Topic: Locomotive cu abur din România
72 posts, 44771 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
orex
230.214 ”odihneste” de la finele anului trecut, in proximitatea garii Brad, pe fosta linie Brad-Mintia!
De cand a fost expusa aici restaurarea, in prezent, se vede doar la exterior, dar e incompleta...
Din pacate, la interior e cam jale cu J mare!
230.214 ”odihneste” de la finele anului trecut, in proximitatea garii Brad, pe fosta linie Brad-Mintia!
20200814_111010.jpg (309.7 KB; downloaded 5378 times)
De cand a fost expusa aici restaurarea, in prezent, se vede doar la exterior, dar e incompleta...
20200814_110938.jpg (379.66 KB; downloaded 5347 times)
20200814_111059.jpg (357.76 KB; downloaded 5356 times)
20200814_111420.jpg (271.95 KB; downloaded 5343 times)
20200814_111500.jpg (387.86 KB; downloaded 5353 times)
Din pacate, la interior e cam jale cu J mare!
20200814_111202.jpg (304 KB; downloaded 5355 times)
20200814_111218.jpg (298.17 KB; downloaded 5341 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
Utilizator anonim
Locomotiva Calugareni a ajuns zilele trecute in curtea Muzeului CFR Bucuresti, fiind vizibila de pe Calea Grivitei. A fost ultima aburoasa de cale normala functionala pana la evenimentele din 2014 cand s-a stricat cazanul, apoi a stat conservata prin diferite zone ale depoului BC.
Locomotiva Calugareni a ajuns zilele trecute in curtea Muzeului CFR Bucuresti, fiind vizibila de pe Calea Grivitei. A fost ultima aburoasa de cale normala functionala pana la evenimentele din 2014 cand s-a stricat cazanul, apoi a stat conservata prin diferite zone ale depoului BC.
20201231_134031.jpg (528.64 KB; downloaded 5114 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
ADK
Piesă de muzeu. Dar chiar n-aveau cum să-l ducă mai în spate, sau nu mai este linie ori este acoperită de verdețuri? ca să fi eliberat trotuarul ăla nu de alta.
orex wrote:
230.214 ”odihneste” de la finele anului trecut, in proximitatea garii Brad, pe fosta linie Brad-Mintia!
Piesă de muzeu. Dar chiar n-aveau cum să-l ducă mai în spate, sau nu mai este linie ori este acoperită de verdețuri? ca să fi eliberat trotuarul ăla nu de alta.
- orex
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
orex
Ba da! Se putea translata/impinge locomotiva, mai in spate, dar, crede-ma nu mai avea acelasi efect vizual/impact pe E 79, la intrarea-n BRAD, dinspre TEBEA!
Si, pozitia asta a decis-o primarul Brad-ului, Florin Cazacu, de la acea vreme!
Ba da! Se putea translata/impinge locomotiva, mai in spate, dar, crede-ma nu mai avea acelasi efect vizual/impact pe E 79, la intrarea-n BRAD, dinspre TEBEA!
Si, pozitia asta a decis-o primarul Brad-ului, Florin Cazacu, de la acea vreme!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
ByOnu
Dar de pozitionarea locomotivei din Timisoara ce ziceti? Mie imi pare mult prea departe de zonele circulate, mai ales de turisti.
Dar de pozitionarea locomotivei din Timisoara ce ziceti? Mie imi pare mult prea departe de zonele circulate, mai ales de turisti.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
Gabi23
Locomotiva 230.175, fabricată în anul 1933 la Uzinele Reșita pentru CFR, este expusă de ani buni în gara Craiova. Este într-o zonă mai puțin vizibilă și adesea este în armonie cu vegetația. I-ar prinde bine o revopsire, de cel puțin 15 ani nu a fost revopsită...
Locomotiva 230.175, fabricată în anul 1933 la Uzinele Reșita pentru CFR, este expusă de ani buni în gara Craiova. Este într-o zonă mai puțin vizibilă și adesea este în armonie cu vegetația. I-ar prinde bine o revopsire, de cel puțin 15 ani nu a fost revopsită...
230.175 - Craiova - 14.05.2021.jpg (426.21 KB; downloaded 4808 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
GPS
763.193 - Vișeu de Sus - 10 august 2019
763.193 - Vișeu de Sus - 10 august 2019
763.193.JPG (438.34 KB; downloaded 4143 times)
763.193 (2).JPG (309.17 KB; downloaded 4143 times)
763.193 (3).JPG (372.41 KB; downloaded 4143 times)
763.193 (4).JPG (276.48 KB; downloaded 4143 times)
763.193 (5).JPG (321.43 KB; downloaded 4143 times)
763.193 (6).JPG (221.77 KB; downloaded 4143 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
GPS
150.216 - Vișeu de Sus - 10 august 2019
150.216 - Vișeu de Sus - 10 august 2019
150.216.JPG (260.28 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (2).JPG (305.62 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (3).JPG (288 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (4).JPG (269.07 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (5).JPG (307.73 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (6).JPG (304.29 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (7).JPG (108.91 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (8).JPG (239.47 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (9).JPG (218.48 KB; downloaded 4089 times)
150.216 (10).JPG (263.95 KB; downloaded 4089 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
GPS
150.216 (11).JPG (224.42 KB; downloaded 4085 times)
150.216 (12).JPG (187.21 KB; downloaded 4085 times)
150.216 (13).JPG (280.57 KB; downloaded 4085 times)
150.216 (14).JPG (164.54 KB; downloaded 4085 times)
150.216 (15).JPG (185.82 KB; downloaded 4085 times)
150.216 (16).JPG (184.74 KB; downloaded 4085 times)
150.216 (17).JPG (122.26 KB; downloaded 4085 times)
150.216 (18).JPG (107.39 KB; downloaded 4082 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
ADK
Presupun că măcar unele locomotive expuse sunt funcționale, la zecile (nu știu dacă chiar sutele) de locomotive rămase pe aburi ale CFR.
Totuși, cred că mai puține sunt vagoanele rămase ale lor (cu toate că există și câteva vagoane vechi restaurate, gen Trenul Regal, dar cred că mai puține decât locomotivele), dar majoritatea mă tem că au rămas sunt doar pe post de magazii/containere modulare tot în cadrul CFR-ului, și care și-au cam pierdut farmecul vagoanelor de odinioară. Ar fi interesant de văzut un astfel de vagon în stare acceptabilă în cadrul unui pasionat (sunt o mână de oameni care ar vrea și ar reușii, dacă CFR nu-i interesează sau au mai multe), doar că nu știu dacă CFR vinde și persoanelor fizice din inventarul lor.
Presupun că măcar unele locomotive expuse sunt funcționale, la zecile (nu știu dacă chiar sutele) de locomotive rămase pe aburi ale CFR.
Totuși, cred că mai puține sunt vagoanele rămase ale lor (cu toate că există și câteva vagoane vechi restaurate, gen Trenul Regal, dar cred că mai puține decât locomotivele), dar majoritatea mă tem că au rămas sunt doar pe post de magazii/containere modulare tot în cadrul CFR-ului, și care și-au cam pierdut farmecul vagoanelor de odinioară. Ar fi interesant de văzut un astfel de vagon în stare acceptabilă în cadrul unui pasionat (sunt o mână de oameni care ar vrea și ar reușii, dacă CFR nu-i interesează sau au mai multe), doar că nu știu dacă CFR vinde și persoanelor fizice din inventarul lor.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
GPS
Locomotivele expuse, fie că vorbim de cea expusă la Vișeu sau de altele, nu sunt funcționale. În anul 2015 a fost restaurată și pusă în funcțiune singura locomotivă cu aburi de ecartament normal, N2-302, garată acum în Zlatna. Nu știu dacă în prezent mai are toate avizele necesare pentru a circula. În rest pentru celelalte locomotive nu mai este posibilă punerea în funcțiune întrucât nu mai este nicio instituție abilitată în a face revizii cazanelor. Pentru locomotivele mai mici, cu presiune scăzută, cum sunt cele dedicate mocănițelor, este abilitată C.F.I. Crișcior.
Locomotivele expuse, fie că vorbim de cea expusă la Vișeu sau de altele, nu sunt funcționale. În anul 2015 a fost restaurată și pusă în funcțiune singura locomotivă cu aburi de ecartament normal, N2-302, garată acum în Zlatna. Nu știu dacă în prezent mai are toate avizele necesare pentru a circula. În rest pentru celelalte locomotive nu mai este posibilă punerea în funcțiune întrucât nu mai este nicio instituție abilitată în a face revizii cazanelor. Pentru locomotivele mai mici, cu presiune scăzută, cum sunt cele dedicate mocănițelor, este abilitată C.F.I. Crișcior.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
GPS
131.045 - Timișoara - 30 august 2021
131.045 - Timișoara - 30 august 2021
131.045.JPG (380.6 KB; downloaded 3991 times)
131.045 (2).JPG (342.75 KB; downloaded 3991 times)
131.045 (3).JPG (371.94 KB; downloaded 3991 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
shoppy
Locomotivele expuse nu numai ca nu sunt functionale ci, mai mult, in graba nebuna de a le expune pentru a nu fi recuperate de altii, au fost practic distruse. Cand le-au ridicat cu macaraua nu au folosit punctele de ridicare dedicate(evident ar fi trebuit analizate pentru a se asigura ca nu exista crapaturi), ci au trecut cablurile direct pe sub cazan, in final indoindu-l, se poate vedea la cea din Predeal.
Oricum orice cazan ar trebui reverificat, singura firma acreditata de asa o treaba care mai exista la noi este ICPE-GA, cand am lucrat eu cu ei acum vreo 7 ani pe acolo erau doar persoane de peste 65 de ani.
Locomotivele expuse nu numai ca nu sunt functionale ci, mai mult, in graba nebuna de a le expune pentru a nu fi recuperate de altii, au fost practic distruse. Cand le-au ridicat cu macaraua nu au folosit punctele de ridicare dedicate(evident ar fi trebuit analizate pentru a se asigura ca nu exista crapaturi), ci au trecut cablurile direct pe sub cazan, in final indoindu-l, se poate vedea la cea din Predeal.
Oricum orice cazan ar trebui reverificat, singura firma acreditata de asa o treaba care mai exista la noi este ICPE-GA, cand am lucrat eu cu ei acum vreo 7 ani pe acolo erau doar persoane de peste 65 de ani.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Locomotive cu abur din România
ADK
Pe lângă, cel puțin o mini-locomotivă (spre exemplu cea din parcul Tineretului, București) a fost practic lăsată ca loc de joacă pentru copiii, iar aparent puțini apreciază că restul doar au băgat pietre și tot felul de mizerii peste tot (inclusiv la manete) ca acum să nu mai fie nici astea funcționale. Faptul că s-a putut alege o locomotivă care poate fi explorată liberă de copiii, nu-i un lucru rău, dar efortul nu văd să se fi meritat mai ales prea la liber, fără pază pe o rază de 100m și reguli care nu le respectă nimeni. Mai mult de atât, locomotiva este și un pericol pentru cei mici (mai ales nesupravegheați) deoarece este numai fier iar copiii se pot lovi ușor de orice ”din joacă”, deși este de mulți ani expusă în parc nu am auzit incidente, însă nu cred că nu au fost deloc.
La fel și cu tramvaiul Tatra din Chiajna, cel mânjit, copiii pot face multe năzbâtii deoarece vagonul din câte am văzut în fotografii încă are geamuri, pe jos există mult pietriș iar ”din joacă” acestea se pot sparge cu ușurință, deși presupun că acolo există pază că altfel nu cred că nu se spărgea măcar un geam în ăștia 3-4 ani. Presupun că există și reguli care cineva se asigură că se respectă, să nu fie lăsați copiii fără însoțitori iar aceștia să răspundă de eventualele pagube produse... dacă nu, mare prostie.
Pe lângă, cel puțin o mini-locomotivă (spre exemplu cea din parcul Tineretului, București) a fost practic lăsată ca loc de joacă pentru copiii, iar aparent puțini apreciază că restul doar au băgat pietre și tot felul de mizerii peste tot (inclusiv la manete) ca acum să nu mai fie nici astea funcționale. Faptul că s-a putut alege o locomotivă care poate fi explorată liberă de copiii, nu-i un lucru rău, dar efortul nu văd să se fi meritat mai ales prea la liber, fără pază pe o rază de 100m și reguli care nu le respectă nimeni. Mai mult de atât, locomotiva este și un pericol pentru cei mici (mai ales nesupravegheați) deoarece este numai fier iar copiii se pot lovi ușor de orice ”din joacă”, deși este de mulți ani expusă în parc nu am auzit incidente, însă nu cred că nu au fost deloc.
La fel și cu tramvaiul Tatra din Chiajna, cel mânjit, copiii pot face multe năzbâtii deoarece vagonul din câte am văzut în fotografii încă are geamuri, pe jos există mult pietriș iar ”din joacă” acestea se pot sparge cu ușurință, deși presupun că acolo există pază că altfel nu cred că nu se spărgea măcar un geam în ăștia 3-4 ani. Presupun că există și reguli care cineva se asigură că se respectă, să nu fie lăsați copiii fără însoțitori iar aceștia să răspundă de eventualele pagube produse... dacă nu, mare prostie.
📖 Pagination options