Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
294 posts, 67793 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
subway guru
Nici nu trebuie sa exageram sau sa condamnam. Atata a tinut punga, asta s-a putut rezolva, mai ales daca nevoia era presanta.
Sa va reamintesc eu ca Magisterul ingineriei romanesti Anghel Saligny a facut fundatii pentru cale dubla la podul lui cale simpla?
Nici nu trebuie sa exageram sau sa condamnam. Atata a tinut punga, asta s-a putut rezolva, mai ales daca nevoia era presanta.
Sa va reamintesc eu ca Magisterul ingineriei romanesti Anghel Saligny a facut fundatii pentru cale dubla la podul lui cale simpla?
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Daddy
Cititi ultimul document (din aceasta saptamana) - de interes ultimile doua pagini. Varianta finala va fi cu tramvai pe pasaj si panta de 4.5%.
https://ps4.ro/wp-content/uploads/2021/12/af-pr-nr-208-27.12.2021-mod-si-compl-HCLS4-57-11.05.2020.pdf
sotilu wrote here:
Nu o să apară niciun panou, fiindcă chiar dacă Băluță a declarat public, iar compartimentele din aparatul său propriu au transmis oficial asociației, că se va realiza o configurație a pasajelor Metalurgiei și Apărătorii Patriei care să permită amplasarea ulterioară a liniei de tramvai pe strada Turnu Măgurele...
Cititi ultimul document (din aceasta saptamana) - de interes ultimile doua pagini. Varianta finala va fi cu tramvai pe pasaj si panta de 4.5%.
https://ps4.ro/wp-content/uploads/2021/12/af-pr-nr-208-27.12.2021-mod-si-compl-HCLS4-57-11.05.2020.pdf
- sotilu
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
sotilu
În situaţia de faţă, vestea este bunicică. Rămân problemele de interchange în intersecţia cu Obregia şi cea a axării liniei de tramvai cu viitoarei configuraţie a inelului.
Referitor la prima problemă, va fi aceeaşi situaţie ca la pasajul Grant, unde stațiile sunt la capetele pasajului şi se face acces greoi al călătorilor din calea Giuleşti şi calea Griviţei.
În legătură cu a doua, acum linia de tramvai va fi mai la sud decât în soluţia avizată, iar ulterior nu se vor mai putea face trei benzi pe sens + tramvai, ca pe restul inelului (vezi bd.Grigorescu, Chişinău şi strada Braşov).
În situaţia de faţă, vestea este bunicică. Rămân problemele de interchange în intersecţia cu Obregia şi cea a axării liniei de tramvai cu viitoarei configuraţie a inelului.
Referitor la prima problemă, va fi aceeaşi situaţie ca la pasajul Grant, unde stațiile sunt la capetele pasajului şi se face acces greoi al călătorilor din calea Giuleşti şi calea Griviţei.
În legătură cu a doua, acum linia de tramvai va fi mai la sud decât în soluţia avizată, iar ulterior nu se vor mai putea face trei benzi pe sens + tramvai, ca pe restul inelului (vezi bd.Grigorescu, Chişinău şi strada Braşov).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
andrei11
Nu trebuie trei benzi pe sens ! Dacă bulevardul la sol va avea 3 benzi, pe pasaj sunt necesare doar două pentru că destule autoturisme vor face stânga / dreapta în intersecţie.
Iar dacă te referi la numărul de benzi la sol, însuşi Inelul median are 2 benzi / sens pe multe porţiuni ale lui.
Nu trebuie trei benzi pe sens ! Dacă bulevardul la sol va avea 3 benzi, pe pasaj sunt necesare doar două pentru că destule autoturisme vor face stânga / dreapta în intersecţie.
Iar dacă te referi la numărul de benzi la sol, însuşi Inelul median are 2 benzi / sens pe multe porţiuni ale lui.
- sotilu
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
sotilu
Numărul de benzi se calculează în funcție de mai mulți parametri - cererea de transport (proporțională cu densitatea urbană), alte posibilități de conexiune, ...
Tronsoanele de pe inelul median unde sunt numai două benzi pe sens sunt între Pantelimon și Colentina (pe o parte este lacul Fundeni şi pe cealaltă sunt blocuri de 4 etaje şi case) şi pe zona de nord, între șoseaua Virtuţii și șoseaua Petricani (care este numai în fază PUZ şi unde sunt şi alte posibilități de conexiune). Șoseaua Virtuții, de la Uverturii la Constructorilor este, de asemenea, prevăzută la 3 benzi pe sens.
Strada Turnu Măgurele trece printr-o zonă cu densitate urbană mare, la nord sunt numai blocuri (majoritatea peste 8 etaje) iar sudul este în plină dezvoltare (s-au construit și se vor construi ansambluri de locuințe înalte).
De asta este și graba construirii pasajelor, fiindcă sunt presiuni de la dezvoltatori.
Într-o țară unde conceptul de mobilitate durabilă nu este doar declarat de fațadă, se făcea mai întâi linia de tramvai și apoi pasajele, dacă mai încăpeau.
Numărul de benzi se calculează în funcție de mai mulți parametri - cererea de transport (proporțională cu densitatea urbană), alte posibilități de conexiune, ...
Tronsoanele de pe inelul median unde sunt numai două benzi pe sens sunt între Pantelimon și Colentina (pe o parte este lacul Fundeni şi pe cealaltă sunt blocuri de 4 etaje şi case) şi pe zona de nord, între șoseaua Virtuţii și șoseaua Petricani (care este numai în fază PUZ şi unde sunt şi alte posibilități de conexiune). Șoseaua Virtuții, de la Uverturii la Constructorilor este, de asemenea, prevăzută la 3 benzi pe sens.
Strada Turnu Măgurele trece printr-o zonă cu densitate urbană mare, la nord sunt numai blocuri (majoritatea peste 8 etaje) iar sudul este în plină dezvoltare (s-au construit și se vor construi ansambluri de locuințe înalte).
De asta este și graba construirii pasajelor, fiindcă sunt presiuni de la dezvoltatori.
Într-o țară unde conceptul de mobilitate durabilă nu este doar declarat de fațadă, se făcea mai întâi linia de tramvai și apoi pasajele, dacă mai încăpeau.
- bogdan2308
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
bogdan2308
Deci până la urma nu se va face nicio linie de tramvai sau nu se va lăsa loc?
Deci până la urma nu se va face nicio linie de tramvai sau nu se va lăsa loc?
- bogdan2308
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
bogdan2308
Oricum mi se pare horror pentru zona aia un bulevard cu 3 benzi pe sens, și acum e haos să mergi pe acolo ca pieton, nu există spațiu verde între trotuar și șosea, o perdea de vegetație, nici spațiu nu prea mai e asta dacă nu se se distruge spațiul verde de lângă blocuri.
Oricum mi se pare horror pentru zona aia un bulevard cu 3 benzi pe sens, și acum e haos să mergi pe acolo ca pieton, nu există spațiu verde între trotuar și șosea, o perdea de vegetație, nici spațiu nu prea mai e asta dacă nu se se distruge spațiul verde de lângă blocuri.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
zapacitu
O sa fie ca la Grigorescu x Splai sau la podul CF de pe Doamna Ghica (cel existent, nu cel in constructie): pod cu spatiu central pentru tramvai. La un moment ulterior.
O sa fie ca la Grigorescu x Splai sau la podul CF de pe Doamna Ghica (cel existent, nu cel in constructie): pod cu spatiu central pentru tramvai. La un moment ulterior.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Costin
Trei benzi pe sens pe un bulevard urban este o risipa de spatiu, atrage si mai mult trafic care nu va fi mai fluent decat traficul de pe doua benzi pe sens. Vorbim totusi de o strada in oras, care trebuie sa raspunda nevoilor de deplasare ale oamenilor atat din oras in general, cat si riveranilor, nicidecum o autostrada urbana. Doua benzi pe sens, transport public separat de trafic (culoar bus / tram / combinat), benzi pentru biciclisti si trotuare generoase ar fi standardul normal in aceasta situatie. Dar benzile pentru biciclisti nu prea au ce cauta pe pasaj, iar trotuarele nici atat. Deci cata vreme pasajul are doua benzi si spatiu pentru un culoar unic de transport (ca o fi bus acum si tramvai mai tarziu e irelevant cata vreme rampa/panta permite tramvai), este absolut suficient.
Trei benzi pe sens pe un bulevard urban este o risipa de spatiu, atrage si mai mult trafic care nu va fi mai fluent decat traficul de pe doua benzi pe sens. Vorbim totusi de o strada in oras, care trebuie sa raspunda nevoilor de deplasare ale oamenilor atat din oras in general, cat si riveranilor, nicidecum o autostrada urbana. Doua benzi pe sens, transport public separat de trafic (culoar bus / tram / combinat), benzi pentru biciclisti si trotuare generoase ar fi standardul normal in aceasta situatie. Dar benzile pentru biciclisti nu prea au ce cauta pe pasaj, iar trotuarele nici atat. Deci cata vreme pasajul are doua benzi si spatiu pentru un culoar unic de transport (ca o fi bus acum si tramvai mai tarziu e irelevant cata vreme rampa/panta permite tramvai), este absolut suficient.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
andrei11
Stai că nu înţeleg, propui ca absolut toate bulevardele care au mai mult de 2 benzi / sens (în afara benzii de Bus ) să se limiteze pentru traficul general la 2 benzi / sens ? Inclusiv cele două inele ?
Stai că nu înţeleg, propui ca absolut toate bulevardele care au mai mult de 2 benzi / sens (în afara benzii de Bus ) să se limiteze pentru traficul general la 2 benzi / sens ? Inclusiv cele două inele ?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Costin
Nu propun nimic retroactiv pentru ca fiecare strada are specificul ei si nevoile ei locale care s-au dezvoltat DUPA constructia strazii respective. Unde mai punem ca avem multe strazi cu 3 benzi pe sens din care una utilizata drept parcare oricum.
Acum, aici, vorbesc exclusiv despre proiecte noi, insa in general, 3 benzi pe sens in oras nu ajuta, e doar risipa de spatiu si nu aduce nici un beneficiu major prin comparatie cu 2 benzi pe sens.
Nu propun nimic retroactiv pentru ca fiecare strada are specificul ei si nevoile ei locale care s-au dezvoltat DUPA constructia strazii respective. Unde mai punem ca avem multe strazi cu 3 benzi pe sens din care una utilizata drept parcare oricum.
Acum, aici, vorbesc exclusiv despre proiecte noi, insa in general, 3 benzi pe sens in oras nu ajuta, e doar risipa de spatiu si nu aduce nici un beneficiu major prin comparatie cu 2 benzi pe sens.
- sotilu
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
sotilu
Inelul median de circulație este cel mai important inel din cele 5, mai ales în contextul încurajării circulației pe inele, pentru evitarea radialelor și a centrului orașului. Mare parte din el a fost proiectat înainte de 1989 ( în parte și executat: Grigorescu, Chișinău, Brașov). De aceea zona în cauză a fost proiectată cu 3 benzi pe sens + tramvai.
În actuala configurație a pasajului nu va fi cale proprie a tramvaiului. Pasajul are numai 15 m lățime, deci 2 benzi pe sens, urmând ca (nu știm când!) linia de tramvai să fie amplasată pe mijloc, pe banda 2 a fiecărui sens, la un loc cu circulația generală și cu stații la capete, departe de punctul de interchange din intersecția cu Obregia.
Inelul median de circulație este cel mai important inel din cele 5, mai ales în contextul încurajării circulației pe inele, pentru evitarea radialelor și a centrului orașului. Mare parte din el a fost proiectat înainte de 1989 ( în parte și executat: Grigorescu, Chișinău, Brașov). De aceea zona în cauză a fost proiectată cu 3 benzi pe sens + tramvai.
În actuala configurație a pasajului nu va fi cale proprie a tramvaiului. Pasajul are numai 15 m lățime, deci 2 benzi pe sens, urmând ca (nu știm când!) linia de tramvai să fie amplasată pe mijloc, pe banda 2 a fiecărui sens, la un loc cu circulația generală și cu stații la capete, departe de punctul de interchange din intersecția cu Obregia.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
shoppy
Comunistii prevedeau o masina personala la 6 familii, de aceea se construiau blocuri fara locuri de parcare, de aceea mi se pare greu de crezut ca s-ar fi proiectat un bulevard cu 3 benzi pe sens pe considerente de trafic(pe considerente propagandistice sau peisagistice da, dar pentru trafic nu).
Si daca orasul este supraaglomerat si deja exista bulevarde de 3 sau mai multe benzi pe sens care sunt insuficiente, asta nu justifica sa se construiasca si altele.
Comunistii prevedeau o masina personala la 6 familii, de aceea se construiau blocuri fara locuri de parcare, de aceea mi se pare greu de crezut ca s-ar fi proiectat un bulevard cu 3 benzi pe sens pe considerente de trafic(pe considerente propagandistice sau peisagistice da, dar pentru trafic nu).
Si daca orasul este supraaglomerat si deja exista bulevarde de 3 sau mai multe benzi pe sens care sunt insuficiente, asta nu justifica sa se construiasca si altele.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
andrei11
Inelul Principal, Medianul, Centura, A 0. Care-i al cincilea inel ?
sotilu wrote here:
Inelul median de circulație este cel mai important inel din cele 5...
Inelul Principal, Medianul, Centura, A 0. Care-i al cincilea inel ?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Pasaj suprateran Metalurgiei (parte din inelul median) (FINALIZAT decembrie 2023)
•
Choose destination