Topic: Știri despre transportul local din București
972 posts, 335050 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Utilizator anonim
E foarte bine ca le-au adus la locul lor. O limitate dintre regional si urban este in toate cazurile eficienta. Conditia este sa existe un transfer civilizat.
E foarte bine ca le-au adus la locul lor. O limitate dintre regional si urban este in toate cazurile eficienta. Conditia este sa existe un transfer civilizat.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
CiprianTRB
Aia nu e o zona rurala, tot ce este lipit de București și din apropierea lui NU ar trebui sa intre in zona regionala pentru ca in acele localități s-a extins orașul, haotic, dar asta e situația. Acolo locuiesc oameni care lucrează în București, majoritatea chiar cu buletin de București. De ce împărțiți ceva ce nu ar trebui împărțit? Chiar daca teoretic acolo nu e București, practic in localități precum Chiajna, Domnești, Bragadiru, Voluntari,Popești, Pantelimon, etc e București. Dacă cineva se mută în Militari Residence care este situat pe teritoriul Chiajnei nu spune ca s-a mutat în Chiajna, ci spune ca s-a mutat în București, pentru ca defapt acolo își duc copiii la școală, acolo muncesc. E aberantă actuala împărțire a UAT-urilor,cel puțin tot ce este inclus în perimetrul viitorului inel A0 ar trebui inclus in București. Încetați să mai priviți București-Ilfov ca pe ceva separat, pentru ca nu este.
Ideal ar fi ca toate planurile de dezvoltare de tip PICA, PUG, etc sa fie gândite pentru toată regiunea București-Ilfov pentru a se dezvolta uniform, nu haotic. Toată țara are nevoie de o reorganizare administrativ-teritorială.
Aia nu e o zona rurala, tot ce este lipit de București și din apropierea lui NU ar trebui sa intre in zona regionala pentru ca in acele localități s-a extins orașul, haotic, dar asta e situația. Acolo locuiesc oameni care lucrează în București, majoritatea chiar cu buletin de București. De ce împărțiți ceva ce nu ar trebui împărțit? Chiar daca teoretic acolo nu e București, practic in localități precum Chiajna, Domnești, Bragadiru, Voluntari,Popești, Pantelimon, etc e București. Dacă cineva se mută în Militari Residence care este situat pe teritoriul Chiajnei nu spune ca s-a mutat în Chiajna, ci spune ca s-a mutat în București, pentru ca defapt acolo își duc copiii la școală, acolo muncesc. E aberantă actuala împărțire a UAT-urilor,cel puțin tot ce este inclus în perimetrul viitorului inel A0 ar trebui inclus in București. Încetați să mai priviți București-Ilfov ca pe ceva separat, pentru ca nu este.
Ideal ar fi ca toate planurile de dezvoltare de tip PICA, PUG, etc sa fie gândite pentru toată regiunea București-Ilfov pentru a se dezvolta uniform, nu haotic. Toată țara are nevoie de o reorganizare administrativ-teritorială.
- andrei11
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
cris_m
Pana nu se introduce o taxare pe zone vorbim sa ne aflam in treaba. Regionale care ajung pana in centru, urbane care ajung in Ilfov vor fi la ordinea zilei in conditiile actuale. Si daca tot ne agitam atat cu Ilfov = Bucuresti de ce nu si Dambovita/Calarasi/Arges = Bucuresti?
Pana nu se introduce o taxare pe zone vorbim sa ne aflam in treaba. Regionale care ajung pana in centru, urbane care ajung in Ilfov vor fi la ordinea zilei in conditiile actuale. Si daca tot ne agitam atat cu Ilfov = Bucuresti de ce nu si Dambovita/Calarasi/Arges = Bucuresti?
- andrei11
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Costin
Integrarea serviciilor e soluția, nu reorganizarea teritoriala. Bucurestiul poate sa se desfiinteze ca UAT iar sectoarele sa devina municipii independente, asta nu ar trebui sa schimbe cu nimic serviciile publice, cata vreme toti au cazut de acord sa le presteze in anunite standarde si dupa niste reguli (vedeti ADTPBI pentru transport, de exemplu).
O taxare diferentiata pe distanta este necesara, asa cum se practica peste tot in lume. Cu ce e diferita taxarea in Bucuresti, unde e impartita in trasee 'locale' si 'regionale', decat taxarea pe doua zone, fara diferentiere dupa nume sau indicativ? In Oslo sunt si multe zone, si indicative diferite, si nu mai plange nimeni ca vrea traseu cu doua cifre la usa casei, in loc de trei cifre. Va rog depasiti momentul asta in care totul se face prin reorganizări teritoriale. Cereti servicii integrate in schimb, e un efort consumat intr-un mod mai intelept.
Integrarea serviciilor e soluția, nu reorganizarea teritoriala. Bucurestiul poate sa se desfiinteze ca UAT iar sectoarele sa devina municipii independente, asta nu ar trebui sa schimbe cu nimic serviciile publice, cata vreme toti au cazut de acord sa le presteze in anunite standarde si dupa niste reguli (vedeti ADTPBI pentru transport, de exemplu).
O taxare diferentiata pe distanta este necesara, asa cum se practica peste tot in lume. Cu ce e diferita taxarea in Bucuresti, unde e impartita in trasee 'locale' si 'regionale', decat taxarea pe doua zone, fara diferentiere dupa nume sau indicativ? In Oslo sunt si multe zone, si indicative diferite, si nu mai plange nimeni ca vrea traseu cu doua cifre la usa casei, in loc de trei cifre. Va rog depasiti momentul asta in care totul se face prin reorganizări teritoriale. Cereti servicii integrate in schimb, e un efort consumat intr-un mod mai intelept.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
andrei11
Până prin 1977 și în București se practica tarifarea zonală, apoi s-a desființat. Tarifarea zonală diferențiată și ca lungime de traseu și ca mijloc de transport. Tramvaiul era cel mai ieftin, urma troleul iar autobuzul era cel mai scump.
Da, soluția sunt serviciile integrate, nu reorganizarea teritorială, de acord.
Până prin 1977 și în București se practica tarifarea zonală, apoi s-a desființat. Tarifarea zonală diferențiată și ca lungime de traseu și ca mijloc de transport. Tramvaiul era cel mai ieftin, urma troleul iar autobuzul era cel mai scump.
Da, soluția sunt serviciile integrate, nu reorganizarea teritorială, de acord.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
aztec
Întreb pt că nu știu.. și tine de urbanism.
Există ceva diferente intre Oraș, onor București și limitrofe, respectiv Popești, Chiajna, Bragadiru in ce privește normele de urbanism, trotuare, lățime străzi, utilități... ocuparea spațiului, nevoi de transport sau fiecare construiește cum îl taie capul și cere/primește autorizare.
Pt că eu vad un haos total, de aici și marile probleme privind transportul de persoane, și accesibilitatea in anumite zone.
Și aici mă refer la străzi înguste pe care nu încap autobuze, etc.
Întreb pt că nu știu.. și tine de urbanism.
Există ceva diferente intre Oraș, onor București și limitrofe, respectiv Popești, Chiajna, Bragadiru in ce privește normele de urbanism, trotuare, lățime străzi, utilități... ocuparea spațiului, nevoi de transport sau fiecare construiește cum îl taie capul și cere/primește autorizare.
Pt că eu vad un haos total, de aici și marile probleme privind transportul de persoane, și accesibilitatea in anumite zone.
Și aici mă refer la străzi înguste pe care nu încap autobuze, etc.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Costin
Legat de constructii, e fiecare UAT cu PUGul ei. Care o avea... ca nici Bucurestiul nu are unul actual. Deci, de aici si haosul.
La transport exista, de bine de tau, ADITPBI. Se poate imbunatati, dar faptul ca ofera un standard comun si taxare integrata, e totusi un pas inainte in directia corecta a integrarii serviciilor.
La alte servicii publice, daca nu exista un ADI dedicat, atunci nu exista nici o integrare. Surpriza, mai exista si alte ADI-uri in afara de TPBI, in zona, insa nu prea sunt cunoscute sau popularizate. Si eu doar stiu ca exista insa nu am mai multe detalii...
Legat de constructii, e fiecare UAT cu PUGul ei. Care o avea... ca nici Bucurestiul nu are unul actual. Deci, de aici si haosul.
La transport exista, de bine de tau, ADITPBI. Se poate imbunatati, dar faptul ca ofera un standard comun si taxare integrata, e totusi un pas inainte in directia corecta a integrarii serviciilor.
La alte servicii publice, daca nu exista un ADI dedicat, atunci nu exista nici o integrare. Surpriza, mai exista si alte ADI-uri in afara de TPBI, in zona, insa nu prea sunt cunoscute sau popularizate. Si eu doar stiu ca exista insa nu am mai multe detalii...
- V2A
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
V2A
https://tpbi.ro/linia-de-tramvai-41-va-f ... inviere/
https://tpbi.ro/linia-de-tramvai-41-va-f ... inviere/
Linia de tramvai 41 va funcționa în noaptea de Înviere
În noaptea de Înviere, tramvaiele liniei 41 vor circula la un interval de 35 de minute, iar tramvaiele liniei 1/10 vor funcționa după programul perioadei de noapte, a decis Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI).
Totodată, în perioada Sărbătorilor Pascale, programul de circulație al tuturor liniilor revine la normal. Astfel, intervalul de succedare între două vehicule consecutive va fi mai mic, așa cum era înaintea măsurilor de limitare a circulație pe raza administrativă a Capitalei.
Pe de altă parte, începând cu data de 04.05.2021, odată cu reluarea cursurilor la învățământul preuniversitar, linia 327 își va relua activitatea între terminalele „Școala 127 – Școala 141”.
În plus, linia regională R459 va circula pe un traseu modificat în zona stației de metrou „Aurel Vlaicu”, și anume schimbând sensul de parcurs al autobuzelor, pentru a evita întârzierile în trafic. Astfel, de la intersecția Bd. Pipera cu Șos. București Nord, autobuzele care vin dinspre Tunari vor circula pe Șos. București Nord, Șos. Petricani, Bd. Dimitrie Pompeiu, Str. Gara Herăstrău, Șos. Fabrica de Glucoză, Calea Floreasca, terminal „Aurel Vlaicu”, cu întoarcere pe Șos. Pipera, Bd. Pipera și apoi traseul de bază.
- dekolor
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
dekolor
Totusi, de ce au modificat traseul doar pentru linia R459 si nu pentru toate regionalele care au cam acelasi traseu comun in zona respectiva? (R449, R416, R450)
Totusi, de ce au modificat traseul doar pentru linia R459 si nu pentru toate regionalele care au cam acelasi traseu comun in zona respectiva? (R449, R416, R450)
- V2A
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
V2A
http://www.stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1442
http://www.stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1442
Mijloacele de transport ale STB SA vor circula după un program special de Paște.
În perioada 30.04.2021 - 03.05.2021, toate liniile de transport public ale STB SA vor funcționa cu parcul de vehicule programat corespunzător unei zile de duminică.
Totodată, în noaptea de Înviere, serviciul de transport public va fi asigurat de autobuzele liniilor de noapte și de cele ale liniei expres 783, precum și de tramvaiele liniilor 1 și 10, conform programului obișnuit. Suplimentar, STB SA va menține în circulație, pe parcursul întregii nopți, tramvaiele liniei 41, care vor circula la intervale de 35 de minute.
Graficele de circulație pentru fiecare linie de transport sunt publicate pe site-ul STB SA, la secțiunea Trasee (http://stbsa.ro/ora_statii).
- V2A
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
V2A
http://www.stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1443
http://www.stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1443
Autobuzele liniilor 137 și 138 vor circula deviat pe sensul spre centru, pe Str. Valea Cascadelor
Ca urmare a reluării lucrărilor la rețeaua de termoficare de pe strada Moinești, în perioada 05.05.2021 – 14.06.2021, circulația rutieră va fi restricționată pe această arteră, pe tronsonul cuprins între Bd. Iuliu Maniu şi Str. Viforului, doar pe sensul spre Bd. Timișoara.
Având în vedere aceste măsuri, începând de miercuri, 05.05.2021, liniile de autobuz 137 și 138 vor funcționa pe traseu deviat pe sensul către terminalul „Piața 21 Decembrie 1989”, astfel:
Autobuzele liniei 137 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Carrefour Militari” și intersecția Bd. Iuliu Maniu/Str. Valea Cascadelor, apoi pe un traseu modificat, pe str. Valea Cascadelor, Bd. Timișoara, după care vor urma traseul de bază.
Autobuzele liniei 138 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Cartier Militari” și intersecția Bd. Iuliu Maniu/Str. Valea Cascadelor, apoi pe un traseu modificat, pe str. Valea Cascadelor, Bd. Timișoara, după care vor urma traseul de bază.
Pe traseul deviat, autobuzele liniilor 137 și 138 vor efectua opriri în stațiile liniilor 136, 221, N118 şi N120.
- georgica2704
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
georgica2704
Linia 185 revine la traseul inițial.
Ca urmare a ridicării restricţiilor de circulaţie privind efectuarea virajului la stânga din Prelungirea Ghencea în Drumul Cooperativei, începând de joi, 06.05.2021, autobuzele liniei 185 vor circula pe traseul de bază, astfel: terminal „Ghencea”, Bd. Ghencea, Prelungirea Ghencea, Drumul Cooperativei, Str. Arefului, Str. Dantelei, Str. Mărgelelor, Str. Parfumului, cu întoarcere pe Str. Parfumului, Str. Gladiolelor, Str. Dantelei, Str. Lavei, Drumul Cooperativei, Prelungirea Ghencea, Bd. Ghencea, terminal „Ghencea”.
http://stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1444
Linia 185 revine la traseul inițial.
Ca urmare a ridicării restricţiilor de circulaţie privind efectuarea virajului la stânga din Prelungirea Ghencea în Drumul Cooperativei, începând de joi, 06.05.2021, autobuzele liniei 185 vor circula pe traseul de bază, astfel: terminal „Ghencea”, Bd. Ghencea, Prelungirea Ghencea, Drumul Cooperativei, Str. Arefului, Str. Dantelei, Str. Mărgelelor, Str. Parfumului, cu întoarcere pe Str. Parfumului, Str. Gladiolelor, Str. Dantelei, Str. Lavei, Drumul Cooperativei, Prelungirea Ghencea, Bd. Ghencea, terminal „Ghencea”.
http://stbsa.ro/comunicat1?nrcom=1444
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination