Topic: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
85 posts, 44039 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
shoppy
Este adevarat ca fac poduri frumoase, din pacate nu prea stau in picioare, au foarte multe prabusiri in timpul constructiei sau la scurt timp dupa deschidere:
Este adevarat ca fac poduri frumoase, din pacate nu prea stau in picioare, au foarte multe prabusiri in timpul constructiei sau la scurt timp dupa deschidere:
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
misterr
Adică e considerată „autostradă de lux” făcută doar pentru snobii care merg „la munte” pe Valea Prahovei („fripturiști”, „șoșonari” etc.) și care pentru asta trebuie să plătească taxă.
abc_XC wrote:Pentru că autostrada Ploiești - Brașov nu e inclusă în rețeaua TEN-T Core (pentru care UE asigură până la 85% fonduri nerambursabile), ci e inclusă în rețeaua TEN-T Comprehensive (pentru care UE asigură fonduri nerambursabile de doar 35%).
Intrebarea mea ar fi alta: de ce sa facem un PPP(parteneriat public-privat) cand putem utiliza fonduri europene?
Adică e considerată „autostradă de lux” făcută doar pentru snobii care merg „la munte” pe Valea Prahovei („fripturiști”, „șoșonari” etc.) și care pentru asta trebuie să plătească taxă.
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
abc_XC
Nu sunt de acord cu aceasta explicatie. Pe A3, sectorul construit de Selina, intre Oradea si Bors a primit finantare europeana, desi nu e Core. Deci se poate.
Daca din 2010, Romania ar fi sustinut un program coerent si ar fi explicat logic si cu argumente necesitatea autostrazii Comarnic-Brasov sunt sigur ca UE ne-ar fi permis sa utilizam fondurile disponibile si pentru acest proiect, poate nu finanta 85%, dar tot am fi primit o suma considerabila.
Repet, nu ceream bani in plus, utilizam din fondurile disponibile, din care am returnat o suma considerabila.
Dar cine sa sustina ceva coerent, sau sa aduca un argument logic, cand ministrii transporturilor au avut o prestatie demna de un copil de gradinita, la grupa mica, lasat singur cu o foaie de hartie si un set de carioci.
Ei au visat mereu concesiuni, au vrut sa schimbe coridoarele europene, in dorinta de a sifona niste bani, asa cum a observat corect si colegul Cristi N.
Guvernele nici nu au incercat sa atraga banii europeni, interesul a fost parteneriatul public-privat. Iar rezultatul este ambuteiajul saptamanal de pe Valea Prahovei.
Nu sunt de acord cu aceasta explicatie. Pe A3, sectorul construit de Selina, intre Oradea si Bors a primit finantare europeana, desi nu e Core. Deci se poate.
Daca din 2010, Romania ar fi sustinut un program coerent si ar fi explicat logic si cu argumente necesitatea autostrazii Comarnic-Brasov sunt sigur ca UE ne-ar fi permis sa utilizam fondurile disponibile si pentru acest proiect, poate nu finanta 85%, dar tot am fi primit o suma considerabila.
Repet, nu ceream bani in plus, utilizam din fondurile disponibile, din care am returnat o suma considerabila.
Dar cine sa sustina ceva coerent, sau sa aduca un argument logic, cand ministrii transporturilor au avut o prestatie demna de un copil de gradinita, la grupa mica, lasat singur cu o foaie de hartie si un set de carioci.
Ei au visat mereu concesiuni, au vrut sa schimbe coridoarele europene, in dorinta de a sifona niste bani, asa cum a observat corect si colegul Cristi N.
Guvernele nici nu au incercat sa atraga banii europeni, interesul a fost parteneriatul public-privat. Iar rezultatul este ambuteiajul saptamanal de pe Valea Prahovei.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
Cristi N
Trebuie sa mai adaug doua idei:
1. Se poate folosi un mix de fonduri pentru acelasi proiect, se pot lua imprumuturi de la BEI cu dobanda aproape 0 atat timp cat arati ca banii ii vei folosi pentru o investite in infrastructura, sunt o multime de variante, totul e sa existe vointa in directia asta.
