Topic: Filme cu vehicule de transport in comun
237 posts, 106881 views
📖 Pagination options
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
nokia2110
În acest documentar despre cădărea comunsimului, la min 5.54-5.58 apare V3A-ul #258.
În acest documentar despre cădărea comunsimului, la min 5.54-5.58 apare V3A-ul #258.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dr2005
Adică 5.23 - 5.28 ...
nokia2110 wrote:
În acest documentar despre cădărea comunsimului, la min 5.54-5.58 apare V3A-ul #258.
Adică 5.23 - 5.28 ...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dominatrix
nokia2110 wrote:Adica V3A'ul 358. Cel mai probabil e filmat la capatul liniei 21 la Sf. Gheorghe. Mergea in acei ani ca slave in trenul urban 359 + 358 de la Depoul Colentina.
În acest documentar despre cădărea comunsimului, la min 5.54-5.58 apare V3A-ul #258.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
1-3. Accident (in deschiderea filmului cand incepe urmarirea)
4. de pe genericul filmului Bariera (mai e o secventa in care apare un omnibuz sau cam asa ceva peste care se suprapune distributia (la tramvai am avut noroc ca ultimul cadru a fost liber de text). Turnat in zona Garii Obor - lacul Fundeni, pe unde sunt strazile cu nume de animale. Pentru ca povestea se petrece mai mult in mahala nu contine scene de trafic.
5-7. Pe raspunderea mea (cu designerul vestimentar ce-si trimite modelul de rochie nereusit la tara, unde-si imbraca toate neamurile si cunoscutii )
1-3. Accident (in deschiderea filmului cand incepe urmarirea)
4. de pe genericul filmului Bariera (mai e o secventa in care apare un omnibuz sau cam asa ceva peste care se suprapune distributia (la tramvai am avut noroc ca ultimul cadru a fost liber de text). Turnat in zona Garii Obor - lacul Fundeni, pe unde sunt strazile cu nume de animale. Pentru ca povestea se petrece mai mult in mahala nu contine scene de trafic.
5-7. Pe raspunderea mea (cu designerul vestimentar ce-si trimite modelul de rochie nereusit la tara, unde-si imbraca toate neamurile si cunoscutii )
Accident (1976)[(000001)23-47-20].JPG (138.91 KB; downloaded 6502 times)
Accident (1976)[(000265)23-51-14].JPG (134.86 KB; downloaded 6501 times)
Accident (1976)[(000353)23-51-43].JPG (124.16 KB; downloaded 6506 times)
Bariera[(001686)00-04-11].JPG (148.89 KB; downloaded 6501 times)
pe raspunderea mea 1956[(015636)00-06-58].JPG (159.09 KB; downloaded 6501 times)
pe raspunderea mea 1956[(105009)00-08-03].JPG (108.63 KB; downloaded 6502 times)
pe raspunderea mea 1956[(105932)00-08-42].JPG (140.18 KB; downloaded 6500 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
TVR55
"Civilizatia strazii" - ancheta tv unde sunt suprinse si vehbicule ITB http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file ... d=TVR%2055
"Flux si reflux pe magistralele capitalei" (decembrie 1980) ancheta despre transportul in cumoun bucurestean http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file ... d=TVR%2055
http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file ... d=TVR%2055 - la mijlocul lui un scurt reportaj despre ITB
TVR55
"Civilizatia strazii" - ancheta tv unde sunt suprinse si vehbicule ITB http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file ... d=TVR%2055
"Flux si reflux pe magistralele capitalei" (decembrie 1980) ancheta despre transportul in cumoun bucurestean http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file ... d=TVR%2055
http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file ... d=TVR%2055 - la mijlocul lui un scurt reportaj despre ITB
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dominatrix
Primul film confirma din nou, daca mai era nevoie, ce ocupatie profitabila e cersetoria. Si discriminatii vad ca se respectau, nici macar nu isi luasera Dacia, ci Škoda 100. S-a schimbat ceva in ultimii 30 de ani?
In al doilea film, se observa deja ambuteiajele (e adevarat, de mult mai mica amploare), parcarile pe prima banda a bulevardelor si se vorbeste mai voalat si despre inceputurile crizei de piese la ITB si imposibilitatea de a asigura in traseu tot parcul programat.
Al treilea film este interesant prin imaginile din Dispeceratul Central de Circulatie (aflat pe strada Pitar Mos la acel moment) si interviul cu Horia Iacob Teiusan, omul care printre altele, a pus bazele demararii productiei de serie a tramvaiului V3A si a definitivat in 1973 acordul de livrare a tramvaielor Tatra. Televiziunea cu circuit inchis de care se vorbeste in reportaj a fost introdusa in anul 1967. Radio telefoanele portabile de care se vorbeste introduse si ele tot in 1967 erau initial de tip MORS, importate de la firma poloneza RADMOR.
Primul film confirma din nou, daca mai era nevoie, ce ocupatie profitabila e cersetoria. Si discriminatii vad ca se respectau, nici macar nu isi luasera Dacia, ci Škoda 100. S-a schimbat ceva in ultimii 30 de ani?
In al doilea film, se observa deja ambuteiajele (e adevarat, de mult mai mica amploare), parcarile pe prima banda a bulevardelor si se vorbeste mai voalat si despre inceputurile crizei de piese la ITB si imposibilitatea de a asigura in traseu tot parcul programat.
Al treilea film este interesant prin imaginile din Dispeceratul Central de Circulatie (aflat pe strada Pitar Mos la acel moment) si interviul cu Horia Iacob Teiusan, omul care printre altele, a pus bazele demararii productiei de serie a tramvaiului V3A si a definitivat in 1973 acordul de livrare a tramvaielor Tatra. Televiziunea cu circuit inchis de care se vorbeste in reportaj a fost introdusa in anul 1967. Radio telefoanele portabile de care se vorbeste introduse si ele tot in 1967 erau initial de tip MORS, importate de la firma poloneza RADMOR.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
nokia2110
Cum funcţionau acele telefoane MORS? (eu sunt pasionat de telefoane vechi, atât fixe, cât şi mobile (celulare) *). Înaintea de aparaţia comunciaţiilor radio la I.T.B. existau cabine telefonice pe traseu.
O parte din ele se găsesc în cartea de telefoane din 1954: http://www.loc.gov/rr/european/phonero/romdir.html
Dacă vrea cineva nr. de telefoane ale R.A.T.B.-ului din 1992 şi 1998 le pot poza, căci am cărţile pe acasă. Am acces şi la cea din 1977.
* nu toate telefoanele mobile erau şi celulare. Telefoanele de generaţie 0 (0G) erau radio-telefoane, nu telefoane celulare.
Cum funcţionau acele telefoane MORS? (eu sunt pasionat de telefoane vechi, atât fixe, cât şi mobile (celulare) *). Înaintea de aparaţia comunciaţiilor radio la I.T.B. existau cabine telefonice pe traseu.
O parte din ele se găsesc în cartea de telefoane din 1954: http://www.loc.gov/rr/european/phonero/romdir.html
Dacă vrea cineva nr. de telefoane ale R.A.T.B.-ului din 1992 şi 1998 le pot poza, căci am cărţile pe acasă. Am acces şi la cea din 1977.
* nu toate telefoanele mobile erau şi celulare. Telefoanele de generaţie 0 (0G) erau radio-telefoane, nu telefoane celulare.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
Dominatrix
Radio-telefoanele portabile de tip MORS (abreviere de la "Morska Obsluga Radiowa Statkow") erau repartizate controlorilor din punctele fixe de pe trasee si altor persoane cu functii de raspundere. Existau statii fixe de emisie-receptie care functionau pe frecventele sistemului de radio-telefon al Primariei. Erau radiotelefoane obisnuite, compus dintr-un emitator in care semnalale vocale produse de microfon erau amplificate si modulate, in gama undelor de inalta frecventa, transmise de antena si primite de un receptor de tip heterodina.
Pentru comunicatie se folosea sistemul semiduplex, cu trecerea aparatului din emisie in receptie printr-o comutare manuala, cu releu electromagnetic. Datorita distantelor mari dintre locatia dispecerilor/controlorilor si Dispeceratul Central, existau statii intermediare (de retranslatie) pentru transmiterea comunicatiilor la mare distanta. Pe post de statie de retransmisie se folosea un radiotelefon duplex cu doua frecvente, la care circuitul de joasa frecventa al receptiei era cuplat direct la circuitul de joasa frecventa al emisiei. Pentru vremea lor (sfarsitul anilor '60), erau o noutate absoluta si un pas important inainte pentrui modernizarea sistemului informational la ITB.
Radio-telefoanele portabile de tip MORS (abreviere de la "Morska Obsluga Radiowa Statkow") erau repartizate controlorilor din punctele fixe de pe trasee si altor persoane cu functii de raspundere. Existau statii fixe de emisie-receptie care functionau pe frecventele sistemului de radio-telefon al Primariei. Erau radiotelefoane obisnuite, compus dintr-un emitator in care semnalale vocale produse de microfon erau amplificate si modulate, in gama undelor de inalta frecventa, transmise de antena si primite de un receptor de tip heterodina.
Pentru comunicatie se folosea sistemul semiduplex, cu trecerea aparatului din emisie in receptie printr-o comutare manuala, cu releu electromagnetic. Datorita distantelor mari dintre locatia dispecerilor/controlorilor si Dispeceratul Central, existau statii intermediare (de retranslatie) pentru transmiterea comunicatiilor la mare distanta. Pe post de statie de retransmisie se folosea un radiotelefon duplex cu doua frecvente, la care circuitul de joasa frecventa al receptiei era cuplat direct la circuitul de joasa frecventa al emisiei. Pentru vremea lor (sfarsitul anilor '60), erau o noutate absoluta si un pas important inainte pentrui modernizarea sistemului informational la ITB.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
Din emisiunea tvr55 de azi - Piata Unirii la 1968 (imaginile pot fi si mai vechi, dar nu mai mult de 1964-65) - anul era cel al reportajului din care au scos secventele. Mai mult de atat nu se poate mai clar.
LE: extrasul video.
Din emisiunea tvr55 de azi - Piata Unirii la 1968 (imaginile pot fi si mai vechi, dar nu mai mult de 1964-65) - anul era cel al reportajului din care au scos secventele. Mai mult de atat nu se poate mai clar.
LE: extrasul video.
piata unirii.JPG (98.07 KB; downloaded 6241 times)
Clip_tvr552[(009755)01-10-29].zip
Clip_tvr552[(009755)01-10-29].zip (3.75 MB; downloaded 339 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
nokia2110
Undeva prin 2001-2003 fiind f. pasionat de transportul în comun am ajuns tocmai pe la ... C.N.C. (Consiliul Naţional al Cinematografiei) - cel de pe Str. Demitrie I. Dobrescu (fostă Vămii, Wilson, Oneşti) - lângă fostul C.C.
Mi s-a spus pe acolo că au în arhivă un film din anii '30 făcut de S.T.B. cu un instructj pentru vatmani. Filmul dura 10 minute dacă ţin minte corect. Pentru a-l da R.A.T.B.-ului cereau 5 sau 10 euro pe minut (mi se părea o sumă enormă pe atunci şi poate chiar era). Nici nu mai ştiu dacă le-am spus celor de la Muzeul R.A.T.B.de acest film.
Teoretic, ar trebuie să existe un reportaj color din 1953 făcut cu ocazia Expoziţei de la Lepzig. După cum se ştie, în cadrul acestei expoziţii a fost expus şi un tramvai V-951 (Festival). Cei de la C.N.C. mi-au zis însă cu nu ştiu nimic de acest reportaj.
Undeva prin 2001-2003 fiind f. pasionat de transportul în comun am ajuns tocmai pe la ... C.N.C. (Consiliul Naţional al Cinematografiei) - cel de pe Str. Demitrie I. Dobrescu (fostă Vămii, Wilson, Oneşti) - lângă fostul C.C.
Mi s-a spus pe acolo că au în arhivă un film din anii '30 făcut de S.T.B. cu un instructj pentru vatmani. Filmul dura 10 minute dacă ţin minte corect. Pentru a-l da R.A.T.B.-ului cereau 5 sau 10 euro pe minut (mi se părea o sumă enormă pe atunci şi poate chiar era). Nici nu mai ştiu dacă le-am spus celor de la Muzeul R.A.T.B.de acest film.
Teoretic, ar trebuie să existe un reportaj color din 1953 făcut cu ocazia Expoziţei de la Lepzig. După cum se ştie, în cadrul acestei expoziţii a fost expus şi un tramvai V-951 (Festival). Cei de la C.N.C. mi-au zis însă cu nu ştiu nimic de acest reportaj.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
rosetti61
"Ca-n filme" (1983), pelicula in regia lui Manole Marcus, despre tentativele unui scriitor netalentat de a realiza un scenariu "ca-n viata" esueaza intr-un policier de duzina.
Genericul incepe cu scene de trafic, prin zona Turda-1 Mai unde se ridicau de zor noi blocuri. Nu are decat doua secvente in care apar clar vehicule.
- Pe linia 134, la intersectia dr Felix cu Banu Manta.
- taxi, cu inscriptionari simpliste
"Ca-n filme" (1983), pelicula in regia lui Manole Marcus, despre tentativele unui scriitor netalentat de a realiza un scenariu "ca-n viata" esueaza intr-un policier de duzina.
Genericul incepe cu scene de trafic, prin zona Turda-1 Mai unde se ridicau de zor noi blocuri. Nu are decat doua secvente in care apar clar vehicule.
- Pe linia 134, la intersectia dr Felix cu Banu Manta.
- taxi, cu inscriptionari simpliste
Ca-n filme (1983)[(035303)03-35-51].JPG (73.43 KB; downloaded 6084 times)
Ca-n filme (1983)[(057656)03-46-58].JPG (100.46 KB; downloaded 6085 times)
- macheta218
-
Posted:
-
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
nokia2110
Pe la începutul prostiei ăsteia de piesă apar şi nişte imagini filmate la capătul de autobuze de la P-ţa Presei Libere (se văd "D.A.F."-uri şi "Ikars"-usuri)
http://www.youtube.com/watch?v=DfNRZ1lS ... re=related
Pe la începutul prostiei ăsteia de piesă apar şi nişte imagini filmate la capătul de autobuze de la P-ţa Presei Libere (se văd "D.A.F."-uri şi "Ikars"-usuri)
http://www.youtube.com/watch?v=DfNRZ1lS ... re=related
- IK4
-
Posted:
-
Re: Filme cu vehicule de transport in comun
IK4
Mi se pare mie, sau in aceasta captura este prototipul troleibuzului T12, dar cu bot autobuz Renault?
Mi se pare mie, sau in aceasta captura este prototipul troleibuzului T12, dar cu bot autobuz Renault?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination