Topic: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
95 posts, 10875 views
📖 Pagination options
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
CiprianTRB
Deasupra ieșirii din Gara de Nord spre Dinicu Golescu a fost montat un afișaj de informare.
Deasupra ieșirii din Gara de Nord spre Dinicu Golescu a fost montat un afișaj de informare.
IMG_20240425_204306.jpg (1.97 MB; downloaded 1949 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
WT_fan06
Inițiativa este bună, însă programarea afișajului lasă de dorit. Ce observații am în legătură cu afișajul:
1. Titlul derulează numele stației, data și ora. Ori scoate o informație de acolo, ori să facă în așa fel încât să nu mai deruleze.
2. Simbolurile "tramvai" / "autobuz" sunt foarte mici, foarte stilizate și nu se înțelege nimic.
3. Cromatica diferită per modalitatea de transport (albastru pentru bus, roșu pentru tram) încarcă vizual și face mai greu de citit afișajul.
5. În spațiul lăsat pentru "destinație" nu încape nici măcar cuvântul "Master". Au lăsat ridicol de puțin spațiu.
6. De ce este formatat pe 2 randuri? Efectiv nu există spațiu să se prezinte informația. Apoi, un sfert de ecran este gol. Managementul spațiului de pe afișaj este foarte deficitar.
Ce model ar putea să urmeze TPBI pentru a afișa informații într-un mod simplu și la obiect? Modelul TfL:
Inițiativa este bună, însă programarea afișajului lasă de dorit. Ce observații am în legătură cu afișajul:
1. Titlul derulează numele stației, data și ora. Ori scoate o informație de acolo, ori să facă în așa fel încât să nu mai deruleze.
2. Simbolurile "tramvai" / "autobuz" sunt foarte mici, foarte stilizate și nu se înțelege nimic.
3. Cromatica diferită per modalitatea de transport (albastru pentru bus, roșu pentru tram) încarcă vizual și face mai greu de citit afișajul.
5. În spațiul lăsat pentru "destinație" nu încape nici măcar cuvântul "Master". Au lăsat ridicol de puțin spațiu.
6. De ce este formatat pe 2 randuri? Efectiv nu există spațiu să se prezinte informația. Apoi, un sfert de ecran este gol. Managementul spațiului de pe afișaj este foarte deficitar.
Ce model ar putea să urmeze TPBI pentru a afișa informații într-un mod simplu și la obiect? Modelul TfL:
Screenshot_2024-04-26-11-22-20-169_org.mozilla.firefox-edit.jpg (172.29 KB; downloaded 1785 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
WT_fan06
Legat de afișajul "analog" (din stânga ecranului), se observă două lucruri:
1. Scrisul este foarte mic. Liniile nu pot fi citite nici pe timpul zilei, dacă nu ai vederea bună.
2. Noaptea, afișajul nu este luminat.
Legat de afișajul "analog" (din stânga ecranului), se observă două lucruri:
1. Scrisul este foarte mic. Liniile nu pot fi citite nici pe timpul zilei, dacă nu ai vederea bună.
2. Noaptea, afișajul nu este luminat.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
ADK
Ce ai remarcat mai sus se întâmplă și prin stațiile... buzoiene, tot așa informări relativ prost construite.
Nu știu cât sens are să pui simbolul vehiculului, la linia 97 ce faci spre exemplu... Apoi, numele stației se știe, acesta trebuie trecut fix nu văd sensul derulării electronice. Ce se schimbă și trebuie să rămână sunt doar data și ora.
Iar... culorile, liniile indiferent de tipul vehiculului trebuie o culoare, timpul de așteptare și direcția finală a acestuia pot rămâne aceeași culoare, dar o culoare plăcută ochiului (nu albul ăla ce creează o incomoditate vizuală, un crem-galben, ceva culoare caldă nu rece, albastrul deschis deja prezent ar fi o soluție).
Ar putea să mărească textul, să nu mai fie atât de mici ca să te benoclezi la ele, nu cred că are nimeni funcția de zoom a ochiului.
Deși la stațiile cu multe linii ar trebui un ecran mai mare, că de aceea le-au și înghesuit pe 2 rânduri (LCD-ul pare același ca cele deja prezente prin vehiculele mai noi).
Ce ai remarcat mai sus se întâmplă și prin stațiile... buzoiene, tot așa informări relativ prost construite.
Nu știu cât sens are să pui simbolul vehiculului, la linia 97 ce faci spre exemplu... Apoi, numele stației se știe, acesta trebuie trecut fix nu văd sensul derulării electronice. Ce se schimbă și trebuie să rămână sunt doar data și ora.
Iar... culorile, liniile indiferent de tipul vehiculului trebuie o culoare, timpul de așteptare și direcția finală a acestuia pot rămâne aceeași culoare, dar o culoare plăcută ochiului (nu albul ăla ce creează o incomoditate vizuală, un crem-galben, ceva culoare caldă nu rece, albastrul deschis deja prezent ar fi o soluție).
Ar putea să mărească textul, să nu mai fie atât de mici ca să te benoclezi la ele, nu cred că are nimeni funcția de zoom a ochiului.
Deși la stațiile cu multe linii ar trebui un ecran mai mare, că de aceea le-au și înghesuit pe 2 rânduri (LCD-ul pare același ca cele deja prezente prin vehiculele mai noi).
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: V3A-93
WT_fan06
Cezar210 wrote here:Din postare văd că nu actualizaseră afișajele flip-dot (iar pe matricea frontală a lui 104 destinația era scrisă incomplet, iar pe spate afișa „16”). Cum se prezintă situația acum, la 2 săptămâni de la modificarea traseelor?
De când s-a redeschis circulația tramvaielor pe străzile Mântuleasa și Dr. Paleologu, tramvaiele care au circulat cel mai mult (aș putea spune..singurele tramvaie, cred, până la 303) pe respectiva rețea au fost tramvaiele V3A-93, de la depourile Colentina și, mai nou, Titan.
Câteva imagini:
V3A-93 104 - Linia 17* - Str. Dr. Paleologu - 14 aprilie 2024
V3A-93 113 - Linia 17 - Str. Mântuleasa x Dr. Paleologu - 14 aprilie 2024
V3A-93 121 - Linia 17 - Calea Călărașilor x Str. Mântuleasa - 14 aprilie 2024
V3A-93 211 - Linia 17 - Str. Dr. Paleologu - 14 aprilie 2024
V3A-93 211 - Linia 17 - Str. Dr. Paleologu x Calea Moșilor - 14 aprilie 2024
V3A-93 276 - Linia 17 - Str. Dr. Paleologu - 27 aprilie 2024
* - pe ”vremea” realizării pozelor, linia era încă la Colentina; la pozele făcute după cedarea ei la Titan, am pus culoarea specifică
- cosmindaniel
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
cosmindaniel
Am ajuns în halul în care trebuie să se facă halul ăsta de improvizații atunci cînd apare sau dispare o linie… Eram obișnuit cu linii lipsă sau desființate, dar modificările cu stickere scrise cu marker e ceva de tot rîsul…
Am ajuns în halul în care trebuie să se facă halul ăsta de improvizații atunci cînd apare sau dispare o linie… Eram obișnuit cu linii lipsă sau desființate, dar modificările cu stickere scrise cu marker e ceva de tot rîsul…
IMG_4614.jpeg (1.81 MB; downloaded 1391 times)
- idk_vlad
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
idk_vlad
97 e pus la autobuze, iar 673 la troleibuze…
97 e pus la autobuze, iar 673 la troleibuze…
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: V3A-93
Cezar210
Ieri, toate vagoanele care au circulat (263, 276, 298, 303) aveau firmele actualizate.
WT_fan06 wrote here:
Din postare văd că nu actualizaseră afișajele flip-dot (iar pe matricea frontală a lui 104 destinația era scrisă incomplet, iar pe spate afișa „16”). Cum se prezintă situația acum, la 2 săptămâni de la modificarea traseelor?
Ieri, toate vagoanele care au circulat (263, 276, 298, 303) aveau firmele actualizate.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
BGP2597
Ce vedem aici e rezultaul adoptării unor soluții permanente și costisitoare pentru o semnalistică care trebuie să permită actualizarea ușoară. S-a făcut un hei-rup pentru situația valabilă la momentul comandării plăcuțelor, fără să stea nimeni să se gândească ce se întâmplă atunci când va fi nevoie de actualizări.
cosmindaniel wrote here:
Am ajuns în halul în care trebuie să se facă halul ăsta de improvizații atunci cînd apare sau dispare o linie… Eram obișnuit cu linii lipsă sau desființate, dar modificările cu stickere scrise cu marker e ceva de tot rîsul…
Ce vedem aici e rezultaul adoptării unor soluții permanente și costisitoare pentru o semnalistică care trebuie să permită actualizarea ușoară. S-a făcut un hei-rup pentru situația valabilă la momentul comandării plăcuțelor, fără să stea nimeni să se gândească ce se întâmplă atunci când va fi nevoie de actualizări.
- TTony
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
TTony
Cred că cel mai bine ar fi sa se adopte modelul Londonez. Acolo, fiecare "plăcuță" pentru traseu este atașat magnetic una de cealaltă, ușor de actualizat atunci când sunt modificări de trasee.
Cred că cel mai bine ar fi sa se adopte modelul Londonez. Acolo, fiecare "plăcuță" pentru traseu este atașat magnetic una de cealaltă, ușor de actualizat atunci când sunt modificări de trasee.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
ADK
Și probabil... ușor de furat, că poate are vreunul numărul de la poartă fix o linie de pe plăcuță. N-ar fi rău totuși o poză de demonstrare, poate vorbesc aiurea (ceva de genul cum era la Leul înainte?).
Stațiile din S4 (dar are voie fiecare sector să-și pună plăcuțele proprii? STB aparține de PMB, nu de PS1-6) sunt făcute cam fixe, de parcă nu pot interveni modificări care trebuiesc ușor de actualizat, într-adevăr rar poate dar și atunci nu trebuie să stai mult și bine doar pe o singură stație. Acum banii au fost dați și pe astea, care au un format plăcut (mă uit ce copilării sunt în Buzău, cu orarele rămase și din 2019), deci să fie înlocuite deja pentru ceva care nu se face cu cap când trebuie nu-și prea are sensul.
Și probabil... ușor de furat, că poate are vreunul numărul de la poartă fix o linie de pe plăcuță. N-ar fi rău totuși o poză de demonstrare, poate vorbesc aiurea (ceva de genul cum era la Leul înainte?).
Stațiile din S4 (dar are voie fiecare sector să-și pună plăcuțele proprii? STB aparține de PMB, nu de PS1-6) sunt făcute cam fixe, de parcă nu pot interveni modificări care trebuiesc ușor de actualizat, într-adevăr rar poate dar și atunci nu trebuie să stai mult și bine doar pe o singură stație. Acum banii au fost dați și pe astea, care au un format plăcut (mă uit ce copilării sunt în Buzău, cu orarele rămase și din 2019), deci să fie înlocuite deja pentru ceva care nu se face cu cap când trebuie nu-și prea are sensul.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
WT_fan06
Toate anomaliile astea se petrec pentru că semnalistica nu este unitară, sub tutela autorității TPBI. Din același motiv încă mai pictează operatorul STB S.A. plăcuțe, în anul de grație 2024.
Întrebarea mea este simplă: dacă PS4 a montat plăcuțele, cine se ocupă de actualizarea lor?
PS: @ADK, nu fură nimeni nicio plăcuță din Londra pentru că semnul de stație este foarte înalt. Îți trebuie o scară... Însă, toată informația poate fi bine citită întrucât scrisul a fost gândit și adaptat distanței vizuale dintre oameni și semnul de stație. Atașez și o schemă a unui semn de stație, pentru că e păcat să vorbim de un transport civilizat fără să vedem cum arată un transport civilizat.
Toate anomaliile astea se petrec pentru că semnalistica nu este unitară, sub tutela autorității TPBI. Din același motiv încă mai pictează operatorul STB S.A. plăcuțe, în anul de grație 2024.
Întrebarea mea este simplă: dacă PS4 a montat plăcuțele, cine se ocupă de actualizarea lor?
PS: @ADK, nu fură nimeni nicio plăcuță din Londra pentru că semnul de stație este foarte înalt. Îți trebuie o scară... Însă, toată informația poate fi bine citită întrucât scrisul a fost gândit și adaptat distanței vizuale dintre oameni și semnul de stație. Atașez și o schemă a unui semn de stație, pentru că e păcat să vorbim de un transport civilizat fără să vedem cum arată un transport civilizat.
Screenshot_2024-04-29-09-40-37-744_org.mozilla.firefox-edit.jpg (123.57 KB; downloaded 1103 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
ADK
La ei mă gândesc că nu sau mai puțin, chiar și dacă ar fi accesibil, dar eu mă refeream la noi, că ce e public în RO și se poate însuși ușor pentru nevoile altora, se găsesc soluții cam indiferent de dificultăți că românul are cea mai inventivă minte. Era cumva o glumă dar cu ceva adevăr la mijloc.
Dar să trecem peste asta, STB are într-adevăr stații de pe vremea STB-ului anterior, nu au mers în pas cu timpurile și asta pătează cumva imaginea orașului și a operatorului... Se rămâne la nivel de căruță pe o parte, iar pe alta la un nivel cât mai superior (aștepți un troleibuz din anul 2024, în anul 2024, plătești electronic titlul de călătorie, dar plăcuța care te informează de zonă și linii datează sau cu foarte mici schimbări, de când nici nu se întâmplaseră WW1).
La ei mă gândesc că nu sau mai puțin, chiar și dacă ar fi accesibil, dar eu mă refeream la noi, că ce e public în RO și se poate însuși ușor pentru nevoile altora, se găsesc soluții cam indiferent de dificultăți că românul are cea mai inventivă minte. Era cumva o glumă dar cu ceva adevăr la mijloc.
Dar să trecem peste asta, STB are într-adevăr stații de pe vremea STB-ului anterior, nu au mers în pas cu timpurile și asta pătează cumva imaginea orașului și a operatorului... Se rămâne la nivel de căruță pe o parte, iar pe alta la un nivel cât mai superior (aștepți un troleibuz din anul 2024, în anul 2024, plătești electronic titlul de călătorie, dar plăcuța care te informează de zonă și linii datează sau cu foarte mici schimbări, de când nici nu se întâmplaseră WW1).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
shoppy
Nu trebuiau sa fie lasate sectoarele sa monteze placute proprii, asa acuma suntem ca la prinde orbul / scoate-i ochii.
Nu trebuiau sa fie lasate sectoarele sa monteze placute proprii, asa acuma suntem ca la prinde orbul / scoate-i ochii.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination