Topic: Știri, noutăți, perspective
679 posts, 252519 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Costin
Ultima stire, referitoare la A3, tronsonul Brasov - Bors, a fost mutata in topicul corespunzator. Va rugam pe viitor sa verificati daca nu exista deja subforum / topic dedicat mesajului pe care vreti sa il postati. Multumim.
Ultima stire, referitoare la A3, tronsonul Brasov - Bors, a fost mutata in topicul corespunzator. Va rugam pe viitor sa verificati daca nu exista deja subforum / topic dedicat mesajului pe care vreti sa il postati. Multumim.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Victor92
Japonezii, chinezii, spaniolii şi românii se bat pentru cel mai mare proiect din România de după revoluţie, afacerea de jumătate de miliard de euro
CNAIR anunţă, marţi, că au fost depuse două oferte pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, valoarea proiectului fiind de peste două miliarde de lei, cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani.
Ofertele au fost depuse de către Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) şi Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
Contractul, în valoare de 2.025.494.965 lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de nouă ani şi jumătate (114 luni). Astfel, un an şi jumătate (18 luni) este alocat proiectării, trei ani (36 de luni) execuţiei lucrărilor, iar perioada de garanţie va fi de minim cinci ani (60 de luni), potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km, cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin.
Ofertelor aferente obiectivului “Proiectare şi execuţie Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” au putut fi depuse în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) până luni.
Sistemul de suspendare al podului cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încat să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".
Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940. Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
Sursa: http://www.gandul.info/stiri/japonezii-...o-16702877
Japonezii, chinezii, spaniolii şi românii se bat pentru cel mai mare proiect din România de după revoluţie, afacerea de jumătate de miliard de euro
CNAIR anunţă, marţi, că au fost depuse două oferte pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, valoarea proiectului fiind de peste două miliarde de lei, cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani.
Ofertele au fost depuse de către Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) şi Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
Contractul, în valoare de 2.025.494.965 lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de nouă ani şi jumătate (114 luni). Astfel, un an şi jumătate (18 luni) este alocat proiectării, trei ani (36 de luni) execuţiei lucrărilor, iar perioada de garanţie va fi de minim cinci ani (60 de luni), potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km, cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin.
Ofertelor aferente obiectivului “Proiectare şi execuţie Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” au putut fi depuse în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) până luni.
Sistemul de suspendare al podului cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încat să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".
Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940. Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
Sursa: http://www.gandul.info/stiri/japonezii-...o-16702877
- drbm
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
drbm
https://www.agerpres.ro/economie/2017/0...e-16-35-08
Lucrările de întreținere a căilor de rulare pe podul de la Cernavodă au fost finalizate, circulația desfășurându-se în condiții optime, fără restricții, în timp ce pe podul de la Fetești se lucrează în continuare, informează, joi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Conform sursei citate, lucrările pe podul de la Fetești se prelungesc până săptămâna viitoare, în funcție de condițiile meteorologice. Lucrările se vor executa de luni până joi, iar în weekend circulația se va desfășura fără restricții.
"Având în vedere scăderea valorilor de trafic, aceste lucrări vor fi executate pe timp de zi, iar circulația rutieră se va desfășura pe o bandă pe sens, pe sectoarele respective de drum. Reamintim că, inițial, aceste lucrări erau programate în luna iulie, dar ele au fost amânate din cauza traficului intens specific sezonului estival. Facem apel la conducătorii auto care tranzitează zona să înțeleagă importanța efectuării acestor lucrări și să respecte semnalizările rutiere temporare", afirmă CNAIR.
Informații suplimentare privind starea rețelei de drumuri naționale pot fi obținute de la Dispeceratul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii sau de pe pagina sa de Facebook.
AGERPRES/(AS — autor: Cătălin Trandafir, editor: Oana Tilică, editor online: Andreea Lăzăroiu)
https://www.agerpres.ro/economie/2017/0...e-16-35-08
Lucrările de întreținere a căilor de rulare pe podul de la Cernavodă au fost finalizate, circulația desfășurându-se în condiții optime, fără restricții, în timp ce pe podul de la Fetești se lucrează în continuare, informează, joi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Conform sursei citate, lucrările pe podul de la Fetești se prelungesc până săptămâna viitoare, în funcție de condițiile meteorologice. Lucrările se vor executa de luni până joi, iar în weekend circulația se va desfășura fără restricții.
"Având în vedere scăderea valorilor de trafic, aceste lucrări vor fi executate pe timp de zi, iar circulația rutieră se va desfășura pe o bandă pe sens, pe sectoarele respective de drum. Reamintim că, inițial, aceste lucrări erau programate în luna iulie, dar ele au fost amânate din cauza traficului intens specific sezonului estival. Facem apel la conducătorii auto care tranzitează zona să înțeleagă importanța efectuării acestor lucrări și să respecte semnalizările rutiere temporare", afirmă CNAIR.
Informații suplimentare privind starea rețelei de drumuri naționale pot fi obținute de la Dispeceratul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii sau de pe pagina sa de Facebook.
AGERPRES/(AS — autor: Cătălin Trandafir, editor: Oana Tilică, editor online: Andreea Lăzăroiu)
- drbm
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
drbm
10 Oct 2017 CNAIR
Astăzi s-a încheiat termenul limită de depunere a ofertelor pentru atribuirea prin achiziție publică a contractului destinat lărgirii la 4 benzi a DN 7, între localitățile Bâldana și Titu (km 30+950 - 52+350).
Pentru acest contract, care prevede proiectarea și execuția unor lucrări de modernizare, au fost depuse 7 oferte:
1. Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA - Copisa Construcții SRL
2. Asocierea Delta Antrepriza de Construcții și Montaj 93 SA - Aleandri SpA - Luca Way SRL
3. Asocierea Dimar SRL - Europea 92 SpA
4. Asocierea Euro Construct Trading 98 SRL - Artera Blue SRL
5. Asocierea Pezzella Raffaele Filiala București SRL - La Rocca Societa Cooperativa - TR Costruzioni SRL - Costruzioni Generali Sud SRL - Monti Consult SRL - Global Service Proiect SRL
6. Porr Construct SRL
7. Tirrena Scavi SpA
Contractul este unul de tip FIDIC Galben și are o valoare estimată de 210,627,629 lei, fără TVA.
Durata contractului este de 84 de luni din care 4 luni proiectare, 20 luni execuție și minim 60 luni perioada de garanție a lucrărilor.
Garanția poate fi extinsă la 84 luni, în funcție de ofertanta din cadrul factorilor de evaluare.
Informații suplimentare:
Sectorul de drum Bâldana-Titu este cuprins în Master Planul General de Transport și face parte dintr-un proiect mai complex de modernizare a infrastructurii rutiere, pe ruta București – Sinaia.
Lărgirea la 4 benzi a DN 7, între localitățile Bâldana și Titu, a fost solicitată inclusiv de marii operatori economici din județul Dâmbovița, care doresc o legătură rutieră modernizată cu municipiul București.
Se prevede ca sumele pentru modernizarea acestui segment de drum național, să fie asigurate din POIM 2014-2020.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comu...4-benzi-dn
10 Oct 2017 CNAIR
Astăzi s-a încheiat termenul limită de depunere a ofertelor pentru atribuirea prin achiziție publică a contractului destinat lărgirii la 4 benzi a DN 7, între localitățile Bâldana și Titu (km 30+950 - 52+350).
Pentru acest contract, care prevede proiectarea și execuția unor lucrări de modernizare, au fost depuse 7 oferte:
1. Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA - Copisa Construcții SRL
2. Asocierea Delta Antrepriza de Construcții și Montaj 93 SA - Aleandri SpA - Luca Way SRL
3. Asocierea Dimar SRL - Europea 92 SpA
4. Asocierea Euro Construct Trading 98 SRL - Artera Blue SRL
5. Asocierea Pezzella Raffaele Filiala București SRL - La Rocca Societa Cooperativa - TR Costruzioni SRL - Costruzioni Generali Sud SRL - Monti Consult SRL - Global Service Proiect SRL
6. Porr Construct SRL
7. Tirrena Scavi SpA
Contractul este unul de tip FIDIC Galben și are o valoare estimată de 210,627,629 lei, fără TVA.
Durata contractului este de 84 de luni din care 4 luni proiectare, 20 luni execuție și minim 60 luni perioada de garanție a lucrărilor.
Garanția poate fi extinsă la 84 luni, în funcție de ofertanta din cadrul factorilor de evaluare.
Informații suplimentare:
Sectorul de drum Bâldana-Titu este cuprins în Master Planul General de Transport și face parte dintr-un proiect mai complex de modernizare a infrastructurii rutiere, pe ruta București – Sinaia.
Lărgirea la 4 benzi a DN 7, între localitățile Bâldana și Titu, a fost solicitată inclusiv de marii operatori economici din județul Dâmbovița, care doresc o legătură rutieră modernizată cu municipiul București.
Se prevede ca sumele pentru modernizarea acestui segment de drum național, să fie asigurate din POIM 2014-2020.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comu...4-benzi-dn
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
shoppy
Super, pod nou pesta Dambovita la Lunguletu, si trebuie sa faca ceva si la canalul de irigatii de la iesirea din Slobozia Moara, zici ca este trambulina acolo, mai sunt si alte poduri peste canale de irigatii si rambleuri ce trebuiesc executate.
Super, pod nou pesta Dambovita la Lunguletu, si trebuie sa faca ceva si la canalul de irigatii de la iesirea din Slobozia Moara, zici ca este trambulina acolo, mai sunt si alte poduri peste canale de irigatii si rambleuri ce trebuiesc executate.
- alliens
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
alliens
Totusi care e lagatura dintre traseul Bucuresti-Sinaia si largirea sectiunii Baldana - Titu?
Ca sa nu zic ca poate era mai bine sa largeasca la 4 benzi DJ 701 (daca e posibil)
Totusi care e lagatura dintre traseul Bucuresti-Sinaia si largirea sectiunii Baldana - Titu?
Ca sa nu zic ca poate era mai bine sa largeasca la 4 benzi DJ 701 (daca e posibil)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
GPS
Pentru ca s-a vorbit pe aici despre culorile drumurilor, am găsit o imagine care cred ca o sa ajute.
Personal am văzut toate tipurile de indicator, cu excepția celor pentru "drumuri vicinale" și "drumuri de exploatare".
Pentru ca s-a vorbit pe aici despre culorile drumurilor, am găsit o imagine care cred ca o sa ajute.
Personal am văzut toate tipurile de indicator, cu excepția celor pentru "drumuri vicinale" și "drumuri de exploatare".
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
TibiV
Este absolut enervant ca nu avem topic dedicat centurilor rutiere "in general".
Si nici la nivel judetean...
Desi, trebuie sa recunoastem, pe forum nu prea s-a vorbit despre centuriin exteriorul DNCB
Asa ca pun postarea aici, desi ar trebui sa aiba o "vizibilitate" mult mai buna.
Crede cineva ca centura Mihailesti are o importanta "judeteana", fiind deci "cu impact nesemnificativ" pentru Bucuresti ?!?!...
Comunicat de presa CNAIR
Este absolut enervant ca nu avem topic dedicat centurilor rutiere "in general".
Si nici la nivel judetean...
Desi, trebuie sa recunoastem, pe forum nu prea s-a vorbit despre centuriin exteriorul DNCB
Asa ca pun postarea aici, desi ar trebui sa aiba o "vizibilitate" mult mai buna.
Crede cineva ca centura Mihailesti are o importanta "judeteana", fiind deci "cu impact nesemnificativ" pentru Bucuresti ?!?!...
Comunicat de presa CNAIR
Construcția variantei de Ocolire Mihăilești
08 Ian 2018
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. în calitate de Autoritate Contractantă/Beneficiar, pe de o parte și S.C. ALPHACONSULT & ENGINEERING S.R.L., în calitate de Prestator, au încheiat în data de 28.12.2017, Contractul de Servicii ”Completarea Studiului de Fezabilitate pentru ”Construcția Variantei de Ocolire Mihăilești” și Elaborarea Documentației Suport pentru Cererea de Finanțare”, nr. 101237.
Obiectul Contractului de Servicii îl reprezintă completarea Studiului de Fezabilitate existent în conformitate cu H.G. nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, cu modificări și completări ulterioare, precum și legislația în vigoare ce reglementează pregătirea documentației necesare în vederea transmiterii aplicației de co-finanțare din Fonduri Structurale, de a acorda asistență Beneficiarului în vederea pregătirii aplicației de finanțare până la obținerea aprobării finanțării nerambursabile din partea AM-POIM/DGOIT/JASPERS/CE, de a furniza toate documentele necesare cu privire la solicitările de clarificare asupra documentației elaborate de Prestator, pe baza căreia se va elabora cererea de finanțare pentru proiectul ”Construcția Variantei de Ocolire Mihăilești”.
De asemenea, Prestatorul se va asigura că implementarea acestui contract va furniza un proiect cu suficientă ”pregătire matură” din punct de vedere financiar, social, economic și tehnic, bine fundamentat, cu privire la necesitatea și oportunitatea investiției și selectării în vederea obținerii co-finanțării nerambursabile din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Prestatorul va îndeplini serviciile stabilite în prezentul Contract, în condițiile și termenele prevăzute, în conformitate cu cerințele menționate în Caietul de Sarcini.
Valoare Contractului de Servicii este de 30.000,00 lei, fără TVA, la care se adaugă TVA conform prevederilor legale.
Durata Contractului de Servicii este de 4 luni de la Data de Începere a Contractului, adică de la data semnării sale de către ultima parte.
Proiect co-finanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.
Date de contact:
STEFAN IONITA, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.
- andrei11
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
TibiV
Traseul se vede deja din satelit: https://www.google.ro/maps/@44.3127427,25.9072972,2260m/data=!3m1!1e3
Comunicatul spune ca vor sa bage centura Mihailesti pe finantare europeana. Initial era pe bugetul de stat.
Traseul se vede deja din satelit: https://www.google.ro/maps/@44.3127427,25.9072972,2260m/data=!3m1!1e3
Comunicatul spune ca vor sa bage centura Mihailesti pe finantare europeana. Initial era pe bugetul de stat.
- t530
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
t530
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in ... a-zero.htm
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in ... a-zero.htm
Compania de Drumuri arunca in aer Autostrada A8 Iasi - Targu Mures: A reziliat revizuirea SF-ului pe singurul segment contractat, dupa ce l-a tinut suspendat un an. Totul se reia de la ZERO
Contractul pentru revizuirea SF-ului pe tronsonul Tg. Mures - Sovata - Ditrau (96 km), primul pas practic pentru demararea realizarii autostrazii A8 de la Tg. Mures la Iasi, a fost reziliat de catre Compania de Autostrazi. Contractul, semnat in 2015, a fost suspendat de aproape un an dupa un raport al Curtii de Conturi ce a ajuns si pe masa DNA. Compania de Drumuri insa nu a fost in stare sa justifice de ce e nevoie de refacerea studiilor pentru cea mai complicata autostrada pe care Romania o va construi - noi reglementari, noi normative, un studiu geotehnic cuprinzator fata de ce a fost realizat in trecut - si a pus pur si simplu "pe hold" contractul. Acum, odata reziliat, totul va fi luat de la ZERO.
Compania de Autostrazi a decis sa rezilieze contractul suspendat pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru sectorul de 96 de km dintre Ditrau si Targu Mures, parte din autostrada A8 Targu Mures - Iasi, dupa ce initial ar fi transmis antreprenorului ca va fi deblocata situatia, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate situatiei.
Asociatia Pro Infrastructura (API) confirma si ea informatia si a reactionat virulent: "Prin aceasta decizie catastrofala, la 159 de ani de la Mica Unire, in anul Centenarului Marii Uniri, CNAIR condamna Moldova la subdezvoltare si izolare".
"Aceasta reziliere amana cu ani de zile implementarea autostrazii, iar lansarea unor licitatii de proiectare si executie pe studiile din 2010 nu ar face decat sa puna cruce Autostrazii A8", avertizeaza API.
Contractul pentru revizuirea SF-ului pe sectiunea Ditrau - Targu Mures a fost semnat in mai 2015 cu asocierea AECOM INGENIERIA SRL - CONSITRANS SRL - SEARCH CORPORATION SRL pentru 22.713.614,42 RON fara TVA (aprox. 5 mil. euro).
Initial contractul a fost suspendat 12 luni pentru ca NU a existat finantare. In octombrie 2016 Compania de Drumuri anunta ca ridica suspendarea contractului.
Cum s-a blocat revizuirea SF-ului pe Ditrau - Targu Mures. De ce era nevoie de refacerea documentatiilor
Lucrurile s-au blocat din nou insa la inceput de 2017 cand CNAIR a decis sa suspende din nou contractul. Motivul? Un raport al Curtii de Conturi punea sub semnul intrebarii necesitatea revizuirii SF-ului, in conditiile in care un studiu de fezabilitate fusese realizat in 2010 pe circa 700.000 de euro (!). Raportul a ajuns pe masa DNA, iar CNAIR a blocat tot procesul, fara a merge inainte si sa explice de ce e nevoie revizuirea SF-ului.
"Inspectorii Curtii de Conturi nu sunt experti in dezvoltare de infrastructura rutiera. Tot ce trebuia sa faca CNAIR era sa le dea (intr-o forma detaliata) explicatia [...]: "Nu scoatem la licitatie acelasi lucru - e vorba de un nivel de detaliu cu totul diferit, spre exemplu daca in studiul din 2011 s-au facut 100 de foraje geotehnice pe cei 100km, in noul studiu se vor face peste 1000, asa cum e necesar la o lucrare asa complexa, pentru a face proiectarea apoi la modul serios".
CNAIR trebuia sa ofere explicatiile tehnice. Din incompetenta bine-cunoscuta CNAIR nu a fost capabil sa explice acest lucru, ba mai mult a luat pozitia ghiocel ca de obicei si contractul a ramas suspendat pentru ca "valeleu! a venit Curtea, opriti tot!", explica in intr-un articol recent Catalin Drula, deputat USR membru in Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor. (Detalii aici )
In plus, compania care a realizat si studiul din 2010 pe cei circa 3.3 milioane de lei - Search Corporation , acum implicata si in noul contract de revizuire a SF-ului - a transmis CNAIR disponibilitatea de a renunta la aceasta suma din totalul noului contract, numai sa fie deblocat proiectul, sa nu existe discutii ca s-ar produce vreun prejudiciu, iar revizuirea SF-ului sa poata demara.
Asociatia Pro Infrastructura: Anul 2018, cu o incarcatura istorica deosebita, va fi inca un an pierdut pentru Autostrada A8!
Acum, odata cu rezilierea acestui singur contract semnat, lucrurile pe Autostrada A8 Targu Mures - Iasi vor fi reluate de la ZERO, intr-un moment in care presiunea publica pe acest proiect este mai mare ca niciodata.
"Nevoia stringenta a unei autostrazi care sa lege Moldova de Transilvania (si mai departe de Europa) a ajuns unul dintre cele mai mediatizate subiecte datorita societatii civile tot mai implicate. In urma conferintelor si dezbaterilor publice, a reportajelor si interviurilor din presa, a deplasarilor in teren si a investigatiilor ONG-urilor de mediu si a tuturor activitatilor intreprinse de cei care isi doresc cu sinceritate aceasta autostrada, actiunile autoritatilor la nivel politic au inceput sa se vada, lansand chiar un proiect de lege care sustine investitia", scrie Asociatia Pro Infrastructura.
"Toti actorii implicati au cerut CNAIR sa ridice suspendarea contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate (SF) pe sectiunea Targu Mures-Ditrau si sa lanseze licitatiile de actualizare SF pentru segmentele Ditrau-Targu Neamt si Targu Neamt-Iasi-Ungheni. Fara acesti pasi critici nu se poate obtine Acordul de Mediu (AM). Fara AM nu se poate emite Autorizatia de Construire (AC), deci nu se pot incepe lucrarile in teren", scrie API.
ONG-ul care monitorizeaza proiectele de infrastructura scrie ca CNAIR va fi astfel nevoita sa relanseze licitatia pentru completarea acestui studiu.
"Anul 2018, cu o incarcatura istorica deosebita, va fi inca un an pierdut pentru Autostrada A8! Mai mult, proiectantul (Search Corporation) al carui contract tocmai a fost reziliat poate cere despagubiri in instanta (cu sanse foarte mari de reusita), daune care vor fi platite tot de romani!", potrivit Pro Infrastructura.
"Teama nejustificata in urma controalelor Curtii de Conturi si DNA (in urma carora CNAIR a decis suspendarea, pentru mai mult de 12 luni, a contractului proaspat reziliat), fuga de raspundere si incompetenta sunt principalele trasaturi ale conducerii CNAIR. Prin deciziile pe care le iau, ei pun pe primul loc linistea proprie si siguranta salariilor pe care le primesc din bani publici, iar interesul national nu exista pentru ei", mai subliniaza API.
"Solicitam oficialilor din Ministerul Transporturilor Romania sa demita de urgenta conducerea CNAIR care, in ultimul an, a batut toate recordurile de incompetenta, fuga de raspundere si subminare a dezvoltarii economice", mai reactioneaza ONG-ul din domeniul infrastructurii.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
andrei11
Iași - Tg. Mureș ? Oricum nu era printre priorități...Anul 2100 ?
Iași - Tg. Mureș ? Oricum nu era printre priorități...Anul 2100 ?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere
•
Choose destination