Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5586 posts, 1254826 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Impreuna cu situatiile de timpi afisati aiurea in statii, inseamna ca ATS functioneaza intr-un mod degradat, aproape totalmente pe manual, asta inseamna ca trenurile sunt conduse si ele pe manual de catre mecanici cu dispecerii strigand la ei pe radio ca hai mai repede ca s-a facut trenulet in urma ta, de aici stresul si bruscarea comenzilor.
Impreuna cu situatiile de timpi afisati aiurea in statii, inseamna ca ATS functioneaza intr-un mod degradat, aproape totalmente pe manual, asta inseamna ca trenurile sunt conduse si ele pe manual de catre mecanici cu dispecerii strigand la ei pe radio ca hai mai repede ca s-a facut trenulet in urma ta, de aici stresul si bruscarea comenzilor.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
cris_m
Apropo de comportamente aleatorii. Ieri de dimineata, in jur de 7:40-7:45, am plecat dinspre Eroilor catre Politehnica, la interval de vreo 6-7 minute fata de trenul din fata. Exact la trecerea de la galerie la tunel ne-am oprit, fara franare brusca, fara sa fi fost vorba de o alarma sau altceva. Am stationat aproximativ 1 minut, dupa care ne-am continuat calatoria normal...
Apropo de comportamente aleatorii. Ieri de dimineata, in jur de 7:40-7:45, am plecat dinspre Eroilor catre Politehnica, la interval de vreo 6-7 minute fata de trenul din fata. Exact la trecerea de la galerie la tunel ne-am oprit, fara franare brusca, fara sa fi fost vorba de o alarma sau altceva. Am stationat aproximativ 1 minut, dupa care ne-am continuat calatoria normal...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Asta pare a fi noua imbecilitate a Metrorex, sa întârzie unul din cele două metrouri (M1 sau M3), ca să nu se întâlnească in statie. De parca daca s-ar întâlni ar fi rau....
De obicei se staționează la Politehnica.
Asta pare a fi noua imbecilitate a Metrorex, sa întârzie unul din cele două metrouri (M1 sau M3), ca să nu se întâlnească in statie. De parca daca s-ar întâlni ar fi rau....
De obicei se staționează la Politehnica.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
Nu văd nimic rău în a ține trenul în stație cu ușile deschise, în loc să stea în tunel, unde unii călători se pot simți claustrofobi / anxioși mai ales dacă unii mecanici nu știu să apese pe buton și să articuleze motivul staționării ("așteptăm la un semnal roșu, ne vom pune în mișcare curănd", sau "așteptăm să elibereze stația trenul din față; va dura 1 minut").
Nu văd nimic ieșit din comun nici să se aștepte în tunel; nu e ceva fantasmagoric, ci un lucru la ordinea zilei. Important e să existe în orice moment comunicare, pentru ca pasagerii să știe la ce să se aștepte (nu e nicio defecțiune sau urgență, ci doar un semnal roșu). Cred și sper că instructajul mecanicilor acoperă acest aspect...
Nu văd nimic rău în a ține trenul în stație cu ușile deschise, în loc să stea în tunel, unde unii călători se pot simți claustrofobi / anxioși mai ales dacă unii mecanici nu știu să apese pe buton și să articuleze motivul staționării ("așteptăm la un semnal roșu, ne vom pune în mișcare curănd", sau "așteptăm să elibereze stația trenul din față; va dura 1 minut").
Nu văd nimic ieșit din comun nici să se aștepte în tunel; nu e ceva fantasmagoric, ci un lucru la ordinea zilei. Important e să existe în orice moment comunicare, pentru ca pasagerii să știe la ce să se aștepte (nu e nicio defecțiune sau urgență, ci doar un semnal roșu). Cred și sper că instructajul mecanicilor acoperă acest aspect...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Instructajul mecanicilor este "Stimati calatori trenul a franat / stationeaza x minute din motive tehnice".
Instructajul mecanicilor este "Stimati calatori trenul a franat / stationeaza x minute din motive tehnice".
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
@WT_fan06
Eu nu vad nimic rau in a avea doua trenuri in statie la Eroilor. Ba chiar poti sa schimbi M1 cu M3, in loc sa mai astepti cateva minute pentru urmatorul tren.
Singura "confuzie" poate fi pentru calatorii care ajung la E1 si vor sa mearga catre Unirii, trebuie sa se decida la un tren sau sa fie atenti la anunturi.
Despre comunicare...nu se face.
- Cand stationeaza la Politehnica, mecanicul anunta, daca are chef, doar ca "trenul stationeaza 1/2 minute", nu si motivul.
- In tunel nu se anunta nimic, singura situatie cand unii mecanici mai articuleaza ceva este cazul unei frane bruste ("trenul a fost franat din motive tehnice, ne cerem scuze pentru disconfortul creat").
@WT_fan06
Eu nu vad nimic rau in a avea doua trenuri in statie la Eroilor. Ba chiar poti sa schimbi M1 cu M3, in loc sa mai astepti cateva minute pentru urmatorul tren.
Singura "confuzie" poate fi pentru calatorii care ajung la E1 si vor sa mearga catre Unirii, trebuie sa se decida la un tren sau sa fie atenti la anunturi.
Despre comunicare...nu se face.
- Cand stationeaza la Politehnica, mecanicul anunta, daca are chef, doar ca "trenul stationeaza 1/2 minute", nu si motivul.
- In tunel nu se anunta nimic, singura situatie cand unii mecanici mai articuleaza ceva este cazul unei frane bruste ("trenul a fost franat din motive tehnice, ne cerem scuze pentru disconfortul creat").
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
Acum am înțeles că te refereai la cazul particular de la Eroilor. Pentru acel caz nu am o explicație. Eu m-am referit la modul general când există conflicte.
Acum am înțeles că te refereai la cazul particular de la Eroilor. Pentru acel caz nu am o explicație. Eu m-am referit la modul general când există conflicte.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Problema la Eroilor este ca oamenii incep sa fuga ca nebunii dintr-un tren in celalalt si, nu numai ca se pot accidenta, dar trenul tinta, daca este urmatorul care trebuie sa plece, se poate sa fie intarziat.
Problema la Eroilor este ca oamenii incep sa fuga ca nebunii dintr-un tren in celalalt si, nu numai ca se pot accidenta, dar trenul tinta, daca este urmatorul care trebuie sa plece, se poate sa fie intarziat.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Fug extrem de putini, cei care:
1. se grăbesc tare
2. aud anunțul cu ce tren pleacă primul
3. ințeleg anunțul
Asta cu accidentul....îmi scapa. Aluneca sau ce anume? Pot alerga și dacă este un singur tren în statie. Sau, poate, mai degrabă atunci...
Fug extrem de putini, cei care:
1. se grăbesc tare
2. aud anunțul cu ce tren pleacă primul
3. ințeleg anunțul
Asta cu accidentul....îmi scapa. Aluneca sau ce anume? Pot alerga și dacă este un singur tren în statie. Sau, poate, mai degrabă atunci...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
Pericol de alunecare / împiedicare dacă fugi, sau de cădere în spațiul dintre vagon și peron atunci când forțezi după atenționarea de închidere a ușilor. Plus că, așa cum a zis și @shoppy, întârzie atât trenul gata de plecare cât și trenul ce așteaptă la rând.
Practic creezi premisele pentru posibile accidentări și întârzieri, doar ca unii să salveze câteva minute de călătorie... E "uman" ca unii să încerce să forțeze pentru câteva minute salvate, dar acest lucru n-ar trebui permis pe cât posibil.
Pericol de alunecare / împiedicare dacă fugi, sau de cădere în spațiul dintre vagon și peron atunci când forțezi după atenționarea de închidere a ușilor. Plus că, așa cum a zis și @shoppy, întârzie atât trenul gata de plecare cât și trenul ce așteaptă la rând.
Practic creezi premisele pentru posibile accidentări și întârzieri, doar ca unii să salveze câteva minute de călătorie... E "uman" ca unii să încerce să forțeze pentru câteva minute salvate, dar acest lucru n-ar trebui permis pe cât posibil.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Sa fim serioși, pe M1/3 nu se așteaptă "la rand" sa plece metrourile, deoarece intervalul de succedare nu este la limita, la cca 5-7 min între trenuri. Faptul ca ei nu pot mentine un grafic corect și un interval constant între trenuri este alta poveste, dar asta nu se rezolva pe spinarea calatorilor.
Câteva secunde in plus de staționare chiar nu mai contează.
Degeaba se pleacă de la Eroilor cateodata la sub 2 minute, dacă apoi am 5 min pe tronsonul comun...
Asa cum am mai spus cu alta ocazie, faptul ca aștept la Politehnica creaza disconfort enorm. Nu numai ca nu pot sa schimbe unii la peronul central (chiar nu sunt mulți care o fac si risca sa "se accidenteze" .....), dar in timpul acesta de staționare aiurea altii pot pierde legatura de la linia 2 și așteaptă 7 min urmatorul metrou. Se pare ca pentru voi nu contează, o sa vedeti la M6...Acolo nu este asa important, insa la Eroilor poate insemna sa pierzi trenul.
Daca Metrorex a identificat un mare risc de accidentare la E1 sa desființeze un peron, ca M3 poate intra la linia 3, iar la linia 1 actuala sa se intre dinspre Izvor. Nu o mai ia nimeni pe scări și am redus și mai tare riscul de "accidentare", de data asta mai mare, ca este vorba de niște scari. Am scapat si de niste cheltuieli cu curentul, de un nou peron facut aiurea, de vreo 8 rulante noi, din care jumatate nu functioneaza mai niciodata, etc...
Pana la urma statiile E1 si Crangasi asa au fost gandite, cu peron care sa regleze circulatia si cu stationare, altfel statiile erau altfel proiectate, cu mai putine linii....
P.S. Asta cu riscul de accidentare m-a facut sa rad si mi-a adus aminte de acest incident : https://adevarul.ro/stiri-locale/bucures ... 775.html
Sa fim serioși, pe M1/3 nu se așteaptă "la rand" sa plece metrourile, deoarece intervalul de succedare nu este la limita, la cca 5-7 min între trenuri. Faptul ca ei nu pot mentine un grafic corect și un interval constant între trenuri este alta poveste, dar asta nu se rezolva pe spinarea calatorilor.
Câteva secunde in plus de staționare chiar nu mai contează.
Degeaba se pleacă de la Eroilor cateodata la sub 2 minute, dacă apoi am 5 min pe tronsonul comun...
Asa cum am mai spus cu alta ocazie, faptul ca aștept la Politehnica creaza disconfort enorm. Nu numai ca nu pot sa schimbe unii la peronul central (chiar nu sunt mulți care o fac si risca sa "se accidenteze" .....), dar in timpul acesta de staționare aiurea altii pot pierde legatura de la linia 2 și așteaptă 7 min urmatorul metrou. Se pare ca pentru voi nu contează, o sa vedeti la M6...Acolo nu este asa important, insa la Eroilor poate insemna sa pierzi trenul.
Daca Metrorex a identificat un mare risc de accidentare la E1 sa desființeze un peron, ca M3 poate intra la linia 3, iar la linia 1 actuala sa se intre dinspre Izvor. Nu o mai ia nimeni pe scări și am redus și mai tare riscul de "accidentare", de data asta mai mare, ca este vorba de niște scari. Am scapat si de niste cheltuieli cu curentul, de un nou peron facut aiurea, de vreo 8 rulante noi, din care jumatate nu functioneaza mai niciodata, etc...
Pana la urma statiile E1 si Crangasi asa au fost gandite, cu peron care sa regleze circulatia si cu stationare, altfel statiile erau altfel proiectate, cu mai putine linii....
P.S. Asta cu riscul de accidentare m-a facut sa rad si mi-a adus aminte de acest incident : https://adevarul.ro/stiri-locale/bucures ... 775.html
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
Înțeleg punctul tău de vedere și frustrarea față de situație. Nu cred că risk-assessment-ul meu și al lui @shoppy este motivul absolut pentru care tu aștepți, însă am explicat cum s-ar face un risk assessment. Peronul pe care se fuge între trenuri nu a fost gândit ca peron de transbordare, că doar trenurile pleacă în aceeași direcție o bună perioadă. Deci fuga este din motive de oportunitate, nu că se ratează o corespondență. La un serviciu frecvent (sau care ar trebui să fie frecvent) nu ai de ce să fugi dintr-un tren în altul.
Apoi, când tu spui mai în bășcălie sau mai în serios că E1 trebuia reconfigurată, eu sunt de acord. Era mai bine dacă exista peron dedicat pentru GdN - D2 (actuala linie 1), peron pentru Preciziei (actuala linie 2) și peron comun pentru Unirii (actuala linie 3). Fluxurile de trafic de călători erau separate, nu se supra-aglomera peronul de la actuala linie 2, iar peronul dintre liniile 1 și 3 putea fi folosit ca transbordare cross-platform (care în zilele noastre pare a fi comoara pierdută, întrucât rar mai vezi stații proiectate cu accent pe transbordare), pentru eficiență maximă. Dar asta se califică la "dream not meant to be".
Înțeleg punctul tău de vedere și frustrarea față de situație. Nu cred că risk-assessment-ul meu și al lui @shoppy este motivul absolut pentru care tu aștepți, însă am explicat cum s-ar face un risk assessment. Peronul pe care se fuge între trenuri nu a fost gândit ca peron de transbordare, că doar trenurile pleacă în aceeași direcție o bună perioadă. Deci fuga este din motive de oportunitate, nu că se ratează o corespondență. La un serviciu frecvent (sau care ar trebui să fie frecvent) nu ai de ce să fugi dintr-un tren în altul.
Apoi, când tu spui mai în bășcălie sau mai în serios că E1 trebuia reconfigurată, eu sunt de acord. Era mai bine dacă exista peron dedicat pentru GdN - D2 (actuala linie 1), peron pentru Preciziei (actuala linie 2) și peron comun pentru Unirii (actuala linie 3). Fluxurile de trafic de călători erau separate, nu se supra-aglomera peronul de la actuala linie 2, iar peronul dintre liniile 1 și 3 putea fi folosit ca transbordare cross-platform (care în zilele noastre pare a fi comoara pierdută, întrucât rar mai vezi stații proiectate cu accent pe transbordare), pentru eficiență maximă. Dar asta se califică la "dream not meant to be".
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Idei dinastea extremiste si puerile de genul "problema sigurantei ma distreaza", "de ce sa imi ia altul dreptul meu sa ma lupt pentru sansa mea", "trebuie sa prind ca sa nu pierd" vor exista mereu, din fericire metroul este proiectat si exploatat pe idei mai mature.
La M6 o sa vedem ca o sa fie foarte bine ca nu o sa existe nesimtiti sau disperati care sa accidenteze pe ei sau pe altii ca fug ei intre trenuri, ca se pierde avionul mare lucru, asa si codul rutier de pe DN1 il desfintam ca se pierde avionul.
Idei dinastea extremiste si puerile de genul "problema sigurantei ma distreaza", "de ce sa imi ia altul dreptul meu sa ma lupt pentru sansa mea", "trebuie sa prind ca sa nu pierd" vor exista mereu, din fericire metroul este proiectat si exploatat pe idei mai mature.
La M6 o sa vedem ca o sa fie foarte bine ca nu o sa existe nesimtiti sau disperati care sa accidenteze pe ei sau pe altii ca fug ei intre trenuri, ca se pierde avionul mare lucru, asa si codul rutier de pe DN1 il desfintam ca se pierde avionul.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
@shoppy Nu ma distreaza problema sigurantei, ce ma distreaza este eternul "drob de sare" . Iar in articolul respectiv, daca l-ai citit, m-a distrat doar cum a putut sa ajunga persoana cu piciorul in jos pana la zona inghinala. As crede ca este unicat in lume si cam...imposibil. Oricum, accidente se pot intampla si daca nu intarzii trenul in statia anterioara, nu ai cum sa previi tot ce se poate intampla.
Hai sa oprim trenurile si in tunel sau sa nu deschida usile daca la linia 2 este un metrou sau se pregateste sa intre un metrou, sa nu cumva sa alerge lumea pe scari sa se accidenteze. Hai sa facem din metrou un loc 100% sigur, dar in care o calatorie sa dureze 1h, ca pierzi orice legatura.
@WT_fan06
Doar ca, orice ai face, nu ai cum sa impaci ambele fluxuri cu ce avem acum:
- vin dinspre Preciziei si merg catre Gara
- vin dinspre D2 catre Preciziei
Doar daca lamurim ce a vrut autorul aici, mie imi da cu virgula :
@shoppy Nu ma distreaza problema sigurantei, ce ma distreaza este eternul "drob de sare" . Iar in articolul respectiv, daca l-ai citit, m-a distrat doar cum a putut sa ajunga persoana cu piciorul in jos pana la zona inghinala. As crede ca este unicat in lume si cam...imposibil. Oricum, accidente se pot intampla si daca nu intarzii trenul in statia anterioara, nu ai cum sa previi tot ce se poate intampla.
Hai sa oprim trenurile si in tunel sau sa nu deschida usile daca la linia 2 este un metrou sau se pregateste sa intre un metrou, sa nu cumva sa alerge lumea pe scari sa se accidenteze. Hai sa facem din metrou un loc 100% sigur, dar in care o calatorie sa dureze 1h, ca pierzi orice legatura.
@WT_fan06
Doar ca, orice ai face, nu ai cum sa impaci ambele fluxuri cu ce avem acum:
- vin dinspre Preciziei si merg catre Gara
- vin dinspre D2 catre Preciziei
Doar daca lamurim ce a vrut autorul aici, mie imi da cu virgula :
2-13-2015 6-00-44 PM.png (767.73 KB; downloaded 709 times)
📖 Pagination options