Topic: Știri și articole din presă
499 posts, 194719 views
📖 Pagination options
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
133 313
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Econo...i+asteapta
Da, pai sa vedem cine da 700 milioane de euro pe ceva cu clienti ocazionali. Multa bafta.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Econo...i+asteapta
Da, pai sa vedem cine da 700 milioane de euro pe ceva cu clienti ocazionali. Multa bafta.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Se intentioneaza sa se construiasca si cale ferata si metrou. Sa vezi concurenta .
Extinderea liniei de cale ferata pana in Aeroportul Otopeni si legaturi de tren cu Gara de Nord. Ce spune Ministrul Transporturilor
Exista documentatie in faza incipienta pentru extinderea liniei de cale ferata pana in Aeroportul Henri Coanda si construirea unui terminal de cale ferata sub aeroport, sustine Ministrul Transporturilor Iulian Matache intr-un interviu acordat HotNews.ro. Cu toate acestea, oficialul nu ofera un termen concret, in schimb precizeaza cain acelasi timp se intentioneaza si implementarea Magistralei 6 de metrou care sa faca legatura cu aeroportul din nordul Capitalei.
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...urilor.htm
Se intentioneaza sa se construiasca si cale ferata si metrou. Sa vezi concurenta .
Extinderea liniei de cale ferata pana in Aeroportul Otopeni si legaturi de tren cu Gara de Nord. Ce spune Ministrul Transporturilor
Exista documentatie in faza incipienta pentru extinderea liniei de cale ferata pana in Aeroportul Henri Coanda si construirea unui terminal de cale ferata sub aeroport, sustine Ministrul Transporturilor Iulian Matache intr-un interviu acordat HotNews.ro. Cu toate acestea, oficialul nu ofera un termen concret, in schimb precizeaza cain acelasi timp se intentioneaza si implementarea Magistralei 6 de metrou care sa faca legatura cu aeroportul din nordul Capitalei.
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...urilor.htm
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Construcţia liniei de metrou la aeroportul Otopeni mai are de aşteptat. Metrorex nu găseşte 500 mil. euro
http://www.zf.ro/constructii-imobiliare...o-14812553
Construcţia unei linii de metrou către aeroportul Otopeni, de care se vorbeşte de mai mulţi ani, se mai lasă aşteptată. Metrorex, compania care gestionează metroul bucureştean, spune că mai are nevoie de 500 mil. euro. Deşi „posibilităţile de finanţare sunt multe”, compania încă nu ştie de unde va face rost de această sumă.
Investiţia totală în construcţia acestei linii ar fi puţin peste 800 mil. euro, spune Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.
„Posibilităţile de completare a finanţării sunt multe, ministerul analizează variante”, a spus Homor într-o conferinţă.
Din total, suma de 300 mil. euro ar fi asigurată printr-un credit de la o bancă japoneză, dar „diferenţa încă lipseşte”. Acest credit a fost acordat de japonezi încă în 2010, la acea dată lucrările fiind estimate să dureze şapte ani, investiţie fiind evaluată la acea dată la 1 mld. euro.
Construcţia liniei de metrou la aeroportul Otopeni mai are de aşteptat. Metrorex nu găseşte 500 mil. euro
http://www.zf.ro/constructii-imobiliare...o-14812553
Construcţia unei linii de metrou către aeroportul Otopeni, de care se vorbeşte de mai mulţi ani, se mai lasă aşteptată. Metrorex, compania care gestionează metroul bucureştean, spune că mai are nevoie de 500 mil. euro. Deşi „posibilităţile de finanţare sunt multe”, compania încă nu ştie de unde va face rost de această sumă.
Investiţia totală în construcţia acestei linii ar fi puţin peste 800 mil. euro, spune Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.
„Posibilităţile de completare a finanţării sunt multe, ministerul analizează variante”, a spus Homor într-o conferinţă.
Din total, suma de 300 mil. euro ar fi asigurată printr-un credit de la o bancă japoneză, dar „diferenţa încă lipseşte”. Acest credit a fost acordat de japonezi încă în 2010, la acea dată lucrările fiind estimate să dureze şapte ani, investiţie fiind evaluată la acea dată la 1 mld. euro.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Costin
Aici se pun doar stiri. Comentariile pe baza lor se fac in topicul de discutii, doar in conformitate cu regulile specificate in primul mesaj din topicul respectiv.
Aici se pun doar stiri. Comentariile pe baza lor se fac in topicul de discutii, doar in conformitate cu regulile specificate in primul mesaj din topicul respectiv.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Metroul care ne costă bani pentru că nu-l construim: Din penalităţile plătite se săpau 3 staţii pe Magistrala spre Otopeni
http://www.economica.net/metroul-care-n...25272.html
România pierde 400.000 de euro anual, din cauză că nu face metroul spre Otopeni. Cu aceşti bani ar fi putut săpa în schimb jumătate de staţie. Adică trei staţii în cei şase ani de când trebuie să plătească penalităţi din cauză că nu se foloseşte de creditul japonez acordat pentru constuirea magistralei 6, potrivit unui fost oficial al Metrorex.
Prin realizarea magistralei 6, Bucureştiul ar urma să fie legat cu aeroportul Otopeni. Noua linie de metrou va avea o lungime de circa 14 kilometri şi 12 staţii.
România plăteşte însă penalităţi de circa 400.000 de euro pe an, din cauză că din 2010 nu a utilizat niciun yen din creditul acordat de Banca Japoniei pentru realizarea magistralei 6, a spus pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Udrişte, deputat în Parlamentul României şi fost director general al Metrorex.
Pentru proiectul de un miliard de euro al metroului spre Otopeni s-a obţinut în 2010 finanţare de 320 de milioane de euro de la Banca Japoniei. De atunci nu a fost utilizat însă niciun yen din creditul acordat, potrivit lui Gheorghe Udrişte.
Prin urmare, România plăteşte anual 400.000 de euro penalităţi de neutilizare a creditului pentru linia 6 de metrou, bani ce putea fi utilizaţi, de exemplu, pentru săparea a jumătate de staţie, spune Udrişte.
Un calcul simplu arată că din banii pentru plata penalităţilor pe şase ani puteau fi executate lucrări la trei staţii de metrou.
Nu va fi gata până la Campionatul European de Fotbal din 2020
Şansele sunt minime ca metroul spre Otopeni să fie gata până în 2020, când România va găzdui câteva meciuri în cadrul Campionatului European de Fotbal, după cum a recunoscut însuşi fostul ministrul al Transporturilor, Dan Costescu. Acesta a vorbit de asemenea şi despre penalităţile plătite pentru neutilizarea banilor japonezilor, pe care le estima la 300.000 de euro pe an.
"În 2020 vom avea metrou doar într-o variantă foarte optimistă. Vom începe însă acest metrou pentru că toată lumea consideră acest proiect ca fiind un dat şi de fapt el nu este pornit. Avem un credit asigurat pe o treime, poate de 25%, de la japonezi şi de 5 ani avem acest credit nefolosit, nu se mişcă nimic, dar toată lumea speră că vom avea un metrou în 2020. După aceşti cinci ani, am văzut şi penalitățile pe care statul trebuie să le plătească pentru credite nefolosite, asta înseamnă aproximativ 300.000 de euro pe an. Văzând şi evoluția yenului faţă de dolar a mai rămas doar 72% din valoarea creditului. Văzând aceste lucruri, şi după o analiză în Guvern, am decis ca acest proiect să înceapă imediat și practic am organizat acest proces în 2016", declara fostul ministru în februarie pentru Pro TV, potrivit Agerpres.
„Noi începem acum proiectul şi îl facem în porţiuni astfel încât să nu mai poată fi oprit. Ne-am făcut şi o planificare, iar până prin luna aprilie va trebui să avem analizele gata de la Consiliile Judeţene. Obiectivul este ca în mandatul meu care expiră în noiembrie sau decembrie să fie lansate procedurile de achiziţie pentru lucrări de infrastructură, tuneluri şi pentru lucrări de arhitectură şi instalaţii care vor însoţi tunelul", mai spunea atunci Costescu, care a fost înlocuit de la conducerea Ministerului Tranporturilor în această vară.
ECONOMICA.NET a transmis o solicitare Metrorex cu privire la stadiul actual al proiectului. Din informaţiile publice, nu rezultă însă că ar fi fost lansată vreo licitaţie nouă pentru metroul spre Otopeni.
„Mocăniţa" CFR, varianta mai ieftină de transport spre Otopeni
Până la realizarea metroului spre Otopeni, fostul ministru spunea că există şi o variantă prin care se poate ajunge cu trenul de la Bucureşti la Otopeni, aceasta fiind agreată şi din prisma timpului în care ar putea fi realizat proiectul, respectiv anul 2020.
"Trebuie să ne concentrăm pe acest proiect, să ne vedem interesul pe termen lung și să nu facem investiţii hazardate pentru obiective care sunt trecătoare, precum un campionat de fotbal. În aceeaşi măsură avem obligaţia să ne respectăm promisiunile făcute ca ţară. De aceea studiem acum începerea construcţiei unei linii feroviare, să avem o linie navetă între aeroport şi Capitală. Avem avantajul că nu vom investi foarte mult în acest proiect, având deja construită o linie de cale ferată. Să avem o linie de cale ferată navetă care să asigure legătura în 15-20 minute distanţa între aeroport şi Bucureşti, iar acest proiect poate fi finalizat până în 2020", explica fostul ministru.
Gheorghe Udrişte spune însă că „mocăniţa" CFR nu trebuie să înlocuiască neapărat magistrala 6, ci să fie un proiect complementar.
Fostul şef al Metrorex consideră că nu poate fi comparată investiţia într-o linie nouă de metrou, care este necesară chiar dacă România nu ar fi gazda unui Campionat European, cu cea într-un stadion construit special pentru un asemenea eveniment.
La rândul lor, unii specialişti critică dur comparaţia dintre magistrala 6 de metrou şi linia de cale ferată spre Otopeni.
"Nicio persoană de bună credinţă nu are cum să compare utilitatea celor două proiecte din punct de vedere al tranzitului de călători: ruta de metrou trece prin zonele Pajura/Expozitiei/Baneasa/Otopeni, fie zone rezidenţiale intens locuite, fie zone de business sau comerciale aflate în plină expansiune, pe când ruta feroviară trece prin pădure", spune Bogdan Pătru, consultant în Afaceri Guvernamentale şi Afaceri Europene, pe blogul său de pe Contributors.ro.
Este sau nu eficientă noua linie de metrou?
O posibilă explicaţie pentru faptul că proiectul Magistralei 6 a stagnat atâţia ani ar fi că foşti reprezentanţi ai Executivului nu au considerat că este un proiect eficient din punct de vedere economic.
Şi fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu spunea că investiţia pentru M6 este una „uriaşă"şi nu este justifcată de trafic. Acesta susţinea la rândul său proiectul suprateran feroviar mai ieftin. O opinie similară a avut şi fostul premier Victor Ponta.
Pe de alta parte, un alt fost ministru la Transporturi, Ramona Mănescu, susţinea proiectul de construcţie al metroului până la Aeroportul Otopeni. Potrivit acesteia, traficul s-ar ridica la 40.000 de călători pe zi pe cele 12 staţii ale metroului.
Traficul ar urma să fie mult mai mare până în 2030. Numărul suplimentar zilnic de călători estimat pe Magistrala 6 pentru acel an este de 130.000, potrivit Planului de mobilitate urbană durabilă 2016 - 2030 pentru Regiunea București – Ilfov. (galerie foto).
Ideea unei linii de metrou care să lege Capitala de Aeroportul Otopeni a fost anunţată prima oară în 1999.
Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii au fost aprobați prin Hotărârea Guvernului nr. 1030/2009. Astfel, Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni este definită ca o legătură intermodală între Gara de Nord (nod de transport pentru călători și marfă din cadrul reţelei paneuropene TEN-T) şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni (pol principal de conexiune europeană, în reţeaua TEN-T) şi este estimată să coste circa un miliard de euro (plus TVA), din care aproximativ o treime din fonduri urmau să provină de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA).
La data de 10 martie 2010, Guvernul României a contractat cu JICA împrumutul ROM-P5 în valoare de 41,87 miliarde de yeni japonezi (aproximativ 320 milioane de euro) dedicat exclusiv Proiectului Magistralei 6 de metrou, restul fondurilor urmând să fie asigurate, conform angajamentului Guvernului în Acordul de Împrumut, de la Bugetul de Stat.
Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni. Proiectul a avut ca dată de începere 1 martie 2012 şi urma să fie finalizat în octombrie 2019. Însă, în practică, fondurile obţinute de la guvernul nipon nu sunt utilizate.
În primăvara acestui an, Metrorex anunţa că sunt căutate solutii ca investiţia de peste 1 miliard de euro să fie susţinută şi din bani europeni, pe lângă fondurile de la buget şi împrumutul de 320 de milioane de euro de la japonezi, iar autorităţile lucrează la ultimele proceduri înainte de lansarea licitaţiilor de lucrări.
Suntem deja la începutul toamnei şi nu se aude nimic în acest sens. Pe lângă stagnarea proiectului, România pierde zilnic bani din cauză că nu se construieşte magistrala spre Otopeni.
Metroul care ne costă bani pentru că nu-l construim: Din penalităţile plătite se săpau 3 staţii pe Magistrala spre Otopeni
http://www.economica.net/metroul-care-n...25272.html
România pierde 400.000 de euro anual, din cauză că nu face metroul spre Otopeni. Cu aceşti bani ar fi putut săpa în schimb jumătate de staţie. Adică trei staţii în cei şase ani de când trebuie să plătească penalităţi din cauză că nu se foloseşte de creditul japonez acordat pentru constuirea magistralei 6, potrivit unui fost oficial al Metrorex.
Prin realizarea magistralei 6, Bucureştiul ar urma să fie legat cu aeroportul Otopeni. Noua linie de metrou va avea o lungime de circa 14 kilometri şi 12 staţii.
România plăteşte însă penalităţi de circa 400.000 de euro pe an, din cauză că din 2010 nu a utilizat niciun yen din creditul acordat de Banca Japoniei pentru realizarea magistralei 6, a spus pentru ECONOMICA.NET Gheorghe Udrişte, deputat în Parlamentul României şi fost director general al Metrorex.
Pentru proiectul de un miliard de euro al metroului spre Otopeni s-a obţinut în 2010 finanţare de 320 de milioane de euro de la Banca Japoniei. De atunci nu a fost utilizat însă niciun yen din creditul acordat, potrivit lui Gheorghe Udrişte.
Prin urmare, România plăteşte anual 400.000 de euro penalităţi de neutilizare a creditului pentru linia 6 de metrou, bani ce putea fi utilizaţi, de exemplu, pentru săparea a jumătate de staţie, spune Udrişte.
Un calcul simplu arată că din banii pentru plata penalităţilor pe şase ani puteau fi executate lucrări la trei staţii de metrou.
Nu va fi gata până la Campionatul European de Fotbal din 2020
Şansele sunt minime ca metroul spre Otopeni să fie gata până în 2020, când România va găzdui câteva meciuri în cadrul Campionatului European de Fotbal, după cum a recunoscut însuşi fostul ministrul al Transporturilor, Dan Costescu. Acesta a vorbit de asemenea şi despre penalităţile plătite pentru neutilizarea banilor japonezilor, pe care le estima la 300.000 de euro pe an.
"În 2020 vom avea metrou doar într-o variantă foarte optimistă. Vom începe însă acest metrou pentru că toată lumea consideră acest proiect ca fiind un dat şi de fapt el nu este pornit. Avem un credit asigurat pe o treime, poate de 25%, de la japonezi şi de 5 ani avem acest credit nefolosit, nu se mişcă nimic, dar toată lumea speră că vom avea un metrou în 2020. După aceşti cinci ani, am văzut şi penalitățile pe care statul trebuie să le plătească pentru credite nefolosite, asta înseamnă aproximativ 300.000 de euro pe an. Văzând şi evoluția yenului faţă de dolar a mai rămas doar 72% din valoarea creditului. Văzând aceste lucruri, şi după o analiză în Guvern, am decis ca acest proiect să înceapă imediat și practic am organizat acest proces în 2016", declara fostul ministru în februarie pentru Pro TV, potrivit Agerpres.
„Noi începem acum proiectul şi îl facem în porţiuni astfel încât să nu mai poată fi oprit. Ne-am făcut şi o planificare, iar până prin luna aprilie va trebui să avem analizele gata de la Consiliile Judeţene. Obiectivul este ca în mandatul meu care expiră în noiembrie sau decembrie să fie lansate procedurile de achiziţie pentru lucrări de infrastructură, tuneluri şi pentru lucrări de arhitectură şi instalaţii care vor însoţi tunelul", mai spunea atunci Costescu, care a fost înlocuit de la conducerea Ministerului Tranporturilor în această vară.
ECONOMICA.NET a transmis o solicitare Metrorex cu privire la stadiul actual al proiectului. Din informaţiile publice, nu rezultă însă că ar fi fost lansată vreo licitaţie nouă pentru metroul spre Otopeni.
„Mocăniţa" CFR, varianta mai ieftină de transport spre Otopeni
Până la realizarea metroului spre Otopeni, fostul ministru spunea că există şi o variantă prin care se poate ajunge cu trenul de la Bucureşti la Otopeni, aceasta fiind agreată şi din prisma timpului în care ar putea fi realizat proiectul, respectiv anul 2020.
"Trebuie să ne concentrăm pe acest proiect, să ne vedem interesul pe termen lung și să nu facem investiţii hazardate pentru obiective care sunt trecătoare, precum un campionat de fotbal. În aceeaşi măsură avem obligaţia să ne respectăm promisiunile făcute ca ţară. De aceea studiem acum începerea construcţiei unei linii feroviare, să avem o linie navetă între aeroport şi Capitală. Avem avantajul că nu vom investi foarte mult în acest proiect, având deja construită o linie de cale ferată. Să avem o linie de cale ferată navetă care să asigure legătura în 15-20 minute distanţa între aeroport şi Bucureşti, iar acest proiect poate fi finalizat până în 2020", explica fostul ministru.
Gheorghe Udrişte spune însă că „mocăniţa" CFR nu trebuie să înlocuiască neapărat magistrala 6, ci să fie un proiect complementar.
Fostul şef al Metrorex consideră că nu poate fi comparată investiţia într-o linie nouă de metrou, care este necesară chiar dacă România nu ar fi gazda unui Campionat European, cu cea într-un stadion construit special pentru un asemenea eveniment.
La rândul lor, unii specialişti critică dur comparaţia dintre magistrala 6 de metrou şi linia de cale ferată spre Otopeni.
"Nicio persoană de bună credinţă nu are cum să compare utilitatea celor două proiecte din punct de vedere al tranzitului de călători: ruta de metrou trece prin zonele Pajura/Expozitiei/Baneasa/Otopeni, fie zone rezidenţiale intens locuite, fie zone de business sau comerciale aflate în plină expansiune, pe când ruta feroviară trece prin pădure", spune Bogdan Pătru, consultant în Afaceri Guvernamentale şi Afaceri Europene, pe blogul său de pe Contributors.ro.
Este sau nu eficientă noua linie de metrou?
O posibilă explicaţie pentru faptul că proiectul Magistralei 6 a stagnat atâţia ani ar fi că foşti reprezentanţi ai Executivului nu au considerat că este un proiect eficient din punct de vedere economic.
Şi fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu spunea că investiţia pentru M6 este una „uriaşă"şi nu este justifcată de trafic. Acesta susţinea la rândul său proiectul suprateran feroviar mai ieftin. O opinie similară a avut şi fostul premier Victor Ponta.
Pe de alta parte, un alt fost ministru la Transporturi, Ramona Mănescu, susţinea proiectul de construcţie al metroului până la Aeroportul Otopeni. Potrivit acesteia, traficul s-ar ridica la 40.000 de călători pe zi pe cele 12 staţii ale metroului.
Traficul ar urma să fie mult mai mare până în 2030. Numărul suplimentar zilnic de călători estimat pe Magistrala 6 pentru acel an este de 130.000, potrivit Planului de mobilitate urbană durabilă 2016 - 2030 pentru Regiunea București – Ilfov. (galerie foto).
Ideea unei linii de metrou care să lege Capitala de Aeroportul Otopeni a fost anunţată prima oară în 1999.
Indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii au fost aprobați prin Hotărârea Guvernului nr. 1030/2009. Astfel, Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni este definită ca o legătură intermodală între Gara de Nord (nod de transport pentru călători și marfă din cadrul reţelei paneuropene TEN-T) şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni (pol principal de conexiune europeană, în reţeaua TEN-T) şi este estimată să coste circa un miliard de euro (plus TVA), din care aproximativ o treime din fonduri urmau să provină de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA).
La data de 10 martie 2010, Guvernul României a contractat cu JICA împrumutul ROM-P5 în valoare de 41,87 miliarde de yeni japonezi (aproximativ 320 milioane de euro) dedicat exclusiv Proiectului Magistralei 6 de metrou, restul fondurilor urmând să fie asigurate, conform angajamentului Guvernului în Acordul de Împrumut, de la Bugetul de Stat.
Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni. Proiectul a avut ca dată de începere 1 martie 2012 şi urma să fie finalizat în octombrie 2019. Însă, în practică, fondurile obţinute de la guvernul nipon nu sunt utilizate.
În primăvara acestui an, Metrorex anunţa că sunt căutate solutii ca investiţia de peste 1 miliard de euro să fie susţinută şi din bani europeni, pe lângă fondurile de la buget şi împrumutul de 320 de milioane de euro de la japonezi, iar autorităţile lucrează la ultimele proceduri înainte de lansarea licitaţiilor de lucrări.
Suntem deja la începutul toamnei şi nu se aude nimic în acest sens. Pe lângă stagnarea proiectului, România pierde zilnic bani din cauză că nu se construieşte magistrala spre Otopeni.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Breaking news!
Puteti consulta de azi proiectul de hotarare de guvern pe site-ul MT
Breaking news!
Puteti consulta de azi proiectul de hotarare de guvern pe site-ul MT
- survola
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
survola
^^^
HOTĂRÂRE pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” şi aprobarea declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistala 6. 1 Mai - Otopeni)
Data publicării: 23.09.2016
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 04.10.2016
Cu roșu e greșeala lor
Date tehnice:
Lungime traseu 14,2 km
Număr de staţii 12
Capacitate transport (călători/oră/sens) 50.000
Viteză comercială 36 km/h
Durata de realizare a investiţiei rest de executat 48 luni
^^^
HOTĂRÂRE pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” şi aprobarea declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistala 6. 1 Mai - Otopeni)
Data publicării: 23.09.2016
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 04.10.2016
Cu roșu e greșeala lor
Date tehnice:
Lungime traseu 14,2 km
Număr de staţii 12
Capacitate transport (călători/oră/sens) 50.000
Viteză comercială 36 km/h
Durata de realizare a investiţiei rest de executat 48 luni
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Ha ha ha...In calea metroului sta...ultimul strajer
Victime colaterale" ale Metroului spre Otopeni: Romexpo, Hyundai Auto şi Mega Image
http://www.economica.net/victime-colate...25941.html
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind metroul spre Otopeni a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, urmând să fie aprobat de către Executiv. Printre proprietarii de imobile care vor fi cei mai afectaţi de exproprieri se numără Romexpo, Hyundai Auto România, Mega Image şi o persoană fizică, Mariana Chiriţă.
Pentru realizarea Magistralei 6 de metrou, este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice şi juridice) cât şi transferarea unor suprafeţe de teren/construcţii din domeniul statului/domeniul public al unităţilor administrativ – teritoriale.
Suprafaţa totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care: domeniul public al statului -167.920 mp şi proprietăţi private - 57.983 mp, se arată în Nota de Fundamentare a Hotărârii de Guvern.
Pentru proprietăţile private, valoarea despăgubirilor este calculată la circa 117 milioane de lei în total.
Cea mai mare suprafaţă ce urmează a fi expropriată de la privaţi pentru construirea metroului este deţinută de Camera de Comerţ şi Industrie a Românei prin Romexpo. Din două loturi de teren de aproape 330.000 de mp, ce aparţin Romexpo, Comnord şi Divadaria, statul ar urma să exproprieze 14.000 mp, pentru suma totală de peste 42 milioane de lei.
Mai complicată este situaţia în cazul unui teren deţinut de către Auto Rom, Hyundai Auto România şi BRD Groupe Societe Generale, unde urmează să fie expropriată o suprafaţă de 3.000 de mp, din care circa 2.100 mp reprezintă construcţie. Valoarea despăgubirilor ajunge în acest caz la aproape 12 milioane de lei.
Pentru Magistrala 6 de metrou, statul urmează să exproprieze şi două terenuri din sectorul 1 aparţinând Mega Image Pentru cel mai mare dintre ele, de aproape 3.500 mp, va plăti circa 8,6 milioane de lei.
Printre persoanele fizice care vor fi afectate de exproprieri se numără Mariana Chiriţă. Statul va lua circa 5.500 mp din două terenuri deţinute de aceasta în Sectoul 1.
Pe amplasamentul lucrării a fost identificat un monument istoric, „ULTIMUL STRĂJER AL CAPITALEI", situat în zona viitoarei staţii de metrou Aeroport Băneasa. Intervenţiile asupra acestui monument istoric se vor executa cu respectarea prevederilor Legii nr. 422/2001, republicată, privind protejarea monumentelor istorice.
Indicatorii tehnici revizuiţi ai Magistralei 6 de metrou prevăd o lungimea totală 14,2 km, 12 staţii, o capacitate maximă de transport 50.000 călători/(oră şi sens) şi o viteză comercială 36 km/h.
Circa 100.000 persoane zilnic care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcțiune (estimare 2021) şi aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcţiune (estimare 2035).
Finanţarea obiectivului de investiţii se face din acordul de împrumut nr. ROM-P5 încheiat între Guvernul României şi Agenţia Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), asigurat conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, din fonduri externe nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, precum şi din alte surse legal constituite.
Ministerul Transporturilor a lansat vineri în dezbatere publică Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni" şi aprobarea declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistala 6. 1 Mai – Otopeni).
Totodată, Ministerul de resort a publicat şi o anexă cu Lista imobilelor afectate de coridorul de expropriere, cu date privind proprietarii și alți titulari de drepturi reale, identificați pe baza evidențelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, precum şi sumele individuale aferente despăgubirilor (galerie foto).
Data limită pentru trimiterea de propuneri/observaţii este 4 octombrie 2016.
Ha ha ha...In calea metroului sta...ultimul strajer
Victime colaterale" ale Metroului spre Otopeni: Romexpo, Hyundai Auto şi Mega Image
http://www.economica.net/victime-colate...25941.html
Proiectul de Hotărâre de Guvern privind metroul spre Otopeni a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, urmând să fie aprobat de către Executiv. Printre proprietarii de imobile care vor fi cei mai afectaţi de exproprieri se numără Romexpo, Hyundai Auto România, Mega Image şi o persoană fizică, Mariana Chiriţă.
Pentru realizarea Magistralei 6 de metrou, este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice şi juridice) cât şi transferarea unor suprafeţe de teren/construcţii din domeniul statului/domeniul public al unităţilor administrativ – teritoriale.
Suprafaţa totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care: domeniul public al statului -167.920 mp şi proprietăţi private - 57.983 mp, se arată în Nota de Fundamentare a Hotărârii de Guvern.
Pentru proprietăţile private, valoarea despăgubirilor este calculată la circa 117 milioane de lei în total.
Cea mai mare suprafaţă ce urmează a fi expropriată de la privaţi pentru construirea metroului este deţinută de Camera de Comerţ şi Industrie a Românei prin Romexpo. Din două loturi de teren de aproape 330.000 de mp, ce aparţin Romexpo, Comnord şi Divadaria, statul ar urma să exproprieze 14.000 mp, pentru suma totală de peste 42 milioane de lei.
Mai complicată este situaţia în cazul unui teren deţinut de către Auto Rom, Hyundai Auto România şi BRD Groupe Societe Generale, unde urmează să fie expropriată o suprafaţă de 3.000 de mp, din care circa 2.100 mp reprezintă construcţie. Valoarea despăgubirilor ajunge în acest caz la aproape 12 milioane de lei.
Pentru Magistrala 6 de metrou, statul urmează să exproprieze şi două terenuri din sectorul 1 aparţinând Mega Image Pentru cel mai mare dintre ele, de aproape 3.500 mp, va plăti circa 8,6 milioane de lei.
Printre persoanele fizice care vor fi afectate de exproprieri se numără Mariana Chiriţă. Statul va lua circa 5.500 mp din două terenuri deţinute de aceasta în Sectoul 1.
Pe amplasamentul lucrării a fost identificat un monument istoric, „ULTIMUL STRĂJER AL CAPITALEI", situat în zona viitoarei staţii de metrou Aeroport Băneasa. Intervenţiile asupra acestui monument istoric se vor executa cu respectarea prevederilor Legii nr. 422/2001, republicată, privind protejarea monumentelor istorice.
Indicatorii tehnici revizuiţi ai Magistralei 6 de metrou prevăd o lungimea totală 14,2 km, 12 staţii, o capacitate maximă de transport 50.000 călători/(oră şi sens) şi o viteză comercială 36 km/h.
Circa 100.000 persoane zilnic care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcțiune (estimare 2021) şi aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcţiune (estimare 2035).
Finanţarea obiectivului de investiţii se face din acordul de împrumut nr. ROM-P5 încheiat între Guvernul României şi Agenţia Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), asigurat conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, din fonduri externe nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, precum şi din alte surse legal constituite.
Ministerul Transporturilor a lansat vineri în dezbatere publică Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni" şi aprobarea declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistala 6. 1 Mai – Otopeni).
Totodată, Ministerul de resort a publicat şi o anexă cu Lista imobilelor afectate de coridorul de expropriere, cu date privind proprietarii și alți titulari de drepturi reale, identificați pe baza evidențelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, precum şi sumele individuale aferente despăgubirilor (galerie foto).
Data limită pentru trimiterea de propuneri/observaţii este 4 octombrie 2016.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Hai, puneti lista aia ca sa ne 'lamurim' punct cu punct...
Hai, puneti lista aia ca sa ne 'lamurim' punct cu punct...
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Lista
Lista
lista-imobile-m6-26092016_12893400.pdf
lista-imobile-m6-26092016_12893400.pdf (312.81 KB; downloaded 559 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Pe aceeasi tema.
Pasajul subliniat se refera la varianta cu plecare de la Pta Victoriei , care era deja aprobata ?
Transporturile schimbă traseul Magistralei 6 de metrou şi pregătesc exproprierile de terenuri
http://www.mediafax.ro/economic/transpo...i-15748606
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect normativ prin care schimbă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni” şi va declanşa exproprierea imobilelor proprietate privată situate pe traseul lucrării.
Proiectul prevede „modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009”. Revizuirea soluţiei tehnice iniţiale constă în reconsiderarea traseului pe porţiunea centrală a Municipiului Bucureşti, în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piaţa Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziţiei, ci se va desprinde din Staţia 1 Mai în paralel cu calea ferată Bucureşti-Constanţa şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei, apoi pe traseul iniţial.
Faţă de traseul aprobat iniţial, noua rută are unele avantaje, între care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numără legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor (ca în varianta iniţială), accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Gara Basarab, utilizarea staţiilor deja în funcţiune ale Racordului 1 Mai – Griviţa - Gara Basarab - Gara de Nord şi costuri de realizare ale întregii investiţii mai mici.
Viitoarele staţii de metrou vor fi în număr de 12, faţă de 19 staţii în proiectul iniţial, lungimea interstaţiei fiind de un kilometru.
Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal şi supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate şi drumurile naţionale şi europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura Bucureşti, precum şi cu DN1A (spre Buftea şi Târgovişte) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcţia nord-vest a oraşului”, se mai arată în nota de fundamentare.
Cât priveşte exproprierile, iniţiatorii proiectului arată că pentru realizarea lucrării „este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice şi juridice), cât şi transferarea unor suprafeţe de teren/construcţii din domeniul statului/domeniul public al unităţilor administrativ – teritoriale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică şi ale Hotărârii Guvernului nr. 53/2011 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010”.
Suprafaţa totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietăţile private - 57.983 mp.
Exproprierile din sectorul privat presupun o cheltuială estimată la 117,51 milioane de lei, ceea ce – având în vedere suprafaţa totală de expropriat, de 57.983 mp – înseamnă un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.
Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiţi sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 staţii, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră şi sens, viteză comercială de 36 km/h.
Populaţia care va beneficia în mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic - care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcţiune (estimare 2021) - şi aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcţiune (estimare 2035).
În prezent, Metrorex SA. asigură transportul a circa 20% din numărul total al călătorilor care utilizează mijloacele de transport în comun la nivelul municipiului Bucureşti, acoperind 3,7% din lungimea întregii reţele de transport public a Capitalei. Reţeaua de metrou actuală însumează 69,2 km cale dublă, structurată pe 4 magistrale, 51 de staţii şi 4 depouri.
Pe aceeasi tema.
Pasajul subliniat se refera la varianta cu plecare de la Pta Victoriei , care era deja aprobata ?
Transporturile schimbă traseul Magistralei 6 de metrou şi pregătesc exproprierile de terenuri
http://www.mediafax.ro/economic/transpo...i-15748606
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect normativ prin care schimbă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni” şi va declanşa exproprierea imobilelor proprietate privată situate pe traseul lucrării.
Proiectul prevede „modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009”. Revizuirea soluţiei tehnice iniţiale constă în reconsiderarea traseului pe porţiunea centrală a Municipiului Bucureşti, în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piaţa Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziţiei, ci se va desprinde din Staţia 1 Mai în paralel cu calea ferată Bucureşti-Constanţa şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei, apoi pe traseul iniţial.
Faţă de traseul aprobat iniţial, noua rută are unele avantaje, între care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numără legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor (ca în varianta iniţială), accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Gara Basarab, utilizarea staţiilor deja în funcţiune ale Racordului 1 Mai – Griviţa - Gara Basarab - Gara de Nord şi costuri de realizare ale întregii investiţii mai mici.
Viitoarele staţii de metrou vor fi în număr de 12, faţă de 19 staţii în proiectul iniţial, lungimea interstaţiei fiind de un kilometru.
Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal şi supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate şi drumurile naţionale şi europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura Bucureşti, precum şi cu DN1A (spre Buftea şi Târgovişte) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcţia nord-vest a oraşului”, se mai arată în nota de fundamentare.
Cât priveşte exproprierile, iniţiatorii proiectului arată că pentru realizarea lucrării „este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice şi juridice), cât şi transferarea unor suprafeţe de teren/construcţii din domeniul statului/domeniul public al unităţilor administrativ – teritoriale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică şi ale Hotărârii Guvernului nr. 53/2011 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010”.
Suprafaţa totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietăţile private - 57.983 mp.
Exproprierile din sectorul privat presupun o cheltuială estimată la 117,51 milioane de lei, ceea ce – având în vedere suprafaţa totală de expropriat, de 57.983 mp – înseamnă un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.
Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiţi sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 staţii, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră şi sens, viteză comercială de 36 km/h.
Populaţia care va beneficia în mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic - care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcţiune (estimare 2021) - şi aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcţiune (estimare 2035).
În prezent, Metrorex SA. asigură transportul a circa 20% din numărul total al călătorilor care utilizează mijloacele de transport în comun la nivelul municipiului Bucureşti, acoperind 3,7% din lungimea întregii reţele de transport public a Capitalei. Reţeaua de metrou actuală însumează 69,2 km cale dublă, structurată pe 4 magistrale, 51 de staţii şi 4 depouri.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
mcosmin
Si eu care aveam impresia ca inca de la inceput legatura nu presupunea transboardare si schimbarea peroanelor.
Se pare ca m-am inselat..
Si eu care aveam impresia ca inca de la inceput legatura nu presupunea transboardare si schimbarea peroanelor.
Se pare ca m-am inselat..
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Daca este adevarat ce scrie, atunci in 2009 s-a aprobat prin HG traseul cu plecare de la Pta Victoriei. In acest caz, legatura de la Otopeni la Gara se facea cu schimbarea metroului la Victoriei.
Daca este adevarat ce scrie, atunci in 2009 s-a aprobat prin HG traseul cu plecare de la Pta Victoriei. In acest caz, legatura de la Otopeni la Gara se facea cu schimbarea metroului la Victoriei.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Nu e buna lista aia, mai incarca o data ca au pus lista cea buna!
E adevarat si asa e...daca nu stiai pana acum, iti confirm eu!
P.S.
Hai cu lista aia corecta cu exproprierile ca au aberat destul 'mediile' interesate!
Sau vrei neaparat sa ne ia fata tot habarnistii???
sab wrote:
Lista
Nu e buna lista aia, mai incarca o data ca au pus lista cea buna!
sab wrote:
Daca este adevarat ce scrie, atunci in 2009 s-a aprobat prin HG traseul cu plecare de la Pta Victoriei. In acest caz, legatura de la Otopeni la Gara se facea cu schimbarea metroului la Victoriei.
E adevarat si asa e...daca nu stiai pana acum, iti confirm eu!
P.S.
Hai cu lista aia corecta cu exproprierile ca au aberat destul 'mediile' interesate!
Sau vrei neaparat sa ne ia fata tot habarnistii???
📖 Pagination options