Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 522744 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Robert24
Poate se va face o sageata Bucuresti Progresul - Ruse, care sa faca vreo 3-4 curse dus-intors pe zi!
Ar fi chiar util. Dar...
Poate se va face o sageata Bucuresti Progresul - Ruse, care sa faca vreo 3-4 curse dus-intors pe zi!
Ar fi chiar util. Dar...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
@Dr2005 De acord, insa ce sa-i faci daca cineva (nu spun cine...) vede o "super-magistrala" cu 3 gari si 2 aeroporturi pe aceasta linie M6, chiar daca in doua din cele trei gari opresc maxim doua trenuri pe zi, iar un aeroport din cele doua este in curs de desfiintare ? Altfel o linie de tren era suficienta pentru M6 si M4 avea traseul ei, fara complicatii legate de M6.
Repet, metroul trebuie sa ajunga acolo doar pentru depou, nu pentru numarul de calatori de la Gara Progresu. Asta daca zona nu sufera vreo dezvoltare exponentiala peste noapte, dar nu cred...
Asa cum este proiectul actual, eu cu greu vad pe acest traseu asa un flux de calatori incat sa avem nevoie de un traseu impartit intre 2 magistrale, chiar si daca M4 difera de M6 doar cu cateva statii (fara mare importanta) si in realitate este doar o magistrala M6 cu un racord 1Mai-Straulesti.
@Dr2005 De acord, insa ce sa-i faci daca cineva (nu spun cine...) vede o "super-magistrala" cu 3 gari si 2 aeroporturi pe aceasta linie M6, chiar daca in doua din cele trei gari opresc maxim doua trenuri pe zi, iar un aeroport din cele doua este in curs de desfiintare ? Altfel o linie de tren era suficienta pentru M6 si M4 avea traseul ei, fara complicatii legate de M6.
Repet, metroul trebuie sa ajunga acolo doar pentru depou, nu pentru numarul de calatori de la Gara Progresu. Asta daca zona nu sufera vreo dezvoltare exponentiala peste noapte, dar nu cred...
Asa cum este proiectul actual, eu cu greu vad pe acest traseu asa un flux de calatori incat sa avem nevoie de un traseu impartit intre 2 magistrale, chiar si daca M4 difera de M6 doar cu cateva statii (fara mare importanta) si in realitate este doar o magistrala M6 cu un racord 1Mai-Straulesti.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Dr2005
Câtă vreme nu suntem în Schengen, orice tren internaţional are în biletul lui o groază de taxe şi comisioane pentru vamă, controlul actelor (că vama e una, poliţia de frontieră e alta), pentru faptul că CFR vinde bilete pe parcursul BDZ ş.a..
D'aia un bilet transfrontalier e vreo 12 RON (pe sub 10 km...). În plus, trenul ăla de la Progresu la Giurgiu va face în jur de 3 ore + minim 30 de minute de stat în vamă. La tarif de Regio ar veni 7,3 RON + 12 RON = 19,3 RON. Dacă va fi IR şi ar face vreo 2 ore + vama ar costa 14,1 RON biletul + 3 euro (13,5 RON) locul (obligatoriu în trafic internaţional) + 12 RON tariful transfrontalier, deci 39,6 RON. Probabil tot atât cer şi dubarii (că doar sunt speculanţi prin definiţie), dar ei fac 2 ore.
Poate se va face o sageata Bucuresti Progresul - Ruse, care sa faca vreo 3-4 curse dus-intors pe zi!
Câtă vreme nu suntem în Schengen, orice tren internaţional are în biletul lui o groază de taxe şi comisioane pentru vamă, controlul actelor (că vama e una, poliţia de frontieră e alta), pentru faptul că CFR vinde bilete pe parcursul BDZ ş.a..
D'aia un bilet transfrontalier e vreo 12 RON (pe sub 10 km...). În plus, trenul ăla de la Progresu la Giurgiu va face în jur de 3 ore + minim 30 de minute de stat în vamă. La tarif de Regio ar veni 7,3 RON + 12 RON = 19,3 RON. Dacă va fi IR şi ar face vreo 2 ore + vama ar costa 14,1 RON biletul + 3 euro (13,5 RON) locul (obligatoriu în trafic internaţional) + 12 RON tariful transfrontalier, deci 39,6 RON. Probabil tot atât cer şi dubarii (că doar sunt speculanţi prin definiţie), dar ei fac 2 ore.
- Slasher1985
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Slasher1985
@sab Nu nu, chiar si fara aeroportul Baneasa raman 2 aeroporturi pe linia asta. Unul e Otopeni, al doilea este viitorul aeroport Bucuresti Sud.
Nimeni nu gandeste "ahead" infrastructura asta. Daca triunghiul Nord-Obor-Progresul via tunel ar fi construit, s-ar putea "regionaliza" transportul catre diverse regiuni ale tarii via aceste gari uitate de lume la ora actuala, cu transport cu trenul urban rapid intre diversele statii. In acest caz, toate aceste gari ar deveni extrem de folositoare, gandindu-ma chiar ca odata si cu modernizarea infrastructurii de cale ferata ar putea trece si trenuri EuroCity catre bulgari si greci. Dar astea sunt SF-uri de cea mai inalta speta si offtopic.
Asa insa, M4 este o magistrala cu un viitor extrem de nesigur. Poate va fi (mai) intens folosita, poate nu. Cert este ca blatistii de care vorbeste Dr2005 ar putea sa nu mai existe daca zvonul care se aude din partea RATB cu controlori permanenti pe linii este adevarat (eu sincer nu-l cred).
@sab Nu nu, chiar si fara aeroportul Baneasa raman 2 aeroporturi pe linia asta. Unul e Otopeni, al doilea este viitorul aeroport Bucuresti Sud.
Nimeni nu gandeste "ahead" infrastructura asta. Daca triunghiul Nord-Obor-Progresul via tunel ar fi construit, s-ar putea "regionaliza" transportul catre diverse regiuni ale tarii via aceste gari uitate de lume la ora actuala, cu transport cu trenul urban rapid intre diversele statii. In acest caz, toate aceste gari ar deveni extrem de folositoare, gandindu-ma chiar ca odata si cu modernizarea infrastructurii de cale ferata ar putea trece si trenuri EuroCity catre bulgari si greci. Dar astea sunt SF-uri de cea mai inalta speta si offtopic.
Asa insa, M4 este o magistrala cu un viitor extrem de nesigur. Poate va fi (mai) intens folosita, poate nu. Cert este ca blatistii de care vorbeste Dr2005 ar putea sa nu mai existe daca zvonul care se aude din partea RATB cu controlori permanenti pe linii este adevarat (eu sincer nu-l cred).
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Eu nu iau in calcul ceva ce nu se stie sigur daca va fi, iar daca va fi, nu se stie sigur unde...Daca va fi un al doilea aeroport (desi necesitatile actuale nu il impun) mai intai sa vedem amplasamentul sigur (nu la nivel de barfa) si apoi sa vedem cu ce linie ajungem la el.
Legat de tunelele feroviare, am pus mai demult pe forum un articol de presa pe aceasta tema si am intrebat care mai este rostul M6 in conditiile constructiei acestor tuneluri pe sub oras. Daca pot ajunge cu trenul pe sub oras direct la M6 cu capat la GdN (sa zicem) ce rost mai are sa ma mai duc cu metroul pana la Progresu dupa acesti calatori sa-i iau de acolo ? Aceasta dublare tren-metrou mi se pare ilogica. Iar daca se construiesc tuneluri feroviare pe sub oras, atunci o linie CFR pana la aeroport ar fi o varianta mai ieftina decat metroul.
Slasher1985 wrote:
chiar si fara aeroportul Baneasa raman 2 aeroporturi pe linia asta. Unul e Otopeni, al doilea este viitorul aeroport Bucuresti Sud. .
Eu nu iau in calcul ceva ce nu se stie sigur daca va fi, iar daca va fi, nu se stie sigur unde...Daca va fi un al doilea aeroport (desi necesitatile actuale nu il impun) mai intai sa vedem amplasamentul sigur (nu la nivel de barfa) si apoi sa vedem cu ce linie ajungem la el.
Legat de tunelele feroviare, am pus mai demult pe forum un articol de presa pe aceasta tema si am intrebat care mai este rostul M6 in conditiile constructiei acestor tuneluri pe sub oras. Daca pot ajunge cu trenul pe sub oras direct la M6 cu capat la GdN (sa zicem) ce rost mai are sa ma mai duc cu metroul pana la Progresu dupa acesti calatori sa-i iau de acolo ? Aceasta dublare tren-metrou mi se pare ilogica. Iar daca se construiesc tuneluri feroviare pe sub oras, atunci o linie CFR pana la aeroport ar fi o varianta mai ieftina decat metroul.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
Feroviar cand?
In secolul viitor???
Feroviar cand?
In secolul viitor???
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Nu chiar, intreaba-l pe prietenul Udriste..Cica 2030, desi nu exista finantare... inca...
Oricum nici M4 nu este prea aproape de Gara Progresu, asa ca....
http://www.zf.ro/companii/cum-va-arata- ... l-8642491/
Nu chiar, intreaba-l pe prietenul Udriste..Cica 2030, desi nu exista finantare... inca...
Oricum nici M4 nu este prea aproape de Gara Progresu, asa ca....
http://www.zf.ro/companii/cum-va-arata- ... l-8642491/
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Ha ! Ha ! Ha ! Cand spui adevarul ? Respectand toate regurile de circulatie, la ora actuala Facultatea de Drept este la 402 metri de gura de metrou de la Eroilor.
George wrote:
Statia de la Hasdeu a M5 e foarte ok. Ofera acces facil la Facultatea de Drept, spre exemplu, si (cu foarte putin mers pe jos) in zona Parvan. Acolo va fi si legatura cu M4.
Se poate face lejer un pasaj intre iesirea din statia Hasdeu, care ar trebui sa fie pe latura cu Parcul Izvor. Mai mult, as vedea acest pasaj chiar suprateran, prin parc, urci cu scari rulante, mergi la nivelul solului (coridor acoperit cu sticla, de exemplu) si cobori la Izvor.
200 - 300 metri de mers pe jos nu vor deranja niciun cetatean de bun-simt. Pentru ceilalti nu merita osteneala. La Paris sunt corespondente foarte imbarligate, unele sunt lungi cat o statie intreaga.
Ha ! Ha ! Ha ! Cand spui adevarul ? Respectand toate regurile de circulatie, la ora actuala Facultatea de Drept este la 402 metri de gura de metrou de la Eroilor.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Este clar ca statia Hasdeu de pe M5 este importanta nu atat datorita Facultatii de Drept, cat mai ales in vederea legaturii cu M4. Altfel putea sa lipseasca, mai ales daca se facea statie la Kogalniceanu.
Insa statiile de pe M5 au fost prevazute in asa fel incat orice traseu ar avea M4 sa se poata realiza nodul cu aceasta. Legatura se poate realiza atat la Hasdeu cat si la Cismigiu. Nu puteau sa astepte cu M5 definitivarea traseului M4, mai alea ca la cateva luni apare o noua varianta pentru aceasta. Asa ca au prevazut statii in ambele locuri. Acesta este un exemplu bun de gandire in perspectiva...
Este clar ca statia Hasdeu de pe M5 este importanta nu atat datorita Facultatii de Drept, cat mai ales in vederea legaturii cu M4. Altfel putea sa lipseasca, mai ales daca se facea statie la Kogalniceanu.
Insa statiile de pe M5 au fost prevazute in asa fel incat orice traseu ar avea M4 sa se poata realiza nodul cu aceasta. Legatura se poate realiza atat la Hasdeu cat si la Cismigiu. Nu puteau sa astepte cu M5 definitivarea traseului M4, mai alea ca la cateva luni apare o noua varianta pentru aceasta. Asa ca au prevazut statii in ambele locuri. Acesta este un exemplu bun de gandire in perspectiva...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
andrei11
La Cismigiu doar daca se construieste un covor zburator.
La ce trafic sufocant are statia lui 1 de pe Podul Basarab si avand in vedere ca metrourile in zona au 2 statii in zona garilor Basarab / Nord, avand in vedere ca cine vine cu cursele regionale in Basarab nu o sa se inghesuie in trenurile de Sinaia din Nord, eu cred ca "zburatorul" de la linia 1 este mai mult cu titlu experimental pentru viitoare zburatoare intre Unirii 1 / Unirii 2 si statia Cismigiu / Schitul Magureanu. Ce spui ? Parca ma aproprii de adevar...
La Cismigiu doar daca se construieste un covor zburator.
La ce trafic sufocant are statia lui 1 de pe Podul Basarab si avand in vedere ca metrourile in zona au 2 statii in zona garilor Basarab / Nord, avand in vedere ca cine vine cu cursele regionale in Basarab nu o sa se inghesuie in trenurile de Sinaia din Nord, eu cred ca "zburatorul" de la linia 1 este mai mult cu titlu experimental pentru viitoare zburatoare intre Unirii 1 / Unirii 2 si statia Cismigiu / Schitul Magureanu. Ce spui ? Parca ma aproprii de adevar...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Nu cred ca este vorba de niciun trotuar rulant la Cismigiu. Daca va fi ceva acolo, va fi doar legatura intre M4 si M5 , iar pentru asta nu ai nevoie de trotuar rulant. Legatura M4 cu M1/M3 nu este prioritara in nicio varianta de traseu. Stiu ca a aparut in presa o idee cu un pasaj pietonal de 200m acolo ca "bonus". Oricum, ca regula, nu prea va folosi nimeni un pasaj care depaseste 100m.
Singura solutie corecta acolo este intercalarea statiei M4 intre Kogalniceanu si Splai, dar proiectantii nosti fug de solutiile complexe/dificile.
Nu stiu ce trotuare rulante vezi nici la Unirii. Doar daca largesc pasajul, altfel numai de trotuare nu ne impiedicam in caricatura aia de pasaj.
Nu cred ca este vorba de niciun trotuar rulant la Cismigiu. Daca va fi ceva acolo, va fi doar legatura intre M4 si M5 , iar pentru asta nu ai nevoie de trotuar rulant. Legatura M4 cu M1/M3 nu este prioritara in nicio varianta de traseu. Stiu ca a aparut in presa o idee cu un pasaj pietonal de 200m acolo ca "bonus". Oricum, ca regula, nu prea va folosi nimeni un pasaj care depaseste 100m.
Singura solutie corecta acolo este intercalarea statiei M4 intre Kogalniceanu si Splai, dar proiectantii nosti fug de solutiile complexe/dificile.
Nu stiu ce trotuare rulante vezi nici la Unirii. Doar daca largesc pasajul, altfel numai de trotuare nu ne impiedicam in caricatura aia de pasaj.
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
George
400 m, in sine, e o distanta ok, pentru cine nu are muschii atrofiati, ori nu sufera de lene acuta.
Din graba de a da un raspuns in bascalie, ignori un aspect: de la iesirea de la Eroilor pana la Drept trebuie sa treci minimum 2 semafoare - acolo e aspectul deranjant. In varianta propusa de mine (inteleg de la sab ca nu merge) pasajul pietonal ar fi fost sub/la nivelul Parcului Izvor, deci fara traversari de sosele.
In general, nu voi mai urmari acest topic. @andrei11, din pacate, nu esti in stare decat de bascalii si de repetarea pana la saturatie a acelorasi controverse.
andrei11 wrote:
Ha ! Ha ! Ha ! Cand spui adevarul ? Respectand toate regurile de circulatie, la ora actuala Facultatea de Drept este la 402 metri de gura de metrou de la Eroilor.
400 m, in sine, e o distanta ok, pentru cine nu are muschii atrofiati, ori nu sufera de lene acuta.
Din graba de a da un raspuns in bascalie, ignori un aspect: de la iesirea de la Eroilor pana la Drept trebuie sa treci minimum 2 semafoare - acolo e aspectul deranjant. In varianta propusa de mine (inteleg de la sab ca nu merge) pasajul pietonal ar fi fost sub/la nivelul Parcului Izvor, deci fara traversari de sosele.
In general, nu voi mai urmari acest topic. @andrei11, din pacate, nu esti in stare decat de bascalii si de repetarea pana la saturatie a acelorasi controverse.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Bineinteles ca se poate si solutia ta, numai ca nu stiu cat de comoda este.
Tu ai plecat de la ideea ca statia Hasdeu M4 este pe partea cu parcul, ori ea nu poate fi acolo pentru ca trebuie sa asigure un schimb facil cu M5. De aceea statia M4 va fi la benzinarie. Altfel ar trebui ca pasajul de corespondenta M4-M5 sa treaca pe sub Dambovita si ar fi destul de lung.
Acum chiar daca statia ar fi pe partea cu parcul, un pasaj lung de 300m este nu tocmai practic, chiar daca sa spunem ca ii pui trotuare rulante. Parerea mea..
Si de ce sa pui statia M4 tocmai la parc, daca tot nu faci corespondenta cu M1? Nu are rost sa sacrifici si corespondenta cu M5 doar ca sa faci niste pasaje pana la Izvor. Stii cum este vorba aia..cine alearga dupa doi iepuri...nu prinde niciunul.
Bineinteles ca se poate si solutia ta, numai ca nu stiu cat de comoda este.
Tu ai plecat de la ideea ca statia Hasdeu M4 este pe partea cu parcul, ori ea nu poate fi acolo pentru ca trebuie sa asigure un schimb facil cu M5. De aceea statia M4 va fi la benzinarie. Altfel ar trebui ca pasajul de corespondenta M4-M5 sa treaca pe sub Dambovita si ar fi destul de lung.
Acum chiar daca statia ar fi pe partea cu parcul, un pasaj lung de 300m este nu tocmai practic, chiar daca sa spunem ca ii pui trotuare rulante. Parerea mea..
Si de ce sa pui statia M4 tocmai la parc, daca tot nu faci corespondenta cu M1? Nu are rost sa sacrifici si corespondenta cu M5 doar ca sa faci niste pasaje pana la Izvor. Stii cum este vorba aia..cine alearga dupa doi iepuri...nu prinde niciunul.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
George
Ai dreptate, pentru legatura cu M5 statia M4 trebuie sa fie la benzinarie.
Si mie mi se pare greu de crezut ca se va face un pasaj de corespondenta pe sub Dambovita si, mai ales, pe sub M1.
Nu atat distanta ar fi problematica, ci faptul ca ar trebui ca pasajul pietonal sa coboare foarte mult (sub rau si linia de metrou), ceea ce ne-ar duce la situatia unui pasaj de tip Unirii 1 - 2.
Admit ca lipsa unei corespondente cu M 3 nu este ideala.
Vom vedea care va fi solutia aleasa in final.
Ai dreptate, pentru legatura cu M5 statia M4 trebuie sa fie la benzinarie.
Si mie mi se pare greu de crezut ca se va face un pasaj de corespondenta pe sub Dambovita si, mai ales, pe sub M1.
Nu atat distanta ar fi problematica, ci faptul ca ar trebui ca pasajul pietonal sa coboare foarte mult (sub rau si linia de metrou), ceea ce ne-ar duce la situatia unui pasaj de tip Unirii 1 - 2.
Admit ca lipsa unei corespondente cu M 3 nu este ideala.
Vom vedea care va fi solutia aleasa in final.
📖 Pagination options