MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 558326 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 94
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Partea interesanta mi se pare cea pe care am subliniat-o. Adica nu numai ca vor fi Bombardiere (adica dereglema magistralele care vor prelua M5), dar vom cheltui si 15 milioane de euro sa le echipam special pentru M5. Dupa care....le aducem din nou pe M1/M3 ? Oamenii astia chiar nu gandesc  ? :shock:

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe: Secţiunea de metrou Eroilor - Drumul Taberei va funcţiona în semestrul al doilea din 2017
http://www.mediafax.ro/politic/ministru...7-16007352


Secţiunea de metrou Eroilor - Drumul Taberei va funcţiona din semestrul al doilea al anului 2017, a declarat duminică ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, cu ocazia Zilei Porţilor Deschise la metroul Drumul Taberei.
„Vă confirm data de finalizare pe care am agreat-o: semestrul doi al anului 2017, pe undeva în noiembrie, probabil, anul viitor”, a spus ministrul Sorin Buşe. Acesta a adăugat că staţiile Favorit şi Orizont vor fi gata „undeva în primăvară”.

La început, pe secţiunea de metrou Eroilor - Drumul Taberei vor circula trenuri pe care Metrorex le are deja în parcul inventar, achiziţionate în perioada 2002-2008, potrivit directorului general al Metrorex, Marin Aldea. „Vor funcţiona trenuri pe care noi le avem în parcul nostru inventar, trenuri Bombardier care vor fi echipate corespunzător, aşa încât instalaţiile din trenuri să fie compatibile cu instalaţiile de automatizare din calea de rulare, urmând ca aceste echipamente să fie mutate pe noile trenuri odată cu finalizarea achiziţiei”, a explicat Marin Aldea.

Dotarea trenurilor cu echipamentele moderne va costa „în jur de 10-15 milioane de euro, poate mai mult”, a completat reprezentantul Metrorex.

 


Re: Stiri despre proiect t530

http://www.digi24.ro/stiri/economie/tra...tic-620774
:popa:
Minutul 1:42
....
Luna viitoare vor fi ridicate o mare parte din restricţiile de circulaţie de la suprafaţă. Se va circula pe toate benzile în zona parcului Drumul Taberei şi în zona depoului de la Valea Ialomiţei. Pe 15 decembrie se va redeschide traficul şi pe Bulevardul Eroilor, închis în urmă cu un an, când din cauza lucrărilor la metrou, terenul s-a surpat şi a fost nevoie de lucrări de consolidare.

 


Re: Stiri despre proiect survola

Vehiculele RATB au revenit la traseele de baza la ora 14.40 in urma finalizarii lucrarilor de metrou in zona Eroilor https://t.co/knGzMKM16U

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Ei, ce sa vezi ? Incet-incet se afla adevarul...adevarat. Andrei11, ai avut dreptate cu 2018. Trist, dar adevarat...

Metroul din Drumul Taberei NU va mai fi gata în 2017. Inaugurarea, amânată pentru 2018
http://www.economica.net/metroul-din-dr...32004.html

Locuitorii din cartierul bucureştean Drumul Taberei vor putea circula cu metroul abia din a doua parte a anului 2018, şi nu de la finele acestui an, după cum anunţau recent autorităţile. Şi, cel mai probabil, vor circula cu trenuri vechi. Oficialii Metrorex se apără şi spun că amânarea nu este cauzată de companie.


Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei, a fost prevăzută iniţial pentru punerea în funcţiune la sfârşitul anului 2017. Punerea în funcţiune cu călători va depinde, însă, de soluţionarea contestaţiilor sau reluarea licitaţiei pentru achiziţia de noi trenuri şi, respectiv, demararea achiziţiei sistemului de siguranţă a traficului (care trebuie montat pe trenurile noi), au explicat reprezentanţii companiei de metrou.

"Metrorex continuă proiectul într-un ritm accelerat şi susţinut şi, ca soluţie de accelerare a procesului, a demarat deja achiziţia sistemului de siguranţă, cu utilizarea materialului rulant existent şi montarea echipamentelor pe trenurile din flota sa. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru primul semestru al anului 2018", a declarat pentru ECONOMICA.NET Marin Aldea, directorul general al Metrorex.

El a mai spus că motivele de amânare a termenului propus sunt independente de societate. Astfel, principalele trei cauze care ar putea duce la amânarea inaugurării acestui tronson în 2017 ar fi: atingerea parametrilor proiectaţi pentru instalaţii pe parcursul probelor tehnologice după terminarea lucrărilor, contractarea cu întârziere - din cauza unor contestaţii în procedura de achiziţie - a sistemului de siguranţă a traficului şi finanţarea insuficientă a lucrărilor pe anul 2017.

Intrebaţi dacă Metrorex are restanţe la plată către constructorii primei secţiuni a Magistralei 5, reprezentanţii companiei au răspus că "la sfârşitul anului 2016, Metrorex SA nu are restanţe către Astaldi S.p.A, cu excepţia unor sume care necesită reglementare contractuală, în legătură cu care se poartă discuţii".

Pe 29 decembrie anul trecut, Tribunalul Bucureşti a dat câştig de cauză constructorilor Astaldi – FCC Construccion – Delta ACM 93 – AB Construct într-un litigiu cu Metrorex. Instanţa a obligat compania de metrou la plata către reclamantă a sumei de 15,12 milioane de lei fără TVA reprezentând ajustări de preţ aferente perioadei 1 aprilie 2012 – 31 octombrie 2013. Asta ne-a scapat...?

De asemenea, reprezentanţii Metrorex au mai vorbit despre impactul condiţiilor meteo din ultima perioadă asupra evoluţiei lucrărilor la metroul din Drumul Taberei.


„Condiţiile meteorologice au afectat semnificativ realizarea tuturor lucrărilor de suprafaţă. În ceea ce priveşte zona supraterană, constructorii fac toate eforturile pentru înlăturarea efectelor produse de căderile masive de zăpadă şi de temperaturile scăzute. Legat de lucrările care se execută în acest moment în subteran, condiţiile meteorologice din ultima perioadă nu au avut un efect semnificativ asupra evoluţiei lor", a explicat Marin Aldea.

Acesta declara anul trecut că Metrorex intenţionează să achiziţioneze 26 de trenuri pentru două tronsoane de pe Magistrala 5, Eroilor-Râul Doamnei şi Eroilor-Iancului. Până când se va rezolva problema legată de achiziţia de trenuri, pe tronsonul Eroilor-Râul Doamnei a fost luat în calcul transportul cu 10 trenuri Bombardier, care se află în funcţiune pe Magistralele 1 şi 3.

Procedura anterioară de achiziție a 51 de trenuri, în valoare de circa 400 milioane de euro, a fost suspendată în urma unei anchete DNA. În decembrie 2015, procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA, membru al comisiei de licitație, în dosarul privind achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. El este acuzat că a transmis informații în scopul adjudecării licitației de către firma spaniolă CAF.

DNA menționează că firma respectivă a fost desemnată câștigătoare, însă contractul de atribuire nu a fost încheiat din cauză că, în prezent, procedură este suspendată. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului București.

Membri ai forumului de infrastructură Metrou Uşor estimau încă de anul trecut că agonia finalizarii acestei secţiuni din Magistrala 5 s-ar putea prelungi până la jumătatea anului 2018 şi că la noua licitaţie pentru achiziţia trenurilor vor participa numai produători de garnituri ieftine, având în vedere suma mică alocată, de 150 de milioane de euro. :)

Tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al Magistralei 5 va avea un depou şi zece staţii de metrou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Obiectivul principal al proiectului este acela de a facilita legătura intre vestul și centrul oraşului, prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 6,87 km.

Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde de lei cu TVA. Proiectul este cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
Lucrările la Magistrala 5 a metroului bucureştean au inceput în 2011, iar termenul iniţial de finalizare era 2014.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Nu prea au de unde sa stie cum stau cu finantarea, din moment ce nu avem buget. Si parca M5 nu se construia de la buget. Sau gresesc ?

Later edit : Din proiectul de buget :
http://economie.hotnews.ro/stiri-finant...a-2016.htm

Ministerul Transporturilor are unul dintre cele mai mari bugete, de 13,76 miliarde lei, in crestere cu 60,3% fata de nivelul preliminat pentru 2016, insa nivelul fondurilor depinde de absortia de bani europeni, in conditiile in care pentru proiecte cu finantare din fonduri UE sunt alocate 8,3 miliarde lei, cu 177% mai mult fata de anul trecut.

GPS wrote:
Referitor la trenuri ăștia susțin in continuare prostia aia cu BM-uri... Oricum de când ma stiu tradiția e neschimbata: cu "sfânta" IVA au inaugurat toate magistralele, de la M1 la M4, asa ca nu m-ar deranja sa văd IVA si pe prima magistrala inaugurată in mileniul III in București.


Este adevarat ce spui, numai ca unui nastrusnic i-a venit ideea sa puna sistem de siguranta de ultima generatie. Ca atare, IVA nu poate circula daca instaleaza acest sistem. Culmea este ca nici ce avem acum pe BM2/BM3-uri nu este compatibil cu acest sistem.
Solutia normala este sa instaleze un sistem compatibil cu IVA...Sau, daca vor neaparat sa puna BM-uri, acestea vor trebui sa ramana acolo dupa ce le instaleaza respectivul sistem. Sa le echipezi aiurea ca apoi sa revina pe M1/M3 mi se pare ca aruncam cu banii.. Sau, cine stie, or demonta sistemele de pe BM2-uri si le-or monta pe noile trenuri, cand vor fi livrate.
Oricum ai face, situatia este extrem de complicata.

 


Re: Stiri despre proiect Adrian Rosca

Daca tot a inceput discutia referitoare la bugetul pe 2017 pe acest topic, o continui tot aici.

Din anexa Ministerului Tranporturilor care este publicata pe site-ul MF: http://discutii.mfinante.ro/static/10/M...urilor.pdf retinem urmatoarele date cu privire la cheltuielile din creditele bugetare pe 2017:

Magistrala V metrou, etapa I Drumul Taberei-Universitate: 650,155 mii lei
Magistrala IV metrou: 53,488 mii lei
Modernizarea instalatiilor pe magistralele I, II, III si TL de metrou: 186,961 mii lei
Facilitati pentru accesul persoanelor cu handicap in reteaua de metrou Bucuresti: 2,000 mii lei (liftul exterior de la Tineretului?)
Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni: 51,040 mii lei
Magistrala V metrou. Drumul Taberei - Pantelimon. Tronson Universitate - Pantelimon: 138,161 mii lei (sa nu uitam ca acest proiect include de fapt Valea Ialomitei)
MAGISTRALA II METROU: 20,248 mii lei (aici e inclus accesul de la Tineretului)

La M4 vad ca s-au taiat complet cheltuielile de la bugetul de stat, sper ca nu ramanem cu galeria de legatura cu depoul in stadiul de acum.   :(

 


Re: Stiri despre proiect misterr

Termenul pentru metroul din Drumul Taberei, amanat patru ani. Metrorex nu are trenuri, din cauza unei licitatii trucate

Asa cum s-au obisnuit, locuitorii cartierului bucurestean Drumul Taberei nu vor avea parte nici anul acesta de metrou, in ciuda promisiunilor autoritatilor.

Metroul din Drumul Taberei nu va fi gata anul acesta, asa cum s-a promis. Oficialii Metrorex au confirmat pentru Stirile ProTV ca inaugurarea va fi amanata, cel mai probabil pentru a doua jumatate a anului 2018. Motivele invocate: nu sunt suficiente trenuri pentru a deservi aceasta magistrala iar DNA a blocat o licitatie pentru 51 de garnituri de metrou.

Termenul initial a fost 2014, apoi a fost prelungit in 2015 si nerespectat. In toamna trecuta autoritatile sustineau ca linia de metrou va fi gata anul acesta, dar acum s-au razgandit si au avansat un nou termen, probabil in prima jumatate a lui 2018.

Obligati sa traiasca in praf, mizerie si gropi, locuitorii cartierului Drumul Taberei nu se mai mira de nimic.

Reporter: "De abia la anul in vara se termina metroul."
Femeie: "Ce va mira?! Dar ce va mira?! S-a facut ceva in Romania la termen?"
Barbat: "Deranjeaza... Zgomot, praf, mizerie..."

Tanar: "Asa e de cand stau aici, stau de vreo trei ani si asa e, m-am obisnuit, adica nu stiu cum altfel!"

Cetatean: "Imi pare rau, dar eu stiam ca in vara asta o sa fie gata... Daca nu... Sa munceasca in continuare, sa-i dea drumul mai devreme..."

Cetatean: "Nu enormal, dar daca n-au avut fonduri probabil. Ce sa spun? Luam lucrurile ca atare."

Metrorex a cerut pentru lucrarile de anul acesta aproape 850 de milioane de lei, dar proiectul legii bugetului publicat luni aloca doar 650 de milioane.

Unele statii sunt inca in faza incipienta, iar in tunele nu exista sine si nici echipamentele de dirijare a traficului.

Robert Costea, presedinte Asociatia Metrou Usor: "Chiar daca ar fi gata maine, din punct de vedere structural nu exista inca instalatiile de semnalizare, de control ale trenurilor si nu avem trenuri. Se stie foarte clar, inclusiv Metrorex a spus, ca in acest moment ei au toata flota pusa la dispozitie pentru trenurile in circulatie pe magistralele 1 - 4 azi!"

In decembrie 2015, procurorii anti-coruptie au trimis in judecata un membru al comisiei de licitatie din Metrorex pentru ca ar fi transmis informatii confidentiale astfel ca licitatia sa fie adjudecata de o firma. Aceasta a fost desemnata castigatoare, insa contractul de atribuire nu a fost incheiat, procedura fiind suspendata.

Totusi, in noiembrie 2016 ministru de atunci al Transporturilor spunea ca magistrala "va fi gata in semestrul doi al anului viitor, probabil octombrie - noiembrie 2017". Potrivit News.ro, Metrorex urma sa organizeze o licitatie pentru achizitia a 26 de trenuri noi, dintre care 13 sa circule pe zona Eroilor-Drumul Taberei, insa pana la finalizarea achizitiei vor circula zece trenuri vechi pe aceasta ruta.

 



Re: Stiri despre proiect t530

http://www.hotnews.ro/stiri-politic-215...aberei.htm

PMP va depune un amendament la legea bugetului pentru reluarea lucrarilor la metrou din Drumul Taberei

Deputatul PMP Valeriu Steriu a declarat, vineri, ca parlamentarii PMP vor depune mai multe amendamente la proiectul de buget, unul dintre acestea care vizeaza reluarea lucrarilor la metroul din Drumul Taberei.

"Sunt foarte multe amendamente pe care le propun parlamentarii in primul rand din ce le-au cules de la nivelul judetului, planul judetean, aspecte de zi cu zi pe care oamenii le cer. Vin completari in primul rand pe bugetul Ministerului Administratiei, acolo unde sunt aceste lucrari de infrastructura. Ca cetatean al Bucurestiului si parlamentar de Bucuresti, sunt deja dezamagit ca Primaria nu a reusit sa aloce nici un ban pentru a continua dezvoltarea centurii si sunt foarte uimit ca lucrarile la metrou in special in Drumul Taberei vor fi blocate din lipsa de finantare. Aici va fi cu siguranta un amendament pe care il vom depune pentru a reporni aceste lucrari", a declarat presedintele executiv PMP, potrivit News.ro.

 


Re: Stiri despre proiect abc_XC

Apa Nova Bucuresti a facut un pas mic pentru finalizarea Magistralei 5. Mai multe detalii aici:https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=225&t=2302&p=232417#p232417

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Magistrala 5 de metrou se amână la calendele grecești

http://www.capital.ro/magistrala-5-de-m...cesti.html

Doar 3 ani. Acesta era termenul lansat de autorităţi în 2011 când au demarat lucrările la magistrala de metrou Eroilor-Drumul Taberei. Din păcate calculul era greşit: 3X3. Astfel, mai devreme de 2019 nu vom putea circula pe noua magistrală.

Magistrala 5 de Metrou, secţiunea Drumul Taberei – Eroilor, este departe de a fi finalizată în 2018, aşa cum a precizat recent conducerea Metrorex, iar bucureştenii mai au de aşteptat înainte de a circula cu trenuri noi pe acest traseu. Cât, este încă greu de spus. Aproape sigur este că cel puţin doi ani, adică până în 2019, dacă nu chiar 2020. Şi aceasta pentru că cea mai complicată etapă din tot proiectul nici nu a început.

Semnalizarea pe Magistrala 5 de Metrou, Drumul Taberei – Eroilor, este un proiect aparte a M5 care nu a fost scos la licitaţie, în ciuda faptului că este o lucrare complicată, cu termen mare de îndeplinire. În aceste condiţii, este greu de înţeles cum noua magistrală va fi inaugurată în 2018, aşa cum susţine conducerea Metrorex şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Proiectarea şi montajul sistemului de semnalizare, lucrare care durează cel puţin doi ani de la desemnarea firmei responsabile, reprezintă cea mai “complicată” etapă din construcţia unei magistrale de metrou. Cel puţin asta susţine Gabriel Stanciu, directorul Alstom România, filiala locală a unuia dintre cei mai mari actori de pe plan mondial în domeniul materialului rulant şi lucrărilor feroviare, responsabilă, printre altele, şi de mentenanţa parcului rulant al Metrorex. “La M5, cea mai complicată etapă nici nu a început. Vorbim aici de lucrările de semnalizare la metrou, care presupun, mai întâi, proiectare, apoi implementare. Din experienţa noastră pe plan internaţional, un astfel de proiect nu poate dura mai puţin de doi ani”, afirmă Stanciu, pentru revista Capital.

Termen asumat, dar nu poate fi respectat

Potrivit lui Stanciu, odată desemnat un câştigător al licitaţiei pentru semnalizare, trebuie realizată, mai întâi de toate, proiectarea sistemelor. Abia apoi, montajul propriu-zis. “Nu există ceva standard la semnalizare. Da, există doar standarde aplicabile. Dar fiecare nouă lucrare de infrastructură necesită propriile-i sisteme de semnalizare. Este ceea ce se numeşte aplication design”, explică Stanciu. Aşadar, avem etapa proiectării sistemelor de semnalizare, apoi etapa de montaj. Metrorex nici măcar nu a demarat licitaţia pentru selectarea contractantului şi nu este sigur că ar fi realizat măcar caietul de sarcini.

Conducerea Metrorex arată că totul va fi gata în a doua parte a anului viitor. "Metrorex continuă proiectul într-un ritm accelerat şi susţinut şi, ca soluţie de accelerare a procesului, a demarat deja achiziţia sistemului de siguranţă, cu utilizarea materialului rulant existent şi montarea echipamentelor pe trenurile din flota sa. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru primul semestru al anului 2018", a declarat recent Marin Aldea, directorul general al Metrorex.

Lucrările la Magistrala 5 a metroului bucureştean au început în 2011, iar termenul iniţial de finalizare era 2014. Prin amânări succesive, s-a ajuns ca noul termen asumat să fie a doua parte a anului 2018. Cum însă am arătat mai sus, cel mai probabil, şi acest termen va fi depăşit. Explicând de ce M5 nu poate fi  finalizată în acest an, aşa cum îşi asumase anterior Metrorex, directorul Aldea indică trei principale cauze: atingerea parametrilor proiectaţi pentru instalaţii pe parcursul probelor tehnologice după terminarea lucrărilor, contractarea cu întârziere - din cauza unor contestaţii în procedura de achiziţie - a sistemului de siguranţă a traficului şi finanţarea insuficientă a lucrărilor pe anul 2017. Bugetul solicitat către Ministerul Transporturilor, pentru execuţia Magistralei 5 de metrou în 2017, este de 846,98 milioane de lei.

Stadiul actual

În prezent, potrivit informaţiilor de pe site-ul propriu şi declaraţiilor oficialilor, M5 este finalizată în proporţie de 87%, lucrări la structura de rezistenţă, şi circa 15%, finisaje şi instalaţii. Lucrările la Metroul de Drumul Taberei au început în anul 2011. Acestea au fost sistate în prima parte a anului 2013, din cauza lipsei banilor. Ulterior, Guvernul a alocat sumele necesare şi proiectul a reuşit să fie introdus pe POS-T. Cu toate acestea proiectul a înregistrat noi întârzieri din cauza unor neînţelegeri financiare cu liderul de proiect, compania italiană Astaldi. Prin urmare, termenul iniţial de finalizare a lucrărilor, sfârşitul lui 2015, nu a mai putut fi respectat. Şi 2016 a trecut la fel, nici în 2017 lucrările nu se vor sfârşi, ultimul termen asumat de Metrorex fiind al doilea semestru 2018.

Trenuri vechi pe o magistrală nouă

Ca şi cum nu ar fi fost destule probleme la finalizarea în timp util a structurii de rezistenţă şi infrastructurii aferente, pe M5 sunt şanse foarte mari să circule, într-o primă fază trenuri vechi. Licitaţia, din 2014, de 400 de milioane de euro pentru achiziţia de 51 trenuri noi la Metrorex a fost un eşec, finalizându-se cu intervenţia DNA pentru trucarea rezultatelor în desemnarea unui câştigător – compania spaniolă CAF. Recent, a fost dată şi o sentinţă, prin care cei implicaţi au fost condamnaţi la muncă în folosul comunităţii :lol: . Aceasta nu înseamnă că lucrurile au fost clarificate.

Decizia recentă a Comitetului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor de a declara licitaţia închisă a fost atacată, în 9 februarie, la Curtea de Apel Bucureşti, de către reprezentanţii firmei spaniole CAF, câştigătorii iniţiali ai competiţiei. Ancheta DNA privind suspiciuni de corupţie în acordarea acestui contract suspendase temporar această licitaţie. Până la sentinţa de la Curtea de Apel în acest caz, Metrorex nu poate organiza o altă licitaţie de achiziţie de trenuri noi, necesare pentru viitoarea Magistrală 5. Pentru că este de presupus că o decizie a instanţei se va lăsa aşteptată cu lunile, Metrorex se vede pusă într-o situaţie ingrată, aceea de a nu putea pune în circulaţie trenuri noi pe noua magistrală. Aceasta, pentru că, chiar şi în ipoteza în care vom avea o decizie judecătorească în scurt timp, să zicem până la jumătatea anului, organizarea unei noi licitaţii, desemnarea căştigătorului, soluţionarea eventualelor contestaţii, apoi lansarea în producţie a trenurilor şi recepţionarea primelor unităţi , înseamnă un interval de cel puţin doi ani. Astfel, Metrorex pare obligată să apeleze la o soluţie de avarie, şi anume să mute trenuri vechi, Bombardier şi IVA Arad, pe noua magistrală M5, marcând astfel un moment inedit, ca o magistrală nouă să fie inaugurată cu trenuri vechi. De altfel, în mai multe rânduri, reprezentanţii Regiei au admis că au ca soluţie de rezervă această variantă, dacă nu vor putea avea, în timp util, trenuri noi la dispoziţie.

Metrorex are în exploatare 44 de trenuri Bombardier, 24 CAF şi 24 de trenuri vechi IVA Arad. Mentenanţa întregului parc de material rulant al Metrorex este asigurată de concernul francez Alstom, până în 2019. Cu trenurile de la metrou circulă zilnic 600.000 de pasageri.


“La M5, cea mai complicată etapă nici nu a început. Vorbim aici de lucrările de semnalizare la metrou, care presupun, mai întâi, proiectare, apoi implementare. Din experienţa noastră pe plan internaţional, un astfel de proiect nu poate dura mai puţin de doi ani”

Gabriel Stanciu, Managing Director Alstom România, Bulgaria & Republica Moldova


“Fosta conducere a Ministerului Transporturilor a transmis termene mult prea ambiţioase. Abia acum se derulează licitaţia pentru sistemele de semnalizare, urmează procedurile de achiziţie a noilor trenuri”
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor


DATE TEHNICE

Proiectul metroului de Drumul Taberei , Parcul Operei – Râul Doamnei, este realizat de un consorţiu format din Astaldi, FCC Construccion, AB Construction şi Delta ACM Antrepriză. Metroul de Drumul Taberei va avea zece staţii la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor. Magistrala 5 va acoperi, în principal, un bazin cu o populaţie de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.
Costurile estimate pentru acest proiect sunt de 1,2 miliarde de euro. 85% din costuri sunt acoperite din fonduri UE nerambursabile.

Într-un răspuns adresat Capital, conducerea Metrorex vorbeşte doar despre anularea de către CNSC a procedurii de atribuire a  celor 51 de trenuri pentru CAF, nu şi despre conestarea spaniolilor în instanţă. "METROREX SA a publicat în SEAP în cadrul anunţului de participare nr. 151772/26.06.2014, în secţiunea ,,Documentaţii clarificări, decizii”, decizia CNSC emisă în data de 27.01.2017 aferentă procedurii de achiziţie  ,,Trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon”.

Măsura dispusă prin Decizia nr. 201/C6/352, 357/27.01.2017 pronunţată de CNSC constă în anularea procedurii de atribuire în integralitatea sa. METROREX SA va iniţia o procedură nouă pentru achiziţia de ,,Trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5”, de îndată ce vor fi îndeplinite condiţiile necesare, care includ identificarea certă a soluţiilor de finanţare", precizează Marin Aldea, director Metrorex.

