Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocăDACIA

 

Topic: DACIA Clasic

70 posts, 16634 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Din ce observ și eu, cu informațiile adunate de prin toate sursele, România în perioada "de aur" încerca la maximum orice să facă doar românesc, cu ingineri doar români, care din păcate nu prea aveau idei de avansare odată cu trecerea timpului. Oricum nu prea am avut de multe, destule find copiate până la urmă de la alții...

Nu mă pricep la biciclete și motociclete, dacă spre exemplu un Pegas sau o Mobră erau 100% ale noastre sau erau și ele copiate de altundeva, deși cam de plâns dacă nici atâta să nu știi să produci fără să nu te uiți și la "colegul de bancă". Dar la autoturisme...

Dacia 1100 = Renault 8
Dacia 1300 = Renault 12
Și ultimul, aproape același motor a fost montat din anii '60 până aproape de mijlocul anilor 2000, pe caroserii ușor modificate de-a lungul timpului într-adevăr românești (niște faruri și stopuri am fost și noi în stare să le reproducem de la zero), dar cu originea Renault-ului 12 la bază care era o mașină cam de la mijlocul anilor '60.

Oltcit = Citroen nu știu exact de care.
IMS = GAZ 69
ARO cam ce a fost al nostru cel puțin caroseria, dar capacitățile cilindrice erau cam mari.

Dubele, gen TV/Rocar, sunt preluate sigur după un model rus, nu știu dacă și motorizările, oricum ușor adaptate pe parcurs.

La camioane ...
SR e posibil să fie un model sovietic, care la rândul său ar fi american, nu sunt sigur, cel puțin motorizarea nu cred că e a noastră.
Roman = RABA
DAC 444/665 etc e posibil să fie ale noastre, însă motorizarea e preluată de la RABE.

Autobuze...
TV (cam de orice fel) e un model la bază rus, dar ușor modificat de către noi.
Roman = MAN 800 sau 900 nu mai știu de care.
DAC are ceva idei preluate de la IK4 (care la rândul său e copiat după Ikarus), însă cu ceva adaptări pe parcurs făcute de noi. Iar motorul e tot cel avut pe MAN 800/900, cam de când au apărut motoarele diesel (deci de vreo 70 ani). Articulația e copiată de la Ikarus 280.
DeSimon/Autodromo nici nu are rost să discut. DeSimon e italian însă e posibil să fie ușor copiat după Jelcz, Polonia. Dar ultimele 2 sunt de după revoluție.

Cred că și sistemul electric în cazul troleibuzelor e preluat tot de la ruși.

Tramvaiele: V3A = LHB, nu știu Timiș și eventual plugurile, frezele etc.

Și cum să fie ceva bine... Ce produceam în anii '80 chiar '90 erau la bază niște mașini din anii '60, concepute de alții. Eram foarte subdezvoltați, iar regimul ținea strict într-o anumită perioadă (cam și ultima) să nu mai luăm nimic de la alții, nici măcar să mai importăm mașini mici, cum necum trebuia să-ți "storci" creierii și nema idei, care să le împaci pe toate simultan. Deci să fi reușit ceva, ne trebuia ingineri mai buni și un regim comunist mai flexibil (nu doar cu economii, costuri cât mai reduse ș.a.m.d. deoarece era imposibil să poți produce ceva calitativ cu criteriile astea duse cam la maxim).

 


Re: DACIA Clasic Dristorul Nr.3

1689 wrote here:
Caregoric nu am atitea informatii din interior precum Dvs., dar perceptia mea este ca la Dacia se produceau in spatele scenei o multime de prototipuri dar - in final - pe piata, pina la Nova, tot aceeasi Dacie clasica usor restilizata se lansa (pina si 1320/1325 tot Dacii erau in proportie de 70-80%…).

Iar aceasta atitidine a fost cauzata in primul rind de lipsa unei concurente serioase pina la aparitia Daewoo pe piata… De-abia atunci Dacia s-a miscat si a lansat un model fundamental nou.

Circula multe mituri conform carora Constantin Stroe ar fi sustinut dezvoltarea conceptului R523 pentru a atrage atentia celor de la Renault, parerea mea, insa, e ca decizia lor de a prelua Dacia a fost una strict geo strategica si n-a avut de-a face nici cu tehnologia (care, sa fim sinceri, era la pamint la Mioveni in anii ‘90…), nici cu considerente istorice.

La o adica, pentru Renault era mai simplu sa construiasca o fabrica noua decit sa modernizeze ceea ce lasasera cu 25 -30 de ani in urma…
Ha-ha! Nu sunt nici eu in guru in situatia de fata. Singurul lucru pe care l-am facut a fost sa imi extind research-ul vorbind cu ex-angajati si alte persoane ce au fost implicate prin industria auto. Da, la productia de serie in mare parte s-a stagnat pe plaforma si stilul lui R12....Datorita situatiei economice precare ale acelor vremurii (anii 80'). Si nu uita inca un lucru...! : Renault a vrut sa continuie colaborarea cu Romania in perioada 1978-1979 cand au propus fabricarea aici a Renault 18 (Sedan / Break) si a unui derivat din R18, un pickup, la Campulung. Pentru cea din urma asta ar fi insemnat implicit si modernizarea uzinei ARO..... Insa Ceausescu nu a dorit, si a ramas asa.....
- Dacia ramasa fara partenerul sau VITAL timp de 20 de ani ( 1979 - 1999) .
- ARO pana la inchiderea din 2006 ramasa nemodernizata in mare parte, cu aceleasi echipamente la nivel de anii 60', hai cu mare efort inceputul anilor 70'.
Prototipuri au fost multe, mult mai multe de care nici eu nu stiu (sunt totusi un simplu pasionat dinafara industriei, dar care a avut ocazia sa mai vorbeasca, asa cum am spus mai sus, cu ex-angajati ai ICSITA/CCSITA/CESAR S.A si totodata fac parte si din anumite comunitati partial-inchise compuse din pasionati hard-core). Pentru Dacia stiu ca s-au realizat urmatoarele "inovatii" locale:
- Un nou motor 1.6 de inspiratie VW care a apucat sa fie montat si la productia de serie dar foarte putin.....Fabrica lansand practic in productie mica un motor luat direct de pe bancul de probe....
-Injectie mecanica (aceasta echipand primul prototip R523 din perioada 1986-1987...S-au facut probe cu auto respectiv pe traseul Colibasi - Campulung)
-Un pickup pe sasiu conceptie proprie Dacia si caroserie complet noua, in stil American...... Au existat cateva exemplare echipate cu un motor 1.6 16V din care unul a  efectuat fara mari probleme peste 200.000km . A fost casat in anul 2000 alaturi de alte prototipuri/proiecte (pre-1999) odata cu (re)venirea Renault.
Legat de partea cu Stroe....Mai stiu si eu o "poveste", defapt chiar confirmata oficial in cartea speciala "Renault si Dacia - 10 ani impreuna 1999-2009) in care o echipa de ingineri de la CESAR au adaptat un motor de Audi pe un model de Dacie (nu mai tin minte care), iar nemtii au fost foarte surprinsi de rezultatul final.
Tot despre Stroe si intrarea in fabricatie a Nova...... (pe aceasta o stiu de la unul din stilistii/designerii de acolo):
In 1989 proiectul R523 STAGNASE COMPLET (cred ca, chiar inainte de revolutie). In jurul anului 1990 se realizeaza diferite caroserii tip SEDAN pe mecanica existenta a R12/D1300...Sunt realizate mai multe modele functionale pe linie de stil, stil care apartine inginerului Nitu, sef de calitate la CESAR (ajutat de un tinichigiu foarte bun, care din pacate a decedat in 1999!)....In final aceasta masina este prezentata in diverse forme ca "DACIA STAR" intre 1991 si 1993






S-a tinut o sedinta atunci, la care designerul CESAR S.A a venit cu contra-argumente propunerii de intrare in fabricatie a Daciei Star, si asa s-a reluat proiectarea Nova.
Probabil ca daca se mergea pe proiectarea in continuare a modelului STAR, s-ar fi ajuns la forma Daciei Extase, "prototipul", defapt, masina proprie a Dl-ului Nitu, realizata in 1994 de tinichigiul amintit mai sus.....


Adica un fel de combinatie intre mecanica veche si modificari doar pe linie de stil..... Proiectul R523 cu bune si cu rele, era cu mult peste aceasta propunere.
Nova in final a avut un succes moderat si cel mai probabil acest succes ar fi fost "impins"  mai mult daca intra in fabricatia de serie si prototipul Break, postat de mine pe forum acum putin timp...... Pe langa acela exista chiar si o varianta pick-up Nova (nu are legatura cu pickupul pe sasiu, prototipul amintit anterior) si inca una la doua usi, in stil sport. Din pacate pentru acestea nu exista poze inca. Cert este ca s-a dorit inlocuirea vechii platforme R12 intr-o perioada cand multe s-au schimbat extrem de repede.


Si ca sa-i raspund si lui ADK...Nu pot da quote direct, o fi problema de la forum sau nu ma pricep eu cu interfata de utilizare atat de mult. (n-am mai stat pe forumuri timp de vreo 8 ani,  interactiunea cu forumul MetrouUsor fiind in mare parte recenta):

Din ce observ și eu, cu informațiile adunate de prin toate sursele, România în perioada "de aur" încerca la maximum orice să facă doar românesc, cu ingineri doar români, care din păcate nu prea aveau idei de avansare odată cu trecerea timpului. Oricum nu prea am avut de multe, destule find copiate până la urmă de la alții...

Nu mă pricep la biciclete și motociclete, dacă spre exemplu un Pegas sau o Mobră erau 100% ale noastre sau erau și ele copiate de altundeva, deși cam de plâns dacă nici atâta să nu știi să produci fără să nu te uiți și la "colegul de bancă". Dar la autoturisme...

Dacia 1100 = Renault 8
Dacia 1300 = Renault 12
Și ultimul, aproape același motor a fost montat din anii '60 până aproape de mijlocul anilor 2000, pe caroserii ușor modificate de-a lungul timpului într-adevăr românești (niște faruri și stopuri am fost și noi în stare să le reproducem de la zero), dar cu originea Renault-ului 12 la bază care era o mașină cam de la mijlocul anilor '60.

Oltcit = Citroen nu știu exact de care.
IMS = GAZ 69
ARO cam ce a fost al nostru cel puțin caroseria, dar capacitățile cilindrice erau cam mari.

Este foarte adevarat ca printre altele, multe vehicule fie din domeniul auto sau feroviar/aeronautic erau provenite din cumpararea unei licente. Multe dintre prototipurile realizate ulterior achiztionarii acestor licente erau bazate tot pe modelele initiale. Ca sa dezvolti ceva de la 0 fara prea mult ajutor necesita bani si experienta, lucruri pe care o tara in mare parte saraca si fara prea multi profesionisti chiar si inainte de Al Doilea Razboi Mondial nu prea le avea. Sa nu mai spunem ce a urmat si ulterior cu ocupatia U.R.S.S s.a.m.d.

Personal nu am nimic impotriva achizitionarii licentelor pentru R8 si R12. Acestea au fost pilonul de baza al "motorizarii" populatiei. Intr-adevar ca era mult de asteptat pentru o masina....Dar nu mai continui discutia pe tema aceasta.

I.M.S-ul, adica IMS-57 este o masina cuprinsa de mister....Nimeni nu stie sa spuna daca a fost licenta sau Romania doar a asimilat vehiculul mizand ca nimanui nu-i va pasa sau nu vom fi observati. Din ce stiu acest model are o cutie de viteze de conceptie Romaneasca. Apoi au urmat alte modificari de-alungul timpului, chiar daca nesemnificative, pe modele ARO M-59 A/B culminand cu M461 ce a primit si o versiune actualizata cu motor L-25 prin anii 70' denumita M473. Consider acest model ca un fel de "scoala" pentru lucratorii de la ARO si cei ce urmau sa devina ingineri, chiar daca prin metode rudimentare.  
Ca tot veni vorba, IMS-57 pe partea mecanica era fabricat la U.M.M (Uzina Mecanica Muscel - una din denumirile initiale) iar carosarea se realiza la Colibasi/Pitesti in uzinele ,,Vasile Tudose''. De astfel, si primele modele de dubite TV beneficiau tot de sasiul de IMS, ulterior ARO M59/M461.

....Continuand....
ARO seria 24 ca proiect a luat fiinta undeva pe la jumatatea anilor 60' din necesitatea de a "scapa" de "mostenirea" Sovietica bazata pe GAZ-69.
Din ce stiu ca inspiratie mecanica a existat Fiat Campagnola iar singurele ansamble aproape copiate in totalitate aveau de-aface cu puntea spate - piesele adiacente. In rest a fost cat se poate de Romanesc, repet, cum am spus mai sus: Cu mijloace rudimentare luand in considerare perioada, personalul relativ tanar si fara experienta majora in proiectare avand la activ doar modificarile aduse pe GAZ-69)
Design-ul a fost realizat de arhitectul Adrian Visan, persoana ce a realizat si stilul/designul gamei de dubite TV....: TV-4,TV 4x etc cat si primele autobuze TV.
Primele prototipuri au fost expuse la EREN 1969 - un 244 si un 243. De aici vine si zvonistica cum ca nemtii au "copiat" modelul 244 aproape 8 ani mai tarziu. Zvonul acesta dupa parerea mea umila este bazat strict pe faptul ca un individ se uita la un ARO 244 si la un G si vede o oarecare asemanare a design-ului.....Nimic mai mult. Poate fi concidenta....Sau cine stie?  :twisted:  Dar in mod clar nemtii nu aveau ce copia pe parte mecanica de la ARO.... Mercedes fiind (la vremea respectiva) cu peste 40 de ani peste multi in tot ce insemna ingineria, daramite  ce aveam noi  pe plaiurile noastre mioritice.  :lol:  :popa:
A ajuns si seria aceasta prada anumitor ingineri si orgoliosi, stagnand ani de-a randul. Numai evenimentele din 1989 si concurenta au mai ajuns sa aduca ceva modificari semnificative precum motoare mai bune, sistem MRL imbunatatit si o oarecare creativitate extinsa in ceea ce priveste facelift-urile.

Oltcit-ul a fost o creatie mai veche a celor de la Citroen....O serie mai veche de prototipuri de prin anii 70' denumita Project Y. Initial au fost realizate si in varianta cu 4 usi in cadrul proiectului respectiv. Ulterior s-a abandonat iar Citroen-ul a intrat in acel joint-venture cu  Romania, luand nastere Oltcit.....Dar a ramas asa...Doar varianta la doua usi in mod oficial.
E drept ca undeva spre jumatatea/sfarsitul anilor 80' au incercat si ai nostri sa se bage si sa realizeze o varianta proprie cu 4 usi:




La camioane nu ma pronunt fiindca nu cunosc prea multe...Dar in general atat ROMAN cat si RABA au cumparat licenta din familia de modele Saviem SM260/SM280 - Man F7/Man F8. Pe mecanica si linie de stil au jonglat in mare parte cu aceleasi dotari ani la rand. Nu stiu ce sa spun despre DAC 444T, 665T etc....Caci nu am avut nicio inclinatie spre a studia despre acele modele.

Și cum să fie ceva bine... Ce produceam în anii '80 chiar '90 erau la bază niște mașini din anii '60, concepute de alții. Eram foarte subdezvoltați, iar regimul ținea strict într-o anumită perioadă (cam și ultima) să nu mai luăm nimic de la alții, nici măcar să mai importăm mașini mici, cum necum trebuia să-ți "storci" creierii și nema idei, care să le împaci pe toate simultan. Deci să fi reușit ceva, ne trebuia ingineri mai buni și un regim comunist mai flexibil (nu doar cu economii, costuri cât mai reduse ș.a.m.d. deoarece era imposibil să poți produce ceva calitativ cu criteriile astea duse cam la maxim).


De-acord cu tine mai ales in ultima parte. Au existat si "ingineri mai buni", dar din pacate aceia nu prea aveau ce sa faca datorita regimului draconic mai ales spre sfarsit. De multe ori si putinul care s-a mai facut de catre ei ajungea sa fie semnat de catre un inginer plasat mai sus si cu ramuri la secu' apoi modificat din orgoliu, si tot asa.......
Iar ca un cuvant de incheiere:
Toate fabricile din lumea asta au in procesul de dezvoltare a unui nou produs examinarea si reverse-engineeringul unui produs al competitiei. Nu e nimic nou sub soare. Depinde doar o faci.....

Sper ca v-a placut si ceea ce am expus eu...
Spor la citit!  :D

 


Re: DACIA Clasic Dristorul Nr.3

^^^^ Dat fiind ca am scris o postare atat de lunga, s-au strecurat cateva greseli gramaticale neintentionate si omiterea cate unui cuvant pe ici pe colo.

De exemplu la sfarsit am vrut sa spun "Depinde doar o cum o faci" ci nu "Depinde doar o faci"

Daca un admin/moderator mai observa greseli, rog frumos daca se poate sa fie editate sau sa mi se ofere posibilitatea sa le corectez eu. Din pacate dupa un timp anume nu mai pot edita .

Mea culpa....

Multumesc anticipat!

 


Re: DACIA Clasic 1689

Apropo de R18, exista la un moment dat zvonul (ca na, asa circula informatia pe vremea aceea) ca flota de R18 de la CC fusese asamblata la Stefanesti din kit-uri livrate din Franta (oarecum similar cu 1100, care insa s-a produs la Mioveni).

Apropo de 1100, primul (?) exemplar - cel facut cadou’ lu’ Dibaciu’ - zacea prafuit, dar complet prin ‘97 intr-un colt al garajului RAPPS din Bucurestii Noi.

Conform unor surse, acum s-ar afla in posesia ACR, dar nu am mai multe informatii.

 


Re: DACIA Clasic shoppy

Ca altii faceau masini "bune" in comunism eu nu cred, pana la urma ceva care sa poata fi mentinut functional tot trebuia facut, si la noi Dacia 1310 s-a tot facut, fata de nimic da, erau foarte bune, dar pana la urma la in '88 VW a scos Passat CL sau B3 adica motor cu injectie, servo directie, servo frana, ABS, aer conditionat, climatronic, geamuri electrice, inchidere centralizata si alarma ca sa nu mai vorbim de directie / suspensie / tinuta de drum, cred ca Dacia, Lada, Skoda nu au egalat nici dupa 10 ani aceste dotari.

Au fost doua mari probleme, cauzate de Ceausescu:
- decizia de a plati cat mai repede datoria externa luata pe la inceputul anilor 80, celebra idee "Nu mai importam nimic, exportam tot!", de aici ideea de a se face totul intern
- celebra idee "Faceti economie tovarasi!", de aici ideea de a produce masini cat mai mici cu motoare cat mai mici ca sa consume cat mai putine materiale si combustibil(ideea aceasta a aparut chiar si prin SUA cu criza petrolului)
De aici au aparut jdemii de prototipuri facute pe genunchi, din piese deja existente si cat mai ieftine, care se terminau la ordin ca sa le fotografieze pentru propaganda dar care nu foloseau la nimic.
Pe langa acestea noi nu eram nici stat de granita si vorbeam si singura limba latina, deci cand Ceausescu a refuzat rusoficarea inca din anii 60 cu cumpararea locomotivelor Sulzer din Elvetia si apoi Asea din Suedia, Rusia nu ne-a mai sustinut cu nimic ba ne-a mai si faultat cu fiecare ocazie, de aceea comunismul romanesc a fost unic, de aici si cei minim 7 ani de iad dinainte de 89 care in alte parti in URSS nu au fost.

 


Re: DACIA Clasic Dristorul Nr.3

1689 wrote here:
Apropo de R18, exista la un moment dat zvonul (ca na, asa circula informatia pe vremea aceea) ca flota de R18 de la CC fusese asamblata la Stefanesti din kit-uri livrate din Franta (oarecum similar cu 1100, care insa s-a produs la Mioveni).

Apropo de 1100, primul (?) exemplar - cel facut cadou’ lu’ Dibaciu’ - zacea prafuit, dar complet prin ‘97 intr-un colt al garajului RAPPS din Bucurestii Noi.

Conform unor surse, acum s-ar afla in posesia ACR, dar nu am mai multe informatii.

R18 s-a asamblat intr-adevar la Stefanesti alaturi de R20..... Se numea oficial Dacia 1800 (nu Dacia 18 cum este scris pe Wikipedia). Din pacate nu a existat o emblema "DACIA 1800" asa cum s-a montat pe Dacia 2000 (R20).

De acel 1100 nu stiam ca a ajuns pe la RAPPS, aceasta este o informatie noua pentru mine! Cert este ca exemplarul respectiv NU este primul. S-au realizat mai multe 1100 in vederea predarii catre Ceasca unui exemplar cat mai bun si lipsit de defecte.
Recent pe canalul TV Cinemaraton a fost rulat un documentar despre Dacia in care fostul director general Constantin Stroe conducea unul din primele 1100 fabricate vreodata...Masina ce s-a perindat si pe la Mioveni si ulterior mutata definitiv la RTR Titu...Masina despre care se spunea ca este adevarata 00001:
dacia1100uzina.jpg (277.5 KB; downloaded 1971 times)

 


Re: DACIA Clasic 1689

1100-le despre care vorbeam era alb si avea nituita o placa ce continea obisnuitele osanale.
Nu sint sigur, dar parca numarul de inmatriculare era B68APS…

 


Re: DACIA Clasic Dristorul Nr.3

Am înțeles. Personal , până acum nici nu ştiam că mai există pe undeva.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Un pick-up care amintește de epoca Daciilor taxi, la Halele Centrale din Ploiești:
IMG-20231129-WA0002(1).jpg (610.71 KB; downloaded 1723 times)

 


Re: DACIA Clasic 1689

Interesant ultimul episod de la Masinistul despre Dacia 1300 seria Dedicatie (las la o parte fundalul sonor ales… ;) )



 


Re: DACIA Clasic cris_m

Functioneaza, doar ca pe mobil link-ul devine mai stufos si mai greu de inclus. L-am remediat eu.

 


Re: DACIA Clasic 1689

Multumesc !

Altfel, interesanta aceasta istorie - recunosc ca am remarcat modelul de lampi spate la vremea aceea, dar nu le-am dat mare importanta.

Revenind la design, ramine - totusi - aceeasi Dacie. Se vad eforturi de a o aduce - cit de cit - la standardele vremurilor de atunci (husa portbagaj la Break, bara fata rotunjita si farurile de ceata aliniate, bancheta spate rabatabila - desi, daca imi aduc aminte, asta a fost disponibila si la CN3 …).

Oricum, ca sa ma exprim asa, era tot facut dintr-un  r***t bici.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

CN3 avea într-adevăr bancheta rabatabilă pentru a avea acces la calorifer, unde exista. Eu nu am avut pe a mea - în 2004 - când am cumpărat-o... I-am montat prin 2005-6 de pe un Wartburg 353 donator, nu știu dacă caloriferul la rândul său era original sau aftermarket (dacă văd vreo poză, pot recunoaște modelul). Mulți s-au și mirat care au venit pe la mine și s-au uitat pe la mașină, de existența caloriferului sub banchetă, instalația închiderii centralizate, chiar și de o amărâtă de priză de 12v deasupra portbagajului, dar și faptul că aveam încă ambele chei de contact și cel mai important - un tratament pe dedesubt ca un scut, dar degradat cu timpul.

Fostul CN3 Break, mi-a fost ca fapt divers o mașină fără probleme majore la timpul ei, parcurgând mai exact 172.289 km până să o retrag. Aveam de gând să repar multe, chiar să-i fac un RK odată ajunsă în curte, însă costurile treceau de "sută" în 2021 doar cu piesele și materialele, astfel că m-am orientat - cel puțin pentru altcândva - către o altă mașină, predând "proiectul" cu ceva piese, plus altele rezervate pentru un amic cu un model similar mult mai bun dpdv al tablei. Undeva prin 2018 aveam de gând să caut o caroserie și să mut toată partea mecanică pe ea, pentru că ar fi fost mai ieftin, însă ușor de zis, mai greu de făcut - caroseria era un preț modic, dar de păstrat vechia pentru piese - nu aveam unde, iar manopera costa de cel puțin 2 mai mult, de făcut singur, eventual cu un amic, doi, iar - nu aveam unde, și nu vroiam să mă bată nimeni la cap sau să-mi pună termen, iar timpul a trecut în defavoarea mea, dar în principiu a mașinii...

Însă treptat, odată cu dobândirea unui teren - prețurile au urcat iar interesul - nevrând - a scăzut, poate și din cauza finanțelor slabe, conservarea sub cerul liber accentuând degradarea, începeau să apară unii care căutau partea mecanică, și tot discutând am ajuns la decizia de a renunța pentru "când o fi", iar decât să se degradeze și ce mai era bun, măcar să fie reutilizat - observând că erau inși ce adorau acest model de mașină și nu găseau piese bune, ori găseau dar la prețuri umflate. Acum am înțeles că a devenit și mai provocator să se găsească diverse piese, unii amici spunându-mi de un 1310 TLX roșu într-o curte dintr-un sat vecin a-l cărui proprietar nu-i de găsit de mulți ani de zile.

Ce-i drept, îmi mai aduc aminte fără să vreau și par din păcate criticat - pentru un proiect minor abandonat, de parcă puteam și nu făcusem, iar modelul era ceva prea unic, când am vrut multe lucruri nu erau de partea mea, iar după acestea s-au dovedit a fi și mai greu accesibile, apoi imposibil de amortizat, și de ce când am în plan ceva ce sigur o să merite mai mult, oferind și mai multe facilități, iar restaurarea o văd și mai interesantă (asta dacă nu cumva, nu o fi necesară, sau nu atât de costisitoare ca în cazul Daciei).

 


Re: DACIA Clasic Dristorul Nr.3

Brosura pentru Dacia 1310 Li (1999) .
Interesant este ca fetele de usi interioare in stil Nova nu au mai apucat sa fie puse la productia de serie....
Sursa: Arhiva personala
Brosura 1310 1999.jpg (1.48 MB; downloaded 1557 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DACIA  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435438 posts in 5430 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use