MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari

415 posts, 135035 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 30
 
 

📖 Pagination options
Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

sab wrote:
Sunt convins ca in urmatorii ani vom avea si noi conducatori mai "luminati", nu din cei pe care i-am avut pana acum (care considerau ca in anii 90 Romania nu are nevoie de autostrazi, ci doar de niste drumuri express cu 4 benzi..). In mod cert, in ciuda pesimismului unora, experienta ultimilor 20 ani va fi in curand istorie, iar cei care au permis ca niste tronsoane incepute in 1989 sa fie finalizate cu greu dupa 20 ani vor fi si ei istorie (dar la "istorie negativa").
Cand am spus ca "sunt proiecte din secolul trecut" ma refeream la ce s-a realizat in strainatate, adica tramvaiele subterane precursoare ale metroului, nu la studiul nostru pentru Pta Unirii.
Cred ca glumesti. Daca ne uitam la ce se construieste in prezent in Europa (si nu numai) vom observa ca in ultimii 10-20 de ani, accentul se pune mai mult pe tramvai/LRT ("metrou usor") decat pe metrou greu, tocmai datorita costurilor mai mici si flexibilitatii mai mari al acestui mijloc de transport. O exceptie e orasul Madrid, dar aia e o situatie mai speciala. Ca sa-ti dau cateva exemple, uite ce construiesc nemtii in Köln, Düsseldorf, Hannover, sau canadienii in Toronto, ca sa-ti dau numai cateva exemple. Deci dupa cum observi "tramvaiele subterane" sunt la moda in multe alte locuri.

Legat de linia tehnologica pentru legatura cu M7, oare mai e loc la Unirii pentru asa ceva? Pe vremea lui Ceausescu, s-a intrerupt lucrarea la linia de legatura M1-M2 din motive care imi scapa, rezultatul fiind linia infundata din statia Piata Unirii 1 pe sensul Izvor - Piata Unirii. Iar daca ziceti ca legatura lui M7 se va face cu M5 la intersectia Mosilor/Carol, asta presupune ca M5 va fi gata spre Pantelimon inainte de M7. Inseamna ca mai avem de asteptat mult si bine fiindca vedem ca abia exista finantare pentru tronsonul ciuntit Valea Ialomitei - Eroilor. Iar la Obor ziceti ca nu prea e loc pentru asa ceva.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate rosetti61

Pozitionarea statiilor la Unirii si posibilele legaturi tehnologice intre magistrale:
- de pe firul spre Berceni (M2) dreapta in zona Lupoaicei cu acces pe o linie de remiza in spatele peronului de Alexandria (M7)
- de pe firul de Obor (M7) dreapta inainte de statie, sub capatul de tramvai: de aici se poate lega cu M1 sub splaiul Unirii.

La Mosilor (n-am mai figurat) exista tot doua variante, Mosilor-dreapta spre Rosetti sau Mantuleasa-dreapta spre Iancului
La Obor e posibila o singura legatura Lizeanu - Mosilor.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

La Unirii cred ca este loc, dar inteleg ca nu se vrea sa existe o legatura a  unei magistrale de metrou cu fiecare magistrala pe care o intersecteaza (ex M5 care nu va avea legatura cu M2 la Universitate). Este suficient sa existe o singura legatura a unei magistrale cu o alta linie. Apoi, din aproape in aproape, se poate ajunge unde se doreste.
Eu cam asa vad legatura posibila la Unirii. Din M7 sensul spre Colentina se desprinde linia tehnologica la baza dealului Mitropoliei ( cam unde este capatul lui 32 acum). Ea se uneste cu linia 3 de la Unirii1 si impreuna ajung la Biserica Sf Spridon unde exista amorsa lasata pe M2. Nu ar deranja deloc circulatia pe M1 sau pe M2 si ar fi o solutie eleganta , avand un mare grad de flexibilitate .
Solutia lui rosetti61 are dezavantajul ca perturba traficul pe M2 sau M1/3.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Linia tehnologica va fi asa cum am notat-o eu in desenul de mai jos. E cea mai logica si mai usor de executat. In desen nu am facut si alte notari, este mult prea devreme sa visam pentru M 7 si chiar pentru M 5 la Mosilor.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate rosetti61

Se poate intampla si asa (racordajul din remiza de la Unirii 1 poate sa nu existe), ca tunelul sa continue cu o ramura spre Splaiul Unirii, unde intalneste mai convenabil M1.
Incercuit este o sala cu doua macaze Y puse cap la cap - se poate realiza M1-M2, M7-M1 si M7-M2.
In trecut a fost problema cu biserica Sf. Spiridon si nu s-a mai realizat legatura, vor exista mijloace in viitor de a o realiza?.
M2 nu prea are nevoie sa se lege de M5 la Universitate. trenurile de pe M 5 pot s-o faca la Pantelimon (din depou) dar o sa mearga me M1 pana la Victoriei, mai ramane racordul de la Eroilor, dar tot acolo se ajunge. Aceste schimburi tehnologice se fac dupa programul regulat, cand reteaua este libera si se pot efectua manevre de rebrusare in siguranta.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

@andrei11
Pentru ca legatura tehnologica a M7 sa fie la Mosilor este nevoie sa se intample doua lucruri simultan:
1. M5 sa treaca de Universitate si sa ajunga in Pantelimon in momentul inceperii lucrarilor la M7 sau macar lucrarile sa fie oarecum simultane pentru ca la momentul inaugurarii M7 sa beneficieze de o legatura activa cu restul retelei. Daca nu, singura alternativa ramane calea ferata.
2. M7 sa fie executata "dintr-o bucata" sau tronsonul cu care sa inceapa lucrarile sa fie Colentina-Unirii. Daca se incep lucrarile din Rahova atunci M7 nu cred ca are sanse sa treaca de Unirii in prima etapa.
Daca ma intrebi pe mine sansele ca M5 sa ajunga dincolo de Universitate sunt destul de mici in viitorul apropiat (dupa executarea tronsonului Valea Ialomitei-Eroilor). Sper din toata inima sa ajunga la Universitate cat mai repede (stiu din proprie experienta cum este sa schimbi de doua ori pentru a ajunge la pe M2 dupa cca 10 ani de experiment M3 Industriilor-Eroilor). Dincolo de Universitate insa lucrurie se complica putin pentru M5, segmentul spre Pantelimon nu mai este asa "urgenta zero".. Parerea mea este ca dupa M5 (pana la Eroilor si/sau pana la Universitate) va incepe M7. M6 este caz aparte, nu este neaparata nevoie acum de ea, dar se va face...
M7 sa fie executata dintr-o bucata ? Sanse nule...Iar tronsonul de inceput sa fie cel din Colentina ? Sanse mici pentru ca:
- este mai dificil de executat interconexiunea de la Obor decat cea de la Unirii dupa parerea mea si ca atare va fi lasata la final pana se va definitiva solutia tehnica
- depoul M7 este in Rahova. Nu poate incepe un tronson de metrou fara macar un mini-depou (vezi Valea Ialomitei pt M5) si/sau o legatura cu restul retelei care sa suplineasca lipsa unui depou. Daca incepi din Colentina trebuie sa asiguri un depou acolo.
- Rahova are prioritate dupa parerea mea fata de Colentina, desi ambele sunt aglomerate...
Ca atare cred ca mai bine ar fi o interconexiune la Unirii, pe langa motivul mentionat anterior ca s-ar realiza in aceelasi timp si legatura M1-M2 nerealizata si ca urmare sr fi o mare flexibilitate acolo pentru orice combinatie posibila.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Asigur pe toata lumea ca aplasamentul ales pentru "Minidepoul Colentina" ( care nu ar fi asa de mini ) este pe domeniul public, nu trebuie nici un fel de demolari / expropieri, nu deranjeaza pe nimeni cand se va construi si va face fata cu brio numarului de metrouri pana cand se va da in folosinta si tronsonul II al lui M 7 si al sau depou " mare" din Rahova.
De unde si pana unde Rahova are prioritate fata de Colentina ? Nu inteleg.
Iar M 5 se poate opri foarte frumos la Mosilor  si nu la Universitate. ( E vorba de o statie - 1200 metri )
Avand in vedere si adamcimea lui M 7 la Obor deasupra minidepoului se poate construi si o parcare pe minim 3 nivele care va adaposti o gramada de masini, inclusiv cele care vin pentru cumparaturi. E nevoie ca de apa de parcari in zona, cu toate ca exista deja o parcare foarte mare subterana - dar care nu este exploatata la capacitatea reala.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) rosetti61

Minidepou-remiza la Obor nu - e la fel ca mult hulita Valea ialomitei. Mi demult se vehicula un M5 cu ramura la Gara Obor  -  exista posibilitatea sa avem Dr Taberei - Voluntari/Gara Obor/Pantelimon (M5) sau/si Alexandria/Gara Obor/Pantelimon. Plus acea magistrala X folosita in PUZuri pentru a demonstra ca se poate construi si metrou in zonele vizate (ca metroul se incadreaza in zona, magistrala imaginara care poate sa ajunga oriunde in locatiile vizate de M5 si M7 in partea de NNE a orasului). Intre Alexandria si Pasaj Colentina e suficient daca s-ar face - prelungiri ulterioare in Bragadiru sau Voluntari, daca situatia adminsitrativa o impune.
Chiar si un tunel de tramvai sub Piata Unirii, va fi la aceea si cota ca si metroul, fara nivelele intermediare - linia tramvaiului ar trece imediat pe sub M2 si pasajul rutier.
Asa s-ar vrea legatura 21+32, gen Metrotram, de la rusi http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... b&t=651871.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate sab

Am spus ca "dupa parerea mea" Rahova ar trebui sa aiba prioritate fata de Colentina. Asa vad eu situatia transportului in comun din cele 2 zone. Colentina mai are si alte mijloace in afara tramvaiului 21, cara insa este "de baza".
Eu zic sa ne oprim din fabulatii, nu vom vedea niciodata un depou sau minidepou in centrul orasului, cu atat mai putin la Obor. Si oricum partea a doua a depoului propus este sub constructii. Si asa o sa fie o provocare sa se subtraverseze complexul subteran Obor, daca mai sapam si pentru o linie catre depou acolo s-ar putea sa fie prea mult.
Insa acum am observat ca planul prevede 2 depouri pentru M7, atat in Colentina cat si in Rahova, ambele la capat. Asa ca M7 poate sa inceapa si din Colentina si sa se opreasca la Mosilor sau poate chiar la Unirea. insa, repet, trebuie ca in acel moment M5 sa fie construita integral.
Chiar nu inteleg de ce nu s-a pus problema finantarii de catre japonezi a constructiei M7 in loc de M6. Sau probabil ca nu eram cu temele facute...

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Unde am pus eu depoul la Bucur Obor nu este nici o cladire deasupra. Bantui zona de aproape 50 de ani aproape zi de zi si o stiu pe dinafara. Daca e prevazut un depou si in Colentina e OK. In Colentina sau in Voluntari ?. In Principiu nu ar trebui sa fie nici o problema in subtraversarea Complexului Obor, avand in vedere ca insusi M 5 va trece la Universitate intre pasaj si M 2. Pasajul Universitatii e construit cam in acelasi stil cu Oborul. Si asa cum am precizat, daca s-ar face un minidepou la Bucur Obor s-ar profita si s-ar mai face niste locuri de parcare subterane foarte folositoare. Eu nu stiu de ce vezi tu constructia in mijlocul orasului pentru ca acolo nu incurca pe nimeni. Sau mai stii, pot sa faca chiar statia acolo si apoi s-o scoata prin spate pe la Kaufland in Colentina. Si daca ar face statie ar face si parcarea pe 3 nivele.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

sab wrote:
Chiar nu inteleg de ce nu s-a pus problema finantarii de catre japonezi a constructiei M7 in loc de M6. Sau probabil ca nu eram cu temele facute...
Studiul JICA a aprobat a indicat clar ca linia M6 este prioritara fata de tronsonul Rahova - Colentina, avand in vedere faptul ca zona de nord a orasului, care s-a dezvoltat foarte mult in ultimii 10-15 ani si care include printre altele si cel mai mare aeroport din tara - e practic lipsita de transport in comun de capacitate medie sau mare. Mie mi se pare normal sa fie prioritara fata de Rahova-Colentina, deja deservita in mare parte de tramvaie si fie ca ne place, fie ca nu, M6 se va construi mai devreme decat M7.

Si apropo de studiul JICA: nicaieri acolo nu se spune ca M7 trebuie sa fie metrou; tronsonul respectiv a fost identificat ca un coridor prioritar de transport. Atat si nimic mai mult. Iar in Planul nou al Transportului Urban (2008) s-a indicat foarte clar ca mult mai indicata la orizontul de timp de 5 ani (2008-2013) ar fi refacerea legaturii de tramvai (cel mai probabil subteran) prin Piata Unirii, decat o linie de metrou Rahova-Colentina, care nu apare ca indicata inainte de 2027-2030.  Proiectul cu M7 metrou scos acum "de la naftalina" este o idee "reciclata" de-a Metrorex'ului de acum 20-25 de ani.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Eu nu stiu de ce tot insista japonezii astia cu M 6. Asa cum Colentina - Rahova nu are nevoie de metrou ci de tramvai, sa stii ca tot atat de bine si nordul / orasul Voluntari ( de care tine Pipera ) si orasul Otopeni pot beneficia de tramvai / metrouusor. De unde si pana unde ati scos-o voi ca trebuie obligatoriu, facut pe loc in 3 ani metrou in Otopeni ? Parca Otopeniul / Voluntariul beneficiaza de transport in comun si care face fata cu brio. Aici suna a interese meschine din partea Japoniei, nu va suparati.
Metrou intai in Bucuresti si dupa aceea in "limitrofe".

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Mircea G

andrei11 wrote:
............ Asa cum Colentina - Rahova nu are nevoie de metrou ci de tramvai,..........

Ati socotit dvs si ati ajuns la concluzia asta ! Asa pot si eu spune ca Dr Taberei nu are nevoie de metrou deoarece are peste 20 de linii de transport , la aeroport nu este nevoie de metrou ... Am mai ajuns la concluzia , o parere mai veche , ca inmatricularea la o masina noua in Bucuresti , pt cei ce nu au in proprietate un loc de parcare , sa coste 10000 E , si mai am idei , dar ma abtin . Dvs nu puteti ? Si asa perspectiva este indepartata...

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

MirceaG, tu ai citit ce am scris in pagina anterioara?. Cu banii si asa putini care sunt, trebuie gandit foarte bine unde e nevoie ACUM de metrou si unde nu e nevoie sau investitia mai poate astepta.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 30
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2302 forum members have written 422669 posts in 5266 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use