Topic: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București
94 posts, 36385 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Din discutii, harti si situatia in teren, deduc ca au fost doua etape ale traseului prin spatele Casei Scinteii.
1. Galben (in '62 asa era). Tipografilor -> aleea paralela cu Casa Scanteii -> Poligrafiei
2. Mov (in '70 asa era), reteaua ajungea direct Tipografilor -> Poligrafiei, pe masura ce s-a construit noul Bd. Poligrafiei.
ByOnu wrote:
Domnul Bucșan ne-a citit și arată că situația capătului de la Fântâna Miorița / Casa Scânteii era următoarea:
În perioada anilor 1960 traseul lui 81 și 82 era, între Piața Scînteii - Fântâna Miorița, pe Șos. Băneasa (actuala Șos. București-Ploiești) pe sensul spre Aeroportul Băneasa.
În sens invers nu mai exista rețea, troleibuzele 81 și 82 având traseul de la Fântâna Miorița, prin fața Gării Băneasa, pe Str. Tipografiei, ocolind prin spatele Casei Scînteii, ieșind în Piața Scînteii pe actualul Bdl. Poligrafiei.
Din discutii, harti si situatia in teren, deduc ca au fost doua etape ale traseului prin spatele Casei Scinteii.
PPL troleibuz.jpg (1.92 MB; downloaded 4799 times)
1. Galben (in '62 asa era). Tipografilor -> aleea paralela cu Casa Scanteii -> Poligrafiei
2. Mov (in '70 asa era), reteaua ajungea direct Tipografilor -> Poligrafiei, pe masura ce s-a construit noul Bd. Poligrafiei.
Sursa: colegul GPS.
1966 satelit.jpeg (190.84 KB; downloaded 4813 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
rosetti61
Pana in 1977 s-a mai circulat prin spatele Casei Scanteii, in locul troleibuzelor s-a introdus linia 114 de autobuze, harta din 1982 o arata cu un sens pe Tipografilor.
Pana in 1977 s-a mai circulat prin spatele Casei Scanteii, in locul troleibuzelor s-a introdus linia 114 de autobuze, harta din 1982 o arata cu un sens pe Tipografilor.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Iar dupa '77?
Dar dincolo de asta, schema mea de mai sus se refera la doua variante de a ocoli Casa Presei.
Iar dupa '77?
Dar dincolo de asta, schema mea de mai sus se refera la doua variante de a ocoli Casa Presei.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
rosetti61
Dupa 1977 direct pe sos. Bucuresti-Ploiesti. Reteaua pe Tipografilor a ramas dar nu s-a mai folosit iar pe Poligrafiei s-a montat linie prin pasajul Jiului pana in Pajura, folosita pentru linia speciala de troleibuze 683 atunci cand nu circula autobuzul 331 duminica sau in perioada sezonului estival.
La vizita lui Gorbaciov in vara lui 1987, inca mai erau firele pe pozitie in Piata Scanteii, sos Bucuresti-Ploiesti si Tipografilor (mi le amintesc si intr-o zi geroasa de inceput de martie acelasi an, ingreunate de chiciura).
Dupa 1977 direct pe sos. Bucuresti-Ploiesti. Reteaua pe Tipografilor a ramas dar nu s-a mai folosit iar pe Poligrafiei s-a montat linie prin pasajul Jiului pana in Pajura, folosita pentru linia speciala de troleibuze 683 atunci cand nu circula autobuzul 331 duminica sau in perioada sezonului estival.
La vizita lui Gorbaciov in vara lui 1987, inca mai erau firele pe pozitie in Piata Scanteii, sos Bucuresti-Ploiesti si Tipografilor (mi le amintesc si intr-o zi geroasa de inceput de martie acelasi an, ingreunate de chiciura).
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Intr-adevar, mai exista inca ramasite ale troleibuzului pe tot Poligrafiei, inclusiv sub podul Jiului (reabilitat). Deci urca de la Scinteii pana la Str. Jiului, stanga pe Str. Jiului si stanga din nou pe str. Dridu pana in terminalul troleibuzului.
