Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere

814 posts, 188254 views
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 59
 
 

📖 Pagination options
Re: Sistemul de Management al Traficului andrei11

Eu consider ca :
1) Trebuie sa avem un plan, o schema, ceva care se poate dezvolta. Asadar sa incepem pe baza unui plan realist sa dezvoltam sistemul.
2) Sa ne tinem de el, adica de dezvoltarea sistemului pe baza  planului   intocmit realist.
PS :
Ai perfecta dreptate in ceea ce ai spus.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Sistemul de Management al Traficului 133 313

In primul rand ar presupune sa nu se mai rada asfaltul in fiecare an pe la intersectii.  :twisted:
Caci, daca nu ma insel prea tare in asfaltul ala sunt inserate niste chestiuni legate de sistem. Am i wrong?
In al doilea rand... ar trebui investit in el daca macar intersectiile consecutive de pe marile artere ar fi toate corelate. Momentan numarul de intersectii este foarte... diluat. Si in orice caz... semaforizarea nu poate face miracole daca o artera este sugrumata de o lucrare publica sau daca este inundata cu un surprlus de vehicule pe care evident nu le poate prelua in volumul ei. Cat timp transportul in comun nu se impiciorogheaza, masinile vor depasi capacitatea de trafic a marilor bulevarde, unde in mod normal s-a implementat sistemul.
In al treilea rand... ca semaforizarea sa fie eficienta... soferii ar trebui sa respecte culoarea semaforului. Trecutul pe rosu este sport national, depasitul coloanei pe linia de tramvai la fel. La Eroii Revolutiei se depaseste coloana prin stanga refugiului de trmavai si se mai trece si pe rosu.
Ca si exemplu, recent s-a introdus intermitent verde pentru dreapta la Timpuri Noi, Sincai cu Vacaresti. Nu se respecta neam. Pe de alta parte este o initiativa complet fara cap, extrem de putini fac acolo dreapta pe directia asta. In schimb aceasta abordare trebuia luata la Cutitul de Argint unde masinile care fac dreapta stau la semafor degeaba venind pe Serban Voda, numarul de pietoni fiind mic in general.

P.S. Si treaba este... ca o investitie in lucrari de o calitate asemenea celor deja existente... trebuie observata atent.  :twisted:

 


Re: Sistemul de Management al Traficului 1984

Da, in fiecare intersectie , in asfalt sunt senzori pentru a numara masinile care intra in intersectie , dar astfel de senzori sunt si la iesirea din intersectie ( cineva intreba acum foarte multa vreme de ce sunt pusi astfel de senzori la iesirea in intersectie . Raspunsul simplu e ca la iesirea din intersectii se pun senzori pentru a sti cate masini ies din intersectie pe o anume directie, adica sa stii in ce intersectii se vor duce mai departe masinile respective ).Si da, lucrarile edilitare mai mereu reusesc sa rada senzorii acestia sau traseul lor .
Corelarea intersectiilor e putin mai complicata atunci cand ai timpi variabili pe directiile dintr-o intersectie. Plus valorile de trafic extrem de mari pentru infrastructura din Bucuresti. Nu e imposibila dar trebuie sa ai toate componentele functionale .
Pina la urma un Sistem de management al traficului trebuie sa fie una din componenetele de baza al unei mobilitati urbane eficiente.  Celelalte componente enumerate mai sus sau in postarile mai vechi trebuie sa conduca, alaturi de SMT ,  spre gradul de fluidizare la care toti visam.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului merlin__wizard

Sistemul cu bucla inductiva in Bucuresti se stia foarte bine ca este unul prost datorita modului in care se lucreaza la caile de rulare. Un sistem cu camere era mult mai util si mai ieftin. Camerele pot detecta si numara masinile, la fel cum pot sesiza incalcari ale regulilor de circulatie. Aceste camere nu au nevoie de infrastructura de fibra optica. Sunt wireless si se pot conecta frumos pe 4G si gata ai toate datele.
Dotarea intregului Bucuresti cu un astfel de sistem ar dura maxim un an si nu ar mai fi nevoie nici de UTI sau operatori umani. Algoritmii de interpretare a datelor si de dirijare a traficului exista deja. Un server in cloud-ul Orange ar rezolva toata treaba si nici nu ne-am mai intreba de asta.

Dar nu se vrea, se vor banii cheltuiti pe repunerea buclelor inductive, a fibrei optice, a unui departament in UTI care sa faca nimic, etc. Sunt contracte bune, mereu de renegociat si de stabilit comisioane.

Dar stati linistiti, chir daca noi nu vrem se va rezolva si asta. In 20 de ani nu va mai fi nevoie de semafoare.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului TibiV

133 313 wrote:
Sincai cu Vacaresti.

Nu cred ca exista Sincai cu  Vacaresti.
Poate Sincai cu Splai ?...

133 313 wrote:
In schimb aceasta abordare trebuia luata la Cutitul de Argint unde masinile care fac dreapta stau la semafor degeaba venind pe Serban Voda, numarul de pietoni fiind mic in general.

Ai dreptate.
Dar daca ar fi asa, toti grabitii care vor spre Pieptanari ar iesi din coada, ar face dreapta pe Cutitul de Argint si apoi imediat stanga, in jurul "semi-giratoriului", ca sa faca dreapta si sa "sunteze" coada.
Eu am facut de cateva ori chestia asta, cand era clar ca nu prind verde spre Pieptanari. Dar aveam verde spre Cutitul... si pana terminam manevra se punea rosu pe Serban Voda si se dadea verde pe Cutitul... Dar de regula nu se merita, exact din cauza ca acum dreapta spre Cutitul are regim normal - rosu/verde.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Sistemul de Management al Traficului 133 313

Sincai cu Vacaresti. Google Maps este elocvent.
P.S. Aha, deci tu suntezi managementul, cu manevre improvizate.  :lol: Prin Stefan Hepites si Echinoctiului ocolesti spre Ferentari si Piata Eroii Revolutiei si Pieptanari si tot traficul spre Giurgiului. Pentru astia trebuie verde intermitent acolo, nu ca sa faci tu dreapta si apoi stanga.  :evil:
However... inapoi la subiect. A revenit semaforizarea in giratoriul de sub pasajul Mihai Bravu.
Si mai mult... am vazut chenarele taiate cu discul in asfalt specifice buclelor inductive din intersectiile BTMS la Coubertin cu Iancului, la trecerea de petoni dintre Spital Pantelimon si Granitul si pe Valea Ialomitei la intrarea in terminalul RATB.  :o

merlin__wizard wrote:
Sistemul cu bucla inductiva in Bucuresti se stia foarte bine ca este unul prost datorita modului in care se lucreaza la caile de rulare. Un sistem cu camere era mult mai util si mai ieftin. Camerele pot detecta si numara masinile, la fel cum pot sesiza incalcari ale regulilor de circulatie. Aceste camere nu au nevoie de infrastructura de fibra optica. Sunt wireless si se pot conecta frumos pe 4G si gata ai toate datele.
Dotarea intregului Bucuresti cu un astfel de sistem ar dura maxim un an si nu ar mai fi nevoie nici de UTI sau operatori umani. Algoritmii de interpretare a datelor si de dirijare a traficului exista deja. Un server in cloud-ul Orange ar rezolva toata treaba si nici nu ne-am mai intreba de asta.

Dar nu se vrea, se vor banii cheltuiti pe repunerea buclelor inductive, a fibrei optice, a unui departament in UTI care sa faca nimic, etc. Sunt contracte bune, mereu de renegociat si de stabilit comisioane.

Dar stati linistiti, chir daca noi nu vrem se va rezolva si asta. In 20 de ani nu va mai fi nevoie de semafoare.


Masini fara sofer? Ramane de vazut... Nu suntem noi tocmai in frontline-ul implementarii ultimelor noutati.
In rest... camerele trebuie curatate des la Bucuresti, altfel... mare branza nu vezi prin ele, de aia au si preferat tarania cu bucla, pe langa profitabilitate.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului TibiV

133 313 wrote:
Sincai cu Vacaresti. Google Maps este elocvent.

Da, asa este.
Google Maps este elocvent... :)


 


Re: Sistemul de Management al Traficului 1984

merlin__wizard wrote:
Sistemul cu bucla inductiva in Bucuresti se stia foarte bine ca este unul prost datorita modului in care se lucreaza la caile de rulare...


Ideile expuse nu sunt deloc rele. Dar :
Bucla inductiva este la ora actuala cea mai eficienta in numararea masinilor. Fata de detectorii video bucla inductiva nu tine cont de vreme , lumina, ploi, ninsori puternice, reflexia soarelui in asfaltul umed, obturarea de catre diverse obiecte, viteza de deplasare a vehiculului etc. Singurul mare neajuns al buclelor inductive este ca la fiecare lucrare in asfalt trebuie refacute. Ca atare , cat de taranesti sau inapoiate ar fi inca sunt folosite cu preponderenta in orice sistem de trafic, la noi sau in tarile civilizate :). Plus ca un detector video care sa aiba aceeasi eficienta ca o bucla inductiva necesita un senzor video performant, deci un cost destul de ridicat avand in vedere ca e nevoie de mai multi detectori video per intersectie . Probabil, intr-un viitor apropiat detectorii video vor avea aceleasi performante ca buclele inductive  si vor avea preturi care sa ii faca mai accesibili .
Despre algoritmii de interpretare a datelor si de dirijare a traficului..... poate exista la producatorii de echipamente de semaforizare si tot ar costa niste bani . Totusi sistemele de management al traficului sunt destul de complexe si nu la nivelul unui proiect de garaj . Daca ar fi asa simplu presupun ca oricine ar putea face asa ceva. Nu stiu , zic si eu .
Despre transmiterea de date in 4g poate fi vorba intr-un viitor mai indepartat . Oricum, trebuie tinut minte ca proiectul SMT a fost realizat in 2008 cand, in Romania, nici nu era vorba de 4g. Plus ca nu stiu cum ar decurge fluxul de date intr-o aglomerare urbana precum e Bucurestiul . Iar acest flux de date (in special video) nu ar trebui sa aiba sincope. Deocamdata cred ca fibra optica e cea mai realista solutie pentru un sistem de management al traficului.
Da , multe lucruri ar putea fi imbunatatite dar trebuie tinut cont in mod specific de costuri, eficienta, mentenanta si mai ales de realitatea din teren . :)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Sistemul de Management al Traficului 133 313

TibiV wrote:
133 313 wrote:
Sincai cu Vacaresti. Google Maps este elocvent.

Da, asa este.
Google Maps este elocvent... :)




Halal moncher... sa ai poza in fata si sa nu citesti.  :)

 


Re: Sistemul de Management al Traficului zapacitu

Calea Vacaresti incepe de la Timpuri noi, pe malul drept al Dambovitei. La fel ca Bd. Gh. Sincai. Sincai cu Vacaresti = Timpuri noi. Pe dreapta.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Sistemul de Management al Traficului 133 313

1984 wrote:
De pe Progresului doar Progresului - Rahova si Progresului - 13 Septembrie sunt in BTMS . Progresului - Nasaud e doar modernizata .
.

Cred ca... va lipsesc niste informatii...
Nasaud cu Progresului, capac stantat SMT.
IMG2447.jpg (170.22 KB; downloaded 3933 times)


In alta ordine de idei... Valea Oltului cu Timisoara.
IMG2430.jpg (132.44 KB; downloaded 3933 times)
IMG2431.jpg (214.73 KB; downloaded 3932 times)

 


Re: Sistemul de Management al Traficului 1984

Nu, nu imi lipsesc informatii. Dar foarte buna observatia :). S-a folosit acelasi tip de capac, atata tot.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Sistemul de Management al Traficului 133 313

De curiozitate... Semaforul de la Tineretului cu Piscului este in SMT?  :twisted:

 



Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 59
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2441 forum members have written 435903 posts in 5435 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use