Teoretic, Societatea arată că ei ar fi liberi să organizeze o nouă licitaţie pentru trenuri. Practic, Metrorex pregăteşte deja trenuri vechi din parcul de rulare pentru a intra pe viitoarea M5, la inaugurarea ei. "Metrorex continuă proiectul într-un ritm accelerat şi susţinut şi, ca soluţie de accelerare a procesului, a demarat deja achiziţia sistemului de siguranţă, cu utilizarea materialului rulant existent şi montarea  echipamentelor pe trenurile din flota sa. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru primul semestru al anului 2018", arată Aldea.

 


Re: Stiri despre proiect t530

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...tor-680742

Șeful Metrorex: metroul Drumul Taberei, gata la jumătatea anului viitor

Marin Aldea, șeful regiei de transport cu metroul, spune că își propune să dea în funcțiune secțiunea Eroilor-Drumul Taberei spre sfârșitul trimestrului 2 din 2018.

Prima secțiune a noii magistrale de metrou, respectiv a cincea, Eroilor — Drumul Taberei, are 87% din lucrările de structură terminate și circa 25% din finisaje.”Ne propunem ca până la finele acestui an — trimestrul 1 anul viitor să terminăm complet lucrările de structură și finisaje, așa încât, spre sfârșitul trimestrului 2 din 2018 ne propunem, subliniez, ne propunem, să punem în funcțiune cu călători această secțiune, acest tronson de metrou”, spune Aldea într-un interviu acordat Agerpres.

El afirmă că porțiunea în cauză trebuia definitivată în 2015 însă respectarea termenului nu a fost posibilă căci finanțarea acordată a fost insuficientă. ”A început în 2011. Până în anul 2013, semestrul 2, finanțarea pentru acest proiect a fost asigurată în cadrul unui acord de împrumut pe care Guvernul României l-a semnat cu Banca Europeană de Investiții, cu Ministerul Finanțelor Publice — Metrorex fiind agenție de implementare — în valoare de 395 de milioane de euro — valoarea totală a acordului este de 883 de milioane de euro.

Din 2010 — 2011 — 2012 — 2013 primul semestru, valoarea a fost mult subfinanțată și a constituit principalul motiv pentru care ritmul n-a fost conform graficelor stabilite.

După anul 2013, semestrul 2, am obținut finanțare din fonduri europene nerambursabile, astfel că această problemă a finanțării s-a rezolvat și ritmul de realizare a lucrărilor s-a intensificat. Așa cum vă spuneam, la acest moment stadiul este de 85-87% din realizarea lucrărilor de structură și în jur de 25-30% din finisaje”, spune Marin Aldea.

Bugetul pe anul 2017 cuprinde toți banii necesari pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente acestui proiect. ”Avem circa 843 de milioane de lei, din care 779 milioane de lei sunt fonduri europene nerambursabile”, spune șeful Metrorex.

 


Re: Stiri despre proiect Robert24

S-a lansat licitatia pentru Sistemul de siguranta si automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranta îmbarcat pe tren si sistemul de informare dinamica (inclusiv sonorizare) - Magistrala 5. Drumul Taberei - Pantelimon. Sectiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Opera), inclusiv Statia si Depoul Valea Ialomitei


Obiectul contractului consta în furnizarea echipamentelor, prestarea serviciilor (inclusiv de proiectare) si executarea lucrarilor aferente montarii si punerii în functiune a sistemului de siguranta si automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranta îmbarcat pe tren si a sistemului de informare dinamica a calatorilor, în conformitate cu cerintele precizate prin Caietul de Sarcini.

Având în vedere contextul actual în ceea ce priveste circulatia viitoare a trenurilor pe aceasta sectiune a Magistralei 5 (în sensul ca temporar nu se va putea realiza cu trenuri noi de metrou), implementarea contractului va fi realizata în 2 faze, astfel:
- Faza 1 va cuprinde toate activitatile legate de proiectare, livrare si montare a echipamentelor fixe, cât si a echipamentelor de siguranta îmbarcate pe trenuri de tip BM din parcul de material rulant existent al Metrorex (echiparea a 13 trenuri cu seturi complete de echipamente ATC - îmbarcate tip CBTC). Noile echipamente ATC - tip CBTC, care vor fi instalate pe trenurile existente, se vor instala fara afectarea echipamentelor ATC îmbarcate existente.
- Faza 2, dupa achizitionarea trenurilor noi - contractantul va demonta echipamentele ATC îmbarcat tip CBTC de pe trenurile existente si le va remonta pe trenurile noi destinate Magistralei 5.

Initierea Fazei 2 este conditionata de primirea unei notificari din partea achizitorului cu privire la momentul livrarii fiecarui tren nou.

În situatia în care, pe parcursul derularii contractului de furnizare, coroborat cu stadiul de implementare a contractului pentru achizitia de trenuri noi pentru Magistrala 5, se identifica posibilitatea montarii echipamentelor îmbarcate pe trenuri noi, achizitorul va notifica furnizorul în vederea modificarii contractului, în acest sens. Notificarea va fi realizata pe parcursul FAZEI I (daca se identifica necesitatea) astfel încât activitatea furnizorului sa nu fie în nici un fel perturbata

Valoarea estimata fara TVA: 143,748,193.00 RON

DURATA CONTRACTULUI/ACORDULUI CADRU/SAD SAU TERMENUL PENTRU FINALIZARE 30 luni incepand de la data atribuirii contractului / emiterii ordinelor de incepere a serviciilor sau lucrarilor


FisaDate_No266766_AP.pdf
FisaDate_No266766_AP.pdf (36.15 KB; downloaded 210 times)


Caietul de sarcini si documentatia: viewtopic.php?p=233898#p233898
La fiecare sectiune, ultimul fisier sunt parti desenate.

 


Re: Stiri despre proiect t530

http://www.economica.net/metroul-din-dr...35399.html

Metroul din Drumul Taberei: Contractul pentru automatizarea traficului ar putea fi semnat în iulie. Metrorex promite inaugurarea în vara lui 2018

Contractul pentru sistemul de siguranţă şi automatizarea traficului pe tronsonul 1 al Magistralei 5 ar putea fi semnat în iulie, potrivit oficialilor Metrorex. Ei promit că metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat spre finele trimestrului II din 2018.

Chiar dacă abia au scos la licitaţie un contract pentru metroul din Drumul Taberei, care prevede o perioadă de derulare de 30 de luni, oficialii Metrorex menţin estimarea cu privire la inaugurarea acestuia în trimestrul al II-lea al anului viitor.

„Se estimează ca finalizarea procedurii de 'licitaţie deschisă' pentru atribuirea contractului de achiziţie publică având ca obiect "Sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranţă îmbarcat pe tren şi sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) - Magistrala 5. Drumul Taberei - Pantelimon. Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Operă), inclusiv Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei" şi semnarea contractului de furnizare cu operatorul economic desemnat câştigător să se realizeze la sfârşitul lunii iulie 2017", a declarat pentru ECONOMICA.NET Marin Aldea, directorul general al Metrorex.

El a adăugat că derularea contractului se estimează să înceapă în prima parte a lunii august 2017.

„Durata de realizare va fi de maxim 30 de luni (cumulat pentru cele două faze, FAZA 1 şi FAZA 2). Activităţile necesare implementării FAZEI 1 se vor încadra în termenul programat pentru punerea în funcţiune cu călători, iar diferenţa de durată, de până la maxim 30 de luni, va fi alocată FAZEI 2", a explicat Aldea.

Potrivit lui, primul tronson al Magistralei 5 va putea să fie pus în funcţiune după încheierea primei faze a acestui contract.


„Punerea în funcţiune a primului tronson al Magistralei 5 este programată la sfârşitul trimestrului II al anului 2018", a subliniat şeful Metrorex.

Luna aceasta, Metrorex a iniţiat o nouă licitaţie aferentă Magistralei 5 de metrou, care vizează achiziţia sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului pe secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, contract estimat la 143,7 de milioane de lei.

Termenul de finalizare a lucrărilor din acest contract este de 30 luni începând de la data atribuirii contractului / emiterii ordinelor de începere a serviciilor sau lucrărilor.

Oficialii Metrorex au anunţat încă de la începutul anului demararea procedurilor pentru această achiziţie, de care depinde punerea în funcţiune a primului tronson din Magistrala 5. Conform celor mai recente estimări, aceasta ar putea fi gata în primul semestru al anului viitor.

Tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al Magistralei 5 va avea un depou şi zece staţii de metrou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Obiectivul principal al proiectului este acela de a facilita legătura intre vestul și centrul oraşului, prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 6,87 km.

Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde de lei cu TVA. Proiectul este cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435681 posts in 5431 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use