Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
683 posts, 182859 views
📖 Pagination options
-
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Valentin
Bine, bine, dar eu unul m-am saturat sa "am grija" de mine la fiecare trecere, iar cei care imi pun siguranta in pericol sa mearga mai departe ca si cum nimic nu s-a intamplat. In Bucuresti, politia rutiera = 0, absolut, eu nu am vazut masina de politie sa-si faca treaba "live", sa vad ca trece cineva pe rosu si apare de undeva o masina de la rutiera. Am vazut atatea treceri pe rosu (dar nu d-alea la limita, ma refer trecut pe rosu GROSOLAN), atatea legi incalcate. Am sunat de 2 ori la P.R.Bucuresti la 8:30 si nu raspundea nimeni, am facut 2 sesizari prin apel si nu am vazut urma de politie, deci despre ce vorbim?
Intr-adevar, pietonii trebuie sa fie mai atenti, dar e nevoie si de masuri drastice in cazul in care vezi omul cu piciorul pe trecere, dar tu ii tot dai inainte. Pe langa asta, tot in Bucuresti, e aproape imposibil sa vezi pietonii la majoritatea trecerilor de pietoni din cauza parcajului iresponsabil, nu mai vorbesc de toti cretinii cu dube care parcheaza inaintea trecerii, chiar stau si ma gandesc ce neuroni trebuie sa ai sa nu-ti dai seama ca pui oameni in pericol? Nu mai zic, la un moment dat, o duba de curierat parcata inainte de trecere si o curba usoara la dreapta, a stat acolo o saptamana intreaga ! Masina de politie rutiera a trecut pe langa ea! Despre ce vorbim?
Bine, bine, dar eu unul m-am saturat sa "am grija" de mine la fiecare trecere, iar cei care imi pun siguranta in pericol sa mearga mai departe ca si cum nimic nu s-a intamplat. In Bucuresti, politia rutiera = 0, absolut, eu nu am vazut masina de politie sa-si faca treaba "live", sa vad ca trece cineva pe rosu si apare de undeva o masina de la rutiera. Am vazut atatea treceri pe rosu (dar nu d-alea la limita, ma refer trecut pe rosu GROSOLAN), atatea legi incalcate. Am sunat de 2 ori la P.R.Bucuresti la 8:30 si nu raspundea nimeni, am facut 2 sesizari prin apel si nu am vazut urma de politie, deci despre ce vorbim?
Intr-adevar, pietonii trebuie sa fie mai atenti, dar e nevoie si de masuri drastice in cazul in care vezi omul cu piciorul pe trecere, dar tu ii tot dai inainte. Pe langa asta, tot in Bucuresti, e aproape imposibil sa vezi pietonii la majoritatea trecerilor de pietoni din cauza parcajului iresponsabil, nu mai vorbesc de toti cretinii cu dube care parcheaza inaintea trecerii, chiar stau si ma gandesc ce neuroni trebuie sa ai sa nu-ti dai seama ca pui oameni in pericol? Nu mai zic, la un moment dat, o duba de curierat parcata inainte de trecere si o curba usoara la dreapta, a stat acolo o saptamana intreaga ! Masina de politie rutiera a trecut pe langa ea! Despre ce vorbim?
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
ADK
Făcute publice imaginile cu autoutilitarele care obturează grav vizibilitatea trecerilor de pietoni. Dar ai noștri de ce nu pun semnalizatoare (pari d-ăia) înaintea trecerilor de pietoni, ca să prevină orice accident mortal ? Preferă în unele cazuri doar să dea amenzi șoferilor care parchează la mai puţin de 25m înainte de trecere, să moară oameni nevinovați decât să facă și primăria ce trebuie. Dar poliția (de orice fel) e preocupată mai repede să amendeze mașinile care staționează și nu încurcă cu nimic la intrarea unor McDrive'uri și să ignore șoferii care nu acordă prioritate pietonilor aflaţi pe trecerea de pietoni cât și mijloacelor de transport publice la ieșirea din alveolă, sau al celor care NU opresc la stațiile de tramvai fără refugiu, efectiv mașinile fiind un mare pericol pentru călători...
Făcute publice imaginile cu autoutilitarele care obturează grav vizibilitatea trecerilor de pietoni. Dar ai noștri de ce nu pun semnalizatoare (pari d-ăia) înaintea trecerilor de pietoni, ca să prevină orice accident mortal ? Preferă în unele cazuri doar să dea amenzi șoferilor care parchează la mai puţin de 25m înainte de trecere, să moară oameni nevinovați decât să facă și primăria ce trebuie. Dar poliția (de orice fel) e preocupată mai repede să amendeze mașinile care staționează și nu încurcă cu nimic la intrarea unor McDrive'uri și să ignore șoferii care nu acordă prioritate pietonilor aflaţi pe trecerea de pietoni cât și mijloacelor de transport publice la ieșirea din alveolă, sau al celor care NU opresc la stațiile de tramvai fără refugiu, efectiv mașinile fiind un mare pericol pentru călători...
- essco
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
essco
Cred ca suntem toti de acord ca Politia, in general, nu doar cea rutiera, NU EXISTA in tara asta. Sunt foarte putini politisti care isi fac treab; majoritatea merg la serviciu ca sa ia un salariu. Asta porneste de la varf.
Am 10 ani de condus. Am vazut foarte rar politie pe drumuri. Am vazut EXTREM de rar politie in general. Am citit o declaratie a unui superior din politie care spunea ca exista un deficit de cateva zeci de mii de politisti in toata tara. Asta este o parte a explicatiei. Alta explicatie: cei care sunt, au o pregatire slaba si un simt al dreptatii si mai slab. Sunt convins, totusi, ca printre ei se afla si oameni de calitate. Dar masa critica e formata de cei care nu isi fac datoria.
Cred ca suntem toti de acord ca Politia, in general, nu doar cea rutiera, NU EXISTA in tara asta. Sunt foarte putini politisti care isi fac treab; majoritatea merg la serviciu ca sa ia un salariu. Asta porneste de la varf.
Am 10 ani de condus. Am vazut foarte rar politie pe drumuri. Am vazut EXTREM de rar politie in general. Am citit o declaratie a unui superior din politie care spunea ca exista un deficit de cateva zeci de mii de politisti in toata tara. Asta este o parte a explicatiei. Alta explicatie: cei care sunt, au o pregatire slaba si un simt al dreptatii si mai slab. Sunt convins, totusi, ca printre ei se afla si oameni de calitate. Dar masa critica e formata de cei care nu isi fac datoria.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Din punct de vedere al siguranţei rutiere poliţia există, dar:
a) Legea e strâmbă, parcă e făcută să favorizezeze pe cei care nu o respectă.
b) Nu sunt destui poliţişti.
Din punct de vedere al siguranţei rutiere poliţia există, dar:
a) Legea e strâmbă, parcă e făcută să favorizezeze pe cei care nu o respectă.
b) Nu sunt destui poliţişti.
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Costin
Cata vreme cu fiecare crestere a salariului minim se da derogare "cu exceptia amenzilor corelate cu salariul minim", ca sa nu creasca amenzile si sa nu se supere poporu', nici nu o sa "se faca" ceva. Neaplicarea legii este politica de stat asumata cu buna stiinta in Romania. Nici nu ai nevoie de politie in plus pentru a aplica legea. Trebuie doar ca fiecare segment de drum periculos din cauza depasirilor sa fie asa, in localitati trecerile de pietoni sa fie inaltate bine, precum si implementarea camerelor cu radar (cu amenda automata trimisa direct acasa) atat singulare cat si pe tronsoane (20km sau cat o fi intre ele, poza la intrare pe tronson, poza la iesire, este timpul petrecut intre ele imposibil de atins conducand cu viteza legala, atunci ia amenda). Rezolvi aproape toate incidentele rutiere asa cu zero politisti in plus. Dar trebuie sa vrem, si sa crestem punctul de amenda mult, nu sa facem fix opusul.
Cata vreme cu fiecare crestere a salariului minim se da derogare "cu exceptia amenzilor corelate cu salariul minim", ca sa nu creasca amenzile si sa nu se supere poporu', nici nu o sa "se faca" ceva. Neaplicarea legii este politica de stat asumata cu buna stiinta in Romania. Nici nu ai nevoie de politie in plus pentru a aplica legea. Trebuie doar ca fiecare segment de drum periculos din cauza depasirilor sa fie asa, in localitati trecerile de pietoni sa fie inaltate bine, precum si implementarea camerelor cu radar (cu amenda automata trimisa direct acasa) atat singulare cat si pe tronsoane (20km sau cat o fi intre ele, poza la intrare pe tronson, poza la iesire, este timpul petrecut intre ele imposibil de atins conducand cu viteza legala, atunci ia amenda). Rezolvi aproape toate incidentele rutiere asa cu zero politisti in plus. Dar trebuie sa vrem, si sa crestem punctul de amenda mult, nu sa facem fix opusul.
-
- andrei11
-
Posted:
-
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
subway guru
Costin ne trimite catre digitalizare cum zice si PNRRul ca sa nu mai stam cheremul si la bunul plac al militianului neinstruit din zilele noastre!
Costin ne trimite catre digitalizare cum zice si PNRRul ca sa nu mai stam cheremul si la bunul plac al militianului neinstruit din zilele noastre!
![Hai noroc! :bere:](./images/smilies/bere.gif)
- john200
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
john200
Sambata am tras o tura pana la Sibiu, cum am iesit de pe Valea Oltului a inceput ninsoarea si evident aproape de Sibiu am dat de o masina de dezapezire. Cand m-am incadrat sa o depasesc am avut placerea sa fiu improscat cu sare/nisip/cu ce prostie se mai arunca pe sosea, zici ca era o ploaie torentiala pe masina mea. Discul masinii era setat sa arunce prostie in sus, si nu la nivelul asfaltului. Asa ca am 4-5 bucati de adancituri in parbriz (se agata cu unghia si sunt vizibile), a sarit o bucatata din stratul parbrizului acolo unde a improscat nisipul.
Sunt bucuros ca nu mi-a spart parbrizul in totalitate si ca nu mi-a afectat vopseaua (cel putin nu am vazut inca, trebuie sa o spal).
Nu ma astept sa ma despagubeasca careva, dar unde as putea face o reclamatie in speranta ca s-ar schimba ceva in viitor ?
Sambata am tras o tura pana la Sibiu, cum am iesit de pe Valea Oltului a inceput ninsoarea si evident aproape de Sibiu am dat de o masina de dezapezire. Cand m-am incadrat sa o depasesc am avut placerea sa fiu improscat cu sare/nisip/cu ce prostie se mai arunca pe sosea, zici ca era o ploaie torentiala pe masina mea. Discul masinii era setat sa arunce prostie in sus, si nu la nivelul asfaltului. Asa ca am 4-5 bucati de adancituri in parbriz (se agata cu unghia si sunt vizibile), a sarit o bucatata din stratul parbrizului acolo unde a improscat nisipul.
Sunt bucuros ca nu mi-a spart parbrizul in totalitate si ca nu mi-a afectat vopseaua (cel putin nu am vazut inca, trebuie sa o spal).
Nu ma astept sa ma despagubeasca careva, dar unde as putea face o reclamatie in speranta ca s-ar schimba ceva in viitor ?
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Cristi N
La CNAIR faci reclamatia dar spre binele caroseriei masinii tale ar trebui sa stii ca fata de sararita se pastreaza distanta si se depaseste doar atunci cand soferul acesteia iti face semn. In felul asta are si el timp sa opreasca discul si tu scapi fara ciobituri.
La CNAIR faci reclamatia dar spre binele caroseriei masinii tale ar trebui sa stii ca fata de sararita se pastreaza distanta si se depaseste doar atunci cand soferul acesteia iti face semn. In felul asta are si el timp sa opreasca discul si tu scapi fara ciobituri.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
"Sărăriţele" nu se depăşesc când aveţi voi chef ci când se dau ele deoparte. Nu pot să oprească discul când vreţi voi, îl opresc şi ei când se strâng mai multe autoturisme în spatele utilajului.
"Sărăriţele" nu se depăşesc când aveţi voi chef ci când se dau ele deoparte. Nu pot să oprească discul când vreţi voi, îl opresc şi ei când se strâng mai multe autoturisme în spatele utilajului.
- john200
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
john200
Aparent toti conducatorii auto ar trebui sa stie asta, se pare ca eu ma aflu printre aia care nu stiu.
Aparent toti conducatorii auto ar trebui sa stie asta, se pare ca eu ma aflu printre aia care nu stiu.
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
orex
Cu alte cuvinte, e prima iarna in care te-ai delectat cu asa ceva! Ai grija ca mai urmeaza si altele!
Cu alte cuvinte, e prima iarna in care te-ai delectat cu asa ceva! Ai grija ca mai urmeaza si altele!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Sursa
Mint ei, mint şi eu.
De ce se conduce pe stânga?
În Evul Mediu oamenii mergeau călare pe partea stângă a drumului astfel încât să aibă mâna dreaptă liberă(majoritatea oamenilor fiind dreptaci) pentru a putea folosi sabia în caz de nevoie. În mod similar, scările în spirală ale castelelor medievale erau construite în sensul acelor de ceasornic, astfel încât soldații apărători puteau ataca cu sulița în jurul răsucirii,în jos, dar cei care atacă(urcând scările) nu puteau ataca în sus.
Totuși, ”regula” pare să aibă origini chiar mai vechi. Arheologii au descoperit dovezi care sugerează că romanii conducea căruțele pe stânga, iar soldații romani mărșăluiau mereu pe partea stângă. Această „regulă a drumului” a devenit oficială în anul 1300 d.Hr., când Papa Boniface VIII a declarat că toți pelerinii care călătoresc spre Roma trebuie să meargă pe partea stângă a drumului.
De ce condusul s-a mutat pe dreapta?
Pe la sfârșitul anilor 1700 containerele mari au devenit populare pentru transportul de mărfuri. Aceste containere erau trase de mai multe perechi de cai și nu aveau loc de vizitiu. În schimb, pentru a controla caii, vizitiul era nevoit să se așeze pe calul din spate, din partea stângă, astfel având mâna dreaptă liberă pentru a ține biciul. În acest context, pentru a evita coliziunile, s-a trecut la mersul pe partea dreaptă a drumului.
Aceste containere uriașe s-au potrivit cel mai bine drumurilor deschise și distanțelor mari din Canada și SUA, iar prima lege referitoare la conducerea pe dreapta a fost adoptată în Pennsylvania în 1792, multe state canadiene și americane urmând proces ulterior.
Excepția Imperiului Britanic
Totuși, în Imperiului Britanic nu s-au folosit prea mult aceste containere masive, iar vehiculele britanice mai mici aveau locuri pentru ca șoferul să stea așezat. Astfel, aici s-a păstrat vechea tradiție a condusului pe partea stângă.
Congestionarea traficului din Londra din secolul 18 a dus la adoptarea unei legi care să facă tot traficul de pe London Bridge să se mențină pe partea stânga pentru a reduce coliziunile. Această regulă a fost încorporată în „Highway Act” din 1835 și a fost adoptată în întregul Imperiu Britanic.
Armonizarea legilor
În secolul XX a avut loc o mișcare spre armonizarea legilor rutiere în Europa și o schimbare treptată a început de la conducerea de la stânga la dreapta. Ultimii europeni care s-au schimbat de la stânga la dreapta au fost suedezii care au făcut schimbarea noaptea, pe 3 septembrie 1967. La ora 4:50, tot traficul din Suedia s-a oprit, repornind după 10 minute, conducând însă pe partea dreaptă a drumului.
Astăzi, doar 35% din țări se deplasează pe stânga. Acestea includ India, Indonezia, Irlanda, Malta, Cipru, Japonia, Noua Zeelandă, Australia și, cel mai recent, Samoa în 2009.
Sursa
Mint ei, mint şi eu.
De ce se conduce pe stânga?
În Evul Mediu oamenii mergeau călare pe partea stângă a drumului astfel încât să aibă mâna dreaptă liberă(majoritatea oamenilor fiind dreptaci) pentru a putea folosi sabia în caz de nevoie. În mod similar, scările în spirală ale castelelor medievale erau construite în sensul acelor de ceasornic, astfel încât soldații apărători puteau ataca cu sulița în jurul răsucirii,în jos, dar cei care atacă(urcând scările) nu puteau ataca în sus.
Totuși, ”regula” pare să aibă origini chiar mai vechi. Arheologii au descoperit dovezi care sugerează că romanii conducea căruțele pe stânga, iar soldații romani mărșăluiau mereu pe partea stângă. Această „regulă a drumului” a devenit oficială în anul 1300 d.Hr., când Papa Boniface VIII a declarat că toți pelerinii care călătoresc spre Roma trebuie să meargă pe partea stângă a drumului.
De ce condusul s-a mutat pe dreapta?
Pe la sfârșitul anilor 1700 containerele mari au devenit populare pentru transportul de mărfuri. Aceste containere erau trase de mai multe perechi de cai și nu aveau loc de vizitiu. În schimb, pentru a controla caii, vizitiul era nevoit să se așeze pe calul din spate, din partea stângă, astfel având mâna dreaptă liberă pentru a ține biciul. În acest context, pentru a evita coliziunile, s-a trecut la mersul pe partea dreaptă a drumului.
Aceste containere uriașe s-au potrivit cel mai bine drumurilor deschise și distanțelor mari din Canada și SUA, iar prima lege referitoare la conducerea pe dreapta a fost adoptată în Pennsylvania în 1792, multe state canadiene și americane urmând proces ulterior.
Excepția Imperiului Britanic
Totuși, în Imperiului Britanic nu s-au folosit prea mult aceste containere masive, iar vehiculele britanice mai mici aveau locuri pentru ca șoferul să stea așezat. Astfel, aici s-a păstrat vechea tradiție a condusului pe partea stângă.
Congestionarea traficului din Londra din secolul 18 a dus la adoptarea unei legi care să facă tot traficul de pe London Bridge să se mențină pe partea stânga pentru a reduce coliziunile. Această regulă a fost încorporată în „Highway Act” din 1835 și a fost adoptată în întregul Imperiu Britanic.
Armonizarea legilor
În secolul XX a avut loc o mișcare spre armonizarea legilor rutiere în Europa și o schimbare treptată a început de la conducerea de la stânga la dreapta. Ultimii europeni care s-au schimbat de la stânga la dreapta au fost suedezii care au făcut schimbarea noaptea, pe 3 septembrie 1967. La ora 4:50, tot traficul din Suedia s-a oprit, repornind după 10 minute, conducând însă pe partea dreaptă a drumului.
Astăzi, doar 35% din țări se deplasează pe stânga. Acestea includ India, Indonezia, Irlanda, Malta, Cipru, Japonia, Noua Zeelandă, Australia și, cel mai recent, Samoa în 2009.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Unicul acces către cartierul de case din zona Gării Medgidia, implicit al gării...La limită pentru maşinile de pompieri, Mercedes Citaro, Otokar Kent sau variante...
Unicul acces către cartierul de case din zona Gării Medgidia, implicit al gării...La limită pentru maşinile de pompieri, Mercedes Citaro, Otokar Kent sau variante...
2022-02-17_22-58-52.png (1.74 MB; downloaded 1713 times)
📖 Pagination options