Topic: Complexul de tuneluri "Eroilor"
99 posts, 67467 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
O sectiune suplimentara, de la 50 m, ca sa prindem si linia de legatura M 3 / M1 - linia 5.
Sectiunea suplimentara, de altfel necesara, mi-a fost sugerata de colegul# sab. Daca mai vreti si alte sectiuni ( in afara celor de la 100, 200, 300, 400 si 500 m ) va stau la dispozitie, in masura timpului disponibil.
Ca sa va orientati sectiunea de la 50 m. e aproape de stavilar.
O sectiune suplimentara, de la 50 m, ca sa prindem si linia de legatura M 3 / M1 - linia 5.
Sectiunea suplimentara, de altfel necesara, mi-a fost sugerata de colegul# sab. Daca mai vreti si alte sectiuni ( in afara celor de la 100, 200, 300, 400 si 500 m ) va stau la dispozitie, in masura timpului disponibil.
Ca sa va orientati sectiunea de la 50 m. e aproape de stavilar.
6.1.png (18.21 KB; downloaded 8405 times)
50 m.png (450.69 KB; downloaded 8355 times)
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
freyutz
Salutare,
Spatiile acelea goale, notate simbolic cu "fantoma" nu sunt pline cu pamant, ci sunt spatii in care sunt depozitate diverse echipamente de cale (boltari, cleme, traverse, suporti sina a 3-a, etc.
Ce sunt eu curios, ce se afla sub peronul mare. uneori se vad niste lumini aprinse inauntru pe gaurile de aerisire situate sub nivelul peronului la linia 1.
Salutare,
Spatiile acelea goale, notate simbolic cu "fantoma" nu sunt pline cu pamant, ci sunt spatii in care sunt depozitate diverse echipamente de cale (boltari, cleme, traverse, suporti sina a 3-a, etc.
Ce sunt eu curios, ce se afla sub peronul mare. uneori se vad niste lumini aprinse inauntru pe gaurile de aerisire situate sub nivelul peronului la linia 1.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Fantomele dubioase, agresive, agasante si agasate apar la sectiunile de la 100 metri incolo, stai sa vezi. Acolo sunt spatii dubioase, nu acestea de langa statie.
Ma intereseaza, daca stii, la sectiunea de la 50 m ( desenul 6.1 ) unde am pus eu fantoma ce este. ( adica spatiul dintre linia tehnologica M 3 / M 1 / linia 5 si linia care vine de la Grozavesti ).
Atentie, urmatorul text este codat !
Incerc sa iau legatura cu Frone, poate stie ceva de rusul ( Anastasievici ). Nu promit, dar poate-l gasesc.
Fantomele dubioase, agresive, agasante si agasate apar la sectiunile de la 100 metri incolo, stai sa vezi. Acolo sunt spatii dubioase, nu acestea de langa statie.
Ma intereseaza, daca stii, la sectiunea de la 50 m ( desenul 6.1 ) unde am pus eu fantoma ce este. ( adica spatiul dintre linia tehnologica M 3 / M 1 / linia 5 si linia care vine de la Grozavesti ).
Atentie, urmatorul text este codat !
Incerc sa iau legatura cu Frone, poate stie ceva de rusul ( Anastasievici ). Nu promit, dar poate-l gasesc.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Bun, procedăm ca la sedintele de partid ( PCR ) de la IREMOAS (Întreprinderea de băi, radiatoare, elemente și armături sanitare )
Se abtine cineva ? E cineva impotriva ? Se aproba in unanimitate, trecem la punctul urmator.
Punctul urmator este sectiunea de la 100 metri.
Ce trebuie sa luam seama la aceasta sectiune :
Este fix in zona macazelor la iesirea liniei 2 spre Militari / Grozavesti, dupa ce linia 2 se uneste cu linia 4 ( la "pâlnie" ) si inainte de despartirea liniilor spre Grozavesti sau Militari.
De aceea sub LDH - ul nostru am scris ambele variante, spre depoul Ciurel sau depoul Militari.
Exista deja un spatiu de aproximativ 22 metri latime intre zona macazelor si linia care vine de la Grozavesti, acolo gasim fantome deja enervate pentru ca niciodata nu mi-a fost clar ce este in acel spatiu.
Cum observati, la sugestia unor colegi de forum am inlocuit "metroul galben" cu "metroul IVA".
Am atasat si poza de pe Google cu pozitia in spatiu a "cotei 100 m"
Nota:
Peretii mulati s-ar putea sa fie mai multi decât am pus eu, daca va pricepeti mai bine interveniti cu sugestii si îi punem in desen.
La urmatoarea sectiune ( de la 150 m ) va apare si Dambovita, dar acum nu pot "s-o prind" pentru ca pur si simplu e prea departe de peretele mulat din stanga ( cum ne uitam la desen ) si nu ne incadram in dimensiunea standard de 800 / 600 pixeli.
Am vrut sa am aceeasi scara peste tot ca sa aiba un sens desenele.
Bun, procedăm ca la sedintele de partid ( PCR ) de la IREMOAS (Întreprinderea de băi, radiatoare, elemente și armături sanitare )
Se abtine cineva ? E cineva impotriva ? Se aproba in unanimitate, trecem la punctul urmator.
Punctul urmator este sectiunea de la 100 metri.
Ce trebuie sa luam seama la aceasta sectiune :
Este fix in zona macazelor la iesirea liniei 2 spre Militari / Grozavesti, dupa ce linia 2 se uneste cu linia 4 ( la "pâlnie" ) si inainte de despartirea liniilor spre Grozavesti sau Militari.
De aceea sub LDH - ul nostru am scris ambele variante, spre depoul Ciurel sau depoul Militari.
Exista deja un spatiu de aproximativ 22 metri latime intre zona macazelor si linia care vine de la Grozavesti, acolo gasim fantome deja enervate pentru ca niciodata nu mi-a fost clar ce este in acel spatiu.
Cum observati, la sugestia unor colegi de forum am inlocuit "metroul galben" cu "metroul IVA".
Am atasat si poza de pe Google cu pozitia in spatiu a "cotei 100 m"
Nota:
Peretii mulati s-ar putea sa fie mai multi decât am pus eu, daca va pricepeti mai bine interveniti cu sugestii si îi punem in desen.
La urmatoarea sectiune ( de la 150 m ) va apare si Dambovita, dar acum nu pot "s-o prind" pentru ca pur si simplu e prea departe de peretele mulat din stanga ( cum ne uitam la desen ) si nu ne incadram in dimensiunea standard de 800 / 600 pixeli.
Am vrut sa am aceeasi scara peste tot ca sa aiba un sens desenele.
7.png (36.42 KB; downloaded 8122 times)
100 m.png (411.1 KB; downloaded 8119 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
O precizare de la inceput, toate aceste sectiuni fac referire lafig nr 4 aflata lapagina nr 3 a acestui topic.
Sectiunea de la 150 m
De ce am ales aceasta sectiune ?
Pentru ca ea este dupa macazele care selecteaza cele 2 directii ( Grozavesti si Militari ).
Se mai poate observa, tunelul de Grozavesti se aproprie de Dambovita, ceea ce mi-a permis sa o pot reprezenta in desen. Bine, este o reprezentare schematica, nu tine seama de latimea / adancimea reala a ei.
Mai observam ca latimea maxima a lucrarii se micsoreaza de la 37 la aprox 27 m.
Spatii dubioase, notate cu fantome.
Ce este cu fantoma albastra.
Acolo e o problema, in poza << Hector >> avem o anomalie semnalizata pentru prima oara public de userul # sab, si anume :
Pentru directia Grozavesti, imediat dupa macaz apare - pe o portiune de cativa metri, nu stiu cati, dar putini ( 10 m ? ) pe stanga ( fata de directia de mers ) un "perete cu usi". perete care nu apare pentru directia Militari ( a se vedea poza Hector, foarte reprezentativa ).
Nu inteleg ce rol are acel perete cu usi :
- face parte din proiectul initial cand linia de Militari trecea pe sub gradina Palatului Cotroceni ?
- Este un perete care permite sa ajungem la fantomele albastre ?
In rest va doresc lectura placuta si astept intrebari din partea voastra.
Asa cum v-am obisnuit, poza din teren. ( Cam la jumatatea parcarii private a Spitalului Universitar )
O precizare de la inceput, toate aceste sectiuni fac referire lafig nr 4 aflata lapagina nr 3 a acestui topic.
Sectiunea de la 150 m
De ce am ales aceasta sectiune ?
Pentru ca ea este dupa macazele care selecteaza cele 2 directii ( Grozavesti si Militari ).
Se mai poate observa, tunelul de Grozavesti se aproprie de Dambovita, ceea ce mi-a permis sa o pot reprezenta in desen. Bine, este o reprezentare schematica, nu tine seama de latimea / adancimea reala a ei.
Mai observam ca latimea maxima a lucrarii se micsoreaza de la 37 la aprox 27 m.
Spatii dubioase, notate cu fantome.
Ce este cu fantoma albastra.
Acolo e o problema, in poza << Hector >> avem o anomalie semnalizata pentru prima oara public de userul # sab, si anume :
Pentru directia Grozavesti, imediat dupa macaz apare - pe o portiune de cativa metri, nu stiu cati, dar putini ( 10 m ? ) pe stanga ( fata de directia de mers ) un "perete cu usi". perete care nu apare pentru directia Militari ( a se vedea poza Hector, foarte reprezentativa ).
Nu inteleg ce rol are acel perete cu usi :
- face parte din proiectul initial cand linia de Militari trecea pe sub gradina Palatului Cotroceni ?
- Este un perete care permite sa ajungem la fantomele albastre ?
In rest va doresc lectura placuta si astept intrebari din partea voastra.
7.1a.png (25.48 KB; downloaded 8002 times)
Hector.png (61.87 KB; downloaded 8004 times)
Asa cum v-am obisnuit, poza din teren. ( Cam la jumatatea parcarii private a Spitalului Universitar )
150.png (503.48 KB; downloaded 8004 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Acelasi perete cu usi, asa cum am mai spus, apare si cand sensul Grozavesti-Eroilor se desparte de celalt sens al M1 . Este aceeasi "miscare". Galerie fandeaza spre dreapta peretele cu usi merge inainte. Imi este greu sa cred ca acest perete are un rol de rezistenta la 50 cm de celalt perete (fata usi). Ori au demolat ceva si acest perete este o ramasita, ori este ceva care imi scapa.
De notat ca, fata de sectiunile din carte "Construcţii pentru transporturi în România" (prezente la pag 3 a acestui topic), galeria de Militari este cu perete cu usi inca de la intrarea pe Splai. Bineinteles, cu exceptia zonei macazurilor, unde nu avea ce cauta un perete cu usi. Deci, ori subtraversarea M3 de catre sensul M1 Grozavesti-Eroilor are loc exact in acea zona a macazurilor, ori galeria de Militari a suferit ceva modificari.
Pe vremea cand M3 era limitata la Eroilor, nu de putine ori metroul de oprea inainte de statia Eroilor, deoarece "nu avea intrare" in statie, linia 1 fiind blocata.. Atunci am observat un lucru interesant, si anume ca perete cu usi prezinta si niste gauri rotunde de cca 40-50cm diametru. Pareau facute ulterior. M-am intrebat mereu care ar fi putut fi rolul lor. Parea ca la un anumit moment, dupa executarea peretelui cu usi, a fost nevoie de niste spraituri pentru sprijinirea peretilor exteriori.
Ar mai fi si varianta ca sa se fi turnat intai peretii exteriori si apoi cel cu usi, deci caseta nu a fost executat simultan cu peretele cu usi. Asa pare sa arate poza aceasta. Este adevarat ca aici pare ca avem exact zona macazurilor, deci nu galeria de dinainte, dar se observa spraiturile.
Este totusi zona macazurilor aici ?
andrei11 wrote:
Pentru directia Grozavesti, imediat dupa macaz apare - pe o portiune de cativa metri, nu stiu cati, dar putini ( 10 m ? ) pe stanga ( fata de directia de mers ) un "perete cu usi". perete care nu apare pentru directia Militari
Acelasi perete cu usi, asa cum am mai spus, apare si cand sensul Grozavesti-Eroilor se desparte de celalt sens al M1 . Este aceeasi "miscare". Galerie fandeaza spre dreapta peretele cu usi merge inainte. Imi este greu sa cred ca acest perete are un rol de rezistenta la 50 cm de celalt perete (fata usi). Ori au demolat ceva si acest perete este o ramasita, ori este ceva care imi scapa.
De notat ca, fata de sectiunile din carte "Construcţii pentru transporturi în România" (prezente la pag 3 a acestui topic), galeria de Militari este cu perete cu usi inca de la intrarea pe Splai. Bineinteles, cu exceptia zonei macazurilor, unde nu avea ce cauta un perete cu usi. Deci, ori subtraversarea M3 de catre sensul M1 Grozavesti-Eroilor are loc exact in acea zona a macazurilor, ori galeria de Militari a suferit ceva modificari.
Pe vremea cand M3 era limitata la Eroilor, nu de putine ori metroul de oprea inainte de statia Eroilor, deoarece "nu avea intrare" in statie, linia 1 fiind blocata.. Atunci am observat un lucru interesant, si anume ca perete cu usi prezinta si niste gauri rotunde de cca 40-50cm diametru. Pareau facute ulterior. M-am intrebat mereu care ar fi putut fi rolul lor. Parea ca la un anumit moment, dupa executarea peretelui cu usi, a fost nevoie de niste spraituri pentru sprijinirea peretilor exteriori.
Ar mai fi si varianta ca sa se fi turnat intai peretii exteriori si apoi cel cu usi, deci caseta nu a fost executat simultan cu peretele cu usi. Asa pare sa arate poza aceasta. Este adevarat ca aici pare ca avem exact zona macazurilor, deci nu galeria de dinainte, dar se observa spraiturile.
Este totusi zona macazurilor aici ?
agerpres_2952952.jpg (71.56 KB; downloaded 7985 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Ce spuneti de aceasta noua abordare ?
Se pare ca acum sunt mai aproape de adevar fata de ce sustineam in pag 1.
Trebuie sa multumesc userului #sab, am avut multe dispute contradictorii in ultimul timp ( in mediul privat ), dar pana la urma se pare ca acesta este adevarul. Eu nu am facut decat sa prezint grafic concluziile acestor dispute, contributia userului # sab este foarte mare in acest desen.
Ce am scris eu pe desen cred ca sunt concluzii clare, daca sunt inca nebuloase rog postati intrebari sau contraargumente.
Continui sa nu inteleg ce avem in spatiul notat cu fantome, este pamant sau sunt spatii goale ?
Recunosc ca m-a derutat zoomul acestei poze, se pare ca este un zoom foarte mare.
Fotografia nu a putut fi facuta decat din 2 "locatii"
1) Din macaraua care construia Spitalul
2) Din blocul de 10 etaje de la benzinaria Ernest Juvara / Splai / Sos Cotroceni.
Ce spuneti de aceasta noua abordare ?
Se pare ca acum sunt mai aproape de adevar fata de ce sustineam in pag 1.
Trebuie sa multumesc userului #sab, am avut multe dispute contradictorii in ultimul timp ( in mediul privat ), dar pana la urma se pare ca acesta este adevarul. Eu nu am facut decat sa prezint grafic concluziile acestor dispute, contributia userului # sab este foarte mare in acest desen.
Ce am scris eu pe desen cred ca sunt concluzii clare, daca sunt inca nebuloase rog postati intrebari sau contraargumente.
Continui sa nu inteleg ce avem in spatiul notat cu fantome, este pamant sau sunt spatii goale ?
Recunosc ca m-a derutat zoomul acestei poze, se pare ca este un zoom foarte mare.
Fotografia nu a putut fi facuta decat din 2 "locatii"
1) Din macaraua care construia Spitalul
2) Din blocul de 10 etaje de la benzinaria Ernest Juvara / Splai / Sos Cotroceni.
op.png (429.87 KB; downloaded 7897 times)
3-1-2015 1-19-17 PM.png (16.15 KB; downloaded 7904 times)
sab wrote:
...Acelasi perete cu usi, asa cum am mai spus, apare si cand sensul Grozavesti-Eroilor se desparte de celalt sens al M1 . Este aceeasi "miscare". Galerie fandeaza spre dreapta peretele cu usi merge inainte.
Pitagora.png (73.57 KB; downloaded 7893 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Pana acum eram convins ca acolo, spre Dambovita este linia 2 . Cu toate ca nu imi iesea "fandarea".
Esti sigur totuisi ca acolo este o galerie dubla ?
Pana acum eram convins ca acolo, spre Dambovita este linia 2 . Cu toate ca nu imi iesea "fandarea".
Esti sigur totuisi ca acolo este o galerie dubla ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Eu stiu ? Mie asa imi da, mai ales ca :
1) Cu peretii mulati 4, 1 , 2 esti de acord ?
2) Peretele 3 imi da batai de cap permanente.
Vin cu o completare, peretele mulat 5 care ar trebui sa fie acolo unde l-am desenat eu cu linie punctata rosie, vezi unde este extremitatea din dreapta a statiei.
Alta varianta nu prea exista cu peretele 3...Cel putin in imaginatia mea.
Esti de acord ca aici peretele 3 o ia spre dreapta ? Cel putin asa pare din poza, daca nu e iluzie optica.
Eu stiu ? Mie asa imi da, mai ales ca :
1) Cu peretii mulati 4, 1 , 2 esti de acord ?
2) Peretele 3 imi da batai de cap permanente.
Vin cu o completare, peretele mulat 5 care ar trebui sa fie acolo unde l-am desenat eu cu linie punctata rosie, vezi unde este extremitatea din dreapta a statiei.
Alta varianta nu prea exista cu peretele 3...Cel putin in imaginatia mea.
101.png (413.68 KB; downloaded 7845 times)
102.png (14.22 KB; downloaded 7843 times)
Esti de acord ca aici peretele 3 o ia spre dreapta ? Cel putin asa pare din poza, daca nu e iluzie optica.
103.png (282.84 KB; downloaded 7843 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Clar acel perete o ia spre dreapta.
Acum imi explic si acel perete care obtureaza galeria larga spre podul pe care circula masini. Pur si simplu este un spatiu inchis. Deci nu este un perete provizoriu care a fost demolat unterior. Doar linia 3 va veni acolo, acolo unde nu exista acel perete, insa spatiul este prea mare si zona "in plus" a fost inchisa.
Stiu ca ai spus tu mai demult ca excavatia in zona spitalului era foarte mare, credeai ca va fi depou acolo.. Practic asta arata si aceasta fotografie, o excavatie foarte mare in care s-a facut "economie" de pereti mulati. In mod normal trebuia un set de PM pentru linia M1 Grozavesti Eroilor, dar au facut doar 2 pereti mulati (unul spre Dambovita si altul spre spital) si au excavat tot spatiul dintre ei.
Clar acel perete o ia spre dreapta.
Acum imi explic si acel perete care obtureaza galeria larga spre podul pe care circula masini. Pur si simplu este un spatiu inchis. Deci nu este un perete provizoriu care a fost demolat unterior. Doar linia 3 va veni acolo, acolo unde nu exista acel perete, insa spatiul este prea mare si zona "in plus" a fost inchisa.
Stiu ca ai spus tu mai demult ca excavatia in zona spitalului era foarte mare, credeai ca va fi depou acolo.. Practic asta arata si aceasta fotografie, o excavatie foarte mare in care s-a facut "economie" de pereti mulati. In mod normal trebuia un set de PM pentru linia M1 Grozavesti Eroilor, dar au facut doar 2 pereti mulati (unul spre Dambovita si altul spre spital) si au excavat tot spatiul dintre ei.
perete.jpg (107.22 KB; downloaded 7828 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
N-am inteles, esti de acord cu varianta mea ?
Nu stiu daca e semificativ aspectul, dar uita-te la dimensiunea masinilor de pe pod. E o idee, desi cu zoom - ul respectiv cu cat ne apropiem de obiectiv cu atat lungimea masinii creste semificativ. Lungimea unei Dacii cica e de aproximativ 4,3 m. http://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_1300
Am masurat eu podul acum, intra vreo 11 Dacii, deci la pod latimea santierului e de aproximativ 47 m. E bine, latimea statiei Eroilor cu tot cu spatiile tehnice e de vreo 55 m, nu ?
N-am inteles, esti de acord cu varianta mea ?
Nu stiu daca e semificativ aspectul, dar uita-te la dimensiunea masinilor de pe pod. E o idee, desi cu zoom - ul respectiv cu cat ne apropiem de obiectiv cu atat lungimea masinii creste semificativ. Lungimea unei Dacii cica e de aproximativ 4,3 m. http://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_1300
Am masurat eu podul acum, intra vreo 11 Dacii, deci la pod latimea santierului e de aproximativ 47 m. E bine, latimea statiei Eroilor cu tot cu spatiile tehnice e de vreo 55 m, nu ?
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Da, sunt de acord. Varianta ta este foarte plauzibila.
Dar ce vedem noi la mijloc, intre cele 2 galerii este tot un perete mulat sau ce este ?
Da, sunt de acord. Varianta ta este foarte plauzibila.
Dar ce vedem noi la mijloc, intre cele 2 galerii este tot un perete mulat sau ce este ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Cel cu galben ? Nu pare, adica nu-i prea vad rostul. Poate intervine un specialist in constructii ( Sperante desarte... )
Nu ma pricep de loc la treaba asta, sa nu fie vreo problema cu apa freatica, stiu numai ca apa freatica da batai de cap iar peretii mulati sunt foarte adanci.
Cel cu galben ? Nu pare, adica nu-i prea vad rostul. Poate intervine un specialist in constructii ( Sperante desarte... )
sab wrote:
... In mod normal trebuia un set de PM pentru linia M1 Grozavesti Eroilor, dar au facut doar 2 pereti mulati (unul spre Dambovita si altul spre spital) si au excavat tot spatiul dintre ei.
Nu ma pricep de loc la treaba asta, sa nu fie vreo problema cu apa freatica, stiu numai ca apa freatica da batai de cap iar peretii mulati sunt foarte adanci.
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Nu cel cu cerc galben din imaginea anterioara.
Acesta...
Nu cel cu cerc galben din imaginea anterioara.
Acesta...
perete 2.jpg (105.65 KB; downloaded 7797 times)
📖 Pagination options