Topic: Gara Băneasa - București
98 posts, 31772 views
📖 Pagination options
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
În ce ani se întâmpla lucrul acesta cu trenurile pentru mare în Gara Băneasa ? Înainte de 1989 ?
În ce ani se întâmpla lucrul acesta cu trenurile pentru mare în Gara Băneasa ? Înainte de 1989 ?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
Costin
Eu stiu sigur de cel putin o pereche de trenuri cu asemenea traseu, prin 2015, poate chiar mai tarziu putin. Insa nu cunosc daca lasa vagoane in Baneasa sau doar efectua statia pur si simplu si pleca mai departe cu aceeasi compunere.
Eu stiu sigur de cel putin o pereche de trenuri cu asemenea traseu, prin 2015, poate chiar mai tarziu putin. Insa nu cunosc daca lasa vagoane in Baneasa sau doar efectua statia pur si simplu si pleca mai departe cu aceeasi compunere.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
andrei11
Eu vorbesc de trenuri de dinainte de 1989.
Erau mai multe perechi de trenuri, din Satu Mare ( Baia Mare ), din Oradea / Arad, din Timişoara, din Suceava.
Eu vorbesc de trenuri de dinainte de 1989.
Erau mai multe perechi de trenuri, din Satu Mare ( Baia Mare ), din Oradea / Arad, din Timişoara, din Suceava.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Da, ce apare in poza Pajura 1 este firul Baneasa - Grivita, firul fusese electrificat. In 89 toata zona Nord ajunsese supraaglomerata, treceam actuala Pasarela Basarab si Grivita era plina pana la refuz, vagoane pe toate liniile, deci orice legatura in plus era binevenita(chiar si Revizia Basarab avea un macaz pe la coada in M900 care a disparut prin 2012). Inainte de modernizarea M800, linia Baneasa - Basarab era folosita, am vazut odata o locomotiva ce aducea din Baneasa in Grivita o cisterna cu motorina cel mai probabil pentru BC, probabil ca si vagoanele de marfa pentru Grivita, BC, Atelierele CFR Grivita si Griro tot pe aici se manevrau ca sa nu ocupe o linie in Bucuresti Nord. Tot in aceasta linie dadeau si colectoarele de la fostul Electrofar(actualmente Luxten), fosta betoniera Carpati(a fost o baza a FFFC acolo o vreme, acum locul este nefolosit, probabil vor mai creste niste blocuri), fost vama / industrie dintre Popisteanu / Expozitiei / Parcului(actualmente EXPO Busines Park, Luxuria Residence, Luxoft si ce o mai fi pe acolo) si Romexpo. In capatul celalalt, spre Baneasa, linia trecea Pasajul Poligrafiei si intra in o fost grupa de marfa din Baneasa ce avea colectoare la fosta betoniera Poligrafiei(astazi Complex Comercial Flora) si rampa de marfa a Casei Presei Libere de pe Tipografilor.
La modernizarea M800, pe Pasajele Carpati ("Podul Constanta") si Poligrafiei s-a lucrat si la aceasta linie lafel ca la M800, linia a fost demontata, s-a reparat tablierul, s-a refacut hidroizolatia si linia s-a remontat cu balast nou, macazul dintre ea si M800 de langa Pasajul Poligrafiei a fost inlocuit cu unul nou, semnalele de la Pasajele Carpati si Poligrafiei au fost si ele inlocuite cu unele noi. Dupa modernizarea M800 si pana la lucrarile de reparatie ale Pasajului Carpati nu a mai existat trafic pe aceasta linie iar cablurile semnalelor si macazului au fost furate.
Din poza Pajura 3 se vede ca pe Pasajul Carpati erau 5 fire, de la stanga la dreapta:
- linia Grivita - Baneasa, la reparatia Pasajului Carpati de anul trecut (sau cand a fost) linia s-a redeschis traficului si s-a transformat in linia de manevra pentru Grivita, accesul spre Baneasa este blocat undeva in dreptul Luxten cu un maldar de traverse
- fosta linie de manevra a Grivita, a fost folosita pana la reparatia Pasajului Carpati, se infunda undeva in dreptul Luxten, la reparatia Pasajului Carpati tronsonul de pe pasaj a fost demontat, tablierul pasajului s-a reparat, hidroizolat si acoperit cu vechiul balast, linia nu a mai fost montata
- fosta linie de manevra a Grivita, a fost folosita pana cand a fost inchisa in timpul lucrarilor de modernizare de pe M800, se infunda undeva in dreptul Luxten, la reparatia Pasajului Carpati tronsonul de pe pasaj a fost demontat, tablierul pasajului s-a reparat, hidroizolat si acoperit cu fostul balast, linia nu a mai fost montata
- M800 care are un singur fir pe Pasajul Carpati
- fir din Ramificatia Pajura, toata Ramificatia Pajura a fost modernizata impreuna cu M800
Da, ce apare in poza Pajura 1 este firul Baneasa - Grivita, firul fusese electrificat. In 89 toata zona Nord ajunsese supraaglomerata, treceam actuala Pasarela Basarab si Grivita era plina pana la refuz, vagoane pe toate liniile, deci orice legatura in plus era binevenita(chiar si Revizia Basarab avea un macaz pe la coada in M900 care a disparut prin 2012). Inainte de modernizarea M800, linia Baneasa - Basarab era folosita, am vazut odata o locomotiva ce aducea din Baneasa in Grivita o cisterna cu motorina cel mai probabil pentru BC, probabil ca si vagoanele de marfa pentru Grivita, BC, Atelierele CFR Grivita si Griro tot pe aici se manevrau ca sa nu ocupe o linie in Bucuresti Nord. Tot in aceasta linie dadeau si colectoarele de la fostul Electrofar(actualmente Luxten), fosta betoniera Carpati(a fost o baza a FFFC acolo o vreme, acum locul este nefolosit, probabil vor mai creste niste blocuri), fost vama / industrie dintre Popisteanu / Expozitiei / Parcului(actualmente EXPO Busines Park, Luxuria Residence, Luxoft si ce o mai fi pe acolo) si Romexpo. In capatul celalalt, spre Baneasa, linia trecea Pasajul Poligrafiei si intra in o fost grupa de marfa din Baneasa ce avea colectoare la fosta betoniera Poligrafiei(astazi Complex Comercial Flora) si rampa de marfa a Casei Presei Libere de pe Tipografilor.
La modernizarea M800, pe Pasajele Carpati ("Podul Constanta") si Poligrafiei s-a lucrat si la aceasta linie lafel ca la M800, linia a fost demontata, s-a reparat tablierul, s-a refacut hidroizolatia si linia s-a remontat cu balast nou, macazul dintre ea si M800 de langa Pasajul Poligrafiei a fost inlocuit cu unul nou, semnalele de la Pasajele Carpati si Poligrafiei au fost si ele inlocuite cu unele noi. Dupa modernizarea M800 si pana la lucrarile de reparatie ale Pasajului Carpati nu a mai existat trafic pe aceasta linie iar cablurile semnalelor si macazului au fost furate.
Din poza Pajura 3 se vede ca pe Pasajul Carpati erau 5 fire, de la stanga la dreapta:
- linia Grivita - Baneasa, la reparatia Pasajului Carpati de anul trecut (sau cand a fost) linia s-a redeschis traficului si s-a transformat in linia de manevra pentru Grivita, accesul spre Baneasa este blocat undeva in dreptul Luxten cu un maldar de traverse
- fosta linie de manevra a Grivita, a fost folosita pana la reparatia Pasajului Carpati, se infunda undeva in dreptul Luxten, la reparatia Pasajului Carpati tronsonul de pe pasaj a fost demontat, tablierul pasajului s-a reparat, hidroizolat si acoperit cu vechiul balast, linia nu a mai fost montata
- fosta linie de manevra a Grivita, a fost folosita pana cand a fost inchisa in timpul lucrarilor de modernizare de pe M800, se infunda undeva in dreptul Luxten, la reparatia Pasajului Carpati tronsonul de pe pasaj a fost demontat, tablierul pasajului s-a reparat, hidroizolat si acoperit cu fostul balast, linia nu a mai fost montata
- M800 care are un singur fir pe Pasajul Carpati
- fir din Ramificatia Pajura, toata Ramificatia Pajura a fost modernizata impreuna cu M800
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
Îmi amintesc că Pasajul Carpați a fost reparat prin 2020. Unde era macazul din coada lui M900 ? Pe unde era linia Basarab-Băneasa ? Îmi mai amintesc că prin 2004 la Complexul Comercial Flora, când eram la cumpărături am ajuns într-un balcon care dădea către liniile de tren, probabil grupa de marfă din Băneasa. Acolo am văzut multe LDH-uri. Era ceva manevră. Acolo se aducea toată marfa pentru unitățile deservite de Gara Băneasa ?
Interesant este că undeva pe Strada Soveja, cum vii dinspre Calea Griviței există un indicator foarte vechi care face trimitere către Betoniera Expoziției care nu mai există. L-am văzut prima oară în toamnă, când treceam prin zonă.
Indicatorul e aici:
https://www.google.com/maps/@44.4734387, ... 2!8i6656
Betonierele Poligrafiei și Expoziției erau mari ? Când s-au închis ?
Îmi amintesc că Pasajul Carpați a fost reparat prin 2020. Unde era macazul din coada lui M900 ? Pe unde era linia Basarab-Băneasa ? Îmi mai amintesc că prin 2004 la Complexul Comercial Flora, când eram la cumpărături am ajuns într-un balcon care dădea către liniile de tren, probabil grupa de marfă din Băneasa. Acolo am văzut multe LDH-uri. Era ceva manevră. Acolo se aducea toată marfa pentru unitățile deservite de Gara Băneasa ?
Interesant este că undeva pe Strada Soveja, cum vii dinspre Calea Griviței există un indicator foarte vechi care face trimitere către Betoniera Expoziției care nu mai există. L-am văzut prima oară în toamnă, când treceam prin zonă.
Indicatorul e aici:
https://www.google.com/maps/@44.4734387, ... 2!8i6656
Betonierele Poligrafiei și Expoziției erau mari ? Când s-au închis ?
- fl82
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
fl82
Si tot din statia CFR Bucuresti-Baneasa se mai ramificau si alte linii industriale:
-Linia pentru CET Radet Casa Presei Libere;
-Linia care traversa strada Baiculesti, trecea pe langa caminele "Poligrafiei" si apoi aveea un macaz, din care se ramifica:
-O linie ce traversa strada "Intrarea Straulesti" si apoi mergea paralel cu aceasta strada, trecea prin fata "Colegiului Tehnic Media" si deservea: un fost depozit de lemne, o fosta statie de incarcare a buteliilor cu GPL si se termina la depozitele Petrom;
-O alta linie ce traversa Bdul. Poligrafiei, apoi traversa strada Dridu si mergea oarecum paralel cu strada Jiului si deservea depozitele "Jiului" si fabrica de paine "Pajura".
Pana cand au fost folosite si cand au fost desfiintate aceste linii industriale ?
Si tot din statia CFR Bucuresti-Baneasa se mai ramificau si alte linii industriale:
-Linia pentru CET Radet Casa Presei Libere;
-Linia care traversa strada Baiculesti, trecea pe langa caminele "Poligrafiei" si apoi aveea un macaz, din care se ramifica:
-O linie ce traversa strada "Intrarea Straulesti" si apoi mergea paralel cu aceasta strada, trecea prin fata "Colegiului Tehnic Media" si deservea: un fost depozit de lemne, o fosta statie de incarcare a buteliilor cu GPL si se termina la depozitele Petrom;
-O alta linie ce traversa Bdul. Poligrafiei, apoi traversa strada Dridu si mergea oarecum paralel cu strada Jiului si deservea depozitele "Jiului" si fabrica de paine "Pajura".
Pana cand au fost folosite si cand au fost desfiintate aceste linii industriale ?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
Gabi23
Aproximativ din anul 2010 nu au mai mers vagoanele GPL spre depozitul Petrom. Erau manevrate în acei ani de către GFR. Linia a fost dezafectată apoi aproximativ în anul 2012.
Aproximativ din anul 2010 nu au mai mers vagoanele GPL spre depozitul Petrom. Erau manevrate în acei ani de către GFR. Linia a fost dezafectată apoi aproximativ în anul 2012.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Linia de la CET inca exista, CET-ul chiar si-a modernizat statia de descarcat vagoane cisterna dar nu a folosit-o niciodata.
Traficul de marfa din Baneasa pentru statia de GPL a Petrom si rampa de descarcare de pe Baiculesti a functionat si in prima parte a modernizarii M800, atunci firul 2 din M800 a fost legat la tragerea dinspre Pajura(al 4-lea fir de pe Pasajul Poligrafiei) acolo unde se termina tragerea in zona curbei de langa strada Parcului, in final s-a atacat si acest segment din firul 2 si traficul de marfa pentru Baneasa s-a oprit fara a mai fi reluat vreodata.
Linia de la CET inca exista, CET-ul chiar si-a modernizat statia de descarcat vagoane cisterna dar nu a folosit-o niciodata.
Traficul de marfa din Baneasa pentru statia de GPL a Petrom si rampa de descarcare de pe Baiculesti a functionat si in prima parte a modernizarii M800, atunci firul 2 din M800 a fost legat la tragerea dinspre Pajura(al 4-lea fir de pe Pasajul Poligrafiei) acolo unde se termina tragerea in zona curbei de langa strada Parcului, in final s-a atacat si acest segment din firul 2 si traficul de marfa pentru Baneasa s-a oprit fara a mai fi reluat vreodata.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
Totuși care era linia Basarab-Băneasa ? Văd că firul 4 de pe Podul Poligrafiei e încă în teren, dar acoperită. Acesta era folosit pentru marfa pentru depozitul Petrom, Fabrica de pâine Pajura ?
De ce nu se mai aduc vagoane GPL la CET ? În Băneasa se aduceau din Triaj din Grupa D2 vagoanele de marfă prin Chitila și apoi prin Racordul Chitila-Băneasa ?
Totuși care era linia Basarab-Băneasa ? Văd că firul 4 de pe Podul Poligrafiei e încă în teren, dar acoperită. Acesta era folosit pentru marfa pentru depozitul Petrom, Fabrica de pâine Pajura ?
De ce nu se mai aduc vagoane GPL la CET ? În Băneasa se aduceau din Triaj din Grupa D2 vagoanele de marfă prin Chitila și apoi prin Racordul Chitila-Băneasa ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Linia Grivita - Baneasa incepe aici, firul din partea de jos de pe Pasajul Carpati: https://www.google.com/maps/@44.4753286, ... !3m1!1e3
Linia se uneste cu M800 cu macazul acesta de langa Pasajul Poligrafiei: https://www.google.com/maps/@44.4817765, ... !3m1!1e3
Linia pentru Petrom / Pajura era aceasta colectoare care traverseaza strada Baiculesti: https://www.google.com/maps/@44.4828359, ... !3m1!1e3
Mai logic din triaj vagoanele ar fi mers pe grupa expediere - Bucurestii Noi - Ramificatia Pajura - Baneasa ca daca o iei prin Chitila trebuie sa rebrusezi, cine stie ce se facea cu adevarat si ce linii au mai ramas deschise in ultimii ani.
Linia Grivita - Baneasa incepe aici, firul din partea de jos de pe Pasajul Carpati: https://www.google.com/maps/@44.4753286, ... !3m1!1e3
Linia se uneste cu M800 cu macazul acesta de langa Pasajul Poligrafiei: https://www.google.com/maps/@44.4817765, ... !3m1!1e3
Linia pentru Petrom / Pajura era aceasta colectoare care traverseaza strada Baiculesti: https://www.google.com/maps/@44.4828359, ... !3m1!1e3
Mai logic din triaj vagoanele ar fi mers pe grupa expediere - Bucurestii Noi - Ramificatia Pajura - Baneasa ca daca o iei prin Chitila trebuie sa rebrusezi, cine stie ce se facea cu adevarat si ce linii au mai ramas deschise in ultimii ani.
- BMihai
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
BMihai
A am înțeles acum ! Liniei Băneasa-Grivița i-se mai spune Băneasa-Basarab. Eram confuz puțin.
Macazul de la coada Reviziei Basarab în M900 are o legătură cu linia de mai sus ?
Locul ăsta a avut linii ceva în trecut ? Văd că sunt stâlpi pentru electrificarea de la cale ferată și e și un fel de canton.
https://www.google.com/maps/@44.4855863, ... 2!8i6656
https://www.google.com/maps/@44.484792,2 ... 2!8i6656
A am înțeles acum ! Liniei Băneasa-Grivița i-se mai spune Băneasa-Basarab. Eram confuz puțin.
Macazul de la coada Reviziei Basarab în M900 are o legătură cu linia de mai sus ?
Locul ăsta a avut linii ceva în trecut ? Văd că sunt stâlpi pentru electrificarea de la cale ferată și e și un fel de canton.
https://www.google.com/maps/@44.4855863, ... 2!8i6656
https://www.google.com/maps/@44.484792,2 ... 2!8i6656
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
Gabi23
Nu există legătură între Revizia București Basarab și zona Băneasa.
Terenul respectiv nu a avut linii de tren. Sâlpii respectivi sunt adăugați (pentru iluminarea curții) din ce îmi amintesc în vremurile când se depozitau autoturismele ridicate din Sectorul 1. Sunt probabil ”reciclați”.
Nu există legătură între Revizia București Basarab și zona Băneasa.
Terenul respectiv nu a avut linii de tren. Sâlpii respectivi sunt adăugați (pentru iluminarea curții) din ce îmi amintesc în vremurile când se depozitau autoturismele ridicate din Sectorul 1. Sunt probabil ”reciclați”.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
Gabi23
Au montat și în Băneasa modelul nou de lămpi, dar doar la stâlpii de pe partea cu clădirile gării:
Au montat și în Băneasa modelul nou de lămpi, dar doar la stâlpii de pe partea cu clădirile gării:
Gara Băneasa - 05.03.2023 (1).JPG (437.85 KB; downloaded 1590 times)
Gara Băneasa - 05.03.2023 (2).JPG (328.18 KB; downloaded 1590 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Băneasa - București
shoppy
Poti sa folosesti imaginile istorice din link-ul de mai devreme cu Bucurestiul de altadata sau functia Historic Imagery din aplacatia Google Earth.
Se pare ca acolo a fost un strand sau tabara comunista, terenul a revenit apoi PS1 care a demolat tot si a facut o parcare / depozit administrativ.
Poti sa folosesti imaginile istorice din link-ul de mai devreme cu Bucurestiul de altadata sau functia Historic Imagery din aplacatia Google Earth.
Se pare ca acolo a fost un strand sau tabara comunista, terenul a revenit apoi PS1 care a demolat tot si a facut o parcare / depozit administrativ.
📖 Pagination options