Topic: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
1718 posts, 371920 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
George
Ma raliez si il felicit pe Grigore, demonstratia lui e magistrala. A conceptualizat ceva care intuitiv intelege oricine are bun-simt: daca ai infrastructura feroviara de calitate, iti poti permite sa stai in suburbii, si presiunea pe centrul orasului scade. Asa iti poti permite, ca om mediu, sa vii intr-un oras foarte dezvoltat si sa lucrezi, fara sa platesti jumate de milion de euro pe o cosmelie in oras, sau o chirie cat o avere.
Dupa sau chiar in paralel cu dezvoltarea retelei de metrou, aceasta retea de cai ferate suburbane ar trebui sa fie o prioritate - si nu doar in Bucuresti. Si in zone gen Cluj, spre exemplu.
Ma raliez si il felicit pe Grigore, demonstratia lui e magistrala. A conceptualizat ceva care intuitiv intelege oricine are bun-simt: daca ai infrastructura feroviara de calitate, iti poti permite sa stai in suburbii, si presiunea pe centrul orasului scade. Asa iti poti permite, ca om mediu, sa vii intr-un oras foarte dezvoltat si sa lucrezi, fara sa platesti jumate de milion de euro pe o cosmelie in oras, sau o chirie cat o avere.
Dupa sau chiar in paralel cu dezvoltarea retelei de metrou, aceasta retea de cai ferate suburbane ar trebui sa fie o prioritate - si nu doar in Bucuresti. Si in zone gen Cluj, spre exemplu.
-
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
telvanni
Felicitari Grigore pentru postul de mai sus. Apreciez efortul depus (ai scris o gramada) sa spui anumite lucruri atat de pertinent. Ma bucur enorm cand descopar oameni asemanatori tie care stiu intr-adevar cu ce sa mananca "treburile astea".
Felicitari Grigore pentru postul de mai sus. Apreciez efortul depus (ai scris o gramada) sa spui anumite lucruri atat de pertinent. Ma bucur enorm cand descopar oameni asemanatori tie care stiu intr-adevar cu ce sa mananca "treburile astea".
- GAC
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
GAC
Vad ca s-a progresat ceva la hobanat. S-a armat pret de 2,5 hobane pe fiecare parte, deci in ritmul asta, daca un tronson are lungimea de 2,5 hobane, inseamna ca vom avea vreo 8-9 tronsoane spre titulescu si vreo 5 spre orhideea. Sper sa se mentina aceasta lungime de tronson, de 2,5 hobane.
In poza din reportaj, mi se pare ca unele predale puse pe hobanat sunt crapate. E oare asa, sau am vedenii?

Vad ca s-a progresat ceva la hobanat. S-a armat pret de 2,5 hobane pe fiecare parte, deci in ritmul asta, daca un tronson are lungimea de 2,5 hobane, inseamna ca vom avea vreo 8-9 tronsoane spre titulescu si vreo 5 spre orhideea. Sper sa se mentina aceasta lungime de tronson, de 2,5 hobane.
In poza din reportaj, mi se pare ca unele predale puse pe hobanat sunt crapate. E oare asa, sau am vedenii?
- Yannick
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
Yannick
Asta chiar este amuzanta , doar cine nu stie ce inseamna un proiect, de orice fel, poate sa gandeasca ca Ceausescu nu avea el asa intr-o dupa amiaza ce sa faca si ce sa vezi s-a apucat de proiectat un ditamai pasajul la Basarab. Ba mai mult aici inclin sa cred ca specialisti i-au prezentat lui Ceausescu proiectul si a fost refuzat de el. O problema majora a Bucurestiului pe care nimeni nu o semnealaza este aglomararea populatie in centru fata de alte orase cu care incercam sa ne comparam. Si va dau numai un exemplu care pleaca din perioada atat de draga mie si anume perioada interbelica. Bulevardul Magheru si Calea Victoriei versus Champs Elysse. Bulevardul Magheru - cladiri interbelice moderniste de 7 - 8 - 9 pana la 12 etaje cu cate 80 - 100 apartamente fiecare idem si pentru Calea VIctoriei, versus cladirile Hausmaniene din Paris cu cate 6 etaje si 30 - 40 de apartamente. Daca presupui ca media pentru fiecare apartament este de 2 persoane rezulta ca in Bucuresti intr-o cladire locuiesc aproximativ 160 - 200 de persoane pe cand in Paris sunt 60 - 80 de persoane, asta mai departe ne spune ca daca fiecare familiei are minim cate o masina inseamna 80 - 100 masini versus 30 - 40 de masini. Pai si atunci cum sa nu fie mai aglomerat centrul Bucurestiului decat in alte capitale europene din moment ce concetratia populatiei care locuieste in centru este mult mai mare ? Mai adaugati si faptul ca in centru sunt concetrate foarte multe instituti publice UNDE AR TREBUI SA SI FIE si cladiri de birouri ( desi aici va pot spune direct din domeniu ca numarul de metri patri de birouri nu este exagerat de mare in centru ) si o sa vedeti ca Bucurestiul este atipic fata de alte capitale Europene
jailor wrote:
Inca astept aici sa mi se prezinte celelalte variante luate in calcul la realizarea traversarii caii ferate in zona Basarab...asta ca sa cred ca macar s-au cautat si alte variante si nu s-au limitat la a scoate din sertar ideiile lui Ceausescu.
Asta chiar este amuzanta , doar cine nu stie ce inseamna un proiect, de orice fel, poate sa gandeasca ca Ceausescu nu avea el asa intr-o dupa amiaza ce sa faca si ce sa vezi s-a apucat de proiectat un ditamai pasajul la Basarab. Ba mai mult aici inclin sa cred ca specialisti i-au prezentat lui Ceausescu proiectul si a fost refuzat de el. O problema majora a Bucurestiului pe care nimeni nu o semnealaza este aglomararea populatie in centru fata de alte orase cu care incercam sa ne comparam. Si va dau numai un exemplu care pleaca din perioada atat de draga mie si anume perioada interbelica. Bulevardul Magheru si Calea Victoriei versus Champs Elysse. Bulevardul Magheru - cladiri interbelice moderniste de 7 - 8 - 9 pana la 12 etaje cu cate 80 - 100 apartamente fiecare idem si pentru Calea VIctoriei, versus cladirile Hausmaniene din Paris cu cate 6 etaje si 30 - 40 de apartamente. Daca presupui ca media pentru fiecare apartament este de 2 persoane rezulta ca in Bucuresti intr-o cladire locuiesc aproximativ 160 - 200 de persoane pe cand in Paris sunt 60 - 80 de persoane, asta mai departe ne spune ca daca fiecare familiei are minim cate o masina inseamna 80 - 100 masini versus 30 - 40 de masini. Pai si atunci cum sa nu fie mai aglomerat centrul Bucurestiului decat in alte capitale europene din moment ce concetratia populatiei care locuieste in centru este mult mai mare ? Mai adaugati si faptul ca in centru sunt concetrate foarte multe instituti publice UNDE AR TREBUI SA SI FIE si cladiri de birouri ( desi aici va pot spune direct din domeniu ca numarul de metri patri de birouri nu este exagerat de mare in centru ) si o sa vedeti ca Bucurestiul este atipic fata de alte capitale Europene
- Grigore
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
Grigore
Ai inteles perfect tot ce am explicat eu
Cheia sta in cuvantul actual Tu gandesti totul numai acum, cand situatia este proasta. Ce se-ntampla in teoria ta - ca si tu, tot o teorie ai - peste 10-20 de ani, cand populatia Bucurestiului se dubleaza? Hai, fii inteligent si da-ne solutii...
Eu nu stiu pe ce planeta locuiesti tu, dar pe planeta unde sunt eu si cu Pasajul Basarab, Romania nu gaseste sume mult mai mici, precum 30-50 de milioane de EUR pentru a rezolva probleme mult mai presante, precum constructii de autostrazi, finalizari de cai ferate etc. Pe de alta parte 2 miliarde de euro nu ca nu este mult, este o suma URIASA, care reprezinta un efort si pentru tarile mari. Pentru Romania 2 miliarde euro inseamna 6% din bugetul anual! Cand ai disponibile astfel de sume construiesti, nu darami.
