Topic: Accidente / incidente
5211 posts, 1491213 views
📖 Pagination options
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Cezar210
Ar fi ajutat aceste sisteme în acest caz? 239 a virat foarte brusc și din scurt, iar senzorul l-ar fi detectat pe 3851 prea târziu. Poate în alte situații ar ajuta (de exemplu coliziunile din spate), dar aici, ma îndoiesc..
Ar fi ajutat aceste sisteme în acest caz? 239 a virat foarte brusc și din scurt, iar senzorul l-ar fi detectat pe 3851 prea târziu. Poate în alte situații ar ajuta (de exemplu coliziunile din spate), dar aici, ma îndoiesc..
- alexandru_gr
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
1689
Minimul necesar ar fi o semnalizare functionala a pozitiei macazului, indiferent ca acesta e actionat manual, electric sau automat.
Cele citeva secunde in care vatmanul se concentreaza sa vada pe ce directie e macazul cind tramvaiul e in miscare pot fi critice in a evita un accident cu un vehicul are nu respecta prioritatea la schimbarea de directie / forteaza culoarea semaforului etc.
Un pic exagerat, dar e ca si cum un sofer de autoturism ar trebui sa se uite la roti daca urmeaza directia de viraj cind manevreaza volanul…
Am spus ceva mai devreme, impactul a fost extrem de violent si V3A-ul avea viteza (de ce si ce viteza avea, aici ramine ca BPR - probabil si AFR (?) - sa stabileasca).
Nici nu vreau sa ma gindesc ce s-ar fi intimplat daca accidentul acesta se petrecea intre doua V3A-uri - macar Imperio a avut suficiente elemente care sa mai preia din soc. Daca ne aducem aminte de accidentul de la Pieptanari de acum citiva ani, atit unghiul de impact cit si viteza au fost mai mici si cu toate astea urmarile au fost destul de grave.
Chiar daca investigatiile vor conduce la concluzia ca a fost o eroare umana, eu ramin la opinia ca si *TB poarta o parte de responsabilitate pentru ca nu intretine si modernizeaza macazurile din retea si semaforizarea asociata.
Chiar presupunind ca toate incidentele recente au fost cauzate de erori umane, *TB are obligatia de a investiga astfel de evenimente si de a dezvolta si implementa masuri corective (si acestea nu trebuie sa insemne noi norme de exploatare unde sa reduca la pas viteza de circulatie, ca doar sintem in secolul XXI…).
Sint mult prea multe incidente in care sint implicate tramvaiele intre ele in ultima vreme, sa nu ajungem la situatia in care opinia publica se lasa manipulata de frecventa acestora si sa sustina desfiintarea tramvaiului…
Minimul necesar ar fi o semnalizare functionala a pozitiei macazului, indiferent ca acesta e actionat manual, electric sau automat.
Cele citeva secunde in care vatmanul se concentreaza sa vada pe ce directie e macazul cind tramvaiul e in miscare pot fi critice in a evita un accident cu un vehicul are nu respecta prioritatea la schimbarea de directie / forteaza culoarea semaforului etc.
Un pic exagerat, dar e ca si cum un sofer de autoturism ar trebui sa se uite la roti daca urmeaza directia de viraj cind manevreaza volanul…
Am spus ceva mai devreme, impactul a fost extrem de violent si V3A-ul avea viteza (de ce si ce viteza avea, aici ramine ca BPR - probabil si AFR (?) - sa stabileasca).
Nici nu vreau sa ma gindesc ce s-ar fi intimplat daca accidentul acesta se petrecea intre doua V3A-uri - macar Imperio a avut suficiente elemente care sa mai preia din soc. Daca ne aducem aminte de accidentul de la Pieptanari de acum citiva ani, atit unghiul de impact cit si viteza au fost mai mici si cu toate astea urmarile au fost destul de grave.
Chiar daca investigatiile vor conduce la concluzia ca a fost o eroare umana, eu ramin la opinia ca si *TB poarta o parte de responsabilitate pentru ca nu intretine si modernizeaza macazurile din retea si semaforizarea asociata.
Chiar presupunind ca toate incidentele recente au fost cauzate de erori umane, *TB are obligatia de a investiga astfel de evenimente si de a dezvolta si implementa masuri corective (si acestea nu trebuie sa insemne noi norme de exploatare unde sa reduca la pas viteza de circulatie, ca doar sintem in secolul XXI…).
Sint mult prea multe incidente in care sint implicate tramvaiele intre ele in ultima vreme, sa nu ajungem la situatia in care opinia publica se lasa manipulata de frecventa acestora si sa sustina desfiintarea tramvaiului…
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
shoppy
Daca watmanul nu a fost in stare sa se utie la pozitia macazului atunci nu s-ar fi uitat nici la un bec pe un stalp sau s-ar fi uitat si s-ar fi gandit ca poate este defact, deci orice automatizare trebuie sa franeze si tramvaiul si asta inseamna cel putin un echipament de tip INDUSI la sol si pe tramvai.
Daca ar pune watmanul sa plateaca atunci in secunda 2 toti watmanii si soferii STB nu s-ar mai certa ca chiorii intre ei ci ar face front comun si ar declansa greva generala ceea ce este mai grav pentru STB decat 2 tramvaie.
Ma gandesc ca V3A-ul are RCA deci s-ar putea repara Imperio-ul pe RCA-ul V3A-ului, bine orice asigurator ar mai lua dupaia STB le-ar dubla costul asigurarii ceea ce s-ar putea sa fie mai scump decat un Imperio dar macar nu ar trebuii platiti toti deodata.
Daca watmanul nu a fost in stare sa se utie la pozitia macazului atunci nu s-ar fi uitat nici la un bec pe un stalp sau s-ar fi uitat si s-ar fi gandit ca poate este defact, deci orice automatizare trebuie sa franeze si tramvaiul si asta inseamna cel putin un echipament de tip INDUSI la sol si pe tramvai.
Daca ar pune watmanul sa plateaca atunci in secunda 2 toti watmanii si soferii STB nu s-ar mai certa ca chiorii intre ei ci ar face front comun si ar declansa greva generala ceea ce este mai grav pentru STB decat 2 tramvaie.
Ma gandesc ca V3A-ul are RCA deci s-ar putea repara Imperio-ul pe RCA-ul V3A-ului, bine orice asigurator ar mai lua dupaia STB le-ar dubla costul asigurarii ceea ce s-ar putea sa fie mai scump decat un Imperio dar macar nu ar trebuii platiti toti deodata.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
WT_fan06
@shoppy, exagerezi. Vatmanul probabil s-a uitat la macaz și a crezut că este configurat corect. Este MULT mai greu să interpretezi greșit un semnal luminos decât un macaz negru înglobat în asfalt cu două limbi subțiri cât unghia.
Nu mai veniți cu soluții fantasmagorice atunci când MINIMUM necesar de întreținere nu este întrunit. Nu e nevoie de tehnologie NASA (că nu noi românii suntem vârful de lance și reinventăm roata în domeniul aparatelor de cale) ci să avem MINIMUM de responsabilitate pentru întreținerea corectă a tehnologiei pe care o avem.
@shoppy, exagerezi. Vatmanul probabil s-a uitat la macaz și a crezut că este configurat corect. Este MULT mai greu să interpretezi greșit un semnal luminos decât un macaz negru înglobat în asfalt cu două limbi subțiri cât unghia.
Nu mai veniți cu soluții fantasmagorice atunci când MINIMUM necesar de întreținere nu este întrunit. Nu e nevoie de tehnologie NASA (că nu noi românii suntem vârful de lance și reinventăm roata în domeniul aparatelor de cale) ci să avem MINIMUM de responsabilitate pentru întreținerea corectă a tehnologiei pe care o avem.
- TPB
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
TPB
În această seară, am trecut prin intersecția în care s-a întâmplat accidentul de ieri, și am văzut 2 oameni, probabil de la STB, care verificau atât macazul cu pricina, cât și semaforizarea de acolo și celelalte macazuri.
Eu sunt curios să văd cât timp va sta imobilizat 3851, pentru că V3A-ul poate se repară mai repede, sau se înlocuiește cu un altul defect de mai mult timp? Oricum, trebuie mai multă atenție pe viitor, să nu se mai ajungă vreodată la așa ceva (Doamne ferește), mai ales într-o perioadă în care toată lumea se gândește la sărbători.
În această seară, am trecut prin intersecția în care s-a întâmplat accidentul de ieri, și am văzut 2 oameni, probabil de la STB, care verificau atât macazul cu pricina, cât și semaforizarea de acolo și celelalte macazuri.
Eu sunt curios să văd cât timp va sta imobilizat 3851, pentru că V3A-ul poate se repară mai repede, sau se înlocuiește cu un altul defect de mai mult timp? Oricum, trebuie mai multă atenție pe viitor, să nu se mai ajungă vreodată la așa ceva (Doamne ferește), mai ales într-o perioadă în care toată lumea se gândește la sărbători.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
1689
Asta cu “trebuie mai multa atentie” e fix ca “sa facem totul”-ul de pe vremuri…
Trebuia “mai multa atentie” de vreo 4-5 ani de cind se tot ciocnesc ca berbecii V3A-uri si Citaro-uri si Ikarusuri si ce mai are *TB prin ograda…
Asta cu “mai multa atentie” e fix raspunderea colectiva care e acoperirea perfecta.
“Se vor lua masuri de rectificare a defincientelor si de imbunatatire…” - bla-bla-bla.
Se vor lua - astazi se spune “vor fi luate…” - altfel, nu s-a schimbat, fundamental, nimic.
