Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 223900 views
 
Go to page:  1  ... 39 40 41 42 43 44 45  ... 49
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Mai bine ar incerca cu o mina antitanc…Scapa si de masina si de cel care ar putea sa ii dea in judecata…
De curiozitate, despre ce complex comercial e vorba? Sa stiu sa nu cumpar vreodata de la ei.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Nu se specifică...Poate avem colegi din Iaşi care citesc forumul şi ne precizează ei...

 


Re: Siguranta rutiera andreiiul

Este vorba de Ergos Iasi. Probabil aceasta iesire
https://www.google.com/maps/@47.146934,27.6098979,3a,49.3y,29.68h,79.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLbZoK5mvUwi_2yZQscY94Q!2e0!7i13312!8i6656
Din ce am citit, masura a fost luata pt ca erau multi "soferi" care intrau in parcare pe sensul de iesire
https://ziare.com/limitatoare-viteza/centru-comercial-romania-iasi-premiera-limitatoare-viteza-anvelope-taiate-sens-interzis-1759823
După ce au instalat mai multe semne de circulație prin care se interzice accesul auto, administratorii complexului Egros din Iași au luat această măsură în premieră în România.
Mai mulți șoferi au căzut victime noului sistem, potrivit bzi.ro.

Majoritatea ieșenilor sunt de acord cu decizia administrației complexului.

Ani de zile s-a încercat stoparea șoferilor care au ales să taie intersecția și să intre pe sens interzis în incinta parcării complexului comercial Egros.

Administratorii au luat măsuri drastice. Dacă până nu de mult erau instalate nu mai puțin de 4 semne de circulație „Accesul Interzis” care mai tot timpul erau ignorate, șoferii care nu aleg să ocolească câțiva zeci de metri rămân acum fără cauciucuri, după amplasarea limitatorului de viteză cu țepi pe sensul interzis circulației.
„Este o proprietate privată, dacă nu s-a putut de voie bună, am luat măsuri mai drastice. Dacă respecți regulile, nu se întâmplă nimic”, a declarat acționarul Egros, Bogdan Gheorghiu.

De când a fost instalat, au fost destul de mulți conducători auto ce au suferit pagube materiale costisitoare.

Anvelopele găurite de acest tip de limitator nu se pot repara.

Decizia a venit ca o ultimă soluție a unei probleme care perpetuă de când a fost deschis acest complex comercial.

Majoritatea șoferilor susțin demersul
Clienții care frecventează complexul sunt de acord cu decizia luată de conducere.

Unii propun ca acest tip de limitator să fie instalat pe toate străzile în care nu se respectă sensul de mers.

"Doar noi am văzut 4 persoane care și-au stricat mașinile"
„Conducerea Egros a pus limitatorul. Doar noi am văzut 4 persoane care și-au stricat mașinile, au chemat asistența, dar nu au reacționat în vreun fel agresiv… E sens unic și nu cred că ar fi avut cum”, au reltata unele persoane din centrul comercial.

„Am văzut și eu unul care a rămas cu cauciucul moale… Mă amuză, au pus semne de interzis de le vedeai din avion… puseseră, la un moment dat, un cadru de metal, să rămână o bandă, tot intrau cum doreau ei. Bine le face, doar restul oamenilor nu sunt mai proști! Încă, dacă ar fi după mine, să pună așa pe toate străzile cu sens unic, să vedem atunci bizonii”, a declarat un șofer.


Si in Bucuresti sunt locatii unde se poate implementa un astfel de sistem, dar trebuie mult curaj. Exemple: parcarea subterana de la Grand Arena, parcarea Auchan Berceni unde indicatoarele sunt optionale.
Din pacate, ca si in cazul gardurilor de la tramvaie sau parapetilor NJ montati in unele zone, doar masurile fizice de reglementare a unor reguli de circulatie mai au efect in Romania. Frica de lege este 0 si Politia este depasita de situatie in multe zone.

 


Re: Siguranta rutiera subway guru

Si in vest se utilizeaza asa ceva dar nu sunt permanente, sunt gen armonica si le instaleaza politia de-a latul strazii atunci cand fugareste teroristi sau descreierati inarmati periculosi dupa care-i asteapta sa ramana pe janta ca sa-i dezarmeze, aresteze sau lichideze.

 


Re: Siguranta rutiera shoppy

Foarte bine ca se folosesc, ar trebui sa fie semnalizati mult mai bine.
In SUA am vazut mai multe prin filme, era un model permanent inglobat in beton.

 


Re: Siguranta rutiera subway guru

Ce am povestit eu se foloseste de multa vreme in Franta.

 


Re: Siguranta rutiera andreiiul

Cristi N wrote here:
Au lansat licitatie noua de autospeciale via tom_sawyer@peundemerg link

Anunt de participare: [CN1036090] - Autospeciale

Autoritate contractanta: INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI ROMANE

Autoritatea contractantă intenționează achiziționarea de autospeciale, în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație”

Valoarea totala estimata: 38.204.628 lei

Autospeciale – 300 buc.

Achizitia se refera la un proiect si/sau program finantat din fonduri ale Uniunii Europene:Da
Program/Proiect:Programul Operational Infrastructura Mare - POIM

Din caietul de sarcini:

AUTOSPECIALE - conform specificatiei tehnice nr. 672794 din 05.08.2021, cantitate 300 buc.
Autovehiculele trebuie sa aiba o putere minima de 130kW, motor benzina, cuplu minim 290Nm, tractiune integrala 4x4 permanent, iar caroseria sa fie de tipul AA, respectand cerintele obligatorii din Specificatia tehnica mai sus mentionata.

AA = caroserie berlina


Intre timp, dupa anularea licitatiei de mai sus a fost lansata o alta licitatie https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100143872 cu buget triplu fata de cea din 2021.
Specificatiile tehnice au ramas aceleasi si de data asta avem si castigator. Este vorba de Automobile Bavaria cu BMW 320iX. Deci pe la anul vom vedea BMW-uri alergand pe strazi.
Informatia legata de model am gasit-o aici https://sindicateuropol.ro/politia-rutiera-schimba-loganul-cu-bmw/?fbclid=IwAR2aE306VaaDezKovEC43GTYuO38F5iz0IKKtozq7M6KVGgdhadyDJunH3E
Poliția Rutieră schimbă Loganul cu BMW
18 septembrie 2022
Nu există comentarii
Așa cum vă transmiteam zilele trecute, la nivelul IGPR a fost desfașurată o licitație în vederea contractării, în cadrul proiectului ,,Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație” finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (P.O.I.M.) axa 2.5,  a unui număr de maxim 600 de autospeciale de poliție destinate specialității ”rutieră”.

Licitația a fost una ,,cu cântec” am putea spune noi, întrucât specificațiile tehnice pe care producătorii trebuiau să le îndeplinească au fost foarte dure, însa UNA a sărit în evidență: se dorea o autospecială cu o putere minimă de 130 kW, motor pe benzină, cuplu motor min. 290 Nm, tracțiune integrală 4×4 permanent (AWD), tipul caroseriei să fie AA, iar transmisia să fie automată pe o cutie de minim (atenție!) 8+1 trepte. Aici licitația a devenit extrem de interesantă! Încă de la apariția anunțului de participare (15.05.2022) am stat și am căutat ce modele de autovehicule s-ar putea mula pe aceste specificații.

Nu mică ne-a fost mirarea când, dupa aproximativ 2 săptămâni de căutări și discuții cu reprezentanți ai marilor dealeri auto, am ajuns la concluzia că SINGURA marcă ce ,,pică” pe aceste specificații este BMW. Iar tipul de BMW este 320ix. Acum, nu o să fim noi cei cârcotași, fiind relevant faptul că vom primi multe (sperăm la mai mult de una pe județ) autospeciale ,,adevărate” de poliție, așa cum multe țări (toate) din blocul comunitar au în dotare. Dar nu putem să nu ne întrebăm retoric – oare chiar atât de importantă era acea cutie de 8+1 trepte?! IGPR-ul nu putea să lărgească puțin sfera și să solicite o plajă mai largă pentru ca tot ce înseamnă producător auto de marcă să participe la licitație?!