Oricum, am inteles, tu esti dintre cei care cred ca apocalipsa vine in 21.12.2012, deci ce ne priveste pe noi ce-o sa fie in 2030, ca oricum n-o sa mai fim pe-aici.
Cum zice fancezu': I rest my case.
jailor wrote:
Eu accept ca teoria spune intr-un fel, insa practica ne arata ca Gara de nord este supra dimensionata pentru traficul ei actual si in timp ce alte 8 gari stau degeaba in Bucresti mie imi intra toate trenurile in centru.
Ai inteles perfect tot ce am explicat eu





jailor wrote:
Cat depsre bani...2 miliarde de euro nu e asa mult... Pasajul s-a facut in 10 ani asta inseamanca daca se alocau anual 200 de milioane in acelasi timp se muta gara si trecea masina si tramvaiul prin fata ei catre Grozavesti si mai ramaneam si nu niste 20 de hectare de pamant care se puteau vinde la 1000 de euro metrul patrat si aveam 200 de milioane de euro doar din teren, dar se mai construia pe el si mai aveam niste bani la buget 4ever fie din firmele de acolo, fie din locuinte.





Oricum, am inteles, tu esti dintre cei care cred ca apocalipsa vine in 21.12.2012, deci ce ne priveste pe noi ce-o sa fie in 2030, ca oricum n-o sa mai fim pe-aici.
Cum zice fancezu': I rest my case.

- George
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
George
@Yannick: Cu totul atipic, dar asta are de-a face si cu urgia nationalizarilor comuniste (nu mai vorbesc de demolarile de mai tarziu). Tot ce inseamna case prin actuala zona centrala, adica tot ce era cat de cat mai de luat in seama, a fost nationalizat, luat cu japca, acolo au fost adusi muncitori cu chirie, ceea ce inseamna ca multe case din centru au devenit locuinte sociale, de necesitate. De aici si degradarea lor incredibila si credinta comuna ca sunt niste maghernite care trebuie demolate. Bineinteles, nu vorbim de Aviatorilor si Primaverii, pe alea le-a luat nomenclatura. Unele sunt si azi pe la APPS, desi va dati seama ca statul n-a pus acolo nicio caramida...
Daca s-ar fi urmat un curs firesc de dezvoltare urbana, aceste case, ramase adevaratilor proprietari, ar fi devenit treptat, multe dintre ele, birouri si spatii comerciale, tendinta fiind de a parasi centrul, prea scump si destinat preponderent locuirii diurne, catre periferii mai elegante, mai linistite. S-ar fi construit probabil si cartiere de blocuri, dar nu atat de inghesuite (avem o densitate pe km patrat incredibila, iar in sectorul 6, de ex., printre blocurile epocii lui Dej a mai tot bagat si Ceasca umpluturi), si ar fi aparut si cartiere rezidentiale. O dezvoltare a orasului pe o suprafata mai intinsa ar fi facut necesara, fara discutii, si o dezvoltare pe masura a sistemelor de transport public si a retelei de sosele catre periferie, inclusiv trenuri suburbane. By the way, reteaua cailor ferate, in liniile ei esentiale, a fost configurata pana in 48. Regii Romaniei au dat o atentie deosebita caii ferate, in primul rand Carol I, caruia ar trebui sa-i multumim ca a vazut cu cateva decenii in avans.(fara a nega si ce au facut comunistii in domeniu, nu se compara cu bataia de joc de acum).
De aceea, intr-adevar, Bucurestiul e total atipic si pt. toate aceste rupturi masive de sistem, toate aceste mutatii sociale care se reflecta in mod durabil in cum arata orasul, cine si cum il locuieste. "Bucurestiul ca o prada" nu a inceput de ieri, de azi, ci de cand au venit rusii, si mai ales prin anii 50 ("imi place casa ta - pleaca de aici")
@jailor: pana una alta, gara e acolo unde e, nici in centru (cum vrei noi), nici la periferie (cum vreti voi). sa o lasam acolo, sa o modernizam sa arate decent, si sa oferim intai retele de cai ferate civilizate, inainte ca oamenii sa vada din nou o optiune in transportul feroviar. De acord?
@Yannick: Cu totul atipic, dar asta are de-a face si cu urgia nationalizarilor comuniste (nu mai vorbesc de demolarile de mai tarziu). Tot ce inseamna case prin actuala zona centrala, adica tot ce era cat de cat mai de luat in seama, a fost nationalizat, luat cu japca, acolo au fost adusi muncitori cu chirie, ceea ce inseamna ca multe case din centru au devenit locuinte sociale, de necesitate. De aici si degradarea lor incredibila si credinta comuna ca sunt niste maghernite care trebuie demolate. Bineinteles, nu vorbim de Aviatorilor si Primaverii, pe alea le-a luat nomenclatura. Unele sunt si azi pe la APPS, desi va dati seama ca statul n-a pus acolo nicio caramida...
Daca s-ar fi urmat un curs firesc de dezvoltare urbana, aceste case, ramase adevaratilor proprietari, ar fi devenit treptat, multe dintre ele, birouri si spatii comerciale, tendinta fiind de a parasi centrul, prea scump si destinat preponderent locuirii diurne, catre periferii mai elegante, mai linistite. S-ar fi construit probabil si cartiere de blocuri, dar nu atat de inghesuite (avem o densitate pe km patrat incredibila, iar in sectorul 6, de ex., printre blocurile epocii lui Dej a mai tot bagat si Ceasca umpluturi), si ar fi aparut si cartiere rezidentiale. O dezvoltare a orasului pe o suprafata mai intinsa ar fi facut necesara, fara discutii, si o dezvoltare pe masura a sistemelor de transport public si a retelei de sosele catre periferie, inclusiv trenuri suburbane. By the way, reteaua cailor ferate, in liniile ei esentiale, a fost configurata pana in 48. Regii Romaniei au dat o atentie deosebita caii ferate, in primul rand Carol I, caruia ar trebui sa-i multumim ca a vazut cu cateva decenii in avans.(fara a nega si ce au facut comunistii in domeniu, nu se compara cu bataia de joc de acum).
De aceea, intr-adevar, Bucurestiul e total atipic si pt. toate aceste rupturi masive de sistem, toate aceste mutatii sociale care se reflecta in mod durabil in cum arata orasul, cine si cum il locuieste. "Bucurestiul ca o prada" nu a inceput de ieri, de azi, ci de cand au venit rusii, si mai ales prin anii 50 ("imi place casa ta - pleaca de aici")
@jailor: pana una alta, gara e acolo unde e, nici in centru (cum vrei noi), nici la periferie (cum vreti voi). sa o lasam acolo, sa o modernizam sa arate decent, si sa oferim intai retele de cai ferate civilizate, inainte ca oamenii sa vada din nou o optiune in transportul feroviar. De acord?
- Yannick
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
Yannick
@George Partial de acord cu tine, eu unul locuiesc intr-unul din imobilele moderniste din perioada interbelica, si iti pot spune ca locuiesc aici nu datorita faptului ca bunici mei erau muncitori socialisti ci erau chiar capitalisti in perioada cand s-a construit respectivul bloc, si ca sa continui mai sunt cel putin 4- 5 famili in bloc la a 3 a 4 generatie , in plus iti pot spune ca intr-adevar casele au fost nationalizate dar nu neaparat locatari au fost dati afara. Multi dinte cei care locuiesc acum in bloc sunt oameni tineri care ori si-au dorit un apartament intr-un bloc reprezentativ, ori au cumparat apartamentele ca si investitie si acum sunt inchiriate atat pentru firme cat si pentru locuinte.
@George Partial de acord cu tine, eu unul locuiesc intr-unul din imobilele moderniste din perioada interbelica, si iti pot spune ca locuiesc aici nu datorita faptului ca bunici mei erau muncitori socialisti ci erau chiar capitalisti in perioada cand s-a construit respectivul bloc, si ca sa continui mai sunt cel putin 4- 5 famili in bloc la a 3 a 4 generatie , in plus iti pot spune ca intr-adevar casele au fost nationalizate dar nu neaparat locatari au fost dati afara. Multi dinte cei care locuiesc acum in bloc sunt oameni tineri care ori si-au dorit un apartament intr-un bloc reprezentativ, ori au cumparat apartamentele ca si investitie si acum sunt inchiriate atat pentru firme cat si pentru locuinte.
- darknight
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
darknight
Se lucreaza si azi la predale.......
Se lucreaza si azi la predale.......
- Yannick
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
Yannick
Asa si? ce vrei sa imi demonsttrezi prin asta? ca aria Parisului e mai mare?
jailor wrote:Yannick wrote:jailor wrote:
Inca astept aici sa mi se prezinte celelalte variante luate in calcul la realizarea traversarii caii ferate in zona Basarab...asta ca sa cred ca macar s-au cautat si alte variante si nu s-au limitat la a scoate din sertar ideiile lui Ceausescu.
Pai si atunci cum sa nu fie mai aglomerat centrul Bucurestiului decat in alte capitale europene din moment ce concetratia populatiei care locuieste in centru este mult mai mare ?
Parisul are densitate 25.000 locuitori/km partat
Bucurestiul are 8000 locuitori.km patrat
Asa si? ce vrei sa imi demonsttrezi prin asta? ca aria Parisului e mai mare?
- darknight
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
darknight
Discutam si noi ceva la subiect? Sau scriem nu mai off?
....de la un timp nici nu mai citesc topicul ca vad ca scrieti numai aiurea....
Discutam si noi ceva la subiect? Sau scriem nu mai off?


- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
Utilizator anonim
Revenind la subiect...
Revenind la subiect...
IMG_0486.JPG (266.27 KB; downloaded 3322 times)
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
Dominatrix
Eu nu cred ca discutia asta e off-topic fiindca e legata strans de utilitatea (sau nu) a Pasajului Basarab.
Cat despre pozitionarea Garii de Nord si marimea ei, reciteste cu atentie ce s-a scris in paginile anterioare despre subiect (inclusiv problema factorului de excentricitate care e aproape triplu in Bucuresti fata de Paris), si pe urma daca vrei, luand in considerare si politica europeana in domeniul transportului feroviar, poti veni cu argumente pertinente de ce Gara de Nord e prea mare si de ce ar trebui sa o micsoram avand in vedere cresterea prognozata a populatiei in Bucuresti la orizontul de 15 - 20 de ani.
Eu nu cred ca discutia asta e off-topic fiindca e legata strans de utilitatea (sau nu) a Pasajului Basarab.
jailor wrote:De fapt, tu vrei sa spui ca Parisul e mai aglomerat ca Bucurestiul, nu-i asa? Adevarat, dar cat de densa e reteaua de metrou din Paris si cat de densa e cea din Bucuresti? Care este lungimea interstatiei de metrou la Paris si care e la Bucuresti? La ce intervale de urmarire circula metroul la Paris si la ce interval de urmarire circula la Bucuresti? Cate trenuri suburbane are Parisul si cate are Bucurestiul? La aceste aspecte te-ai gandit?
Parisul are densitate 25.000 locuitori/km partat
Bucurestiul are 8000 locuitori.km patrat
Cat despre pozitionarea Garii de Nord si marimea ei, reciteste cu atentie ce s-a scris in paginile anterioare despre subiect (inclusiv problema factorului de excentricitate care e aproape triplu in Bucuresti fata de Paris), si pe urma daca vrei, luand in considerare si politica europeana in domeniul transportului feroviar, poti veni cu argumente pertinente de ce Gara de Nord e prea mare si de ce ar trebui sa o micsoram avand in vedere cresterea prognozata a populatiei in Bucuresti la orizontul de 15 - 20 de ani.
-
- rails
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
rails
Postarile kilometrice au legatura cu evolutia lucrarilor la pasaj, sau ma apuc sa le citesc degeaba ?
Postarile kilometrice au legatura cu evolutia lucrarilor la pasaj, sau ma apuc sa le citesc degeaba ?
- darknight
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 2)
darknight
...Ne intereseaza daca e util sau nu pasajul cand sa facut deja
.Cam asta e acolo ...si ceva cu Parisul ,habar nu am ce legatura are .....
.Nu stau sa citesc tot .....



📖 Pagination options