by axel4955, on Flickr
6214-460,01.11.2011.2 by axel4955, on Flickr
6214-460,01.11.2011.1 by axel4955, on Flickr
6214-460,01.11.2011. by axel4955, on Flickr
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
SprinterXP
Si pe linia 101 circula de cateva saptamani numai masini de numarat calatori.
Gabi23 wrote:
Astazi pe linia 336 se numarau calatorii cu autobuzele de la Militari. Erau folosite urmatoarele 10 autobuze:4655, 4665, 4668, 4670, 4671, 4672, 4674, 4675, 4677, 4753. Majoritatea sunt repartizate de fapt prin alte linii, dar pentru ca au acele cititoare au fost trimise astazi aproape toate pe aceasta linie (exceptie 4652 si 4657 pe care nu le-am vazut).
Si pe linia 101 circula de cateva saptamani numai masini de numarat calatori.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Robert24
Eu nu inteleg nimic din mesajul anterior. Poate ma lamureste cineva si pe mine
634 e deservit doar de Ferentari.
Eu nu inteleg nimic din mesajul anterior. Poate ma lamureste cineva si pe mine
634 e deservit doar de Ferentari.
- Citelis5396
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Robert24
Am vazut si eu acum. Dar parca acum vreo luna - doua era numai Ferentari.
Am vazut si eu acum. Dar parca acum vreo luna - doua era numai Ferentari.
📖 Pagination options