Regiunile RomânieiBanatJudețul TimișTransportul în comun din municipiul Timișoara (SC STPT SA)

 

Topic: Tramvaiele Bozankaya GT6

212 posts, 59440 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 
 

📖 Pagination options
Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Primul tramvai produs de firma Bozankaya este încă în teste, deși termenul la care ar fi trebuit să fie pus în circulație se apropie cu pași repezi. Garnitura mai trebuie să treacă niște probe, dar au apărut câteva probleme, așa că timișorenii s-ar putea plimba cu el abia în noiembrie. Dacă totul merge bine.

Primul tramvai nou al Timișoarei, fabricat în Turcia, a ajuns în oraș la sfârșitul lunii iunie. A intrat imediat în testele pentru omologare, care ar fi trebuit să fie gata în luna septembrie.

„(…) și suntem în grafic. Noul tramvai funcționează conform așteptărilor celor de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor. Aceasta este autoritatea responsabilă pentru omologarea tramvaiului conform legii în vigoare, performanța fiind comparată cu specificațiile tehnice. Această omologare este necesară pentru orice produs feroviar nou introdus pe piața europeană, iar cel mai important aspect este siguranța pasagerilor”, explica viceprimarul Ruben Lațcău la începutul lunii august.

Edilul spunea atunci că omologarea garniturii „va fi finalizată în septembrie și pasagerii se vor putea bucura de noua achiziție la scurt timp după, când acesta va intra în circulație cel mai probabil pe linia 1”.

Numai că planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg, astfel că introducerea lui în circulație se amână.

„În mod normal, termenul pe care constructorul și AFER și l-au asumat pentru agrement era 4 octombrie. Testele sunt făcute de AFER, dar nu AFER face propriu-zis testele, este o altă instituție, ONFR (Organismul Notificat Feroviar Român), care face testele. Ei fac testele, dar nu au toată aparatura necesară (…), nu dețin toate echipamentele care pot face testele de pe contractul încheiat cu Bozankaya. Cei de la Bozankaya au căutat un laborator în Germania, ai cărui reprezentanți vor veni în Timișoara și vor relua testele. Câteva au fost începute deja. Mai rămăseseră patru teste de făcut, unul singur nu se putea face de către ONFR, cel de tracțiune”, ne-a explicat acum viceprimarul Timișoarei.

Încă o lună de probe
Noile estimări arată că mai e nevoie de încă o lună de probe, la modul optimist, mai explică Ruben Lațcău, astfel că ar putea fi gata omologarea abia în prima jumătate a lunii noiembrie. Apoi mai e nevoie de câteva teste și la STPT – Societatea de transport public din Timișoara.

„Estimarea este că va lua peste o lună peste timpul pe care și l-a asumat, până finalizează cu compania din Germania, trimit la AFER, care aprobă. Asta e la modul optimist, undeva în prima jumătate a lui noiembrie. În momentul în care se vor termina aceste teste, tramvaiul va primi un agrement. Pe baza agrementului, el poate circula în Europa. El va fi apoi livrat către STPT, care va face niște teste proprii și apoi îl va recepționa. Dacă în noiembrie se primește agrementul, tramvaiul va circula cu călători înainte de finalul acestui an”, ne-a declarat viceprimarul Timișoarei.

Potrivit acestuia, tramvaiul turcesc „a făcut față cu brio tuturor testelor”, iar pe unele dintre ele „chiar le-a depășit de departe”. Garnitura ar putea circula pe liniile 1, 2, 6 și 9 doar, pentru că are impusă „o limită de viraj recomandată”.

Sunt așteptate încă de 20 garnituri
Odată ce vor fi finalizate testele, la Timișoara ar trebui să ajungă și restul de garnituri din contractul încheiat de primărie. Bozankaya „își asumă” să livreze două tramvaie pe lună și să crească treptat ritmul. Reprezentanții primăriei spuneau că „până la sfârșitul anului viitor, și deci înainte să înceapă Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023, vor fi în funcțiune toate cele 21 de tramvaie noi”.

Garnitura aflată acum în teste este prima dintr-o serie de 21 de tramvaie cumpărate de Primăria Timișoara cu 11,58 de milioane de lei bucata. Fiecare mijloc de transport pe șine are 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate pentru 200 de călători, conform documentației PMT. Autonomia unui tramvai trebuie să fie, conform caietului de sarcini de la licitație, de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai. Potrivit reprezentanților primăriei, este cea mai mare autonomie din lume.

Contractul cu turcii de la Bozankaya a fost semnat în 26 iulie 2019, de fosta administrație a orașului. Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, dar primăria a obținut în cele din urmă fonduri europene pentru 21 de tramvaie.

Sursa: Tion

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Surse din cadrul Ministerului Transporturilor au explicat că situația nu stă deloc astfel. Producătorul turc nu a solicitat inițial la ONFR serviciile contra cost necesare, iar la echipamentele de măsurare înregistrate a vitezei nu a prezentat certificate metrologice necesare. „Aștept să completeze comanda. Nu este sarcina ONFR omologarea”, spun sursele indicate lăsând să se înțeleagă că omologarea produselor feroviare este în sarcina producătorului acestora.

Oricum, urmare a intârzierilor tramvaiele urmează să intre in trafic în luna noiembrie față de luna octombrie, stabilită inițial.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Tramvaiul produs de turcii de la Bozankaya pentru Timișoara a trecut cu succes toate testele necesare pentru a circula pe șinele orașului. Iar, ca știrea să fie și mai și, informația despre ”cele mai perfomante tramvaie, tramvaiele cu cea mai mare autonomie din lume” este anunțată de Culiță Chiș, iar aceasta ”deși am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului”, ne anunță celebrul șef din primărie în perioada Robu, căzut acum în dizgrația actualei conduceri a municipalității.

Ziua de vineri, 15 octombrie, a fost cea în care au fost finalizate ultimele teste pentru tramvaiul ”Timișoara”, modelul realizat de turcii de la Bozankaya Otomotiv special pentru orașul de pe Bega. Vestea este prezentată de Culiță Chiș, printr-un document semnat ”CULIŢĂ CHIŞ, DIRECTOR GENERAL DIRECŢIA DRUMURI, PODURI, PARCAJE ŞI REŢELE DE UTILITĂŢI”. Aceasta deși actualii șefi din primărie nu îl mai vor pe post, pe care l-au eliminat printr-o nouă organigramă, contestată și suspendată în instanță în acest moment.

”În data de 15.10.2021 au fost finalizate ultimele teste ale tramvaiului ,,Timișoara”, tramvai proiectat și realizat de firma Bozankaya Otomotiv Mak.IML.ITH VE IHR.A.Ş. pentru Municipiul Timișoara, în baza contractului de furnizare nr. 103/2019. Conform Specificației tehnice cod: ST01-Tim-Boz 16+24, avizată de Autoritatea Feroviară Română (AFER), au fost realizate 57 de teste și încercări, testele critice fiind efectuate de laboratoare acreditate UE: VZU Plzen, Cehia; CETEST SL, Spania; TÜV SÜD Rail GmbH, Germania și Organismul Notificat Feroviar Român (ONFR)” se arată în documentul respectiv.

Culiță Chiș menționează că a realizat toate avizărilor procedurilor de testare, dar și rapoartele respective, deși a fost eliminat de primărie din echipa de implementare. De asemenea, ne informează că cei de la AFER care s-au ocupat de agrementarea tramvaielor ”Timișoara” au fost și ei dați afară.

”Menţionez că am avizat toate procedurile de testare, respectiv rapoartele de testare, în calitate de Director General al Direcţiei, Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, desi am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului. Mai mult, persoanelor din cadrul AFER Bucureşti, care se ocupă de agrementarea tramvaiului ,,Timişoara”, prin noua organigramă din data de 13.10.2021, le-au fost desfiinţate posturile. Având în vedere statutul de funcţionar public nu pot face mai multe comentarii în acest sens”, spune Chiș.

El spune că aceste tramvaie sunt cele mai performante din lume și în final mulțumește echipei de implementare a proiectului.

”Cu toate piedicile întâmpinate pe parcurs, tramvaiul ,,Timişoara” merge mai departe! Nimeni si nimic nu mai poate împiedica ca Timişoara sa aibă cele mai perfomante tramvaie, tramvaiele cu cea mai mare autonomie din lume. Mulțumesc echipei de implementare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara care lucreaza la acest proiect de 5 ani, de la ideea de proiect si pana la ultimele detalii de design, echipei furnizorului din Ankara, precum şi echipei de la Societatea de Transport Timişoara SA”, încheie Culiță Chiș.

Sursa: De Banat

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya punmeister

Meanwhile, Bozankaya a primit la Berlin premiul pentru cea mai inovatoare companie din Europa pentru proiectul de la Timisoara.

Bozankaya won “The Most Innovative Company in Europe” prize for its 100% domestic produce battery-powered tram featuring the world’s most advanced technology at the 2021 Innovation Awards organized by the European Railway Clusters Initiative (ERCI), the leading and most prestigious institution in Europe’s rail system technologies, based in Berlin.
The new generation, environmentally friendly, electric tram, designed and manufactured in Bozankaya's production facilities in Ankara Sincan, with 100% domestic engineering and advanced technology, hit a world record with its capability to travel 70 km long without being connected to the catenary network.  
2021 winners of the Innovation Awards, where an international technology and creativity race takes place every year, were announced with a special ceremony during the SIFER Expo, held in Lille Grande Palais, and Bozankaya’s award was presented to Mr. Emrah Dal, the Vice President of Bozankaya.
As Bozankaya, we are honored and proud to represent Turkish technology in the international arena and to bring this prestigious award to our country, leaving behind all our European competitors.


https://www.linkedin.com/posts/bozankaya ... 472-y2X9

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Timișorenii vor avea un mic cadou ”administrativ” în luna decembrie a acestui an, ei vor putea circula cu primul tramvai nou al orașului, produs de turcii de la Bozankaya. Toate aprobările au fost obținute, iar tramvaiul deja aflat în teste pe șinele STPT va putea să intre în circulație. Poate va sosi chiar și un al doilea tramvai!

La începutul săptămânii viitoare, producătorul turc Bozankaya va primi agrementul final de la Autoritatea Feroviară Română pentru noul model de tramvai pe care îl va produce pentru Timișoara. Mai erau de completat câteva hârtii la dosar și săptămâna viitoare se va obține și agrementul final, ne spune viceprimarul Lațcău.

”Suntem înainte de primirea agrementului final. Luni sau marți mai trebuie depuse câteva acte la dosar și acesta va fi gata. Mai trebuie predate ultimele hârtii, sunt niște declarații de conformitate pentru o parte dintre echipamentele din tramvai, altele decât cele realizate de ei la fabrică. Luni, cei de la Bozankaya plătește taxa necesară, deci până la sfârșitul lunii ridicăm aprobarea finală”, ne-a declarat Lațcău.

Deocamdată este un agrement condiționat, dar turcii pot continua producția tramvaielor fără restricție. De altfel, acum este în lucru un al doilea tramvai, care va ajunge în Timișoara în decembrie sau ianuarie. Până atunci, primul tramvai, aflat deja la teste în oraș, va începe să circule cu publicul din ultima lună a acestui an. ,

”Va fi un agrement condiționat, aceasta pentru că cei de la AFER vor trebui să viziteze și fabrica din Turcia, dar având în vedere condițiile pandemice de acum această vizită va avea loc undeva în martie – aprilie. Dar asta înseamnă că ei pot lucra deja la realizarea tramvaielor. În decembrie, eventual ianuarie vom recepționa și al doilea tramvai. Primul tram care era deja testat în Timișoara, va intra în circulație publică încă din luna decembrie. Până la finalul anului viitor vor ajunge la Timișoara toate cele 21 de tramvaie din primul lot vor fi livrate”, ne-a mai declarat viceprimarul.

Sursa: De Banat

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya Puss in Boots

Daca se vorbeste de "primul lot" inseamna ca vor sa le aduca si pe restul de 19. Ca obligati nu sunt, din ce stiu. Si tre sa gaseasca si bani.

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Corect. Obligați nu sunt să le ia, dar alte tramvaie cu specificații similare nu cred că pot fi achiziționate prin altă licitație cât timp acordul-cadru e valabil, deoarece nu ar fi moral (și legal, cred) corect așa ceva. Iar obiectivul parcă era să înlocuiască toată flota veche de tramvaie (excluzând, probabil, Armoniile), deci sigur au în vedere și achiziția următoarelor 19 bucăți. Singura problemă e, cum ai spus, să aibă bani (pot trage din PNRR sau POR, de preferat).

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya orex

Primul tramvai Bozankaya va intra in circulatie de sarbatori
Primului tramvai Bozankaya din seria celor 21 achiziţionate prin fonduri europene de Primăria Timişoara va intra în circulaţie înainte de Crăciun. Documentul de omologare adus de la Autoritatea Feroviară Română de Sorin Grindeanu, noul ministru al Transporturilor, a fost trimis înapoi la Bucureşti. Acest document nu ar fi trebuit să ajungă în oraşul de pe Bega, ci la producătorii tramvaiului, turcii de la Bozankaya.

„Producătorul a făcut un contact cu ANFR pentru eliberarea agrementului. Din păcate, la nivelul Ministerului Transporturilor au fost diferite reorganizări de-a lungul timpului, între ANFR, ONFR şi alte instituţii din subordine care reglementează transportul feroviar sau cu tramvaie, iar tot acest proces care în mod normal trebuia să dureze 2-3 luni s-a prelungit şi în loc să îl avem în septembrie, îl avem acum în decembrie. Noi am primit, deşi nu ar fi trebuit să primim acest agrement şi azi l-am trimis înapoi la Bucureşti, la Bozankaya, care este posesorul de drept al acestui document. Apoi declanşăm recepţia tramvaiului ca să îl putem introduce pe traseu începând cu luna decembrie”, a declarat viceprimarul Timişoarei, Ruben Laţcău.

Oficialul Primăriei Timişoara a spus că s-au făcut aproape 100 de teste cu tramvaiul Bozankaya, de tracţiune, frânare, de tragere, pe sistemele electronice. Şi asta pentru că este un tramvai nou care nu a mai circulat nici în România, nici în Europa, astfel că producătorul are nevoie de certificare. Următoarele tramvaie nu vor mai avea nevoie de teste.

„Practic, toate componentele electronice şi mecanice au fost testate independent, toate testele au fost trecute cu brio de tramvai, nu există niciun fel de probleme în operarea tramvaiului. Mai sunt două teste care trebuie să fie făcute, pentru că agrementul pe care l-am semnat este unul condiţionat, nu este unul final, e pe şase luni. E nevoie de o vizită în Turcia, la fabrica de producţie, această vizită nu a putut fi făcută acum din cauza pandemiei, dar anul viitor o vom face. Şi mai este nevoie de nişte declaraţii pentru sistemele electronice pe care le vom primi. Sunt chestiuni birocratice care vor fi rezolvate la începutul anului viitor, dar ele nu împiedică operarea şi utilizarea tramvaiului”, a mai spus Ruben Laţcău.

Doi vatmani au fost instruiţi de specialiştii companiei turceşti producătoare ca să poată conduce noul tramvai.
Cu o lungime de 30 de metri şi o capacitate de 251 de persoane (48 pe locuri şi 203 în picioare), tramvaiul a fost produs cu ajutorul celor mai recente şi înalte tehnologii existente, este 100% electric, având zero emisii de gaze cu efect de seră.  
Vehiculul poate funcţiona şi autonom, pe baza unei baterii care poate fi încărcată direct de la cablurile de alimentare, pe o distanţă minimă garantată de 63 de kilometri, dar care poate ajunge până la 70 de kilometri, un record mondial în industria tramvaielor.

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Dupa mai bine de 6 luni de probe, teste si proceduri de omologare, noul tramvai fabricat de turcii de la Bozankaya pentru Timisoara va intra, in sfarsit, in circulatie.

O spune viceprimarul Ruben Latcau, care a anuntat ca a inceput procedura de receptie a garniturii, dupa ce a trecut toate testele si a primit si avizul AFER.

„Am inceput luni procedura de receptie pentru noul tramvai si se va finaliza saptamana aceasta. In 14 decembrie vom face inaugurarea, cel mai probabil, iar intre 15 si 20 decembrie vom avea primul tramvai pe traseu„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Ruben Latcau.

Garnitura va circula pe linia 1, iar pentru acest traseu, reprezentantii primariei au lansat licitatia pentru documentatia ce vizeaza modernizarea statiilor de tramvai.

In toate cele 34 de statii se va modifica peronul, pentru a fi adaptat noilor garnituri, se vor monta automate de bilete, vor exista prize pentru incarcarea telefoanelor mobile, dar si conexiune la internet.

Sursa: Opinia Timișoarei

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya ByOnu

De ce lanseaza abia acum licitatia pentru modernizarea peroanelor? Si Bucurestiul are aceleasi restanțe la peroane. Oamenii astia chiar nu inteleg sa se pregateasca in avans?

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya orex

Anunţ transport cu depăşiri în perioada 10.12.2021 – 19.12.2021
În perioada 10.12.2021 - 19.12.2021, se va efectua un transport cu depasiri de mase si dimensiuni pe traseul:
GIURGIU POD PTF-DN5-GIURGIU-ADUNATII COPACENI-DN5-JILAVA-DNCB-BRAGADIRU-A1-DN65B-DN65-CRAIOVA-DN56-MAGLAVIT-DN56A-SIMIAN-DN6-DROBETA-TURNU SEVERIN-DN6-ORSOVA-DN6-CARANSEBES(Varianta de Ocolire Caransebes)-DN6-LUGOJ(Varianta de Ocolire Lugoj)-A6-A1-DN6-Remetea Mare-DN6-TIMISOARA.
Vehiculul transporta un tramvai.

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Cred că tot azi s-a semnat ordinul de livrare pentru restul de 20 de tramvaie din această comandă, cel puțin așa se înțelege din postarea primarului:
Am semnat, astăzi, comanda pentru livrarea următoarelor 20 de tramvaie noi, care vor ajunge la Timișoara, până în toamna anului viitor. Tramvaiul care a fost omologat și recepționat va intra în circulație de săptămâna viitoare.

Tot anul viitor, așteptăm la Timișoara și primele autobuze electrice, care vor fi cumpărate printr-un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale.

Pentru a schimba modul în care circulăm în Timișoara, aceste investiții sunt cruciale. Reducerea timpilor de așteptare în stații, tramvaie sau autobuze care oferă confort călătorilor, stații accesibile pentru toată lumea – sunt esențiale pentru ca transportul public local să devină atractiv și utilizat de cât mai mulți oameni.

Nu este o altă soluție, decât transportul public local performant, pentru reducerea semnificativă a numărului de mașini de pe străzi, și implicit a poluării și a timpului pierdut în ambuteiajele din trafic. Transportul verde în care investim – tramvaie și autobuze electrice – împreună cu infrastructura pentru biciclete sunt prioritare pentru a avea un oraș respirabil.

Sursa: Facebook - Dominic Fritz

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya Puss in Boots

De ce trebuia semnat? Nu e un contract in vigoare pt 21 bucati?
Inteleg sa se semneze pt restul de 19 dupa ce se obtine finantarea.

 


Re: STP Timisoara - Tramvaiele Bozankaya PTMZ

Contractul e în vigoare, da. Nu am la îndemână prevederile din CS/draftul de contract, dar cred că era nevoie de semnarea acestui ordin de livrare după omologare (ceea ce mi se pare logic, deoarece nu ar trebui să dai ordin să livrezi seria dacă prototipul nu e omologat sau are defecte din fabricație; altfel, ce te faci? Rămâi cu paguba).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Timișoara (SC STPT SA)  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433149 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use