Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)
992 posts, 391615 views
📖 Pagination options
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
mcosmin
Depinde. BM-urile ar putea fi modernizate usor pentru ca sunt modulare si standardizate, la fel si CAF-urile. IVA pe de alta parte...
Se ajunge inevitabil la un punct in care tehnologia e pur si simplu depasita, dar vor mai trece vreo 30-40 de ani pana cand se va ajunge la stadiul acela.
Depinde. BM-urile ar putea fi modernizate usor pentru ca sunt modulare si standardizate, la fel si CAF-urile. IVA pe de alta parte...
Se ajunge inevitabil la un punct in care tehnologia e pur si simplu depasita, dar vor mai trece vreo 30-40 de ani pana cand se va ajunge la stadiul acela.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
punmeister
Am sa ma repet, eu m-am referit STRICT la partea de iluminat. Nu la tren in sine.
Cand am zis ca ele au o varsta era ca ele au venit cu iluminat alb si in timp au ajuns galben.
Oricum sper ca am terminat off-topicul cu iluminatul.
Florinds wrote:
Daca si BM-urile au o varsta, ungurii ce sa ma zica. Chiar sunt curios, sigur sunt studii facute: cum e mai ieftin, sa cumperi un tren nou sau sa modernizezi unul existent.
Am sa ma repet, eu m-am referit STRICT la partea de iluminat. Nu la tren in sine.
Cand am zis ca ele au o varsta era ca ele au venit cu iluminat alb si in timp au ajuns galben.
Oricum sper ca am terminat off-topicul cu iluminatul.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
GPS
Oricum pe mine curiozitatea ma roade doar dintr-un singur motiv, daca primele trenuri care se vor casa vor fi BM sau CAF!
Oricum pe mine curiozitatea ma roade doar dintr-un singur motiv, daca primele trenuri care se vor casa vor fi BM sau CAF!
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
TibiV
Indiferent ce vor casa prima data, "golul" lasat va fi completat cu niste... IVA !...
Indiferent ce vor casa prima data, "golul" lasat va fi completat cu niste... IVA !...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
@George
Mai stii ceva despre 'mersul in justitie' al celor 13trenuri noi?
@George
Mai stii ceva despre 'mersul in justitie' al celor 13trenuri noi?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
shoppy
Azi un BM de pe M1 avea toate lampile pe o parte si doar 2 pe partea opusa, in fiecare vagon.
Azi un BM de pe M1 avea toate lampile pe o parte si doar 2 pe partea opusa, in fiecare vagon.
- Mihai Nicolae
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Mihai Nicolae
Trenul 1009-2009 Craița în Uzina de Reparații Alstom Militari
Trenul 1009-2009 Craița în Uzina de Reparații Alstom Militari
IMG_3373_wm.jpg (538.87 KB; downloaded 4074 times)
IMG_3380_wm.jpg (526.12 KB; downloaded 4072 times)
IMG_3430_wm.jpg (504.45 KB; downloaded 4072 times)
IMG_3435_wm.jpg (506.24 KB; downloaded 4072 times)
IMG_3549_wm.jpg (527.91 KB; downloaded 4083 times)
IMG_3537_wm.jpg (560.57 KB; downloaded 4071 times)
IMG_3489_wm.jpg (540.42 KB; downloaded 4073 times)
IMG_3468_wm.jpg (598.82 KB; downloaded 4082 times)
- Mihai Nicolae
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Mihai Nicolae
Trenul 1110-2110 Bruxelles în Depoul Metrorex Militari
Trenul 1110-2110 Bruxelles în Depoul Metrorex Militari
IMG_3879_wm.jpg (620.24 KB; downloaded 3780 times)
IMG_3878_wm.jpg (596.05 KB; downloaded 3782 times)
IMG_3891_wm.jpg (619.54 KB; downloaded 3784 times)
- Davidi91
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Davidi91
Am circulat azi cu BM Frezia pe M 1 intre Dristor1 si Crangasi si am remarcat 2 lucruri ciudate.
1) Motorul nu se auzea deloc normal. Nu se auzea acel suierat. Parca mergea la vale,cu motorul oprit.
2) Nu stiu daca mi s- a parut sau nu dar a mers incet tot drumul. De la Dristor pana la Eroilor a mers f incet. Am simtit ca era condus manual. Inainte cu cateva sute de metri de Unirii a mers cam cu 10-15 km/h. M - am gandit ca poate era un tren de Preciziei in fata dar a mers tot pe manual si incet si dupa Eroilor. Faptul ca a mers pe manual s - a simtit si la franarea mai brusca la oprirea in Izvor.
Am circulat azi cu BM Frezia pe M 1 intre Dristor1 si Crangasi si am remarcat 2 lucruri ciudate.
1) Motorul nu se auzea deloc normal. Nu se auzea acel suierat. Parca mergea la vale,cu motorul oprit.
2) Nu stiu daca mi s- a parut sau nu dar a mers incet tot drumul. De la Dristor pana la Eroilor a mers f incet. Am simtit ca era condus manual. Inainte cu cateva sute de metri de Unirii a mers cam cu 10-15 km/h. M - am gandit ca poate era un tren de Preciziei in fata dar a mers tot pe manual si incet si dupa Eroilor. Faptul ca a mers pe manual s - a simtit si la franarea mai brusca la oprirea in Izvor.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
mcosmin
Nu era condus pe manual. Mergea incet pentru ca trebuia sa pastreze distanta fata de trenul din fata.
Nu era condus pe manual. Mergea incet pentru ca trebuia sa pastreze distanta fata de trenul din fata.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
BodoMinea
Întâi să stabilim ce înțelegem prin manual -> pe magistralele 1,2 și 3, trenurile Bombardier în circulație cu călători nu merg niciodată pe mod manual complet, ci pe ATP: Automatic Train Protection, conducerea din controller, sub supervizarea calculatorului de bord care are datele din cale și alți parametrii optimi, din care mersul nu va ieși.
Acest mod de semi-automat sau semi-manual, cum vrem să îl vedem, este utilizat în multe situații de zi cu zi: instrucțiuni și ordine primite de la dispecerat, diferite evenimente sau defecțiunil, alegerea mecanicului de a efectua manual intrarea și oprirea într-o stație (ca de exemplu când se termină direct cu zid, ca la Dristor 2, sau când e foarte aglomerat la Victoriei). De multe ori un mers nu foarte lin poate să indice circulația în mod ATP, sau cel puțin lipsa frânării automate la peron prin PSM (Precision Stop Maker). Dar pur și simplu mersul mai lent nu e neapărat un indicator al acestui fapt, putând să fie doar comportamentul sistemului ATO pentru a păstra distanța de siguranță sau a adapta viteza la un anumit segment de cale. Dar de exemplu, azi pe M1 un tren care mergea normal între stații (cu o viteză obișnuită pentru tronson, dar cu accelerări mai bruște, deci posibil ATP) nu prea nimerea oprirea la peron, mai ales din intrările cu viteză, iar la Obor și Ștefan cel Mare a oprit trenul complet și brusc la jumătate - trei sferturi din person, ca apoi să repornească și să parcurgă încet restul stației. Sigur nu avea PSM activat și funcțional.
Una peste alta, BM21 Nicosia 1122-2122 era astăzi în serviciu pe Magistrala 2.
Întâi să stabilim ce înțelegem prin manual -> pe magistralele 1,2 și 3, trenurile Bombardier în circulație cu călători nu merg niciodată pe mod manual complet, ci pe ATP: Automatic Train Protection, conducerea din controller, sub supervizarea calculatorului de bord care are datele din cale și alți parametrii optimi, din care mersul nu va ieși.
Acest mod de semi-automat sau semi-manual, cum vrem să îl vedem, este utilizat în multe situații de zi cu zi: instrucțiuni și ordine primite de la dispecerat, diferite evenimente sau defecțiunil, alegerea mecanicului de a efectua manual intrarea și oprirea într-o stație (ca de exemplu când se termină direct cu zid, ca la Dristor 2, sau când e foarte aglomerat la Victoriei). De multe ori un mers nu foarte lin poate să indice circulația în mod ATP, sau cel puțin lipsa frânării automate la peron prin PSM (Precision Stop Maker). Dar pur și simplu mersul mai lent nu e neapărat un indicator al acestui fapt, putând să fie doar comportamentul sistemului ATO pentru a păstra distanța de siguranță sau a adapta viteza la un anumit segment de cale. Dar de exemplu, azi pe M1 un tren care mergea normal între stații (cu o viteză obișnuită pentru tronson, dar cu accelerări mai bruște, deci posibil ATP) nu prea nimerea oprirea la peron, mai ales din intrările cu viteză, iar la Obor și Ștefan cel Mare a oprit trenul complet și brusc la jumătate - trei sferturi din person, ca apoi să repornească și să parcurgă încet restul stației. Sigur nu avea PSM activat și funcțional.
Una peste alta, BM21 Nicosia 1122-2122 era astăzi în serviciu pe Magistrala 2.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
mcosmin
Cand ma intorceam din peripetiile zilnice, BM-ul meu zambaret (am uitat sa ii iau nr de serie), s-a oprit cu o frana destul de brusca inainte de PU1. Nimic neobisnuit, insa dupa cateva secunde de stationare, s-au aprins luminiile de avarie (sau mai bine zis s-au stins jumate din lumini).
Nimeni nu parea sa sesizeze asta, asa ca m-am indreptat tiptil catre cel mai apropiat semnal de alarma: chiar cand sa apas, trenul s-a pus in miscare si dupa alte cateva secunde, s-au aprins luminile la loc.
Cred ca este timpul pentru un check-up complet la sistemele de electronice, se pare ca incep sa se apropie de varsta pensionarii.
Cand ma intorceam din peripetiile zilnice, BM-ul meu zambaret (am uitat sa ii iau nr de serie), s-a oprit cu o frana destul de brusca inainte de PU1. Nimic neobisnuit, insa dupa cateva secunde de stationare, s-au aprins luminiile de avarie (sau mai bine zis s-au stins jumate din lumini).
Nimeni nu parea sa sesizeze asta, asa ca m-am indreptat tiptil catre cel mai apropiat semnal de alarma: chiar cand sa apas, trenul s-a pus in miscare si dupa alte cateva secunde, s-au aprins luminile la loc.
Cred ca este timpul pentru un check-up complet la sistemele de electronice, se pare ca incep sa se apropie de varsta pensionarii.
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
puidemorosan
Salut.
Daca a franat pe firul dinspre Izvor, nu este nimic anormal. Cu siguranta vreunul dintre MP-uri a ramas in zona lasand trenul intr-un convertizor.
Daca luminile si-au revenit dupa miscarea trenului, este singura explicatie.
Salut.
Daca a franat pe firul dinspre Izvor, nu este nimic anormal. Cu siguranta vreunul dintre MP-uri a ramas in zona lasand trenul intr-un convertizor.
Daca luminile si-au revenit dupa miscarea trenului, este singura explicatie.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
ByOnu
Pourquoi? Cred ca mecanicul stia deja ca are probleme.
mcosmin wrote:
... asa ca m-am indreptat tiptil catre cel mai apropiat semnal de alarma: chiar cand sa apas...
Pourquoi? Cred ca mecanicul stia deja ca are probleme.
📖 Pagination options