Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2193 posts, 601116 views
📖 Pagination options
- Florinds
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
- georgica2704
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
georgica2704
Stare de alertă printre șoferii RATB. Autobuzele nu sunt asigurate CASCO!
Se îngroașă gluma la RATB. De acum înainte, șoferii trebuie să fi e cu ochii-n patru atunci când se află la volan. Regia a hotărât ca autobuzele să nu mai fie asigurate CASCO
Dacă în urmă cu trei luni, autobuzele RATB erau asigurate cu o sumă de tot râsul, 1.000 de lei pentru avarii, respectiv 500 de lei pentru vandalism, acum nu mai au nimic. Mijloacele de transport în comun din curtea Regiei au rămas fără asigurare CASCO. Cei care simt cel mai bine această măsură drastică sunt șoferii. Aceștia spun că le este frică să nu lovească mașinile pentru că vor fi buni de plată. „Singura asigurare pe care o mai avem este RCA-ul, dar aia oricum este obligatorie. Nu știm din ce cauză nu s-a mai făcut CASCO, dar e rău pentru noi. La ce drumuri sunt prin București, dacă mi-a sărit o piatră în parbriz sau în oglindă cred că trebuie să le cumpăr eu”, ne-a mărturisit un șofer RATB.
Regia, ai cărei reprezentanți spun că nu sunt bani, era singura instituţie din ţară care avea încheiată o astfel de poliţă pentru vehiculele din dotare. În celelalte judeţe, mii de mașini circulă de foarte mult timp fără CASCO. În urmă cu două săptămâni, poliţiștii au efectuat percheziţii la autobaza Titan din Capitală.
Sursa :http://www.evz.ro/stare-de-alerta-printre-soferii-ratb-autobuzele-nu-sunt-asigurate-casco.html
Stare de alertă printre șoferii RATB. Autobuzele nu sunt asigurate CASCO!
Se îngroașă gluma la RATB. De acum înainte, șoferii trebuie să fi e cu ochii-n patru atunci când se află la volan. Regia a hotărât ca autobuzele să nu mai fie asigurate CASCO
Dacă în urmă cu trei luni, autobuzele RATB erau asigurate cu o sumă de tot râsul, 1.000 de lei pentru avarii, respectiv 500 de lei pentru vandalism, acum nu mai au nimic. Mijloacele de transport în comun din curtea Regiei au rămas fără asigurare CASCO. Cei care simt cel mai bine această măsură drastică sunt șoferii. Aceștia spun că le este frică să nu lovească mașinile pentru că vor fi buni de plată. „Singura asigurare pe care o mai avem este RCA-ul, dar aia oricum este obligatorie. Nu știm din ce cauză nu s-a mai făcut CASCO, dar e rău pentru noi. La ce drumuri sunt prin București, dacă mi-a sărit o piatră în parbriz sau în oglindă cred că trebuie să le cumpăr eu”, ne-a mărturisit un șofer RATB.
Regia, ai cărei reprezentanți spun că nu sunt bani, era singura instituţie din ţară care avea încheiată o astfel de poliţă pentru vehiculele din dotare. În celelalte judeţe, mii de mașini circulă de foarte mult timp fără CASCO. În urmă cu două săptămâni, poliţiștii au efectuat percheziţii la autobaza Titan din Capitală.
Sursa :http://www.evz.ro/stare-de-alerta-printre-soferii-ratb-autobuzele-nu-sunt-asigurate-casco.html
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Cristy
De ce nu au aer condiţionat autobuzele din Bucureşti: RATB, care a cheltuit 200 de milioane de euro pe autobuze, spune că „cele dotate erau prea scumpe“
Când Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a cumpărat în 2006 şi 2008 un număr de 1.000 de autobuze Mercedes pentru care a plătit 200 de milioane de euro a decis ca doar jumătate dintre acestea să fie dotate din fabricaţie cu instalaţie de aer condiţionat.
RATB spune că dacă s-ar fi cumpărat toate autobuzele cu aer condiţionat, costurile ar fi fost mai mari, şi că, oricum, această cheltuială ar fi fost nejustificată.
200.000 de euro autobuzul, 19.000 de euro instalaţia de aer condiţionat
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), aflată în subordinea Primăriei Capitalei, a cumpărat în 2006 şi 2008, de la compania Evobus, importatorul pe piaţa locală a autobuzelor Mercedes şi Setra, 1.000 de autobuze Mercedes Citaro, pentru suma totală de 200 milioane de euro (în medie 200.000 euro pe unitate, în vreme ce o instalaţie de aer condiţionat pentru autobuz costă 19.000 de euro).
„Într-o primă etapă, s-a preferat varianta achiziţionării autobuzelor fără sisteme de aer condiţionat, având în vedere preţul de achiziţie pe vehicul, mai ridicat în versiunea cu echipare cu AC (aer condiţionat). De asemenea, s-a ţinut cont şi de faptul că cheltuielile cu intreţinerea şi exploatarea autobuzelor sunt mai mari“, spune Constantin Tobescu, şeful biroului de relaţii publice din RATB.
Videanu: „OPEX-ul era nejustificat“
Potrivit RATB, doar jumătate dintre autobuzele Mercedes erau atunci dotate cu instalaţie de aer condiţionat. Regia a optat pentru această variantă invocând preţul „mai ridicat“ al unităţilor cu aer condiţionat şi spune că banii pe care i-ar fi investit în dotarea autobuzelor cu aer condiţionat i-a alocat cumpărării a 40 de autobuze în plus, necesare pentru a acoperi deficitul de unităţi din Bucureşti.
Adriean Videanu, primarul Capitalei care a încheiat acordurile de achiziţie a autobuzelor germane, spune şi el că nu s-a optat pentru aer condiţionat pe toate autobuzele „din raţiuni economice“.
„OPEX-ul (cheltuielile de exploatare – n. red.) este nejustificat pe anumite trasee. Decizia a fost a specialiştilor“, afirmă Videanu. El adaugă însă că Bucureştiul are una dintre cele mai mari flote de autobuze pentru transportul public din Uniunea Europeană.
„În UE, Bucureştiul are un mare număr de autobuze cu aer condiţionat (aproximativ 50%)“, spune Videanu.
Cum stau lucrurile în alte capitale europene? În Praga procentajul autobuzelor care au sisteme de aer condiţionat este 38%, în timp ce în Budapesta este de 55%, iar până la sfârşitul anului urmează să ajungă la 60%. Viena se laudă cu un procentaj de 85%.
În anul 2009, în limita fondurilor de care dispunea, RATB a montat instalaţii de climatizare, similare celor aflate deja în exploatare, pe 13 autobuze Mercedes Citaro, neprevăzute din construcţie cu echipamente de aer condiţionat în compartimentul de călători. Potrivit RATB, cele mai multe autobuze cu aer condiţionat circulă pe traseele mai lungi sau pe liniile care traversează zone cu frecvente ambuteiaje de trafic.
Costul unei astfel de instalaţii de climatizare (piese, materiale, manoperă şi montaj) este de circa 19.000 euro. Având în vedere costul, vechimea parcului de autobuze, cât şi eficacitatea redusă a instalaţiei, RATB a considerat însă că o astfel de investiţie este nerentabilă, aşa că, pentru a aerisi totuşi autobuzele, „a intervenit tehnic“ şi a înlocuit trapele de aerisire şi geamurile rabatabile cu unele culisante. RATB are o flotă compusă din 1.147 de autobuze, 483 de tramvaie şi 297 de troleibuze.
Ce ar trebui să facă RATB pentru a pune şi pe restul de autobute Mercedes aer condiţionat? Să ceară bani de la primărie. Dacă ar instala aer condiţionat şi pe celelate aproape 500 de autobuze Mercedes Citaro, costul ar fi de peste 9 mil. euro. Primăria spune însă că RATB nu a cerut bani pentru aşa ceva, dar în schimb a cerut majorarea tarifului de călătorie.
„RATB nu a solicitat Municipalităţii fonduri pentru dotarea autobuzelor cu aer conditionat. Precizăm că orice proiect de investiţii care vizează parcul auto al RATB trebuie să fie iniţiat de regie şi ulterior supus aprobării Consiliului General“, potrivit biroului de relaţii cu presa din Primăria Capitalei.
Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei Salvaţi Bucureştiul şi fost candidat la primăria Capitalei, afirmă în ultimii cinci ani conducerea primăriei nu a mai luat în discuţia problema aerului condiţionat în autobuze, iar pe primarul general Sorin Oprescu acest subiect nu îl interesează.
„Pe Oprescu nu-l interesează asta, pentru că niciunul din ei nu circulă cu transportul în comun. De zece ani nu s-a mai făcut nicio licitaţie pentru reînnoirea parcului auto al RATB“, spune Nicuşor Dan.
RATB promite însă că de acum încolo va cumpăra doar autobuze cu aer condiţionat.
„A fost luată decizia ca toate vehiculele ce vor fi achiziţionate pe viitor de RATB să fie dotate cu aer condiţionat în salonul de călători“, spune Tobescu.
http://www.zf.ro/eveniment/de-ce-nu-au-...e-14592406
De ce nu au aer condiţionat autobuzele din Bucureşti: RATB, care a cheltuit 200 de milioane de euro pe autobuze, spune că „cele dotate erau prea scumpe“
Când Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a cumpărat în 2006 şi 2008 un număr de 1.000 de autobuze Mercedes pentru care a plătit 200 de milioane de euro a decis ca doar jumătate dintre acestea să fie dotate din fabricaţie cu instalaţie de aer condiţionat.
RATB spune că dacă s-ar fi cumpărat toate autobuzele cu aer condiţionat, costurile ar fi fost mai mari, şi că, oricum, această cheltuială ar fi fost nejustificată.
200.000 de euro autobuzul, 19.000 de euro instalaţia de aer condiţionat
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), aflată în subordinea Primăriei Capitalei, a cumpărat în 2006 şi 2008, de la compania Evobus, importatorul pe piaţa locală a autobuzelor Mercedes şi Setra, 1.000 de autobuze Mercedes Citaro, pentru suma totală de 200 milioane de euro (în medie 200.000 euro pe unitate, în vreme ce o instalaţie de aer condiţionat pentru autobuz costă 19.000 de euro).
„Într-o primă etapă, s-a preferat varianta achiziţionării autobuzelor fără sisteme de aer condiţionat, având în vedere preţul de achiziţie pe vehicul, mai ridicat în versiunea cu echipare cu AC (aer condiţionat). De asemenea, s-a ţinut cont şi de faptul că cheltuielile cu intreţinerea şi exploatarea autobuzelor sunt mai mari“, spune Constantin Tobescu, şeful biroului de relaţii publice din RATB.
Videanu: „OPEX-ul era nejustificat“
Potrivit RATB, doar jumătate dintre autobuzele Mercedes erau atunci dotate cu instalaţie de aer condiţionat. Regia a optat pentru această variantă invocând preţul „mai ridicat“ al unităţilor cu aer condiţionat şi spune că banii pe care i-ar fi investit în dotarea autobuzelor cu aer condiţionat i-a alocat cumpărării a 40 de autobuze în plus, necesare pentru a acoperi deficitul de unităţi din Bucureşti.
Adriean Videanu, primarul Capitalei care a încheiat acordurile de achiziţie a autobuzelor germane, spune şi el că nu s-a optat pentru aer condiţionat pe toate autobuzele „din raţiuni economice“.
„OPEX-ul (cheltuielile de exploatare – n. red.) este nejustificat pe anumite trasee. Decizia a fost a specialiştilor“, afirmă Videanu. El adaugă însă că Bucureştiul are una dintre cele mai mari flote de autobuze pentru transportul public din Uniunea Europeană.
„În UE, Bucureştiul are un mare număr de autobuze cu aer condiţionat (aproximativ 50%)“, spune Videanu.
Cum stau lucrurile în alte capitale europene? În Praga procentajul autobuzelor care au sisteme de aer condiţionat este 38%, în timp ce în Budapesta este de 55%, iar până la sfârşitul anului urmează să ajungă la 60%. Viena se laudă cu un procentaj de 85%.
În anul 2009, în limita fondurilor de care dispunea, RATB a montat instalaţii de climatizare, similare celor aflate deja în exploatare, pe 13 autobuze Mercedes Citaro, neprevăzute din construcţie cu echipamente de aer condiţionat în compartimentul de călători. Potrivit RATB, cele mai multe autobuze cu aer condiţionat circulă pe traseele mai lungi sau pe liniile care traversează zone cu frecvente ambuteiaje de trafic.
Costul unei astfel de instalaţii de climatizare (piese, materiale, manoperă şi montaj) este de circa 19.000 euro. Având în vedere costul, vechimea parcului de autobuze, cât şi eficacitatea redusă a instalaţiei, RATB a considerat însă că o astfel de investiţie este nerentabilă, aşa că, pentru a aerisi totuşi autobuzele, „a intervenit tehnic“ şi a înlocuit trapele de aerisire şi geamurile rabatabile cu unele culisante. RATB are o flotă compusă din 1.147 de autobuze, 483 de tramvaie şi 297 de troleibuze.
Ce ar trebui să facă RATB pentru a pune şi pe restul de autobute Mercedes aer condiţionat? Să ceară bani de la primărie. Dacă ar instala aer condiţionat şi pe celelate aproape 500 de autobuze Mercedes Citaro, costul ar fi de peste 9 mil. euro. Primăria spune însă că RATB nu a cerut bani pentru aşa ceva, dar în schimb a cerut majorarea tarifului de călătorie.
„RATB nu a solicitat Municipalităţii fonduri pentru dotarea autobuzelor cu aer conditionat. Precizăm că orice proiect de investiţii care vizează parcul auto al RATB trebuie să fie iniţiat de regie şi ulterior supus aprobării Consiliului General“, potrivit biroului de relaţii cu presa din Primăria Capitalei.
Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei Salvaţi Bucureştiul şi fost candidat la primăria Capitalei, afirmă în ultimii cinci ani conducerea primăriei nu a mai luat în discuţia problema aerului condiţionat în autobuze, iar pe primarul general Sorin Oprescu acest subiect nu îl interesează.
„Pe Oprescu nu-l interesează asta, pentru că niciunul din ei nu circulă cu transportul în comun. De zece ani nu s-a mai făcut nicio licitaţie pentru reînnoirea parcului auto al RATB“, spune Nicuşor Dan.
RATB promite însă că de acum încolo va cumpăra doar autobuze cu aer condiţionat.
„A fost luată decizia ca toate vehiculele ce vor fi achiziţionate pe viitor de RATB să fie dotate cu aer condiţionat în salonul de călători“, spune Tobescu.
http://www.zf.ro/eveniment/de-ce-nu-au-...e-14592406
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Florinds
De unde vin minciunile astea? Toata vara asta am prins doar trei autobuze cu AC, le tin si minte: un 116, un 137 si un 104.
De unde vine acest 50%, de pe hartie?
Bine ca nu a fost asa fierbinte pana acum si suntem la jumatate...
De unde vin minciunile astea? Toata vara asta am prins doar trei autobuze cu AC, le tin si minte: un 116, un 137 si un 104.
De unde vine acest 50%, de pe hartie?
Bine ca nu a fost asa fierbinte pana acum si suntem la jumatate...
- Costin
-
Posted:
-
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ikarus13
Sa plateasca si pensionarii. Toata ziua se plimba cu ratb-ul. Fie ger fie canicula, ei sunt in vehicule. La orice ora.
"Gabi23"[/color:2r34m7bf]]RATB “rupe” prietenia cu pensionarii
După 5 ani de solicitări şi insistenţe, argumentele conducerii RATB se pare că au prevalat în faţa considerentelor politice. Bursa Zvonurilor a aflat că aleşii locali vor fi nevoiţi să se sacrifice politic şi să anuleze gratuităţile pentru pensionari, în cel mai fericit caz să le restricţioneze numărul de călătorii lunare. Mai mult, ei vor fi nevoiţi să aprobe şi majorarea preţului, de la 1,3 lei până la un nivel de 1,8-2 lei/călătoria.
Se pare că ANAF ar fi dispus să reeşaloneze datoria RATB, de 130 de milioane lei, numai dacă ia măsuri concrete de redresare financiară. RATB este nevoită să ia decizii radicale, iar Municipalitatea să le accepte, pentru că are conturile blocate şi nu mai are bani de motorină. Decât să paralizeze transportul public în Capitală, mai bine sacrifică o categorie socială, aşa cum sunt pensionarii, elevii şi studenţii. Că acesta este raţionamentul!
Măsura ar urma să fie luată de la 1 septembrie, după ce va fi aprobată în Consiliul General la şedinţa din luna august. Juriştii au descoperit şi o anomalie. De 25 de ani există o lege care obligă Municipalitatea să acorde gratuităţi veteranilor de război sau persoanelor cu dizabilităţi, iar ANAF calculează TVA, ceea ce contravine legii. Pentru restul pensionarilor, există doar o hotărâre de consiliu local care va fi anulată.
