Topic: Discuții diverse
1675 posts, 477933 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Privind retrospectiv, cred ca vagoanele reconditionate de Faur au fost cele mai rezistente. Nu ma pot pronunta referitor la partea de tractiune (nu am date), insa estetic au fost remarcabile !
Uitindu-ma peste statistica vagoanelor roz, nu pot sa nu ramin uimit ca 240 a rezistat aproape 14 ani fara RK...
N-ar fi, poate, mai bine sa se externalizeze activitatea de 'reconditionare' catre FAUR, iar URAC-ul sa se specializeze pe intretinere periodica (remedierea avariilor, curatenie si 'cosmetizare' periodica etc.) ?
Privind retrospectiv, cred ca vagoanele reconditionate de Faur au fost cele mai rezistente. Nu ma pot pronunta referitor la partea de tractiune (nu am date), insa estetic au fost remarcabile !
Uitindu-ma peste statistica vagoanelor roz, nu pot sa nu ramin uimit ca 240 a rezistat aproape 14 ani fara RK...
N-ar fi, poate, mai bine sa se externalizeze activitatea de 'reconditionare' catre FAUR, iar URAC-ul sa se specializeze pe intretinere periodica (remedierea avariilor, curatenie si 'cosmetizare' periodica etc.) ?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
#240 a mai prins o revopsire (tot roz) in toti acesti ani. La RK i s-au inlocuit cateva bucati din tabla originala, in special in spate si in fata. In fata din ce am inteles a avut o tamponare urata in anii 2000.
FAUR S.A. oare ar mai fi capabila sa produca tramvaie? Eu auzisem ca ar fi in faliment, iar uzina ar fi pusa pe butuci...
1689 wrote:
Uitindu-ma peste statistica vagoanelor roz, nu pot sa nu ramin uimit ca 240 a rezistat aproape 14 ani fara RK...
#240 a mai prins o revopsire (tot roz) in toti acesti ani. La RK i s-au inlocuit cateva bucati din tabla originala, in special in spate si in fata. In fata din ce am inteles a avut o tamponare urata in anii 2000.
1689 wrote:
N-ar fi, poate, mai bine sa se externalizeze activitatea de 'reconditionare' catre FAUR, iar URAC-ul sa se specializeze pe intretinere periodica (remedierea avariilor, curatenie si 'cosmetizare' periodica etc.) ?
FAUR S.A. oare ar mai fi capabila sa produca tramvaie? Eu auzisem ca ar fi in faliment, iar uzina ar fi pusa pe butuci...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
I-a cumparat Bega Grup, se pare ca treaba merge si s-ar putea daca s-ar vrea www.faur.ro .
I-a cumparat Bega Grup, se pare ca treaba merge si s-ar putea daca s-ar vrea www.faur.ro .
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Oare in ce staretrebuie sa ajunga #280 pentru a ajunge la URAC pentru RK? Sa cada pe el o macara!?! Vagonul este tandari la nivelul caroseriei, podelei, barelor, precum si elementele din tabla din interior de la sistemul de iluminat care pur si simplu sunt ruginite... Singura remarca pozitiva pe care pot sa o am legata de acest vagon este ca totusi are niste boghiuri foarte fiabile care nu creeaza probleme si care il ajuta sa prinda o viteza destul de buna. Zilele aceastea ele au trecut si pe la strungul Depoului Alexandria. Mai rau este ca vagonul este titular al liniei 41, nu rezerva cum era acum cateva luni. Am ajuns sa zic ca o sa apuc CH-PPC casate si #280 tot va circula pe linia 41...
Oare in ce staretrebuie sa ajunga #280 pentru a ajunge la URAC pentru RK? Sa cada pe el o macara!?! Vagonul este tandari la nivelul caroseriei, podelei, barelor, precum si elementele din tabla din interior de la sistemul de iluminat care pur si simplu sunt ruginite... Singura remarca pozitiva pe care pot sa o am legata de acest vagon este ca totusi are niste boghiuri foarte fiabile care nu creeaza probleme si care il ajuta sa prinda o viteza destul de buna. Zilele aceastea ele au trecut si pe la strungul Depoului Alexandria. Mai rau este ca vagonul este titular al liniei 41, nu rezerva cum era acum cateva luni. Am ajuns sa zic ca o sa apuc CH-PPC casate si #280 tot va circula pe linia 41...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Gaura aia e de cel puţin 4 luni...
Nu înţeleg de ce #324, abia venit de la RK, stă în parcul rece, în vreme ce #280 circulă. Vor să doboare recordul la km parcurşi?
Gaura aia e de cel puţin 4 luni...
Nu înţeleg de ce #324, abia venit de la RK, stă în parcul rece, în vreme ce #280 circulă. Vor să doboare recordul la km parcurşi?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
In legatura cu linia 41, Alexandria are disponibile 27 de CH-PPC + #205, deci 28 de vagoane, din care 1 CH-PPC circula in 32, deci 27 de vagoane pentru 41. Daca are 22 de ture in 41, asta ar insemna un CUP de 81% (22/27) daca ar baga numai vagoane noi. Cam mic CUP-ul pentru niste vagoane noi.... Deci de ce #280 circula in 41 aproape permanent? Sunt multe CH-PPC picate sau cum?
Dr2005 wrote:Daca vagonul nu circula, garantia cu care vine de la RK se prelungeste. Parca a mai spus cineva asta aici.
Nu înţeleg de ce #324, abia venit de la RK, stă în parcul rece, în vreme ce #280 circulă. Vor să doboare recordul la km parcurşi?
In legatura cu linia 41, Alexandria are disponibile 27 de CH-PPC + #205, deci 28 de vagoane, din care 1 CH-PPC circula in 32, deci 27 de vagoane pentru 41. Daca are 22 de ture in 41, asta ar insemna un CUP de 81% (22/27) daca ar baga numai vagoane noi. Cam mic CUP-ul pentru niste vagoane noi.... Deci de ce #280 circula in 41 aproape permanent? Sunt multe CH-PPC picate sau cum?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Momentan sunt indisponibile din diverse motive mai multe vagoane: 131, 136 (era in URAC), 306, 4020, 4033, iar 4002 circula pe linia 32...
Momentan sunt indisponibile din diverse motive mai multe vagoane: 131, 136 (era in URAC), 306, 4020, 4033, iar 4002 circula pe linia 32...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
Pe masura ce mai pica si nu sunt piese vor mai fi trase pe dreapta, nu mai sunt bani pentru piese. Pe langa CH PPC mai stau pe dreapta si vagoane clasice tot din cauza lipsei de piese, in general federe si contactori.
Iar din 131, 136, 306, 4020, 4033 doar 4020 are nevoie de piese pentru partea electrica, 131 asteapta un geam, 136 este pentru scoaterea din garantie, 306 asteapta sa plece pentru scoaterea din garantie (nu a fost scos inca) iar 4033 asteapta boghiul A de la URAC de o luna...
Pe masura ce mai pica si nu sunt piese vor mai fi trase pe dreapta, nu mai sunt bani pentru piese. Pe langa CH PPC mai stau pe dreapta si vagoane clasice tot din cauza lipsei de piese, in general federe si contactori.
Iar din 131, 136, 306, 4020, 4033 doar 4020 are nevoie de piese pentru partea electrica, 131 asteapta un geam, 136 este pentru scoaterea din garantie, 306 asteapta sa plece pentru scoaterea din garantie (nu a fost scos inca) iar 4033 asteapta boghiul A de la URAC de o luna...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Păi să le mai ia din ture... să completeze cu vagoane de Bucureştii-Noi.
Păi să le mai ia din ture... să completeze cu vagoane de Bucureştii-Noi.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabi23
Si ce sa trimita Bucurestii Noi ca au "omorat" o gramada de vagoane pe linia pulbere de pe Bucurestii Noi, Mihalache, Buzesti... Si dupa RK-uri tot acolo le trimit pe unele. Au si ei picate iar cateva, ca deh la Victoria merge mai greu cu reparatul, cei de acolo fiind prioritari.
Si ce sa trimita Bucurestii Noi ca au "omorat" o gramada de vagoane pe linia pulbere de pe Bucurestii Noi, Mihalache, Buzesti... Si dupa RK-uri tot acolo le trimit pe unele. Au si ei picate iar cateva, ca deh la Victoria merge mai greu cu reparatul, cei de acolo fiind prioritari.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
Situatia nu e numai la vagoanele noi, toate sunt asa, pe Bucurestii Noi deja ii ajuta Victoria cu ture in 45 de multe ori.
Dr2005 wrote:
Păi să le mai ia din ture... să completeze cu vagoane de Bucureştii-Noi.
Situatia nu e numai la vagoanele noi, toate sunt asa, pe Bucurestii Noi deja ii ajuta Victoria cu ture in 45 de multe ori.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Mie mi se pare destul de grav ca vagoane noi, cu 2-3 ani de traseu, sa aiba deja probleme cu echipamentele electrice. De fapt, acesta este avantajul major al tramvaielor moderne cu variator de tensiune sau motoare in CA. Componentele electronice, daca sunt bine construite si intretinute corespunzator (ma rog, la motoare de CA nu prea e mare lucru de facut), rezista 25-30 de ani fara probleme.
Stiu ca in special #306, dar si alte vagoane care au fost construite in 2007 - 2008 au avut probleme cu releele, care se defectau destul de des si dura destul pana sa fie inlocuite. Ce probleme mai apar la partea electrica? Surse arse? Motoare arse (putin probabil, fiindca la CH-PPC sunt exploatate mult mai bine de choppere)? Si ce s-a intamplat cu boghiul lui 4033? A ramas impilat in traseu (am mai vazut cazuri)?
Utilizator anonim wrote:Nu prea inteleg la ce te referi cu scoaterea din garantie. Ce inseamna asta, si de ce trebuie sa mearga tramvaiul la URAC?
Pe masura ce mai pica si nu sunt piese vor mai fi trase pe dreapta, nu mai sunt bani pentru piese. Pe langa CH PPC mai stau pe dreapta si vagoane clasice tot din cauza lipsei de piese, in general federe si contactori.
Iar din 131, 136, 306, 4020, 4033 doar 4020 are nevoie de piese pentru partea electrica, 131 asteapta un geam, 136 este pentru scoaterea din garantie, 306 asteapta sa plece pentru scoaterea din garantie (nu a fost scos inca) iar 4033 asteapta boghiul A de la URAC de o luna...
Mie mi se pare destul de grav ca vagoane noi, cu 2-3 ani de traseu, sa aiba deja probleme cu echipamentele electrice. De fapt, acesta este avantajul major al tramvaielor moderne cu variator de tensiune sau motoare in CA. Componentele electronice, daca sunt bine construite si intretinute corespunzator (ma rog, la motoare de CA nu prea e mare lucru de facut), rezista 25-30 de ani fara probleme.
Stiu ca in special #306, dar si alte vagoane care au fost construite in 2007 - 2008 au avut probleme cu releele, care se defectau destul de des si dura destul pana sa fie inlocuite. Ce probleme mai apar la partea electrica? Surse arse? Motoare arse (putin probabil, fiindca la CH-PPC sunt exploatate mult mai bine de choppere)? Si ce s-a intamplat cu boghiul lui 4033? A ramas impilat in traseu (am mai vazut cazuri)?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
La scoaterea din garantie se face o revizie generala a vagonului si a echipamentelor, se corecteaza bandajele daca este cazul. De mentionat este ca la vagoanele liniei 41 nu a fost necesara bagarea la strung decat pentru corecturi ale uzurilor si doar cateva vagoane au necesitat aceasta operatiune in anul 2008 din cauza ca faceau flecuri pe boghiul cu solenoid din cauza patinajului, problema a fost rezolvata si acum rar mai vedem vagon cu flecuri pe linia 41. Pe 34 insa este tragedie, mare parte din vagoane au macar un flec din cauza patinajului de aici. De asemenea la scoaterea din garantie se face PV final de predare a vagonului catre depou, lucruri interne oricum...
Cand zic probleme cu echipamentele electrice nu inseamna ca a explodat vagonul , aceste probleme apar mereu la vagoanele cu electronica - sigurante arse, placi de chopper care se ard, relee care crapa etc. Diferenta este ca daca sunt piese mare parte din probleme se rezolva in cel mult cateva zile, cand nu sunt piese vagoanele stau cu lunile, inclusiv pentru geamuri.
Sursele au facut probleme catorva vagoane CH PPC, modelele de la INDA. La boghiuri problemle care apar sunt aceleasi cu cele de la restul V3Aurilor, in special impilari. Motoare arse nu au mai fost din 2008 cand au fost ceva probleme ca nu se suflau filtrele si periile colectoare, acum s-a facut un grafic de intretinere si nu mai apar probleme. Pe langa asta apar si defecte din cauza pieselor de o calitate nu foarte buna, RATBul din cauza lipsei de bani cumpara piese la licitatii pe criteriul "pretul cel mai scazut" si asa vin tot felul de firme din Africa si cu piese facute pe vapor.
4033 a fost impilat, dar asta acum ceva timp, depinde cati bani are URACul sa il repare...
La scoaterea din garantie se face o revizie generala a vagonului si a echipamentelor, se corecteaza bandajele daca este cazul. De mentionat este ca la vagoanele liniei 41 nu a fost necesara bagarea la strung decat pentru corecturi ale uzurilor si doar cateva vagoane au necesitat aceasta operatiune in anul 2008 din cauza ca faceau flecuri pe boghiul cu solenoid din cauza patinajului, problema a fost rezolvata si acum rar mai vedem vagon cu flecuri pe linia 41. Pe 34 insa este tragedie, mare parte din vagoane au macar un flec din cauza patinajului de aici. De asemenea la scoaterea din garantie se face PV final de predare a vagonului catre depou, lucruri interne oricum...
Cand zic probleme cu echipamentele electrice nu inseamna ca a explodat vagonul , aceste probleme apar mereu la vagoanele cu electronica - sigurante arse, placi de chopper care se ard, relee care crapa etc. Diferenta este ca daca sunt piese mare parte din probleme se rezolva in cel mult cateva zile, cand nu sunt piese vagoanele stau cu lunile, inclusiv pentru geamuri.
Sursele au facut probleme catorva vagoane CH PPC, modelele de la INDA. La boghiuri problemle care apar sunt aceleasi cu cele de la restul V3Aurilor, in special impilari. Motoare arse nu au mai fost din 2008 cand au fost ceva probleme ca nu se suflau filtrele si periile colectoare, acum s-a facut un grafic de intretinere si nu mai apar probleme. Pe langa asta apar si defecte din cauza pieselor de o calitate nu foarte buna, RATBul din cauza lipsei de bani cumpara piese la licitatii pe criteriul "pretul cel mai scazut" si asa vin tot felul de firme din Africa si cu piese facute pe vapor.
4033 a fost impilat, dar asta acum ceva timp, depinde cati bani are URACul sa il repare...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Andrei, dar de ce nu luati surse de la MDM?, ca doar sunteti usa-n usa cu ei.
Andrei, dar de ce nu luati surse de la MDM?, ca doar sunteti usa-n usa cu ei.
📖 Pagination options