Revenind la procedura de achiziție, pe data de 12 septembrie 2022, IGPR semnează și primul contract subsecvent cu Automobile Bavaria, la mai puțin de o lună după semnarea acordului cadru. Astfel, reprezentantul BMW România va trebui să livreze în maximum 270 de zile (așa cum prevede caietul de sarcini) 100 de autospeciale cu următoarele caracteristici și dotări:

categoria M1;
combustibil BENZINĂ;
cilindree min. 1900 cm3;
motor min. 4 cilindrii, min. 130 kW, min. 290 Nm cuplu;
transmisie 4×4 permanent, cutie automată min. 8+1 trepte;
1 set roti cu pneuri de vară și unul cu pneuri de iarnă;
roată de rezervă + cric + cheie roti;
volan reglabil pe două direcții cu comenzi montate pe el incluse;
ABS, ESP, ASR;
min. 4 airbag-uri;
proiectoare ceață;
viteza maximă – min. 210 km/h;
accelerație de la 0 la 100 km/h – max. 8 secunde;
5 locuri;
culoare alb + inscripționare specifică;
climatizare min. 1 zona;
oglinzi retrovizoare cu degivrare și reglare electrică;
scaun șofer reglabil pe 3 zone;
geamuri electrice;
covorașe față/spate cauciuc;
priză suplimentară portbagaj min. 10A;
rampă optico-acustică;
acumulator suplimentar identic cu cel de bază.
Noutatea apare la rampa de avertizare – autoritatea contractantă a solicitat posibilitatea pornirii/opririi independente, pe toată circumferința rampei, a luminilor roșii și/sau albastre, ceea ce nu am mai văzut de la rampele montate pe MCV-uri. De asemenea, se dorește ca rampele de avertizare să poată lumina în minim 5 moduri diferite selectabile.

Garanțiile solicitate sunt de minim 6 ani pentru rezistența la coroziune a caroseriei și minim 3 ani pentru echipamentele din dotarea autospecialei și inscripționării. În situația în care autospecialele suferă defecțiuni ce necesită transportul la o unitate service în perioada de garanție, furnizorul este obligat să asigure asistența tehnică 24/7, excepție făcând situațiile accidentelor rutiere. Prețul contractat pe o autospecială este de 163.343,41 lei (aprox. 33.200 euro). Primul lot de 100 de bucăți este așteptat să intre în dotarea Poliției Române cel târziu în iunie 2023.

De asemenea, nu putem să nu observăm faptul că în continuare, în ciuda TUTUROR insistențelor, evenimentelor, reportajelor, exemplelor etc. pe care atât noi, cât și opinia publică, le-am transmis în ultimii ani, factorii de decizie din Poliția Română continuă să pună eticheta de ,,autospecială” unui autoturism pe care se lipește un doar un colant pe care scrie POLITIA și pe care este montată o rampă. În continuare nu se cere șasiu întărit, nu se cer accesorii specifice muncii din dotare (lumini suplimentare montate, compartimentare separată pentru persoanele conduse la sediu, compartimentare separată în portbagaj pt accesorii specifice etc.), ci pur și simplu un autoturism ”chior”.

Chiar dacă salutăm reducerea de aproximativ 15.000 euro făcută de BMW la fiecare autospeciala, nu putem să nu ne întrebăm dacă factorii de decizie, în birourile lor, unde se uită la televizor și se laudă cu ,,achizițiile” făcute, se pot gândi și mai departe de atât. Noi ne-am plictisit sincer să vizionăm conferințe de presă în care reprezentanții IGPR și ai MAI prezintă achizițiile de tehnică sau de mașini ca fiind mari realizări, deși acestea ar trebui să fie dotări normale, de bun simț.

Trebuie să se înțeleagă odată pentru totdeauna faptul că o ,,achiziție” nu se face doar din birou, ci în primul rând după ce vorbești cu beneficiarul final al acesteia, respectiv polițistul conducător auto care poate evidenția din practică standardele și dotările necesare unei mașini de poliție. Degeaba încearcă specialiștii din IGPR să ia ochii opiniei publice cu autoturisme de marcă, dacă la primul drum cu un conducător auto aflat în stare de ebrietate, acesta din urmă începe să dea cu picioarele și capul în polițiștii din ,,autospecială”, îi va scuipa sau își va face nevoile fiziologice în ea, întrucât, în final, concluzia va fi una singură –  „autospecialele” nu își vor demonstra utilitatea pentru munca de poliție din segmentul stradal.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Iata o solutie extrem de simpla si eficace pentru cresterea sigurantei pietonilor la traversarea pe o trecere foarte nenorocita de pe Iuliu Maniu. Din cauza celor parcati pina in buza ei, pietonii erau greu de observat si pusi intr-o situatie foarte periculoasa:

20220917_181519.jpg (788.72 KB; downloaded 1863 times)


De remarcat modul in care a fost asternut asfaltul, parca anume sa enerveze pietonul pe timp umed...