Sincer, mi se pare ridicola exploatarea acestei retele, doar de cateva ori pe luna, si apoi desfiintata la nici 5 ani de la instalare. A avut si perioada comunista dumele ei in materie de transport electric, iar in anii '80, dupa aparitia metroului, pare-se ca s-a accentuat bataia de joc asupra ITB-ului electric, metehne adanc inradacinate pana azi. Dar nu dezbatem aici asta, vorbim doar despre evolutia troleibuzului.
pe Poligrafiei s-a montat linie prin pasajul Jiului pana in Pajura
Intr-adevar, mai exista inca ramasite ale troleibuzului pe tot Poligrafiei, inclusiv sub podul Jiului (reabilitat). Deci urca de la Scinteii pana la Str. Jiului, stanga pe Str. Jiului si stanga din nou pe str. Dridu pana in terminalul troleibuzului.
Sincer, mi se pare ridicola exploatarea acestei retele, doar de cateva ori pe luna, si apoi desfiintata la nici 5 ani de la instalare. A avut si perioada comunista dumele ei in materie de transport electric, iar in anii '80, dupa aparitia metroului, pare-se ca s-a accentuat bataia de joc asupra ITB-ului electric, metehne adanc inradacinate pana azi. Dar nu dezbatem aici asta, vorbim doar despre evolutia troleibuzului.
Bd Poligrafiei troleibuz resturi.png (1.92 MB; downloaded 4578 times)
- andreicfr
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
andreicfr
Care era traseul acestei linii?
Sunt curios de acesta descoperire fiindca locuiesc in zona dar nu stiam de existenta acestei linii si as vrea sa stiu mai multe detalii
Care era traseul acestei linii?
Sunt curios de acesta descoperire fiindca locuiesc in zona dar nu stiam de existenta acestei linii si as vrea sa stiu mai multe detalii
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Preluare Transira:
Preluare Transira:
Linia 683:
- apare in 1984, numai duminica, mai intai pe traseul D. Petrescu-Pionierilor-Piata Unirii-Piata Victoriei-Aeroport Baneasa;
- in 1985 isi schimba traseul de la Piata Resita si prin Oltenitei-Serban Voda, iar in nord este modificata de la Piata Scanteii pe Bd. Poligrafiei-Str. Jiului-Str. Dridu-Pajura, suplinind partial astfel linia 331, dar este desfiintata nu dupa multa vreme.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
Costin
Pe Str. Dridu stalpii vechi erau subtiri. Inca mai sunt cativa surprinsi pe street view: https://goo.gl/maps/Y1ZC5iPaN9m2AqvV7 Ma indoiesc ca erau dublati de unii pentru troleibuz, care ulterior au fost scosi...
Speculez mai mult, am impresia ca am vazut asta pe o harta veche, insa nu pot verifica informatia, ca troleibuzul urca pe Str. Baiculesti imediat dupa pasajul CF si mergea pe Aleea Pajura / Str. Baiculesti. Insa nu gasesc nimic pe street view care sa imi sustina teoria, ba si pe acest traseu am vazut stalpi vechi subtiri.
ByOnu wrote:
Deci urca de la Scinteii pana la Str. Jiului, stanga pe Str. Jiului si stanga din nou pe str. Dridu pana in terminalul troleibuzului.
Pe Str. Dridu stalpii vechi erau subtiri. Inca mai sunt cativa surprinsi pe street view: https://goo.gl/maps/Y1ZC5iPaN9m2AqvV7 Ma indoiesc ca erau dublati de unii pentru troleibuz, care ulterior au fost scosi...
Speculez mai mult, am impresia ca am vazut asta pe o harta veche, insa nu pot verifica informatia, ca troleibuzul urca pe Str. Baiculesti imediat dupa pasajul CF si mergea pe Aleea Pajura / Str. Baiculesti. Insa nu gasesc nimic pe street view care sa imi sustina teoria, ba si pe acest traseu am vazut stalpi vechi subtiri.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
Tom
Stâlpii vechi subțiri nu susțineau rețea de troleibuz, însă se văd fundații turnate recent, pentru stâlpi cu picior înșurubat în fundația aceea. Acest sistem nu era folosit la stâlpi mari înainte de 1989. Sigur acolo au fost alți stâlpi, mai groși sau mai puțin probabil, stâlpi metalici subțiri, de tipul celor care susțineau rețeaua în zona Universitate-Romană-Victoriei și chiar mai departe spre nord. Îmi amintesc că se vedea după poziționarea consolelor, mai existase rețea care ieșea spre Piața Presei, dar deja la jumătatea anilor '90 nu mai rămăseseră decât suporturile de la console pe stâlpi. Nu-mi amintesc ce stâlpi erau pe str. Dridu, dar știu că a apărut cineva pe un forum care a descris mai bine rețeaua din zonă și a pus chiar poze unde se vedeau stâlpi cu suporți de consolă, inclusiv din zona străzii Jiului, iar traseul a fost cel descris anterior.
Aleea Pajura și Str. Băiculești, deși aveau destul trafic auto pe ele, nu păreau să aibă urme că a fost rețea de troleibuz pe acolo, însă nu-mi amintesc exact ce stâlpi erau pe atunci, dacă erau și stâlpi sau doar felinare cu lămpi tronconice sau ce pusese Luxtenul în locul lor, dacă venise pe atunci.
Ce e interesant este faptul că acel "683" nu avea nicio legătură cu 83. Linia "specială" de troleibuz spre Herăstrău era 681 (Șura Mare - Parcul Herăstrău). Traseul liniei 682 nu-l cunosc, dar oricum acestea mergeau pe o rețea utilizată în mod obișnuit. Rețeaua spre Dridu apărea în fotografii pe care le-am văzut în acea vreme din zona Bd. Poligrafiei, între Piața Presei și pasajul CFR, dar nimeni nu a reușit atunci să-mi explice ce linii circulau pe ea.
ByOnu wrote:
Deci urca de la Scinteii pana la Str. Jiului, stanga pe Str. Jiului si stanga din nou pe str. Dridu pana in terminalul troleibuzului.
Stâlpii vechi subțiri nu susțineau rețea de troleibuz, însă se văd fundații turnate recent, pentru stâlpi cu picior înșurubat în fundația aceea. Acest sistem nu era folosit la stâlpi mari înainte de 1989. Sigur acolo au fost alți stâlpi, mai groși sau mai puțin probabil, stâlpi metalici subțiri, de tipul celor care susțineau rețeaua în zona Universitate-Romană-Victoriei și chiar mai departe spre nord. Îmi amintesc că se vedea după poziționarea consolelor, mai existase rețea care ieșea spre Piața Presei, dar deja la jumătatea anilor '90 nu mai rămăseseră decât suporturile de la console pe stâlpi. Nu-mi amintesc ce stâlpi erau pe str. Dridu, dar știu că a apărut cineva pe un forum care a descris mai bine rețeaua din zonă și a pus chiar poze unde se vedeau stâlpi cu suporți de consolă, inclusiv din zona străzii Jiului, iar traseul a fost cel descris anterior.
Aleea Pajura și Str. Băiculești, deși aveau destul trafic auto pe ele, nu păreau să aibă urme că a fost rețea de troleibuz pe acolo, însă nu-mi amintesc exact ce stâlpi erau pe atunci, dacă erau și stâlpi sau doar felinare cu lămpi tronconice sau ce pusese Luxtenul în locul lor, dacă venise pe atunci.
Ce e interesant este faptul că acel "683" nu avea nicio legătură cu 83. Linia "specială" de troleibuz spre Herăstrău era 681 (Șura Mare - Parcul Herăstrău). Traseul liniei 682 nu-l cunosc, dar oricum acestea mergeau pe o rețea utilizată în mod obișnuit. Rețeaua spre Dridu apărea în fotografii pe care le-am văzut în acea vreme din zona Bd. Poligrafiei, între Piața Presei și pasajul CFR, dar nimeni nu a reușit atunci să-mi explice ce linii circulau pe ea.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Adica asa? *cu rosu, consolele ramase si azi, dovada a trecerii timpului.
Ma tot gandesc si ca exista posibilitatea ca stalpii respectivi sa fie totusi cei de troleibuz. Dupa niste console electrice non-ITB inca existente pe unii dintre ei, par suficient de vechi. Ori, exista posibilitatea ca ITB sa fi instalat alti stalpi in paralel cu acestia subtiri originali. Dar nu inteleg de ce i-ar fi scos ulterior. Zic asta pentru ca au ramas o multime de stalpi ITB prin oras si dupa desfiintarea reteleleor electrice deservite.
_______________________
Separat de asta, fun fact istoric: in 1967 troleibuzul inca nu intorcea inconjurand complexul comercial (multumesc lui GPS pentru precizare):
Nota: toti stalpii fostului terminal exista si azi.
Adica asa? *cu rosu, consolele ramase si azi, dovada a trecerii timpului.
Troleibuz Pajura Dridu Poligrafiei.png (1.94 MB; downloaded 4406 times)
Ma tot gandesc si ca exista posibilitatea ca stalpii respectivi sa fie totusi cei de troleibuz. Dupa niste console electrice non-ITB inca existente pe unii dintre ei, par suficient de vechi. Ori, exista posibilitatea ca ITB sa fi instalat alti stalpi in paralel cu acestia subtiri originali. Dar nu inteleg de ce i-ar fi scos ulterior. Zic asta pentru ca au ramas o multime de stalpi ITB prin oras si dupa desfiintarea reteleleor electrice deservite.
_______________________
Separat de asta, fun fact istoric: in 1967 troleibuzul inca nu intorcea inconjurand complexul comercial (multumesc lui GPS pentru precizare):
Sursa: AGERPRES
Pajura Agerpres 1967 a.png (146.17 KB; downloaded 4411 times)
Sursa: AGERPRES
Pajura Agerpres 1967 b.png (145.15 KB; downloaded 4411 times)
Nota: toti stalpii fostului terminal exista si azi.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
Tom
Pe Strada Jiului in zonă, ce este ciudat este că stâlpii lipsesc exact de pe partea pe unde se întorcea troleibuzul spre oraș, în timp ce pe str. Dridu lipsesc cei pe sens invers, însă pe străzi cu o bandă pe sens era destul de obișnuit să se utilizeze stâlpi groși cu console duble care să susțină rețeaua pe ambele sensuri.
În fotografii se observă rondul vechi, cu stâlpii încă existenți pe Str. Pajurei "după blocuri". Pe Str. Dridu, în fotografii se observă stâlpi pe ambele sensuri. Aș presupune că după rondul vechi s'a continuat ulterior cu stâlpi pe un singur sens, cu console lungi.
A fost la un moment dat o discuție cred că pe Tramclub și par'că era userul castrosua care a scris ceva despre acea rețea și din câte îmi amintesc, dar nu pot pretinde că amintirea este corectă, s'ar fi circulat în ambele sensuri pe Jiului, apoi pe Dridu și apoi la complex.
Am fost tentat să cred când treceam des prin zonă prin 1995-1998, că troleibuzul ar fi mers pe acele două alei care și atunci erau înguste chiar și atunci, când ca și acum nu se parca pe ele, plus că nu am văzut nicio dovadă a unei rețele care să ducă la pasarela peste Bd. Poligrafiei.
Pe Str. Jiului se văd stâlpi groși pe ambele sensuri, câți au mai rămas din ei. Nu exclud ca o perioadă, nu pot spune nici dacă la începutul sau la sfârșitul existenței acelei rețele, a existat și altă variantă.
Mai jos, am atașat schema rețelei așa cum îmi amintesc că era în perioada 1995-1997. Cu verde, rețeaua și acum existentă a liniilor 87 vechi (65 astăzi) și 86. Al doilea fir nu știu unde începea și unde se termina și/sau dacă avea macazuri. Firul urma trotuarul opus complexului. Cu albastru, firul nefolosit de lângă trotuarul complexului. Nu rețin cu exactitate unde începea și unde se termina. Cu roșu, de mult dispărutul fir din rondul vechi. Cu galben, configuratia posibilă a rețelei de pe Str. Dridu spre Jiului și Poligrafiei.
Pe Strada Jiului in zonă, ce este ciudat este că stâlpii lipsesc exact de pe partea pe unde se întorcea troleibuzul spre oraș, în timp ce pe str. Dridu lipsesc cei pe sens invers, însă pe străzi cu o bandă pe sens era destul de obișnuit să se utilizeze stâlpi groși cu console duble care să susțină rețeaua pe ambele sensuri.
În fotografii se observă rondul vechi, cu stâlpii încă existenți pe Str. Pajurei "după blocuri". Pe Str. Dridu, în fotografii se observă stâlpi pe ambele sensuri. Aș presupune că după rondul vechi s'a continuat ulterior cu stâlpi pe un singur sens, cu console lungi.
A fost la un moment dat o discuție cred că pe Tramclub și par'că era userul castrosua care a scris ceva despre acea rețea și din câte îmi amintesc, dar nu pot pretinde că amintirea este corectă, s'ar fi circulat în ambele sensuri pe Jiului, apoi pe Dridu și apoi la complex.
Am fost tentat să cred când treceam des prin zonă prin 1995-1998, că troleibuzul ar fi mers pe acele două alei care și atunci erau înguste chiar și atunci, când ca și acum nu se parca pe ele, plus că nu am văzut nicio dovadă a unei rețele care să ducă la pasarela peste Bd. Poligrafiei.
Pe Str. Jiului se văd stâlpi groși pe ambele sensuri, câți au mai rămas din ei. Nu exclud ca o perioadă, nu pot spune nici dacă la începutul sau la sfârșitul existenței acelei rețele, a existat și altă variantă.
Mai jos, am atașat schema rețelei așa cum îmi amintesc că era în perioada 1995-1997. Cu verde, rețeaua și acum existentă a liniilor 87 vechi (65 astăzi) și 86. Al doilea fir nu știu unde începea și unde se termina și/sau dacă avea macazuri. Firul urma trotuarul opus complexului. Cu albastru, firul nefolosit de lângă trotuarul complexului. Nu rețin cu exactitate unde începea și unde se termina. Cu roșu, de mult dispărutul fir din rondul vechi. Cu galben, configuratia posibilă a rețelei de pe Str. Dridu spre Jiului și Poligrafiei.
pajura.png (190.14 KB; downloaded 4347 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
rosetti61
In pozele de pe google nu se vede acel fir albastru ci numai cele doua verzi - in al doilea, cel fara macaze, ar fi putut intra reteaua galbena, pentru intoarcerea lui 683.
Capatul de troleibuz a fost mutat in jurul complexului la sfarsitul lui 1977 - pe locul intoarcerii initiale s-au mai construit blocuri turn cu zece etaje.
In pozele de pe google nu se vede acel fir albastru ci numai cele doua verzi - in al doilea, cel fara macaze, ar fi putut intra reteaua galbena, pentru intoarcerea lui 683.
Capatul de troleibuz a fost mutat in jurul complexului la sfarsitul lui 1977 - pe locul intoarcerii initiale s-au mai construit blocuri turn cu zece etaje.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
Tom
În ultima fotografie Agerpress, în stânga pare să fie complexul, iar rondul vechi pare a fi format din Str. Pajurei - Intr. Dridu - Str. Dridu. După cum se vede la intersecția Str. Pajurei x Aleea Pajurei și cum se poate urmări mai departe pe G'Maps, stâlpii groși de beton urmează traseul descris și sunt vizibili și astăzi, deși nu par să mai aibă vreo urmă că au ținut o rețea de troleibuz. Pe mijloc par să fie (și în Street View așa se văd) niște blocuri mici, de 4 etaje, nu de 10. Conform Agerpress vs G'Maps cu imagini din satelit, nu este niciun dubiu asupra poziționării complexului, iar străzile din fotografie corespund celor de astăzi.
E posibil ca atunci când am văzut acei stâlpi, să fi crezut că Str. Pajurei și Intrarea Dridu ieșeau direct în Poligrafiei sau în Jiului și că pe acolo ar fi fost un sens al firului spre Piața Presei, iar pe Str. Dridu, sensul opus. Repet, Aleea Pajurei și Str. Băiculești par niște străduțe prea mici pentru DAC-urile 117E de pe linia 683. Îmi amintesc că asta am văzut pe 682 și 683, iar DAC(Roman) 112E pe 681.
Am menționat că schema reprezintă situația din 1995-1997 (aproximativ), nu ce vedem astăzi pe GMaps. Atunci, firul exista și nu era legat de restul rețelei, posibil să nu mai fi fost deloc folosit. L-am remarcat tocmai pentru că era foarte incomod pentru troleibuze să se încadreze ca să schimbe captatorii pe el și exista și al doilea fir folosit pentru asta.
Pe partea de la ieșirea din rond, nu știu cum venea acel fir, e posibil ca firele de pe traseul normal să fi unit (cu macaz?) înainte, apoi să se fi intersectat în X cu firul celălalt. Se mai ved eși pe G'Maps pe una din console că avea încă un sistem de prindere a rețelei, pe partea exterioară, deci foarte probabil ca din acel punct, firul spre Bucureștii Noi să fi fost fixat pe acela, iar cel spre str. Dridu pe cel actual, rămas pe consolă.
De asemenea, am precizat că nu-mi amintesc dacă erau sau nu macazuri între cele două fire verzi. Astăzi se vede că da, atunci, nu știu, dar nu cred că de la acel moment, rețeaua să se fi schimbat prea mult.
În ultima fotografie Agerpress, în stânga pare să fie complexul, iar rondul vechi pare a fi format din Str. Pajurei - Intr. Dridu - Str. Dridu. După cum se vede la intersecția Str. Pajurei x Aleea Pajurei și cum se poate urmări mai departe pe G'Maps, stâlpii groși de beton urmează traseul descris și sunt vizibili și astăzi, deși nu par să mai aibă vreo urmă că au ținut o rețea de troleibuz. Pe mijloc par să fie (și în Street View așa se văd) niște blocuri mici, de 4 etaje, nu de 10. Conform Agerpress vs G'Maps cu imagini din satelit, nu este niciun dubiu asupra poziționării complexului, iar străzile din fotografie corespund celor de astăzi.
E posibil ca atunci când am văzut acei stâlpi, să fi crezut că Str. Pajurei și Intrarea Dridu ieșeau direct în Poligrafiei sau în Jiului și că pe acolo ar fi fost un sens al firului spre Piața Presei, iar pe Str. Dridu, sensul opus. Repet, Aleea Pajurei și Str. Băiculești par niște străduțe prea mici pentru DAC-urile 117E de pe linia 683. Îmi amintesc că asta am văzut pe 682 și 683, iar DAC(Roman) 112E pe 681.
Am menționat că schema reprezintă situația din 1995-1997 (aproximativ), nu ce vedem astăzi pe GMaps. Atunci, firul exista și nu era legat de restul rețelei, posibil să nu mai fi fost deloc folosit. L-am remarcat tocmai pentru că era foarte incomod pentru troleibuze să se încadreze ca să schimbe captatorii pe el și exista și al doilea fir folosit pentru asta.
Pe partea de la ieșirea din rond, nu știu cum venea acel fir, e posibil ca firele de pe traseul normal să fi unit (cu macaz?) înainte, apoi să se fi intersectat în X cu firul celălalt. Se mai ved eși pe G'Maps pe una din console că avea încă un sistem de prindere a rețelei, pe partea exterioară, deci foarte probabil ca din acel punct, firul spre Bucureștii Noi să fi fost fixat pe acela, iar cel spre str. Dridu pe cel actual, rămas pe consolă.
De asemenea, am precizat că nu-mi amintesc dacă erau sau nu macazuri între cele două fire verzi. Astăzi se vede că da, atunci, nu știu, dar nu cred că de la acel moment, rețeaua să se fi schimbat prea mult.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti
ByOnu
Tot nu-s foarte lamurit cu Dridu - Poligrafiei. Daca gasiti pe forumuri discutiile, un link si un citat sunt asteptate cu drag.
___________________
Intre timp, fiind mai tanar, am niste curiozitati despre reteaua N-S. Care a fost timeline-ul desfiintarii troleibuzului de pe axa N-S (intre Sudului - Universitate - Victoriei - Arc - Scinteii - Aeroport Baneasa), precum si pe ramurile sale (ex. Nordului)? Unii dintre voi ati prins cu siguranta desfiintarea/desfiintarile.
S-a intamplat tot dintr-o data? Ce an(i)?
Au dat jos reteaua instant sau a mai fantomat pe stalpi?
Care au fost primele repercursiuni pentru parcul ITB? S-au trezit cu un surplus de troleibuze? Autobuzele le-au luat imediat locul sau initial a fost un vid pe axa deservita de fostele troleibuze? De unde autobuze pentru supliniri?
Tot nu-s foarte lamurit cu Dridu - Poligrafiei. Daca gasiti pe forumuri discutiile, un link si un citat sunt asteptate cu drag.
___________________
Intre timp, fiind mai tanar, am niste curiozitati despre reteaua N-S. Care a fost timeline-ul desfiintarii troleibuzului de pe axa N-S (intre Sudului - Universitate - Victoriei - Arc - Scinteii - Aeroport Baneasa), precum si pe ramurile sale (ex. Nordului)? Unii dintre voi ati prins cu siguranta desfiintarea/desfiintarile.
S-a intamplat tot dintr-o data? Ce an(i)?
Au dat jos reteaua instant sau a mai fantomat pe stalpi?
Care au fost primele repercursiuni pentru parcul ITB? S-au trezit cu un surplus de troleibuze? Autobuzele le-au luat imediat locul sau initial a fost un vid pe axa deservita de fostele troleibuze? De unde autobuze pentru supliniri?
📖 Pagination options