Cine, ce, cind - mai vedem, mai vorbim, se va discuta, vom analiza si vom decide in concordanta…
Ah… in zilele noastre exista o comisie (cu cit mai multi-disciplinara/inter-departamentala, cu atit mai bine) care investigheaza cazul si - vezi mai sus, “vor fi luate…ca urmare … masuri… ” …
Asta cu “trebuie mai multa atentie” e fix ca “sa facem totul”-ul de pe vremuri…
Trebuia “mai multa atentie” de vreo 4-5 ani de cind se tot ciocnesc ca berbecii V3A-uri si Citaro-uri si Ikarusuri si ce mai are *TB prin ograda…
Asta cu “mai multa atentie” e fix raspunderea colectiva care e acoperirea perfecta.
“Se vor lua masuri de rectificare a defincientelor si de imbunatatire…” - bla-bla-bla.
Se vor lua - astazi se spune “vor fi luate…” - altfel, nu s-a schimbat, fundamental, nimic.
Cine, ce, cind - mai vedem, mai vorbim, se va discuta, vom analiza si vom decide in concordanta…
Ah… in zilele noastre exista o comisie (cu cit mai multi-disciplinara/inter-departamentala, cu atit mai bine) care investigheaza cazul si - vezi mai sus, “vor fi luate…ca urmare … masuri… ” …
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
shoppy
Cum adica s-a uitat si a crezut ca este bine? Cat despre semnalele luminoase, asa se uitau si cei de pe 41 la "paleta" de la Grant de ajungeau sa se intalneasca fata in fata pe pasaj.
Eu cred ca mai bine le punem niste semne ca acesta, la tren par sa functioneze:
Cum adica s-a uitat si a crezut ca este bine? Cat despre semnalele luminoase, asa se uitau si cei de pe 41 la "paleta" de la Grant de ajungeau sa se intalneasca fata in fata pe pasaj.
Eu cred ca mai bine le punem niste semne ca acesta, la tren par sa functioneze:
atentie.jpg (350.24 KB; downloaded 2522 times)
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Nenea_titi
@shoppy
Din câte știu, RCA nu acoperă daunele mașinilor aceluiași proprietar. Atât V3A cât și Imperio au același deținător. Recte primăria, sau STB care e tot în subordinea primăriei. Ar fi trebuit casco.
@TPB
V3A sigur se repară după încheierea investigațiilor. Am mai spus, au cu ce. Nu este așa complicat. Mai rău e la Imperio. Vedem, cheamă echipa de reparație aici, îl duce la ASTRA...e bun de casare, se ia altul... rămâne de văzut. Oricum va lipsi mult. 3830 nu a fost extrem de grav deși și ăla a luat un V3A în bot.
@shoppy
Din câte știu, RCA nu acoperă daunele mașinilor aceluiași proprietar. Atât V3A cât și Imperio au același deținător. Recte primăria, sau STB care e tot în subordinea primăriei. Ar fi trebuit casco.
@TPB
V3A sigur se repară după încheierea investigațiilor. Am mai spus, au cu ce. Nu este așa complicat. Mai rău e la Imperio. Vedem, cheamă echipa de reparație aici, îl duce la ASTRA...e bun de casare, se ia altul... rămâne de văzut. Oricum va lipsi mult. 3830 nu a fost extrem de grav deși și ăla a luat un V3A în bot.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
1689
Mda… Uitasem de cele doua(?) Imperio care aproape s-au privit far in far pe Grant…
Probabil ca si in cazul acelui incident inca se analizeaza masurile care se impun… Eventual inca vreo doi-trei impiegati cu paleta pe parcurs ? Dotati cu fluiere, ca din ce se vede tehnica avansata depaseste capacitatile *TB.
Dac-o tinem tot asa, o sa ajungem la a opera tramvaiele cu antemergator.
Mda… Uitasem de cele doua(?) Imperio care aproape s-au privit far in far pe Grant…
Probabil ca si in cazul acelui incident inca se analizeaza masurile care se impun… Eventual inca vreo doi-trei impiegati cu paleta pe parcurs ? Dotati cu fluiere, ca din ce se vede tehnica avansata depaseste capacitatile *TB.
Dac-o tinem tot asa, o sa ajungem la a opera tramvaiele cu antemergator.
- Chev Celios
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Gabi23
6490 - Autobaza Militari - linia N121, a ars azi-noapte în stația Romancierilor.
Postare de pe grupul Info Trafic
6490 - Autobaza Militari - linia N121, a ars azi-noapte în stația Romancierilor.
Postare de pe grupul Info Trafic
IMG-20231226-WA0001.jpg (201.03 KB; downloaded 2372 times)
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Rathgeber2523
Gabi23 wrote here:
6490 - Autobaza Militari - linia N121, a ars azi-noapte în stația Romancierilor.
6490 1.jpg (349.88 KB; downloaded 2328 times)
6490 2.jpg (523.28 KB; downloaded 2328 times)
- STB Spotting 21
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
STB Spotting 21
Daca la 3851 exista solutii pentru a il pune pe picioare, cred ca in cazul asta chiar raman 399 / 400 Otokare. Pare dauna totala, la fel ca Irisbus 5312.
Daca la 3851 exista solutii pentru a il pune pe picioare, cred ca in cazul asta chiar raman 399 / 400 Otokare. Pare dauna totala, la fel ca Irisbus 5312.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination