Topic: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Troleibuze
144 posts, 59429 views
📖 Pagination options
- Mihai2005
-
Posted:
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
aztec
73 km x 4 fire ...ca sunt 4 fire ..2 pe sens...rezulta sute.
Corect.
73 km x 4 fire ...ca sunt 4 fire ..2 pe sens...rezulta sute.
Corect.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Puss in Boots
Oricum Creci mananca mult.... troleibuzele noi DACA vor fi 200 vor inlocui destule din cele "181" apte de traseu acum. Pe cine pacalim? Macar de-ar fi fost articulate.
Oricum Creci mananca mult.... troleibuzele noi DACA vor fi 200 vor inlocui destule din cele "181" apte de traseu acum. Pe cine pacalim? Macar de-ar fi fost articulate.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Nenea_titi
Dacă tot vor să facă chestia asta, atunci să selecteze câteva în stare bună. Apoi, 100 x Citelis, ( cazul ideal cu niciunul defect), 100 x Citaro modificat, 100 x troleibuze noi, sistemul și-ar reveni ok. Ikarusuri, poate vor mai rămâne, vreo 50 încă vreo 5 ani vor mai dăinui prin capitală pe completări și suplimentări ,până la retragerea ultimului mohican. Dar problema și mai severă este la tramvaie. Tramvaie defecte cu grămada, cale de rulare proastă. Nu cred că vom mai vedea vehicule articulate afară de Otokar Kent C18. Care consider că au fost un experiment social, au vrut să vadă cum reacționează lumea. 30, prea puțin. Sau au vrut să treacă și Bucureștiul în rândul capitalelor europene, unde peste tot există autobuze articulate,așa cu câteva exemplare.
Dacă tot vor să facă chestia asta, atunci să selecteze câteva în stare bună. Apoi, 100 x Citelis, ( cazul ideal cu niciunul defect), 100 x Citaro modificat, 100 x troleibuze noi, sistemul și-ar reveni ok. Ikarusuri, poate vor mai rămâne, vreo 50 încă vreo 5 ani vor mai dăinui prin capitală pe completări și suplimentări ,până la retragerea ultimului mohican. Dar problema și mai severă este la tramvaie. Tramvaie defecte cu grămada, cale de rulare proastă. Nu cred că vom mai vedea vehicule articulate afară de Otokar Kent C18. Care consider că au fost un experiment social, au vrut să vadă cum reacționează lumea. 30, prea puțin. Sau au vrut să treacă și Bucureștiul în rândul capitalelor europene, unde peste tot există autobuze articulate,așa cu câteva exemplare.
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
micutzu
Citelis-uri nu mai sunt 100 de mult timp,cred ca 90-95 au mai ramas functionale.Legat de cele 30 de Kent 18, au fost aduse special pentru liniile expres, sa faca fata fluxului mare de calatori de anul viitor in perioada cu Euro 2020,altfel nu cred ca ar fi fost cumparate.
Citelis-uri nu mai sunt 100 de mult timp,cred ca 90-95 au mai ramas functionale.Legat de cele 30 de Kent 18, au fost aduse special pentru liniile expres, sa faca fata fluxului mare de calatori de anul viitor in perioada cu Euro 2020,altfel nu cred ca ar fi fost cumparate.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
CiprianTRB
La Cluj Napoca autobuzele au fost transformate în troleibuze în urmă cu 10 ani. CTP le întinde o mână de ajutor și bucureștenilor
Sursa: https://www.stiridecluj.ro/national/la- ... illf5Acbyc
La Cluj Napoca autobuzele au fost transformate în troleibuze în urmă cu 10 ani. CTP le întinde o mână de ajutor și bucureștenilor
Reprezentanții Companiei de Transport Public Cluj-Napoca anunță că sunt dispuși să ajute autoritățile din Capitală, dacă acestea își doresc, să își transforme autobuzele troleibuze, pentru a deveni mai puțin poluante.
Totul a pornit de la un articol din presă, din care reieșea faptul că o asociație din București recomanda Primăriei București să facă astfel de modificări pentru a transforma o parte a flotei de autobuze a STB.
Cei de la CTP au anunțat că sunt dispuțși să îi ajute pe omologii din București dacă sunt interesați, deoarece astfel de conversii de autobuze în troleibuze se fac la Cluj de acum aproximativ 10 ani.
”Compania de Transport Public (CTP) Cluj Napoca a aflat din mass media despre cererea unei asociații către Primăria București pentru a începe operațiunea de transformare a unei părți din autobuzele STB Mercedes Euro 3 în troleibuze. Din aceeași știre am remarcat că „Asociația Metrou Ușor” recomandă Primăriei Capitalei să se inspire din experiența celor din Szeged, Ungaria, pentru a putea duce la bun sfârșit această operațiune tehnică de preschimbare.
Astfel, spre surprinderea noastră, am realizat cât de puțin se cunoaște despre experiența românească în această materie. Fapt pentru care am considerat necesar să reamintim opiniei publice, dar și colegilor noștri de la companiile, societățile și regiile de transport public de persoane că CTP Cluj Napoca a realizat cu success, în 2011, prima transformare a unor autobuze în troleibuze.
Soluția tehnică gândită și realizată la Cluj Napoca a fost premiată de Asociația Generală a Inginerilor din România, în același an. Un an mai târziu, CTP a făcut un studiu comparative privind economia de combustibil și reducerea poluării cu noxe în municipiul nostru, în urma acestei operațiuni de preschimbare. Atât soluția tehnică, cât și studiul nostru au fost prezentate la Conferința internațională de profil de la Leipzig (Germania), în 2012, precum și la „EV 2012” de la București. Mai precizăm că o prezentare detaliată a soluției tehnice clujene a apărut în revista „Trolly Motion” nr. 4.
În eventualitatea în care Primăria Generală a Municipiului București și Societatea de Transport București sunt interesate de „soluția clujeană” de preschimbare a autobuzelor poluante în troleibuze, CTP Cluj Napoca este dispusă să le pună la dispoziție colegilor noștri bucureșteni întreaga noastră experiență pentru că ambele companii avem același scop și interes: să oferim un serviciu public de transport de calitate și cât mai ecologic”, este mesajul CTP Cluj.
Sursa: https://www.stiridecluj.ro/national/la- ... illf5Acbyc
- Mihai2005
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Mihai2005
Ce pot să spun? Respect pentru cei din Cluj că vor să ajute STB-ul!
Știți vorba aia ,,Prietenul la nevoie se cunoaște''.
Ce pot să spun? Respect pentru cei din Cluj că vor să ajute STB-ul!
Știți vorba aia ,,Prietenul la nevoie se cunoaște''.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Utilizator anonim
Ce idee, se are in vedere intai o analiza a unui proiect, apoi un prototip facut la URAC, care ar urma sa lucreze pe modelul tramvaielor unde cumpara echipamentul gata, problema fiind instalatiile de aer conditionat lipsa pe E3uri. Dar vorbim de un prototip ce ar putea fi gata pe finalul lui 2020, daca se apuca vreodata de el.
Ce idee, se are in vedere intai o analiza a unui proiect, apoi un prototip facut la URAC, care ar urma sa lucreze pe modelul tramvaielor unde cumpara echipamentul gata, problema fiind instalatiile de aer conditionat lipsa pe E3uri. Dar vorbim de un prototip ce ar putea fi gata pe finalul lui 2020, daca se apuca vreodata de el.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Puss in Boots
Daca-ul de la final e elocvent. Din pacate istoricul RATB (si zic bine RATB ca la STB n-a fost cazul inca) e plin de prototipuri de care pana la urma nu s-a ales mare lucru.
Insa ar trebui studiat bine de tot daca merita o astfel de transformare si cerute detalii concrete de la colegii din Cluj legat de fiabilitatea post-transformare, de problemele avute etc. Sau de la cei din Szeged (desi acolo sunt doar 5 si probabil si mentenanta e la alt nivel decat cel setebist). Pretul e primul argument. Precum si capacitatea de a "produce" astfel de trolee intr-un numar cat mai mare intr-un timp cat mai scurt.
Eu unul nu m-as complica cu o astfel de investitie. Cu banii investiti probabil se pot lua 50 de troleibuze noi poate articulate (grosso modo ca sa fie o cifra rotunda). Prefer 50 de trolee noi decat 100 de autobuze/trolee al caror comportament nu mi-l pot imagina pe termen mediu si lung.
Daca-ul de la final e elocvent. Din pacate istoricul RATB (si zic bine RATB ca la STB n-a fost cazul inca) e plin de prototipuri de care pana la urma nu s-a ales mare lucru.
Insa ar trebui studiat bine de tot daca merita o astfel de transformare si cerute detalii concrete de la colegii din Cluj legat de fiabilitatea post-transformare, de problemele avute etc. Sau de la cei din Szeged (desi acolo sunt doar 5 si probabil si mentenanta e la alt nivel decat cel setebist). Pretul e primul argument. Precum si capacitatea de a "produce" astfel de trolee intr-un numar cat mai mare intr-un timp cat mai scurt.
Eu unul nu m-as complica cu o astfel de investitie. Cu banii investiti probabil se pot lua 50 de troleibuze noi poate articulate (grosso modo ca sa fie o cifra rotunda). Prefer 50 de trolee noi decat 100 de autobuze/trolee al caror comportament nu mi-l pot imagina pe termen mediu si lung.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
bercenicity
O exceptie notabila au fost chiar Saurerurile 5001 si 5002 din care s-a continuat cu transformarea pana la 5022
Puss in Boots wrote:
Din pacate istoricul RATB (si zic bine RATB ca la STB n-a fost cazul inca) e plin de prototipuri de care pana la urma nu s-a ales mare lucru.
O exceptie notabila au fost chiar Saurerurile 5001 si 5002 din care s-a continuat cu transformarea pana la 5022
- GPS
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
GPS
Și Bucur LF, Bucur 1 sau V3A-2010-CA.
Și Bucur LF, Bucur 1 sau V3A-2010-CA.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Puss in Boots
Rezultatele nu sunt notabile, asta vroiam sa scot in evidenta. De Bucur 1 ce sa mai zic (mai ales ca tot au probleme, nici nu mai sunt active toate etc), Saurer-urile au ajuns la fier vechi iar CA-ul e in esenta acelasi tramvai cu un schepsis. Putem pune atunci pe lista si CH PPC. Prototipuri au fost mai degraba primele Bucur 1, LF si CA incep deja sa fie productie de serie. In mintea mea un prototip e un (1) vehicul de o anumita factura ce nu a ajuns in productia de serie. Ma rog, e doar parerea mea, eu unul nu m-as carpi cu ceva de genul asta. Macar de s-ar dori extinderea retelei de troleibuz si convertirea unor trasee de autobuz in troleibuz (cum se tot discuta de 336).
Rezultatele nu sunt notabile, asta vroiam sa scot in evidenta. De Bucur 1 ce sa mai zic (mai ales ca tot au probleme, nici nu mai sunt active toate etc), Saurer-urile au ajuns la fier vechi iar CA-ul e in esenta acelasi tramvai cu un schepsis. Putem pune atunci pe lista si CH PPC. Prototipuri au fost mai degraba primele Bucur 1, LF si CA incep deja sa fie productie de serie. In mintea mea un prototip e un (1) vehicul de o anumita factura ce nu a ajuns in productia de serie. Ma rog, e doar parerea mea, eu unul nu m-as carpi cu ceva de genul asta. Macar de s-ar dori extinderea retelei de troleibuz si convertirea unor trasee de autobuz in troleibuz (cum se tot discuta de 336).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
shoppy
Inseamna ca toti smecherii din STB au actiuni la EP / ICPE-SAERP, si s-au prins ca se termina tramvaiele deci este in pericol sa se inchida gaura neagra URAC de sifonat bani din regie, si acum trebuie inventat ceva care sa o tina deschisa.
Bine, echipamentele EP si ICPE-SAERP par sa fie bune dar totusi, chiar daca la un autobuz de 10 ani nu este afectata nici sasiul nici cutia, dupa 10 ani de soare si ger tot ce este in acea cutia aceea este copt, orice plastic / cauciuc / cablaj original si care se va pastra s-a transforamt din flexibil in casant, degeaba zbarnaie noile controlere / motoare / invertoare / AC, lunar o sa pice cate ceva din chestiile originale, masinile o sa stea mai mult pe dreapta iar noile controlere / motoare / invertoare / AC nu vor ajunge sa se amortizeze niciodata.
Inseamna ca toti smecherii din STB au actiuni la EP / ICPE-SAERP, si s-au prins ca se termina tramvaiele deci este in pericol sa se inchida gaura neagra URAC de sifonat bani din regie, si acum trebuie inventat ceva care sa o tina deschisa.
Bine, echipamentele EP si ICPE-SAERP par sa fie bune dar totusi, chiar daca la un autobuz de 10 ani nu este afectata nici sasiul nici cutia, dupa 10 ani de soare si ger tot ce este in acea cutia aceea este copt, orice plastic / cauciuc / cablaj original si care se va pastra s-a transforamt din flexibil in casant, degeaba zbarnaie noile controlere / motoare / invertoare / AC, lunar o sa pice cate ceva din chestiile originale, masinile o sa stea mai mult pe dreapta iar noile controlere / motoare / invertoare / AC nu vor ajunge sa se amortizeze niciodata.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Daddy
Nu stiu daca se considera off-topic dar va mai aduceti aminte de planurile de transformare a Citaro in GNC de iarna trecuta? S-a facut vreun studiu sau proiectul a murit? Banuiesc ca era vorba tot de autobuzele Euro 3. Si vorbeau atunci chiar de fonduri de mediu.
link
Nu stiu daca se considera off-topic dar va mai aduceti aminte de planurile de transformare a Citaro in GNC de iarna trecuta? S-a facut vreun studiu sau proiectul a murit? Banuiesc ca era vorba tot de autobuzele Euro 3. Si vorbeau atunci chiar de fonduri de mediu.
Aici este şi un program pe care îl avem în vedere, respectiv de transformare a unor autobuze aflate deja în parcul nostru, din propulsie pe motorină în GNC, un program cu fonduri de la Ministerul Mediului. Acesta dă bani serioşi pentru transformarea unui autobuz tradiţional în autobuz GNC.
link
📖 Pagination options