MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5562 posts, 1204921 views
 
Go to page:  1  ... 36 37 38 39 40 41 42  ... 398
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex DocOctavius

"cut and cover" pe sub o clădire deja existentă este imposibil pentru că înseamnă să "cut" clădirea. Acele clădiri au fost constriute PESTE linia de metrou, în bucureștiul zilelor noastre linia de metrou se constriuește SUB clădirile existente. Totul tine de cine a fost primul oul sau metroul.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex bercenicity

@Stefan

Din motive istorice. Cand s-a construit primele tunele de metrou "subsurface" prin anii 1860, tractiunea era cu aburi, si au construit doar niste fatade de cladiri, fara acoperis, pentru a degaja fumul si aburul. Din aceleasi motive nici statia din poza n-are acoperis.

Si iti dai seama ca la tehnologia de atunci nu au trecut prin cladire, ci a fost construite, in cel mai bun caz, concomitent.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex pantograful

andrei11 wrote:
Pentru colegul pantograful diferenta intre o bretea si o diagonala :

:oops:  Imi cer scuze, eu prin 'diagonala' am sub-inteles imediat 'dubla diagonala', adica bretea (macaz in X). Multumesc pentru precizare.
Totusi din ce motiv s-a scos una din diagonale de la Aparatorii Patriei ? Nu e mai bine sa fie cat mai multe macaze pentru orice eventualitate ? O diagonala din asta se poate monta/demonta atat de usor ?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Sper ca nu te-ai suparat, dar poza cu bretelele de pantaloni mi s-a parut semificativa.
Da, pentru orice eventualitate mai multe macaze sunt mai bune, dar intretinerea macazelor costa. Inclusiv schimbarea lor.
S-a facut un calcul si probabil raportat la numarul de folosiri s-a considerat ca nu e necesara o bretea. Oricum pentru intretinerea de noapte, inclusiv diverse interventii, e suficient o diagonala. Breteaua e prea mult.
Si la Politehnica s-a renuntat la bretea in favoarea unei diagonale.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Stefan

Totuși o proporție foarte mare a galeriilor acestei linii (estimez peste 60%) sunt acum acoperite. Inițial a fost totul descoperit și de-a lungul timpului s-a construit peste?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Despre metroul londonez...la UK...aici doar...RO!

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex pantograful

@ andrei 11 : Nu m-am suparat, nu e nicio problema, m-am lamurit cu toate astea.  :)  Deci neocamdata nici gand de o M2 cu 'serviciu partial' pana la Aparatorii Patriei.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Cum au rămas mii de bucureșteni fără conexiune la internet
FOCUS • 13 Decembrie 2012 - 13:43 • Alexandru Ionita
http://b365.ro/cum-au-ramas ... 85632.html
Un scurtcircuit la rețeaua electrică de la metrou a lăsat mii de bucureșteni fără internet.
Defecțiunea s-a produs în seara zilei de 12 decembrie, în jurul orei 21, pe un nod principal de fibră optică aflat în tronsonul de metrou dintre Piața Victoriei și Piața Romană. Defecțiunea a afectat câteva mii de abonați ai rețelei UPC din Capitală.

"Defecțiunea s-a remediat în timpul nopții, iar majoritatea clienților afectați a scăpat de probleme. Mai există un număr câțiva clienți din nordul Capitalei care încă nu au internet, dar chiar acum se lucrează la acest aspect și pe la ora 15 sperăm să fie remediată total problema", a declarat pentru B365.ro purtătorul de cuvânt al firmei UPC.

Până în acest moment nu se cunosc cauzele defecțiunii, dar este cunoscut faptul că în zona tunelului de metrou de la Piața Romană se produc des infiltrații de apă atunci când au loc căderi masive de precipitații, cum a fost cazul în aceste zile.

Contactat telefonic pentru un punct de vedere oficial, purtătorul de cuvânt al Metrorex nu a răspuns până la ora publicării acestui articol.

P.S.
N-am inteles nimic...voi ce ati inteles???

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Am inteles cand e apa nu e internet. Ceea ce la nivelul anului 2013 (  :roll: ) mi se pare de-a dreptul jenant.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Pai tot nu- mi e clar...apa are poate legatura cu scurtcircuitul, dar ce treaba are cu fibra optica, ca pe fibra nu circula electronul ci fotonul...daca-mi mai amintesc bine de la lectia de fizica elementara din liceu... :ugeek:
Poate gresesc, nu zic nu, de aia rog sa ma 'lumineze' cineva macar cu un foton amarat... :lol: ...si sa-mi 'activeze' electronii din sinapsele slabilor mei neuroni, blocati nejustificat de astfel de stiri bomba...dilematice...ori dilimatice...
Serios vorbind, ce lege a fizicii implica 'intrarea la apa' a fotonilor???...sau e vorba de altceva?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex MosCraciunsky

Foton foton, dar gandeste-te ca se mai atenueaza semnalul pe drum. Asa ca iti mai trebuie ba amplificatoare ba regeneratoare care sunt elemente active.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Apropo de apa si infiltratii, stie cineva de ce majoritatea ramelor de pe M1 si M3 au "zoaie" albe pe geamuri ? "Plange"undeva tunelul pe traseul comun ?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex DocOctavius

Nu este doar vorba de atenuarea semnalelor care trebuiesc reamplificate. Mai sunt și bifurcațiile care sunt sisteme active care o dată ce nu mai sunt alimentate nu mai pompează fotoni mai departe pe ața de sticlă. Pentru că la fibra de sticlă nu merge să-i faci nod cum era la cupru.
Ca să mai destindem atmosfera, că tot vine iar crăciunul: http://www.youtube.com/watch?v=ZK5NDc2ygOo

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex cavver

In final , pot sa scriu si eu un post pe un subiect pe care ma pricep.
Reteaua de fibra optica din metrou seamana foarte mult transportul de persoane cu metroul :).  Cu niste mici diferente - in general "persoanele" ( i.e. clienti conectati la retea) sunt mofturoase si vor neaparat sa se suie/coboare in/din metrou la o anumita statie cand vin de acasa si de obicei coboara la o singura statie cand merg la munca . Daca statia respectiva e inchisa(i.e. a picat curentul ) , toate persoanele care o foloseau nu vor mai putea folosi metroul( nu mai au acces la net ) .
In plus , o retea de fibra are o topologie de inel , pe care informatia se plimba in ambele sensuri ( trigonometric/sensul acelor de ceasornic ) pentru redundanta , pe care in general informatia se plimba pe cel mai scurt drum. Daca o statie e inchisa traficul  dintre celelalte statii se va face ocolind statia inchisa  .
Din pacate, aceasta topologie nu poate fi respectata tot timpul atunci cand fibra e bagata in tunelele metrorex ( M2 e liniara :D - un inel de fibra bagat pe m2 se va turti  in 2 linii :) ) .
Pentru ca in tunelele metrorex comunicatia cu exteriorul se face preponderent prin statii si pentru ca fibra si porturile in care se baga costa mult $$ atunci cand se vorbeste de viteze si distante mari ( 10 KM ) are sens pentru provideri sa puna cate un echipament in fiecare statie in care sa agrege clientii. Problemele apar cand topologia e turtita si nu mai e curent intr-o statie - atunci toti clientii al caror drum catre munca trece catre munca prin statia inchisa sunt izolati si nu au acces la servicii.
Lamurit ?

 


Go to page:  1  ... 36 37 38 39 40 41 42  ... 398
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433464 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use