2. A3 Bucuresti - Ploiesti - Brasov parcurge una din cele mai industrializate regiuni din Romania, nu e nici pe departe una doar pentru turisti. Numarul masinilor turistilor de pe Valea Prahovei nu reprezinta nici pe de parte un trafic care sa faca necesara o autostrada. In schimb, capacitatea drumului prin Comarnic si Busteni este foarte mica din cauza trecerilor de pietoni si a virajelor la stanga din localitati.
In mod normal, pentru traficul turistic ar trebui facute centuri pentru toate statiunile, altfel autostrada se va bloca fix la fel cum se blocheaza si acum DN1 pentru ca nu poti face noduri rutiere la fiecare 2 km.
Trebuie sa mai adaug doua idei:
1. Se poate folosi un mix de fonduri pentru acelasi proiect, se pot lua imprumuturi de la BEI cu dobanda aproape 0 atat timp cat arati ca banii ii vei folosi pentru o investite in infrastructura, sunt o multime de variante, totul e sa existe vointa in directia asta.
2. A3 Bucuresti - Ploiesti - Brasov parcurge una din cele mai industrializate regiuni din Romania, nu e nici pe departe una doar pentru turisti. Numarul masinilor turistilor de pe Valea Prahovei nu reprezinta nici pe de parte un trafic care sa faca necesara o autostrada. In schimb, capacitatea drumului prin Comarnic si Busteni este foarte mica din cauza trecerilor de pietoni si a virajelor la stanga din localitati.
In mod normal, pentru traficul turistic ar trebui facute centuri pentru toate statiunile, altfel autostrada se va bloca fix la fel cum se blocheaza si acum DN1 pentru ca nu poti face noduri rutiere la fiecare 2 km.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
andrei11
Autostrada n-are cum să se blocheze !
Ai nevoie numai de două legături între stațiuni și autostradă.
Cum faci centuri pentru toate stațiunile ?
Autostrada n-are cum să se blocheze !
Ai nevoie numai de două legături între stațiuni și autostradă.
Cum faci centuri pentru toate stațiunile ?
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
Cristi N
Autostrada se va bloca in momentul in care una din iesirile spre o statiune nu va putea prelua fluxul de masini si asta nu e greu deloc. Initial se umple breteaua de iesire apoi banda de decelerare si apoi banda 1 + banda de urgenta. In momentul ala e nevoie doar de cateva masini care sa se razgandeasca si sa treaca spre banda 2 si vei avea un dop.
Ceva asemanator se intampla pe A1 la breteaua care da spre DNCB. Ai o coloana imensa de tiruri care se revarsa pe banda de urgenta si o coloana ceva mai mica de autoturisme care forteaza intrarea din banda 1. Efectul nu e atat de vizibil pentru ca deja esti in apropierea orasului si majoritatea soferilor zic: ah e blocat Maniu dar de cele mai multe ori imediat dupa nod ai o portiune in care traficul este ok si abia apoi incep cozile clasice de la semafoare.
Pentru Comarnic si Busteni au existat la un moment dat niste proiecte despre care s-a scris la benzinari. Comarnic:link si Busteni: link
Sinaia are o pseudo-centura care ar trebui imbunatatita mai ales la capete unde acum prioritate are drumul prin oras si asta ii face pe multi sa aglomereze inutil centrul statiunii. Azuga are o situatie ceva mai fericita pentru ca localitatea este in lateralul drumului, iar la Predeal deocamdata nu avem nimic nici macar in plan.
Autostrada se va bloca in momentul in care una din iesirile spre o statiune nu va putea prelua fluxul de masini si asta nu e greu deloc. Initial se umple breteaua de iesire apoi banda de decelerare si apoi banda 1 + banda de urgenta. In momentul ala e nevoie doar de cateva masini care sa se razgandeasca si sa treaca spre banda 2 si vei avea un dop.
Ceva asemanator se intampla pe A1 la breteaua care da spre DNCB. Ai o coloana imensa de tiruri care se revarsa pe banda de urgenta si o coloana ceva mai mica de autoturisme care forteaza intrarea din banda 1. Efectul nu e atat de vizibil pentru ca deja esti in apropierea orasului si majoritatea soferilor zic: ah e blocat Maniu dar de cele mai multe ori imediat dupa nod ai o portiune in care traficul este ok si abia apoi incep cozile clasice de la semafoare.
Pentru Comarnic si Busteni au existat la un moment dat niste proiecte despre care s-a scris la benzinari. Comarnic:link si Busteni: link
Sinaia are o pseudo-centura care ar trebui imbunatatita mai ales la capete unde acum prioritate are drumul prin oras si asta ii face pe multi sa aglomereze inutil centrul statiunii. Azuga are o situatie ceva mai fericita pentru ca localitatea este in lateralul drumului, iar la Predeal deocamdata nu avem nimic nici macar in plan.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
andrei11
Din câte știu eu traseul autostrăzii este departe de stațiuni. Bine, acestea sunt amănunte, deocamdată nu se pune problema unei autostrăzi pe acolo.
Din câte știu eu traseul autostrăzii este departe de stațiuni. Bine, acestea sunt amănunte, deocamdată nu se pune problema unei autostrăzi pe acolo.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
Cristi N
Ultimul traseu pentru varianta in PPP era fix prin albia raului Prahova desi asa ceva n-ar trebui sa obtina niciodata acordul de mediu.
Ultimul traseu pentru varianta in PPP era fix prin albia raului Prahova desi asa ceva n-ar trebui sa obtina niciodata acordul de mediu.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
shoppy
Pe Valea Prahovei si Oltului daca tipi de pe o parte se aude pana pe cealalta, o sa fie departe de statiuni doar daca fac tunel de la Campulung la Fagaras.
Pe Valea Prahovei si Oltului daca tipi de pe o parte se aude pana pe cealalta, o sa fie departe de statiuni doar daca fac tunel de la Campulung la Fagaras.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
cris_m
Ii dau dreptate lui Cristi cu blocarea autostrazii, am experimentat o chestie de genul in Slovenia. Mergeam spre lacul Bled, aflat la vreo 10km de autostrada, iar coada de masini ce a tinut aproape tot drumul, incepea de pe banda de decelerare a autostrazii. La iesire nu se circula aproape deloc pentru ca era un giratoriu ce reunea intrarile si iesirile de pe ambele sensuri ale autostrazii, flux fiind din toate directiile. Dupa giratoriu se circula, dar in coloana, foarte incet... Problema este reala si nu trebuie ignorata nici pentru Valea Prahovei. Cel mai bine se fac iesiri doar pentru unele statiuni, eu cel putin vad necesitatea la Busteni (Nord si Sud), la Predeal chiar la intersectia cu DN73A si inainte de/dupa Comarnic.
Ii dau dreptate lui Cristi cu blocarea autostrazii, am experimentat o chestie de genul in Slovenia. Mergeam spre lacul Bled, aflat la vreo 10km de autostrada, iar coada de masini ce a tinut aproape tot drumul, incepea de pe banda de decelerare a autostrazii. La iesire nu se circula aproape deloc pentru ca era un giratoriu ce reunea intrarile si iesirile de pe ambele sensuri ale autostrazii, flux fiind din toate directiile. Dupa giratoriu se circula, dar in coloana, foarte incet... Problema este reala si nu trebuie ignorata nici pentru Valea Prahovei. Cel mai bine se fac iesiri doar pentru unele statiuni, eu cel putin vad necesitatea la Busteni (Nord si Sud), la Predeal chiar la intersectia cu DN73A si inainte de/dupa Comarnic.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
shoppy
Dupa mine daca faci mai putine iesiri atunci fiecare trebuie sa preia mai mult trafic si atunci posibilitatea sa se blocheze este mai mare(vezi cum se blocheaza Grivita pe 3 benzi din cauza bretelei pe care se urca pe Basarab acum cand breteaua de la Grant este inchisa), deci ar trebui cat mai multe iesiri, ceva de genul Paraul Rece, intre Predeal si Azuga, intre Azuga si Busteni, Poiana Tapului, intre Poiana Tapului si Sinaia, Valea Larga, Comarnic.
Dupa mine daca faci mai putine iesiri atunci fiecare trebuie sa preia mai mult trafic si atunci posibilitatea sa se blocheze este mai mare(vezi cum se blocheaza Grivita pe 3 benzi din cauza bretelei pe care se urca pe Basarab acum cand breteaua de la Grant este inchisa), deci ar trebui cat mai multe iesiri, ceva de genul Paraul Rece, intre Predeal si Azuga, intre Azuga si Busteni, Poiana Tapului, intre Poiana Tapului si Sinaia, Valea Larga, Comarnic.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
Cristi N
O sa zici ca tin cu ursul dar nici cu multe iesiri nu e bine pentru ca in momentul ala la traficul de lung parcurs se va adauga cel local. Costel din Comarnic se va duce pana la Sinaia pe A3 in loc sa ramana pe DN1. Daca ar fi doar el nu e o problema dar vor fi multi ca el.
Ideal e ca tipurile diferite de trafic sa aiba rute diferite altfel se lasa cu nervi si accidente. Asta incearca sa faca o autostrada, sa aibe doar trafic de mediu si lung parcurs, iar pe DN sa ramana doar traficul local pe distante scurte cel mult medii.
O sa zici ca tin cu ursul dar nici cu multe iesiri nu e bine pentru ca in momentul ala la traficul de lung parcurs se va adauga cel local. Costel din Comarnic se va duce pana la Sinaia pe A3 in loc sa ramana pe DN1. Daca ar fi doar el nu e o problema dar vor fi multi ca el.
Ideal e ca tipurile diferite de trafic sa aiba rute diferite altfel se lasa cu nervi si accidente. Asta incearca sa faca o autostrada, sa aibe doar trafic de mediu si lung parcurs, iar pe DN sa ramana doar traficul local pe distante scurte cel mult medii.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
andrei11
Comarnic - Sinaia nu o să fie pe A 3 din simplul motiv că într-o țară normală la cap facilitățile se plătesc. Adică trebuie să << bage fisa>> în aparat.
Spune-mi și mie de ce s-a deschis accesul din A 2 spre Cernica ? Pentru că și eu la rândul meu când vreau să ajung la Cernica ( destul de des ) prefer A 2 în detrimentul DN - ului + Centură...
Comarnic - Sinaia nu o să fie pe A 3 din simplul motiv că într-o țară normală la cap facilitățile se plătesc. Adică trebuie să << bage fisa>> în aparat.
Spune-mi și mie de ce s-a deschis accesul din A 2 spre Cernica ? Pentru că și eu la rândul meu când vreau să ajung la Cernica ( destul de des ) prefer A 2 în detrimentul DN - ului + Centură...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres
cris_m
Povestea cu acea iesire e in felul urmator: pe partea dreapta a autostrazii, iesirea este asa larga pentru ca acolo trebuia sa fie un centru comercial. Pentru asta s-a facut iesirea. Cred ca e printre putinele proiecte la care se incepe cu accesul, nu cu afacerea propriu-zisa... Informatiile le am de la o cunostinta care locuieste in Cernica.
Povestea cu acea iesire e in felul urmator: pe partea dreapta a autostrazii, iesirea este asa larga pentru ca acolo trebuia sa fie un centru comercial. Pentru asta s-a facut iesirea. Cred ca e printre putinele proiecte la care se incepe cu accesul, nu cu afacerea propriu-zisa... Informatiile le am de la o cunostinta care locuieste in Cernica.
📖 Pagination options