 


Re: Siguranta rutiera Valentin

Asta suna bine ca o solutie de punere in siguranta de urgenta a mai multor treceri de pietoni, dar solutia corecta pe termen lung este crearea unor insule generoase in jurul trecerilor (adica, in cazul din poza, spatiul dat de interiorul stalpilor galbeni sa fi fost parte din trotuar - chit ca e vorba de asfalt/spatiu verde - mutat stalpii de granit pe noua traiectorie si supravegheat pentru "avariati" in zona trecerii).

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Valentin wrote:
Daca ne doare asa tare de inel, de ce avem inca intersectii ce permit efectuarea virajului la stanga?

Nu la toate intersecţiile de  pe inel funcţionează această soluţie.
Prezintă te rog "soluţia minune" la cel puţin   trei  intersecţii  pe care le cunosc - spun eu - suficient de bine
Şoseau a Mihai Bravu, intersecţie cu:
1) Ferdinand
2) Piaţa Iancului
3) Vatra Luminoasă
Succes ! Pe hartă, concret, cu săgeţi,  trasează traseul.

 


Re: Siguranta rutiera Valentin

M-am incumetat sa incerc sa gasesc solutii, astfel ca trebuie explicat putin:

# Evident, NU exista o solutie care sa multumeasca pe toata lumea si aici exista 2 variante:

a) rezidentii strazilor secundare: in sensul in care cele care au 2 benzi/sens se vor face sens unic, iar parcarea haotica va fi paralel cu bordura (pe strazile care au loc) doar pe o parte. Cele care au doar o banda implica eliminarea parcarii -> sens unic cu 2benzi/sens sau, in functie de zona, poate ramane cu o banda pe sens.
b) soferii care trebuie sa faca 3xdreapta: in esenta, oricum vor fi "nefericiti", desi la orele de varf pe virajul stanga trec destul de putine masini. Poate/o sa implice si modificarea unor comportamente in alegerea rutei, poate o iei pe alta parte sa nu faci 3x dreapta, de altfel NU se poate pentru fiecare intersectie sa fie aproape cele 3 viraje la dreapta (o sa se observe pe schite).

Solutiile pot fi mult mai atent detaliate, in functie de zona (adica nu numai la intersectiile astea) poate intrarea pe bulevard de pe cele 3 x viraje dreapta sa se faca printr-o banda separata de trafic (existenta/noua), depinde. Cu siguranta semafoarele vor trebui regandite, desi, ca idee, eliminarea unor viraje la stanga ar putea presupune si eliminarea unor faze dedicate pentru stanga ce se pot "redistribuii" (ca timp) pe ruta nefavorizata.

Treaba asta ar trebui analizata calumea de niste experti, cu siguranta treaba nu e asa simpla, dar nu imposibil.
P1.png (494.5 KB; downloaded 1808 times)
P2.png (543.2 KB; downloaded 1808 times)
P3.png (478.64 KB; downloaded 1808 times)

 


Re: Siguranta rutiera reiny2000

Valentin wrote here:
Asta suna bine ca o solutie de punere in siguranta de urgenta a mai multor treceri de pietoni, dar solutia corecta pe termen lung este crearea unor insule generoase in jurul trecerilor (adica, in cazul din poza, spatiul dat de interiorul stalpilor galbeni sa fi fost parte din trotuar - chit ca e vorba de asfalt/spatiu verde - mutat stalpii de granit pe noua traiectorie si supravegheat pentru "avariati" in zona trecerii).


Decât să ocupăm un spațiu degeaba mai bine ar face o pistă de biciclete sau bandă de autobuz.

 


Re: Siguranta rutiera cris_m

Legat de spaghetele colorate de mai sus, chestii de genul nu ar trebui sa existe. Traficul trebuie sa ramana pe bulevarde, nu pe stradutele secundare, inguste, intortocheate etc. Cu o semaforizare inteligenta poti pastra virajul de stanga fara sa perturbi pe nimeni. Chestia e doar sa vrei.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Evident că ştiam de aceste variante, reproşul este că mie mi se par traseele cam lungi.
Special am vrut rezolvările pentru  aceste intersecţii,  din această cauză.

 


Go to page:  1  ... 39 40 41 42 43 44 45  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433677 posts in 5400 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use