Sa plateasca si pensionarii. Toata ziua se plimba cu ratb-ul. Fie ger fie canicula, ei sunt in vehicule. La orice ora.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Florinds
De unde naiba sa plateasca cei care au 5 mil. pensie. Mai bine sa aiba gratuitate pentru 70 calatorii, sa zicem un dus si un intors acasa-piata si cateva calatorii pentru consultatii medicale.
De unde naiba sa plateasca cei care au 5 mil. pensie. Mai bine sa aiba gratuitate pentru 70 calatorii, sa zicem un dus si un intors acasa-piata si cateva calatorii pentru consultatii medicale.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
andrei11
Sa plateasca ceva la genul 10 - 15 lei / persoana. Dar direct la RATB, fara abonamente sau alte chestii. Direct de la Casa de Pensii sau cum se platesc pensiile. Cand primeste pensia sa primeasca cu 10 lei mai putin care sa se duca in visteria RATB - ului. Vorbesc de pensionarii cu Buletin de Bucuresti.
Sa plateasca ceva la genul 10 - 15 lei / persoana. Dar direct la RATB, fara abonamente sau alte chestii. Direct de la Casa de Pensii sau cum se platesc pensiile. Cand primeste pensia sa primeasca cu 10 lei mai putin care sa se duca in visteria RATB - ului. Vorbesc de pensionarii cu Buletin de Bucuresti.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Florinds
Mai bine sa le ia celor care au pensia mai mare decat salariul minim direct abonamentul si sa ramana gratuitatile in conditiile pe care le-am scris mai sus un pic pentru pensiile < 1000 RON, ce zici?
Sunt salariati cu salariul minim, copii in intretinere, care platesc abonamente, de ce nu ar plati si ei?
Sigur se iau mai multi bani, sunt destule pensii mai mari de 1000 RON.
Mai bine sa le ia celor care au pensia mai mare decat salariul minim direct abonamentul si sa ramana gratuitatile in conditiile pe care le-am scris mai sus un pic pentru pensiile < 1000 RON, ce zici?
Sunt salariati cu salariul minim, copii in intretinere, care platesc abonamente, de ce nu ar plati si ei?
Sigur se iau mai multi bani, sunt destule pensii mai mari de 1000 RON.
- barbuandrei
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
barbuandrei
Cel mai bine este ca cei cu >1000 lei pensie sa plateasca 25 de lei abonament (ca elevii)
Cel mai bine este ca cei cu >1000 lei pensie sa plateasca 25 de lei abonament (ca elevii)
- survola
-
Posted:
-
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
alchimistul
Chiar si cu eliminarea gratuitatii pensionarilor, veniturile suplimentare din taxarea acestora vor fi infime. Punem pariu ca cei mai multi pensionari vor face blatul ? Inertia este mare, schimbi cu greu mentalitati la 30 de ani, la 60+ ce pretentii sa mai ai, dupa ce oamenii astia au mers ani buni gratis. Vreau sa vad cum ii vor obisnui sa cumpere si sa utilizeze cardurile Activ
Chiar si cu eliminarea gratuitatii pensionarilor, veniturile suplimentare din taxarea acestora vor fi infime. Punem pariu ca cei mai multi pensionari vor face blatul ? Inertia este mare, schimbi cu greu mentalitati la 30 de ani, la 60+ ce pretentii sa mai ai, dupa ce oamenii astia au mers ani buni gratis. Vreau sa vad cum ii vor obisnui sa cumpere si sa utilizeze cardurile Activ
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
andrei11
Mai bine ar elimina complet sistemul de taxare, ganditi-va :
- Se elimina aparatele de taxare. ( Costul lor al intretinerii si al reparatiilor ).
- Cardurile ( nu ca ar costa cine stie cat ).
- Punctele de vanzare.
- Persoanele care vand cardurile.
- Controlorii.
- Licenta sistemului de contabilitate.
- etc, etc.
Mai bine ar elimina complet sistemul de taxare, ganditi-va :
- Se elimina aparatele de taxare. ( Costul lor al intretinerii si al reparatiilor ).
- Cardurile ( nu ca ar costa cine stie cat ).
- Punctele de vanzare.
- Persoanele care vand cardurile.
- Controlorii.
- Licenta sistemului de contabilitate.
- etc, etc.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination