Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5586 posts, 1254859 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
orex
1. NICIODATA, din 15.09.2020, n-au fost pe M5 8(opt) rame, maxim 7(sapte), 6(sase) in circulatie zilnica in cursul saptamanii, 4(patru) in weekend/sarbatori legale, respectiv 1(una) de rezerva (adapostita preponderent la PDT) .
2. De peste un an se circula, p-aci, pe M5, fara REZERVA!
sorin.niculescu_ wrote here:
Maxim ca după sosirea tuturor BM4 să se transfere cele 8 BM2 de pe M5 pe M4, dar din câte țin minte, se dorește revenirea lor pe M3.
1. NICIODATA, din 15.09.2020, n-au fost pe M5 8(opt) rame, maxim 7(sapte), 6(sase) in circulatie zilnica in cursul saptamanii, 4(patru) in weekend/sarbatori legale, respectiv 1(una) de rezerva (adapostita preponderent la PDT) .
2. De peste un an se circula, p-aci, pe M5, fara REZERVA!
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
punmeister
Sunt cei disperati care joaca Roblox toata ziua si care au vandalizat paginile de Wiki.
sorin.niculescu_ wrote here:
Pe Wikipedia, pe pagina dedicată magistralei 4 de metrou scrie că „circulă 4 trenuri de metrou Bombardier Movia 346”… eu nu înțeleg cum de nimeni nu s-a sesizat până acum să modifice porcăria asta. Într-adevăr, e un vis frumos să vedem Bombardiere pe M4, dar nu cred că se va întâmpla prea curând. Maxim ca după sosirea tuturor BM4 să se transfere cele 8 BM2 de pe M5 pe M4, dar din câte țin minte, se dorește revenirea lor pe M3.
Sunt cei disperati care joaca Roblox toata ziua si care au vandalizat paginile de Wiki.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Se vor întoarce de unde au plecat, adică pe M1/3, mai ales sa înlocuiască IVA. Nici nu știu dacă pot circula pe M4, sistemele de siguranță sunt diferite.
Pe de alta parte, nici nu cred ca are rost sa mearga BM2/21 pe M4, în curând va apărea distracția pe acolo, cu ocazia racordării M6. Abia aștept sa vad cum se va circula atunci.
sorin.niculescu_ wrote here:
Maxim ca după sosirea tuturor BM4 să se transfere cele 8 BM2 de pe M5 pe M4, dar din câte țin minte, se dorește revenirea lor pe M3.
Se vor întoarce de unde au plecat, adică pe M1/3, mai ales sa înlocuiască IVA. Nici nu știu dacă pot circula pe M4, sistemele de siguranță sunt diferite.
Pe de alta parte, nici nu cred ca are rost sa mearga BM2/21 pe M4, în curând va apărea distracția pe acolo, cu ocazia racordării M6. Abia aștept sa vad cum se va circula atunci.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
BodoMinea
Folosind funcția Developer Tools a browser-ului am putut observa faptul că s-au transferat peste 80 MB pentru a încărca pagina principală a site-ului web.
Problema pare să fie că site-ul e foarte image heavy, având un slider inutil sus, altul jos și o imagine full-size ca fundal. Aceste imagini nu sunt comprimate și în anumite situații sunt chiar transmise browser-ului ca base64, modalitate de encodare care risipește dimensiune, rezultând într-un fișier cu 37% mai mare decât originalul.
Cred că e un downgrade față de site-ul vechi, care prezentând aceleași informații se încărca de 10 ori mai repede și consuma de 20 de ori mai puțin trafic de date.
Ca termen de comparație, site-ul TFL care prezintă mult mai multe informații, inclusiv date în timp real despre mult mai multe moduri de transport, se încarcă instant și transferă de 17 ori mai puține date decât site-ul nou Metrorex.
Din punct de vedere tehnic ar putea mitiga această problemă:
Vasile52 wrote here:
Site-ul Metrorex a fost actualizat
dekolor wrote here:Am vizitat și eu recent noul site Metrorex și am fost surprins de faptul că a durat peste 25 de secunde să se încarce de pe conexiunea mea de internet de acasă care este gigabit, pe cablu - adică viteza și latența nu lasă de dorit.
Cateva chestii legate de site ce ar putea fi imbunatatie:
Folosind funcția Developer Tools a browser-ului am putut observa faptul că s-au transferat peste 80 MB pentru a încărca pagina principală a site-ului web.
Problema pare să fie că site-ul e foarte image heavy, având un slider inutil sus, altul jos și o imagine full-size ca fundal. Aceste imagini nu sunt comprimate și în anumite situații sunt chiar transmise browser-ului ca base64, modalitate de encodare care risipește dimensiune, rezultând într-un fișier cu 37% mai mare decât originalul.
load time metrorex.png (869.86 KB; downloaded 1878 times)
load time site vechi.png (654.09 KB; downloaded 1878 times)
Ca termen de comparație, site-ul TFL care prezintă mult mai multe informații, inclusiv date în timp real despre mult mai multe moduri de transport, se încarcă instant și transferă de 17 ori mai puține date decât site-ul nou Metrorex.
load time TFL.png (444.39 KB; downloaded 1878 times)
- Eliminarea imaginilor inutile (eg. slider imens în partea de sus care ar putea să fie înlocuit cu un banner relevant pentru momentul curent, slider secundar în partea de jos înlocuit cu starea actuală a circulației sau ceva util);
- Reducerea dimensiunii imaginilor necesare cu un program de compresie precum Caesium;
- Utilizarea unui Content Delivery Network pentru caching și distribuirea mai rapidă a fișierelor către clienții finali, deoarece actualmente conexiunea se face direct către IP-ul UPS al Metrorex și poate nu are toată lumea (în special un străin conectat pe Roaming date mobile) peering cu performanțe bune cu acest operator.
- punmeister
-
Posted:
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
BodoMinea
Nu știu. Nu pare să fie o diferență majoră de tehnologie, ambele sunt site-uri "clasice" (nu single page apps, etc.) pentru care tot conținutul vine de pe server iar interacțiunea e făcută din jQuery. Diferența stă în cum au fost structurate paginile și transmise asset-urile (TFL are un Content Delivery Network, folosește lazy loading și a pus în partea de sus conținutul static cu care utilizatorul are cea mai mare probabilitate să interacționeze).
P.S.: site-ul e și out of date, desigur. În planificatorul lor de călătorii încă există linia de autobuz 625, înlocuitoare a tramvaiului 25. Această linie nu a mai circulat regulat din decembrie 2023.
P.P.S.: și desigur planificatorul nu știe de service pattern-urile/destinațiile diferite, prin urmare nu rezultă doar faptul că nu scrie nicăieri în ce direcție să iei trenul (principala informație după care te poți orienta dacă nu cunoști deja stația, o să fie scrisă pe display-uri și pe capătul/lateralul trenului), dar ne și spune că pe M5 pentru a ajunge la Brâncuși trecem prin Valea Ialomiței...
Nu știu. Nu pare să fie o diferență majoră de tehnologie, ambele sunt site-uri "clasice" (nu single page apps, etc.) pentru care tot conținutul vine de pe server iar interacțiunea e făcută din jQuery. Diferența stă în cum au fost structurate paginile și transmise asset-urile (TFL are un Content Delivery Network, folosește lazy loading și a pus în partea de sus conținutul static cu care utilizatorul are cea mai mare probabilitate să interacționeze).
P.S.: site-ul e și out of date, desigur. În planificatorul lor de călătorii încă există linia de autobuz 625, înlocuitoare a tramvaiului 25. Această linie nu a mai circulat regulat din decembrie 2023.
P.P.S.: și desigur planificatorul nu știe de service pattern-urile/destinațiile diferite, prin urmare nu rezultă doar faptul că nu scrie nicăieri în ce direcție să iei trenul (principala informație după care te poți orienta dacă nu cunoști deja stația, o să fie scrisă pe display-uri și pe capătul/lateralul trenului), dar ne și spune că pe M5 pentru a ajunge la Brâncuși trecem prin Valea Ialomiței...
planificator.png (53.8 KB; downloaded 1810 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Zici ca este site-ul de vanzari al unui fotograf habarnist la webdesign si nu a unui serviciu public care prezinta informatii.
Harta de exemplu, daca pui mouse-ul pe poza se schimba si scrie "vezi harta" mic in mijloc dar daca dai click nu se intampla nimic, trebuie sa dai click fix pe scrisul "vezi harta" din mijloc(ca sa nu mai spun ca inca este harta gresita cu statiile inexistente Depou Straulesti si Traian ).
Zici ca este site-ul de vanzari al unui fotograf habarnist la webdesign si nu a unui serviciu public care prezinta informatii.
Harta de exemplu, daca pui mouse-ul pe poza se schimba si scrie "vezi harta" mic in mijloc dar daca dai click nu se intampla nimic, trebuie sa dai click fix pe scrisul "vezi harta" din mijloc(ca sa nu mai spun ca inca este harta gresita cu statiile inexistente Depou Straulesti si Traian ).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Costin
Din pacate, este si o chestiune de stil si gust - ca regula generala site-urile romanesti sunt incarcate cu o multitudine de elemente, bannere care deruleaza mai stiu eu ce, cutii cu text pe mai multe coloane, obligatoriu o imagine mare sus si un meniu inutilizabil sub ea, ca asa am invatat la ora de html din a 5 a etc.
Inclusiv forumul nostru este prea minimalist pentru unele gusturi.
Cel mai bun exemplu mi se pare autoritatea de transport din Oslo (nu doar metrou, totul): https://ruter.no - site-ul este fix ce trebuie, cat trebuie si unde trebuie. Sigur ca unii isi vor dori breaking news derulate pe trei randuri, o poza irelevanta cu un autobuz si stiri despre marea realizare - am maturat un tramvai, dar asta nu inseamna ca aceea e o experienta corecta de utilizator, dimpotriva.
Din pacate, este si o chestiune de stil si gust - ca regula generala site-urile romanesti sunt incarcate cu o multitudine de elemente, bannere care deruleaza mai stiu eu ce, cutii cu text pe mai multe coloane, obligatoriu o imagine mare sus si un meniu inutilizabil sub ea, ca asa am invatat la ora de html din a 5 a etc.
Inclusiv forumul nostru este prea minimalist pentru unele gusturi.
Cel mai bun exemplu mi se pare autoritatea de transport din Oslo (nu doar metrou, totul): https://ruter.no - site-ul este fix ce trebuie, cat trebuie si unde trebuie. Sigur ca unii isi vor dori breaking news derulate pe trei randuri, o poza irelevanta cu un autobuz si stiri despre marea realizare - am maturat un tramvai, dar asta nu inseamna ca aceea e o experienta corecta de utilizator, dimpotriva.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
BodoMinea
Așa este, însă eu comentam mai mult aspectele tehnice ale site-ului care sunt obiective și factuale. Faptul că transferă 80 MB la o încărcare a homepage-ului și faptul că prezintă o secvență de stații imposibilă pe M5 chiar sunt aspecte carte nu țin de stil și gust. Ele sunt pur și simplu stângace și greșite. Aspectul nu l-am comentat, nu sunt nici fan dar nici nu îmi displace. Tot ce pot spune e că la prima vedere e mai reușit decât site-ul nou STB care asociază culori non-contrastante, folosește obiecte și iframe-uri care cauzează scrollbar-uri multiple și include elemente mișcătoare/animate suprapuse numai bune să te inducă în eroare la navigare.
Așa este, însă eu comentam mai mult aspectele tehnice ale site-ului care sunt obiective și factuale. Faptul că transferă 80 MB la o încărcare a homepage-ului și faptul că prezintă o secvență de stații imposibilă pe M5 chiar sunt aspecte carte nu țin de stil și gust. Ele sunt pur și simplu stângace și greșite. Aspectul nu l-am comentat, nu sunt nici fan dar nici nu îmi displace. Tot ce pot spune e că la prima vedere e mai reușit decât site-ul nou STB care asociază culori non-contrastante, folosește obiecte și iframe-uri care cauzează scrollbar-uri multiple și include elemente mișcătoare/animate suprapuse numai bune să te inducă în eroare la navigare.
- Mihaidraghici
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Mihaidraghici
Cum trenurile Bombardier circula pe M5, asa de usor pot circula si pe M4, avand destinatiile si anunturile configurate de foarte mult timp in memoria TDS-urilor.
sab wrote here:sorin.niculescu_ wrote here:
Maxim ca după sosirea tuturor BM4 să se transfere cele 8 BM2 de pe M5 pe M4, dar din câte țin minte, se dorește revenirea lor pe M3.
Se vor întoarce de unde au plecat, adică pe M1/3, mai ales sa înlocuiască IVA. Nici nu știu dacă pot circula pe M4, sistemele de siguranță sunt diferite.
Pe de alta parte, nici nu cred ca are rost sa mearga BM2/21 pe M4, în curând va apărea distracția pe acolo, cu ocazia racordării M6. Abia aștept sa vad cum se va circula atunci.
Cum trenurile Bombardier circula pe M5, asa de usor pot circula si pe M4, avand destinatiile si anunturile configurate de foarte mult timp in memoria TDS-urilor.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
punmeister
De acord cu tine, doar ca pe M4 ai DEJA trenuri cu interlocking compatibil, in raport cu M5 unde n-ai nimic inafara de cele doua BM4 care nici nu sunt AFERizate.
De acord cu tine, doar ca pe M4 ai DEJA trenuri cu interlocking compatibil, in raport cu M5 unde n-ai nimic inafara de cele doua BM4 care nici nu sunt AFERizate.
- Mihaidraghici
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Mihaidraghici
Desi exista respectivul sistem de protectie, trenurile au instalatia izolata. Motivul? Este conceput prost, se defecteaza constant, si nu prezinta randament sigurantei circulatiei.
Desi exista respectivul sistem de protectie, trenurile au instalatia izolata. Motivul? Este conceput prost, se defecteaza constant, si nu prezinta randament sigurantei circulatiei.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
BodoMinea
În urma sesizării făcute către Metrorex, s-au rezolvat punctele referitoare la dimensiunea excesivă a imaginilor și resurselor și timpul de încărcare crescut, respectiv rezultatele de planificare incorecte pentru ramurile diferite ale magistralei 5.
Rămâne încă valabil aspectul legat de legăturile neactualizate cu transportul de suprafață.
BodoMinea wrote here:
Am vizitat și eu recent noul site Metrorex și am fost surprins de faptul că a durat peste 25 de secunde să se încarce de pe conexiunea mea de internet de acasă care este gigabit, pe cablu - adică viteza și latența nu lasă de dorit.
În urma sesizării făcute către Metrorex, s-au rezolvat punctele referitoare la dimensiunea excesivă a imaginilor și resurselor și timpul de încărcare crescut, respectiv rezultatele de planificare incorecte pentru ramurile diferite ale magistralei 5.
Rămâne încă valabil aspectul legat de legăturile neactualizate cu transportul de suprafață.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sorin.niculescu_
Am găsit acest buton de reîncărcare a cardului Metrorex și mi-am făcut cont. Mi-a cerut strict nume, prenume, codul cardului, CNP-ul, email-ul și o parolă. Credeți că este scam?
Am găsit acest buton de reîncărcare a cardului Metrorex și mi-am făcut cont. Mi-a cerut strict nume, prenume, codul cardului, CNP-ul, email-ul și o parolă. Credeți că este scam?
IMG_4457.png (1.77 MB; downloaded 853 times)
📖 Pagination options