De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

690 posts, 196769 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 50
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Tom

Sper că în asta incluzi și virajul la stânga vs traficul din sens opus. Treaba asta n'am văzut-o decât aici și în Bulgaria.

 



Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) mcosmin

Tom wrote:
Sper că în asta incluzi și virajul la stânga vs traficul din sens opus. Treaba asta n'am văzut-o decât aici și în Bulgaria.



Da, la asta ma refer in principiu. Mi se pare cel mai stupid mod imaginabil de a dirija intersectia si care duce inevitabil la ambuteiaje (nici nu mai zic de intersectiile care au si tramvai). Mai bine nu mai pui semafor si lasi "primul venit - primul servit" sa dirijeze traficul.

 



Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) BodoMinea

Postasem și eu chestia asta în topicul de amuzament, am șters fiind deja aici.
O atașez ca și imagine cum făcusem acolo.
--
E o metodă chiar amuzantă de a aproxima dezvoltarea și întinderea sistemelor de metrou din orașele lumii :D Păcat că nu-s ordonate și sortate prea bine dar am găsit Bucureștiul...
Click pentru mărire. Sursa: 9GAG
a5Zg43r_460s_v1.jpg (530.71 KB; downloaded 7286 times)

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

He ! He ! He !
Obertail original, asa, pentru încântarea privirii.
A, da, si celebra UREMOAS  ( Uzina de Radioatoare, Echipament Metalic, Obiecte şi Armături Sanitare) Bucuresti :
y1.jpg (123.59 KB; downloaded 7222 times)
y2.jpg (115.97 KB; downloaded 7224 times)
Y3.jpg (80.09 KB; downloaded 7227 times)
y4.jpg (58.99 KB; downloaded 7220 times)
y5.jpg (52.62 KB; downloaded 7224 times)

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) TibiV

In limbaj popular este "obertainer"... :lol:

Dar unde ai gasit unul nou-nout ?!...

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Ehe, mai am destule noi, plus freză pentru rectificat scaun, plus rezerve (garnituri, o-ring-uri, inserții metalice etc.)...

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) TibiV

misterr wrote:
... plus freză pentru rectificat scaun

Acum realizez ca am si eu una...
Dar sa dea naiba daca am mai dat de ea in ultimii 4-5 ani...
In ce hal te "deprofesionalizeaza" armaturile astea ceramice... :D

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Tot mai multi romani sufera de "sindromul cladirilor bolnave". Izolarea termica proasta, o "punga" ce nu te lasa sa respiri (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/05/12/61885081-2.mp4

Tot mai multi romani sufera de "sindromul cladirilor bolnave". Simptomele sunt si respiratorii si neurologice.

Asta spun medicii, dar si auditorii energetici care trag un semnal de alarma si afirma ca reabilitarile si izolatia termica a blocurilor, facute prost, sunt ca niste pungi care nu mai lasa sa respire nici cladirile si nici oamenii.

Efectele sunt dezastruoase pe termen lung. Noile reguli, pregatite de Comisia Europeana, obligatorii in viitor, vor tine cont si de calitatea aerului dintr-un apartament la cumpararea sau vanzarea unei locuinte.

Peste jumatate din locuintele din Romania au probleme cu igrasia, arata statisticile oficiale. Specialistii in audit energetic avertizeaza ca reabilitarile termice de blocuri facute prost in ultimii 10 ani au inrautatit acest procent.

Emilia Cerna Mladin, presedintele Asociatiei Auditorilor Energetici pentru Cladiri: "In conditiile in care tamplaria care se inlocuieste astazi este extraordinar de etansa astfel incat lumea se plange de dureri de cap sau chiar de astm, pentru ca nu au o cantitate suficienta de aer proaspat. Se tem sa deschida ferestrele ca sa nu plateasca mai mult pentru caldura pierduta pe iarna sau caldura pierduta pe vara, asa ca ajung sa plateasca mai mult la doctor decat pe utilitati."

Brandusa Petrutescu, medic specialist alergologie clinica:" E un adevarat sindrom, sindromul cladirilor bolnave. Deci pur si simplu ne imbolnavesc aceste cladiri. Devin surse de mucegaiuri, de praf de casa, de microparticule, toate acestea determina simptome pacientilor, care sunt extrem de variate: pot fi exclusiv respiratorii - stranut nas infundat sau simptome pulmonare: tuse, sufocare, pot aparea adevarate crize de astm."

"O anvelopare proasta inseamna ca, de pilda, daca avem acest bol cu apa calda in locul blocului in care iarna este cald si afara e frig, in momentul in care punem folia, izolatia termica, fara aerisire se creaza fenomenul acesta de condens. Ei bine, condensul ramane in pereti si face foarte mult rau sanatatii umane. Exista o solutie, din fericire, aerisirea!” a relatat Mihai Peticila, reporter ProTV.

Daca nu lasati geamul deschis de cateva ori pe zi, cel putin cate o jumatate de ora, aerisirea poate fi facuta automat. Aceste grile se monteaza pe tocul ferestrelor.

Danut Caragata, director comercial al firmei producatoare: "Creste umiditatea aerului, se deschide grila, inseamna ca nevoia de a aerisi creste. Scade umiditatea, inseamna ca nevoia de a aerisi a scazut, clapeta grilei se inchide. Reactia aceasta a grilei este pur mecanica, automanta, permanent, nu are consum propriu de energie electrica, nu are element consumabil."

In noua directiva de performanta energetica a Uniunii Europene, care va deveni obligatorie pentru Romania, certificatele de apartament vor masura si calitatea aerului, accesul la un peisaj reconfortant sau cantitatea de lumina naturala care intra in locuinta.

In prezent acest certificat este scris in termeni tehnici si-l inteleg doar specialistii. In Anglia, de exemplu, in loc de megawati, sunt trecute costurile cu energia pe care le-ai avea in 3 ani, dar si sugestii despre cum sa faci economii serioase la utilitati.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Asfaltul care se repara singur si care incarca masinile cu electricitate, testat in Olanda. Cum functioneaza inventia (VIDEO)

https://www.facebook.com/worldeconomicforum/videos/10154427238026479/

O sosea plina de gropi care se repara “singura” pare o imagine desprinsa dintr-un film SF. Ce-ati spune daca la asta mai adaugam si faptul ca asfaltul va poate incarca si masina cu electricitate, in timp ce asteptati la semafor?

Asfaltul care “se repara singur” nu este deloc un concept SF si este deja testat pe 12 drumuri din Olanda, unul dintre ele functionand inca din 2010.

Solutia a fost gasita de profesorul Erik Schlangen, cercetator in domeniul materialelor la Universitatea din Delft, Olanda, scrie The Verge.

Toate cele 12 drumuri pe care se foloseste deja materialul inventat de Schlangen sunt inca in stare perfecta de functionare.

Cercetatorul spune, insa, ca termenul de valabilitate al asfaltului clasic este de 10 ani, deci de acum inainte se va vedea daca materialul inventat de el are o durata de viata mai lunga.

Asfaltul inventat de Schlangen contine fibre minuscule de otel, care il transforma in conductor. In momentul in care o masina speciala dotata cu magneti trece peste acest tip de asfalt, incalzindu-l, materialul se inmoaie, iar fibrele de otel se apropie unele de altele, reparand astfel gropile din drum.

Potrivit cercetatorului olandez, si soarele poate actiona asupra asfaltului “minune”, insa caldura solara nu este suficienta pentru a declansa procesul.

Asadar, asfaltul inventat de Schlangen nu “se vindeca” in totalitate singur, pentru ca este nevoie de masina care sa-l incalzeasca si care sa apropie particulele de otel, dar este superior asfaltului clasic, pentru repararea caruia trebuie inchise drumurile zile intregi.

Profesorul de la Universitatea din Delft estimeaza ca materialul inventat de el va fi cu 25% mai scump fata de asfaltul clasic, insa poate dubla durata de folosire a unei strazi fara a fi nevoie de reparatii, astfel incat, in final, economiile vor fi semnificative. Potrivit unui calcul realizat de cercetator, in Olanda s-ar putea economisi 90 de milioane de euro pe an, daca se va folosi acest tip de material.

Cercetarea in laboratorul lui Schlangen merge mai departe, acesta sustinand chiar ca acest tip de material ar putea ajuta si la incarcarea masinilor electrice.

“Faptul ca asfaltul contine fibre de otel inseamna ca acesta poate fi incarcat electric, ceea ce va face posibila incarcarea masinilor cu electricitate in timp ce acestea asteapta culoarea verde a semaforului”, merge mai departe Schlangen cu inventia sa. “Deocamdata este devreme sa spunem daca acest lucru va fi posibil, dar vom incepe in curand sa facem teste”, a mai spus cercetatorul olandez.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) mcosmin

Asta e mic copil, la noi s-a inventat asfaltul care se fura singur.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Curiozităţi in Parcul Eroilor. Asemenea lucruri le-am observat in foarte multe locuri. Care este logica ?
DSCN0766.JPG (263.71 KB; downloaded 6553 times)
DSCN0767.JPG (297.24 KB; downloaded 6558 times)
Florinds wrote:
:)

http://www.lumeaadidasilor.ro/de-ce-atarna-adidasii-de-liniile-de-curent

Am dat din întâmplare peste întrebarea asta pe net și personal, răspunsul mi s-a părut evident: pentru că omul are o pereche de adidași pe care i-a tocit de i-au ieșit cartoafele, dar îl doare inima să-i arunce la tomberon, așa că mai bine creează un fel de artă cu ei. Și pentru că e mișto.

   
Pentru mine, ăsta a fost motivul pentru care îți etalam adidașii pe sârmele cartierului. La fel și cu restul bagabonților de pe-acolo. Legam șireturile între ele și zvârrr, arta urbană.

Să vezi ce talent îți trebuia să faci treaba cu adidași cu arici!

Ei, dar nu.. stai să vezi ce explicații au găsit alții.. te ia de cap când vezi până unde au ajuns cu raționamentul.

Cea mai periculoadă dintre toate, cică tehnica asta era folosită pentru a delimita taritoriile controlate de bandele de cartier sau ca un fel de reclamă pentru locațiile în care puteai să cumperi droguri. Parcă și văd gangsterii rappări cu pantalonii-n vine azvârlindu-și șoșonii la colț de stradă. Cine știe… poate că mafioții locali din Ferentari ar putea să importe tehnica și să-și atârne ciocatele pe toți stâlpii…

Altă idee era faptul că ar fi nu știu ce lege nescrisă ca orice adolescent care prinde o bucă pentru prima oară trebuie să-și azvârle o pereche de adidași pe sârmă ca să sărbătorească evenimentul :)

Mai era una cum că adidașii trebuiesc aruncați pe sârmele electrice pentru a aminti trecătorilor că în casa alăturată a avut loc o crimă. Oho! Fraților, păzea. Dexter de la mine a învățat meserie… Dac-ați ști câte hoituri am pus bine la păstrare pe fundul Dunării >:)

Tot în tonul ăsta, cică membrii dierselor bande își aruncau adidașii pentru a comemora solemn trecerea în neființă a unui frate. Cred că pot să scornesc pe loc 5 metode mai intresante de a face omagiu unui preten care s-a dus să doarmă cu peștii, dar hei, tradiția e tradiție :)

Una pe care o cred este că gagii din clasele mai mari se luau de pușlamelele din clasele mici, le ciordeau adidașii și hop, sus pe sârmă. Doar de-al dracu.

În fine, e pur și simplu o chestie pe care o fac copii.  La mișto. Păi când îți iei o pereche nouă de încălțăminte, ce faci cu aia veche? Nu?

 


Re: Accidente / incidente mcosmin

bogdan5ful wrote:
,,Stimați călători, din motive medicale, circulația trenurilor de metrou în zona stației Crângași, se desfășoară cu dificultate. Vă mulțumim pentru înțelegere." L.E.: La Basarab, trenurile spre Republica circulă doar la linia 2. LE2: La fața locului se află Smurd-ul și Poliția. Cineva(cred) că a leșinat în tren. Trenul de metrou se află în stație.

sab wrote:
Culmea este ca in momentul in care se auzea respectivul anunt in difuzoare, la PU1 o fata a fost scoasa pe brate dintr-un metrou de M1. Se pare ca si ea lesinase.

andrei11 wrote:
Ar trebui procedurile in asemenea cazuri simplificate...Este punctul meu de vedere.


Stiu ca am mai avut discutia asta, dar nu prea au ce sa "simplifice". Aici e vorba de viata unui om, nu poti sa "simplifici" nimic. Cea ce se poate eficientiza este raspunsul Metrorex la astfel de situatii, cum comunica cu oamenii afectati de astfel de evenimente, cum aranjeaza pendulele ocolitoare.

Parte a eficientei tine si de felul in care e gandita reteaua. Pe M1 e relativ Ok ca are multe macaze, pe M2/M3 e mai dura situatia. La fel de importante sunt si caile de evacuare in caz de ceva mai grav. Stim cu totii ca statiile vechi sunt cam deficitare la capitolul acesta, dar si portile noi de acces contribuie la imbunatatirea situatiei.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 50
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433281 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use